Neen. Ik ken geestelijk gehandicapte mensen die honderd keer gelukkiger zijn dan mijn ex-leraar met een gigantisch IQ, maar die gewoon te slim was om een 'normaal' bestaan te leiden.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:44 schreef Keep_Walking het volgende:
Of wacht, een nog betere vraag, heeft geluk iets met intelligentie te maken?
Heb je toevallig wat links?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:50 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Het beste kun je tussen de 110 en 120 zitten, omdat je niet abnormaal bent, maar toch succesvol kunt zijn. Denk dat je met een IQ van 150 moeite hebt met veel normale dingen zoals een vriendin vinden bv, 90%van de mensen is voor dat individu vergelijkbaar met zwakzinnigheid. Maar je kan misschien wel heel succesvol kan zijn, maar zelfs daar kun je in beperkt worden door je extreme niveau, omdat continu iedereen intellectueel minderwaardig lijkt om je heen, waardoor mensen een hekel aan je krijgen. Mja weet niet in hoeverre dit allemaal is onderzocht, maar las dit soort dingen toch wel redelijk vaak.
In mijn Nederlandsboek staat er een tekst over. Als je enorm geinteresseerd bent wil ik hem best scannen, de tekst zegt namelijk precies dezelfde dingen als de post.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Heb je toevallig wat links?
Iedereen heeft zo wel z'n eigen definitie van "geluk".quote:Op woensdag 29 september 2010 20:44 schreef Keep_Walking het volgende:
Of wacht, een nog betere vraag, heeft geluk iets met intelligentie te maken?
Zwakzinnig is echt wel heel erg lomp uitgedrukt. Alleen als je sociaal bijzonder slecht bent hecht je veel waarde aan de intelligentie van een ander. Op vriendschappelijk niveau is IQ niet eens zo heel relevant. Natuurlijk merk je verschillen, maar of dat gelijk storend is? Ik dacht het niet. Daar kan best een groot verschil tussen zitten zonder dat er fricties ontstaan.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:50 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Het beste kun je tussen de 110 en 120 zitten, omdat je niet abnormaal bent, maar toch succesvol kunt zijn. Denk dat je met een IQ van 150 moeite hebt met veel normale dingen zoals een vriendin vinden bv, 90%van de mensen is voor dat individu vergelijkbaar met zwakzinnigheid.
Je kan natuurlijk ook extreem succesvol kan zijn, maar zelfs daar kun je in beperkt worden door je extreme niveau, omdat continu iedereen intellectueel minderwaardig lijkt om je heen, waardoor mensen een hekel aan je krijgen. Mja weet niet in hoeverre dit allemaal is onderzocht, maar las dit soort dingen toch wel redelijk vaak.
Ik denk dat je het beste enorm intelligent en enorm sociaal vaardig kan zijn. Het beste van alles. Dacht je niet?quote:Op donderdag 30 september 2010 00:25 schreef 92Merel het volgende:
Denk dat je beter gemiddeld kan zijn. Ook omdat je als slim zijne minder makkelijk geaccepteerd wordt in een gemiddelde omgeving. Verder heb je vaak minder kennis van de wereld, waardoor je minder weet wat je mist.
Ja tuurlijk, maar dat was de vraagstelling niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:33 schreef Karammel het volgende:
[..]
Ik denk dat je het beste enorm intelligent en enorm sociaal vaardig kan zijn. Het beste van alles. Dacht je niet?
Waar haal je trouwens het idee vandaan dat intelligente mensen niet geaccepteerd worden in een gemiddelde omgeving? Wat een quatsch. Verder heb ik oprecht geen idee wat je met je laatste zin bedoelt trouwens.
De vraagstelling liet ook geen gemiddelde toequote:Op donderdag 30 september 2010 00:38 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar dat was de vraagstelling niet.
Mij is vaak genoeg gevraagd wat bepaalde woorden betekenden die ik in mijn zinnen gebruikte, terwijl deze woorden voor mij heel normaal waren of bijvoorbeeld bepaalde grapjes of interesses, vaak (niet altijd) komen deze meer overeen met mensen van ongeveer je eigen intelligentie. En aangezien er in Nederland ongeveer 60% vmbo is en 10% vwo behoort de vwo-denkwijze niet tot het gemiddelde.
quote:Op donderdag 30 september 2010 00:44 schreef Karammel het volgende:
[..]
De vraagstelling liet ook geen gemiddelde toe.
Maar ik denk dat je tot op zekere hoogte wel gelijk hebt. Waarschijnlijk zou ik het vrij moeilijk krijgen als ik constant met alleen maar mensen door zou moeten brengen die flink onder mijn niveau liggen.
Toch heb ik er absoluut geen problemen mee om dat af en toe wel te doen. Mijn vriendengroep bestaat uit behoorlijk wat mensen die niet verder zijn gekomen van vmbo waar ik nu wo doe. De woordenschat van ze laat wellicht wat te wensen over, maar daar leer je heel snel mee omgaan. Ik gebruik sommige woorden bij bepaalde mensen niet die ik bij anderen weer wel gebruik. Als je jezelf aan kan passen is er niets aan de hand.
Begreep dat het hier om een gemiddelde ging.quote:iemand die heel sociaal vaardig is maar met een gemiddelde intelligentie (dus rond de 100)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |