winterstorm666-hondje en vrouwtje

.
oh-oh's roedel weer lekker rennen.
Noes ook lekker gespeeld aan het water.
Guess' mannen allemaal bij elkaar.
Ik heb net bij Lara een enorme klit uit haar oor gekamt. Normaal gesproken heeft ze alleen klitten in de donshaartjes van haar oren, dicht tegen haar kop aan. Dit leek wel een grote, brede dread. Ze vond het wel okee, ze was blij dat ze er vanaf was... en met het koekje na afloop.
Gisteren ging ik Lara uitlaten, toen we langs het huis van Igor liepen. Igor is een Golden Retriever van 6 en woont bij ons in de straat. Een leuke hond met leuke baasjes. Woensdagavond bij het laatste rondje kwamen we Igor met zijn vrouwtje tegen en het ging helemaal niet goed met hem. Hij zakte iedere keer door zijn achterpoten en kon niet eens de stoeprand af en op stappen. Maar een Golden Retriever pak je niet even op om naar huis te dragen.
Zijn vrouwtje vertelde dat hij aan het begin van de avond nog met twee Teckels uit de buurt had gespeeld en er niets aan de hand was. Hij deed dit pas net, toen ze maar amper van huis was om hem uit te laten. Hij was klaar met poepen en plassen, dus ik hem mijn sjaal onder zijn buik door gedaan om z'n kont omhoog te houden. Wij zo naar zijn huis gesjokt, zijn vrouwtje voorop om te leiden en ik er achter om Igor thuis te krijgen. Lara wil normaal gesproken altijd gek doen en spelen met Igor, maar ze had nu wel in de gaten dat hij zich niet zo lekker voelde. Hij keek ook maar sipjes uit zijn ogen.
Ze zouden het nog even aanzien, maar als het niet snel beter zou gaan, dan zouden ze er 's nachts nog mee naar de dierenarts gaan.
Gisteren kwamen we dus langs het huis van Igor, en zijn baasjes stonden op straat met een ander stel te kletsen. Ze hield me gelijk aan en vertelde dat het naar omstandigheden goed met Igor gaat nu. 's Nachts waren ze nog in Dongen naar de dierenarts geweest, daar bleek dat hij een acute hernia had. Hij kreeg een shot prednison om de nacht door te komen en 's ochtends zijn ze gelijk bij hun eigen dierenarts [ook die van Lara] geweest voor nog een shot en om foto's te laten maken.
Nu mag hij twee weken lang niet rennen, springen, spelen of gek doen, maar als het goed is, komt hij er weer helemaal bovenop

. Over twee weken moeten ze foto's laten maken van zijn rug om te kijken hoe het er dan voor staat. Ze was zo blij dat ze me dit goede nieuws kon vertellen en ik was er ook blij mee. Iedere dag kom ik langs hun huis als ik naar mijn werk ga of weer thuis kom en ik heb er toch nog wel vaak aan moeten denken hoe het nu met Igor is.
We hebben lekker gewandeld, Lara heeft zelfs los gelopen langs het fietspad [zonder de maisvelden of weilanden op te rennen] en dat gaat steeds beter. Zelfs zo goed, dat ze nog een cadeautje voor me meebracht uit de struikjes. Misschien heeft de jacht

die wel laten vallen 's nachts.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij/zij was nog helemaal gaaf, geen wondjes of niets, gewoon aan de kou, honger of ouderdom gestorven denk. Maar dan heb je ook Lara bij je... en als ze iets apporteren en komen brengen moet je ALTIJD enthousiast zijn [net als toen ze bij een verloren zoek op de training met een kraaienkarkas aan kwam zetten wat van ellende uit elkaar valt].
Ik dus helemaal blij dat ze die kwam brengen, ze komt netjes voor, ik pak dat ding aan en daar stond ik dan. In de sloot gekieperd dus, maar Lara denkt van 'He! Dat spelletje ken ik, ik ga hem nog maar een keertje halen". Daar stond ik dus weer. En ik had haar kunnen aanlijnen en onder appel mee laten lopen en hem nog een keer in de sloot mikken, maar Lara met haar olifantengeheugen kennende, gaat ze dan de komende jaren iedere keer weer terug naar die plek om hem te zoeken.
Dat was dus ook geen optie. Dus ze heeft hem de hele weg naar huis mogen dragen en thuis hebben we hem een eervol groenklikograf gegeven na de fotoshoot. En nu is het goed voor Lara. Duif is thuis en dinsdag gaat hij met de rest van de inhoud van de kliko op reis met de vuilnismannen.
En tot slot Lara met Charlotte. Meneer Sjeekie_Beekie was aan het voorlezen en Charlotte en Lara zaten naast hem op de fatboy. Het verhaal van Roodkapje was zo spannend, dat Charlotte haar steun en toeverlaat opzocht en toen was het ineens een stuk minder eng.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.