abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87332972
Deel 76

De dreumesen:

21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 17-10-2010 11:45:38 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87333121
De laatste posts gingen over hoe onze ukken steeds meer een individu worden en hoe snel het gaat:
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 12:59 schreef Marie79 het volgende:
*O* voor Driekus en Timo *O*

Leuk hè bodpa dat die jongens zo 'groot' al worden! Maarten kan ook steeds meer dingen. Helpt graag met een doekje met schoonmaken, is intens bezig een toren te maken van duplo, kijkt in boekjes en houdt er een heel verhaal bij O+
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:01 schreef Marie79 het volgende:
Wat ik ook nog wilde melden is dat ik het me nu niet zo goed kan voorstellen dat Maarten volgend jaar met hele zinnen zal praten en over 2 jaar al bijna naar school is :D
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:03 schreef miss_sly het volgende:
Dat ze steeds meer een eigen mensje, een individuutje worden, vind ik echt zo geweldig om te zien.
Gisteren was Senna niet helemaal fit (oa de billetjes, maar volgens mij voelde ze zich niet lekker) en dus was ze wat hangeriger. Ik had even de tv aangezet, beetje afleiding. Kijk ik even later naar de bank, ligt ze met haar hoofd zo op een kussen, ingebouwd met andere kussens, had ze zich echt een lekker eigen plekje gemaakt om even lekker te hangen O+ Zo echt eigen, heeeeerlijk O+
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:03 schreef miss_sly het volgende:
Dat ze steeds meer een eigen mensje, een individuutje worden, vind ik echt zo geweldig om te zien.
Gisteren was Senna niet helemaal fit (oa de billetjes, maar volgens mij voelde ze zich niet lekker) en dus was ze wat hangeriger. Ik had even de tv aangezet, beetje afleiding. Kijk ik even later naar de bank, ligt ze met haar hoofd zo op een kussen, ingebouwd met andere kussens, had ze zich echt een lekker eigen plekje gemaakt om even lekker te hangen O+ Zo echt eigen, heeeeerlijk O+
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:35 schreef mefke79 het volgende:
Ik vond het net zo leuk, de deurbel ging en onze buren stonden op de stoep. Hun zoontje is 6 maanden ouder dan Driekus. Of we mee buiten gingen spelen in de speeltuin (we wonen tegenover een speeltuin). Dus hup jas aan fiets mee en naar buiten. O+ gewoon buiten spelen en dat iemand dat komt vragen O+ dan kan je mij dus ook opvegen. En ze reageren echt op elkaar, ook zo leuk om te zien. EN dat andere jochie loopt al, je ziet Driekus denken, dat wil ik ook en dan racet ie er op zijn knietjes achteraan.
Driekus is lang ja. Hij zit bovenaan de curve voor lengte, gewicht niet. Ik zag ergens een curve op internet en dan zit ie met gewicht zelfs onder gemiddeld. Maar dat is een andere curve dan dan ik in m'n groei op boekje heb. Daar is ie gemiddeld.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:42:34 #3
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87333141
Oh dat ophalen verhaal van je, Mefke, lijkt me zo leuk... Samen (buiten)spelen... En over een paar jaar komt het altijd ongelegen, wil je net gaan eten, staat opeens beste vriendje voor de deur met zijn nieuwe voetbal/auto/barbie en dan krijg je zoonlief met alle macht niet meer aan tafel... :) Das ook leu!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:55:18 #4
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_87333578
Zo kreeg ik Maarten afgelopen woensdag écht niet mee naar huis vanuit het kinderdagverblijf. Er was nl. net een doos duplo tevoorschijn gehaald! Nog even laten spelen en uiteindelijk een brullend jochie mee onder de arm :D
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_87334288
Mef, dreumesen is met één s. :)

Ook hallo. :@
pi_87334349
Ooh, wat leuk, zeg, dat vragen om mee buiten te spelen. Kan me helemaal voorstellen dat je daarvan smelt. O+ Dan is het ineens allemaal net echt, hè? :D
pi_87334643
dreumes-s-en had ik ook maar gewoon overgenomen...maar het klopt ja, stom.
Driekus heeft ook zijn tong ontdekt. Daar kun je leuk mee zwaaien en loellelelen doen...
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:01:20 #8
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87336551
Oh mee naar buiten om te spelen O+ ....

En het verhaal van sly klinkt hier ook echt bekend.

Hier is het tegenwoordig favoriet om de gehele avond boekjes uit "haar" boekenkast te slepen, om die vervolgens op schoot voor te lezen (lees: bladeren en wijzen), schoot af en volgende boekje halen O+
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_87336692
die van mij heeft geen zit-vlees voor boekjes lezen. Die heeft niet eens de rust om rustig op zijn zitzak z'n fles leeg te drinken. Zelfs dan schiet ie er halverwege vanaf om een stukkie verderop te gaan kijken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:05:14 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87336764
ik hoop dat er straks in de nieuwe buurt wat kinderen wonen. Hier in de buurt wonen wel kinderen, maar dat is allemaal al groot zeg maar. Niks of haast niks van z'n eigen leeftijd. Natuurlijk heeft hij straks ook wel z'n brusje om mee te spelen, en wonen we vlakbij vrienden van ons die een meisje hebben die iets jonger is dan Jan .. maar verder ken ik daar nog heulemaal niemand. Ergens wel jammer ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:06:30 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87336846
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:04 schreef mefke79 het volgende:
die van mij heeft geen zit-vlees voor boekjes lezen. Die heeft niet eens de rust om rustig op zijn zitzak z'n fles leeg te drinken. Zelfs dan schiet ie er halverwege vanaf om een stukkie verderop te gaan kijken.
oh herkenbaar mefke :Y die van ons laten we dan ook op de bank naast papa zitten, arm dr om heen, en even rustig worden voor hij naar bed gaat. werkt vrij goed moet ik zeggen O+ (en dat beeld is ook zo schattig he :P )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_87341838
Hihi Mefke, ik herken altijd zoveel in jouw verhalen, dat loelieloelielolly verhaal natuurlijk, het tong zwaaien :P , het op de knietjes racen en het geen zitvlees hebben.....soms klinkt het net alsof jij een Lars hebt.
wat waren nou maar weer de scores van Driekus op het cb?

Miss Sly O+ wat leuk, lief....smeltmomentje O+

En Takkembah, heerlijk dat ze zo lekker bij je komt om een boekje te lezen....!

Wij gingen vandaag naar een fotograaf om voor D's verjaardag een mooie foto van het spul te laten maken. Maar daar dacht Lars anders over....hij ging er gewoon constant vandoor }:| Hij zag daar vanalles moois, dus waarom zou je dan blijven zitten....ik hoop dat er uiteindelijk toch nog wat moois uit is gekomen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_87342041
Specs van Driekus: 79 cm en 10,135 kilo

Jij hebt een Driekus en ik een Lars. Driekus werd vorige week gefilmd voor een reclamespotje van mijn werk en mocht absoluut niet in de camera kijken. Raad eens wat ie constant deed...juist. Uiteindelijk waren er een mama, een stethoscoop, een lampje en een arts voor nodig om Driekus niet meer naar de camera (en de man erachter en de microfoon erboven) te laten kijken.
  Moderator zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:35:08 #14
5428 crew  miss_sly
pi_87363104
Ik viel vandaag van de ene verbazing in de andere. We waren naar een paar open huizen van te koop staande huizen. In eerste huis wijst Senna naar de trap en zegt 'tap'. Sinds wanneer hoort dat bij je woordenschat? Toen we er weggingen, wees ze naar een auto en zei 'tauwt', ook voor het eerst. Maar het meest apart vond ik nog dat ze bij een ander huis heel enthousiast naar de klok wees en 'kok' zei :o Wij hebben er geen hangen, dus waar ze dat dan heeft opgepikt, geen idee :D

En we hebben haar kennelijk goed opgevoed, want telkens als we weggingen en wij de mensen een hand gaven, deed Senna dat ook O+ :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87364388
Wat goed van Senna, Miss! 'Klok' is helemaal verbazingwekkend!
pi_87364493
wauw wat knap Miss! :D
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87365051
Leuk he Miss, hoe ze je kunnen verbazen!

Zo ook mijn kleine vriendje,......die deed vandaag een pasje of 3 achter elkaar LOS!!!! *O*
En trots dat hij was, toen deed hij het gelijk nog maar een keer of 3!!!
pi_87365085
Wauw, wat goed van Lars! En wat knap dat ie het meteen zo vaak achter elkaar doet!
pi_87368257
Oh hullo! Ik was het topic kwijt :')

Dat steeds meer een persoontje worden, dat heb ik de laatste weken ook zó sterk! Dat ik naar mijn dochter kijk en zo duidelijk zie hoe ze is, wíe ze is. Een vrolijk, ondeugend meisje, met een sterke wil, dat graag wil ontdekken, voor wie het huis altijd te klein is, voor wie de hele wereld iets is om te ontdekken, een stoer meisje dat stiekempjes ook wel graag wil knuffelen en aandacht wil, dat - als ze er zin in heeft - slim genoeg is om héél snel dingen door te hebben, maar met geen mogelijkheid zo ver te krijgen is om iets te doen dat ze niet wil, een boefje, maar wel één die uit zichzelf kusjes komt geven tegenwoordig, en knuffelehhhh met mama en papa. En dan nog honderd kleine dingen waaruit voor mij zó duidelijk is: dat hóórt gewoon bij haar. O+

(jemig wat een geblaat :@ )

Jeutje Senna :o Klok! Trap! :o Wat goed! *O*

Lars stapt los woohhooo! *O*

Mijn dochter heeft volgens mij besloten dat lopen toch niet zo boeiend is :? Staan is wel tof. Gaan staan vanuit zit zonder je ergens aan op te trekken is ook gaaf. En omdat ik elke keer als ze dat deed belachelijk enthousiast ging klappen, doet ze dat nu zelf al. Dan ben ik iets aan het doen en hoor ik geklap, dan is dat omdat ze is gaan staan en voor zichzelf klapt met een übertrotse smile op haar hoofd, zo van "goed he mama? ik applaudisseer wel even voor mezelf hoor! *) " :')

Pfrrt ik at vandaag ravioli en omdat Willow tegenwoordig potjes weigert en alleen maar wil eten wat mama ook eet, gaf ik haar gewoon een stuk ravioli, kan ze lekker op kauwen enzo. Deed ze ook. Tot halverwege. Toen besloot ze de halve ravioli maar gewoon in één keer in te slikken. En ik zag het niet eens want ik was zelf ook aan het eten natuurlijk, maar ze ademde ineens moeilijk, keek benauwd... ohhh echt het zweet brak me uit :X Na een paar seconden kwam de ravioli met een stroom kots er weer netjes uit, thank god, ze at gewoon verder (kleine stukjes! brrr zal wel even duren voor ze weer dingen mag happen van me :') ) maar oh man echt de paniek was héél dichtbij. :{
Wat ik ook heel erg vind is dat ik altijd best alert ben op dit soort dingen, maar ik zág het dus gewoon niet, én toen ik merkte dat ze het benauwd kreeg was ik gewoon helemaal verstijfd in plaats van dat ik iets dééd.

Toch maar even een EHBO-voor-kinderen-cursus gaan volgen :{ Niet. grappig.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:44:14 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87368370
Dat is hier ook wel eens gebeurd hoor Innepin, dan gilt mijn man mo help hij stikt !! ! meestal lukt t m zelf wel omt weg te krijgen, maar toen hij nog wat jonger was, viste ik het gewoon met een kromme wijsvinger achter uit z'n keel. Heel vreemd, ik heb daar niet zo'n moeite mee om te handelen. Maar die angst herken ik dus wel Inne. Eerste keer dat je zoiets meemaakt is ook doodeng. Enne .. dat staan, wordt vanzelf lopen ;)

pi_87368513
Edit
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87368522
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:49 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik heb jen wel eens een soort van onderste boven gehouden in een vlaag van dit gaat niet goed. Maar vaak corrigeert een kindje toch zelf, door kotsen inderdaad. Zweet tussen je bilnaad en je kind eet rustig verder. Grijze haren zou je evan krijgen.
pi_87368542
Mja, maar dat zeg ik dus, ik dééd niks. En dat valt me heel erg tegen van mezelf. Gelukkig spuugde ze het zelf al uit, maar jemig, hoe lang moet het duren voor ik ga reageren?
(overigens ben ik natuurlijk vrijwel altijd alleen met het avondeten, ik vind het makkelijker om op te letten als m'n man er ook is, maar dat terzijde).

En ze kán wel lopen. Heeft ze meerdere keren laten zien. Tien stappen achter elkaar, hoppa.
Maar nu doet ze het niet meer. :') Gaat niet snel genoeg, denk ik. Ik gok dat ze 't wel weer gaat doen als ze bedenkt dat ze ook kan rennen, ofzo... :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:53:19 #24
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87368652
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:50 schreef innepin het volgende:
Mja, maar dat zeg ik dus, ik dééd niks. En dat valt me heel erg tegen van mezelf. Gelukkig spuugde ze het zelf al uit, maar jemig, hoe lang moet het duren voor ik ga reageren?
(overigens ben ik natuurlijk vrijwel altijd alleen met het avondeten, ik vind het makkelijker om op te letten als m'n man er ook is, maar dat terzijde).

En ze kán wel lopen. Heeft ze meerdere keren laten zien. Tien stappen achter elkaar, hoppa.
Maar nu doet ze het niet meer. :') Gaat niet snel genoeg, denk ik. Ik gok dat ze 't wel weer gaat doen als ze bedenkt dat ze ook kan rennen, ofzo... :D
en dat zeg ik .. en je zei het zelf al.. je was verstijfd van angst. Volgende keer reageer je wél. Maak je zelf nou geen verwijten, gebeurd is gebeurd. Volgende keer wéét je dat ze het zelf kán oplossen, en lukt haar dat sniel genoeg, ben jij er heus wel om te helpen. Omdat je nu weet dat ze het in principe zelf kan, ben je minder verlamd van angst als het weer gebeurd.

pi_87368655
Innepin, niet zo streng voor jezelf.
pi_87376841
Och Innepin, wat schrikken zeg! Maar idd, niet zo streng voor jezelf zijn hoor!! :*

[ Bericht 12% gewijzigd door Vicky op 10-10-2010 08:37:45 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 08:11:45 #27
5428 crew  miss_sly
pi_87376906
innepin, wat zul je geschrokken zijn :* En ik kan me wel voorstellen wat je bedoelt, hoor. Ze kunnen nu wel zeggen dat je de volgende keer wel zult handelen indien nodig, maar dat dacht je natuurlijk van jezelf de eerste keer ook al. Dus daar schrik je dan van, lijkt me erg logisch. Ik denk ook wel dat als het echt nodig is, je zult handelen. Als je daar zelf echter over twijfelt, is zo'n EHBO cursus voor kinderen een goed idee. Dan leer je op de juiste manier handelend optreden.
pi_87376968
Innepin :*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87378831
innepin, niet te streng voor jezelf, tuurlijk schrik je! En uit de ehbo cursus: eerst proberen het kindje er zelf uit laten komen en als dat echt niet gaat dan met de palm van je hand tussen de schouderbladen stoten. En dat dan van onderuit, dus vanuit rug richting hoofd.
pi_87379004
Innepin wat een schrik :*
pi_87380464
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:10 schreef mefke79 het volgende:
innepin, niet te streng voor jezelf, tuurlijk schrik je! En uit de ehbo cursus: eerst proberen het kindje er zelf uit laten komen en als dat echt niet gaat dan met de palm van je hand tussen de schouderbladen stoten. En dat dan van onderuit, dus vanuit rug richting hoofd.
Innepin, je deed het dus eigenlijk gewoon goed :*
Het is hier al drie keer gebeurd, altijd met stukjes komkommer. Gelukkig weet ze het er altijd uit te werken met een straal spuug inderdaad. En daarna meteen weer lekker door eten alsof er niets gebeurd is. Terwijl je nog helemaal staat te trillen van schrik...

Miss wat goed van Senna! En dat ze ook zelf een handje geeft, wat ontzettend poepig is dat. Wat zul jij smelten iedere keer O+

Lars, wat goed!! *O*
  zondag 10 oktober 2010 @ 13:18:12 #32
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_87382081
Senna, wat knap! Gewoon een trap, auto en klok kunnen benoemen *O*

Lars *O* You go!

Innepin :* kan met het gevoel helemaal voorstellen, net die ene seconde dat je even niet kijkt... en dan zoiets. Wat Tico zegt, ik heb Joep ook al weleens ondersteboven gehouden. Gelukkig is die kokhalsreflex van onze kleintjes erg goed!!

Ik had dat vorige week met het zwemmen.... Ik keek naar Joep, er komt een kind naast me zitten, ik kijk 2 seconden naar dat kind, ik kijk weer op.... Joep weg! Het zweet brak me gelijk uit. Ik stond gelijk op en duwde in mijn paniek een klein kind van een jaar of 5 aan de kant. Niets aan de hand... hij zat achter de glijbaan, net uit mijn zicht. Toen dacht ik ook: voor hetzelfde geld he... ligt ie ineens in het diepe!
Niet mieten! Door gieten!
pi_87394117
Zo ik ben weer thuis na 4 uur treinen vanuit Eindhoven :') Lang leve de winter-rampweer-test van de ns (heenweg maar anderhalf uur over gedaan zonder overstappen en nu 3x overstappen)

Het bos was heerlijk en we hebben zulk mooi weer gehad. En Esmee heeft voor het eerst gezwommen. Ze vond het zo leuk. Stiekem steeds met dat handje binnen die zwemband haar handje nat maken en mensen nat spetteren O+ En eekhoorntjes kijken, in de ballenbak zitten, springkussen hupsen. Mar tanden krijgen ho maar }:|

Wij zijn tussendoor 2 dagen naar Praag geweest en toen zijn de meisjes bij mijn ouders in de bossen gebleven. En nu zijn wij thuis en de meisjes komen morgen. Want ik heb morgen mijn eerste werkdag en ben dus rete zenuwachtig Zo nu eerst een bijlezen wat ik allemaal gemist heb!
pi_87394972
Stiemie, klinkt heerlijk!

Seilram, ik had gisteren ook een momentje in het zwembad. Wij zwemmen al maanden en elke les gaat ie onder water. Niets aan de hand. Dus aan het einde van Jan Huigen in de ton Driekus los gelaten onderwater. Maar hij vond het er te leuk deze keer en kwam dus niet uit zichzelf boven. Dus ik graaien onder water, vond em en trok em boven. De zwemjuf stond er ook al boven op (sneu, dit was pas haar derde week). Ik schrok wel, maar Driekus kwam boven, nam een hap lucht en ging verder alsof er niets gebeurd was. Dat is dan het geluk van een kindje dat zijn mond dicht houd onderwater. Maar pff, ik kreeg het echt even benauwd.

Driekus is een beetje ziekjes. Hij zeurt een beetje en heeft verhoging. Geen idee of het zijn tanden zijn, lijkt me eigenlijk niet, drie van de vier zijn nu door. Sneu is het wel...
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 20:29:01 #35
5428 crew  miss_sly
pi_87395076
Stiemie, klinkt als leuke dagen! Was het ook fijn even samen naar Praag?
Veel succes morgen. Altijd spannend zo'n eerste dag!
pi_87395385
Vergeet ik Stiemie succes te wensen: Stiemie, heeeel veeeel succes morgen!
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:36:43 #37
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_87395476
Senna aan het praten *O*
Maarten heeft een nieuw woordje, naast het daadwerkelijk schoonmaken wat hij doet, zegt hij nou ook de hele dag "schoonmaken"! :D

Innepin, wat een schrik :* niet te streng voor jezelf wezen hoor, het kan iedereen overkomen...

Beterschap voor Driekus :*

Stiemie, klinkt als een fijne vakantie. Succes morgen met je eerste werkdag :)
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_87396148
:o Marie, schoonmaken....gelijk maar een 3lettergrepenwoord! :o knap!

Dat lijkt me nou net het enge aan dat babyzwemmen, dat onder water gedoe....
Komt denk ik omdat ik er zelf ook niet van hou (zwemmen niet, en onder water al helemaal niet)
Beterschap voor Driekus... :*

Stiemie, wat klinkt dat gezellig! Mooi dat het zo leuk was. En nu aan de bak dus! Heel veel succes! ^O^

Lars was vandaag weer beregezellig, vanmorgen naar de dierentuin geweest, vanmiddag naar opa en oma....hij heeft alleen in de auto even geslapen (zo'n 20 min) en wilde niet meer slapen daarna. Dus die was KA-POT! vanavond. Vandaag bij opa en oma wel weer een paar losse stappen. En hij staat steeds los. Opa vond dat maar eng, die staat er steeds achter om hem te vangen....
Hij valt heus weleens, maar gelukkig is Lars best een harde, hij gaat vaak gewoon door met wat hij aan het doen was, of hij piept 2 keer en gaat dan weer verder.
Heel anders als Meike, die gelijk doet alsof de wereld vergaat
pi_87396461
Karin, we doen dat onder water zwemmen echt al sinds januari en dit was de eerste keer dat ik iets had van Oe. Maar ik had het dus alleen zelf, Driekus had er geen last van.

Knap van dat los staan, doet Driekus helemaal niet. Die vindt vast staan prima en voor de rest kruipt ie.
pi_87397619
Senna O+ Wat knap dat ze al zoveel woordjes kent zeg! Graeme houdt het gewoon bij 'die!', en dan wijzen. Dan hoef je ook niks anders meer te zeggen he ;)
Innepin, jee, schrikken zeg! Gelukkig viel het mee.
En Mefke ook al ff schrikken met het zwemmen, lijkt me ook wel eng zo onderwater, maar ik ben zelf idd ook niet zo van het onderwater gaan..
Oh en Joep ook al verstopt in het zwembad! Dan staat je hart even stil lijkt me ja!
Stiemie, dat klinkt heerlijk zeg!
En Lars ook al zo stoer met het vallen. Grae ook, die vind het niet zo erg als ie valt. De opa's en oma's daarintegen...

Vandaag kwam mijn nicht op bezoek met haar dochtertje die 2 dagen jonger is dan Graeme. Dus ik vond het helemaal leuk, want zoveel kindjes van zijn eigen leetijd ziet hij niet. Nou ja, toen zij kleiner was, toen huilde ze nogal veel, maar dat was dus nog helemaal niet over. Ze vond alles eng, en brullen dan ook echt! Graeme schrok er helemaal van, en hij schrikt echt niet zo snel. Ze konden dus helemaal niet echt samen spelen, want zodra hij te dichtbij kwam, ging zij alweer huilen :') Nou ja, dinsdag komen 2 meiden van de pufcluf van toen ik van Grae zwanger was langs, met hun kindjes, dus hopenlijk gaat dat beter :D
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_87398106
Mefke dat is schrikken zeg :o Gelukkig was het voor Driekus snel weer goed! Ik was best bang dat Esmee water eng zou vinden, maar het viel gelukkig erg mee. Spetteren naar vreemden vond ze het leukst, maar als die terug gingen spetteren, trok mevrouw een prutlip :D Onder water hebben we ook 1 keer gedaan, maar ze vond het bijzonder ofzo. Even proesten en weer verder met spetteren.

Wow wat goed zeg van Senna dat praten! En die "klok" :D Esmee zegt de hele dag "potjepotjepotjepotjepotje" en ze geeft steeds antwoord met ja en nee en meestal klopt het ook. Alles met veren of een vacht is "Poe!"

Karin wat goed van Lar~! En wat herkenbaar dat van de bezorgde opa... Mijn moeder is echt overbezorgd. Alles is gevaarlijk en Esmee mocht bv niet op het terras op de grond zitten want als ze op de stenen omvalt en dan met haar hoofd op de stenen valt... Ik kan haar toch moeilijk de hele dag op een kussentje neerzetten :?

Ik merk trouwens nu echt dat ik 2 hele verschillende meisjes heb. Linde is het meisje-meisje en die kan uren met prinsessenstickers spelen en kleuren en kleien. Esmee verlies ik 2 seconden uit het ook en die is ergens op/af geklommen, gooit met alles door de kamer en heeft geen seconde rust. Echt leuk om zo die verschillen te zien.
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:42:59 #42
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_87398982
Ingrid, hoe is het met Tyler?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:55:03 #43
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_87399632
Stiemie, wat klinkt het heerlijk!! Hihi Esmee O+ die moet je in de gaten houden dus. Ik ken het....

Karin, bij ons wacht de juf altijd met dat onderwaterzwemmen tot ik Joep ook weer vast heb onderwater. Ze geeft hem zeg maar aan onder water. Snappie? Ik weet niet hoe dat bij Driekus gaat Mefke? Maar bij ons zijn ze zeg maar niet los onder water... ze zijn sowieso niet los. Daarom vindt Joep de lessen ook niet zo leuk, omdat ie de hele tijd aan mij vast gekluisterd zit :') Gelukkig gaat ie 5 november naar een andere les en daar mag ie meer zelf gaan doen, denk dat ie dat heerlijk gaat vinden.

Lars, bikkel 8-)

Graeme, maakte jij zo'n verpletterende indruk op het bezoek ;) dat ze zo moest gillen. Tessie, ik hoop dat de andere kindjes leuker voor hem zijn om mee te spelen. Maar dat komt vast goed. Wel goed dat hij zelf zo rustig bleef!
pi_87399686
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
:o Marie, schoonmaken....gelijk maar een 3lettergrepenwoord! :o knap!

Dat lijkt me nou net het enge aan dat babyzwemmen, dat onder water gedoe....
Komt denk ik omdat ik er zelf ook niet van hou (zwemmen niet, en onder water al helemaal niet)
Beterschap voor Driekus... :*

Stiemie, wat klinkt dat gezellig! Mooi dat het zo leuk was. En nu aan de bak dus! Heel veel succes! ^O^

Lars was vandaag weer beregezellig, vanmorgen naar de dierentuin geweest, vanmiddag naar opa en oma....hij heeft alleen in de auto even geslapen (zo'n 20 min) en wilde niet meer slapen daarna. Dus die was KA-POT! vanavond. Vandaag bij opa en oma wel weer een paar losse stappen. En hij staat steeds los. Opa vond dat maar eng, die staat er steeds achter om hem te vangen....
Hij valt heus weleens, maar gelukkig is Lars best een harde, hij gaat vaak gewoon door met wat hij aan het doen was, of hij piept 2 keer en gaat dan weer verder.
Heel anders als Meike, die gelijk doet alsof de wereld vergaat
Was dat bij Meike ook al zo toen ze Lars' leeftijd had? Lieuwe is ook echt een harde, die huilt niet snel (maar komt wel altijd kusjes halen voor op de zere plek O+ ). Ik ben benieuwd of dat nog verandert, of dat zoiets al echt het karakter is zeg maar.
pi_87400962
Echt onderwater zwemmen begint met een heel klein stukje en dan geeft juf het kindje aan. Driekus zwemt nu kleine stukkies los. Maar dit gebeurde dus bij het spelletje waarbij je ze onderdompelt. Ik laat em dan even los en normaal zwemt ie dan naar boven en pak ik em weer, tis secondenwerk zeg maar. Maar nu kwam is dus niet meteen boven. En bij onze les is het nu juist veel loslaten en zelf laten doen. Dus zelf drijven met bandjes of alleen aan zijn hand.
Ik ben zelf trouwens een enorme waterrat die altijd meer onder dan boven water zwemt.
pi_87401855
even kort: jullie zijn lief, bedankt voor de reacties. Geen moment stil gestaan bij het idee dat ik misschien wel streng voor mezelf was. Nou goed. Ze deed het vanavond nog een keer dunnetjes over met een doperwt ( :') ) en daar reageerde ik al veel beter op, ben er al wat ontspannender over. Ik ga in elk geval kijken of ik hier een ehbo-voor-kinderen cursus kan volgen.

Stiemie succes morgen!
pi_87403478
Stiemie, welkom terug! Klink als een lekkere tijd. En wat grappig dat ze zo verschillend zijn je twee meiden. Leuk!

Senna, babbelkontje, wat praat je lekker! :7

En al die geschrokken mama's. :* Wat kunnen ze je hart stil doen staan he? Zo klein en kwetsbaar zijn ze eigenlijk.

Ik moet even jubelen over mijn kind. Ik vind hem zo geweldig! Mijn jochie. Mijn kleine charmeur. O+
Mijn Kootje Kadootje. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87418444
Haha Kootje Kadootje O+
Ff jubelen, gewoon zomaar...omdat ie er is O+

Jore, Meike is altijd al wel kleinzerig geweest, ook toen ze kleiner was.
Maar misschien ook wel het effect van een tweede hoor, bij Lars, bij Meike reageerden we er ook altijd veel meer op. En die eerste keer dat ze viel.....oh mijn mooie meisje, helemaal stuk :o :@
Moet zeggen dat dat soort dingen me zoveel makkelijker afgaan met Lars.
En misschien dat hij daarom zelf ook wel veel makkelijker is daarin.

Zo en nu op naar de notaris, testament regelen.
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:51:40 #49
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87418889
Als Annicka valt of haar kopje stoot zeggen we gewoon: 'POK!' :P
We merkten trouwens wel dat als oma erbij was ze wel ging huilen, want dan was het 'Owww, arme kleine! Doet het pijn? Koetsjiekoetsjiekoetjsie.' *knuffel, knuffel*' Toen we haar voorstelden er verder niet zoveel aandacht aan te besteden, was het ook bij oma gelijk over.

Als het écht pijn heeft gedaan dan is het natuurlijk wel huilen en dan zijn we er ook voor haar. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:01:52 #50
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_87419225
Innepin, ik heb zelf ook EHBO voor kinderen gedaan en dat geeft idd wel wat vertrouwen. Maar dan nog, als een van de twee iets heeft of een schuiver maakt of zoiets, dan moet ik mezelf echt even schoppen om in actie te komen hoor! Je schrikt toch enorm, omdat het je eigen kind is.

Morris zingt tegenwoordig: hihihi, hahaha, pfffffff laaaaaaa. En dat dan 100 keer.
En als ik dan begin met 'klap eens in je handjes', dan doet ie heel snel zijn handen op zijn hoofd en begint ie heen en weer te schudden. Zo grappig om te zien.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_87423577
Kootje Kadootje O+ Mooi he, zo'n gevoel! O+

Morris aan het zingen, wat leuk! :D

Over vallen gesproken, m'n mup gaat door met stunten. Vanmorgen een tand door haar lip gevallen :'( Nou is ze een klein zulu'tje. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 oktober 2010 @ 17:45:32 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87425298
GWS: hier is het standaard: hoofdje stoot , luisje dood :D hij speelt ook rustig verder als hij z'n kop stoot ofzo, t interesseert hem echt niet. Behalve een goeie twee weken geleden toen hij met een sneltreinvaart over de salontafel kroop en het einde niet zag :X hij donderde er zó af *BOINK* (ik stond overigens in de keuken dus kon het ook niet vóór zijn ;( ) en toen "WHEEEEWHEEEE" (sindsdien wil hij ook alleen nog maar op de bank verschoond worden en niet meer op tafel :') )

Karin: is het niet ook gedeeltelijk omdat Lars een jongen is dat je iets makkelijker bent? Voor mijn gevoel kunnen jongetjes meer hebben dan meisjes :@

Jan heeft vanmorgen een kabouter geknutseld op de psz O+ hij is echt cute om te zien, en die gaat ook echt als eerste opgehangen worden in het nieuwe huis <3

pi_87426347
OMG! Mijn kind wordt zo groot!
Ze pakt een van de speelgoeddozen, kiepert 'm om (met een beetje hulp) en plukt er wat uit. Ik denk: wat heeft ze nou?
Heeft ze haar pop en het plastic poppenflesje dat erbij hoort gepakt en zit ze de pop de fles te geven :o :o :D O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 oktober 2010 @ 18:17:43 #54
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87426406
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:15 schreef innepin het volgende:
OMG! Mijn kind wordt zo groot!
Ze pakt een van de speelgoeddozen, kiepert 'm om (met een beetje hulp) en plukt er wat uit. Ik denk: wat heeft ze nou?
Heeft ze haar pop en het plastic poppenflesje dat erbij hoort gepakt en zit ze de pop de fles te geven :o :o :D O+
O+

pi_87426731
Kiek nou dan <3

ik was natuurlijk nét te laat met klikken, ze had echt de fles in de mond van de pop gefrut :D O+
pi_87428262
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:27 schreef innepin het volgende:
Kiek nou dan <3

[ afbeelding ]
ik was natuurlijk nét te laat met klikken, ze had echt de fles in de mond van de pop gefrut :D O+
Lief!! O+

Tess pakt steeds de telefoon en zegt dan: Ajjo papa... Ja! O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator maandag 11 oktober 2010 @ 19:19:25 #57
5428 crew  miss_sly
pi_87428910
oeke O+ je kadootje is ook echt een geweldig mannetje O+

innepin, wat schetig O+ echt zo leuk he, dat je ook in dat spelen ineens ziet dat ze groot worden.

Vicky O+ ook al zo schetig!

Senna ging vanochtend papa nog even achterna om nog een kusje te halen tussen de spijlen van het traphekje door voor hij wegging naar zijn werk O+
pi_87430164
Dat doet Tess ook Miss! Zo lief! O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87435243
Jan zijn eerste knutselwerkje mee naar huis. Wat wordt hij groot! :)

Innepin, kijk je meisje nou! Wat geweldig schattig, zo'n mini mama. O+

Senna en Tess, wat zijn jullie goede dochters! O+
Ko heeft bij het dag zeggen iets nieuws. Vol enthousiasme zwaaien en heel zachtjes huilen. ;(

We zijn vanmiddag gaan zwemmen. Al een tijd niet meer gedaan.
Ko ging helemaal uit zijn dak!
De hele tijd moesten we heen en weer tussen het peuterbadje en het grote zwembad.
Hij was zo blij. Totaal niet bang.
Op het moment dat de golven kwamen, wilde hij perse erin. En hij wilde er niet uit.
Het is dat ik het best heftig vond dat ik op een gegeven moment naar de kant ging.
Ko worstelde zich van mijn schoot om er terug in te gaan. :D

Op dit soort momenten vin ik het jammer dat we niet het babyzwemmen hebben doorgezet, als ik de zwemverhalen van Driekus lees. O+
Voor deze winter ga ik kijken of we weer naar het babyzwemmen kunnen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87437537
Kootje Kadootje O+ Wat leuk dat hij het zwemmen zo leuk vond, en zo stoer ook al zeg!
Innepin, wat schattig hoe Willow al met die pop speelt zeg! O+

Dat echt gaan spelen is zo leuk om te zien vind ik ook. Graeme vind het helemaal leuk om zelf kiekeboe te doen, of heel hard weg te lopen of kruipen en dan moeten wij erachteraan en hem vangen O+ Zo schattig. En hij komt ineens ook soms bij me knuffelen, dat deed hij eerder nooit. Ik vind dat echt zooo lief! Ook Anna komt hij steeds vaker bekijken en dan probeert hij haar te aaien (dat gaat meer zo van *mep mep mep* maar hij bedoelt dat echt wel lief :D ) of hij legt zijn hoofd bij haar op het dekentje.
Vanmiddag zat hij bij mij op schoot en aten we samen aardbeien, en toen ging ie mij er eentje voeren. Echt, ik ben zo verliefd op mijn beide kindjes O+ *;
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_87447491
Bij deze: Isabeau en Sorbootje van harte welkom in het Dreumestopic!!!

Jullie zijn er nog niet, maar vanaf vandaag is Isabeau een dreumesje, dus opschuiven :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_87448536
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:31 schreef oeke het volgende:
Innepin, kijk je meisje nou! Wat geweldig schattig, zo'n mini mama. O+
Ja en dat terwijl ze tot gisteren de pop alleen maar gebruikte als gooi- en smijtobject :o :D

Graeme die zelf speelt O+
Willow doet sinds kort ook zelf kiekeboe spelen O+ Zo lief!
En toevallig kreeg ik gister ook eten (een kaasstengel) in mijn mond geduwd door mijn lieve dochter die alles wil delen :P

Isabeauty gefeliciteerd en welkom *O*

@Oeke, dat klinkt echt als een leuke ervaring, zo samen zwemmen! Waterratje O+
pi_87449522
Zo, dag allemaal. Ik kom even binnenvallen. ;)

Net dus bij het consultatiebureau geweest met Julian. Over het nog niet lopen van Julian maakt de arts zich helemaal geen zorgen. Hij loopt goed langs de rand van een tafel enz en is sterk in de benen, dus dat komt wel goed. Het nog niet praten is een ander verhaal. Over twee maanden hebben we weer een afspraak, zit er dan nog geen vooruitgang in worden we doorverwezen naar het audiologisch centrum. Ik heb een boekje meegekregen met tips en adviezen hoe te praten met je kind dus we gaan nu veel oefenen. :)
pi_87449838
Die foto van Willow O+ Wat super schattig :D

Isabeautje van harte gefeliciteerd met je eerste verjaardag *O* En Sorbo ook gefeliciteerd natuurlijk :D

nr zoveel, fijn dat de arts zich geen zorgen maakt over het lopen en ook fijn dat je een boekje met tips hebt gehad over het praten! Succes met oefenen :)

Ohw ik ben zó verliefd op mijn kleine grote ventje.. Gisteravond hebben we een wel kwartier verstoppertje gespeeld, en een lol dat hij had :D Hij gaf zijn boekje (dat we net gelezen hadden) aan mij, ik verstopte het ergens op het bed en hij ging zoeken.. keer op keer.. :D En elke keer als hij het boekje gevonden had heel trots en blij lachen :D
En hij stond gisteren voor het eerst héél even los zonder direct te vallen :D

Morgen moeten we naar de kno-arts, ik ben benieuwd wat die gaat zeggen over eventuele buisjes en amandelen knippen..
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:02:55 #65
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_87453843
Chan, leuk is dat! Verstoppertje spelen, is hier ook favoriet!

Innepin, die foto! Inderdaad wat wordt ze dan groot zeg!

Kobus, heerlijk gezwommen! Leuk is dat hè kerel!

Nummer zoveel, wat voor een tips staan er in dat boekje? Ik ben wel benieuwd eigenlijk!

Sinds gister is Joep aan het oefenen zonder zijn beugel bij zijn trip trap. Dus zelf de stoel op en zelf eraf. De eerste keer eraf ging fout. Hij dacht dat hij zichzelf zo naar beneden kon laten glijden. Toen heb ik een beetje geforceerd voorgedaan (omdraaien, been naar beneden) hoe het moest en daarna ging het goed! Alleen met het eten zelf, zet ik de beugel even terug. Soms leunt er nl een beetje tegenaan en ik ben anders bang dat ie zo gewend is om te leunen... en dat doet en er dan ineens vanaf valt. Maar dan heb je dus ook zo'n gevoel... wat wordt ie groot!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:08:43 #66
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87454017
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zo, dag allemaal. Ik kom even binnenvallen. ;)

Net dus bij het consultatiebureau geweest met Julian. Over het nog niet lopen van Julian maakt de arts zich helemaal geen zorgen. Hij loopt goed langs de rand van een tafel enz en is sterk in de benen, dus dat komt wel goed. Het nog niet praten is een ander verhaal. Over twee maanden hebben we weer een afspraak, zit er dan nog geen vooruitgang in worden we doorverwezen naar het audiologisch centrum. Ik heb een boekje meegekregen met tips en adviezen hoe te praten met je kind dus we gaan nu veel oefenen. :)
hoe oud is Julian nu? fijn dat hij verder goedgekeurd is *O*

pi_87454420
Anderhalf. :)

Nou ja, 'goedgekeurd'.
Als hij over twee maanden nog niet vooruit is gegaan willen ze toch gaan uitzoeken hoe dit komt.
En nu heb ik even zitten 'googlen' op audiologisch centrum en lees je meteen weer verhalen over autisme en dergelijke.
Gisteren had Julian flinke koorts en hele koude handjes en voetjes en keek ik even op internet en kom je meteen weer uit op 'hersenvliesontsteking' enzo.
Soms doet dat internetten meer kwaad dan goed. :D

Nu maak ik me weer zorgen. :')
pi_87454693
Wat versta je precies onder niet praten NZ? Mila kletst een hoop maar veel daarvan is echt nog haar eigen taaltje..
pi_87454794
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:28 schreef Raissa het volgende:
Wat versta je precies onder niet praten NZ? Mila kletst een hoop maar veel daarvan is echt nog haar eigen taaltje..
Wel brabbelen, niet verstaanbaar. Maar hij heeft ook geen aparte eigen woordjes voor iets.
Het zijn vooral een hoop oerkreten als ie je iets duidelijk probeert te maken. ;)
pi_87455084
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:21 schreef nummer_zoveel het volgende:

Nou ja, 'goedgekeurd'.
Als hij over twee maanden nog niet vooruit is gegaan willen ze toch gaan uitzoeken hoe dit komt.
En nu heb ik even zitten 'googlen' op audiologisch centrum en lees je meteen weer verhalen over autisme en dergelijke.
Gisteren had Julian flinke koorts en hele koude handjes en voetjes en keek ik even op internet en kom je meteen weer uit op 'hersenvliesontsteking' enzo.

Ik heb dat toevallig een tijdje geleden aan mijn huisarts gevraagd toen mijn zoon hoge koorts in combinatie met koude handjes/voetjes had. Volgens mijn arts komt dat omdat al het bloed naar de belangrijkste organen gaat, de handjes en voetjes zijn als het ware minder belangrijk. Dus als je kind verder niet slap en gewoon alert is dan is er blijkbaar niet zo veel aan de hand.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:38:50 #71
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_87455088
NZ, dat is hier ook. Oerkreten volop.

En gefeliciteerd Isabeau! En Sorbo!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:38:51 #72
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_87455089
NZ, hoe reageer Julian op prikkels, zoals (onverwachte, harde) geluiden, aanrakingen, fel licht, beweging? Heeft hij naast het niet- praten ook andere dingen, en dat kunnen hele "kleine" dingen zijn, waar je je wel eens zorgen over maakt? Al is het maar een split second? Bijv als je hem roept, dat hij niet reageert op zijn naam ofzo? Doof lijkt?
Slaapproblemen, bepaalde gewoontes die hij heeft, problemen met eten, bepaalde dingen die " echt Julian zijn" (als je mij snapt, weet je wat ik bedoel, hoop ik).
Hoe is hij als hij boos is? Is hij meer baby of peuter? Erg driftig of juist heel passief? Onderzoekt hij de wereld? Wijst hij naar dingen?

Om maar eens wat vragen te stellen...
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
pi_87455207
Pff ik schrok me net half dood. Zat aan tafel, keek opzij en ineens stond Esmee bovenop een kinderstoeltje rechtop naast de box terwijl ze zich vasthield aan de spijlen :o Dat ben ik van Linde dus echt niet gewend
pi_87455385
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:42 schreef Stiemie het volgende:
Pff ik schrok me net half dood. Zat aan tafel, keek opzij en ineens stond Esmee bovenop een kinderstoeltje rechtop naast de box terwijl ze zich vasthield aan de spijlen :o Dat ben ik van Linde dus echt niet gewend
:o
klauterkeesje!

En verder een dikke vette O+ O+ voor Kootje Kadootje O+ en Willow-poppenmama O+ Timo O+ en en en nog veel meer. Wat is t toch heerlijk zo genieten van je kind hè <3

Nr-zoveel, komt vast goed, succes, je kunt je soms enorm zorgen maken om zulke dingen en internet kan soms idd meer kwaad dan goed doen. Julian is nog zo klein, lekker oefenen en aankijken.
Straks lult ie ineens de oren van je hoofd ;)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87455405
Het duurt gewoon nog een hele maand én een dag voor ik me hier met Ivan kan melden. Het lijkt wel of hij eeuwig een baby blijft.

Ik vind die foto van Willow zo lief! O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87455574
Oh ik lees nu ook van Kootje Kadootje O+ Wat klinkt dat lief zeg Oeke O+

Oh en poppenmoedertje Willow O+

Esmee heeft hier als bijnaam "De sleep" omdat ze zo door het huis sleept (al kruipt ze tegenwoordig ook wel). We moeten alleen gaan oppassen met het gebruik van haar bijnaam want laatst vroeg iemand in de tram hoe haar zusje heette.... uh je raad het vast al :')
pi_87455665
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:38 schreef Oxymoron het volgende:
NZ, hoe reageer Julian op prikkels, zoals (onverwachte, harde) geluiden, aanrakingen, fel licht, beweging? Heeft hij naast het niet- praten ook andere dingen, en dat kunnen hele "kleine" dingen zijn, waar je je wel eens zorgen over maakt? Al is het maar een split second? Bijv als je hem roept, dat hij niet reageert op zijn naam ofzo? Doof lijkt?
Slaapproblemen, bepaalde gewoontes die hij heeft, problemen met eten, bepaalde dingen die " echt Julian zijn" (als je mij snapt, weet je wat ik bedoel, hoop ik).
Hoe is hij als hij boos is? Is hij meer baby of peuter? Erg driftig of juist heel passief? Onderzoekt hij de wereld? Wijst hij naar dingen?

Om maar eens wat vragen te stellen...
Hij wijst heel veel naar wat ie allemaal ziet. Hij is gefacineerd door lampen en licht. Kan zo een hele tijd van de ene naar de andere lamp kruipen om die aan en uit te zetten, daar heeft ie veel lol in. En lachen om lampen die branden. Maar hij is ook veel bezig met z'n gewone speelgoed, torens bouwen, ballen gooien enz.
Hij maakt wel contact met ons (vader en moeder), maar hij knuffelt ons bv niet, reikt ook nooit z'n handjes naar ons uit om ons te knuffelen. Maar hij kijkt ons wel in de ogen dus. En lacht ook naar ons.
Voor vreemden is hij erg bang. Dan draait ie zich echt met z'n rug naar visite toe. En in een vreemde omgeving kruipt ie ook in z'n schulp.
Wat ik wel vreemd vind is dat hij geen afscheid neemt als we weggaan, hij kijkt dan gewoon maar wat. Niet zwaaien, geen 'dada', niks. Als ik hem op de kinderopvang achter moet laten moet ie wel huilen trouwens. Maar als ik dus ga werken en thuis wegga komt er weinig reactie van hem.

Hij is verder heel ondernemend, de hele dag in de weer met de omgeving te verkennen, wel echt actief bezig. En hij kan heel boos worden als het niet zo gaat als hij wilt maar da's wel normaal op die leeftijd he. ;)

Eten en slapen gaat wel goed. Alleen als ie wakker wordt s nachts kan ie zo een paar uur absoluut niet willen slapen. Maar meestal gaat dat wel goed hoor. :)

O ja, gehoorstestje hebben we al bij de huisarts laten doen. Was in orde.
pi_87455727
NZ, mijn vriendin heeft een zoontje van ruim 2 en die praat ook nog heel onduidelijk. Ze zijn ook bij het audiologisch centrum geweest en hij heeft buisjes gekregen. Ze lopen nu bij de logopediste enhet gaat een stuk beter. Mijn vriendin heeft als tip gekregen om helemaal vanaf de basis te beginnen en alles te benoemen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87456621
Ach ja, we zullen zien. :)
Het zullen wel zorgen om niks zijn. ;)
pi_87456880
Ik hoop het ook!
Ik vind dat er hier soms te vaak een stempel gegeven wordt.. Het ventje is 1,5 jaar en moet zich nog op alle fronten ontwillekelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87457056
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:30 schreef Vicky het volgende:
Ik hoop het ook!
Ik vind dat er hier soms te vaak een stempel gegeven wordt.. Het ventje is 1,5 jaar en moet zich nog op alle fronten ontwillekelen.
Ook, en ik vind dat er soms teveel 'gerichte' vragen worden gesteld.
Julian kan gewoon nog niet zoveel praten, en ze houden het in de gaten. Vier van de drie oppaskindjes van die leeftijd die Julian nu heeft, zeiden niet veel meer dan Julian doet. Oerkreten, of zoals ik het noem "soundchecken".
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_87457106
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:35 schreef McLaura het volgende:

[..]

Alsof je uit een paar woorden iets kan concluderen zonder een kindje uberhaupt gezien te hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87457173
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:37 schreef Vicky het volgende:

[..]

Alsof je uit een paar woorden iets kan concluderen zonder een kindje uberhaupt gezien te hebben.
Ik ben het er mee eens. Misschien gaat NZ zich nu onnodig meer zorgen maken dan ze al deed.. :{
pi_87457243
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:37 schreef Vicky het volgende:

[..]

Sja, je wilt ze de kost niet geven hoor, van die mensen die fibromyalgie claimen te hebben omdat ze een lijstje op internet tegenkwamen en volgens henzelf aan alle punten voldoen. En nou is dat slechts één voorbeeld natuurlijk.
pi_87457262
Nz hopelijk zijn het inderdaad zorgen om niks!

Uitdagen is hier het woord! Verschrikkelijk. Hij weet ook iedereen feilloos om zijn kleine vingertje te winden. Had ik al gezegd dat we hem vorige week van het Kdv ophaalde en zes kindjes op een rij op het bankje: vijf los en eentje in een tuigje.. Mogen jullie 1 keer raden wie.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_87457363
NZ : Thijs knuffelt ook niet actief, en mijn oppaskindje van 2 ook niet. Ik weet ook niet of je dat al kunt verwachten.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:47:28 #87
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_87457467
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:35 schreef McLaura het volgende:

[..]

Bedoel je mijn vragen? Zeg dat dan.

Het probleem is juist, dat er te wéinig gerichte vragen worden gesteld. Dat merk ik ook weer bij een autisme congres als waar ik was zaterdag. CB's, kinderartsen etc, kunnen dingen veel eerder vaststellen, als er gerichter dóórgevraagd wordt. Vroegtijdige interventie is hoe dan ook belangrijk, hoe eerder hoe beter. Er wordt teveel langs elkaar heen gezorgd, in de zorg. Iedereen zit op zijn eigen eilandje.
Ik zou het heel erg vinden als ik mijn kind jarenlang verkeerd zou benaderen. Als een arts mij niet wijst op serieuze problemen, omdat hij/zij niet heeft doorgevraagd, en niemand dat deed, "voor de goede sfeer" oid.
Alsof een stempel zo verkeerd is. Juist niet, ook niet op jonge leeftijf niet, want hoe vroeger en behandeld wordt, hoe beter de prognose.
Je gaat er niet dood aan, als je autisme, of doofheid, of een ontwikkelingsachterstand of een andere beperking hebt.
Je zal eerder doodgaan, als je van niks weet (van verdriet).

Ik zit niet op mijn handen, als ik dat niet nodig vind. Wil niet denken, over 2 jaar: had ik toen maar gevraagd of....
Nee, ik ben direct, en vraag nu. Van vragen wordt niemand slechter.
En uit 2 zinnen kan ik geen autisme halen. Maar uit 2 zinnen kun je ook niet halen "dat het wel goedkomt". :%
pi_87457478
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:44 schreef McLaura het volgende:
NZ : Thijs knuffelt ook niet actief, en mijn oppaskindje van 2 ook niet. Ik weet ook niet of je dat al kunt verwachten.
dat doet seb ook niet, ik dacht altijd dat hij gewoon niet zo'n knuffelkind is. Hij geeft ook geen kusjes of handjes. Dat is gewoon niet zijn ding of zo. Dat hoeft toch geen oorzaak te hebben? Zijn vader is ook niet zo lichamelijk ingesteld en ik juist heel erg.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_87457655
Ik krijg wel een kusje (lees:tong) als hij op bed gaat, maar dat is misschien wel omdat het een gewoonte is. Als Thijs valt wil hij ook niet knuffelen; even uithuilen en zich dan zo snel mogelijk van me afdrukken om verder te spelen.
pi_87457738
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:47 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Bedoel je mijn vragen? Zeg dat dan.

Oké, als dat er specifiek bij moet, zal ik voortaan je naam erbij zetten.

Alleen is 1,5 nog heel vroeg voor vroegtijdige interventie, en dus ook om conclusies te trekken uit 'dreumesgedrag'. En nee, dat verzin ik niet zelf.
pi_87457915
Ik vind het ook wel goed hoor dat ze het niet praten nu al in de gaten houden. Mocht het toch mis zijn zijn ze er alleen maar vroeg bij.
Nu moet ik zeggen dat de mannen van mijn kant in de familie ook heel stil zijn, sociaal niet zo vaardig, niet knuffelig... Het kan zijn dat ie dat geerfd heeft. ;)
pi_87458044
Is ook goed hoor, N_Z! En verder niet teveel erover lezen (als in Googlen), want voor hetzelfde geld haalt hij het straks allemaal in! Is hij soms de laatste maanden erg bezig geweest met leren lopen en andere motorische dingen?

Het gebeurt ook regelmatig dat de spraak dan iets gaat achterlopen, omdat baby's en dreumessen (ook de meisjes!) niet goed twee dingen tegelijk kunnen ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:04:53 #93
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87458117
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:21 schreef nummer_zoveel het volgende:

Nou ja, 'goedgekeurd'.

jan is bijna 22 maanden, en ik kreeg van de psz te horen dat ik me echt nog geen zorgen hoef te maken, dat de kinderarts zich te vroeg zorgen maakt, en dat ze het vaker zien. Ik houd me maar aan hun oordeel vast, ze werken tesnlotte dagelijks met kinderen enzo.

(sorry dat ik zo selectief ben op het moment, maar verwacht de opzichter voor inspectie)

pi_87458200
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:02 schreef McLaura het volgende:
Is ook goed hoor, N_Z! En verder niet teveel erover lezen (als in Googlen), want voor hetzelfde geld haalt hij het straks allemaal in! Is hij soms de laatste maanden erg bezig geweest met leren lopen en andere motorische dingen?

Het gebeurt ook regelmatig dat de spraak dan iets gaat achterlopen, omdat baby's en dreumessen (ook de meisjes!) niet goed twee dingen tegelijk kunnen ;)
Hij loopt ook nog niet (los).
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:14:19 #95
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87458477
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:04 schreef DJMO het volgende:

[..]

jan is bijna 22 maanden, en ik kreeg van de psz te horen dat ik me echt nog geen zorgen hoef te maken, dat de kinderarts zich te vroeg zorgen maakt, en dat ze het vaker zien. Ik houd me maar aan hun oordeel vast, ze werken tesnlotte dagelijks met kinderen enzo.

(sorry dat ik zo selectief ben op het moment, maar verwacht de opzichter voor inspectie)
Zonder op rest van de discussie in te gaan: Persoonlijk zou ik meer waarde hechten aan de mening van een kinderarts dan aan de mening van een leidster op de peuterspeelzaal.
A grand adventure has begun.
pi_87458524
Ah, dan nog..... ze houden het in de gaten, prima toch?

En niet lopen is sowieso niet zorgelijk tot de tweede verjaardag. Lekker laten gaan die knul van jou, tenzij je je teveel zorgen maakt, dan zou ik je aanraden naar een kinderarts te gaan.
pi_87458558
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:14 schreef Keshet het volgende:

[..]

Zonder op rest van de discussie in te gaan: Persoonlijk zou ik meer waarde hechten aan de mening van een kinderarts dan aan de mening van een leidster op de peuterspeelzaal.
Ik ook, maar dat is een andere discussie (maar dat hoef ik jou niet te vertellen geloof ik :D)
pi_87458732
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:07 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hij loopt ook nog niet (los).
pas als kindjes 2 zijn en ze lopen niet los wordt er gekeken of daar dan iets aan de hand is, is mij verteld. en het is toch vrij normaal dat een anderhalfjarige niet zoveel zegt nog? ik zeg niet dat er niks aan de hand is hoor, maar het klinkt ook allemaal niet zo instant zorgwekkend ;) selene is nu 2 jaar en 2 maanden en die maakt nu korte zinnetjes enzo. maar toen ze anderhalf was zei ze ook niet zoveel eigenlijk. ik heb het nog ff opgezocht, maar hier bij het cb waren ze toen tevreden met de paar 'woordjes' die ze zei. kan je kleintje wel dingen uit een boek aanwijzen? dus als je vraagt: "zie jij de kikker?" dattie de kikker aanwijst? zulke dingen tellen ook mee in taalvaardigheid.

verder lijkt het me een kwestie van afwachten en niet overreageren maar wel in de gaten houden. mijn 2 centjes erbij :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87459712
Joep al alleen van de trip trap, wat goed! ^O^

Iedere keer als ik de verhalen hier lees over zwemmen, neem ik me voor ook snel te gaan zoeken naar mogelijkheden bij mij in de buurt. Lijkt me zo leuk. In de vakantie vond ze het superleuk dus hopelijk nu nog steeds.

Chan, hoe ging het bij de KNO arts?

Willow, wat een snoepje ben je toch O+

Stiemie ik moet altijd zo lachen om je verhalen. Je ziet het eigenlijk al aan haar gezichtje, dat ze een ontzettend ondernemend doerakje is O+

Xeentje zegt sinds kort 'uh-oooohhh' iedere keer als ze iets laat vallen of als ze zelf op de grond gaat zitten. Zo'n heel lief, zacht uh-ooh'tje. Zooooo lief O+ En ze wil altijd alles delen, haar speentje, een champignonetje, soepstengels, alles wat ze lekker vindt probeert ze ook mij of papa toe te stoppen O+
We geven haar overdag al een hele tijd geen speentje meer, alleen als ze gaat slapen. Maar ze is wel heel erg dol op haar speentjes en laatst vertelden ze op het kdv dat ze daar de speentjes van de andere kindjes afpakt :o

Kusjes halen zoals Tess en Senna doet ze nog niet. Lijkt me zo lief. Wel kreeg ik gisteren zomaar een hele dikken knuffel met langdurige lebber O+
pi_87465484
Uh ohhh O+ Lief Xenia! Wacht maar, straks zegt ze eerst uh oh en laat ze daarna pas wat op de grond vallen. Is ook leuk :')

Ik ben net op de fiets Willows (eerste!) schoentje kwijtgeraakt ;( Ik heb me daarna rot gezocht, maar hij lag er echt niet meer ;( Ik moest er zelfs even om huilen! Belt D. om te vragen waarom ik zo sip ben. Dus ik uitleggen dat dat emotionele waarde heeft en ik ze graag wilde bewaren. Zegt ie: "Nou, dan worden het haar tweede schoentjes. Met een leuke anekdote :7 ". }:| Mannen :{w
pi_87465530
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:35 schreef innepin het volgende:
Zegt ie: "Nou, dan worden het haar tweede schoentjes. Met een leuke anekdote :7 ". }:| Mannen :{w
dat vind ik nou zo leuk aan mannen O+
want ik ben namelijk net als jou en heb dat relativeren nodig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')