gast, je spoort niet...quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:18 schreef Leucopterus het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Affirmative_action
[..]
Wat denk je zelf?quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:21 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Er valt niks te zeggen over het andere deel van je post dan goed voor jou. Leuk dat je goed terecht bent gekomen, je zal vast niet de enige 23jarige Antilliaanse vrouw zijn die een VWO diploma heeft gehaald. Of wilde je er nog een punt mee maken?
Ja ik koos voor iets anders, dus?quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je beshcrijft jezelf als een antiliaanse vrouw... Dus je bent een antiliaan. Jammer want je had ook kunnen zeggen "ik ben een Nederlander van antiliaanse afkomst" maar je koos iets anders.
Je kunt toch lezen wat ik zelf denk, je hebt niet voor niets twee ogen gekregen.quote:
Nee, dan had je die reactie maar duidelijk gequote bovenaan je post moeten zetten. Ik noem je nergens de uitzondering op de buitenlanders die wél werkt. Jij profileert jezelf als werkende Antilliaan en vraagt om een hokje, daar reageerde ik op.quote:Nee ik ben niet de enige 'buitenlander' die wel werkt, een studie volgt etc. Dat had je er zelf niet uit kunnen halen?
Ik heb niets over die reactie te zeggen, dan had ik hem wel gequote.quote:Aangezien je verder niks te zeggen heb over de onderstaande discriminerende reactie?
"Dat je op het uiterlijk valt is één ding, maar dat je die 'cultuur' en levenswijze zo geweldig vindt, daar kan ik met mijn pet niet bij. Niet-werken, niet-studeren, rondhangen, bling-bling, drugs, pippa's, gangstah-rap, wat moet een intelligente vrouw daar nu mee?"
Ik sta me eigenlijk nog steeds te verbazen over datgene wat SpecialK in het andere topic omschreef:quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Jeetje, wat een hoop mensen die de vader groot gelijk geven..
quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wellicht bergrijpelijker voor jou omdat je het zelf bent.
Echte morele suprioriteit, echter, kan niet zonder een dialectische houding. Je staat zo te zien graag vooraan in de rij om andere mensen te vertellen hoe verwerpelijk ze zijn op basis van 1 of 2 geschreven zinnen. Maar je mist een stukje menselijk respect om ook echt te interesse te tonen om door te vragen waarom iemand denkt zoals hij/zij denkt.
Dit draagt op zijn beurt weer bij aan het idee dat je gewoon bezig bent met morele zelfbevrediging. Iets wat totaal 0,0 toevoegt aan de discussie en ook 0,0 zal veranderen aan iemand anders' mening.
Nogmaals; jouw vrijheid dit te doen maar ik zit hier werkelijk vol verbazing naar je posts te kijken. Ik vind ze nog vreemder op filosofisch vlak dan de meningen van een KKK-lid.
Nee hoor. Veel Nederlandse Marokkanen zien zichzelf bijvoorbeeld als #1. Marokkaan, #2 moslim en dan nog wat andere dingen en dan #83 Nederlanderquote:Op zondag 10 oktober 2010 18:35 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ja ik koos voor iets anders, dus?
Het feit dat ik hier woon, studeer en hier nota bene in het Nederlands post, geeft verder toch al aan dat ik ook 'Nederlands' ben?
PvdA-modus on.quote:
Niet gratis en voor niets. Begrijpend lezen is ook een vak.quote:je bedoelt hiermee te zeggen dat niet-witten hun diploma's gratis en voor niets krijgen?
Hoef ik niet te doen. Dat doen anderen wel voor mij (direct of indirect).quote:dat mag je dan even keihard bewijzen hier, want je kletst helemaal uit je nek.
Ik moet helemaal niksquote:Op zondag 10 oktober 2010 18:39 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je kunt toch lezen wat ik zelf denk, je hebt niet voor niets twee ogen gekregen.
[..]
Nee, dan had je die reactie maar duidelijk gequote bovenaan je post moeten zetten. Ik noem je nergens de uitzondering op de buitenlanders die wél werkt. Jij profileert jezelf als werkende Antilliaan en vraagt om een hokje, daar reageerde ik op.![]()
[..]
Ik heb niets over die reactie te zeggen, dan had ik hem wel gequote.
Onder de mensen met het IQ van een bos wortels of een seniele lama.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:06 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
Onder welk hokje val ik nu?
Dan moet je ook niet zeuren dat je verkeerd begrepen wordt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:51 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ik moet helemaal niks![]()
En nee ik heb mezelf ook niet als de werkende Antiliaanse geprofileerd.![]()
Maakt niet uit hoor
Ik woon hier sinds ik 5 maanden oud ben, ben als kind opgegroeid als enig donker meisje tussen de 'autochtonen'. Spreek geen eens Papiaments omdat me ouders het nooit met me spraken. Dat ik ook Nederlands ben is voor mij vanzelfsprekend.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee hoor. Veel Nederlandse Marokkanen zien zichzelf bijvoorbeeld als #1. Marokkaan, #2 moslim en dan nog wat andere dingen en dan #83 Nederlander
Het meeste 'in hokjes proppen' gebeurt door het individu zelf.
Volgende keer zou je kunnen zeggen dat je een Nederlander bent als je dat voelt.
Als jij dat niet wil omdat je ze lichamelijk niet aantrekkelijk vind, heb ik daar niets op tegen. Ieder zijn eigen smaak.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:32 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Wie is er nou kortzichtig. Ik heb een redelijk uitgesproken mening en afwijkende wensen. Ik zou ook nooit iets met een zwart meisje beginnen, laat staan samen kinderen opvoeden of krijgen. Mijn kijk op een aantal andere zaken zou door velen als deels racistisch worden bestempeld. Ben ik nou volgens jouw redenering een racist?
Als je mensen zo makkelijk afstreept ben je geen haar beter dan waartegen je vecht. Er is ook een hele, heeele, heeeeeele brede grijze middengebied.
Ik wil niet in clichés verzanden, vind het altijd grappig als andere mensen dit posten maar een van mijn beste vrienden is een afrikaan. Ik ken hem al meer dan 6 jaar en we zien elkaar minstens 2/3 keer per week. En nu?![]()
Als die vader niet wil dat zijn dochter met een neger thuiskomt, is dat zijn goed recht. Hij is dan niet, zoals jij het wil voordoen, het uitschot van de wereld. je kunt mensen niet zo makkelijk in racisten en niet racisten opdelen, op de nederlandse wannabe commie's en het cognitief beperkte neo-nazi primaten na, als extreme voorbeelden van links en rechts.
Nog steeds fout..quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:55 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeuren dat je verkeerd begrepen wordt.
Ik ben een Antiliaanse 23 jarige vrouw.
Geeft niet hoor.
Oke mevrouw.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:02 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Nog steeds fout..
Never mind
quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:54 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Onder de mensen met het IQ van een bos wortels of een seniele lama.
'Buitenlander' is nu niet direct de beste wijze om iemand te omschrijven. Dat geeft alleen maar de informatie dat de persoon in kwestie niet uit Nederland komt. Je vader heeft dan waarschijnlijk ook helemaal niets tegen buitenlanders, maar iets tegen jouw vriend. Er is dus geen sprak van discriminatie, maar van het niet boteren tussen je vader en je vriend.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:50 schreef Lady_1989 het volgende:
Ik heb altijd al een voorkeur gehad voor 'buitenlandse' jongens, zoals zuid-europeanen en donkere jongens. Ik heb daar tot 3 maanden terug nooit een relatie mee gehad, tot ik een afrikaanse vriend kreeg, die ook nog eens moslim was (dubbel 'fout' volgens mijn vader). Dit leverde nogal wat drama thuis op, ik mocht hem thuis niet komen voorstellen, omdat mijn vader, zoals de titel al zegt,iets tegen buitenlanders heeft. En vooral iets tegen moslims. Mijn vader is zelf Spaans, dus als ik dan zeg dat hij zelf ook een buitenlander is, dan is het ineens: ja maar ik ben Europeaan.
Nu is het al uit met die jongen, maar sinds die jongen kijk ik alleen nog maar meer naar donkere jongens en trekt me dit heel erg. Niet perse vanwege hun uiterlijk, maar ook qua leefstijl, qua achtergrond, qua cultuur. Maar goed, daar gaat dit topic niet om.
ik probeer het zoveel mogelijk te negeren en als mijn vader half schreeuwend onzin begint te praten (want ik vind het onzin, komt hij nog eens met 'argumenten' aan die nog geen eens argumenten te noemen zijn), dan roep ik wat bijdehands terug, of vaak nogal een goed argument en loop ik weg, omdat dat nooit binnenkomt bij hem en hij verder gaat met dingen roepen. Gesprek aangaan met hem is geen optie, Hij is niet echt een rationeel iemand, staat niet open voor een gesprek en heeft ook niet dat in zich om een fatsoenlijk gesprek aan te gaan over gevoelens en dergelijke. Maar ondertussen hangt er thuis wel een nare sfeer als ik dus graag over, toen mijn vriend, wilde praten.
Ik wilde weten of iemand van jullie ervaring heeft met ouders die iets hebben tegen juist jouw voorkeur voor het andere geslacht, om het zo maar even te noemen. En wat jullie dan doen? En dan vooral bekeken in dat je eigenlijk niet echt een normaal gesprek met diegene kan voeren... En wat zeggen jullie dan tegen je partner?
Wellicht als minder mensen zich als buitenstaander maar als deelnemer zouden zien (ondanks de tegenwerking van enkelen) zou dit landje iets minder verzuurd zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:56 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ik woon hier sinds ik 5 maanden oud ben, ben als kind opgegroeid als enig donker meisje tussen de 'autochtonen'. Spreek geen eens Papiaments omdat me ouders het nooit met me spraken. Dat ik ook Nederlands ben is voor mij vanzelfsprekend.
Je begrijpt wel dat het mij, met topics en opmerkingen/uitspraken zoals die hier geschreven worden, moeilijk gemaakt wordt om trots te gaan roepen dat ik Nederlandse ben. Of niet?
En juist door die feiten wordt een bevolkingsgroep over 1 kam geschoren, en dat is volledig te begrijpen ook al is dat onterecht.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:06 schreef Sakit-Gede het volgende:
OP basis van de feiten die ter beschikking zijn is vast te stellen dat een relatie van een Nederlandse meid met zowel Afrikaanse vrienden als met Islamitische vrienden vaker tot problemen leiden dan die met een recht toe recht uit jongen uit de eigen straat.
Jij snapt het. Goed verwoordquote:Op zondag 10 oktober 2010 18:18 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wat de neuk zou dat uitmaken mits de dame in kwestie een fatsoenlijk leven leidt?
Het gaat helemaal niet om kleur, of cultuur, maar de associaties die mensen (en in dit geval TS haar papa) hebben met bepaalde bevolkingsgroepen en de stigma's die daar aan vast hangen. Je leest het hier overal terug: Mocro's willen wel neuken en geen verplichtingen/relatie omdat dat niet mag van Allah, Negers zijn zlui, etc. Hollandse jongens hebben dat negatieve stereotype niet, iig niet in Nederland. Maar reken er maar op dat haar pa alles behalve blij zou zijn als ze met een Hollandse kamptokkie aan zou komen kakken. Ook niet. En ik ook niet als het mijn dochter betreft.
Het zou mij geen fuck uitmaken of het een neger is, maar wat voor'n neger. Of mocro, of kaas, of wat voor een persoon dan ook. Dat er dan een aspect meespeelt van 'soort zoekt soort' zou ik niet willen ontkennen. Maar ik ken genoeg Hollanders waar ik mijn dochter ook niet mee zou willen zien.
quote:Het probleem is gewoon dat een jongen met een dergelijke achtergrond totaal andere verwachtingen heeft in een relatie dan jij. Als jij het leuk vindt om 3 stappen achter je man aan te lopen; voor alles wat je wilt doen toestemming aan hem vragen; Jij geduldig moet zijn als hij een 'avontuurtje' heeft en hij het recht heeft om jou half dood te slaan als jij dat 'avontuurtje' hebt, als dat voor jou allemaal geen punt is dan zou ik gewoon door gaan met jongens zoals dit.
Dat is het juist, niet iedereen ziet zichzelf als buitenstaander. Daar wordt hier van uitgegaan.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wellicht als minder mensen zich als buitenstaander maar als deelnemer zouden zien (ondanks de tegenwerking van enkelen) zou dit landje iets minder verzuurd zijn.
Een leuk experiment voor je: Houd vanaf nu eens glashard vol dat je een Nederlander bent. Ookal blijven mensen maar doorvragen. Je bent immers Nederlander als ik zo jezelf zie omschrijven. Toch?
Als iedereen dat nou eens zou doen dan waren we van die "waar ligt je trouw" discussie eens af en hoeft niet elke allochtoon zich eerst op de werkvloer te bewijzen dat hij/zij ook typisch Nederlandse waarden ondersschrijft.
Dat gerefereer steeds naar welk land je ouders vandaan komen is nl. gewoon onzin.
Uiteindelijk zijn we allemaal centraal-afrikanen. Genetica doet er niet toe. Je cultuur wel.
Pluriformiteit is mooi. Maar om echt samen te kunnen leven moeten we daar bovenop ook enkele dingen met elkaar kunnen delen. Volgens mij is een voorliefde voor persoonlijke vrijheid iets wat over het algemeen wel toe te schrijven valt aan het vage concept "nederlanderschap". Iets wat lang niet alle marokkanen onderschrijven overigens. Ik heb zelf de grootst mogelijke moeite om dat soort types ook als Nederlander te zien. Mensen die geen respect hebben voor iemand anders' levenskeuzes.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:36 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Dat is het juist, niet iedereen ziet zichzelf als buitenstaander. Daar wordt hier van uitgegaan.
Waarom zou ik glashard vol blijven houden dat ik Nederlander ben? Iedereen die 30 seconden met me gesproken heeft weet in hoeverre ik Nederlander ben, dit neemt niet weg dat er ook een stuk niet-Nederlandse cultuur is (bij mij in mindere mate maar dan nog), of mag dat ook niet meer? Al die verschillende culturen maken Nederland juist mooi vind ik, maar daar zijn veel mensen het blijkbaar niet mee eens.
Ik denk dat het vooral een gebrek aan nuance is waar je zo van schrikt. Neem eens de moeite om door te vragen bij zelfs de grootste volgens jou racistische fokker wat hij/zij nou echt gelooft. Dan zal je zien dat het reuze mee valt.quote:Nogmaals ik heb nooit problemen gehad in omgang met autochtonen, ook niet op werk, studie of whatever. Ook nooit het gevoel gehad dat ik me extra moest bewijzen.
Daarom dat ik waarschijnlijk elke keer zo verbaast ben als ik op Fok (en in de media) lees hoe er hier word gedacht over allochtonen, buitenlanders, andere culturen of hoe je ook wil noemen.
Ik onderschrijf zelf het humanistische model. Vele sub-culturen met een gedeelde kern aan basiswaarden.quote:Vraagje:
Hoe zien jullie Nederland het liefst? Multicultureel (dus inclusief acceptatie van verschillende culturen) of gewoon een puur Hollandse cultuur waar mensen met een niet-Nederlandse afkomst wel welkom zijn zolang ze zich maar volledig aanpassen. Of een Nederland met alleen maar autochtone Nederlanders?
Een van deze twee opties.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:36 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Vraagje:
Hoe zien jullie Nederland het liefst? Multicultureel (dus inclusief acceptatie van verschillende culturen) of gewoon een puur Hollandse cultuur waar mensen met een niet-Nederlandse afkomst wel welkom zijn zolang ze zich maar volledig aanpassen. Of een Nederland met alleen maar autochtone Nederlanders?
Iedereen is welkom, mits volledige aanpassing. Relschoppers, criminelen en ander tuig gaat het land uit, autochtoon of allochtoon, daarbij maak ik geen onderscheid.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:36 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
Vraagje:
Hij is ieder geval niet iemand die er zelf over begint enzo. Dus ben wel blij dat het niet constant aanwezig blijft thuis.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:58 schreef heiden6 het volgende:
Als je weet dat je vader er nogal achterlijke ideeën op nahoudt en zich weigert een beetje in te houden, lijkt het me beter dat je dat op een gegeven moment maar moet laten voor wat het is. Hoe vervelend het ook voor je is, je verandert mensen niet zomaar (los van de vraag of je dat moet willen), en je ouders al helemaal niet. Probeer je vader er maar buiten te houden, en ga niet steeds over je vriend beginnen als je al weet waar het op uitdraait. Het zal je best pijn blijven doen, en je zult het je vader wellicht kwalijk blijven nemen (en
waarschijnlijk is dat wel terecht), maar de realiteit is nu eenmaal zo dat je niet bij machte bent om de situatie te veranderen. Je kunt altijd een beetje blijven hopen dat je vader op termijn wat bijdraait, en af en toe eens voorzichtig iets proberen, maar leg je er verder vooral bij neer. Je mag sowieso verder wel verwachten dat je vader er zelf niet continu over begint of bij het minste of geringste van de
gelegenheid gebruik maakt om zijn afkeuring te laten blijken. Je weet hoe hij erover denkt, en andersom ook, en het leidt nergens toe om erover te blijven twisten. Je vaders 'visie' is duidelijk en de boodschap hoeft niet eindeloos herhaald te worden.
Buitenlandse culturen komen in 2 soorten:quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:36 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
Vraagje:
Of je nu Antilliaans, Nederlands of Chinees bent maakt me niet uit. Maar dat iemand die het Nederlands zó slecht beheerst een VWO-diploma krijgt vind ik wel erg.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:56 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ik woon hier sinds ik 5 maanden oud ben, ben als kind opgegroeid als enig donker meisje tussen de 'autochtonen'. Spreek geen eens Papiaments omdat me ouders het nooit met me spraken. Dat ik ook Nederlands ben is voor mij vanzelfsprekend.
Je begrijpt wel dat het mij, met topics en opmerkingen/uitspraken zoals die hier geschreven worden, moeilijk gemaakt wordt om trots te gaan roepen dat ik Nederlandse ben. Of niet?
Zo slecht is 't nu ook weer niet, hoor... Gewoon een beetje snel typen...quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of je nu Antilliaans, Nederlands of Chinees bent maakt me niet uit. Maar dat iemand die het Nederlands zó slecht beheerst een VWO-diploma krijgt vind ik wel erg.
Dit is een forum geen scriptiequote:Op zondag 10 oktober 2010 19:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of je nu Antilliaans, Nederlands of Chinees bent maakt me niet uit. Maar dat iemand die het Nederlands zó slecht beheerst een VWO-diploma krijgt vind ik wel erg.
Het zijn geen typefouten. Dit korte tekstje geeft al gewoon aan dat de schrijfster een heel slecht ontwikkeld taalgevoel heeft.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:47 schreef Sakit-Gede het volgende:
[..]
Zo slecht is 't nu ook weer niet, hoor... Gewoon een beetje snel typen...
als aids kon praten had die zo een domme uitspraak gedaan. Hoe kan je moslim gen hebben als het een geloof isquote:Op zondag 10 oktober 2010 15:27 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Zeg maar tegen je papa dattie zelf waarschijnlijk ook nog ergens een moslim gen heeft zitten van toen zn overovergrootmoeder door een Moor werd verkracht.
Kun je het dan ook niet zien bij een vlokkentest?quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:54 schreef JanPeterBalkenende het volgende:
[..]
als aids kon praten had die zo een domme uitspraak gedaan. Hoe kan je moslim gen hebben als het een geloof is? . Is net alsof je zegt je hebt christelijk gen
.
Nee je kunt het alleen zien aan de edele delen die zwaar beschadigd zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:57 schreef nietzman het volgende:
[..]
Kun je het dan ook niet zien bij een vlokkentest?
Het houdt inderdaad niet over, maar ik zie het maar als de SMS generatie.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn geen typefouten. Dit korte tekstje geeft al gewoon aan dat de schrijfster een heel slecht ontwikkeld taalgevoel heeft.
"Een enig donker meisje", "geen eens Papiaments spreken", "me ouders", "zoals die hier geschreven worden". En dat voor iemand die beweert universitair onderwijs te volgen? Kom op!
Een slecht ontwikkeld taalgevoel.. okquote:Op zondag 10 oktober 2010 19:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn geen typefouten. Dit korte tekstje geeft al gewoon aan dat de schrijfster een heel slecht ontwikkeld taalgevoel heeft.
"Een enig donker meisje", "geen eens Papiaments spreken", "me ouders", "zoals die hier geschreven worden". En dat voor iemand die beweert universitair onderwijs te volgen? Kom op!
Zolang het geen Nederlands is wat je studeert zal het toch wel loslopen...quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:19 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Een slecht ontwikkeld taalgevoel.. ok![]()
En omdat ik schrijffouten maak op Fok (!) kan ik onmogelijk universitair onderwijs volgen?
Ga je nu bij alles wat ik post al mijn fouten benadrukken? Of heb je verder ook nog wat inhoudelijks te melden?
Is www.opinionate.nl trouwens jouw organisatie of werk je er alleen?
Ik heb nooit geschren "een enig donkere meisje"quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:22 schreef GSbrder het volgende:
BCF, hij heeft wel een punt.
Dat je een paar spel of stijlfouten maakt is niet zo heel slecht, een d/t-fout is zo gemaakt als je snel typt, maar wanneer je basale taalvaardigheden niet hebt en typische beginnersfouten maakt als ''een enig donkere meisje'', dan draagt dat niet bij aan je geloofwaardigheid als academicus. Hate to be the spelling-nazi, maar je vraagt er om.
Ik geloof je wel hoor.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:45 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ik heb nooit geschren "een enig donkere meisje"
Mijn zin was: ik woon hier sinds ik 5 maanden oud ben, ben als kind opgegroeid als enig donker meisje tussen de 'autochtonen'.
'een' en 'donkere' heeft hij er zelf bij verzonnen. Volgens mij is alleen enig hier fout? Correct me if I'm wrong.
Maar goed ik ga hier niet ontkennen dat ik fouten maak op Fok. Dat ik hierdoor niet 'geloofwaardig' ben als academicus.. tja, jammer dan, daar ben ik hier niet voor.
Dit dus.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Jeetje, wat een hoop mensen die de vader groot gelijk geven..
Je Nederlands is voldoende om geloofwaardig te zijn en de inhoud van je commentaren ook. Natuurlijk, alles kan altijd beter. Ik gooi soms ook wel het e.e.a. er uit waarvan ik later denk: wat een bagger...quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:45 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Mijn zin was: ik woon hier sinds ik 5 maanden oud ben, ben als kind opgegroeid als enig donker meisje tussen de 'autochtonen'.
'een' en 'donkere' heeft hij er zelf bij verzonnen. Volgens mij is alleen enig hier fout? Correct me if I'm wrong.
Maar goed ik ga hier niet ontkennen dat ik fouten maak op Fok. Dat ik hierdoor niet 'geloofwaardig' ben als academicus.. tja, jammer dan, daar ben ik hier niet voor.
Wat ik geschreven heb is letterlijk wat jij geschreven hebt. Kijk maar na. Dat jij 'donkere meisje' geschreven hebt beweer ik nergens.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:45 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Want vooral op een internet forum moet iemand perfect Nederlands typen? Bijna alle fokkers maken regelmatig spelfouten of grammatica fouten. Bijna alle fokkers zeggen dat je VWO doen of een Universitaire studie. Spelfouten maken op de internet betekent niks.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:22 schreef GSbrder het volgende:
BCF, hij heeft wel een punt.
Dat je een paar spel of stijlfouten maakt is niet zo heel slecht, een d/t-fout is zo gemaakt als je snel typt, maar wanneer je basale taalvaardigheden niet hebt en typische beginnersfouten maakt als ''een enig donkere meisje'', dan draagt dat niet bij aan je geloofwaardigheid als academicus. Hate to be the spelling-nazi, maar je vraagt er om.
Mijn moeder heeft er allemaal geen problemen mee. Wel dat ze er zo een beetje 'tussen' zit. Ze probeert de boel vaak te sussen maar kost haar natuurlijk ook wel energiequote:Op zondag 10 oktober 2010 20:51 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
Dit dus.
Wat vindt je moeder er eigenlijk van? Misschien dat zei hem kan overtuigen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na een tijdje bleek het wel mee te vallen. Hij eet haring, stampt pot en zorgt voor het huishouden.
Ik was toen 19 trouwens en mijn vader heeft keurig de kat uit de boom gekeken tot het okay bleek.
Toen ik na een jaar of anderhalf nog steeds niet achter een raam stond of zwanger was klaarde de Hollandse stormlucht langzaam op.If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
Mannen zijn niet zo domquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:18 schreef Drakire het volgende:
Overigens bestaat dit probleem volgens alleen bij meisjes die op buitenlandse jongens vallen als een Jongen op een buitenlandse dame valt is er niets aan de hand? correct me if I'm wrong.
Zie bericht paar posts terug.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:18 schreef Drakire het volgende:
Overigens bestaat dit probleem volgens alleen bij meisjes die op buitenlandse jongens vallen als een Jongen op een buitenlandse dame valt is er niets aan de hand? correct me if I'm wrong.
Ik quote je gewoon om dat Bananafrappuchino of wat haar naam was even te verdedigen. Ik heb geen serieuze fouten gezien. Ze heeft niet zo getypt:quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:07 schreef GSbrder het volgende:
Macho-cultuur Antillianen komt voort uit slavernijverleden
Ik begrijp je hoofdlettergebruik verder niet zo. Snap ook niet waarom je naar mijn post refereert en waarom je het vreemd vindt dat er op een forum net geschreven dient te worden. Als iedereen toch universitair geschoold is, kunnen we toch wel in net Nederlands communiceren? We hoeven niet elke d/t-fout aan te pakken of iemand daarom te ridiculiseren, maar er hoeft ook geen sugababes of superdudes-bRe3z4h gebezigd te worden.
Zoals jij met je (replies in) huil topics altijd over meisjes in R&P?quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:01 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik denk serieus dat de meeste gasten hier gewoon onzeker zijn. Pech voor hun.
Maar hoe waar zal die imago werkelijk zijn?quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zie bericht paar posts terug.
Aziatische dames komen ook niet van hun golddigger-image af. Geldt overigens ook voor Russische of andere oostblok-vrouwen en Caribische of Braziliaanse mokkels worden vast ook niet door elke schoonmoeder met open armen ontvangen. Verschil mannen/vrouwen is dat bij mannen vooral financiële problemen dreigen, bij vrouwen worden ze lichamelijk geëxploiteerd.
Je bedoelt die replies waar ik gewoon advies geef aan mensen? Als je mijn replies lees dan zie je niks onzeker daar. Geef anders een recente voorbeeld van iets dat ik heb gezegd in een reply dat mij onzeker maakt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:22 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Zoals jij met je (replies in) huil topics altijd over meisjes in R&P?
Mmm ik vind jou toch altijd erg onzeker overkomen. Het lijkt vooral alsof je je eigen onzekerheid wil verbergen altijd. Ik zal je snel confronteren met voorbeelden. Maar goed, ontopic!quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je bedoelt die replies waar ik gewoon advies geef aan mensen? Als je mijn replies lees dan zie je niks onzeker daar.
Dat was vooral vorig jaar aan het begin toen ik hier pas in Nederland ben gekomen. Op zich ben ik ook wel een beetje onzeker wanneer het gaat over relaties en meisjes in het algemeen vanwege mijn verleden.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:28 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Mmm ik vind jou toch altijd erg onzeker overkomen. Het lijkt vooral alsof je je eigen onzekerheid wil verbergen altijd. Ik zal je snel confronteren met voorbeelden. Maar goed, ontopic!
Een 'vooroordeel' is meestal het resultaat van eerdere ervaringen van jezelf of van anderen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:31 schreef GSbrder het volgende:
Ik weet niet hoe waar imago's zijn, of hoe terecht vooroordelen.
Heb een artikel gelezen over enerzijds de onafhankelijkheid van Antilliaanse vrouwen, die al vroeg rekening hielden bij een wellicht niet altijd constant vaderfiguur en anderzijds het imago van Antilliaanse man als vrouwenverslinder, die toch niet te binden is en inderdaad in bepaalde groepen respect opbouwt wanneer hij meerdere vrouwen weet te strikken.
Aziatische vrouwen zouden gedienstig, nederig en uit op geld zijn. Negerinnen dominant, onafhankelijk en vol passie. Nederlanders nuchter, cynisch en rationeel. Of dit waar is weet ik niet, maar het kan geen kwaad kennis te nemen van deze vooroordelen.
Nou, goed dat je het toegeeft. Maar ik zou dan vooral niet je eigen ervaringen (uit het verleden) reflecteren op anderen want dat is te simpel.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:33 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat was vooral vorig jaar aan het begin toen ik hier pas in Nederland ben gekomen. Op zich ben ik ook wel een beetje onzeker wanneer het gaat over relaties en meisjes in het algemeen vanwege mijn verleden.
Maar ik post hier vooral omdat ik het leuk vind om te doen en ik heb ook het gevoel dat ik goed advies geef.![]()
Verder kan je mij in allerlei soorten topics vinden in R&P, niet alleen de huil topics van jongens die verliefd zijn en niet weten hoe ze ermee om moeten gaan.
Wat heeft dat te maken met meisjes?quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:28 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Mmm ik vind jou toch altijd erg onzeker overkomen. Het lijkt vooral alsof je je eigen onzekerheid wil verbergen altijd. Ik zal je snel confronteren met voorbeelden. Maar goed, ontopic!
edit: Wat is onhandiger?
Tja, maar is dan ook niet te simpel als iemand hier zegt dat ze wel een paar negers op hun bijbaan hebben gekend die stoere praatjes over meisjes hadden?quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:36 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Nou, goed dat je het toegeeft. Maar ik zou dan vooral niet je eigen ervaringen (uit het verleden) reflecteren op anderen want dat is te simpel.
Ik geef gewoon een voorbeeld, het speelt niet alleen bij meisjes bij jou maar op elk gebied, zo'n beetje je hele postgeschiedenis bestaat uit R&P historie.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met meisjes?![]()
Kijk, ik ben onzeker, maar dat is omdat ik 2 jaar van mijn leven heb weggegooid vanwege overmatige blowen waardoor ik een psychose kreeg. Dus ik ben onzeker over leven in het algemeen. Meisjes ben ik eigenlijk helemaal niet onzeker, alleen misschien dat ik in een langdurige relatie wel goed kan zijn voor mijn vriendin/vrouw. Maar ik denk wel dat ik IRL populairder ben bij de vrouwen dan de meeste fokkers, eerlijk gezegd.
De Antillen bestaan niet meer....quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:41 schreef Observer86 het volgende:Wat een wereldvreemde mierenneukers... Een antilliaans meisje op spellingsfouten op een internetforum aanvallen ... Jullie doen de pro-vader kamp geen goed.
![]()
Er zijn aantrekkelijke donkere meisjes. Ik heb daar ook korte relaties mee gehad. Maar lange termijn relaties en zelfs kinderen zijn natuurlijk uitgesloten.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:00 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Als jij dat niet wil omdat je ze lichamelijk niet aantrekkelijk vind, heb ik daar niets op tegen. Ieder zijn eigen smaak.
Anders zou ik het raar vinden.
Wat heb jij met de rest te maken? Pak ze aan met argumenten, probeer je eerst te verplaatsen in het waarom van hoe ze denken over bepaalde standpunten, etc. Bereik je meer mee dan iedereen racist en onzeker te noemen die iets zegt wat niet in jouw straatje voorkomt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Tja, maar is dan ook niet te simpel als iemand hier zegt dat ze wel een paar negers op hun bijbaan hebben gekend die stoere praatjes over meisjes hadden?
Alweer, waarom moet ik rationeel blijven en rekening houden met wat de anderen hier denken, terwijl de meesten dat niet doen.
Ik geef toe, jij bent geloof ik wel redelijk nuchter geweest. Ik ben zeker bereid om een intelligentie discussie te gaan over rassen en cultuur verschillen, maar je gaat toch niet zeggen dat de meeste mensen hier "rationele" opmerkingen hebben gemaakt over ras en cultuur verschillen en de eventuele problemen?
Ja dat heb ik al uitgelegd. De meeste mensen hier zijn niet rationeel aan het discussieren hier. Ze zeggen maar wat. Ik ben niet rationeel omdat de mensen hier niet rationeel zijn. Kijk, ik heb al heel vaak discussies aangegaan over rassen. Ik verdedig voornamelijk negers, ik weet niet genoeg over Marokkanen om hen te verdedigen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:42 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik geef gewoon een voorbeeld, het speelt niet alleen bij meisjes bij jou maar op elk gebied, zo'n beetje je hele postgeschiedenis bestaat uit R&P historie.
Maakt verder niet uit, maar ik vraag me af waarom je altijd maar moet roepen dat mensen onzeker zijn, lijkt vaak je enige weerwoord, probeer je te focusen op de argumenten liever.
Dit gaat over TS's ervaringen, als je in discussie wil open je maar een topicquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja dat heb ik al uitgelegd. De meeste mensen hier zijn niet rationeel aan het discussieren hier. Ze zeggen maar wat. Ik ben niet rationeel omdat de mensen hier niet rationeel zijn. Kijk, ik heb al heel vaak discussies aangegaan over rassen. Ik verdedig voornamelijk negers, ik weet niet genoeg over Marokkanen om hen te verdedigen.
Ik kan met jou in discussie gaan over de IQ testen, over de vooroordelen, criminaliteit, geschiedenis, alles. Kom maar.
Ja maar ik heb zo vaak die discussies gehad en het blijft hetzelfde. Maar goed, hier is een argument die hier is gegeven door anderen:quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:46 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Wat heb jij met de rest te maken? Pak ze aan met argumenten, probeer je eerst te verplaatsen in het waarom van hoe ze denken over bepaalde standpunten, etc. Bereik je meer mee dan iedereen racist en onzeker te noemen die iets zegt wat niet in jouw straatje voorkomt.
Oke deal.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:49 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Dit gaat over TS's ervaringen, als je in discussie wil open je maar een topic
quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:41 schreef Observer86 het volgende:Wat een wereldvreemde mierenneukers... Een antilliaans meisje op spellingsfouten op een internetforum aanvallen ... Jullie doen de pro-vader kamp geen goed.
![]()
Soms vergeet wat voor volk op internet ronddwaalt.
Zij probeerde, door te zeggen dat ze in het bezit was van een vwo-diploma en studeert aan een universiteit, aan te tonen dat ze slim is. Uit haar reacties bleek dat ze de Nederlandse taal niet op vwo-niveau beheerst. Daarom werd ze aangevallen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:01 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Want vooral op een internet forum moet iemand perfect Nederlands typen? Bijna alle fokkers maken regelmatig spelfouten of grammatica fouten. Bijna alle fokkers zeggen dat je VWO doen of een Universitaire studie. Spelfouten maken op de internet betekent niks.
Fout. Ze probeerde, door te zeggen dat ze een VWO diploma had en aan de universiteit zat, aan te tonen dat niet aan de stereotype voordeed die de fokkers hier hebben over negers.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:52 schreef Melanopterus het volgende:
[..]
[..]
Zij probeerde, door te zeggen dat ze in het bezit was van een vwo-diploma en studeert aan een universiteit, aan te tonen dat ze slim is. Uit haar reacties bleek dat ze de Nederlandse taal niet op vwo-niveau beheerst. Daarom werd ze aangevallen.
Met mijn rijbewijs van de Antillen is ook geen boom veilig voor mij.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:52 schreef Melanopterus het volgende:
[..]
[..]
Zij probeerde, door te zeggen dat ze in het bezit was van een vwo-diploma en studeert aan een universiteit, aan te tonen dat ze slim is. Uit haar reacties bleek dat ze de Nederlandse taal niet op vwo-niveau beheerst. Daarom werd ze aangevallen.
Not reallyquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:52 schreef Melanopterus het volgende:
[..]
[..]
Zoals jij al zegt, liggen bepaalde verhoudingen scheef onder andere door de sociaal-economische situatie waarin de meeste verkeren. Maar mijn punt is, ook al weet je dat 'de groep' voor een groot deel verpest, dat geeft jou niet het recht om die andere individuen af te schrijven als mensen. Ik zeg ook niet dat je als femke halsema on LSD iedere neger moet gaan knuffelen op straat, een portie nuchterheid is meer dan gewenst. Maar rechtvaardigheid weegt meer dan een percentages imho.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, het leven is te kort om al je meningen, vooroordelen en impressies te bestuderen en aan jarenlang persoonlijk onderzoek te onderwerpen. Jij gaat ook niet 4 keer eten bij een restaurant dat je de eerste keer is tegengevallen, daarvoor zijn er te veel lekkere restaurantjes. Prima dat jij de tijd neemt al je vooroordelen te ontkrachten en de uitzonderingen op te sporen, maar ik heb daar geen tijd voor.
De negers die ik heb gekend, in verschillende leeftijdsklassen, hebben als groep geen positieve en stabiele indruk gemaakt. Ik kende een leuk negerinnetje, een paar aardige jongens, maar het meerendeel was lui, drugsgebruiker en had een profiteursmentaliteit. Daarom kies ik er voor mijn vrienden elders te zoeken, prima toch? Ik ben gelukkig.
quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist,quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:55 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Fout. Ze probeerde, door te zeggen dat ze een VWO diploma had en aan de universiteit zat, aan te tonen dat niet aan de stereotype voordeed die de fokkers hier hebben over negers.
Want taalvaardigheid is de ultieme meetlat voor je IQ? Ik denk dat je met dat soort onzin-uitspraken niet ver komt op de gemiddelde Bèta-faculteit.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:52 schreef Melanopterus het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk? Want?quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:45 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Er zijn aantrekkelijke donkere meisjes. Ik heb daar ook korte relaties mee gehad. Maar lange termijn relaties en zelfs kinderen zijn natuurlijk uitgesloten.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar 'vroeger' moesten wij ook voor onze technische studie de stukken in correct Nederlands schrijven. Anders kreeg je gewoon een onvoldoende.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:02 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Want taalvaardigheid is de ultieme meetlat voor je IQ? Ik denk dat je met dat soort onzin-uitspraken niet ver komt op de gemiddelde Bèta-faculteit.
Want omdat iemand op fok wat kleine fouten maakt, betekent het dat ze op de universiteit haar werkstuk helemaal niet nakijkt en goed zal inleveren.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar 'vroeger' moesten wij ook voor onze technische studie de stukken in correct Nederlands schrijven. Anders kreeg je gewoon een onvoldoende.
lolquote:Op zondag 10 oktober 2010 14:59 schreef Lay-DC het volgende:
Tis trouwens niks een westerse icm een moslim...
Volgens mij gaat 98% fout en de rest moet zich bekeren...
Ik heb ook een marokkaan gehad hij was eerst super lief. En daarna begon hij met slaan, uitschelden ed. en hij heeft nooit gewerkt!
Anders neem je even een hollander.
Mijn halfmarokkaanse dochter hoeft ook niet met een moslim thuis te komen hoor strakkies! Nou als je je vader nu nog niet begrijpt spring dan maar in de maas
Pardon?quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik zou zelf ook niet graag iets met een moslim beginnen, of een andere gelovig iemand, maar het hangt wel af van hoe streng die persoon zijn geloof aanhangt. Is het geloven in een God en verder weinig, dan hoeft het geen problemen op te leveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |