Met betrekkelijk weinig geld zelfs, je moet gewoon de markt een aantal voorwaarden opleggen, zo fundamenteel mogelijke voorwaarden (niet proberen alles te micromanagen) wat duurzaamheid betreft.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:29 schreef beeer het volgende:
[..]
En met heel veel geld kan de overheid dit waarmaken!
Ja ja. Net zoals de "voorwaarden" op de bankwereld en de zorgsectorquote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Met betrekkelijk weinig geld zelfs, je moet gewoon de markt een aantal voorwaarden opleggen, zo fundamenteel mogelijke voorwaarden (niet proberen alles te micromanagen) wat duurzaamheid betreft.
Tja, als je het normaal vindt dat banken 100 keer uit mogen lenen wat ze in feite bezitten dan gaat het vroeg of laat mis jaquote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:42 schreef beeer het volgende:
[..]
Ja ja. Net zoals de "voorwaarden" op de bankwereld en de zorgsector
Inderdaad. Maar je denkt dus dat na het verkloten van de bank- en zorgindustrie de overheid het de derde keer wel goed gaat doen. Driemaal is scheepsrecht of zoquote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Tja, als je het normaal vindt dat banken 100 keer uit mogen lenen wat ze in feitelijk bezitten dan gaat het vroeg of laat mis ja
Nee hoor, voorbeeldje: http://www.agu.org/meetin(...)re_videos/A23A.shtmlquote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het CO2-verhaal is een compleet oncontroleerbaar gedrocht van aannames en valse voorspellingen. Dat is geen natuurwetenschap. Het is een belediging van natuurwetenschap.
Oh, ik denk helemaal niet zo slecht. De meeste leken die zich verliezen in retoriek van perverse politici zijn geen slechtbedoelende mensen. Het zijn naieve links-calvinisten die dit geloven uit een soort schaamte dat de mens slecht is en de Aarde "gered" moet worden.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:20 schreef Monidique het volgende:
Zonder meer. Het is zelfs zo overduidelijk dat "klimaatverandering" een mondiale samenzwering van wetenschappers, bureaucraten, Al Gore en de Verenigde Naties om de wereld en haar burgers te controleren en te onderdrukken, is, dat bewijzen en steekhoudende argumenten simpelweg overbodig zijn.
Nou, van jouw posts zie je gelijk dat je geen wetenschappelijke studie hebt gevolgd, bij die van cynicus merk je de (genuanceerdere) wetenschappelijke insteek. Lijkt me dus dat cynicus meer weetquote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lul niet, ik weet er meer van dan jij, vermoed ik zo.
Hij heeft een hele lijst met hyperlinks. Dat maakt je geen wetenschapper.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:58 schreef Zith het volgende:
[..]
Nou, van jouw posts zie je gelijk dat je geen wetenschappelijke studie hebt gevolgd, bij die van cynicus merk je de (genuanceerdere) wetenschappelijke insteek. Lijkt me dus dat cynicus meer weet![]()
Ik ga die link es bekijken als ik tijd heb. Nu krijg ik bezoek van andere geologen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:51 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee hoor, voorbeeldje: http://www.agu.org/meetin(...)re_videos/A23A.shtml
Het zijn geen meetfouten, dat stel ik helemaal niet. De Aarde warmt op grote schaal op doordat we in een interglaciaal zitten. Daar is niets geks aan, dat is juist erg natuurlijk.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En waardoor warmt de aarde dan eigenlijk wél op? Momenteel is de toename van broeikasgassen verreweg de most likely candidate.
Of je moet gewoon ontkennen dat de aarde opwarmt en dat het allemaal meetfouten zijn natuurlijk
In het gratis te verkrijgen eboek without hot air rekent de auteur heel begrijpelijk uitgelegd alle energie die we verbruiken om naar een standaard eenheid : een persoon die voor iets zoveel Kw/h/d verbruikt, ook berekend hij hoeveel engeland aan duurzame energie met allerlij verschillende mogelijkheden kan maken.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Met betrekkelijk weinig geld zelfs, je moet gewoon de markt een aantal voorwaarden opleggen, zo fundamenteel mogelijke voorwaarden (niet proberen alles te micromanagen) wat duurzaamheid betreft.
Ik ben het voor het overgrote deel eens met jouw posts, maar ik ben toch nog een tikje sceptischer, ik betwijfel of we "klimatologie" wel een wetenschap mogen noemen. In ieder geval geen natuurwetenschap, omdat er geen sprake is van experimenten en het toetsen en weerleggen van theorieen (verificatie en falsificatie). Wat ik zie in publicaties zijn veel grafieken en statistieken (al dan niet gemanipuleerd of suggestief door bijv uitvergroting van de schaal of weglating van vroegere perioden, etc).quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:56 schreef El_Matador het volgende:
Klimatologie is een nieuwe wetenschap. De meetgegevens nemen zowel in kwantiteit, maar vooral in kwaliteit af naarmate je verder teruggaat. Daarom LIJKEN veranderingen tegenwoordig drastisch. Maar dat is niet zo. Dat wordt slechts uitvergroot (en niet zelden zelfs schaamteloos zo weergegeven in grafieken).
Hey een gedachtenlezerquote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:18 schreef El_Matador het volgende:
Lul niet, ik weet er meer van dan jij, vermoed ik zo.
Zo, op je teentjes getrapt? Geef eens antwoord: waarom zeg je dan eerst dat het Milankovitch is en daarna ENSO en zon?quote:Niks ineens, trolletje.
Aantoonbaar? Lieve schat, 40 jaar geleden was 1970, kijk eens wat de temperatuur grafieken doen sinds 1970:quote:Aantoonbaar gelul. De periode 1960-1980 laat een daling van de globale temperatuur zien.
Oh, dus eerst was het MIlankovitch, en toen ENSO/zon en nu UHI effect? Oh dear, consequent zijn is niet jouw sterkste punt wel?quote:Ook is er -nogmaals- geen enkele aanwijzing dat de mens de Aarde globaal op zou warmen. Op kleine schaal wel uiteraard. Urbanisatie leidt tot lokale opwarming.
Wat snap jij niet aan "inter-jaarlijkse variaties boeien niet voor het klimaat". Het maakt mij verder niet uit welke twee combinaties van opvolgende jaren jij als voorbeeld kiest. Maar in plaats van op het onderwerp in te gaan (interjaarlijke variatie vs klimaat) ga je de aandacht af leiden door te miepen over de (door jezelf) gekozen jaartallen. Geen inhoudelijk commentaar zeker?quote:Het idee van VOORBEELDEN begrijp jij niet?
Hoe denk je dan over evolutie? Evolutie is ook niet of nauwelijks volgens experimenten aan te tonen. (ja, wat kleine dingetjes wellicht maar niet hoe je vanuit een dinosauriër op een vogel uitkomt bijv.)quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:41 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik ben het voor het overgrote deel eens met jouw posts, maar ik ben toch nog een tikje sceptischer, ik betwijfel of we "klimatologie" wel een wetenschap mogen noemen. In ieder geval geen natuurwetenschap, omdat er geen sprake is van experimenten en het toetsen en weerleggen van theorieen (verificatie en falsificatie)."
Hoezo niet? Quantum mechanica, de eerste en tweede thermodynamische hoofdwetten en stralingsleer (o.a wet van Kirchoff) vormen de basisprincipes van het broeikaseffect. Dat is allemaal prima te verifieren. Maar de aarde kun je niet even gebruiken voor een globaal experimentje als de zon even uit doen om te kijken wat er dan gebeurt dus, inderdaad, veel zaken moeten via een omweg uitgezocht worden. Maar dat maakt het niet minder wetenschap dan vele andere vormen van wetenschap.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:41 schreef Oud_student het volgende:
Ik ben het voor het overgrote deel eens met jouw posts, maar ik ben toch nog een tikje sceptischer, ik betwijfel of we "klimatologie" wel een wetenschap mogen noemen. In ieder geval geen natuurwetenschap, omdat er geen sprake is van experimenten en het toetsen en weerleggen van theorieen (verificatie en falsificatie).
Oh maar meteen maar anderen van fraude beschuldigen. Heb je daar bewijzen voor?quote:Wat ik zie in publicaties zijn veel grafieken en statistieken (al dan niet gemanipuleerd
Dat is heel normaal en niet alleen in de klimatologie. Zonder een fatsoenlijke schaal kun je toch niks zien in eeen grafiek? Echt een non-argument.quote:of suggestief door bijv uitvergroting van de schaal
Weglaten van relevante informatie (als die aanwezig is) is laakbaar. Geef eens een voorbeeld daarvan?quote:of weglating van vroegere perioden, etc).
Niet dat ik de CvR ga verdedigen, maar sommige dingen kwamen wel uit. Bovendien heb je het over een volledig geintegreerd model van bijna 40 jaar oud (economie, klimaat, landbouw, humanitair, etc), klimaatmodellen zijn over die periode echt wel ietsje beter geworden. En niet alleen de modellen maar ook de data die erin gaat. En ook de tijd waarover je een model kan verifieren met daadwerkelijk gemeten waarden is tegenwoordig weer 40 jaar meer. En als laatste was de CvR een relatief kleine private club. Allemaal factoren die tegenwoordig wel fors anders zijn.quote:Lang geleden (1970) deed de club van Rome een serieuzere poging, ook zij voorzagen dat de mens door vervuiling en overbevolking aan z'n eind zou komen. Hier lang echter wel een model (iets van 30 parameters met afhankelijkheden) aan ten grondslag en ze deden ook voorspellingen. Omstreeks 2000 zou door overbevolking en vervuiling massale sterfte optreden.
Zij hadden dus wel een model (theorie) en deden op grond daarvan wel voorspellingen, die vervolgens gefalsificeerd werden.
Lees de rapporten er maar op na. Dat lijkt me beter dan hier een willekeurig iemand zijn gekleurde interpretatie ervan te laten geven.quote:Wat zijn de modellen van het IPCC en wat zijn hun voorspellingen ?
Sorry, maar de gemiddelde temperatuur, ijstoename, of neerslag van een jaar is helemaal niet interessant. Het klimaat is een gemiddelde over 30 jaar, je wilt dus minstens 15 jaar middelen en niet maar eentje.quote:(bijv de gem. temperatuur in 2012, de ijs toe of afname op Groenland in 2016, het aant mm regen in India in 2017 etc etc.)
Het lijkt erop dat jouw definitie voor klimatologie niet helemaal strookt met de praktijk. Waar jij het over hebt is metereologie.quote:Pas dan kun je zien of er enige waarde zit in de "klimatologie"
nee de zon is most likely candidate al het andere is volstrekte kolder. Waarom wordt het dan ook warmer op pluto, jupiter en al die andere planeten. oh nee dat is natuurlijk ook de schuld van de hardwerkende belastingbetaler. En weet je waarom de zon niet gezien wordt als bron?!!! Daar valt geen geld aan te verdienen want dan is het niet de schuld van de gewone man?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En waardoor warmt de aarde dan eigenlijk wél op? Momenteel is de toename van broeikasgassen verreweg de most likely candidate.
ja opzettelijke en doelbewuste meetfouten. Waarom worden anders de meetapparatuur boven verwarmingen en kokend asfalt geplaatst?! Waarom worden niet alle meetstations mee genomen. Waarom wordt er gerommeld met 50 jaar oude data.quote:Of je moet gewoon ontkennen dat de aarde opwarmt en dat het allemaal meetfouten zijn natuurlijk
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:13 schreef Lambiekje het volgende:
nee de zon is most likely candidate al het andere is volstrekte kolder. Waarom wordt het dan ook warmer op pluto, jupiter en al die andere planeten.
Lekkere contradictie wel. Wordt het nu warmer of kouder?quote:En daarnaast sinds 1998 wordt het alleen maar kouder.
Mensen die geen WO doenquote:
Of zwaartekracht, is ook nog nooit bewezen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:56 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Hoe denk je dan over evolutie? Evolutie is ook niet of nauwelijks volgens experimenten aan te tonen. (ja, wat kleine dingetjes wellicht maar niet hoe je vanuit een dinosauriër nara op een vogel uitkomt bijv.)
Toch is evolutie echt.
Ja, tot zover de basisschoolversie van iets dat veel, en veel gecompliceerder is.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:36 schreef Wijze_appel het volgende:
De aarde warmt wel op. Maar dat is een logische cyclus. We zitten nog steeds in de nasleep van de laatste ijstijd. En als die volledig verdwenen is komt er weer een nieuwe. Zoals het al miljoenen jaren hier op aarde gaat.
Het is net als de winter in februari/maart. Het ijs op de wateren smelt omdat de lente zijn intrede doet. Geen wetenschapper die "help" roept of de wereld probeert wijs te maken dat de boel opwarmt. Niemand trapt daar ook in omdat we het elk jaar weer opnieuw zien.
Dat deze knakker de zooi vaarwel zegt is natuurlijk een dikke klap in het gezicht van de wetenschapskliek. Snap ook niet zo goed wat sommigen hier nog te verdedigen hebben. Beetje kop in het ijs, zand steken. Misschien ook wel een vleugje hun persoonlijke associatie met de wetenschap in leven proberen te houden. Je weet wel, verheven voelen.
No offense, maar de posts van cynicus vind ik wel een stuk beter onderbouwd vergeleken met jouw posts. Ik wil het woord owned niet gebruiken, maar het leek er wel een beetje op.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij heeft een hele lijst met hyperlinks. Dat maakt je geen wetenschapper.
Toevallig ben ik wel natuurwetenschapper.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:36 schreef Wijze_appel het volgende:
Misschien ook wel een vleugje hun persoonlijke associatie met de wetenschap in leven proberen te houden. Je weet wel, verheven voelen.
Je bewijst mijn uitspraak sneller dan de aarde opwarmt.quote:
Cycli zijn niet iets magisch, iets logisch, ofzo, het zijn slechts herhalingen van iets. Als het lente is, dan smelt het ijs niet omdat het ijs op de een of andere manier weet dat het lente is, het smelt omdat het warmer wordt. En het wordt warmer omdat de stand van de aarde verandert.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:36 schreef Wijze_appel het volgende:
De aarde warmt wel op. Maar dat is een logische cyclus. We zitten nog steeds in de nasleep van de laatste ijstijd. En als die volledig verdwenen is komt er weer een nieuwe. Zoals het al miljoenen jaren hier op aarde gaat.
Het is net als de winter in februari/maart. Het ijs op de wateren smelt omdat de lente zijn intrede doet. Geen wetenschapper die "help" roept of de wereld probeert wijs te maken dat de boel opwarmt. Niemand trapt daar ook in omdat we het elk jaar weer opnieuw zien.
Daar gaan dus ook steeds meer wetenschappelijke geruchten dat het niet juist is hoe wij het verklaren. In wezen is het maar een zeer zwakke kracht.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:39 schreef Zith het volgende:
[..]
Mensen die geen WO doen
[..]
Of zwaartekracht, is ook nog nooit bewezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |