abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87574048
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 15:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Mooi, dan kunnen alle mensen met lange tenen weer mooi hun hok in.

Haha, mooi filmpje. _O_

Ook al is het niet universeel wat hij zegt - het is wel bij uitstek een onderdeel van de Nederlandse cultuur dat je je niet te snel beledigd moet voelen en tegen een grapje moet kunnen.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:55:19 #277
3542 Gia
User under construction
pi_87574627
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 15:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Haha, mooi filmpje. _O_

Ook al is het niet universeel wat hij zegt - het is wel bij uitstek een onderdeel van de Nederlandse cultuur dat je je niet te snel beledigd moet voelen en tegen een grapje moet kunnen.
Maar goed, de aanklacht tegen 'beledigen' hadden we al gehad, toch?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:57:13 #278
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_87574708
Volgens mij kent Wilders het strafboek goed uit zijn hoofd. Vandaar steeds weer dezelfde grammofoonplaat.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_87575005
Er blijft echt niks meer van over _O- Koran verbieden en vergelijken met Mein Kampf is geen discrimimatie.
pi_87575120
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:05 schreef StephanL het volgende:
Er blijft echt niks meer van over _O- Koran verbieden en vergelijken met Mein Kampf is geen discrimimatie.
Dat lijkt me toch wel vrij duidelijk. Hoe zou dat (aanzetten tot) discriminatie moeten zijn? Achterlijk is het standpunt wel (dat is het verbod op Mein kampf ook naar mijn mening), maar er wordt geen onderscheid gemaakt tussen groepen mensen.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:08:45 #281
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_87575143
Wat een schandalige vertoning aan de kant van het OM in dit proces.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_87575184
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Waarom?
pi_87575189
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch wel vrij duidelijk. Hoe zou dat (aanzetten tot) discriminatie moeten zijn? Achterlijk is het standpunt wel (dat is het verbod op Mein kampf ook naar mijn mening), maar er wordt geen onderscheid gemaakt tussen groepen mensen.
Jawel. Hij roept namelijk politici op om de Koran te verbieden. Zo'n verbod is discriminerend, en dus zet hij aan tot discriminatie.

Het punt van het OM is echter dat het maatschappelijk debat maakt dat in dit geval het aanzetten tot discriminatie is toegestaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2010 16:10:17 ]
pi_87575196
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Leg dat even uit aub :)
pi_87575322
Ik hoorde even het woord discriminatie maar ging om een quote en Wilders heeft dat niet zelf gezegd. Ook weer niks dus.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:13:17 #286
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_87575336
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:09 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Waarom?
De uitlatingen die Wilders gedaan heeft zijn van haatstrekkende en discriminerende karakter. Dit wordt ook erkend door het OM in beginsel maar gedoogd omdat alles in een politieke debat gedaan zou zijn. Wat dus niet klopt.

Daarnaast geeft het ''politieke karakter'' geen vrijspel om alles te kunnen zeggen wat een persoon maar zou willen.
pi_87575338
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:39 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Wat is daar krankzinnig aan ? Het OM klaagt Geert aan en formuleert al dan niet een strafeis. De rechter beslist. Tegen die beslissing kan zowel het OM als Geert in beroep gaan.
Je snapt het niet.
OM klaagt aan met de eis niet te vervolgen. Uhu.

Voelt een beetje aan als jij in een dierenspeciaalzaak bruin brood besteld en vreemd op kijkt dat ze dat niet hebben.
pi_87575379
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:13 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

De uitlatingen die Wilders gedaan heeft zijn van haatstrekkende en discriminerende karakter. Dit wordt ook erkend door het OM in beginsel maar gedoogd omdat alles in een politieke debat gedaan zou zijn.
Voor wat betreft het haatstrekkende karakter, dit heb je anders begrepen dan ik. Het OM zei dat alles in de context van de gehele uitlating gezien moet worden, ik heb ze niet gehoord over het politieke debat.

Vwb het discriminerende karakter, dit heb ik niet gevolgd.
pi_87575425
quote:

[..]

De uitlatingen die Wilders gedaan heeft zijn van haatstrekkende en discriminerende karakter.
Als dat alles is.
Willen ze dat principe vervolgen mogen ze hun borst nat maken. Wat dacht je van imams met hun uitspraken over ongelovige varkens, of christelijke leiders met hun uitspraken over homo's.
Succes alvast.

Ondertussen is elk weldenkend mens ervan bewust dat dit schouwspel een slechte poppenkast is.
pi_87575469
Die vrouw van de OM is een beetje moe van al dat spreken van de hele dag :P Niet zo gek, als je ziet hoeveel ze heeft gesproken samen met die vent vandaag.
pi_87575485
quote:

[..]

De uitlatingen die Wilders gedaan heeft zijn van haatstrekkende en discriminerende karakter. Dit wordt ook erkend door het OM in beginsel maar gedoogd omdat alles in een politieke debat gedaan zou zijn.
Ja, een politicus zou zelfs meer ruimte hebben wat dat betreft dan een gewonen burger. Dat slaat natuurlijk nergens op, en daar komt nog bij dat hij voor wat hij in de kamer zegt wel vrijgesteld is van vervolging.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87575566
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:03 schreef Wokkel het volgende:
Je zou bijna de indruk krijgen dat het OM per ongeluk het betoog van Bram voorleest :)
Inderdaad, dacht ik ook al. :P
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:20:11 #293
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_87575592
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:15 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Als dat alles is.
Willen ze dat principe vervolgen mogen ze hun borst nat maken. Wat dacht je van imams met hun uitspraken over ongelovige varkens, of christelijke leiders met hun uitspraken over homo's.
Succes alvast.

Ondertussen is elk weldenkend mens ervan bewust dat dit schouwspel een slechte poppenkast is.
''Als dat alles is'' noem ik Jip en Janneke taal. We leven in een democratische rechtstaat, er zijn niet voor niets grondbeginselen en rechten vastgesteld die beginselen waarborgen en strafrechtelijke handelingen verbieden.
pi_87575655
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, een politicus zou zelfs meer ruimte hebben wat dat betreft dan een gewonen burger. Dat slaat natuurlijk nergens op, en daar komt nog bij dat hij voor wat hij in de kamer zegt wel vrijgesteld is van vervolging.
Hoe bedoel je precies 'slaat natuurlijk nergens op'?

Op dag een van het requisitoir van het OM is aangegeven dat het slaat op artikel 10 EVRM en daarbij aan toegevoegd, dat de vrijheid er is om in het politieke debat uitlatingen te doen die ‘offend, shock or disturb’.

Dit lijkt me een vrij voor de hand liggende principe, aangezien er anders bijvoorbeeld vrij lastig oppositie voeren is tegen een status quo.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_87575660
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

''Als dat alles is'' noem ik jip en janneke taal. We leven in een democratische rechtstaat, en er zijn niet voor niets grondbeginselen en rechten vastgesteld.
En nu wordt dus gekeken of wat Wilders heeft gezegd wettelijk toegestaan is of niet, tot nu toe lijkt het er op dat het OM de uitspraken van Wilders binnen de wettelijke kaders vindt vallen. Ik zie het probleem niet :)
pi_87575685
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel. Hij roept namelijk politici op om de Koran te verbieden. Zo'n verbod is discriminerend, en dus zet hij aan tot discriminatie.

Het punt van het OM is echter dat het maatschappelijk debat maakt dat in dit geval het aanzetten tot discriminatie is toegestaan.
Ik heb het even gemist, maar zei het OM letterlijk dat het oproepen tot een verbod op de Koran discriminerend is?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:26:15 #297
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_87575822
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:21 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En nu wordt dus gekeken of wat Wilders heeft gezegd wettelijk toegestaan is of niet, tot nu toe lijkt het er op dat het OM de uitspraken van Wilders binnen de wettelijke kaders vindt vallen. Ik zie het probleem niet :)
Nee, onjuist. Het OM geeft hun ''mening'' over de uitlatingen weer. De beoordelingen ligt natuurlijk bij de rechters.

Dit is sowieso een schijnproces. Het OM is de enige orgaan die belast is met ''vervolging''. Als het OM geen aanleiding ziet om iemand strafrechtelijk te vervolgen dan zouden ze over moeten gaan tot seponeren. Maar goed, het ligt hier natuurlijk wat ingewikkelder door het arrest van het Hof.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:27:18 #298
241662 Jian
Well, well, well
pi_87575868
Het OM heeft onderzoek gedaan of Wilders strafrechtelijk vervolgd dient worden omdat zijn uitspraken haatzaaiend of discriminerend zouden zijn jegens een bevolkingsgroep en dus in strijd met de Wet. Zij komen met de nodige juridische argumentatie tot de conclusie dat dit niet zo is en verzoeken daarom om vrijspraak.

En hier beginnen mensen te mekkeren over de democratische rechtstaat 8)7
pi_87575919
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:22 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik heb het even gemist, maar zei het OM letterlijk dat het oproepen tot een verbod op de Koran discriminerend is?
Niet discriminerend, wel aanzetten tot discriminatie.

Het OM maakte heel duidelijk een onderscheid:
"Als ik het voor het zeggen zou hebben, zou ik de Koran verbieden." - zoiets zou niet aanzetten tot discriminatie zijn
"Verbied dat ellendige / fascistische boek." zou wel aanzetten tot discriminatie zijn, omdat het een concrete opdracht gericht aan anderen is.
pi_87575925
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:26 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Nee, onjuist. Het OM geeft hun ''mening'' over de uitlatingen weer. De beoordelingen ligt natuurlijk bij de rechters.
Ik zeg toch nergens dat het OM de uitspraak doet? Ik zeg alleen dat het OM nu kijkt of zei vindt dat het binnen de wettelijk kaders valt. Dat de rechter dat ook doet moet later blijken.

quote:
Dit is sowieso een schijnproces. Het OM is de enige orgaan die belast is met ''vervolging''. Als het OM geen aanleiding ziet om iemand strafrechtelijk te vervolgen dan zouden ze over moeten gaan tot seponeren.
Het OM wou hem toch niet vervolgen maar dit werd hun opgelegd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')