abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 oktober 2010 @ 09:51:13 #101
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87524434
Dag lieve zwangeren. Het is inderdaad gebeurd! :)
Helaas heb ik niet de zwangere genen van mijn moeder, die binnen 2,5 uur mij op de mat poepte. Wij hebben er maandag/dinsdag bijna 20 uur over gedaan. Het hele verhaal komt nog wel, maar heb uiteindelijk een keizersnee gehad.

Uiteindelijk niet belangrijk natuurlijk, want onze dochter Neve ligt nu naast me te slapen en ze is, geheel volgens de betekenis van haar Ierse naam, schitterend. Ze doet het beter dan haar moeder op het moment :) drinkt zonder problemen uit de borst (valt wel continu in slaap tussendoor :D ) en we genieten ons suf.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 09:53:48 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87524512
Gefeliciteerd! *O* Mooie naam ook. :Y
pi_87524614
gefeliciteerd!!! *O* *O*

Mooie naam!! O+ O+

Nu wil ik ook!!!! ( vind zelf dat ik boven aan het lijstje sta hoor ;) )

Sil, je bent gewoon 37 weken zwanger wow!!

Heerlijk geslapen weer vannacht, zelfs niet naar de wc geweest.. vanmiddag naar de vk, ben benieuwd!
*poef* nu is het weg
  donderdag 14 oktober 2010 @ 10:06:28 #104
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87524787
Gefeliciteerd Hik! :* GENIET!!!
Ik wens jullie alle geluk van de wereld toe samen (als je maar wel een beetje voor ons overlaat ;) ).
  donderdag 14 oktober 2010 @ 10:08:24 #105
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_87524832
Hik wat een onwijs mooie naam! Gelukkig ben je nu bevallen, maar het klinkt alsof het erg heftig was zeg.

KJ, k ben benieuwd!
pi_87524848
*O* Hik, gefeliciteerd! Mooie naam! *O*

Mefke, hier ook een 2e zwangerschap die volledig anders is dan de eerste. De eerste liep ik zonder kwaaltjes flierefluitend door tot 40 weken, nu ben ik halverwege al zo gammel als wat en nog steeds regelmatig misselijk.
pi_87524955
Hik!! *O* *O* *O* gefeliciteerd!!! Mooie naam. O+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87525039
Gefeliciteerd Hik! *O* En idd, een hele mooie naam!! O+
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_87525866
Gefeliciteerd met Neve, Hik. *O*
pi_87525908
Gefeliciteerd Hik met Neve. Geniet er van!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87526105
Hik, hier word ik helemaal emo van :') jij, de wereldreizigster, die zomaar mama is. :')

Gefeliciteerd dus! :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 14 oktober 2010 @ 11:00:29 #112
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_87526212
Gefeliciteerd Hik, fijn dat het goed met haar gaat, geniet ervan!
pi_87527643
Gefeliciteerd Hik *O*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87527769
*O* Hik! Van harte gefeliciteerd met Neve! Mooie naam...geniet ervan! *O*

Sil de 37 weken gehaald! *O*

En ik ben ook vandaag 33 weken alweer!
Back in business.
pi_87528178
Hik, gefeliciteerd met Neve!

En Sil met de 37 weken!

Ik ben zelf alweer 15 weken, wat gaat dat snel...nog niet echt een duidelijk buikje, behalve wat er dan al zat.
Zal ook wel komen door de 5 kilo die ik afgevallen ben.
Ik voel de baby overigens nog niet, ik weet ook helemaal niet wat ik zou moeten voelen haha.

Verder nog steeds in de lappenmand, al lijkt het spugen wel iets minder te worden.
pi_87528231
Hik! *O* Heel erg gefeliciteerd! *O* Wat een mooie naam! Ik neem aan dat je hem op zijn Engels uitspreekt?

Hier bijna de mijlpaal van 12 weken, toch wel een geruststelling.
Was gisteren op de badminton en daar kreeg ik de vraag hoe lang ik nog moest. Nou ja! Dus ik: eeeeehh 6 maanden! Oh oh jeetje.......goh (vage reactie dus).

Jeetjejom, ben eerlijk gezegd een beetje opgelucht dat ik lees dat jij flesvoeding geeft. Kreeg al de indruk dat ik de enige ben in het hele toppic die niet voor borstvoeding kiest.
pi_87528328
Gefeliciteerd hik!!
pi_87528376
haha danic :D dan voel je je gelijk altijd zo lekker opgeblazen :')
en joh, borstvoeding flesvoeding boeit toch niet? Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Zolang je je kind maar voedt straks :+

*O* voor de (bijna) mijlpalen!

Er staat in de nieuwe Mama een mooie fotoreportage van een bevalling O+ zo mooi <3 ik zou het zelf wel willen maar tegelijk ook weer niet omdat ik er eigk niet nog iemand bij wil hebben. even buiten beschouwing gelaten dat zoiets ook veul te duur is voor mij :P . Maar het lijkt me wel een heel mooi aandenken aan je bevalling.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:19:16 #119
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87528571
Hik, veel geluk met jullie dochter! wat rot dat 't zo'n lange bevalling was, en uiteindelijk toch nog tot een keizersnede moest worden overgegaan. maar wat fijn dat Neve er nu is, gezond en wel. Van harte! :*
in de haak.
pi_87528617
danic de nieuwe uk moet een ster in borstdrinken zijn, zo niet dan wordt het hier ook fles. Wat huup zegt, boeit niet als ze maar drinken krijgen.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:21:23 #121
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87528635
HiK van harte gefeliciteerd met je dochter! *O* Geniet ervan! *O*

Danic, daar moet je je niet druk om maken joh! Zolang je maar bekend bent met de voors en tegens van beide opties moet je doen waar jij je het prettigst bij voelt! En, het een sluit het ander niet uit, das ook nog een optie. :)
A grand adventure has begun.
pi_87528816
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:13 schreef huuphuup het volgende:
haha danic :D dan voel je je gelijk altijd zo lekker opgeblazen :')
en joh, borstvoeding flesvoeding boeit toch niet? Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Zolang je je kind maar voedt straks :+

*O* voor de (bijna) mijlpalen!

Er staat in de nieuwe Mama een mooie fotoreportage van een bevalling O+ zo mooi <3 ik zou het zelf wel willen maar tegelijk ook weer niet omdat ik er eigk niet nog iemand bij wil hebben. even buiten beschouwing gelaten dat zoiets ook veul te duur is voor mij :P . Maar het lijkt me wel een heel mooi aandenken aan je bevalling.
Hihihi ik deed de Mama open en boem geboorte voor je neus _O-
Maar wel heel mooi ja!
pi_87528963
O, ik ben erg benieuwd naar die reportage. Als ik terugdenk aan de paar foto's die mijn vriend tijdens de bevalling heeft gemaakt kan ik me niet voorstellen dat het ook charmant kan zeg maar...

*O* Hopelijk wordt vanmiddag mijn positiebadpak bezorgd, dan kan ik vanavond voor het eerst gaan zwangerschapszwemmen. *O* Volgens de bekkenfysio was dat erg goed voor mijn gammele lijf, zou fijn zijn!
pi_87528972
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:26 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Hihihi ik deed de Mama open en boem geboorte voor je neus _O-
Maar wel heel mooi ja!
t duurde een tijdje voordat ik gezien had dat die ene zwart-wit foto van het hoofdje zeg maar genomen was op het moment dat t hoofd er wel was en t lijfje nog niet :D :')
ik dacht al van wat zit dat raar joh?! hahaha

Voor de liefhebbers:
http://www.dfwbirthphotographer.com/home/

Geen smerige foto's ofzo hoor ;)
ik vind vooral de foto's van de momenten dat ze hun kindje vasthebben zo mooi O+ zo intiem en het geluk spat er echt vanaf.

En als ik die foto's met broertjes en zusjes zie word ik helemaal mushy. Straks krijgt mijn kind ook een zuhuhuhusjeee :'( /emo

[ Bericht 29% gewijzigd door huuphuup op 14-10-2010 12:37:08 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:49:32 #125
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87529521
Hik: gefeliciteerd met jullie dochter Neve!
Benieuwd naar je verhaal - klinkt heftig.

Hier vandaag 38 weken. Huis gepoetst, tassen ingepakt: baby mag komen!
(heb niet het idee dat dat gaat gebeuren...)
pi_87529758
Wat een lieve reacties weer, echt fijn.
Was toch een beetje bang voor oordelen, maar zo te lezen valt dat wel mee.

En huup: tuuuuurlijk krijgt ze (weet niet waarom ik het steeds over 'ze' heb, hmmmmm) te drinken _O- Moest er wel om lachen
pi_87529788
even een ego post, net bij de vk vandaan. Mijn bloeddruk is te hoog (130/95 tot 100) moet zo naar het ziekenhuis. 14.45 daar zijn. Eiwitten in mijn urine waren wel goed, maar die bloeddruk is te hoog. :{
*poef* nu is het weg
  donderdag 14 oktober 2010 @ 13:00:03 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87529837
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:31 schreef huuphuup het volgende:

[..]

t duurde een tijdje voordat ik gezien had dat die ene zwart-wit foto van het hoofdje zeg maar genomen was op het moment dat t hoofd er wel was en t lijfje nog niet :D :')
ik dacht al van wat zit dat raar joh?! hahaha

Voor de liefhebbers:

ik vind vooral de foto's van de momenten dat ze hun kindje vasthebben zo mooi O+ zo intiem en het geluk spat er echt vanaf.

En als ik die foto's met broertjes en zusjes zie word ik helemaal mushy. Straks krijgt mijn kind ook een zuhuhuhusjeee :'( /emo
Prachtig zeg! :Y
En jij ging zeker helemaal :') Bij die eerste foto van de geboorte van Micah? ;) O+
pi_87529910
Oh jé KJ, das niet best. Wat gaat er dan precies in het ziekenhuis gebeuren? of is dat nog niet duidelijk?
  donderdag 14 oktober 2010 @ 13:03:24 #130
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87529955
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:58 schreef kaatjejannie het volgende:
even een ego post, net bij de vk vandaan. Mijn bloeddruk is te hoog (130/95 tot 100) moet zo naar het ziekenhuis. 14.45 daar zijn. Eiwitten in mijn urine waren wel goed, maar die bloeddruk is te hoog. :{
Succes! Hoop dat je er wat wijzer wordt (of dat je met baby weer naar huis mag).
pi_87530199
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:31 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Voor de liefhebbers:

Wat mooi! Zelfs die (ziekenhuis?)foto met de schaar is mooi, helemaal niet eng.

Die broertjes en zusjes zijn idd erg schattig. Dat meisje dat gewoon rond dat "zwembadje" speelt terwijl haar moeder redelijk relaxt zit te bevallen. Zitten ze trouwens daarna gewoon met z'n vieren in dat badwater waarin net dat jochie is geboren, of zie ik dat verkeerd?

Vind het plotseling weer jammer dat het de vorige keer geen badbevalling kon zijn, misschien toch maar weer eens over na gaan denken...
  donderdag 14 oktober 2010 @ 13:11:10 #132
54772 Silmarwen
pi_87530241
KJ, dat is idd best aan de hoge kant. Ik ben benieuwd hoor, misschien komt de baby vandaag wel dan. ;)
pi_87530594
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:02 schreef danic het volgende:
Oh jé KJ, das niet best. Wat gaat er dan precies in het ziekenhuis gebeuren? of is dat nog niet duidelijk?
Ik geloof dat ze nog een aantal keer mijn bloeddruk gaan meten en er gaat bloed geprikt worden. Verder.. geen idee. De vk zei dat ik mijn tas maar mee moest nemen. Die heb ik net nog maar even nagelopen.
Jakkes, dit was helemaal niet de planning. :'(
*poef* nu is het weg
pi_87530667
Ow bah KJ, wat zonde dat het nu opeens anders loopt dan verwacht.

Ik hoop dat je gewoon straks weer naar huis gestuurd wordt. Succes :*
The way you rock'n'roll
pi_87530864
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Prachtig zeg! :Y
En jij ging zeker helemaal :') Bij die eerste foto van de geboorte van Micah? ;) O+
ja duidelijk :D ;( haha
Echt, dat soort beelden zorgen er nú al voor dat ik echt niet kan wachten tot ze er is. Zelfde met de foto's van Anna en Graeme. Maar goed, zul je zien, kijkt ze straks een keer met een scheef oog en gaat daarna verder met waar ze mee bezig is ofzo :')

KJ wat rot zeg! Vervelend, hopelijk is er niets aan de hand en word je gewoon weer naar huis gestuurd :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87530942
Of ze kijkt zoals Jen van Tico, Huup. Die keek echt met zo'n blik van concurrentie :{w
The way you rock'n'roll
pi_87531116
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Of ze kijkt zoals Jen van Tico, Huup. Die keek echt met zo'n blik van concurrentie :{w
:D kan ook nog :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87531245
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, Hik! Het klinkt als een ware uitputtingsslag. Ik hoop dat je er gauw bovenop bent. Je weet toch wel dat je minstens een week op bed moét blijven liggen en je door anderen flink in de watten moet laten leggen? O-)

quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:57 schreef danic het volgende:
Wat een lieve reacties weer, echt fijn.
Was toch een beetje bang voor oordelen, maar zo te lezen valt dat wel mee.
Dat je dat nu al weet! Ik kreeg de vorige keer de vraag vrij vroeg in de zwangerschap voorgelegd en ik had geen idee wat te antwoorden. Dat wil zeggen, ik had geen idee hoe ik een besluit moest nemen en ik vond het eigenlijk maar raar dat ik die vraag al zo vroeg kreeg. Ik verkeerde in de veronderstelling dat ik na de bevalling wel kon kijken hoe het liep. Dat heb ik dus ook maar geantwoord (met vermelding van de wens om de baby wel meteen aan te leggen na de geboorte).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87531298
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:58 schreef kaatjejannie het volgende:
Dat is even schrikken! Succes gewenst!
  donderdag 14 oktober 2010 @ 13:56:01 #140
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_87531837
Hik gefeli met Neve (mooie en aparte naam !! )

KJ veel sterkte in het ziekenhuis.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_87533322
Hallo zwangere dames, als eerste allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Hik gefeliciteerd met de kleine meid, mooie naam!!

Wat een mooie foto's van die bevallingen!! Wordt er emo van :'( (en dat tewijl ik zelf helemaal niet zwanger ben) De gevoelens springen van de foto's af, geweldig!

Wat vervelend dat je met een hoge bloeddruk naar het ziekenhuis moet KJ!! Laat ze maar goed voor je zorgen daar!! sterkte!!

Ik lees zo nu en dan eens even mee hier, jullie kunnen leuke stukjes schrijven!!
pi_87533714
Hik, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Klinkt als een zware bevalling!

KJ, inderdaad een hoge onderdruk, hopelijk mag je snel naar huis! Of heb de kleine spruit snel in je armen!

Sil, gewoon de 37 weken gehaald! *O*
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87533836
Hik gefeliciteerd met je dochter!!! klinkt erg pittig, hoop dat je een goede kraamweek hebt!!
pi_87534270
Troeta, doe eens in het kleine baby's topic vertellen hoe het met jullie gaat :Y
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 14 oktober 2010 @ 15:05:58 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87534290
Gefeliciteerd Hik en gezin *O*

Danic: ik wil borstvoeding proberen, maar gaat het niet, dan niet. Jammer dan, op de fles worden ze ook groot ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 14 oktober 2010 @ 15:12:41 #146
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87534537
Hik, gefeliciteerd met de schitterende Neve :)

KJ, heel veel sterkte vandaag!

Ben vannacht tot moes gestampt door ongeboren vrucht. Kind luistert niet naar moeders en vaders, en dochter was ook al zo aan het spoken... Is nu wel extra gezellig, moet ik zeggen, hangerig kind, moet nog mee naar werk, en het regent buiten, en moeders heeft zuurbranden, had ik de laatste keer pas met 38 weken, en kind geboren met 38, dus dat was zeeeeeeeeeeeeeer kort....

Het is maar relatief, natuurlijk, maar een bed en rust zou nu wel prettig zijn. Ergens... :D
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_87534767
Succes Basboussa! Klinkt als een heerlijke dag!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87535153
Is het bij jou rustig barbabientje of nog steeds voorweeen die niks doen?
The way you rock'n'roll
pi_87535335
Het valt mee! Vannacht eindelijk weer eens lekker kunnen slapen! Zaterdag ben ik jarig, zul je net zien dat madam zich dan komt melden. Hoe is het met jou?
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87535506
^O^ voor een goede nacht.

Het is maar hoe graag jij je verjaardag viert of zaterdag schikt :P

Ik ben verkouden maar dat heeft niks met de zwangerschap te maken. Nog steeds elke ochtend een zetpil tegen de misselijkheid maar dat werkt dan ook de hele dag. Ik heb weer wat energie om een uurtje de stad in te gaan o.i.d. En gisteren eerste gesprek gehad met een psycholoog en ik heb goede hoop dat we de donkerste randjes eraf kunnen halen dus ik mag niet klagen momenteel.
The way you rock'n'roll
  donderdag 14 oktober 2010 @ 15:55:55 #151
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87536151
Hik gefeliciteerd! En een prachtige naam hebben jullie gekozen!
Hopelijk kun je een beetje van je kraamweek genieten
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_87537746
Hik, van harte! Het klinkt wel enorm zwaar... goed uitrusten en genieten van jullie Neve! prachtige naam!
  donderdag 14 oktober 2010 @ 16:41:10 #153
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87537863
Net terug van de echo en alles dat ze kon zien is goed! Hoofdomtrek, buikomtrek, beenomtrek zijn allemaal conform te verwachten afmetingen. Middenrif was goed te zien, net als de hersentjes. Er zitten drie vaten in de navelstreng. De ribbetjes en ruggengraat zagen er perfect uit en de blaas en maag waren gevuld. Onze spruit was weer zeer beweeglijk :) . Wat wordt het hier toch weer een stukje echter van! O+

Dat alles er goed uitziet is natuurlijk het allerbelangrijkst en een fijne geruststelling! Helaas moeten we nog anderhalve maand geduld hebben alvorens we het geslacht te weten krijgen... Die kregen we vandaag helaas niet goed in beeld. Ach, er zijn ergere dingen! Ik moet mijn nieuwsgierigheid dus gewoon nog weten te beteugelen. Het is wel beter voor mijn portemonnee waarschijnlijk :D.
pi_87537972
Fijn dat de echo goed was TM.
Oeh, nog anderhalve maand wachten voor je los kunt gaan wat betreft kleertjes. Sterkte! :D
pi_87538624
Jij hebt geen 20 weken echo meer nodig TM :P Fijn dat het allemaal helemaal oké is maar jammer van dat geslacht. Goed om je geduld te oefenen ;)
The way you rock'n'roll
pi_87538963
@DML, ik wil m'n verjaardag heeeeeel graag vieren ;) zou ze het horen..

@ TM, wat fijn dat alles goed was! Je hebt een uitgebreide echo gehad! Jammer dat je het geslacht nog niet weet. Maar is inderdaad wel goed voor je portemonnee!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87539792
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Troeta, doe eens in het kleine baby's topic vertellen hoe het met jullie gaat :Y
Ik was me al aan het inlezen daar, ik ga vanavond even meeposten, krijg nu kraamvisite. :*
pi_87541367
Ben weer thuis uit t ziekenhuis, bloeddruk is een aantal keer opgemeten, en daarna gesprek met de vk daar gehad. Moest ook nog bloed laten prikken, urine laten testen en in het ziekenhuis wachten op de uitslag.
Bloeddruk was ook in het ziekenhuis te hoog.. Bloed was verder goed. Urine ook. Sta nu voorlopig onder controle van het ziekenhuis en moet daar maandag weer terug komen. Heftig zo'n dagje.. Ben stuk nu.
*poef* nu is het weg
pi_87541738
Sterkte kaatjejannie, lekker op het bankie nu hoor!
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:36:12 #160
54772 Silmarwen
pi_87541830
He, KJ wat vervelend allemaal! Maar het is dus geen zwangerschapsvergiftiging tot nu toe? Wel spannend nu hoor, en dan maandag weer. Kan me voorstellen dat je nu op bent. Lekker in bad en vroeg naar bed toe?
pi_87542084
KJ...lekker rustig aan doen nu hoor! Sterkte :*
Back in business.
pi_87543493
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 18:36 schreef Silmarwen het volgende:
He, KJ wat vervelend allemaal! Maar het is dus geen zwangerschapsvergiftiging tot nu toe? Wel spannend nu hoor, en dan maandag weer. Kan me voorstellen dat je nu op bent. Lekker in bad en vroeg naar bed toe?
Zwangerschapsvergiftiging dachten ze al niet aan omdat er helemaal niks was te zien aan mijn urine. De vk in het ziekenhuis vertelde dat mijn lichaam het gewoon zat is. Ben dus benieuwd wat ze maandag te zeggen hebben.

We hebben net pannenkoeken gegeten. Laat Ilse vannacht maar komen :P
*poef* nu is het weg
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:21:58 #163
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87543600
Hik, van harte gefeliciteerd met je dochter! *O*
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:09:01 #164
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87545787
Hik gefeliciteerd met je dochter :) wat een mooie naam :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_87546832
Fijn dat je weer thuis ben KJ, hopelijk helpen de pannenkoeken en ga je snel bevallen!
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:32:58 #166
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_87546934
*O* Hik, van harte! Prachtige naam zeg! *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_87547597
@DML, fijn dat die zetpillen werken, balen dat je er niet zonder kunt maarja ze werken in ieder geval! Fijn ook dat je weer wat energie hebt en de therapie begonnen is! Hopelijk krijg je in plaats van een zwart randje een zonnig randje! :*
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 14 oktober 2010 @ 21:35:12 #168
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87550065
KJ, wat fijn dat je weer thuis bent. Wel balen dat je bloeddruk echt te hoog is (had nog gehoopt op een eenmalig hoge meting), gelukkig houden ze je goed in de gaten. Doe je het een beetje rustig aan?

Even nog een egopost:

pi_87550251
Wow, die onderste foto!
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:08:12 #170
54772 Silmarwen
pi_87551759
TM wat een super echo's zeg! Vooral die onderste. <3 Fijn hoor!

Zeg trouwens. Iemand al ervaring met inleiden? Mijn baarmoeder mond is rijp en heb al bijna 2 cm ontsluiting dus geen gel of tabletjes. Vliezen breken en weeenopwekkers. Ben wel benieuwd naar ervaringen!
pi_87551806
wat 'n mooie echo's twentemeisje! O+ O+
*poef* nu is het weg
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:26:34 #172
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87552609
TM wat een mooie foto's!

Hier wel ervaring met inleiden: fijn dat jij iig al zover bent dat ze meteen de vliezen kunnen breken.
Hier was het (toen het kon) vliezen breken en infuus erin. Vond het pittig, maar heb geen vergelijkingsmateriaal.
pi_87552643
Sil, ik had 5 cm, alles verweekt, geen noemenswaardige wee-en activiteit (ja, eens in de 15 minuten effe), wel al 24 been/rug weeen die niet al te veel deden. Toen vliezen gebroken, infuus aangesloten, infuus langzaam open, infuus heel snel weer dicht. Weeënstorm en een uurtje persen. Tijd tussen breken vliezen en geboorte: net geen 4 uur. En dat was bij een eerste! Dus wie weet, gaat het wel heel snel. Wat ik wel lastig vond, ik reageerde iets te goed op dat opwekkende spul en dus die storm. Dat schijnt lastig te voorspellen te zijn.

Goh, nooit geweten dat het zo lastig was om een gewone houten simpele commode met laden voor een fatsoenlijke prijs te krijgen. Ik denk dat wij Driekus zijn exemplaar (een krijgertje vanuit de familie) na gaan maken.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:15:18 #174
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_87554801
Silmarwen je hebt een PM :)
TM wat een mooie foto's O+
KJ fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt!
maar gauw weer wegrent uit dit topic...
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:15:29 #175
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_87554815
O+ Twentemeisje... Dit had je toch ook niet durven dromen he! Prachtig!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_87556082
Sil, bij mij was mijn bmm nog niet rijp, maar wel al 1cm ontsluiting, dus toen hebben ze sochtends gelijk de vliezen gebroken en na 20 minuutjes wee-opwekkers erbij. En dat ging heel rustig bij mij. Wel steeds harde buiken enzo, maar niks echt pijnlijks. Dus steeds het infuus wat hoger gezet, en pas eind van de middag begon het pijn te doen. Het ging echt heel geleidelijk en ik vond het goed te doen.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_87559321
TM wat een mooie foto's O+ heerlijk uren naar kijk joh! <3 <3 wat een toetie al zeg.

@Mefke haha het viel mij ook tegen. Uiteindelijk zijn we heel erg goed geslaagd op marktplaats, een mazzeltje, iemand die er vanaf moest. Maar het viel mij op dat mensen best heul veel geld vragen voor een commode die dat eigk niet echt waard is. En dan beplakt met stickers van clowntjes en winney de pooh enzo. :') Nieuw heb ik niet eens naar gekeken, zelfs Ikea was in zn totaal (bedje + commode + opzetstuk etc.) aan de prijs voor ons budget :D

en ik ben op want ik heb pijn in mn bakkes. Even wachten tot mn paracetamol weer ingewerkt is. Morgen de tandarts zn jaaromzet bezorgen c_/
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 06:44:52 #178
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87559645
Pff, flinke rugweeën vannacht (die natuurlijk niet doorzetten...) niet leuk :N ... maar goed. Hoort erbij (ik heb bij alledrie de meiden rugweeën gehad :( ... )
pi_87559764
huup stom he. En ik wil gewoon een heel simpele met laden en van hout zodat je em kan schilderen. Alles is laag, met fineer of brocante. En duur ja. Gelukkig is mijn man handig.
Suzanna, auw! Ik hoop dat je vandaag overdag wat kan slapen.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 07:26:02 #180
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87559797
Oeh Suzanna: vervelend dat je daar de hele nacht last van hebt gehad.

Hier vanmorgen vroeg op door kramp. In m'n bovenbeen. Heb nog steeds geen idee hoe je dat er nu uit kan krijgen....
Gisterenavond best veel harde buiken gehad die niet prettig waren, maar eenmaal in bed ging alles over (gelukkig lekker geslapen).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 oktober 2010 @ 07:31:06 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87559820
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 06:44 schreef Suzanna het volgende:
Pff, flinke rugweeën vannacht (die natuurlijk niet doorzetten...) niet leuk :N ... maar goed. Hoort erbij (ik heb bij alledrie de meiden rugweeën gehad :( ... )
oh oh .. ik hoop niet dat ik dit keer ook weer rugweeen krijg :@ ik weet nog wat een pijn dat deed (niet dat inleiden en in een weeenstorm nou zo'n pretje was, godzijdank was daar de ruggenprik) sterkte meis :*

Sil ik had je ook een pm gestuurd :*

Ik heb hier nog een commode staan, van bruin hout, weet nou nog niet of ik deze voor baby wil gaan gebruiken of dat ik morgen alsnog de kans krijg om een witte + kinderkast op te halen van een kennis van ons. Het lijkt erop dat we met vervoer zitten :{

alle llm's en ieder die het nodig heeft :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87559956
Voor de commode hebben wij gewoon een andere kast uitgekozen. Geen baby-etiket, dus minder hoge prijs.
Nu nog een cosleeper... Die durven ze op marktplaats gebruikt en wel voor 15 euro onder nieuwprijs te verkopen...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_87559988
Mogguh, vannacht weer onrustig geslapen. Spookte van alles door mijn hoofd. vanmiddag nog maar even plat denk ik :O
*poef* nu is het weg
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:42:49 #184
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87560441
Bedankt voor jullie medeleven! Lief :)
Gelukkig was het niet de hele nacht, maar ik dacht even wel dat de bevalling was begonnen. Aan de ene kant opluchting, aan de andere kant jammer dat het niet doorzette. Opluchting omdat ik toch wel érg moe was van uren wakker liggen en graag nog even wilde slapen...

Het blijft wel rommelen, veel harde pijnlijke buiken en (nog steeds) rugpijn. Wie weet dit weekend...

Sterkte KJ, kan me voorstellen dat er vanalles door je hoofd spookt... :*

Hobbesje, helpt het niet om je been te strekken (of is dat alleen met kuitkramp) en goed hard wrijven? Kramp is echt :{ ...
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:01:22 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87560691
Hik gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, en wat heeft ze een schitterende naam gekregen O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_87560703
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:08 schreef Silmarwen het volgende:
Zeg trouwens. Iemand al ervaring met inleiden? Mijn baarmoeder mond is rijp en heb al bijna 2 cm ontsluiting dus geen gel of tabletjes. Vliezen breken en weeenopwekkers. Ben wel benieuwd naar ervaringen!
Ik had 1,5 cm ontsluiting toen de bevalling bij mij werd ingeleid en mijn baarmoedermond was nog niet helemaal rijp. Ik heb eerst driemaal een dosis tabletten gehad ('s ochtends, 's middags, vroeg in de avond) en rond middernacht braken mijn vliezen vanzelf. Daarna kwamen de weeen vanzelf op gang maar kreeg ik ook een wee-opwekkend middel toegediend.

En tja, wat wil je verder weten? Mijn bevalling was erg heftig, ik had een urenlange weeenstorm, het duurde lang en pijnstilling werkte niet. Maar hoe kun je weten dat het een met het ander te maken heeft? Ik heb het er in het ziekenhuis over gehad en zij zien niet een verband. Met de wee-opwekkende middelen van tegenwoordig kunnen ze heel gedoseerd opbouwen en afbouwen en ik hoor bij anderen vaak dat de bevalling juist lekker vlot verloopt. Het klinkt in ieder geval alsof je lichaam er klaar voor is om ingeleid te worden en een beter uitgangspunt kun je niet hebben!

Ik vond het emotioneel trouwens erg fijn om ingeleid te worden. Ik wist dat het zou gaan gebeuren, ik was al in het ziekenhuis, er werd goed voor me gezorgd. Ik vond het een fijne ervaring.
pi_87560784
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 07:52 schreef Vanyel het volgende:
Nu nog een cosleeper... Die durven ze op marktplaats gebruikt en wel voor 15 euro onder nieuwprijs te verkopen...
Waarom maak je er niet zelf een? Wij hebben een ledikant van de Prénatal ervoor gebruikt: zijkant eruit, bodem op de goede hoogte en het ledikant bevestigen aan je eigen bed. We hoefden het ledikant niet eens te verstevigen, want met drie zijkanten erin was het al stevig genoeg. Je kunt er ook een goedkoop Ikealedikantje voor gebruiken.
pi_87560806
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 08:42 schreef Suzanna het volgende:
Gelukkig was het niet de hele nacht, maar ik dacht even wel dat de bevalling was begonnen. Aan de ene kant opluchting, aan de andere kant jammer dat het niet doorzette. Opluchting omdat ik toch wel érg moe was van uren wakker liggen en graag nog even wilde slapen...
Vervelend dat het niet door heeft gezet vannacht, maar het klinkt op zich wel veelbelovend dat het blijft rommelen! Toch spannend! Neem maar flink rust waar dat kan.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:09:23 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87560830
TM, wat een prachtige echo's en wat heerlijk dat alles (behalve dat ene) er zo goed op te zien was O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KJ, fijn dat je iig weer thuis bent, succes deze laatste loodjes :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87560901
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waarom maak je er niet zelf een?
Dat is inderdaad de andere optie, maar eentje vinden voor weinig zou ook lekker makkelijk zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:16:59 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87560972
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom maak je er niet zelf een? Wij hebben een ledikant van de Prénatal ervoor gebruikt: zijkant eruit, bodem op de goede hoogte en het ledikant bevestigen aan je eigen bed. We hoefden het ledikant niet eens te verstevigen, want met drie zijkanten erin was het al stevig genoeg. Je kunt er ook een goedkoop Ikealedikantje voor gebruiken.
Die zijn nu volgens mij ook vrijwel allemaal verkrijgbaar met zo'n losse balk voor aan de onderkant als het kindje groot genoeg is om zonder zijkant te slapen, als je die al monteert is het weer wat steviger.

Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:25:41 #192
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87561138
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vervelend dat het niet door heeft gezet vannacht, maar het klinkt op zich wel veelbelovend dat het blijft rommelen! Toch spannend! Neem maar flink rust waar dat kan.
En dat kan vandaag, de meiden worden opgehaald door vrienden voor een gezellig dagje! Als ik om kwart voor twaalf bij de vk ben geweest kan ik hup, eten en naar bed.. wie weet gaat er dan nog meer rommelen.Zou mooie timing zijn ;) ...
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:26:13 #193
54772 Silmarwen
pi_87561155
Bedankt voor de ervarings pm's! Ik zal ze straks even beantwoorden.

Claudia, ik weet dat het niets zegt, maar veel ervaringsverhalen erover vind ik prettig. Schept een soort van algemeen beeld en voelt meer voorbereid aan. Ook al kan mijn bevalling geweldig anders verlopen.

Hier een rustige nacht gehad ondanks veel harde buiken gisteren. Ben wel enorm moe vandaag, dus komt niet veel uit me. Gek idee, vandaag voorlopig de laatste dag alleen met Yade! We gaan we lekker knutselen en samen een filmpje kijken ofzo. Even wat extra Yade aandacht!
pi_87561293
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die zijn nu volgens mij ook vrijwel allemaal verkrijgbaar met zo'n losse balk voor aan de onderkant als het kindje groot genoeg is om zonder zijkant te slapen, als je die al monteert is het weer wat steviger.

[ afbeelding ]
Dat scheelt. Stevigheid was wel een issue.
pi_87561329
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de andere optie, maar eentje vinden voor weinig zou ook lekker makkelijk zijn.
Heel begrijpelijk. Daar zocht ik indertijd ook naar. We zijn namelijk helemaal niet handig. Maar mijn vriend had het echt zo voor elkaar! Om het ledikantje aan ons bed vast te maken heeft hij een soort snelbinders gekocht bij de Praxis en de hoogte van het ledikant was toevallig precies goed (maar je kunt ook wel wat smokkelen door bijvoorbeeld iets onder de poten te zetten of zo). Sinds Ivan op zijn eigen kamer slaapt, slaapt hij weer gewoon in dat ledikant met de zijkant erin.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:34:57 #196
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87561350
Geniet ervan Sil! Hopelijk een lekker rustig dagje samen... O+

Over inleiden, ik had toen een infuus met weeënopwekkers, met een ruggenprik, en heb er weinig van gevoeld, de ontsluitingsfase (wel wat, want ze hadden niet helemaal goed geprikt, helft van mijn buik had geen verdoving). Het nadeel was wel dat ik geen persweeën had...dus ik heb op eigen kracht moeten persen. Dat vond ik erggg zwaar en natuurlijk ook pijnlijk (ruggenprik is dan uit). De andere bevallingen gingen in dat opzicht veel voorspoediger, het persen ging natuurlijker.
pi_87561399
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:26 schreef Silmarwen het volgende:
Bedankt voor de ervarings pm's! Ik zal ze straks even beantwoorden.

Claudia, ik weet dat het niets zegt, maar veel ervaringsverhalen erover vind ik prettig. Schept een soort van algemeen beeld en voelt meer voorbereid aan. Ook al kan mijn bevalling geweldig anders verlopen.
Dat is denk ik ook waardevol voor je om te weten, dat een ingeleide bevalling er op zoveel verschillende manieren uit kan zien!
pi_87561444
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:34 schreef Suzanna het volgende:
Dat vond ik erggg zwaar en natuurlijk ook pijnlijk (ruggenprik is dan uit). De andere bevallingen gingen in dat opzicht veel voorspoediger, het persen ging natuurlijker.
Bij mij bleef de ruggenprik aan tijdens de persfase en ik had wel gewoon persweeen! Maar goed, de pijnstilling deed bij mij sowieso rare dingen. Ik heb wel ooit begrepen dat ze tegenwoordig de ruggenprik niet (helemaal) uitzetten als het je goed lukt om te persen.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:49:23 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87561723
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat scheelt. Stevigheid was wel een issue.
Ik zag net dat de allergoedkoopste modellen (die van ¤ 40 en ¤ 60) er geen plaatje van hebben, en de kans is dus dat het daarbij ook niet mogelijk is, maar degene die ik gepost heb (de Gulliver) is ¤ 90 en ook de witte uitvoering van ¤ 70 biedt die mogelijkheid voor die balk ipv een hele zijkant.
Plus dat je dan qua maatvoering van het matrasje ook in de standaard serie zit, dus in principe zou je daar ook nog op kunnen besparen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87561772
En zo'n bedje is het geld ook wel echt waard, want je kunt het nog lange tijd gebruiken. Eventueel kun je ook tweedehands een Ikeabedje scoren (heb ik ook gedaan) en er alleen een nieuw matras bij kopen. Een nieuw matras is dan waarschijnlijk nog duurder dan het bed zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')