Haha, mooi filmpje.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen alle mensen met lange tenen weer mooi hun hok in.
Maar goed, de aanklacht tegen 'beledigen' hadden we al gehad, toch?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Haha, mooi filmpje.![]()
Ook al is het niet universeel wat hij zegt - het is wel bij uitstek een onderdeel van de Nederlandse cultuur dat je je niet te snel beledigd moet voelen en tegen een grapje moet kunnen.
Dat lijkt me toch wel vrij duidelijk. Hoe zou dat (aanzetten tot) discriminatie moeten zijn? Achterlijk is het standpunt wel (dat is het verbod op Mein kampf ook naar mijn mening), maar er wordt geen onderscheid gemaakt tussen groepen mensen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:05 schreef StephanL het volgende:
Er blijft echt niks meer van overKoran verbieden en vergelijken met Mein Kampf is geen discrimimatie.
Waarom?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat een schandalige vertoning aan de kant van het OM in dit proces.
Jawel. Hij roept namelijk politici op om de Koran te verbieden. Zo'n verbod is discriminerend, en dus zet hij aan tot discriminatie.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch wel vrij duidelijk. Hoe zou dat (aanzetten tot) discriminatie moeten zijn? Achterlijk is het standpunt wel (dat is het verbod op Mein kampf ook naar mijn mening), maar er wordt geen onderscheid gemaakt tussen groepen mensen.
Leg dat even uit aubquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat een schandalige vertoning aan de kant van het OM in dit proces.
De uitlatingen die Wilders gedaan heeft zijn van haatstrekkende en discriminerende karakter. Dit wordt ook erkend door het OM in beginsel maar gedoogd omdat alles in een politieke debat gedaan zou zijn. Wat dus niet klopt.quote:
Je snapt het niet.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wat is daar krankzinnig aan ? Het OM klaagt Geert aan en formuleert al dan niet een strafeis. De rechter beslist. Tegen die beslissing kan zowel het OM als Geert in beroep gaan.
Voor wat betreft het haatstrekkende karakter, dit heb je anders begrepen dan ik. Het OM zei dat alles in de context van de gehele uitlating gezien moet worden, ik heb ze niet gehoord over het politieke debat.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:13 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
De uitlatingen die Wilders gedaan heeft zijn van haatstrekkende en discriminerende karakter. Dit wordt ook erkend door het OM in beginsel maar gedoogd omdat alles in een politieke debat gedaan zou zijn.
Als dat alles is.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:13 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
De uitlatingen die Wilders gedaan heeft zijn van haatstrekkende en discriminerende karakter.
Ja, een politicus zou zelfs meer ruimte hebben wat dat betreft dan een gewonen burger. Dat slaat natuurlijk nergens op, en daar komt nog bij dat hij voor wat hij in de kamer zegt wel vrijgesteld is van vervolging.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:13 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
De uitlatingen die Wilders gedaan heeft zijn van haatstrekkende en discriminerende karakter. Dit wordt ook erkend door het OM in beginsel maar gedoogd omdat alles in een politieke debat gedaan zou zijn.
Inderdaad, dacht ik ook al.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:03 schreef Wokkel het volgende:
Je zou bijna de indruk krijgen dat het OM per ongeluk het betoog van Bram voorleest
''Als dat alles is'' noem ik Jip en Janneke taal. We leven in een democratische rechtstaat, er zijn niet voor niets grondbeginselen en rechten vastgesteld die beginselen waarborgen en strafrechtelijke handelingen verbieden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:15 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Als dat alles is.
Willen ze dat principe vervolgen mogen ze hun borst nat maken. Wat dacht je van imams met hun uitspraken over ongelovige varkens, of christelijke leiders met hun uitspraken over homo's.
Succes alvast.
Ondertussen is elk weldenkend mens ervan bewust dat dit schouwspel een slechte poppenkast is.
Hoe bedoel je precies 'slaat natuurlijk nergens op'?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, een politicus zou zelfs meer ruimte hebben wat dat betreft dan een gewonen burger. Dat slaat natuurlijk nergens op, en daar komt nog bij dat hij voor wat hij in de kamer zegt wel vrijgesteld is van vervolging.
En nu wordt dus gekeken of wat Wilders heeft gezegd wettelijk toegestaan is of niet, tot nu toe lijkt het er op dat het OM de uitspraken van Wilders binnen de wettelijke kaders vindt vallen. Ik zie het probleem nietquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
''Als dat alles is'' noem ik jip en janneke taal. We leven in een democratische rechtstaat, en er zijn niet voor niets grondbeginselen en rechten vastgesteld.
Ik heb het even gemist, maar zei het OM letterlijk dat het oproepen tot een verbod op de Koran discriminerend is?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel. Hij roept namelijk politici op om de Koran te verbieden. Zo'n verbod is discriminerend, en dus zet hij aan tot discriminatie.
Het punt van het OM is echter dat het maatschappelijk debat maakt dat in dit geval het aanzetten tot discriminatie is toegestaan.
Nee, onjuist. Het OM geeft hun ''mening'' over de uitlatingen weer. De beoordelingen ligt natuurlijk bij de rechters.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En nu wordt dus gekeken of wat Wilders heeft gezegd wettelijk toegestaan is of niet, tot nu toe lijkt het er op dat het OM de uitspraken van Wilders binnen de wettelijke kaders vindt vallen. Ik zie het probleem niet
Niet discriminerend, wel aanzetten tot discriminatie.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik heb het even gemist, maar zei het OM letterlijk dat het oproepen tot een verbod op de Koran discriminerend is?
Ik zeg toch nergens dat het OM de uitspraak doet? Ik zeg alleen dat het OM nu kijkt of zei vindt dat het binnen de wettelijk kaders valt. Dat de rechter dat ook doet moet later blijken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:26 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Nee, onjuist. Het OM geeft hun ''mening'' over de uitlatingen weer. De beoordelingen ligt natuurlijk bij de rechters.
Het OM wou hem toch niet vervolgen maar dit werd hun opgelegd?quote:Dit is sowieso een schijnproces. Het OM is de enige orgaan die belast is met ''vervolging''. Als het OM geen aanleiding ziet om iemand strafrechtelijk te vervolgen dan zouden ze over moeten gaan tot seponeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |