Zo is dat.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:50 schreef Stokstaart het volgende:
Nee , en je hoort je kat ook niet te slaan
miauwen jullie ook tegen elkaar?quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:03 schreef KlappernootatWork het volgende:
Je moet er van uitgaan dat een kat jouw niet als baasje ziet maar als een andere kat.
Zo zitten ze in elkaar. Blaasgeluiden en strak aankijken als hij wat verkeerd doet wil nog wel een helpen.
Ik blaf wel eens in mijn vriendin d'r poesje, telt dit ook?quote:
Klinkt erg SM -achtig moet ik zeggen..quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:20 schreef aarsschimmel het volgende:
Als ie stout is achtervolg ik hem soms, maar hij is altijd sneller![]()
Maar later is ie weer lief.
Jij slaat katten met bezems.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:01 schreef Patje1987 het volgende:
Eigenlijk alleen maar als hij niet luistert, gewoon met een stok ofzo of net wat er voor handen is.
Bla bla, praktijk wijst anders uit.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:26 schreef Dawnbreaker het volgende:
Diegene met een kat als huisdier zouden op z'n minst de moeite mogen nemen om iets te weten over katten, met name dat slaan geen methode is om een kat is af te leren.
Walgelijk wijfquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:19 schreef Lay-DC het volgende:
[..]
HERKENAAR! ik woon in een flat (1hoog) en poeslief krijgt smorgens oprotpremie en savonds haal ik haar weer naar binnen! En vanaf mn balkon gooi ik eten naar haar toeIk haat haar echt hahaha EN NIEMAND WILT DAT KUT BEEST!
Toch is het de 3 - 4 jaar dat we hier een kat hebben, nog nooit voorgekomen. Kan het me ook totaal niet voorstellen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:33 schreef Northside het volgende:
[..]
Bla bla, praktijk wijst anders uit.
Oh dat werkt echt wel bij onsquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:26 schreef Dawnbreaker het volgende:
Diegene met een kat als huisdier zouden op z'n minst de moeite mogen nemen om iets te weten over katten, met name dat slaan geen methode is om een kat is af te leren.
Bij onze kat werkte het. Was gewoon een lief beest dat niemand kwaad deed en die nooit zomaar uit zichzelf zou uithalen. Waarschijnlijk omdat we gewoon van het begin af aan goed de grenzen hebben aangegeven, dus wanneer ie een keertje beet of uithaalde (in het begin), ik hem meteen corrigeerde.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:26 schreef Dawnbreaker het volgende:
quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:33 schreef Northside het volgende:
[..]
Bla bla, praktijk wijst anders uit.
Helaas, het "lijkt" alleen erop dat het anders uitwijst. De kat associeert de straf niet met hun wandaad maar met de uitdeler van de straf. Oftewel, de kat weet dat jij een rotzak bent die slaat, maar weet totaal niet waarom hij geslagen wordt.quote:
Ik en kat-verslaafd, en bij mij werkte het perfect, en het feit dat hij na de corrigerende tik gewoonlijk tegen me aan kroop en ging slapen, suggereert dat het geen bijster traumatische ervaring was.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:26 schreef Dawnbreaker het volgende:
niet als jij op het moment een tik geeft dat hij iets slechts doet.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
[..]
Helaas, het "lijkt" alleen erop dat het anders uitwijst. De kat associeert de straf niet met hun wandaad maar met de uitdeler van de straf. Oftewel, de kat weet dat jij een rotzak bent die slaat, maar weet totaal niet waarom hij geslagen wordt.
Open eens een kattenencyclopedie zou ik zeggen
Je haalt honden en katten door elkaar.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:57 schreef Hyman het volgende:
[..]
niet als jij op het moment een tik geeft dat hij iets slechts doet.
Precies. Als hij mij een haal geeft en hij heeft binnen 1 seconden een tik op zijn neus terug, en dat komt een aantal keren voor, dan maakt hij echt die connectie wel hoor....quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:57 schreef Hyman het volgende:
[..]
Het slaan naar katten zoals moederpoezen plegen te doen, het blazen naar katten zoals katten onderling doen, wordt door mensen die kattentaal pogen te spreken uit hun “katse” verband gerukt. Het laten schrikken van katten kan ook zeer averechts werkenquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:57 schreef Hyman het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar het werkt wel gewoon bij onsquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:01 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Het slaan naar katten zoals moederpoezen plegen te doen, het blazen naar katten zoals katten onderling doen, wordt door mensen die kattentaal pogen te spreken uit hun “katse” verband gerukt. Het laten schrikken van katten kan ook zeer averechts werken
Het slaan van katten doet katten niet alleen gewoon pijn, is ronduit dieronvriendelijk en als leermethode zal het “gewenste” effect (welk effect dan?) uitblijven. Ook van slaan leren katten slechts dat mensen niet betrouwbaar zijn: de angst neemt toe, de stress neemt toe en dientengevolge ook de problemen. Helaas leert onze dagelijkse praktijk dat katten erg vaak geslagen worden, zelfs kittens al vanaf twee weekjes jong.
Bovendien heeft straf een verstorend effect op de relatie tussen de eigenaar en de kat en heeft het risico om het welzijn van de kat aan te tasten.
Dus katten zijn nog dommer dan hondenquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:01 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Het slaan naar katten zoals moederpoezen plegen te doen, het blazen naar katten zoals katten onderling doen, wordt door mensen die kattentaal pogen te spreken uit hun “katse” verband gerukt. Het laten schrikken van katten kan ook zeer averechts werken
Het slaan van katten doet katten niet alleen gewoon pijn, is ronduit dieronvriendelijk en als leermethode zal het “gewenste” effect (welk effect dan?) uitblijven. Ook van slaan leren katten slechts dat mensen niet betrouwbaar zijn: de angst neemt toe, de stress neemt toe en dientengevolge ook de problemen. Helaas leert onze dagelijkse praktijk dat katten erg vaak geslagen worden, zelfs kittens al vanaf twee weekjes jong.
Bovendien heeft straf een verstorend effect op de relatie tussen de eigenaar en de kat en heeft het risico om het welzijn van de kat aan te tasten.
Katten zijn veel slimmer en schoner dan honden.quote:
wij hebben 9 katten tot 1 maand geleden gehad. en als ze heel stout waren dan gaven we ze gewoon een tik.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:04 schreef Dawnbreaker het volgende:
Jammer dat jullie erop staan om katten te slaan, terwijl er geen enkele rede voor is. Maargoed, ik heb het vaak genoeg gezegd en genoeg externe bronnen gepost. Als je niet wil luisteren moet je het zelf weten.
Slaan is inderdaad overdreven, meer een tikje met je vinger. Als 2 katten ruzie hebben over territorium en eentje slaat en wint, dan weet de andere dat hij de baas is. Zo viel (vroeger) mijn kat mij heel soms een beetje aan uit het niets en dan gaf ik gewoon een klein tikje op zijn kop, van ik ben de baas. Net zo als andere katten dat doen als ze uitmaken wie de baas is over een territorium. Ik ga hem niet slaan of iets als hij stiekem yoghurt likt van mijn bord.quote:Helaas, het "lijkt" alleen erop dat het anders uitwijst. De kat associeert de straf niet met hun wandaad maar met de uitdeler van de straf. Oftewel, de kat weet dat jij een rotzak bent die slaat, maar weet totaal niet waarom hij geslagen wordt.
En katten niet wil je zeggen? Katten doen het in andermans tuin, nee dat is lekker.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:07 schreef Socios het volgende:
Honden zijn louter vieze, stinkende schijtbeesten.![]()
Precies, slaan doe ik ook niet, het is gewoon een tik.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:11 schreef aarsschimmel het volgende:
[..]
Slaan is inderdaad overdreven, meer een tikje met je vinger. Als 2 katten ruzie hebben over territorium en eentje slaat en wint, dan weet de andere dat hij de baas is. Zo viel (vroeger) mijn kat mij heel soms een beetje aan uit het niets en dan gaf ik gewoon een klein tikje op zijn kop, van ik ben de baas. Net zo als andere katten dat doen als ze uitmaken wie de baas is over een territorium. Ik ga hem niet slaan of iets als hij stiekem yoghurt likt van mijn bord.
quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:26 schreef Dawnbreaker het volgende:
quote:
Jij slaat dus niet.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:13 schreef Hyman het volgende:
[..]
Precies, slaan doe ik ook niet, het is gewoon een tik.
Ja, ik nam eigenlijk wel voor vanzelfsprekend aan dat we het in dit topic niet hebben over met gebalde vuist vol uithalen. Maar blijkt maar weer dat je het op internet altijd uit moet leggen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:13 schreef Hyman het volgende:
Precies, slaan doe ik ook niet, het is gewoon een tik.
Dat zal in eerste instantie ook wel de reden zijn dat je kat uithaalt en blaast, die tikken die je geeftquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:16 schreef Leipo666 het volgende:
als mijn kat uithaalt of blaast dan krijgt hij een tik. en hij weet maar al te goed waar dat voor staat want daarna is hij weer poeslief
Wat ben jij een achterlijke kutmongoolquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:19 schreef Lay-DC het volgende:
[..]
HERKENAAR! ik woon in een flat (1hoog) en poeslief krijgt smorgens oprotpremie en savonds haal ik haar weer naar binnen! En vanaf mn balkon gooi ik eten naar haar toeIk haat haar echt hahaha EN NIEMAND WILT DAT KUT BEEST!
+1 voorspelbare reactiequote:Op maandag 11 oktober 2010 14:18 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Dat zal in eerste instantie ook wel de reden zijn dat je kat uithaalt en blaast, die tikken die je geeft
Nee hoor, het is vrij normaal dat je kat naar je blaastquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:19 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
+1 voorspelbare reactie
als je op internet aangeeft je kat een keer een tik te geven denkt men meteen dat je elke dag je kat door de kamer ramt
Ja, dat dacht ik ook welquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:17 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, ik nam eigenlijk wel voor vanzelfsprekend aan dat we het in dit topic niet hebben over met gebalde vuist vol uithalen. Maar blijkt maar weer dat je het op internet altijd uit moet leggen.Ik bedoelde dus ook een tikje...
Er wordt overigens ook niet uitgelegd hoe je een kat wel iets aan zijn verstand krijgt.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:01 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Aaaah, wat zieligquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:19 schreef Lay-DC het volgende:
[..]
In de quote staat dat idd niet, misschien moet je iets verder lezen op internetquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:35 schreef Deetch het volgende:
[..]
Er wordt overigens ook niet uitgelegd hoe je een kat wel iets aan zijn verstand krijgt.Moet je dan maar gewoon alles accepteren?
als je even verdr leest wordt je al snel de blikopener genoemdquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:38 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
In de quote staat dat idd niet, misschien moet je iets verder lezen op internet
Zijn er mensen die dat denkenquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:19 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
+1 voorspelbare reactie
als je op internet aangeeft je kat een keer een tik te geven denkt men meteen dat je elke dag je kat door de kamer ramt
Dat is natuurlijk ook onzin. Katten kan je prima manieren aanleren.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:40 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
als je even verdr leest wordt je al snel de blikopener genoemd
Walgelijk figuur dat je bent.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:19 schreef Lay-DC het volgende:
[..]
In een handdoek rollen lukt niet? Dat heb ik bij de kat van mn ouders nog wel eens succesvol gedaan...quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:14 schreef PAAC het volgende:
Als we die poes vlooiendruppels en een wormenpilletje moeten geven gaat dit dan ook met m'n winterjas en winterhandschoenen aan voor m'n eigen veiligheid.
Dit beessie is nogal erg sterk, achterdochtig en slim.quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:26 schreef Northside het volgende:
[..]
In een handdoek rollen lukt niet? Dat heb ik bij de kat van mn ouders nog wel eens succesvol gedaan...
Jij moet eens gezellig met dawnbreaker gaan praten geloof ik.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:57 schreef duivelin1 het volgende:
Het zou handig zijn als de mensen die slaan, de kat in de poep duwen of de kat aan het nekvel optillen zich eerst eens zouden inlezen voordat ze aan een kat zouden beginnen. En voor de "grappenmakers" , haha, erg leuk
maar ze heeft wel gelijk, maar jullie blijven liever onwetend jullie poezen verkeerd africhten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:59 schreef Northside het volgende:
[..]
Jij moet eens gezellig met dawnbreaker gaan praten geloof ik.
Niks mis met mijn poezen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:33 schreef Dawnbreaker het volgende:
maar ze heeft wel gelijk, maar jullie blijven liever onwetend jullie poezen verkeerd africhten.
Aankijkenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:04 schreef Ellatjuh het volgende:
ja soms als ze echt niet luisteren.
maar meestal is mn stem verheffen of met mn vingers knippen genoeg
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Aankijkenwil hier ook goed helpen....OK zodra je je ogen afwendt gaan ze gewoon verder maar daar zijn het dan weer katten voor.
Dat tegen de grond drukken inderdaad. Gelukkig maar heel soms, maar dan is het ook wel echt nodig.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:48 schreef Yi-Long het volgende:
Destijds alleen op zijn pootje als hij krabt, en op zijn neus als hij bijt. Niet te hard natuurlijk, maar wel gewoon een corrigerende tik. Ow, en soms even tegen de grond drukken zodat hij weet wie de baas is, wanneer hij dat even vergat.
Dit. Plantenspuit is totaal niet zielig en ze snappen het echt wel. Of bij hun nekvel oppakken zoals hun moeder dat ook zou doen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:52 schreef Fanta-stick het volgende:
Plantenspuit ownd!
Ik vind slaan-->
quote:kat bij nekvel pakken is wat je juist niet moet doen.Op woensdag 20 oktober 2010 14:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit. Plantenspuit is totaal niet zielig en ze snappen het echt wel. Of bij hun nekvel oppakken zoals hun moeder dat ook zou doen.
Een kat slaan. No way.
quote:Ahh, heet ze zo?Op woensdag 20 oktober 2010 16:41 schreef sararaats het volgende:
alleen als Frasier bijt of krabt, meestal heeft hij het al door.
quote:Zit wat in.Op woensdag 20 oktober 2010 16:33 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
kat bij nekvel pakken is wat je juist niet moet doen.
1. dit doet een moederkat inderdaad, maar om een kitten in veiligheid te brengen, een kat zal niet begrijpen dat als ze bij hun nekvel gepakt worden dat ze dan iets fout doen, eerder denken ze dat je hun beschermd en ze zullen hierdoor niet leren dat iets niet mag.
quote:Die wist ik, maar ik heb zelden of nooit een volwassen kat bij het nekvel hoeven pakken.2. daarnaast is het voor volwassen katten zeer pijnlijk om aan hun nekvel opgetild te worden, zelfs voor kittens is het niet plezant maar minder pijnlijk
ik weet dat ik overkom als een betweter maar ik vind het zo jammer dat mensen de verkeerde manieren gebruiken om katten op te voeden, terwijl ik weet dat het goed bedoel is.
quote:Net als veelSteOp dinsdag 26 oktober 2010 01:11 schreef Peter het volgende:
Mensen die 'wilT' schrijven ipv wil (let op! Géén t!), die wil ik slaan!
quote:Ja dat is irritant, net als de kat die aan het deur krabt.Op dinsdag 26 oktober 2010 19:16 schreef Blushed het volgende:
ik heb mn hond welleens geslaen, omdat hij als we eten tegen de raam springt.
quote:Wij hadden eerder ook altijd katten, en alles was kapot.. banken, stoelen, deuren, gordijnen, behang.Op dinsdag 26 oktober 2010 19:22 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Ja dat is irritant, net als de kat die aan het deur krabt.
quote:Dan is het tijd om de nageltjes te knippen he.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:48 schreef Blushed het volgende:
Wij hadden eerder ook altijd katten, en alles was kapot.. banken, stoelen, deuren, gordijnen, behang.
quote:Gamma.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:48 schreef Blushed het volgende:
[..]
Wij hadden eerder ook altijd katten, en alles was kapot.. banken, stoelen, deuren, gordijnen, behang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |