abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87752232
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:52 schreef Fanta-stick het volgende:
Plantenspuit ownd!

Ik vind slaan--> :')
Dit. Plantenspuit is totaal niet zielig en ze snappen het echt wel. Of bij hun nekvel oppakken zoals hun moeder dat ook zou doen.
Een kat slaan. No way.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_87757951
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit. Plantenspuit is totaal niet zielig en ze snappen het echt wel. Of bij hun nekvel oppakken zoals hun moeder dat ook zou doen.
Een kat slaan. No way.
kat bij nekvel pakken is wat je juist niet moet doen.

1. dit doet een moederkat inderdaad, maar om een kitten in veiligheid te brengen, een kat zal niet begrijpen dat als ze bij hun nekvel gepakt worden dat ze dan iets fout doen, eerder denken ze dat je hun beschermd en ze zullen hierdoor niet leren dat iets niet mag.
2. daarnaast is het voor volwassen katten zeer pijnlijk om aan hun nekvel opgetild te worden, zelfs voor kittens is het niet plezant maar minder pijnlijk

ik weet dat ik overkom als een betweter maar ik vind het zo jammer dat mensen de verkeerde manieren gebruiken om katten op te voeden, terwijl ik weet dat het goed bedoel is.
<hr>
  woensdag 20 oktober 2010 @ 16:38:29 #103
317475 idiot---boy
Sapperdeflap perensap!
pi_87758181
omg, katten slaan, ik word altijd zo moe van die vergelijkingen dier/mens. bijv: mensen die denken dat een aap blij is als hij lacht :')
maargoed. Een kat weet heus niet wat je met slaan wil bereiken. 8)7 Beter spuit je ff wat water op hem, dat vind hij veel erger dan een tik. Zo moeilijk is dat toch niet om zo'n dom topic te openen. De naam alleen al 'sla jij je kat ?? Wat verwachtte TS wel niet? Dat er heel veel debielen zijn die dat ook doen met reacties: 'Ja, als hij me irriteert mep ik hem altijd even en dan loopt hij huilend weg' :')
Zegt de ene man tegen de ander: Heb je een hart?
Zegt de ander: Ja, dat klopt!
pi_87758345
alleen als Frasier bijt of krabt, meestal heeft hij het al door.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  woensdag 20 oktober 2010 @ 16:50:11 #105
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_87758696
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:41 schreef sararaats het volgende:
alleen als Frasier bijt of krabt, meestal heeft hij het al door.
Ahh, heet ze zo?
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_87778198
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:33 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

kat bij nekvel pakken is wat je juist niet moet doen.

1. dit doet een moederkat inderdaad, maar om een kitten in veiligheid te brengen, een kat zal niet begrijpen dat als ze bij hun nekvel gepakt worden dat ze dan iets fout doen, eerder denken ze dat je hun beschermd en ze zullen hierdoor niet leren dat iets niet mag.

Zit wat in.

quote:
2. daarnaast is het voor volwassen katten zeer pijnlijk om aan hun nekvel opgetild te worden, zelfs voor kittens is het niet plezant maar minder pijnlijk

ik weet dat ik overkom als een betweter maar ik vind het zo jammer dat mensen de verkeerde manieren gebruiken om katten op te voeden, terwijl ik weet dat het goed bedoel is.
Die wist ik, maar ik heb zelden of nooit een volwassen kat bij het nekvel hoeven pakken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_87829754
Ik sla mijn katjes nooit, mijn vriend doet het soms.. En dan krijgt hij op z'n donder. Ook al blijft het grappig dat de kat latterlijk terug slaat.

Als het nodig is dan druk ik de kat tegen de grond. Zo doe ik hem fysiek geen pijn, hij weet goed wat er gebeurd en gaat me niet als een gevaar zien, maar wel dat je boven hem staat. Helaas weet lapjeskat goed wat er aan zit te komen, en dan word het sneller een rondje achter de kat aan rennen.. Niet bevorderlijk, want ook rennen is gedrag waar ze een beloning uithalen.

Met de plantenspuit is ook een prima optie, vooral rond 6:00 's morgens als het volgens hun etenstijd is. Je kunt ook een blikje met stenen er in maken, en hiermee rammelen, dan schrikken ze van het geluid.

Gelukkig kennen mijn katjes de regels, en hoef ik ze nauwelijks te straffen. Het enige wat ze soms doen wat niet mag is op het aanrecht lopen.. En zolang ze dat niet doen waar ik het kan zien of horen, zijn we allemaal tevreden :P
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_87834364
Neuh, gewoon in t nekvel vastpakken als ze proberen de baas over me te spelen.

Ze zijn hier niet bang voor de plantenspuit...
Sterkheidsbaas van alles.
pi_87836353
Katten onderling slaan elkaar regelmatig, maar ik weet niet zo zeker of ze jou ook als een kat zien. Ik wil niet dat ze bang voor me worden, en meestal is blazen of in de handen klappen al meer dan genoeg om ze te corrigeren.

1 keer heb ik een kat in een reflex een tik terug gegeven, ik zat in een fauteuil met de kat op de rugleuning... en mevrouw had blijkbaar opeens last van m'n hoofd en gaf een tik tegen m'n nek... ik schrok me rot.
Maar we hebben het niet over het licht uit de ogen stompen, dat was echt zo'n tik die katten onderling ook geven als ze ruzie hebben.
pi_87862079
Mijn kat slaat mij, en toch sla ik hem niet terug. Alleen als hij mij bijt, dan bijt ik hem terug.
pi_87862714
Krijsende kutkoters, die verdienen een kaakslag.

Katten niet.
pi_87864380
Als mijn kat mijn eten probeert te jatten tik ik hem gewoon op zn neus, dat doen ze bij elkaar ook, niks mis mee. Ik sla hem heus geen hersenschudding ofzo hoor :')
  zondag 24 oktober 2010 @ 16:50:58 #113
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_87902145
Zeg, ben je helemaal gek geworden met je katten slaan?! :( |:(

Nee, ik heb mijn dieren nog nooit geslagen. Ik ben blij dat ik ze heb, en ze zijn zo lief dat ik er niet aan moet denken om ze te meppen.

Eén keer heb ik een valse vakantiehond gehad, maar ook toen vond ik meppen niet de oplossing. Eerder een gebaar van onmacht.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_87915768
Nee nooit en mijn katten luisteren prima.

@ Lady DC: Walgelijk! Ik mag hopen dat je zelf nog eens op straat wordt getrapt door iemand wie je vertrouwd.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:01:41 #115
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_87964830
Katten slaan. :') Wat ben je dan voor triest persoon, dat je voor jezelf wil compenseren dat je tenminste érgens de baas over bent.

Ik verkrijg het niet eens over mijn hart om mijn kat te slaan, schreeuwen of KSST zeggen is voldoende.
This isn't even my final form.
pi_87965126
Mensen die 'wilT' schrijven ipv wil (let op! Géén t!), die wil ik slaan!
dag
pi_87992010
quote:
18s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 01:11 schreef Peter het volgende:
Mensen die 'wilT' schrijven ipv wil (let op! Géén t!), die wil ik slaan!
Net als veelSte
pi_87992053
ik heb mn hond welleens geslaen, omdat hij als we eten tegen de raam springt.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:22:03 #119
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_87992343
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:16 schreef Blushed het volgende:
ik heb mn hond welleens geslaen, omdat hij als we eten tegen de raam springt.
Ja dat is irritant, net als de kat die aan het deur krabt.
pi_87999755
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:22 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Ja dat is irritant, net als de kat die aan het deur krabt.
Wij hadden eerder ook altijd katten, en alles was kapot.. banken, stoelen, deuren, gordijnen, behang.
pi_88015996
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 21:48 schreef Blushed het volgende:
Wij hadden eerder ook altijd katten, en alles was kapot.. banken, stoelen, deuren, gordijnen, behang.
Dan is het tijd om de nageltjes te knippen he.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:26:12 #122
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_88026873
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 21:48 schreef Blushed het volgende:

[..]

Gamma.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')