Natuurlijk heeft dat wel met privatisering te maken. In het verleden werden tekorten bijgevuld door de overheid. Nu moet de NS haar eigen boontjes doppen en wordt zoveel mogelijk geld bespaard.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:45 schreef Christiaan het volgende:
Dit heeft juist niets met privatisering te maken. De ns is de enige maatschappij die op de hoofdlijnen mag rijden. Als er echt geprivatiseerd was, was er genoeg concurrentie.
ga jij maar fietsen meidquote:Op maandag 11 oktober 2010 16:57 schreef CyclingGirl het volgende:
.. dat gaat toch niet in een fles. De meeste toiletten in de trein zijn idd smerig maar wel nodig.
Ronduit absurd dat je dat doet. Die treinen beschikken ook nog eens wel over een WC.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:10 schreef Nielsch het volgende:
Ik pis altijd gewoon in het prullenbakje. Vooral het prullenbakje in het midden (in de nieuwe treinen) is daar uitermate voor geschikt. Natuurlijk wel als er niemand naast me zit, anders is het een beetje raar.
jaja net als de energie markt dat is ook zoveel beter geworden door de concurentiequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:45 schreef Christiaan het volgende:
Dit heeft juist niets met privatisering te maken. De ns is de enige maatschappij die op de hoofdlijnen mag rijden. Als er echt geprivatiseerd was, was er genoeg concurrentie.
De toiletten waren smerig omdat het schoonmaakpersoneel de flessen schoonmaakmiddel gewoon ergens leeggooit, zodat ze niets hoeven te doen. Stond in de krant destijdsquote:Op maandag 11 oktober 2010 16:57 schreef CyclingGirl het volgende:
Je zou maar conducteur zijn en even Desi Bouterse op de boot moeten zetten, dat gaat toch niet in een fles. De meeste toiletten in de trein zijn idd smerig maar wel nodig.
Dus is de overheid nu minder geld kwijt aan het bijvullen. Win/win.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat wel met privatisering te maken. In het verleden werden tekorten bijgevuld door de overheid. Nu moet de NS haar eigen boontjes doppen en wordt zoveel mogelijk geld bespaard.
nou 4 dagen in Engeland geweest met de trein,echt nooit meer, continu wisselstoringen, absurd hoge prijzen en stations waar je echt niet wilt komenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nou, en het Engelse spoor dat is ook écht iets geweldigs
Dit dus.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:54 schreef kawotski het volgende:
Als het gaat om toiletten is Nederland al een supersmerig land. Ok, we hebben dan nog net geen gaten in de vloer waar je boven mag hangen zoals in Frankrijk maar ik prefereer toch de Sanifair in Duitsland. 50 cent en die kan je middels een bonnetje weer terugkrijgen als je wat koopt. Dat ze zoiets niet in de treinen verwerken, automatisch reinigende toiletten, we leven in 2010 for god sakes..
Wat een onzin, ik ben vaak in de Oekraïne geweest (ex-USSR) en elke trein heeft een toilet, de lange afstandstreinen zelfs een toilet per wagon die door de provodsnika (conductrice) schoon wordt gehouden, er is een providnitsnika per wagon!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:52 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Eerder welkom in de USSR. Daar reden de treinen ook overvol met slachtoffers van de belastingmaffia, zonder toiletten; in Somalie rijden uberhaupt geen treinen.
Uzhgorod - Odessa Glavni kost 200 Hryvna - zonder korting - (circa 19 euro) voor een enkele reis kupejnih vagon (2e klasse slaapcoupe excl linnen wat 5 Hryvna extra kost). Een traject van meer dan 18 uur. Ongeveer 1000 kilometer.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 02:27 schreef vergezocht het volgende:
@Linkse-boomknuffelaar, mooi zo, maar wat is het prijskaartje? valt het mee? en is het ook zo royaal bij het stadsvervoer (bus/tram)?
ja kan ik kan me voorstellen dat de Russen veel over hebben voor hun treinen ivm het slechte wegennet (en Siberie)
Natuurlijk niet. Dit heeft te maken met het gedrocht van een bedrijf dat de NS is (geworden). Altijd werd het handje vastgehouden door vadertje staat maar moet 't op eigen benen staan faalt het volledig?quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat wel met privatisering te maken.
Die zijn of ranzig, of te ver lopen of het is gewoon te druk in de trein...quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Ronduit absurd dat je dat doet. Die treinen beschikken ook nog eens wel over een WC.
De laatste keer dat ik in Denemarken in een trein zat was het sanitair prima, maar dat is al een tijd geleden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 02:30 schreef vergezocht het volgende:
En weet iemand hoe het zit met de treinen in Denemarken en de Scandinivische landen? ook smerige toiletten?
Heb je ook een vertaling of een filmpje met ondertiteling?quote:
Onzin, de S-bahn rond Kopenhagen, vergelijkbaar met de Nederlandse stoptrein heeft ook geen toiletten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:39 schreef Kingstown het volgende:
De laatste keer dat ik in Denemarken in een trein zat was het sanitair prima, maar dat is al een tijd geleden.
Als winstoogmerk je hoofddoel is en je dus elke WC binnen 2 minuten moet hebben schoongemaakt (goedkoop, goedkoop!) , dan wordt het vanzelf een ranzige boel.
Privatisering werkt dus niet voor 95% van Nederland.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Privatisering is idd prima voor de werkgever....heel veel vrijheid om personeel te dumpen, service te verminderen en extra winst te maken.
Voor de reiziger en werknemer is het een drama.
terwijl ze het vb van Engeland hebben, waar de spoorwegen dramatisch zijn na de privatisatiequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:26 schreef Netherlander het volgende:
[..]
Privatisering werkt dus niet voor 95% van Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |