abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:49:11 #1
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87480330

© donroyco

Waar is dit topic voor bedoeld? :?

Hulp bij het zoeken naar de uitvoerende(n) en/of titel van een bepaald nummer, tabs, songteksten, etc...

Dit topic is een uitbreiding van de succesvolle 'Help, ik zoek een artiest/nummer!'- reeks.

Tips:

• Als het een recent nummer betreft, blader eerst het topic (evt. de vorige ook) even door, je hebt kans dat iemand anders de vraag al heeft gesteld.
• Als je een nummer zoekt uit een reclame, kijk dan eerst even op Ster.nl, of een van de andere sites in het onderstaand overzicht.
• Als je een nummer zoekt uit een film/tv-serie, kijk dan eerst bij de info over die film/tv-serie op IMDb
• Als je de muziek zoekt van een filmpje op YouTube, kijk dan eerst eens door de comments bij het filmpje.
• Heb je een stukje tekst uit een nummer?
Ga dan naar Google en zoek op: lyrics "jouw stukje tekst" (vergeet de aanhalingstekens niet)
• Heb je een request geplaatst, post dan niet binnen een dag opnieuw hetzelfde verzoek, dat voorkomt ergernissen..
• Heb je een request geplaatst, en heb je daarna zelf al het nummer gevonden, schroom dan niet om nog even het nummer te vermelden, dit kan natuurlijk helpen met toekomstige vragen!
• Heb je een request geplaatst, en is het juiste antwoord gegeven, laat het even weten, toch leuk om te horen of we het goed hebben/hadden!

Handige links:

Midomi
Musipedia Whistle
Tunatic
Muziek van de reclame
Adformatie Campagnes
Muziek in de reclame (nieuw!)
Commercials (nieuw!)
Melodycatcher (nieuw!)
Met dank aan Baggeruser, Deetch, Noodly, RacerDKB & willem888 voor de bijdragen *O*

Waar is dit topic niet voor bedoeld? :N

• Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?)
• 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
• Hoe goed bedoeld ook, het is niet de bedoeling dat je nummers (in mp3-vorm bijvoorbeeld) aanbiedt als je weet welk nummer er gezocht wordt.

Vorige topics (2010): #277 - #278 - #279 - #280 - #281 - #282 - #283 - #284 - #285

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Een lief modje zal hem weer sticky maken.

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

Game on!
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:58:01 #2
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_87480701
Plakkerig
Wat je vindt, ...
pi_87481329
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:52 schreef Janneke-04 het volgende:
Hmm, nee dat zijn ze niet,

Bedoel je met die kogel niet korn - freak on a leach?
Iemand anders die de misterieuze vrouw in de woestijn kent?
Dat moet 'm wel zijn. Dacht er ook meteen aan.
pi_87481621
Ik hoop, en denk, dat iemand mij hier heeel erg blij gaat maken.

Ik ben al een paar maanden op zoek naar de titel van een liedje, wat ongeveer 1x per dag wordt gedraaid over het audio systeem in de winkel waar ik werk. Maar elke keer als hij op komt, zijn er klanten en kan ik het dus niet opnemen. Tot aan vandaag, eindelijk!

http://www.zshare.net/audio/81460083ef90c15f/

Ik hoop echt heeeeeeeeeel erg dat iemand dit nummer herkent, zou echt geweldig zijn :D

Ps sorry van de slechte kwaliteit, maar het moet te herkennen zijn.

MIDOMI heb ik al geprobeerd, daar is de kwaliteit dus helaas te slecht voor.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_87482016
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:04 schreef Tompsen het volgende:
Ik heb een bijna onmogelijk verzoek, want ik weet eigenlijk niks van het nummer:(
het werd gister gedraaid bij het inspelen voor de wedstrijd.
Dus het had een lekkere beat, en afrikaans-achtige teksten, that's it,
teksten of iets dergelijks weet ik niet, dus als iemand het weet, top!
en anders is het jammer
Deze misschien ?
pi_87483756
Ik probeer weer mee te zoeken.
full stops and exclamation marks
pi_87483872
Ik zoek nog steeds een liedje uit Oh Oh Cherso aflevering 5.

http://www.rtl.nl/compone(...)_Oh_Cherso_s1_a5.xml

Het rustige liedje op tijdstip 5:25

Op de lyrics googlen levert niets op, dus ik hoop dat iemand de zangeres herkent.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:44:21 #8
256717 MagicMedicine
Moustached Mystic
pi_87488261
Ik zoek een filmpje van Jimi Hendrix dat ik ooit gezien heb, maar nu ik hem nodig heb niet terug kan vinden.

Het is een live nummer (welke weet ik niet) dat hij introduceert met "This song is dedicated to all the boys who are in war right now" en dan denkt iedereen dat hij het over de Vietnam oorlog heeft, maar dan zegt hij iets van "Yeah, all the boys that are fighting for their rights in Chicago" of iets dergelijks.

Die quote wil ik gebruiken voor een paper, maar dan moet ik wel eerst de bron hebben.
pi_87488810
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:44 schreef MagicMedicine het volgende:
Ik zoek een filmpje van Jimi Hendrix dat ik ooit gezien heb, maar nu ik hem nodig heb niet terug kan vinden.

Het is een live nummer (welke weet ik niet) dat hij introduceert met "This song is dedicated to all the boys who are in war right now" en dan denkt iedereen dat hij het over de Vietnam oorlog heeft, maar dan zegt hij iets van "Yeah, all the boys that are fighting for their rights in Chicago" of iets dergelijks.

Die quote wil ik gebruiken voor een paper, maar dan moet ik wel eerst de bron hebben.
hmm volgens mij niet helemaal de quote die je bedoelde
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:44:03 #10
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_87490054
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 02:06 schreef rijsttafel het volgende:
Ik zoek nog steeds een liedje uit Oh Oh Cherso aflevering 5.

http://www.rtl.nl/compone(...)_Oh_Cherso_s1_a5.xml

Het rustige liedje op tijdstip 5:25

Op de lyrics googlen levert niets op, dus ik hoop dat iemand de zangeres herkent.
Hi, het is Bloom met Peace of mind:
Be dance |Be real| Be You
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:47:28 #11
256717 MagicMedicine
Moustached Mystic
pi_87490163
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:03 schreef Prixie het volgende:

[..]

hmm volgens mij niet helemaal de quote die je bedoelde
Hee, dat is hem wel! Ik denk dat ik hem in mijn herinnering vervormd heb, dat verklaart wel waarom ik hem nooit kon vinden. Super bedankt! :)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:48:09 #12
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_87490181
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:44 schreef MagicMedicine het volgende:

Je hebt hem al gevonden
pi_87492505
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:47 schreef MagicMedicine het volgende:

[..]

Hee, dat is hem wel! Ik denk dat ik hem in mijn herinnering vervormd heb, dat verklaart wel waarom ik hem nooit kon vinden. Super bedankt! :)
Graag gedaan
pi_87497156
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:44 schreef Loodje het volgende:

[..]

net het nummer geluisterd, maar da's niet het nummer uit oh oh cherso
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:07:17 #15
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_87499049
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:14 schreef kvd het volgende:

[..]

net het nummer geluisterd, maar da's niet het nummer uit oh oh cherso
Het liedje heet You, ik zie dat ik het verkeerde linkje geplaatst heb :)
pi_87499944
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:29 schreef Prixie het volgende:

[..]

Deze misschien ?
neee, het is denk ik onmogelijk dat ie nog wordt gevonden, maar bedankt!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:56:44 #17
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_87500860
Heb laatst op een laat tijdstip een clip gezien, of op MTV, of op TMF. Weet er heel weinig van, alleen nog dat het een dance-nummer was, en de hoofdrolspeler een man/jongen. Hij had tijdens de clip een paar keer een scene waarin hij recht de camera in keek en volgens mij het refrein zong. Heel misschien dat het woordje 'drug' er in voorkwam maar dat zou net zo goed niet zo hoeven zijn :P

Erg weinig info, maar wellicht dat er een fanatieke TV-kijker is die weet wat ik bedoel :)
pi_87501100
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:44 schreef Loodje het volgende:

[..]

Bedankt! Dat zijn ze :Y

top!
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_87501253
Ik heb daar dus heel vaak last van. Dan ligt een woord, een naam of wat dan ook op het puntje van mijn tong maar ik kom er maar niet op! (korsakoff?)

In dit geval dus een band, die uit twee vrouwen en twee mannen bestaat. Alle vier lang haar, beetje hippy-achtig. Als ik me niet vergis zijn het twee stellen en zijn twee van hun ook broer en zus. Maar ik kan er naast zitten. Ik geloof dat ze ook op LL hebben gestaan een x aantal jaar terug. Muziek klinkt een beetje als (het nummer When The War Ends van) Portugal. The Man.

Kan iemand me helpen? Thnx!
pi_87501702
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 04:22 schreef Roolio het volgende:
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 01:47 schreef Rene_Himself het volgende:
Ik ben al een tijd op zoek naar een nummer waar ik korte stukken tekst van heb onthouden. Het nummer is wel een jaartje of 15-20 oud ben ik bang en hoorde ik destijds als achtergrond bij een snowboardvideo wat volgens mij op MTV werd uitgezonden (een serie zelfs meen ik)

Maargoed het nummer; Ref: "Easy, tell me something I do not know", "Step u to the clowds, you had to look around" "When you're loaded every day .... " Ik was nog jong en mijn engels was beroerd maar dit zou het moeten zijn, ongeveer dan.

Verder denk ik dat het een alternatief bandje zou moeten zijn, en weet eigenlijk niet eens of ze heel bekend zijn. Hopelijk weten jullie meer !

Misschien Dissident van Pearl Jam?

She had to turn around" ipv "You had to look around"
"But she sold him to the state" ipv "When you're loaded every day"
"Soon he was low" ipv "something i do not know"
"what to say" ipv "When you're loaded every day"

Beetje vergezocht misschien, maar wel rond de goede tijd. (1994)

Welk genre muziek is het ongeveer?
Je zult het vooral moeten zoeken in de punk rock, grunge achtige nummers ... Moet zeggen trouwens dat Pearl Jam er wel op lijkt, maar is het helaas niet. Tijd en periode kloppen ook aardig, zal namelijk ergens rond 1994/1995 zijn geweest.
Wat zit je nou te lullen man ?!
  Boks-Chick woensdag 13 oktober 2010 @ 17:56:22 #21
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_87503064
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:06 schreef artelligence het volgende:
Ik heb daar dus heel vaak last van. Dan ligt een woord, een naam of wat dan ook op het puntje van mijn tong maar ik kom er maar niet op! (korsakoff?)

In dit geval dus een band, die uit twee vrouwen en twee mannen bestaat. Alle vier lang haar, beetje hippy-achtig. Als ik me niet vergis zijn het twee stellen en zijn twee van hun ook broer en zus. Maar ik kan er naast zitten. Ik geloof dat ze ook op LL hebben gestaan een x aantal jaar terug. Muziek klinkt een beetje als (het nummer When The War Ends van) Portugal. The Man.

het klinkt als Abba, maar dat zal het wel niet zijn _O-
lolwut
  woensdag 13 oktober 2010 @ 18:07:14 #22
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_87503370
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:06 schreef artelligence het volgende:

Lijkt me The Magic Numbers, toch?
pi_87503599
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:07 schreef broer het volgende:

[..]

Lijkt me The Magic Numbers, toch?
Dankjewel! Dat zijn ze :D
pi_87505079
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:02 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Bedankt! Dat zijn ze :Y

top!
maar welk nummer is het dan? Want ik heb meerdere nummers van hun beluisterd, maar kom nergens de oh oh cherso tekst tegen
pi_87505473
Ik zit weer eens verkeerd te lezen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')