Je moet niet vermenigvuldigen met het verschil in de noemers. Zo is 1/2 niet hetzelfde als 3/5 (ik vermenigvuldig de teller netjes met 3).quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:15 schreef Kesum99 het volgende:
Ik heb geprobeerd om alles dezelfde noemer te geven a(a+3) = a2+3a maar als ik dan de tellers van de andere breuken vermenigvuldig met het verschil in de noemer dan komt dat niet uit.
quote:Een functie is strikt stijgend als voor elke x<y geldt f(x)<f(y). Zoals Glowmouse al zei, denk eens aan de functie f(x)=x^3. Voor elke x<y geldt x^3<y^3, dus hij is strikt stijgend, maar toch geldt f'(0)=0. Je kunt er als volgt naar kijken. De afgeleide geeft de snelheid aan waarmee een functie stijgt. Neem twee punten x<y. Dan mag er best een punt a in het interval (x,y) zijn waar f'(a)=0, zolang voor alle andere punten b uit (x,y) maar geldt dat f'(b)>0. Denk aan een auto. Hij komt met een bepaalde snelheid aan, remt af, en precies op het moment dat hij stilstaat trekt hij weer op. Als jij daar met een stopwatch bijstaat, kun jij dan een begin- en eindtijd klikken zodat de auto een afgelegde weg van 0 heeft? Nee, want hoe dicht je de begin- en eindtijd ook om dat moment van stilstaan probeert te kiezen, er is altijd de resterende tijd waarin de auto wel vooruit gaat: het moment van stilstaan is te kort om invloed te hebben op welk tijdsinterval dan ook.Op woensdag 20 oktober 2010 11:13 schreef algebra010 het volgende:
[..]
e^x ≥ 0
x+1 stijgend vanaf x = ≥-1
x+2 stijgend vanaf x= ≥-2
De concaaf convex kwestie snap ik. Alsnog begrijp ik niet helemaal dan een afgeleide met een waarde van 0 stijgend kan zijn, een helling van 0 kan toch niet stijgend zijn?
quote:de helling f(x) is 4 in x=1Op donderdag 21 oktober 2010 20:00 schreef Granaatappel het volgende:
Waar ik op kom is dat de raaklijn begint met (x - 1), deze snijdt de x-as namelijk in x = 1
In x = 1 is de helling van y(x) = 4 namelijk 4 * 1. Dan krijg ik dus 4(x - 1), dat is 4x - 4. Ik weet allen niet hoe ik deze lijn kantel, dus de helling aanpas aan de oorspronkelijke functie.
quote:Als je een factor (x-1) hebt, snijdt hij juist de y-as in x=1.Op donderdag 21 oktober 2010 20:00 schreef Granaatappel het volgende:
Waar ik op kom is dat de raaklijn begint met (x - 1), deze snijdt de x-as namelijk in x = 1
quote:Ook 4. = gelijke hellingen maar raken elkaar niet...Op donderdag 21 oktober 2010 20:02 schreef omearos het volgende:
[..]
de helling f(x) is 4 in x=1
je functie voor raaklijn is 4x - 4
wat is de helling van die functie?
quote:Ik bedoel de functie x - 1 snijdt de x-as in x = 1.Op donderdag 21 oktober 2010 20:03 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als je een factor (x-1) hebt, snijdt hij juist de y-as in x=1.
quote:je hebt gelijk, ik had de oorspronkelijke vraag niet goed gelezenOp donderdag 21 oktober 2010 20:03 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Ook 4. = gelijke hellingen maar raken elkaar niet...
[..]
Ik bedoel de functie x - 1 snijdt de x-as in x = 1.
quote:y-as is toch altijd bij x=0?Op donderdag 21 oktober 2010 20:03 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als je een factor (x-1) hebt, snijdt hij juist de y-as in x=1.
quote:Ah ja die formule van glowmouseOp donderdag 21 oktober 2010 20:10 schreef omearos het volgende:
g(x) = f(c)+f'(c)(x-c)
f(x) = 2x²+2
f'(x)=4x
g(c)= 2c²+2 + 4c*(x-c)
oplossen zodat hij bij x=1 door nul gaat
quote:Dit is geen vraag maar een vergelijking waar jij een vraag over hebt.
quote:En hier gaat het fout, waarschijnlijk door je beroerde notatie. 3/(2∙√2) is niet hetzelfde als (3/2)∙√2.Teller en noemer van 3/(2∙√2) met √2 vermenigvuldigen geeft (3∙√2)/(2∙√2∙√2) = (3∙√2)/4 = (3/4)∙√2.Het antwoord moet dit zijn:
x=+-3/4sqrt2
Ik ga als volgt:
2x^2=9/4
x^2=9/8
x=+-sqrt(9/8)
x=+-(sqrt9)/(sqrt8)
x=+-3/(sqrt8)
x=+-3/(2sqrt2)
x=+-3/2 sqrt2
quote:Om van K^¼ naar K te gaan doe je het tot de macht 4. De rechterkant moet dus ook tot de macht 4. Je krijgt dan K = 1/(L^3)... iets anders dan wat in je aantekeningen staat.Op zondag 24 oktober 2010 14:08 schreef sk888er het volgende:
K^¼ = 1 / (L^¾)
naar
K = 1 / (L^¼)
Welke stap wordt hier uitgevoerd? staat in m'n aantekeningen maar kom er echt niet uit....
quote:Je kan wel groene stroom zien als succes, en geen groene stroom als geen succes (of andersom). Dan is het een Bernouilli experiment.Op zondag 24 oktober 2010 14:13 schreef dakraam het volgende:
Van de Nederlandse huishoudens heeft 36% groene stroom. Nog eens 25% van de huishoudens overweegt over te gaan op groene stroom.
Bij een onderzoek worden 12 huishoudens benaderd.
Bereken de kans dat hiervan
a. vier of vijf groene stroom hebben
Eerst snapte ik deze opgaves gewoon allemaal maar om een of andere reden kom ik hier niet uit.
quote:BedanktOp zaterdag 23 oktober 2010 07:59 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dit is geen vraag maar een vergelijking waar jij een vraag over hebt.
[..]
En hier gaat het fout, waarschijnlijk door je beroerde notatie. 3/(2∙√2) is niet hetzelfde als (3/2)∙√2.Teller en noemer van 3/(2∙√2) met √2 vermenigvuldigen geeft (3∙√2)/(2∙√2∙√2) = (3∙√2)/4 = (3/4)∙√2.
quote:Nee.Op zondag 24 oktober 2010 13:53 schreef BasementDweller het volgende:
Klopt het dat van de volgende groepen alleen S3 en D3 isomorf zijn?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |