Als je niet teveel zeep gebruikt, waar komen al die resten dan vandaan?quote:Calgon gebruikt (dit heeft wel iets geholpen, er kwam echt zoveel zeeprest vrij dat ik dezelfde was 5x heb moeten draaien voordat alle zeep eruit was)
Meestal gebruiken we niet heel veel zeep
Naar mijn idee gebruik ik niet teveel zeep... Meestal een half schepje ofzo.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:30 schreef PP. het volgende:
[..]
Als je niet teveel zeep gebruikt, waar komen al die resten dan vandaan?
Heb je ook een bruine aanslag in de rubberen ring voorin je wasmachine?
Gebruik je waspoeder of een vloeibaar wasmiddel?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:34 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Naar mijn idee gebruik ik niet teveel zeep... Meestal een half schepje ofzo.
Nee, die ring heb ik al eens schoongemaakt.
Het enige wat ik mij nog voor kan stellen is het filter oid, maar die kan ik nergens in de handleiding vinden..
Met was gedraaid bedoel je toch wel een lege trommel, of alleen een oude dweil erin? Als je een halve kilo soda erin doet, een oude dweil en dan 90 graden moet die geur wel verdwijnen. Dat werkte bij mij tenminste wel goed.quote:Was gedraaid op 90c met schoonmaakazijn (1 liter)
Was gedraaid op 90c met soda
Op de link die je geeft kan je de handleiding downloaden, hier staat het in onder het kopje 'Onderhoud' en dan Afvoerpomp, punt 5, Serviceklep plaatsen en sluiten.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:23 schreef kikoooooo het volgende:
Waar vind ik het filter in deze machine? Iemand een idee?
Oh handig. Ze gaven bij als reden dat poeder eerder verstopping kan geven omdat het niet goed oplost.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:09 schreef _Loki het volgende:
Wut, bij ons werd poeder juist aangeraden omdat vloeibaar wasmiddel vaak niet volledig oplost:{
Ik heb er trouwens ook last van, maar alleen als ik het net iets te lang in de machine laat zitten, ookal is het maar een middagje. Ik haal het er voortaan meteen uit om te drogen, dan stinkt het niet.
Als daar al wasmiddelresten zitten gebruik je echt teveel zeep. 't is gewoon vetluis wat je ruikt waarschijnlijk.quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:39 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb nu dat klepje voorop open gehad. Zaten wat dikke bonken wasmiddel in en dat was eigenlijk alles, dus ik betwijfel of dat het was. Alhoewel daar wel een soort propellortje zat dat door die resten allicht moeilijk kon draaien.
Heb het schoongemaakt en draai nu nog een sodawas. Ben benieuwd.
Dat kan idd schelen, was moet wel een beetje ruimte hebben natuurlijk.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:27 schreef piepkuiken21 het volgende:
bij mij is het dat de wasmachine vol zit, ik doe nu de machine voor 60 % vol en het stinkt niet meer
Tegenwoordig nog maar heel weinig.quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:41 schreef Mirjam het volgende:
je filter schoonmaken is sowieso belangrijk, bij mij kwam er water uit wat echt verschrikkelijk meurde!
Als je handdoeken stinken moet je ze een keer heet wassen, met stevig waspoeder en azijn en drogen op een plek waar ze goed luchten of in de wasdroger. Stinkende handdoeken zijn vaak te lang gebruikt zonder te wassen of niet goed gedroogd.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:27 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem alleen met een andere wasmachine. Vooral handdoeken stinken, ik heb helaas de oplossing nog niet gevonden.
Hang je ze dan buiten of binnen uit? Als was te lang vochtig blijft bij het drogen gaat het sowieso meuren.quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:41 schreef Mirjam het volgende:
ha, ik heb hetzelfde probleem
als ik het ind e droger gooi, ruikt het aardig, hang ik het uit, dan gaat het meuren
Bij mij zijn het idd ook vaak de handdoeken. En die gaan na 1x gebruik toch echt direct de was in. Hang ze meestal op het balkon te drogen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je handdoeken stinken moet je ze een keer heet wassen, met stevig waspoeder en azijn en drogen op een plek waar ze goed luchten of in de wasdroger. Stinkende handdoeken zijn vaak te lang gebruikt zonder te wassen of niet goed gedroogd.
ik haal het er altijd wel binnen een uur uit, soms zit het wer wat langer in, maar geen hele dagen...quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:17 schreef _Loki het volgende:
Ik bedenk me net dat het ook aan het centrifugeren kan liggen. Als ie dat niet goed doet, blijft je was net wat te nat wat héél erg kan gaan stinken als dat net te lang blijft. Dat probleem had ik tot ik een bovenlader kreeg. Die centrifugeren tyfushard, sindsdien nooit meer ergens last van. Alleen als het er te lang in blijft, natuurlijk.
Hoe lang hangt het te drogen?quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:18 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik haal het er altijd wel binnen een uur uit, soms zit het wer wat langer in, maar geen hele dagen...
wisselend. gemiddeld is alles, met dit weer, met 2 dagen wel echt droog.quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe lang hangt het te drogen?
gooi het direct de droger in.quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:46 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wisselend. gemiddeld is alles, met dit weer, met 2 dagen wel echt droog.
met vesten doen capuchons er enórm lang over, dus die gooi ik uit ellende nog wel eens in de droger.
en ik heb er 2 weken geleden zelfs 2 vochtvangers geplpaatst!
maar net haalde ik dus een trommel bovenkleding eruit, net gewassen, speciaal lekkere wasverzachter gebruikt, en je ruikt het gewoon niet
ja, maar dat wil ik dus niet met bovenkleding...quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
gooi het direct de droger in.
2 dagen drogen? Op hoeveel toeren centrifugeert je wasmachine dan?quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:46 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wisselend. gemiddeld is alles, met dit weer, met 2 dagen wel echt droog.
met vesten doen capuchons er enórm lang over, dus die gooi ik uit ellende nog wel eens in de droger.
en ik heb er 2 weken geleden zelfs 2 vochtvangers geplpaatst!
maar net haalde ik dus een trommel bovenkleding eruit, net gewassen, speciaal lekkere wasverzachter gebruikt, en je ruikt het gewoon niet
al sla je me dood, bovenkleding wordt uiteraard niet zo hard gecentrifugeerd als handdoeken enzo.quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
2 dagen drogen? Op hoeveel toeren centrifugeert je wasmachine dan?
Waarom nietquote:Op vrijdag 5 november 2010 21:33 schreef Mirjam het volgende:
[..] bovenkleding wordt uiteraard niet zo hard gecentrifugeerd als handdoeken enzo.
zo blijft het langer mooi, en kreukelt het niet als een malle.quote:
Nah, dat ligt dan aan je droger, gok ik. Alles gaat hier (behalve wol bijvoorbeeld) gewoon de droger in én wordt maximaal gecentrifugeerd (1600 toeren). Kleding gaat jaren mee, hoor.quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:40 schreef Mirjam het volgende:
[..]
zo blijft het langer mooi, en kreukelt het niet als een malle.
da's ook de reden dat ik het uithang, alles in de droger kwakken vind ik eeuweig zonde van mijn mooie shirt, nette broeken, etc.
kan hoor, maar ik vind dat kleding sneller vaal wordt, en z'n vorm verliest als het in de droger gaat. wat bovenkleding aangaat, prefereer ike cht uithangenquote:Op vrijdag 5 november 2010 21:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nah, dat ligt dan aan je droger, gok ik. Alles gaat hier (behalve wol bijvoorbeeld) gewoon de droger in én wordt maximaal gecentrifugeerd (1600 toeren). Kleding gaat jaren mee, hoor.
Ik denk dat je een beetje te voorzichtig bent. Materialen veranderen ook, hoor
Ik ook. Maar dit helpt ook: in de droger op strijkdroog, en dan direkt uit de droger halen en uithangen. Kleding hoef je daarna niet meer te strijken. En het scheelt anderhalve dag drogen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:45 schreef Mirjam het volgende:
[..]
kan hoor, maar ik vind dat kleding sneller vaal wordt, en z'n vorm verliest als het in de droger gaat. wat bovenkleding aangaat, prefereer ike cht uithangen
hmm, da's inderdaad iets wat ik kan overwegen!quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:52 schreef verita het volgende:
[..]
Ik ook. Maar dit helpt ook: in de droger op strijkdroog, en dan direkt uit de droger halen en uithangen. Kleding hoef je daarna niet meer te strijken. En het scheelt anderhalve dag drogen.
maargoped, het komt al muf uit m'n machien he?quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:56 schreef Charlie_Brown het volgende:
Je was doet er te lang over om te drogen. Je krijgt dan wat wij in thuis een "armelui's " lucht noemen. Zo'n weeig muffig luchtje, lijkt wel wat op de lucht in een vochtige kelder.
Was sterker centrifugeren en bij het drogen de kachel aan en een raampje openzetten. Kan wel een paar wasbeurten duren maar dan moet de lucht er wel uit zijn.
dat doe ik iddquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:01 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
En je moet bij het filter schoonmaken niet alleen dmv het slangetje e=resten water weg laten lopen, maar je moet ook de knop NA het leeglopen oven opendraaien om echt je filter te zien en te kijken of daar geen sok/geld/wat voor resten dan ook zitten.
ik heb geen idee hoe de afvoerslang los zou moetenquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:03 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
haal ook eens de afvoerslang los en kijk of daar geen wasmiddelophoping zit. Anders nog een paar keer een kookwas met bleek en soda doen. Of calgon of azijn. Het kan natuurlijk zo zijn de de aanslag niet in een keer weg is.
Dus geen wasverzachter meer maar gewoon die azijn.quote:Daarnaast nu bij elke was, naast de gewone zeep, in het 'wasverzachterbakje' een scheut (schoonmaak)azijn doen.
quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, en de wasmachine open laten staan als je hem niet gebruikt
Stom dat ik daar niet eerder op kwamquote:
uiteraard, dat staat hij altijdquote:Op zaterdag 6 november 2010 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, en de wasmachine open laten staan als je hem niet gebruikt
Gebruik het in vloeibare vorm, nooit problemen mee gehad, maar goed, bij mij gaat vrijwel alles de droger in direct na het wassen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 11:08 schreef Dinus het volgende:
Misschien zijn er nog mensen met een stinkende was die Una (Aldi) gebruiken?
Dit wasmiddel ruikt heerlijk als je was net uit de machine komt, maar geeft binnen no-time een nattehonden lucht af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |