Dat stond je, voordat je in dit topic reageerde ook niet hoor. Maar goed, ben het wel met je eens. Men praat langs mekaar heen. De ene heeft het over allerlei uitvindingen en de andere helft vraagt zich af waar het over gaatquote:
Inderdaad. Omdat veel mensen rechts stemmen betekent niet dat ze echte racisten zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:23 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dit raakt echt kant nog wal hoor.
Ten eerste is t redelijk apart om half Nederland zwaar bevooroordeeld te noemen omdat we een rechts kabinet krijgen. Rechts heeft in principe weinig met vooroordelen te maken. Bovendien heb ik (door VVD te stemmen) dit kabinet mede mogelijk gemaakt terwijl ik niet achter het genoemde sta.
Ten tweede is er geen enkel probleem half Nederland minder intelligent te noemen. Het is namelijk vrij logisch dat elk land een minder intelligente helft heeft.
Je haat racisme, maar omdat het je niet persoonlijk raakt maak je een selectie.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Trouwens, om even duidelijk te maken:
Ik haat neger racisten bijna net zoveel als blanke racisten.
Enige reden dat ik neger racisten niet haat is omdat ze mij persoonlijk niet haten of beledigen. Maar ik heb net zo weinig begrip voor hun als ik voor blanke racisten heb.
Die zijn ook onzeker en achterlijk.
Precies mijn gedachte. Een hoop vooroordelen en racisme, helaas.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
[..]
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En dat bij nog tig andere posts als deze. Discussie is bij voorbaat kansloos.
Natuurlijk vraag je niet naar de stamboom van het meisje dat je net in de kroeg leert kennen. Zo obsessief ben ik niet, integendeel. Ik begeef me het liefst in internationale omgevingen en heb een kleurrijke (quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:05 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Ik veroordeel je ook niet en kan best begrijpen wáárom jij vindt dat iemand van een andere afkomst geen optie is. Ik ben het er ook mee eens dat mensen best trost mogen zijn op hun eigen cultuur/afkomst. Ik ben ook trots op m'n afkomst maar ik vraag me af of cultuur het wel of niet beginnen aan een relatie met iemand van een andere afkomst, wel mag/moet bepalen. Cultuur is sowieso niet bepalend voor mij. Iemand z'n persoonlijkheid weegt veel zwaarder want ik vind dat cultuur maar een klein deel is van iemand. (Hoewel dat ook heel erg afhangt van diegene zelf en z'n cultuur/afkomst.)
Nu generaliseer je zelf ook. Jij kent niet alle racisten dus je kan niet zeggen dat ze allemaal onzeker en achterlijk zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Enige reden dat ik neger racisten niet haat is omdat ze mij persoonlijk niet haten of beledigen. Maar ik heb net zo weinig begrip voor hun als ik voor blanke racisten heb.
Ben ik de enige die dat doe?quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:27 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Je haat racisme, maar omdat het je niet persoonlijk raakt maak je een selectie.
Tja...
Geen idee, ik beschik niet over cijfers mbt dit onderwerp.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:28 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dat doe?
Ik denk ook dat de meeste mensen zo zijn. Ik ben gewoon eerlijk.
Ik ken wel de argumenten. Uiteindelijk komt het daarop neer.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:28 schreef Lort het volgende:
[..]
Nu generaliseer je zelf ook. Jij kent niet alle racisten dus je kan niet zeggen dat ze allemaal onzeker en achterlijk zijn.
Voor racisme heb je toch echt wel oogkleppen nodig. Vooroordelen hebben we allemaal, daar ontkom je niet aan. Hoe je met die informatie om wilt gaan is belangrijk. Kies je ervoor om mensen alsnog individueel te beoordelen of houd je het lekker makkelijk voor jezelf?quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:28 schreef Lort het volgende:
[..]
Nu generaliseer je zelf ook. Jij kent niet alle racisten dus je kan niet zeggen dat ze allemaal onzeker en achterlijk zijn.
Precies, ik heb ook mn vooroordelen. Dat is een natuurlijk mechanisme van de mens. Zolang je maar openstaat voor ontkrachting van die vooroordelen (in ieder geval op individueel niveau).quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Inderdaad. Omdat veel mensen rechts stemmen betekent niet dat ze echte racisten zijn.
En vooroordelen mag best, eigenlijk is het onmogelijk om vooroordelen te hebben. Maar omdat je vooroordelen hebt, betekent niet dat het oke is om bewust te discrimineren en racistisch te zijn.
N´ja, leven gaat door.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:29 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Geen idee, ik beschik niet over cijfers mbt dit onderwerp.
Ik vind het hypocriet.
Ik doel dan ook op het andere topic waar het er nog wat harder aan toe ging over dit onderwerp.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:25 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Dat stond je, voordat je in dit topic reageerde ook niet hoor. Maar goed, ben het wel met je eens. Men praat langs mekaar heen. De ene heeft het over allerlei uitvindingen en de andere helft vraagt zich af waar het over gaat.
Als jij niet als bedreiging wordt gezien is het logisch dat zij jou ook niet op die manier benaderen en je dus automatisch denkt: "Zij haten mij niet, waarom zou ik hun haten?" Het is begrijpelijk, maar niet acceptabel. Een racist is, wat voor een afkomst hij ook heeft, gewoon kortzichtig.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Als je VVD stemt weet je dat er een bepaald beleid is tav immigratie en asiel.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:23 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dit raakt echt kant nog wal hoor.
Ten eerste is t redelijk apart om half Nederland zwaar bevooroordeeld te noemen omdat we een rechts kabinet krijgen. Rechts heeft in principe weinig met vooroordelen te maken. Bovendien heb ik (door VVD te stemmen) dit kabinet mede mogelijk gemaakt terwijl ik niet achter het genoemde sta.
Ten tweede is er geen enkel probleem half Nederland minder intelligent te noemen. Het is namelijk vrij logisch dat elk land een minder intelligente helft heeft.
Oh trouwens, ik zie nu dat ik een fout heb gemaakt. Wat ik wil zeggen is dat de enige reden dat ik neger racisten NIET NET ZO VEEL HAAT als blanke racisten is omdat ze geen bedreigingen zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:33 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Als jij niet als bedreiging wordt gezien is het logisch dat zij jou ook niet op die manier benaderen en je dus automatisch denkt: "Zij haten mij niet, waarom zou ik hun haten?" Het is begrijpelijk, maar niet acceptabel. Een racist is, wat voor een afkomst hij ook heeft, gewoon kortzichtig.
Dat klopt. Maar dat beleid heeft weinig te maken met hardnekkige vooroordelen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:34 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Als je VVD stemt weet je dat er een bepaald beleid is tav immigratie en asiel.
Dat beleid steun jij dus ook.
Ik heb al een Nederlandse paspoort.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:34 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Als je VVD stemt weet je dat er een bepaald beleid is tav immigratie en asiel.
Dat beleid steun jij dus ook.
Precies, als je bevolkingsgroep x allemaal luie flikkers vindt dan heeft dat weinig met racisme te maken.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Inderdaad. Omdat veel mensen rechts stemmen betekent niet dat ze echte racisten zijn.
Gebeurd het weer! Jij kent alle racisten niet dus mag je ze ook niet allemaal kortzichtig noemen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:33 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Als jij niet als bedreiging wordt gezien is het logisch dat zij jou ook niet op die manier benaderen en je dus automatisch denkt: "Zij haten mij niet, waarom zou ik hun haten?" Het is begrijpelijk, maar niet acceptabel. Een racist is, wat voor een afkomst hij ook heeft, gewoon kortzichtig.
Ehm pardon..quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik doel dan ook op het andere topic waar het er nog wat harder aan toe ging over dit onderwerp.
En ja klopt wel. Ik heb geprobeerd een discussie te hebben met mensen over dit onderwerp, maar uiteindelijk blijf je toch langs elkaar heenlullen en blijft men bij hun standpunt. Blijkbaar is geen risico willen lopen tegenwoordig een gegronde reden voor velen om racistisch te zijn of te discrimineren. Heel jammer is dat.
Dat is wel racisme.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:38 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Precies, als je bevolkingsgroep x allemaal luie flikkers vindt dan heeft dat weinig met racisme te maken.
Alleen in jouw ogen is zo iemand meteen aan het discrimineren.
Racist zijn betekent een persoon een bepaalde manier van denken heeft. Daardoor is hij kortzichtig.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:38 schreef Lort het volgende:
[..]
Gebeurd het weer! Jij kent alle racisten niet dus mag je ze ook niet allemaal kortzichtig noemen.
Je moet een persoon eerst individueel kennen voordat je oordelen mag vellen. Daar zijn we het toch allemaal mee eens?
Ik word nu toch wel benieuwd over welk topic het hier gaat...quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:38 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ehm pardon..
Stond je daar alleen dan..??
Je maakt mij niet wijs dat je nooit hebt stil gestaan bij het feit dat er minder kansarmen binnen moeten komen en dat de criminalitett aangepakt moet worden zonder de link te leggen met bepaalde bevolkingsgroepen toen je je vakje rood kleurde.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:37 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat beleid heeft weinig te maken met hardnekkige vooroordelen.
Behalve dan dat mensen met die hardnekkige vooroordelen er vaak voorstander van zijn omdat het praktish gezien voor hen de gunstigste consequenties heeft. Maar dat is natuurlijk niet de enige reden om zon beleid te steunen.
Uiteraard, want je kent niet iedereen uit bevolkingsgroep x en elk weldenken mens weet wel dat ze niet allemaal zo zijn. De vraag is of je dat wil zien, of dat je bewust met oogkleppen oploopt zodat je op ze kan blijven zeiken en kan blijven generaliseren.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:38 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Precies, als je bevolkingsgroep x allemaal luie flikkers vindt dan heeft dat weinig met racisme te maken.
Alleen in jouw ogen is zo iemand meteen aan het discrimineren.
Vader heeft iets tegen 'buitenlanders'quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:41 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ik word nu toch wel benieuwd over welk topic het hier gaat...
quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:22 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Bedoel je op Curacao?
Die zijn ook achterlijk.
Ik kreeg daar echt het gevoel alsof mijn mening de afwijkende was, en niet die van racisten ja.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:38 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ehm pardon..
Stond je daar alleen dan..??
Verschil is dat je van alle racisten weet dat ze racistisch zijn. En dat is per definitie kortzichtig. Het zijn van een racist is geen bevolkingsgroep, het is een specifiek kenmerk van een persoon en het is altijd gebaseerd op kortzichtigheid. Racisme is een negatieve term.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:38 schreef Lort het volgende:
[..]
Gebeurd het weer! Jij kent alle racisten niet dus mag je ze ook niet allemaal kortzichtig noemen.
Je moet een persoon eerst individueel kennen voordat je oordelen mag vellen. Daar zijn we het toch allemaal mee eens?
Nou je hebt het overleefd..quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:41 schreef GSbrder het volgende:
Ik ben totaal onverschillig tegenover aziaten, geen echte problemen met negers en hooguit een lichte weerzin tegen berbers, maar ik zou er nooit een daten. Het ''zwartst'' dat ik ben gegaan is een kwart Antilliaanse.
Snap je wat ik bedoel? En snap je waarom iemand zoals ik gewoon pissed word op zulke mensen?quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:42 schreef Observer86 het volgende:
Overigens moet ik toegeven dat het geen gezonde trots is dat de meeste posters in deze topic trekt, maar onderbuikgevoelens, afkeer en een misplaatst superioriteitsgevoel. Gezien de toon en de inhoud van een groot deel van de reacties.
Kom op... In een topic over interraciaal daten gaan discussiëren over wie wat heeft uitgevonden en wie de eerste was ... en daarmee eigen superioriteit stiekem proberen te benadrukken.
Ja en alle Belgen zijn domquote:Op zondag 10 oktober 2010 23:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat is wel racisme.
Kijk, als ik nu uitschreeuwd dat alle blanken pedofielen zijn, ben ik racistisch bezig.
Precies.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:41 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Racist zijn betekent een persoon een bepaalde manier van denken heeft. Daardoor is hij kortzichtig.
Klopt, maar ik was volgens mij ook in dat topic en deelde nou niet bepaald de mening van de racistenquote:Op zondag 10 oktober 2010 23:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik kreeg daar echt het gevoel alsof mijn mening de afwijkende was, en niet die van racisten ja.
Precies, als je zulke dingen dus roept ben je generaliserend of racistisch bezig.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:45 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ja en alle Belgen zijn dom
De Duitsers hebben nog iets goed te maken
En alle blonde meisjes van 16 zijn breezah sletjes.
Och kom, wanneer er ergens in SEX een topic over piemels geopent wordt is het toch ook geen schande als een neger loopt te pronken met z'n derde been? Of in UIT met betrekking tot vuurwerk een aziatische Fok!ker zijn familiecollectie komt showen?quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:42 schreef Observer86 het volgende:
Overigens moet ik toegeven dat het geen gezonde trots is dat de meeste posters in deze topic trekt, maar onderbuikgevoelens, afkeer en een misplaatst superioriteitsgevoel. Gezien de toon en de inhoud van een groot deel van de reacties.
Kom op... In een topic over interraciaal daten gaan discussiëren over wie wat heeft uitgevonden en wie de eerste was ... en daarmee eigen superioriteit stiekem proberen te benadrukken.
Ah nee, sorry. Jij was daar ook ja.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:45 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Klopt, maar ik was volgens mij ook in dat topic en deelde nou niet bepaald de mening van de racisten
Van mijn part mogen Nederlanders een harde aanpak nemen op de criminelen in Nederland en ze mogen best wat focussen op bepaalde bevolkingsgroepen die uitblinken. Of tenminste bepaalde wijken zoals de Bijlmer. En ik snap ook niet waarom Nederlanders alles en iedereen binnenlaat.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:41 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Je maakt mij niet wijs dat je nooit hebt stil gestaan bij het feit dat er minder kansarmen binnen moeten komen en dat de criminalitett aangepakt moet worden zonder de link te leggen met bepaalde bevolkingsgroepen toen je je vakje rood kleurde.
Ja, natuurlijk, maar een racist is naar mijn mening per definitie kortzichtig omdát hij kortzichtig moet zijn om een racist te zijn, begrijp je wat ik bedoel?quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:38 schreef Lort het volgende:
[..]
Die link heb ik inderdaad gelegd. Maar dan gaat t over de hele groep. Dat is geen vooroordeel te noemen want ik heb simpelweg de statistieken aan mijn zijde. Zodra ik het echter in het dagelijks leven ga toepassen op individuele personen, wordt t toch echt wat anders.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:41 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Je maakt mij niet wijs dat je nooit hebt stil gestaan bij het feit dat er minder kansarmen binnen moeten komen en dat de criminalitett aangepakt moet worden zonder de link te leggen met bepaalde bevolkingsgroepen toen je je vakje rood kleurde.
Als het als grap gezegd wordt, zie ik geen problemen mee.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:45 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ja en alle Belgen zijn dom
De Duitsers hebben nog iets goed te maken
En alle blonde meisjes van 16 zijn breezah sletjes.
Tja, zouden de superieuren onder ons toch een gen missen waardoor ze dwangmatig statistieken blijven posten om hun recht om een hele bevolkingsgroep als een persoon te kunnen blijven zien afdwingen? Wie weet ... heb daar nou geen statistiek van bij de hand.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:45 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Snap je wat ik bedoel? En snap je waarom iemand zoals ik gewoon pissed word op zulke mensen?
Kijk, iemand zoals jij heb ik helemaal geen problemen mee. Ik heb vaker zulke dingen gehoord. Maar wanneer mensen gaan zeggen dat neger dommer, luier, gevaarlijker, inferieur, enz zijn... tja, daar heb ik wel problemen mee.
Dus als een neger alleen maar uit is op seks met zo veel mogelijk vrouwen, omdat hij seks met veel vrouwen nodig heeft om zijn inferieure ras te laten overleven, is dat net zo'n kloppende redenatie als die van jou ten aanzien van racisten? Zoiets heet een cirkel-redenatie, jongedame, dat is geen correcte manier van discussiëren.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:49 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, maar een racist is naar mijn mening per definitie kortzichtig omdát hij kortzichtig moet zijn om een racist te zijn, begrijp je wat ik bedoel?
Ja maar als je het hebt over uitvindingen en etc. heb je het ook over een stukje geschiedenis..quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Och kom, wanneer er ergens in SEX een topic over piemels geopent wordt is het toch ook geen schande als een neger loopt te pronken met z'n derde been? Of in UIT met betrekking tot vuurwerk een aziatische Fok!ker zijn familiecollectie komt showen?
De blanke man heeft het altijd al moeten hebben van intellectuele kracht, niet van psychische stabiliteit en geduld zoals onze gele vrienden, of van pure spierkracht en souplesse van de negroide man. Logisch dat een internetforum onderbuikgevoelens en misplaatste superioriteit een mogelijkheid tot uiting geeft.
Dat hoeft dus niet. Ik word echt niet goed van de generalisatie hier. Een racistische uitspraak is niet per definitie fout of kortzichtig. Hetzelfde geld voor de persoon die de uitspraak doet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:41 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Racist zijn betekent een persoon een bepaalde manier van denken heeft. Daardoor is hij kortzichtig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |