abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87418320
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:45 schreef Christiaan het volgende:
Dit heeft juist niets met privatisering te maken. De ns is de enige maatschappij die op de hoofdlijnen mag rijden. Als er echt geprivatiseerd was, was er genoeg concurrentie.
Natuurlijk heeft dat wel met privatisering te maken. In het verleden werden tekorten bijgevuld door de overheid. Nu moet de NS haar eigen boontjes doppen en wordt zoveel mogelijk geld bespaard.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87423442
Je zou maar conducteur zijn en even Desi Bouterse op de boot moeten zetten, dat gaat toch niet in een fles. De meeste toiletten in de trein zijn idd smerig maar wel nodig.
Haters gonna hate.
pi_87427006
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:57 schreef CyclingGirl het volgende:
.. dat gaat toch niet in een fles. De meeste toiletten in de trein zijn idd smerig maar wel nodig.
ga jij maar fietsen meid ;)
pi_87427416
Conducteurs zijn zeikerds. :W
pi_87428442
Ik pis altijd gewoon in het prullenbakje. Vooral het prullenbakje in het midden (in de nieuwe treinen) is daar uitermate voor geschikt. Natuurlijk wel als er niemand naast me zit, anders is het een beetje raar.
pi_87428497
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:10 schreef Nielsch het volgende:
Ik pis altijd gewoon in het prullenbakje. Vooral het prullenbakje in het midden (in de nieuwe treinen) is daar uitermate voor geschikt. Natuurlijk wel als er niemand naast me zit, anders is het een beetje raar.
Ronduit absurd dat je dat doet. Die treinen beschikken ook nog eens wel over een WC.
pi_87429319
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:45 schreef Christiaan het volgende:
Dit heeft juist niets met privatisering te maken. De ns is de enige maatschappij die op de hoofdlijnen mag rijden. Als er echt geprivatiseerd was, was er genoeg concurrentie.
jaja net als de energie markt dat is ook zoveel beter geworden door de concurentie :')
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_87439856
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:57 schreef CyclingGirl het volgende:
Je zou maar conducteur zijn en even Desi Bouterse op de boot moeten zetten, dat gaat toch niet in een fles. De meeste toiletten in de trein zijn idd smerig maar wel nodig.
De toiletten waren smerig omdat het schoonmaakpersoneel de flessen schoonmaakmiddel gewoon ergens leeggooit, zodat ze niets hoeven te doen. Stond in de krant destijds

Het is hier wel heel triest gesteld, zeler omdat het argument om de wc's te laten verdwijnen het creeren van extra zitplaatsen was. Nou het scheelt 6 zitplaatsen, tel uit je winst.
pi_87440004
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 14:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft dat wel met privatisering te maken. In het verleden werden tekorten bijgevuld door de overheid. Nu moet de NS haar eigen boontjes doppen en wordt zoveel mogelijk geld bespaard.
Dus is de overheid nu minder geld kwijt aan het bijvullen. Win/win.
pi_87440028
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nou, en het Engelse spoor dat is ook écht iets geweldigs :{
nou 4 dagen in Engeland geweest met de trein,echt nooit meer, continu wisselstoringen, absurd hoge prijzen en stations waar je echt niet wilt komen

Maar wel overal toiletten in de trein !!!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:36:59 #111
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_87444079
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:54 schreef kawotski het volgende:
Als het gaat om toiletten is Nederland al een supersmerig land. Ok, we hebben dan nog net geen gaten in de vloer waar je boven mag hangen zoals in Frankrijk maar ik prefereer toch de Sanifair in Duitsland. 50 cent en die kan je middels een bonnetje weer terugkrijgen als je wat koopt. Dat ze zoiets niet in de treinen verwerken, automatisch reinigende toiletten, we leven in 2010 for god sakes..
Dit dus.

en al die 'het is geen liefdadigheid' opmerkingen vind ik geeneens argumenten. marktwerking is er niet, er is geen alternatief en ik weiger in een land te wonen waar een toiletbezoek als luxe moet worden gezien. Daar is ook niks liberaal aan. Dat is teveel theorie te hebben gehad en weinig praktijkkennis hebben. Ik denk zelfs dat met bovenstaand idee de ns meer omzet zal draaien. Maar tegenwoordig lijkt marktwerking het excuus te zijn om de burger minder te geven voor meer. Terwijl het een maximalisatie van mogelijkheden uit de schaarste middelen zou moeten zijn. Opbouwen kan daarin net zo goed een mogelijkheid zijn dan afbreken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 01:45:59 #112
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_87445686
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:52 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Eerder welkom in de USSR. Daar reden de treinen ook overvol met slachtoffers van de belastingmaffia, zonder toiletten; in Somalie rijden uberhaupt geen treinen.
Wat een onzin, ik ben vaak in de Oekraïne geweest (ex-USSR) en elke trein heeft een toilet, de lange afstandstreinen zelfs een toilet per wagon die door de provodsnika (conductrice) schoon wordt gehouden, er is een providnitsnika per wagon!
De treinen in de sovjet-unie zijn een van de meest luxe ter wereld, het zijn bijna rijdende huiskamers, in de eerste klasse tref je zelfs een TV aan in je coupe. Thee, koffie, beddegoed, restauratiewagon, vodka, minibar, alles is voorhanden tijdens de reis. O+
pi_87445979
@Linkse-boomknuffelaar, mooi zo, maar wat is het prijskaartje? valt het mee? en is het ook zo royaal bij het stadsvervoer (bus/tram)?
ja kan ik kan me voorstellen dat de Russen veel over hebben voor hun treinen ivm het slechte wegennet (en Siberie)
pi_87446000
En weet iemand hoe het zit met de treinen in Denemarken en de Scandinivische landen? ook smerige toiletten?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 04:58:25 #115
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_87446394
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 02:27 schreef vergezocht het volgende:
@Linkse-boomknuffelaar, mooi zo, maar wat is het prijskaartje? valt het mee? en is het ook zo royaal bij het stadsvervoer (bus/tram)?
ja kan ik kan me voorstellen dat de Russen veel over hebben voor hun treinen ivm het slechte wegennet (en Siberie)
Uzhgorod - Odessa Glavni kost 200 Hryvna - zonder korting - (circa 19 euro) voor een enkele reis kupejnih vagon (2e klasse slaapcoupe excl linnen wat 5 Hryvna extra kost). Een traject van meer dan 18 uur. Ongeveer 1000 kilometer.

Treinreizen in de voormalige sovjet-landen is een feest en ik kan dit iedereen aanraden. Zeker Socios en andere railfanaten hier op FOK!, maar als je geen railfanaat bent, wordt je het zeker, wanneer je in een Russische trein stapt. O+
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 05:11:55 #116
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87446402
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 14:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft dat wel met privatisering te maken.
Natuurlijk niet. Dit heeft te maken met het gedrocht van een bedrijf dat de NS is (geworden). Altijd werd het handje vastgehouden door vadertje staat maar moet 't op eigen benen staan faalt het volledig?

Ik zou eerder de NS eens onder de loep nemen voordat men begint te piepen dat 'het de schuld van de privatisering' is. Want als jhet een privaat bedrijf is kunnen er geen plees in? Wat een flauwekul zeg.

Maar het zegt wel iets over hoeveel mensen en bedrijven in de watten hebben gelegen de afgelopen decennia. Eigen verantwoordelijkheid is ver te zoeken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_87446558
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:11 schreef Socios het volgende:

[..]

Ronduit absurd dat je dat doet. Die treinen beschikken ook nog eens wel over een WC.
Die zijn of ranzig, of te ver lopen of het is gewoon te druk in de trein...
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:38:04 #118
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_87446682
Laatst nog met zo'n sprinter van Utrecht naar Den Bosch getreind (om 1 uur 's nachts). Ik geloof ook dat die trein er een uur over deed. Ik hoefde gelukkig niet, maar zat wel met een stuk of 50/100 man in de trein... die misschien wel moesten...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_87455124
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 02:30 schreef vergezocht het volgende:
En weet iemand hoe het zit met de treinen in Denemarken en de Scandinivische landen? ook smerige toiletten?
De laatste keer dat ik in Denemarken in een trein zat was het sanitair prima, maar dat is al een tijd geleden.
Als winstoogmerk je hoofddoel is en je dus elke WC binnen 2 minuten moet hebben schoongemaakt (goedkoop, goedkoop!) , dan wordt het vanzelf een ranzige boel.
pi_87455193
ze moeten luiers uitdelen :'(
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:43:57 #121
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87455263
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87455355
quote:
Heb je ook een vertaling of een filmpje met ondertiteling? :o
pi_87455459
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:39 schreef Kingstown het volgende:
De laatste keer dat ik in Denemarken in een trein zat was het sanitair prima, maar dat is al een tijd geleden.
Als winstoogmerk je hoofddoel is en je dus elke WC binnen 2 minuten moet hebben schoongemaakt (goedkoop, goedkoop!) , dan wordt het vanzelf een ranzige boel.
Onzin, de S-bahn rond Kopenhagen, vergelijkbaar met de Nederlandse stoptrein heeft ook geen toiletten.
pi_87458886
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:41 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Privatisering is idd prima voor de werkgever....heel veel vrijheid om personeel te dumpen, service te verminderen en extra winst te maken.
Voor de reiziger en werknemer is het een drama.
Privatisering werkt dus niet voor 95% van Nederland.
pi_87459732
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:26 schreef Netherlander het volgende:

[..]

Privatisering werkt dus niet voor 95% van Nederland.
terwijl ze het vb van Engeland hebben, waar de spoorwegen dramatisch zijn na de privatisatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')