Klopt. Een links persoon kan soms best een anti-links trekje vertonen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:19 schreef msnk het volgende:
[..]
Je zinnen zijn erg onduidelijk m.i. Eerder noemde je mijn gedrag ook al anti-links?
Los van die oefenwedstrijd begrijp ik het ook nog wel hoor. Marokkanen steken schijnbaar hun kop niet in het zand zoals sommigen anderen. Die bekijken gewoon de criminaliteitsstatistieken als een feit en trekken daaruit hun conclusiesquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je bedoelt inderdaad dat Marokkanen zich meer aangesproken voelen dan bijvoorbeeld hooligans als groep door deze uitlating.
Sowieso vind ik het uiterst merkwaardig dat men zich aangesproken voelt als relschopper, maar tegen de achtergrond van deze uitlating, de oefenwedstrijd tussen Jong-Marokko en Jong Oranje, heb ik daar ook enig begrip voor, want men heeft toen die eer zelf aangedaan.
Je heb wel een punt, maar dit rechtvaardigt niet de verbastering van zijn uitspraak naar een meer heftige quote.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:18 schreef msnk het volgende:
[..]
Vaak genoeg zijn er rellen geweest tussen Ajax en Feyenoord. Niet al te lang geleden nog tussen Cambuur en Roda. Op zulke momenten houdt hij zijn mond, totdat er dus iets misgaat bij een wedstrijd waar hoogst waarschijnlijk enkele moslims bij betrokken zijn. Helemaal zijn recht hoor, wanneer hij zijn mond open trekt en wanneer niet.
Maar bij veel mensen is de indruk dan eenmaal gewekt.
Dan snap ik nog niet wat je probeert te zeggen. Je beweert dat ik mijn moraal overboord gooi, dat ik bij andere mensen niet een interpretatie geef aan zijn of haar suggestie... Hoe kom je erbij?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:20 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Klopt. Een links persoon kan soms best een anti-links trekje vertonen.
Wat begrijp je daar niet aan?
Correct, de rechter kan anders oordelen dan het OM of kiezen voor een andere strafmaat.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:25 schreef Green1 het volgende:
Maar wat heeft dit nou voor nut dan eigenlijk?
Dit zijn toch de standpunten van het OM? Die vindt dus dat het niet strafbaar is?
En de rechter, die moet dan zeggen of die het eens is met het OM?
Dus het OM kan vrijspraak eisen, de rechter kan dan een straf opleggen...en het OM kan dan in beroep tegen de straf?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Correct, de rechter kan anders oordelen dan het OM of kiezen voor een andere strafmaat.
Oke..quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Correct, de rechter kan anders oordelen dan het OM of kiezen voor een andere strafmaat.
Psycology is a bitch.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:23 schreef msnk het volgende:
[..]
Dan snap ik nog niet wat je probeert te zeggen. Je beweert dat ik mijn moraal overboord gooi, dat ik bij andere mensen niet een interpretatie geef aan zijn of haar suggestie... Hoe kom je erbij?
Precies.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:29 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dus het OM kan vrijspraak eisen, de rechter kan dan een straf opleggen...en het OM kan dan in beroep tegen de straf?
En wie heeft Wilders dan voor de rechter getrokken?quote:
Wat is daar krankzinnig aan ? Het OM klaagt Geert aan en formuleert al dan niet een strafeis. De rechter beslist. Tegen die beslissing kan zowel het OM als Geert in beroep gaan.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:36 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En wie heeft Wilders dan voor de rechter getrokken?
Het OM die al vrijspraak eist en in hoger beroep moet als de rechters anders beslissen?
Kan dit nog krankzinniger?
Het zou inderdaad merkwaardig zijn als de rechtbank tegengesteld aan de eis van het OM zou oordelen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wat is daar krankzinnig aan ? Het OM klaagt Geert aan en formuleert al dan niet een strafeis. De rechter beslist. Tegen die beslissing kan zowel het OM als Geert in beroep gaan.
Je bedoelt, dat mocht het OM vrijspraak eisen, het raar zou zijn als de rechter hem toch schuldig verklaart ? Dat zou ook opmerkelijk zijn, maar kan in principe toch wel of niet ?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het zou inderdaad merkwaardig zijn als de rechtbank tegengesteld aan de eis van het OM zou oordelen.
Het kan, dat is kenmerk van het strafrecht.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je bedoelt, dat mocht het OM vrijspraak eisen, het raar zou zijn als de rechter hem toch schuldig verklaart ? Dat zou ook opmerkelijk zijn, maar kan in principe toch wel of niet ?
In principe maakt het nog niet waarschijnlijk. Dit is wat ik stel.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je bedoelt, dat mocht het OM vrijspraak eisen, het raar zou zijn als de rechter hem toch schuldig verklaart ? Dat zou ook opmerkelijk zijn, maar kan in principe toch wel of niet ?
Ik zou die kans op nagenoeg 0 willen stellen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In principe maakt het nog niet waarschijnlijk. Dit is wat ik stel.
Wat zou daar opmerkelijk aan zijn dan? Het lijkt me duidelijk dat het OM, al dan niet door bemoeienis van Hirsch Ballin en het ministerie, geen zin had in vervolging, en dus veroordeling. Als ze niet van mening zijn veranderd, is het alleen maar logisch dat ze voor vrijspraak gaan. Maar de rechters hebben met het ministerie en Hirsch Ballin niks te maken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ja, en als ik mij niet vergis is dat ook voorgekomen in het verleden, hoewel het meestal uiteraard de verdachte is die in hoger beroep gaatquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:29 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dus het OM kan vrijspraak eisen, de rechter kan dan een straf opleggen...en het OM kan dan in beroep tegen de straf?
Is dat zo? Gezien de voorgeschiedenis van deze zaak waarin het OM gedwongen moest worden tot vervolging lijkt mij dat minder merkwaardig eigenlijk.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het zou inderdaad merkwaardig zijn als de rechtbank tegengesteld aan de eis van het OM zou oordelen.
Ja. Dat kan. En ik, op mijn beurt, acht het niet waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat zo? Gezien de voorgeschiedenis van deze zaak waarin het OM gedwongen moest worden tot vervolging lijkt mij dat minder merkwaardig eigenlijk.
Och, tot nu toe is het OM alleen haar eigen gelijk aan het bevestigen, zij waren tenslotte eerder tot de conclusie gekomen dat strafvervolging niet gewenst was.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:03 schreef Wokkel het volgende:
Je zou bijna de indruk krijgen dat het OM per ongeluk het betoog van Bram voorleest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |