Aardig stukje en dat in de Libellequote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wat dat betreft een mooi stukje:
http://www.libelle.nl/201(...)-maar-in-hun-knieen/
Ik dacht inderdaad dat ik verwantschap waarnam.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus jouw wens cq gedachten projecteer je dan voor het gemak op mij? Bijzonder.
Een groot deel heeft anders ook betrekking op autochtonen die zichzelf voetbalsupporter noemen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:56 schreef Gia het volgende:
Het gaat hier over ingrijpen bij straatrellen. En tja, dat zijn toch meestal marokkanen.
Alleen over het al dan niet haatzaaiend zijn. Niet over wat hij er wellicht mee probeert te zeggen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mwa, over de uitspraken waarover Geert Wilders nu terecht staat heb je ook wel je mening klaar, dus waarom niet ?
Hij zegt het inderdaad niet. Maar zo moeilijk is het toch niet om te zien dat hij daarmee iets suggereert?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Je weet niet wat Wilders bedoelt met 'niet per se een negatieve uitwerking', daar kun je naar gissen.
Het deel 'niet per se' kun je ook opvatten als 'er zou een negatieve uitwerking van uit kunnen gaan, maar dat hoeft niet per se'. Daarmee zegt hij dus niet dat er een positieve uitwerking uitgaat van rassenrellen.
Dat is wederom woorden in de mond leggen.
Hoe kan je dit nu los van elkaar zien ?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Alleen over het al dan niet haatzaaiend zijn. Niet over wat hij er wellicht mee probeert te zeggen.
Klopt, maar dat zien de verongelijkte marokkanen niet zo. Die zien zichzelf als grootste slachtoffer en dus is het duidelijk een maatregel tegen Marokkanen. ( In hun ogen. )quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:02 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Een groot deel heeft anders ook betrekking op autochtonen die zichzelf voetbalsupporter noemen.
Wat jij denkt dat hij daarmee suggereert is van geen waarde in de rechtbank. Het gaat om de letterlijke uitspraak, niet om wat hij daar mogelijk mee zou kunnen bedoelen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:02 schreef msnk het volgende:
[..]
Hij zegt het inderdaad niet. Maar zo moeilijk is het toch niet om te zien dat hij daarmee iets suggereert?
Klinkklare onzin. Ik geef juist met het voorhouden van dit voorbeeld aan dat Wilders juist geen komaf heeft genoemd, maar dit wel zo wordt vertaald om de uitspraken wat extra cachet mee te geven (en natuurlijk in samenhang met een hardnekkige herhaling).quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies, vooral alles verdraaien en woorden in de mond leggen.
Punt is dat het meeste geweld inderdaad uit marokkaanse hoek komt, dus dat een dergelijk ingrijpen veelal Marokkaanse jeugd zal treffen. Antillianen zijn ook crimineel, maar die rellen wat minder.
Het gaat hier over ingrijpen bij straatrellen. En tja, dat zijn toch meestal marokkanen.
Waarom ben je nu wel bereid om iemand woorden in de mond te leggen? Dat is anti-links en zo oneerlijk tot op het bot.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:02 schreef msnk het volgende:
[..]
Hij zegt het inderdaad niet. Maar zo moeilijk is het toch niet om te zien dat hij daarmee iets suggereert?
Mwa, niet geheel ten onrechte als je ziet in hoeverre de Marokkanen door Geert Wilders en de PVV op de korrel worden genomen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zien de verongelijkte marokkanen niet zo. Die zien zichzelf als grootste slachtoffer en dus is het duidelijk een maatregel tegen Marokkanen. ( In hun ogen. )
Als Wilders zegt het niet erg te vinden als er geen moslims in Nederland zouden wonen, is dat geen haatzaaien. Hij zet geen bevolkingsgroepen tegen elkaar op.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hoe kan je dit nu los van elkaar zien ?
Ach, de suggestie over het gesproken woord is in het verleden ook genoeg geweest.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat jij denkt dat hij daarmee suggereert is van geen waarde in de rechtbank. Het gaat om de letterlijke uitspraak, niet om wat hij daar mogelijk mee zou kunnen bedoelen.
Uh, ik zeg feitelijk hetzelfde als jij hoor. Marokkanen menen dat deze aanpak vooral op hun gericht is, terwijl dat niet zo is, en kruipen in de slachtofferrol. Door maar vaak genoeg te herhalen dat Wilders Marokkaanse jeugd in de knieën wil laten schieten, gaan ze dat nog zelf geloven ook.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Klinkklare onzin. Ik geef juist met het voorhouden van dit voorbeeld aan dat Wilders juist geen komaf heeft genoemd, maar dit wel zo wordt vertaald om de uitspraken wat extra cachet mee te geven (en natuurlijk in samenhang met een hardnekkige herhaling).
Waar refereer je naar?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:06 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Waarom ben je nu wel bereid om iemand woorden in de mond te leggen?
Nee hoor. Ik ben gewoon van mening dat de suggestie er dik bovenop ligt. Jou niet dan? Anders vertel je mij toch jouw interpretatie van zijn woorden, wellicht overtuig je me welquote:Dat is anti-links en zo oneerlijk tot op het bot. Is je haat tegen Wilders zo groot dat je je moraal overboord gooit?
Volgens mij heeft ie destijds na de rellen bij Jong Nederland-Jong Marokko iets dergelijks geroepen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:10 schreef Gia het volgende:
Door maar vaak genoeg te herhalen dat Wilders Marokkaanse jeugd in de knieën wil laten schieten, gaan ze dat nog zelf geloven ook.
Een van de uitspraken uit de aanklacht is 'veel islamieten Nederland uit'. Okee, dat is niet 'liefst allemaal', maar toch.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Als Wilders zegt het niet erg te vinden als er geen moslims in Nederland zouden wonen, is dat geen haatzaaien. Hij zet geen bevolkingsgroepen tegen elkaar op.
Of hij daarmee bedoelt dat hij moslims liefst allemaal het land uit zou flikkeren is een aanname die nergens op slaat. Dat zegt hij namelijk niet. Ik kan dus niet bepalen wat hij met een bepaalde uitspraak bedoelt en dat doet er ook niet toe. Het gaat er puur om of die uitspraak op zichzelf gezien, strafbaar is.
Ik doel meer op een situatie van gelijke strekking waar rechtsen de woorden in de mond leggen van een verdachte Marokkaan bv. Dat ze dan suggereren dat die dat wel bedoeld zou hebben met uiteindelijk dat doel.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:10 schreef msnk het volgende:
[..]
Waar refereer je naar?
[..]
Nee hoor. Ik ben gewoon van mening dat de suggestie er dik bovenop ligt. Jou niet dan? Anders vertel je mij toch jouw interpretatie van zijn woorden, wellicht overtuig je me wel
Hoe kom je er eigenlijk bij dat ik rechts ben?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:13 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ik doel meer op een situatie van gelijke strekking waar rechtsen de woorden in de mond leggen van een verdachte Marokkaan bv. Dat ze dan suggereren dat die dat wel bedoeld zou hebben met uiteindelijk dat doel.
Kan me voorstellen dat je dan ook voorvechter bent van eerlijkheid.
Maar nu met Wilders heb je dat niet.
Dit kun je natuurlijk ontkennen omdat zoiets nog niet met jou is voorkomen hier in een dergelijke discussie, maar je weet heel goed wat ik bedoel.
Je bedoelt inderdaad dat Marokkanen zich meer aangesproken voelen dan bijvoorbeeld hooligans als groep door deze uitlating.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Uh, ik zeg feitelijk hetzelfde als jij hoor. Marokkanen menen dat deze aanpak vooral op hun gericht is, terwijl dat niet zo is, en kruipen in de slachtofferrol. Door maar vaak genoeg te herhalen dat Wilders Marokkaanse jeugd in de knieën wil laten schieten, gaan ze dat nog zelf geloven ook.
Niet.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:14 schreef msnk het volgende:
[..]
Hoe kom je er eigenlijk bij dat ik rechts ben?
Dit is precies het punt. 'Iets dergelijks' is hiermee al bijna verworden tot 'in de knieën schieten van Marokkanen'.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie destijds na de rellen bij Jong Nederland-Jong Marokko iets dergelijks geroepen.
Vaak genoeg zijn er rellen geweest tussen Ajax en Feyenoord. Niet al te lang geleden nog tussen Cambuur en Roda. Op zulke momenten houdt hij zijn mond, totdat er dus iets misgaat bij een wedstrijd waar hoogst waarschijnlijk enkele moslims bij betrokken zijn. Helemaal zijn recht hoor, wanneer hij zijn mond open trekt en wanneer niet.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je bedoelt inderdaad dat Marokkanen zich meer aangesproken voelen dan bijvoorbeeld hooligans als groep door deze uitlating.
Sowieso vind ik het uiterst merkwaardig dat men zich aangesproken voelt als relschopper, maar tegen de achtergrond van deze uitlating, de oefenwedstrijd tussen Jong-Marokko en Jong Oranje, heb ik daar ook enig begrip voor, want men heeft toen die eer zelf aangedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |