abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87568521
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:19 schreef msnk het volgende:

[..]

Je zinnen zijn erg onduidelijk m.i. Eerder noemde je mijn gedrag ook al anti-links?
Klopt. Een links persoon kan soms best een anti-links trekje vertonen.
Wat begrijp je daar niet aan?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:20:46 #227
241662 Jian
Well, well, well
pi_87568523
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:16 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je bedoelt inderdaad dat Marokkanen zich meer aangesproken voelen dan bijvoorbeeld hooligans als groep door deze uitlating.
Sowieso vind ik het uiterst merkwaardig dat men zich aangesproken voelt als relschopper, maar tegen de achtergrond van deze uitlating, de oefenwedstrijd tussen Jong-Marokko en Jong Oranje, heb ik daar ook enig begrip voor, want men heeft toen die eer zelf aangedaan.
Los van die oefenwedstrijd begrijp ik het ook nog wel hoor. Marokkanen steken schijnbaar hun kop niet in het zand zoals sommigen anderen. Die bekijken gewoon de criminaliteitsstatistieken als een feit en trekken daaruit hun conclusies :)
pi_87568531
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:18 schreef msnk het volgende:

[..]

Vaak genoeg zijn er rellen geweest tussen Ajax en Feyenoord. Niet al te lang geleden nog tussen Cambuur en Roda. Op zulke momenten houdt hij zijn mond, totdat er dus iets misgaat bij een wedstrijd waar hoogst waarschijnlijk enkele moslims bij betrokken zijn. Helemaal zijn recht hoor, wanneer hij zijn mond open trekt en wanneer niet.

Maar bij veel mensen is de indruk dan eenmaal gewekt.
Je heb wel een punt, maar dit rechtvaardigt niet de verbastering van zijn uitspraak naar een meer heftige quote.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:23:28 #229
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_87568644
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:20 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Klopt. Een links persoon kan soms best een anti-links trekje vertonen.
Wat begrijp je daar niet aan?
Dan snap ik nog niet wat je probeert te zeggen. Je beweert dat ik mijn moraal overboord gooi, dat ik bij andere mensen niet een interpretatie geef aan zijn of haar suggestie... Hoe kom je erbij?
AFC AJAX
pi_87568719
Maar wat heeft dit nou voor nut dan eigenlijk?

Dit zijn toch de standpunten van het OM? Die vindt dus dat het niet strafbaar is?

En de rechter, die moet dan zeggen of die het eens is met het OM?
pi_87568813
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:25 schreef Green1 het volgende:
Maar wat heeft dit nou voor nut dan eigenlijk?

Dit zijn toch de standpunten van het OM? Die vindt dus dat het niet strafbaar is?

En de rechter, die moet dan zeggen of die het eens is met het OM?
Correct, de rechter kan anders oordelen dan het OM of kiezen voor een andere strafmaat.
pi_87568871
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Correct, de rechter kan anders oordelen dan het OM of kiezen voor een andere strafmaat.
Dus het OM kan vrijspraak eisen, de rechter kan dan een straf opleggen...en het OM kan dan in beroep tegen de straf?
pi_87568901
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oke..
Ik zal me er eens een beetje in verdiepen, want ik begrijp de hele gang van zaken niet helemaal, maar ik vind het wel interessant..
pi_87568958
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:23 schreef msnk het volgende:

[..]

Dan snap ik nog niet wat je probeert te zeggen. Je beweert dat ik mijn moraal overboord gooi, dat ik bij andere mensen niet een interpretatie geef aan zijn of haar suggestie... Hoe kom je erbij?
Psycology is a bitch.

Ik suggereer iets over jou, jij vraagt je verontwaardigd af hoe ik erbij komt.
Nu even terug over jou: jij suggereert iets over Wilders maar snapt de verontwaardiging van anderen niet over je aanname.

Zat ik vanaf het begin niet al juist? Je hebt het hiermee aangetoond.
pi_87569035
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:29 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dus het OM kan vrijspraak eisen, de rechter kan dan een straf opleggen...en het OM kan dan in beroep tegen de straf?
Precies.
pi_87569174
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies.
En wie heeft Wilders dan voor de rechter getrokken?
Het OM die al vrijspraak eist en in hoger beroep moet als de rechters anders beslissen?

Kan dit nog krankzinniger?
pi_87569296
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:36 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

En wie heeft Wilders dan voor de rechter getrokken?
Het OM die al vrijspraak eist en in hoger beroep moet als de rechters anders beslissen?

Kan dit nog krankzinniger?
Wat is daar krankzinnig aan ? Het OM klaagt Geert aan en formuleert al dan niet een strafeis. De rechter beslist. Tegen die beslissing kan zowel het OM als Geert in beroep gaan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87569387
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:39 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Wat is daar krankzinnig aan ? Het OM klaagt Geert aan en formuleert al dan niet een strafeis. De rechter beslist. Tegen die beslissing kan zowel het OM als Geert in beroep gaan.
Het zou inderdaad merkwaardig zijn als de rechtbank tegengesteld aan de eis van het OM zou oordelen.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:43:21 #239
241662 Jian
Well, well, well
pi_87569449
Ondertussen gaat het OM vrolijk door met het voorzien van de uitspraken van het label: "geen aanzetten tot haat in de zin van de Wet" :O
pi_87569487
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het zou inderdaad merkwaardig zijn als de rechtbank tegengesteld aan de eis van het OM zou oordelen.
Je bedoelt, dat mocht het OM vrijspraak eisen, het raar zou zijn als de rechter hem toch schuldig verklaart ? Dat zou ook opmerkelijk zijn, maar kan in principe toch wel of niet ?
pi_87569586
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Je bedoelt, dat mocht het OM vrijspraak eisen, het raar zou zijn als de rechter hem toch schuldig verklaart ? Dat zou ook opmerkelijk zijn, maar kan in principe toch wel of niet ?
Het kan, dat is kenmerk van het strafrecht.

(In het privaatrecht kan een rechter geen hogere straf opleggen dan geëist wordt)
pi_87569597
quote:

[..]

In principe maakt het nog niet waarschijnlijk. Dit is wat ik stel.
pi_87569654
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In principe maakt het nog niet waarschijnlijk. Dit is wat ik stel.
Ik zou die kans op nagenoeg 0 willen stellen.
pi_87569903
quote:

[..]

Wat zou daar opmerkelijk aan zijn dan? Het lijkt me duidelijk dat het OM, al dan niet door bemoeienis van Hirsch Ballin en het ministerie, geen zin had in vervolging, en dus veroordeling. Als ze niet van mening zijn veranderd, is het alleen maar logisch dat ze voor vrijspraak gaan. Maar de rechters hebben met het ministerie en Hirsch Ballin niks te maken.

Nou lijkt die ene rechter mij minstens zo homoseksueel als mervrouw de OvJ, dat wil niet zeggen dat ze daarom anti-Islam en pro haatzaaien zijn. Rechterlijke partijdigheid is wat anders dan het hebben van persoonlijke opvattigen door rechters, zoals de laatste tijd onterecht werd aangenomen door velen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87569934
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:29 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ja, en als ik mij niet vergis is dat ook voorgekomen in het verleden, hoewel het meestal uiteraard de verdachte is die in hoger beroep gaat ;)
pi_87569991
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Is dat zo? Gezien de voorgeschiedenis van deze zaak waarin het OM gedwongen moest worden tot vervolging lijkt mij dat minder merkwaardig eigenlijk.
pi_87570002
Het begint er nu wel op te lijken dat ze op alle punten vrijspraak gaan eisen :Y
pi_87570133
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Is dat zo? Gezien de voorgeschiedenis van deze zaak waarin het OM gedwongen moest worden tot vervolging lijkt mij dat minder merkwaardig eigenlijk.
Ja. Dat kan. En ik, op mijn beurt, acht het niet waarschijnlijk.
pi_87570174
Je zou bijna de indruk krijgen dat het OM per ongeluk het betoog van Bram voorleest :)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:13:42 #250
241662 Jian
Well, well, well
pi_87570598
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:03 schreef Wokkel het volgende:
Je zou bijna de indruk krijgen dat het OM per ongeluk het betoog van Bram voorleest :)
Och, tot nu toe is het OM alleen haar eigen gelijk aan het bevestigen, zij waren tenslotte eerder tot de conclusie gekomen dat strafvervolging niet gewenst was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')