abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88382403
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:01 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
En je moet bij het filter schoonmaken niet alleen dmv het slangetje e=resten water weg laten lopen, maar je moet ook de knop NA het leeglopen oven opendraaien om echt je filter te zien en te kijken of daar geen sok/geld/wat voor resten dan ook zitten. :)
dat doe ik idd :Y

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:03 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
haal ook eens de afvoerslang los en kijk of daar geen wasmiddelophoping zit. Anders nog een paar keer een kookwas met bleek en soda doen. Of calgon of azijn. Het kan natuurlijk zo zijn de de aanslag niet in een keer weg is.
ik heb geen idee hoe de afvoerslang los zou moeten :D :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_88382677
afvoerslang zit aan deachterzijde, die slang die van je machine naar in je pvc-afvoer op het riool loopt ;)

Meestal kun je hem gewoon zonder veel kracht te zetten van je wasmachine afdraaien, en zo kun je hem even los van je machine halen en even binnenin kijken en snuffelen. Evt nog even met een harde straal doordouchen.

Of het echt zinnig is, weet ik niet, maar ik heb het weleens gedaan toen mijn machine onverklaarbaar stonk. Volgens mij hielpen de 90 graden wassen beter dan de prut die ik uit de afvoerslang spoelde.

Maar het is een simpel iets waarvoor je alleen even achter je machine moet zijn.
pi_88394758
Wat echt helpt, ik schreef het al eerder:
quote:
Daarnaast nu bij elke was, naast de gewone zeep, in het 'wasverzachterbakje' een scheut (schoonmaak)azijn doen.
Dus geen wasverzachter meer maar gewoon die azijn.

Dus eerst grondig schoonmaken met een was op 90 graden en minimaal een halve kilo soda opgelost in heet water, daarna steeds die azijn gebruiken bij je normale wasjes. Ook het rubber manchet bij de deur goed nakijken op rommel, er zitten een paar vouwen in dat rubber kijk ook onder die vouwen.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:26:04 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88394887
Oh, en de wasmachine open laten staan als je hem niet gebruikt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_88395541
Een keer in de twee maanden laat ik de machine 1,5 uur leeg draaien op 95 graden, juist voor die zeepresten etc. Nooit last van geurtjes gehad tot nu toe.
Liej
pi_88395547
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
:Y
Liej
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:05:23 #58
45206 Pietverdriet
pi_88395677
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:59 schreef Leigh het volgende:

[..]

:Y
Stom dat ik daar niet eerder op kwam
pi_88395747
Misschien zijn er nog mensen met een stinkende was die Una (Aldi) gebruiken?
Dit wasmiddel ruikt heerlijk als je was net uit de machine komt, maar geeft binnen no-time een nattehonden lucht af.
Zolang er was is, is er leven.
pi_88395766
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
uiteraard, dat staat hij altijd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:11:33 #61
45206 Pietverdriet
pi_88395810
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 11:08 schreef Dinus het volgende:
Misschien zijn er nog mensen met een stinkende was die Una (Aldi) gebruiken?
Dit wasmiddel ruikt heerlijk als je was net uit de machine komt, maar geeft binnen no-time een nattehonden lucht af.
Gebruik het in vloeibare vorm, nooit problemen mee gehad, maar goed, bij mij gaat vrijwel alles de droger in direct na het wassen.
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:23:57 #62
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_88397214
Ik hang het meestal meteen uit en heb nergens last van.
Wel laat ik mijn wasmachine 1x in de 2 maanden leeg draaien met wat azijn er in.
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')