abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87364471
Wij hebben een Bosch Classixx 5 wasmachine die blijft stinken.
http://www.bosch-home.nl/WAA28161FN.html

Heb al verschillende dingen geprobeerd:

Was gedraaid op 90c met schoonmaakazijn (1 liter)
Was gedraaid op 90c met soda
Calgon gebruikt (dit heeft wel iets geholpen, er kwam echt zoveel zeeprest vrij dat ik dezelfde was 5x heb moeten draaien voordat alle zeep eruit was)

Meestal gebruiken we niet heel veel zeep

Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan doen? Ben nu een wasje handdoeken aan het draaien op 60c die ik alweer voor de tweede keer heb aangezet omdat het naar putlucht ruikt :r

Waar vind ik het filter in deze machine? Iemand een idee?
pi_87364583
Ik heb hetzelfde probleem alleen met een andere wasmachine. Vooral handdoeken stinken, ik heb helaas de oplossing nog niet gevonden.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_87364596
misschien is er iets met je waterleiding aan de hand, is maar een optie hoor
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_87364624
Misschien dat het oude water niet goed wegloopt en dat dat voor de geur zorgt?
Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:29:19 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_87364626
Meestal zit je hele machine vol met aangekoekt wasmiddel en stinkende bacterien.
Meestal kun je het zeepbakje ook uit de machine tillen. Kijk daar voor de grap eens achter.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:30:00 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87364636
Zelfde probleem hier, met handdoeken en met t-shirts (alleen die van m'n huisgenoot, gek genoeg). Wij hebben pas een nieuwe wasmachine.
Niet meer actief op Fok!
pi_87364663
quote:
Calgon gebruikt (dit heeft wel iets geholpen, er kwam echt zoveel zeeprest vrij dat ik dezelfde was 5x heb moeten draaien voordat alle zeep eruit was)

Meestal gebruiken we niet heel veel zeep
Als je niet teveel zeep gebruikt, waar komen al die resten dan vandaan?

Heb je ook een bruine aanslag in de rubberen ring voorin je wasmachine?
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_87364755
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:30 schreef PP. het volgende:

[..]

Als je niet teveel zeep gebruikt, waar komen al die resten dan vandaan?

Heb je ook een bruine aanslag in de rubberen ring voorin je wasmachine?
Naar mijn idee gebruik ik niet teveel zeep... Meestal een half schepje ofzo.

Nee, die ring heb ik al eens schoongemaakt.

Het enige wat ik mij nog voor kan stellen is het filter oid, maar die kan ik nergens in de handleiding vinden..
pi_87364791
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:34 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Naar mijn idee gebruik ik niet teveel zeep... Meestal een half schepje ofzo.

Nee, die ring heb ik al eens schoongemaakt.

Het enige wat ik mij nog voor kan stellen is het filter oid, maar die kan ik nergens in de handleiding vinden..
Gebruik je waspoeder of een vloeibaar wasmiddel?
In mijn oude studentenhuis gebruikte we poeder en dat werd zwaar afgeraden door de monteur die de wasmachine kwam controleren.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_87364897
quote:
Was gedraaid op 90c met schoonmaakazijn (1 liter)
Was gedraaid op 90c met soda
Met was gedraaid bedoel je toch wel een lege trommel, of alleen een oude dweil erin? Als je een halve kilo soda erin doet, een oude dweil en dan 90 graden moet die geur wel verdwijnen. Dat werkte bij mij tenminste wel goed.

Daarnaast nu bij elke was, naast de gewone zeep, in het 'wasverzachterbakje' een scheut (schoonmaak)azijn doen.

quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:23 schreef kikoooooo het volgende:
Waar vind ik het filter in deze machine? Iemand een idee?
Op de link die je geeft kan je de handleiding downloaden, hier staat het in onder het kopje 'Onderhoud' en dan Afvoerpomp, punt 5, Serviceklep plaatsen en sluiten.
pi_87365310
Ah thanks, wist niet dat dat hetzelfde was als een filter.

Heb die wassen allemaal gedraaid met wat handdoeken
pi_87365717
Wut, bij ons werd poeder juist aangeraden omdat vloeibaar wasmiddel vaak niet volledig oplost:{
Ik heb er trouwens ook last van, maar alleen als ik het net iets te lang in de machine laat zitten, ookal is het maar een middagje. Ik haal het er voortaan meteen uit om te drogen, dan stinkt het niet.
pi_87365881
Ik persoonlijk vind een half schepje waspoeder vrij veel, als ik zelf waspoeder gebruik is dat max een kwart schepje en dan wordt het gewoon goed schoon (mits geen hele hardnekkige vlekken maar dan gebruik ik voorwas)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:38:03 #14
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_87366444
Meestal zit er helemaal onderop de voorkant van je machine een klepje. Tenminste bij de machines die ik heb gehad wel.
Als je die open draait/schroeft, dan komt er een hele zooi water uit met eventuele andere troep.
Muntjes, haren, wasmiddelbonken etc. Als je machine niet in de douche staat, zorg dan dat er een teiltje onder staat als je het open gaat maken.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_87367632
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:09 schreef _Loki het volgende:
Wut, bij ons werd poeder juist aangeraden omdat vloeibaar wasmiddel vaak niet volledig oplost:{
Ik heb er trouwens ook last van, maar alleen als ik het net iets te lang in de machine laat zitten, ookal is het maar een middagje. Ik haal het er voortaan meteen uit om te drogen, dan stinkt het niet.
Oh handig. Ze gaven bij als reden dat poeder eerder verstopping kan geven omdat het niet goed oplost. _O-
pi_87379504
Ik heb nu dat klepje voorop open gehad. Zaten wat dikke bonken wasmiddel in en dat was eigenlijk alles, dus ik betwijfel of dat het was. Alhoewel daar wel een soort propellortje zat dat door die resten allicht moeilijk kon draaien.

Heb het schoongemaakt en draai nu nog een sodawas. Ben benieuwd.
pi_87379534
ha, ik heb hetzelfde probleem :{
als ik het ind e droger gooi, ruikt het aardig, hang ik het uit, dan gaat het meuren ;(

je filter schoonmaken is sowieso belangrijk, bij mij kwam er water uit wat echt verschrikkelijk meurde!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_87379728
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:39 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb nu dat klepje voorop open gehad. Zaten wat dikke bonken wasmiddel in en dat was eigenlijk alles, dus ik betwijfel of dat het was. Alhoewel daar wel een soort propellortje zat dat door die resten allicht moeilijk kon draaien.

Heb het schoongemaakt en draai nu nog een sodawas. Ben benieuwd.
Als daar al wasmiddelresten zitten gebruik je echt teveel zeep. 't is gewoon vetluis wat je ruikt waarschijnlijk.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  zondag 10 oktober 2010 @ 11:54:42 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_87379823
Heb weleens ergens gelezen dat je dan een vaatwastablet (niet in zo'n plastic zakje) via het deurtje erin moet doen en op 95c zonder was draaien. En dat sowieso 1x in de 2 maanden.
Misschien werkt het?
pi_87382332
bij mij is het dat de wasmachine vol zit, ik doe nu de machine voor 60 % vol en het stinkt niet meer
pi_87383108
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:27 schreef piepkuiken21 het volgende:
bij mij is het dat de wasmachine vol zit, ik doe nu de machine voor 60 % vol en het stinkt niet meer
Dat kan idd schelen, was moet wel een beetje ruimte hebben natuurlijk.

en als je een kookwas draait met azijn of soda moet je dat met een lege trommel doen (of wat vaatdoekjes erin ofzo, worden die ook eens goed ontbacteriet ;) )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:41:22 #22
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_87385777
Nooit last van.. gewoon 't deurtje nooit dicht doen als je de wasmachine niet gebruikt, als je gaat wassen niet te veel in proppen & gewoon 1 dopje wasgel + 1 dopje wasverzachter. En als je dat allemaal al doet dan ligt 't misschien niet aan je wasmachine.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:44:04 #23
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_87385850
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:41 schreef Mirjam het volgende:

je filter schoonmaken is sowieso belangrijk, bij mij kwam er water uit wat echt verschrikkelijk meurde!
Tegenwoordig nog maar heel weinig.
Meestal zijn 't van die zelfreinigende dingen.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:59:28 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87386226
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:27 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem alleen met een andere wasmachine. Vooral handdoeken stinken, ik heb helaas de oplossing nog niet gevonden.
Als je handdoeken stinken moet je ze een keer heet wassen, met stevig waspoeder en azijn en drogen op een plek waar ze goed luchten of in de wasdroger. Stinkende handdoeken zijn vaak te lang gebruikt zonder te wassen of niet goed gedroogd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 10 oktober 2010 @ 16:01:26 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87386274
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:41 schreef Mirjam het volgende:
ha, ik heb hetzelfde probleem :{
als ik het ind e droger gooi, ruikt het aardig, hang ik het uit, dan gaat het meuren ;(

Hang je ze dan buiten of binnen uit? Als was te lang vochtig blijft bij het drogen gaat het sowieso meuren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')