abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87690104
Om maar even ontopic te blijven:

moet je dat willen, een marathon? :)
ik vind het bewonderenswaardig, heus! Helemaal top, maar ik vraag me af of je daar 'gemaakt voor moet zijn' of dat je daar echt voor kunt trainen, ongeacht je lichaamsbouw en zulks :)

Het lijkt me een gaaf doel om eens te stellen. Voor volgend jaar dus de Zeven Heuvelenloop op het programma, 16km, en daarna wellicht eens een halve marathon, en wellicht, nooit, een marathon.. als dat realistisch is..

Ik ben stevig gebouwd en moet echt nog wat kilo's kwijt. Loop nu vooral hard voor de kilo's, maar vind 't wel leuk om mezelf een doel te stellen... en hoe avontuurlijker het doel, hoe beter. Zou ook graag voor een goed doel lopen zodat ik vooral anderen ermee help ivp mezelf, zeg maar maar.

En jullie hier zijn al wat verder (en lopen marathons!!!) dan de beginners in het beginnerstopic én ik :P

:@
Ja doei.
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:28:20 #127
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_87690335
Ik vind een marathon ook een beetje te veel van het goede... aan de andere kant, ik voelde me gisteren na die 21 km nog behoorlijk fit, dus tsja, als je dan zonder al te veel gedoe 42 km ervan zou kunnen maken dan is het wel een keer leuk om te doen. Maar toch, ik denk dat ik niet zo veel trainingstijd ervoor over heb.

(volgende doel: de wintertriatlon van groningen. Dan ben je ook ruim 3 uur bezig, maar wel afwisselender, en ik denk dat je dan beter bij kan komen)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:37:16 #128
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_87690838
Of je dat moet willen, een marathon, moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar ik denk wel dat bijna iedereen ervoor kan trainen en hem dan kan uitlopen. Wat voor optimale tijd haalbaar is, ligt natuurlijk sterk aan je fysieke mogelijkheden en karakter. O, en een beetje hulp met de logistiek is ook altijd wel fijn, want niet iedereen heeft tijd (of kan tijd maken) om zoveel te trainen als voor een goede marathon nodig is.

Maar ik sla voorlopig dus nog even over. Wegens gebrek aan basis, gebrek aan wil en gebrek aan logistieke mogelijkheden.
pi_87691046
Ik ga een marathon lopen zodra het enigszins redelijk te verwachten is dat ik hem ~3:00 kan lopen ... dus niet voor ik een HM < 1:25 heb gelopen en die ga ik niet lopen voor ik een 10k < 40 heb gelopen :P

Mooie manier om ambitieus te klinken en toch uitstelgedrag te vertonen O-)
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:51:12 #130
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_87691595
Henkie, je zou voor de grap eens een 10km ongetraind moeten proberen binnenkort en dan maximaal gaan vanaf de start. Als je kapot binnenkomt, moet je je eens indenken dat een marathonloper dan nog net niet een kwart heeft afgelegd ;) Echt, iedereen die een marathon uitloopt op welke manier dan ook is voor mij een held :) de pijn die je tijdens een marathon ondervind schijnt (Erben bevestigt het nogmaals hierboven in dat filmpje) echt niet vergelijkbaar te zijn met elke andere traditionele afstand. Helemaal als het de eerste is die je doet.

Toen ik 2 jaar geleden voor het eerst een halve marathon had gelopen, zakte ik na de finish ook door mijn benen heen en hebben twee vrienden me letterlijk naar de trein ondersteund. Ik heb de afstand toen vervloekt. Ik dacht altijd dat het "maar" 21km was, maar daar ben ik wel op terug gekomen. Je bent je lichaam toch tegen de grens aan het brengen van wat die kan, en ook dat heb ik zeker afgelopen weekend gedaan. En dan doe ik er "maar" 1:24 over. Ga er maar eens aan staan om je lichaam meer dan 4,5 uur continu tegen het maximum van haar kunnen te brengen. Dan beschik je wel echt over mentaliteit, want je gaat dan echt door een hel. Je wilt vooral die laatste kilometers liever zitten, liggen, iets anders doen dan rennen. Maar toch, je hebt ooit het doel gesteld dat je die finishlijn officieel wilt halen en dat ga je dan ook doen. Het is ook niet verwonderlijk dat mensen zo geëmotioneerd over de finish komen na zo'n lijdensweg. Het is lichamelijk een van de mooiste prestaties die je kan leveren en ik hoop dat je ooit nog als doel hebt er eentje uit te lopen, want ik weet zeker dat je het geweldig zal vinden.

Echt, enkel _O_ voor marathon lopers _O_

Even ter inspiratie, daar zijn de Amerikanen tenslotte heel goed in
En als je dat nog niet genoeg vind: de triatlon
Deze wil ik ook ooit een keer volbrengen :P

[ Bericht 2% gewijzigd door beertenderrr op 18-10-2010 22:02:16 ]
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:08:41 #131
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_87692584
@motorbloempje ik ben ooit ook bijna 30 kilo zwaarder geweest, dus van het een kan het ander komen. Meteen een marathon lopen is niet aan te raden, of je moet BB-pieter heten :P (of haal ik hem nou door de war met iemand anders die altijd hals over kop aan een marathon begon, en daarna weer een paar maanden in de kreukels lag?).

Verder sluit ik me aan bij het schema van knnth :D al moet je voor een tijd ~ 3:00 toch wel naar een 1:15 - 1:20 op een HM. En als je eenmaal die grens hebt bereikt, wil je toch eerst kijken of het nog sneller kan, want dat scheelt uiteindelijk alleen maar tijd op de hele marathon. Hoe korter je loopt, hoe fijner haha. Je wilt toch zo snel mogelijk weer terug komen.

@ I.R. Baboon welke race is dat dan, en wanneer? En doe je ook nog mee met de plantsoenloop en Zac Freudenberg cross? Neem aan dat je ook in Groningen woont :P
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:16:11 #132
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_87692972
Volgens mij bedoel je Sjobber en niet BB-pieter beertenderr :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:16:51 #133
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_87693015
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:08 schreef beertenderrr het volgende:

@ I.R. Baboon welke race is dat dan, en wanneer? En doe je ook nog mee met de plantsoenloop en Zac Freudenberg cross? Neem aan dat je ook in Groningen woont :P
Integendeel, ik woon in Amsterdam, maar er zijn niet zo veel wintertriatlons in Nederland (en m'n broertje woont er). Het is 10km rennen, 45km fietsen en 40 rondjes schaatsen, en dat zijn nou net toevallig de enige sporten die ik een beetje kan. Zie ook http://www.wintertriathlongroningen.nl/.

En het is pas 11 maart, dus ik heb nog wat tijd om te trainen en evt wat wedstrijdjes te lopen.

Qua streeftijd heb ik echt geen flauw idee, maar het lijkt me wel een leuke uitdaging.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:22:53 #134
34586 kepler
No bounce, no play
pi_87693341
Een marathon uitlopen is echt geweldig. Het gevoel is onbeschrijfelijk, gewoon geweldig :D Alhoewel je dat niet echt beseft tijdens de marathon :')

Ik heb ergens in april 2007 besloten om de marathon van Rdam in 2008 te laten (jaartje later) en me gewoon ingeschreven. Vanaf toen fanatiek gaan trainen en goed naar mn lichaam luisteren. Redelijk snel een (hoog) doel gesteld: de 3:30.

Tijdens de marathon te snel van start gegaan, maar wel de eerste 20k elke 5km exact dezelfde doorkomst tijd (op de seconde :D). Vervolgens keihard kapot gegaan tijdens de 2e beklimming van de Erasmusbrug en nog meer kapot tijdens het stukje door het Kralingse Bos (niemand langs de kant en ik liep praktisch alleen). Zo vaak gedacht: 'Ik stop er nu echt mee, ik moet echt stom zijn om dit te doen...'. Maar opgeven wilde ik echt niet en dus door gelopen (ik ben niet gaan wandelen).

Tussen de 25k en 35k ben ik echt door een hel gegaan :') Maar zodra je over de finish komt (onder de 3:30 :D) is dat allemaal vergeten! Geweldig gevoel dat je hebt het gehaald!

(totdat ik mn chip van mn schoen moest halen, dat was echt een onmogelijke opgave :') )

Mijn doel nu is om de kwalificatie voor de NYC marathon te halen (21k < 1:23) en volgend jaar de NYC marathon te lopen (iig onder de 3:30). Het jaar daarna ga ik voor een marathon in 3 uur :)

PS:Ik vind hardlopen leuk, maar er moet wel verbetering inzitten :D
The line is a dot to you!
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:31:33 #135
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_87693819
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:16 schreef Jojogirl het volgende:
Volgens mij bedoel je Sjobber en niet BB-pieter beertenderr :)
klopt, thnx! :)

Sorry BB :@

Schaatsen kan ik niet, dus ik sla het over. Ik kom wel even kijken als het er is, toch wel leuk namelijk :) en zeer zeker een mooie uitdaging ^O^
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:34:00 #136
34586 kepler
No bounce, no play
pi_87693959
Mensen die hier nog aan mee gaan doen?

http://www.bruggenloop.nl/home
The line is a dot to you!
pi_87694692
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:40 schreef knnth het volgende:
Ik ga een marathon lopen zodra het enigszins redelijk te verwachten is dat ik hem ~3:00 kan lopen ... dus niet voor ik een HM < 1:25 heb gelopen en die ga ik niet lopen voor ik een 10k < 40 heb gelopen :P

Mooie manier om ambitieus te klinken en toch uitstelgedrag te vertonen O-)
Ook wel ambitieuze doelen! ;) Ben benieuwd hoe je nieuwe looptechniek gaat bevallen in wat wedstrijdjes enzo. :)

Plus dat ik niet teveel zou focussen op alleen maar < 40 minuten op 10 kilometer en dan richting < 1:25 willen op de halve, want zijn nogal verschillen op zich. Voor de halve moet je echt wel veel meer duurvermogen trainen nog, want onder de 40 minuten ging mij relatief makkelijker af (slechtere vorm en 2e 10 kilometer ooit :P) dan nu zelfs 'maar' 1:31 lopen. :P Maar aan de andere kant snap ik je keuze wel dat je bepaalde snelheid op een afstand wilt halen eerst, want anders heeft het inderdaad vrij weinig zin om per se al verder te gaan lopen in wedstrijden. :)

Die 1:23 'backdoor' voor de NYC marathon is wel nice trouwens, dan is het nog enigszins realistisch om daar ooit aan de start te kunnen verschijnen daar zonder dat je uitgebreide arrangementen moet kopen. :P Plus dat 1:23 wel mooi doel is op de halve, moet er nog wel wat snelheid bijkomen, haha...

Spierpijn valt alles mee vandaag, ook wel teken dat ik aardig in vorm ben dus. :P
Jack does it in real time...
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:51:00 #138
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87694863
Voorlopig nog geen marathon voor mij. Het is wel een afstand die ik ooit wil hebben gelopen en heb absoluut respect voor degene die het hebben gehaald, maar ik richt me voorlopig op kortere afstanden.

Het meeste pijn in een wedstrijd dat ik ooit heb gehad is denk ik de 400 of 800 meter. Man wat lopen je benen daar vol, maar het is natuurlijk maar heel kort. Het meest kapot ben ik een keer gegaan op de grasbaankampioenschappen 1500 meter. Ik wist niet wat mijn tempo moest zijn (was nog in de junioren B) en ben op het begin meegegaan met de uiteindelijke winnaar. Na anderhalve ronde begon hij uit te lopen, ik was veel te hard gestart. Uiteindelijk wel over de finish gekomen en nog 5de geworden over 2 series, maar helemaal kapot. Niet meer kunnen staan, poosje geen woord meer kunnen uitbrengen.

[quote]Op maandag 18 oktober 2010 21:51 schreef beertenderrr het volgende:
En als je dat nog niet genoeg vind: de triatlon
Deze wil ik ook ooit een keer volbrengen :P
[/quote]
Als je je daarvoor weet te plaatsen ben je een held. Dat ga je niet zomaar redden of je moet er echt heel lang voor gaan trainen en veel talent hebben. Het is mogelijk maar het niveau van de Ironman in Regensburg en die van Frankfurt is echt ontzettend hoog, van de andere Ironman qualificatieplekken die verder weg worden gehouden weet ik het niet. Maar er zijn maar 2 tickets te verdienen in bijvoorbeeld Regensburg in onze leeftijdscategorie (afgelopen jaar was 8:18 de tijd die je moest halen om een ticket te bemachtigen in Regensburg en dat is héél snel). Op ebay kun je af en toe tickets halen voor gemiddeld 40.000 dollar. Enige andere mogelijkheid is de loting of beroemd zijn alla Armstrong. Maar oh wat zou het vet zijn.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_87696533
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:52 schreef annoh het volgende:

[..]

Misschien kun je dat de volgende keer beter van tevoren bedenken. Of gewoon opzouten naar ONZ.
Maak je niet druk, ik ben het maar.....

Nu weer verder ontopic!
  maandag 18 oktober 2010 @ 23:43:47 #140
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_87697426
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:51 schreef No-P het volgende:
Voorlopig nog geen marathon voor mij. Het is wel een afstand die ik ooit wil hebben gelopen en heb absoluut respect voor degene die het hebben gehaald, maar ik richt me voorlopig op kortere afstanden.

Het meeste pijn in een wedstrijd dat ik ooit heb gehad is denk ik de 400 of 800 meter. Man wat lopen je benen daar vol, maar het is natuurlijk maar heel kort. Het meest kapot ben ik een keer gegaan op de grasbaankampioenschappen 1500 meter. Ik wist niet wat mijn tempo moest zijn (was nog in de junioren B) en ben op het begin meegegaan met de uiteindelijke winnaar. Na anderhalve ronde begon hij uit te lopen, ik was veel te hard gestart. Uiteindelijk wel over de finish gekomen en nog 5de geworden over 2 series, maar helemaal kapot. Niet meer kunnen staan, poosje geen woord meer kunnen uitbrengen.

[..]

Als je je daarvoor weet te plaatsen ben je een held. Dat ga je niet zomaar redden of je moet er echt heel lang voor gaan trainen en veel talent hebben. Het is mogelijk maar het niveau van de Ironman in Regensburg en die van Frankfurt is echt ontzettend hoog, van de andere Ironman qualificatieplekken die verder weg worden gehouden weet ik het niet. Maar er zijn maar 2 tickets te verdienen in bijvoorbeeld Regensburg in onze leeftijdscategorie (afgelopen jaar was 8:18 de tijd die je moest halen om een ticket te bemachtigen in Regensburg en dat is héél snel). Op ebay kun je af en toe tickets halen voor gemiddeld 40.000 dollar. Enige andere mogelijkheid is de loting of beroemd zijn alla Armstrong. Maar oh wat zou het vet zijn.

Haha ja het is wel mooi hoe snel je eigenlijk helemaal kapot kan gaan. Al is het natuurlijk op een andere manier, omdat je een hele andere verbranding aanspreekt. Het resultaat is echter wel hetzelfde, pijn :7

En ja, het is vrijwel onmogelijk om er tussen te komen, hoewel je als je wat ouder bent wel meer kans hebt. Lopen veel bejaarden nog mee haha. Maar liever komt het wat sneller. Je zal dan wel een marathon in 2:30 moeten lopen om uberhaupt kans te maken denk ik. En dan is het fietsen ook nog een hele uitdaging. Je kan je ook plaatsen via een halve triatlon, maar daar worden nog minder startbewijzen weggegeven. En om er nou 40000 voor neer te leggen hoeft voor mij ook weer niet :') er is een grens. Best wel raar eigenlijk dat de snelste en makkelijkste weg naar die race beroemd worden is :P Al is Lance Armstrong voor zijn professionele wielercarriere triatleet geweest.
pi_87697996
Zat vandaag trouwens beetje zo door de uitslagen te bladeren en alles en m'n filmpjes te bekijken, maar echt te grappig wat ik ontdekte. :D

Sowieso hoorde ik bij een van de tussenpunten m'n moeder aanmoedigen op het camerageluid, maar ik kwam er ook achter wie de man was met wie ik een paar kilometer lang heb opgelopen. Kwam zo rond 9 kilometer bij hem te lopen en wij hielden eigenlijk redelijk tempo, want anderen begonnen wat in te zakken. En even beetje kort gepraat en hij had een Garmin forerunner, dus kon z'n pace zien en we gingen allebei uit van zo 4:19 / km (1:31 tempo) en heb tot 17/18 kilometer bij hem in de buurt gelopen eigenlijk (nog bedankt! _O_), maar toen moest ik net even lossen op kleine stukjes omhoog richting Rijksmuseum enzo.

Zie ik nu dat hij startnummer 17176 had en ik 17167 (wtf?!) en hij is uiteindelijk precies op de plek na mij geeindigd en 1 seconde later (ik heb het eerste stukje iets harder gelopen, maar verloor hem dus weer de laatste 3 kilometer net voor het Vondelpark). Echt te grappig allemaal. :D
Jack does it in real time...
pi_87698797
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:57 schreef DeeBee het volgende:
Zat vandaag trouwens beetje zo door de uitslagen te bladeren en alles en m'n filmpjes te bekijken, maar echt te grappig wat ik ontdekte. :D

Sowieso hoorde ik bij een van de tussenpunten m'n moeder aanmoedigen op het camerageluid, maar ik kwam er ook achter wie de man was met wie ik een paar kilometer lang heb opgelopen. Kwam zo rond 9 kilometer bij hem te lopen en wij hielden eigenlijk redelijk tempo, want anderen begonnen wat in te zakken. En even beetje kort gepraat en hij had een Garmin forerunner, dus kon z'n pace zien en we gingen allebei uit van zo 4:19 / km (1:31 tempo) en heb tot 17/18 kilometer bij hem in de buurt gelopen eigenlijk (nog bedankt! _O_), maar toen moest ik net even lossen op kleine stukjes omhoog richting Rijksmuseum enzo.

Zie ik nu dat hij startnummer 17176 had en ik 17167 (wtf?!) en hij is uiteindelijk precies op de plek na mij geeindigd en 1 seconde later (ik heb het eerste stukje iets harder gelopen, maar verloor hem dus weer de laatste 3 kilometer net voor het Vondelpark). Echt te grappig allemaal. :D
Hahah ik zag je zwaaien! :D

Wel leuk om te zien dat je een bepaald tempo wil lopen en zo ook mooi op de 1:31 weet te finishen!
pi_87703351
@Annoh,

Gefeliciteerd met je eerste marathon. Als ik het zo lees viel het je best wel tegen, maar dat hoor ik van meerdere mensen die voor het eerst een marathon lopen ;)
Nu weet je wat het is en de volgende keer zal het beter gaan. Belangrijk is dat je nog helemaal heel bent.
Veel mensen lopen een marathon en raken daarna geblesseerd.

Een marathon uitlopen is een prestatie. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij alles meeviel, maar ik weet wel wat een pokke eind het is. Als je de volgende keer wat meer getraind bent en gewapend met deze ervaring dan denk ik je dat een hele hap van je tijd zult afhalen.
Vond je het overigens wel leuk om te doen?
De sfeer enzo?
pi_87703699
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:23 schreef motorbloempje het volgende:
Om maar even ontopic te blijven:

moet je dat willen, een marathon? :)
ik vind het bewonderenswaardig, heus! Helemaal top, maar ik vraag me af of je daar 'gemaakt voor moet zijn' of dat je daar echt voor kunt trainen, ongeacht je lichaamsbouw en zulks :)

Het lijkt me een gaaf doel om eens te stellen. Voor volgend jaar dus de Zeven Heuvelenloop op het programma, 16km, en daarna wellicht eens een halve marathon, en wellicht, nooit, een marathon.. als dat realistisch is..

Ik ben stevig gebouwd en moet echt nog wat kilo's kwijt. Loop nu vooral hard voor de kilo's, maar vind 't wel leuk om mezelf een doel te stellen... en hoe avontuurlijker het doel, hoe beter. Zou ook graag voor een goed doel lopen zodat ik vooral anderen ermee help ivp mezelf, zeg maar maar.

En jullie hier zijn al wat verder (en lopen marathons!!!) dan de beginners in het beginnerstopic én ik :P

:@
Nee, willen moet je niks. Toch zal je als je gaat lopen op een gegeven moment naar de marathon willen.
Al is het maar een keer, om het daarna nooit weer te doen. Er hangt een mystiek om de marathon heen.
Niet geheel terecht vind ik, omdat ook de andere afstanden prestaties zijn.
Maar aan een marathon wordt van alles opgehangen. Dat merk ik ook bij de lopers uit mijn groep.
Ik ben er van overtuigd dat een marathon net als een 21 km goed gelopen kan worden als je voldoende traint. Dan hoeft het niet zwaar te zijn. Er zijn ultralopers die wel 100 km lopen.

Of je ervoor gebouwd bent? Gewicht is wel belangrijk, hoe lichter hoe makkelijker het gaat.
Beertender is veel afgevallen en zijn prestaties zijn enorm vooruit gegaan. Zelf ben ik wel vrij licht, maar ook lang wat geen voordeel is bij het lopen.
Een marathon is een leuk doel, maar voor een relatieve beginner nog wel ver weg. Een mooi pad is om via 5-10-16.1-21.1 te gaan. Dan heb je elke keer een haalbaar doel.
Ik heb zelf wel een stuk of 6-7 halve marathons gelopen voor de hele. Mijn doel is stiekum ook onder de 3 uur te komen. Weet niet of het er inzit, maar een aardig streven is het wel.
pi_87703743
Ja, ik was ook niet van plan om zomaar een Marathon te lopen, weet niet of ik het uberhaupt wel van plan ben :') maar als, dan idd via de 5,10,16, etc. :)
en dan ben ik weer een paar jaar verder. Zolang ik de Zeven Heuvelenloop kan doen volgend jaar zonder al te veel dagen uit de running te zijn vind ik het voorlopig prima, maar ergens lijkt het me een persoonlijke overwinning om OOIT eens die marathon te doen :@
Ja doei.
pi_87704267
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 08:15 schreef motorbloempje het volgende:

Als je in de latere startgroepen zit met een richttijd van rond de anderhalf uur (10km per uur gemiddeld) dan is het écht niet druk, vond ik tenminste. In die groep vallen er ook een heleboel vrij snel af :@ en heb je echt vrij baan!

Echt niet. ik zat in de startgroep 1.25 en ik ben de hele weg alleen meutes tegengekomen die veeel en veeeeeel langzamer liepen dan ik
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:21:01 #147
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_87704307
ja hier ook. Veel respect voor de marathonlopers. Ik hoop dat ik ooit 1 marathon in mijn leven zal lopen. Vind ik dan al en hele prestatie :@
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_87704309
Nou, ik vond het allemaal wel meevallen ^O^

CPC was een stuk drukker en de weg ook nog eens een stuk smaller :)
Ja doei.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:29:14 #149
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_87704510
kunnen jullie nog even de tijden van de Damloop neerzetten? Dan pas ik even de OP aan :)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:37:13 #150
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_87704717
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:42 schreef e-runner het volgende:
@Annoh,

Gefeliciteerd met je eerste marathon. Als ik het zo lees viel het je best wel tegen, maar dat hoor ik van meerdere mensen die voor het eerst een marathon lopen ;)
Nu weet je wat het is en de volgende keer zal het beter gaan. Belangrijk is dat je nog helemaal heel bent.
Veel mensen lopen een marathon en raken daarna geblesseerd.

Een marathon uitlopen is een prestatie. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij alles meeviel, maar ik weet wel wat een pokke eind het is. Als je de volgende keer wat meer getraind bent en gewapend met deze ervaring dan denk ik je dat een hele hap van je tijd zult afhalen.
Vond je het overigens wel leuk om te doen?
De sfeer enzo?
Het viel me tijdens het rennen wel tegen, maar vooral mijn tempo. Achteraf vond ik de afstand best te doen, en ben ook niet helemaal kapot gegaan, in tegenstelling tot sommigen om mij heen. Ik heb de laatste 5 km flink wat mannen ingehaald (blijft een leuk tijdsverdrijfl als vrouw zijnde ;) )
Al met al ben ik er zeker van overtuigd dat het met meer trainingskilometers en inderdaad deze ervaring veel sneller kan. Alleen het is gewoon echt een eind, met ups en downs, inderdaad een pokke eind :).
Ik vond het ontzettend leuk om te doen, heb echt genoten tijdens het lopen. Vooral het stuk langs de Amstel was supermooi met zo'n kraakheldere lucht en volop zon. En de opgang naar het olympisch stadion met al die mensen, echt heel gaaf.

Toch nog even @handigehenkie: je bent koud 3 dagen actief in dit topic, ik weet helemaal niet wie jij ('maar') bent. Dus voorlopig blijf ik bij mijn doorverwijzing naar ONZ.

En @motorbloempje: ik ben het levende voorbeeld dat je niet gemaakt hoeft te zijn voor hardlopen, om een marathon uit te kunnen lopen. Misschien wel om een echt snelle marathon te lopen, of in ieder geval meer. Tijd om te trainen is inderdaad ook essentieel. Of je het wil, is natuurlijk iets wat je zelf uit moet maken, zoals ook al is gezegd. Wat ik zelf wel heel leuk vind aan de marathon is dat je prima tot je 50e en daarna kan blijven lopen, althans, als je lichaam goed in elkaar zit. Het is dus een prima ' ooit'-plan.

@e-runner: ik ben het helemaal met je eens dat andere afstanden ook prestaties zijn. Soms wordt daar een beetje stom over gedaan, en dat is echt onzin. Het leuke van hardlopen is juist dat iedereen zijn eigen uitdaging kan kiezen, en daarvoor kan gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door annoh op 19-10-2010 10:45:54 ]
I'm just a girl in the world.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')