abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87369375
Vorige deel: Wachten op het tweede streepje deel 177

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

28 oktober LadyBlack
12 november GreatWhiteSilence (02-2010)
14 november Hilliebillie
20 november Diaan73
22 november vrouwtje-theelepel (10-2009)

Boepie
charmed_angel (09-2009)
Elynasedai
Entreri
IslaBonita (12-2008)
Kolonia (04-2009)
Koningin Juliana (03-2009)
Mijsje (08-2007)
prinseszondererwt (11-2007)
Aoraki
GirlGoneBad (04-2010)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

game on! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 22-10-2010 18:44:38 ]
pi_87369403
en mijn laatste post voor ik hem (oeps) sloot...

quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:30 schreef Mevr_Mus het volgende:
En ik ben weer terug -O-

Ik quote mezelf even uit Z&G:
[..]

och mevr.mus... wat verdrietig...
je klinkt heel sterk, maar verstop het verdriet niet achter "het is goed zo"... (als je begrijpt wat ik bedoel) je beschrijft heel mooi dat je het zelf al voelde met je twijfels, en dat je gevoel bleek te kloppen. dat moet je evengoed vertrouwen geven! Ik hoop dat je hier niet te lang weer hoeft te wachten meid :*
pi_87369757
Wil je me nod op 8 november zetten?
pi_87369787
Vreselijk voor de vrouwen (gezinnen) die zo moeilijk zwanger raken en/of blijven! Alle sterkte toegewenst!

Mijn mooie prinsesje is vandaag 1 jaar geworden!
Ik ben gezegend...

Jullie ook én dan nu nog met een kleine!
  zondag 10 oktober 2010 @ 08:35:50 #5
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_87376997
Vlindur.. :*

mevr_mus wat een verdrietig nieuws zeg. Sterkte!!
Make love, not war ☮
pi_87377227
mevr_mus, wat verdrietig. Wat apart dat je het al zolang aanvoelde dat er misschien iets niet in orde zou zijn.

C_A: Ik ben ook doorverwezen naar de gynaecoloog om nu uit te zoeken hoe en wat met mijn baarmoeder. Ik kan je wel vertellen dat je voor verschillende onderzoeken zo weer een aantal maanden verder bent voordat je iets weet. (in elk geval in de ziekenhuizen hier in de buurt). Dus misschien niet al te lang mee wachten? Mijn vriendin was ook doorverwezen naar de gyn. Na de eerste intake zouden ze bij een volgende afspraak verder kijken. Intussen was ze zwanger! Het een sluit het andere niet uit.
pi_87377314
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:31 schreef charmed_angel het volgende:
Wil je me nod op 8 november zetten?
tuurlijk :*

als je een afspraak wil bij de gyn, duurt het over het algemeen ook 4 tot 6 weken (maar ligt helemaal aan de gyn waar je de afspraak wil maken, of die het al heel erg druk heeft) naar je afspraak toe. dat is ook tijd die je ondertussen als ronde kan gebruiken om nog zelf te proberen. doe wat voor jou goed voelt.

zijn er nog meer die ik moet verplaatsen? Entreri bijvoorbeeld? hebben we al van jou gehoord?
pi_87378290
Mevr_Mus, wat verdrietig. :'(
Wel fijn dat je lichaam het zelf heeft opgelost.

Charmed, sjit. :(
Het kan inderdaad wel even duren voordat je doorverwezen wordt naar de gyn.
Bij mijn huisarts is het zo dat als je onder de 35 bent, de eerste onderzoeken (zaad- en bloedonderzoek) door de huisarts zelf verricht worden.

quote:
Op zondag 10 oktober 2010 09:31 schreef mijsje het volgende:
zijn er nog meer die ik moet verplaatsen? Entreri bijvoorbeeld? hebben we al van jou gehoord?
Je mag mij wel uit het lijstje halen, ik verhuis definitief naar het andere topic. :*
Ik kom hier natuurlijk nog wel zo af en toe buurten en juichen. Succes dames! ^O^
  zondag 10 oktober 2010 @ 10:48:58 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87378428
Ah, kolonia, hopelijk niet voor al te lang! Succes daar :*

Mevr_Mus, nee toch ;( wat rot voor je.....
Ik snap wel dat je 'blij' bent dat je lichaam het zo goed zelf heeft opgelost though. Lijkt me een goed teken, dus volgende keer meer succes dan maar!

GGB, nog steeds niks? Ik hoop nog heel hard dat je vandaag of morgen toch positief test!

Mijsje, of een modje, mijn NOD mag naar 28 oktober. :)
pi_87378951
Kolonia :W ! Veel succes en we blijven duimen voor je!

@LadyBlack: We zitten nog steeds in het ongewisse... Vandaag ook weer een hoge temperatuur (36,9). Komende week maar weer eens een test doen, mocht deze weer negatief zijn dan zal ik de HA maar eens om raad gaan vragen.
  zondag 10 oktober 2010 @ 11:23:18 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87379131
Nou ik hoop dat de HA er niet aan te pas hoeft te komen ^O^

Voel je verder nog steeds niks ook?
pi_87380453
Ik kan niet echt zeggen dat ik me anders voel. Maar misschien komt dat omdat ik niet weet WAT ik moet voelen. Wel heb ik onwijze last van m'n borsten. Normaal gesproken heb ik echt geen beha nodig met m'n A-cupje, maar nu ben ik blij dat er eentje aan heb, want elke beweging doet ongeveer wel zeer...
We shall see...
pi_87381709
GGB ik ga voor je duimen! ^O^
  zondag 10 oktober 2010 @ 13:58:16 #14
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87383101
Bedankt voor jullie lieve woorden :*

quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:19 schreef mijsje het volgende:

och mevr.mus... wat verdrietig...
je klinkt heel sterk, maar verstop het verdriet niet achter "het is goed zo"... (als je begrijpt wat ik bedoel) je beschrijft heel mooi dat je het zelf al voelde met je twijfels, en dat je gevoel bleek te kloppen. dat moet je evengoed vertrouwen geven! Ik hoop dat je hier niet te lang weer hoeft te wachten meid :*

Dit stukje heeft me geraakt. Want ik heb inderdaad het gevoel "het is goed zo", maar daarnaast is er ook heel veel verdriet. Want de (nabije) toekomst ziet er opeens weer heel anders uit :{ En inderdaad voel ik ook vertrouwen, in mijn gevoel, in mijn lichaam, in mijn relatie. En ik hoop dat ik hier weer snel weg ben, of eigenlijk hoop ik dat dit topic heel snel leeg loopt :7

Op internet lees ik trouwens allerlei verschillende dingen over zwanger worden direct na een miskraam. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Niet dat we van plan zijn om nu direct weer te beginnen, maar eigenlijk wil ik ook niet te lang wachten :@
Oude (on)bekende.
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:29:12 #15
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_87383953
mevr_mus ze zeggen dat het verstandiger is om niet meteen zwanger te worden omdat je dan niet weet wanneer je uitgerekend bent. Voordat ik zwanger was van de 1e heb ik ook een miskraam gehad en aansluitend zwanger zonder dat ik het wist trouwens, ik bleef maar wachten op de ongi die dus niet kwam. Totdat ik op een gegeven moment een test moest doen... zwanger en toen al bijna 12 weken. Maar je moet gewoon op je gevoel afgaan, denk ik.
Make love, not war ☮
pi_87384436
Mevr_Mus, ik heb niet gewacht na mijn miskraam (met 5 weken en 2 dagen) want daar had ik geen zin in. De uitgerekende datum kunnen ze ook vaststellen adhv een echo :) . Ik had de miskraam vrij snel verwerkt overigens en was ook direct weer zwanger. Het schijnt zo te zijn dat je het beste snel weer zwanger kunt (proberen te) worden na een miskraam, daar is onlangs nog onderzoek naar geweest. Ik kan nu even niet voor je zoeken maar ik kom er vanavond op terug. Veel sterkte! :*
pi_87386545
helaas werkt dat niet altijd zo. ik wilde ook niet wachten na onze miskraam, maar helaas, ik ben niet meer zwanger geworden erna. het zou fijn zijn als het lukt, maar ga er niet vanuit dat het lukt van tevoren.
Ik duim voor je mee dat je niet meer lang hoeft te posten hier...

wilde ik in m'n post om dingen te veranderen, kan ik er niet meer in... merkte ik toen pas dat Rocka dat al gedaan had... :* thanks
pi_87388265
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:11 schreef mijsje het volgende:
wilde ik in m'n post om dingen te veranderen, kan ik er niet meer in... merkte ik toen pas dat Rocka dat al gedaan had... :* thanks
Ik sta er nog in. :s)
Misschien niet zo'n ramp, dan wacht ik gewoon het resultaat van de eerste IUI af en dan ga ik definitief uit het lijstje en naar een ander topic (ik hoop natuurlijk Z&G :+ ).
pi_87388603
Mevr_mus: wat vervelend zeg! Sterkte er mee en ook al geef je aan dat je er vrede mee hebt, hoop ik dat je het een plaatsje kunt geven, en natuurlijk dat het snel wel goed gaat!

Mijn menstruatie is tot nu toe nog uitgebleven had eigenlijk gedacht dat m'n nod gisteren was maar denk dak me vergist heb.. We wachten nog een weekje af.. Voel ook nog niets dus het zal ook nog niet meteen de eerste keer raak zijn..
pi_87389824
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:14 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Misschien niet zo'n ramp, dan wacht ik gewoon het resultaat van de eerste IUI af en dan ga ik definitief uit het lijstje en naar een ander topic (ik hoop natuurlijk Z&G :+ ).
:* ik hoop ook Z&G...
pi_87394255
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:14 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Kolonia na hoeveel rondes heb jij de stap naar de dokter gezet? Ik twijfel nog een beetje ivm eventuele wachttijden. We willen het liefst nog 2 maandjes zelf proberen
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:22:30 #22
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87394762
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:11 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Kolonia na hoeveel rondes heb jij de stap naar de dokter gezet? Ik twijfel nog een beetje ivm eventuele wachttijden. We willen het liefst nog 2 maandjes zelf proberen
zoals boven al gezegd: je kunt gewoon zelf blijven proberen maar daarnaast wat 'standaard' onderzoekjes laten doen en evt. een afspraak maken met de gyn.

Wij zijn na 14 maanden naar de HA gegaan en uiteindelijk na 18 maanden zwanger geraakt (uiteindelijk door af te vallen, maar zonder medische hulp). Wij hebben eerst het sperma van mijn man laten testen en later nog een echo bij de gyn gehad en wat bloedonderzoek. Was allemaal in orde maar voor de afspraak met de gyn moest ik ca. 2 maanden wachten.
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:36:30 #23
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87398643
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:58 schreef Mevr_Mus het volgende:
Bedankt voor jullie lieve woorden :*
[..]

Dit stukje heeft me geraakt. Want ik heb inderdaad het gevoel "het is goed zo", maar daarnaast is er ook heel veel verdriet. Want de (nabije) toekomst ziet er opeens weer heel anders uit :{ En inderdaad voel ik ook vertrouwen, in mijn gevoel, in mijn lichaam, in mijn relatie. En ik hoop dat ik hier weer snel weg ben, of eigenlijk hoop ik dat dit topic heel snel leeg loopt :7

Op internet lees ik trouwens allerlei verschillende dingen over zwanger worden direct na een miskraam. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Niet dat we van plan zijn om nu direct weer te beginnen, maar eigenlijk wil ik ook niet te lang wachten :@
Sja, bij mij was het meer een kwestie van het vruchtje wilde niet plakken. Ik was 11 dagen overtijd toen ik weer ging bloeden en dus ongesteld werd.
De huisarts heeft toen aan mijn eierstokken gevoeld en zei dat alles goed was (geen cyste ofzo waardoor de bloeding uitbleef ofzo). En zij zei dat we gelijk weer aan de slag konden. En de tweede keer is het gelukt!

Maar jij was al langer zwanger toch?

Aangezien de verloskundige bij jou ook zei dat je eierstokken er weer goed uitzien, zou ik dat als groen licht zien om weer verder te gaan. Maar das mijn mening...

Misschien toch morgen even de verloskundige of huisarts raadplegen?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_87399520
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:11 schreef mijsje het volgende:
helaas werkt dat niet altijd zo. ik wilde ook niet wachten na onze miskraam, maar helaas, ik ben niet meer zwanger geworden erna. het zou fijn zijn als het lukt, maar ga er niet vanuit dat het lukt van tevoren.
Ik duim voor je mee dat je niet meer lang hoeft te posten hier...

Uiteraard (en helaas) is er geen garantie, daarom heb ik ook 'proberen te' tussen haakjes gezet. In het onderzoek waar ik het over had gaat het echter over een zwangerschap die kort volgt op een miskraam, vandaar dus dat ik dat zo formuleerde.
pi_87401099
wat ik ook al in pm aan mus melde: ik heb ervaring met beide opties. Na miskraam voor driekus duurde het dik 6 maanden voor ik weer zwanger was en nu was het de volgende cyclus...
Succes allemaal!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')