Bloedhond voor deur Hema gestolen
HAARLEM - Bloedhond Dirk is, terwijl zijn baasje even een broodje kocht bij de Hema in Haarlem, losgemaakt en meegenomen door een junk.
![30df2hd.jpg]()
De gestolen bloedhond Dirk
"Dit is heel bizar", treurt eigenaar Willem ten Bosch. "Mijn vriendin en drie jonge kinderen zijn ontroostbaar." Dirk is een bekende hond in Haarlem. "Ik heb een sanitairwinkel en als ik aan het werk ben, ligt Dirk altijd in de zaak." Camerabeelden van een tegenover de Hema gelegen juwelier legden vast hoe een 'junkachtig type' de hond meenam.
Ten Bosch liet het er niet bij zitten en begon zaterdag direct een speurtocht naar zijn geliefde viervoeter Dirk. Hij deelde flyers uit en riep oplettende burgers via de media op naar het dier uit te kijken.
"Dirk is zaterdagmiddag in de Warmoesstraat in Amsterdam gesignaleerd. Daar zou de dief hem aan verschillende mensen te koop hebben aangeboden. Gisteravond kreeg ik ook het bericht dat mijn hond op Amsterdam CS was gespot."
Ten Bosch vreest vooral voor het welzijn van zijn geliefde bloedhond. "Als die kerel hem maar niet mishandelt. Je weet niet wat voor leed je veroorzaakt", aldus Ten Bosch, die gisteren weer naar de hoofdstad vertrok om Dirk te zoeken. "Gelukkig valt hij wel op. Er zijn niet veel bloedhonden in Nederland."
Bron:
http://www.telegraaf.nl/b(...)Hema_gestolen__.html