drinkt zonder problemen uit de borst (valt wel continu in slaap tussendoor
 drinkt zonder problemen uit de borst (valt wel continu in slaap tussendoor  ) en we genieten ons suf.
 ) en we genieten ons suf.

)
 )  

GENIET!!!
 GENIET!!!  ).
 ).

Hik, gefeliciteerd! Mooie naam!
 Hik, gefeliciteerd! Mooie naam!   

En idd, een hele mooie naam!!
 En idd, een hele mooie naam!!  

jij, de wereldreizigster, die zomaar mama is.
 jij, de wereldreizigster, die zomaar mama is. 

Hik! Van harte gefeliciteerd met Neve! Mooie naam...geniet ervan!
 Hik! Van harte gefeliciteerd met Neve! Mooie naam...geniet ervan!  

Heel erg gefeliciteerd!
 Heel erg gefeliciteerd!  Wat een mooie naam! Ik neem aan dat je hem op zijn Engels uitspreekt?
  Wat een mooie naam! Ik neem aan dat je hem op zijn Engels uitspreekt? 

dan voel je je gelijk altijd zo lekker opgeblazen
 dan voel je je gelijk altijd zo lekker opgeblazen  

voor de (bijna) mijlpalen!
 voor de (bijna) mijlpalen! zo mooi <3 ik zou het zelf wel willen maar tegelijk ook weer niet omdat ik er eigk niet nog iemand bij wil hebben. even buiten beschouwing gelaten dat zoiets ook veul te duur is voor mij
 zo mooi <3 ik zou het zelf wel willen maar tegelijk ook weer niet omdat ik er eigk niet nog iemand bij wil hebben. even buiten beschouwing gelaten dat zoiets ook veul te duur is voor mij  . Maar het lijkt me wel een heel mooi aandenken aan je bevalling.
 . Maar het lijkt me wel een heel mooi aandenken aan je bevalling.

Geniet ervan!
 Geniet ervan! 

Hihihi ik deed de Mama open en boem geboorte voor je neusquote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:13 schreef huuphuup het volgende:
haha danicdan voel je je gelijk altijd zo lekker opgeblazen

en joh, borstvoeding flesvoeding boeit toch niet? Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Zolang je je kind maar voedt straks
voor de (bijna) mijlpalen!
Er staat in de nieuwe Mama een mooie fotoreportage van een bevallingzo mooi <3 ik zou het zelf wel willen maar tegelijk ook weer niet omdat ik er eigk niet nog iemand bij wil hebben. even buiten beschouwing gelaten dat zoiets ook veul te duur is voor mij
. Maar het lijkt me wel een heel mooi aandenken aan je bevalling.

Hopelijk wordt vanmiddag mijn positiebadpak bezorgd, dan kan ik vanavond voor het eerst gaan zwangerschapszwemmen.
 Hopelijk wordt vanmiddag mijn positiebadpak bezorgd, dan kan ik vanavond voor het eerst gaan zwangerschapszwemmen.  Volgens de bekkenfysio was dat erg goed voor mijn gammele lijf, zou fijn zijn!
  Volgens de bekkenfysio was dat erg goed voor mijn gammele lijf, zou fijn zijn!

t duurde een tijdje voordat ik gezien had dat die ene zwart-wit foto van het hoofdje zeg maar genomen was op het moment dat t hoofd er wel was en t lijfje nog nietquote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:26 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Hihihi ik deed de Mama open en boem geboorte voor je neus
Maar wel heel mooi ja!

zo intiem en het geluk spat er echt vanaf.
 zo intiem en het geluk spat er echt vanaf.  /emo
  /emo 

Moest er wel om lachen
  Moest er wel om lachen

Prachtig zeg!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
t duurde een tijdje voordat ik gezien had dat die ene zwart-wit foto van het hoofdje zeg maar genomen was op het moment dat t hoofd er wel was en t lijfje nog niet
ik dacht al van wat zit dat raar joh?! hahaha
Voor de liefhebbers:
http://www.dfwbirthphotographer.com/home/
Geen smerige foto's ofzo hoor
ik vind vooral de foto's van de momenten dat ze hun kindje vasthebben zo mooizo intiem en het geluk spat er echt vanaf.
En als ik die foto's met broertjes en zusjes zie word ik helemaal mushy. Straks krijgt mijn kind ook een zuhuhuhusjeee/emo

Bij die eerste foto van de geboorte van Micah?
 Bij die eerste foto van de geboorte van Micah?  

Succes! Hoop dat je er wat wijzer wordt (of dat je met baby weer naar huis mag).quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:58 schreef kaatjejannie het volgende:
even een ego post, net bij de vk vandaan. Mijn bloeddruk is te hoog (130/95 tot 100) moet zo naar het ziekenhuis. 14.45 daar zijn. Eiwitten in mijn urine waren wel goed, maar die bloeddruk is te hoog.

Wat mooi! Zelfs die (ziekenhuis?)foto met de schaar is mooi, helemaal niet eng.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Voor de liefhebbers:
http://www.dfwbirthphotographer.com/home/
Geen smerige foto's ofzo hoor
ik vind vooral de foto's van de momenten dat ze hun kindje vasthebben zo mooizo intiem en het geluk spat er echt vanaf.
En als ik die foto's met broertjes en zusjes zie word ik helemaal mushy. Straks krijgt mijn kind ook een zuhuhuhusjeee/emo

Ik geloof dat ze nog een aantal keer mijn bloeddruk gaan meten en er gaat bloed geprikt worden. Verder.. geen idee. De vk zei dat ik mijn tas maar mee moest nemen. Die heb ik net nog maar even nagelopen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:02 schreef danic het volgende:
Oh jé KJ, das niet best. Wat gaat er dan precies in het ziekenhuis gebeuren? of is dat nog niet duidelijk?

ja duidelijkquote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Prachtig zeg!
En jij ging zeker helemaalBij die eerste foto van de geboorte van Micah?

haha
 haha

quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Of ze kijkt zoals Jen van Tico, Huup. Die keek echt met zo'n blik van concurrentie
 kan ook nog
 kan ook nog  

Dat je dat nu al weet! Ik kreeg de vorige keer de vraag vrij vroeg in de zwangerschap voorgelegd en ik had geen idee wat te antwoorden. Dat wil zeggen, ik had geen idee hoe ik een besluit moest nemen en ik vond het eigenlijk maar raar dat ik die vraag al zo vroeg kreeg. Ik verkeerde in de veronderstelling dat ik na de bevalling wel kon kijken hoe het liep. Dat heb ik dus ook maar geantwoord (met vermelding van de wens om de baby wel meteen aan te leggen na de geboorte).quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:57 schreef danic het volgende:
Wat een lieve reacties weer, echt fijn.
Was toch een beetje bang voor oordelen, maar zo te lezen valt dat wel mee.

Dat is even schrikken! Succes gewenst!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:58 schreef kaatjejannie het volgende:
even een ego post, net bij de vk vandaan. Mijn bloeddruk is te hoog (130/95 tot 100) moet zo naar het ziekenhuis. 14.45 daar zijn. Eiwitten in mijn urine waren wel goed, maar die bloeddruk is te hoog.

(en dat tewijl ik zelf helemaal niet zwanger ben) De gevoelens springen van de foto's af, geweldig!
  (en dat tewijl ik zelf helemaal niet zwanger ben) De gevoelens springen van de foto's af, geweldig! 

voor een goede nacht.
  voor een goede nacht. 

. Wat wordt het hier toch weer een stukje echter van!
 . Wat wordt het hier toch weer een stukje echter van! 
 .
.

Fijn dat het allemaal helemaal oké is maar jammer van dat geslacht. Goed om je geduld te oefenen
  Fijn dat het allemaal helemaal oké is maar jammer van dat geslacht. Goed om je geduld te oefenen   

zou ze het horen..
  zou ze het horen.. 

Ik was me al aan het inlezen daar, ik ga vanavond even meeposten, krijg nu kraamvisite.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Troeta, doe eens in het kleine baby's topic vertellen hoe het met jullie gaat

Zwangerschapsvergiftiging dachten ze al niet aan omdat er helemaal niks was te zien aan mijn urine. De vk in het ziekenhuis vertelde dat mijn lichaam het gewoon zat is. Ben dus benieuwd wat ze maandag te zeggen hebben.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:36 schreef Silmarwen het volgende:
He, KJ wat vervelend allemaal! Maar het is dus geen zwangerschapsvergiftiging tot nu toe? Wel spannend nu hoor, en dan maandag weer. Kan me voorstellen dat je nu op bent. Lekker in bad en vroeg naar bed toe?

wat een mooie naam
 wat een mooie naam  

Twentemeisje... Dit had je toch ook niet durven dromen he! Prachtig!
 Twentemeisje... Dit had je toch ook niet durven dromen he! Prachtig!

heerlijk uren naar kijk joh! <3 <3 wat een toetie al zeg.
 heerlijk uren naar kijk joh! <3 <3 wat een toetie al zeg.  Nieuw heb ik niet eens naar gekeken, zelfs Ikea was in zn totaal (bedje + commode + opzetstuk etc.) aan de prijs voor ons budget
 Nieuw heb ik niet eens naar gekeken, zelfs Ikea was in zn totaal (bedje + commode + opzetstuk etc.) aan de prijs voor ons budget 

... maar goed. Hoort erbij (ik heb bij alledrie de meiden rugweeën gehad
 ... maar goed. Hoort erbij (ik heb bij alledrie de meiden rugweeën gehad  ... )
 ... )

oh oh .. ik hoop niet dat ik dit keer ook weer rugweeen krijgquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 06:44 schreef Suzanna het volgende:
Pff, flinke rugweeën vannacht (die natuurlijk niet doorzetten...) niet leuk... maar goed. Hoort erbij (ik heb bij alledrie de meiden rugweeën gehad
... )
 ik weet nog wat een pijn dat deed (niet dat inleiden en in een weeenstorm nou zo'n pretje was, godzijdank was daar de ruggenprik) sterkte meis
 ik weet nog wat een pijn dat deed (niet dat inleiden en in een weeenstorm nou zo'n pretje was, godzijdank was daar de ruggenprik) sterkte meis  

...
 ...

Ik had 1,5 cm ontsluiting toen de bevalling bij mij werd ingeleid en mijn baarmoedermond was nog niet helemaal rijp. Ik heb eerst driemaal een dosis tabletten gehad ('s ochtends, 's middags, vroeg in de avond) en rond middernacht braken mijn vliezen vanzelf. Daarna kwamen de weeen vanzelf op gang maar kreeg ik ook een wee-opwekkend middel toegediend.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:08 schreef Silmarwen het volgende:
Zeg trouwens. Iemand al ervaring met inleiden? Mijn baarmoeder mond is rijp en heb al bijna 2 cm ontsluiting dus geen gel of tabletjes. Vliezen breken en weeenopwekkers. Ben wel benieuwd naar ervaringen!

Waarom maak je er niet zelf een? Wij hebben een ledikant van de Prénatal ervoor gebruikt: zijkant eruit, bodem op de goede hoogte en het ledikant bevestigen aan je eigen bed. We hoefden het ledikant niet eens te verstevigen, want met drie zijkanten erin was het al stevig genoeg. Je kunt er ook een goedkoop Ikealedikantje voor gebruiken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 07:52 schreef Vanyel het volgende:
Nu nog een cosleeper... Die durven ze op marktplaats gebruikt en wel voor 15 euro onder nieuwprijs te verkopen...

Vervelend dat het niet door heeft gezet vannacht, maar het klinkt op zich wel veelbelovend dat het blijft rommelen! Toch spannend! Neem maar flink rust waar dat kan.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 08:42 schreef Suzanna het volgende:
Gelukkig was het niet de hele nacht, maar ik dacht even wel dat de bevalling was begonnen. Aan de ene kant opluchting, aan de andere kant jammer dat het niet doorzette. Opluchting omdat ik toch wel érg moe was van uren wakker liggen en graag nog even wilde slapen...

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.KJ, fijn dat je iig weer thuis bent, succes deze laatste loodjes

Dat is inderdaad de andere optie, maar eentje vinden voor weinig zou ook lekker makkelijk zijn.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom maak je er niet zelf een?

Die zijn nu volgens mij ook vrijwel allemaal verkrijgbaar met zo'n losse balk voor aan de onderkant als het kindje groot genoeg is om zonder zijkant te slapen, als je die al monteert is het weer wat steviger.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom maak je er niet zelf een? Wij hebben een ledikant van de Prénatal ervoor gebruikt: zijkant eruit, bodem op de goede hoogte en het ledikant bevestigen aan je eigen bed. We hoefden het ledikant niet eens te verstevigen, want met drie zijkanten erin was het al stevig genoeg. Je kunt er ook een goedkoop Ikealedikantje voor gebruiken.

En dat kan vandaag, de meiden worden opgehaald door vrienden voor een gezellig dagje! Als ik om kwart voor twaalf bij de vk ben geweest kan ik hup, eten en naar bed.. wie weet gaat er dan nog meer rommelen.Zou mooie timing zijnquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vervelend dat het niet door heeft gezet vannacht, maar het klinkt op zich wel veelbelovend dat het blijft rommelen! Toch spannend! Neem maar flink rust waar dat kan.
 ...
 ...

Dat scheelt. Stevigheid was wel een issue.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die zijn nu volgens mij ook vrijwel allemaal verkrijgbaar met zo'n losse balk voor aan de onderkant als het kindje groot genoeg is om zonder zijkant te slapen, als je die al monteert is het weer wat steviger.
[ afbeelding ]

Heel begrijpelijk. Daar zocht ik indertijd ook naar. We zijn namelijk helemaal niet handig. Maar mijn vriend had het echt zo voor elkaar! Om het ledikantje aan ons bed vast te maken heeft hij een soort snelbinders gekocht bij de Praxis en de hoogte van het ledikant was toevallig precies goed (maar je kunt ook wel wat smokkelen door bijvoorbeeld iets onder de poten te zetten of zo). Sinds Ivan op zijn eigen kamer slaapt, slaapt hij weer gewoon in dat ledikant met de zijkant erin.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de andere optie, maar eentje vinden voor weinig zou ook lekker makkelijk zijn.

Dat is denk ik ook waardevol voor je om te weten, dat een ingeleide bevalling er op zoveel verschillende manieren uit kan zien!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:26 schreef Silmarwen het volgende:
Bedankt voor de ervarings pm's! Ik zal ze straks even beantwoorden.
Claudia, ik weet dat het niets zegt, maar veel ervaringsverhalen erover vind ik prettig. Schept een soort van algemeen beeld en voelt meer voorbereid aan. Ook al kan mijn bevalling geweldig anders verlopen.

Bij mij bleef de ruggenprik aan tijdens de persfase en ik had wel gewoon persweeen! Maar goed, de pijnstilling deed bij mij sowieso rare dingen. Ik heb wel ooit begrepen dat ze tegenwoordig de ruggenprik niet (helemaal) uitzetten als het je goed lukt om te persen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:34 schreef Suzanna het volgende:
Dat vond ik erggg zwaar en natuurlijk ook pijnlijk (ruggenprik is dan uit). De andere bevallingen gingen in dat opzicht veel voorspoediger, het persen ging natuurlijker.

Ik zag net dat de allergoedkoopste modellen (die van ¤ 40 en ¤ 60) er geen plaatje van hebben, en de kans is dus dat het daarbij ook niet mogelijk is, maar degene die ik gepost heb (de Gulliver) is ¤ 90 en ook de witte uitvoering van ¤ 70 biedt die mogelijkheid voor die balk ipv een hele zijkant.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat scheelt. Stevigheid was wel een issue.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |