quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:59 schreef Marie79 het volgende:voor Driekus en Timo
Leuk hè bodpa dat die jongens zo 'groot' al worden! Maarten kan ook steeds meer dingen. Helpt graag met een doekje met schoonmaken, is intens bezig een toren te maken van duplo, kijkt in boekjes en houdt er een heel verhaal bij
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:01 schreef Marie79 het volgende:
Wat ik ook nog wilde melden is dat ik het me nu niet zo goed kan voorstellen dat Maarten volgend jaar met hele zinnen zal praten en over 2 jaar al bijna naar school is
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:03 schreef miss_sly het volgende:
Dat ze steeds meer een eigen mensje, een individuutje worden, vind ik echt zo geweldig om te zien.
Gisteren was Senna niet helemaal fit (oa de billetjes, maar volgens mij voelde ze zich niet lekker) en dus was ze wat hangeriger. Ik had even de tv aangezet, beetje afleiding. Kijk ik even later naar de bank, ligt ze met haar hoofd zo op een kussen, ingebouwd met andere kussens, had ze zich echt een lekker eigen plekje gemaakt om even lekker te hangenZo echt eigen, heeeeerlijk
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:03 schreef miss_sly het volgende:
Dat ze steeds meer een eigen mensje, een individuutje worden, vind ik echt zo geweldig om te zien.
Gisteren was Senna niet helemaal fit (oa de billetjes, maar volgens mij voelde ze zich niet lekker) en dus was ze wat hangeriger. Ik had even de tv aangezet, beetje afleiding. Kijk ik even later naar de bank, ligt ze met haar hoofd zo op een kussen, ingebouwd met andere kussens, had ze zich echt een lekker eigen plekje gemaakt om even lekker te hangenZo echt eigen, heeeeerlijk
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:35 schreef mefke79 het volgende:
Ik vond het net zo leuk, de deurbel ging en onze buren stonden op de stoep. Hun zoontje is 6 maanden ouder dan Driekus. Of we mee buiten gingen spelen in de speeltuin (we wonen tegenover een speeltuin). Dus hup jas aan fiets mee en naar buiten.gewoon buiten spelen en dat iemand dat komt vragen
dan kan je mij dus ook opvegen. En ze reageren echt op elkaar, ook zo leuk om te zien. EN dat andere jochie loopt al, je ziet Driekus denken, dat wil ik ook en dan racet ie er op zijn knietjes achteraan.
Driekus is lang ja. Hij zit bovenaan de curve voor lengte, gewicht niet. Ik zag ergens een curve op internet en dan zit ie met gewicht zelfs onder gemiddeld. Maar dat is een andere curve dan dan ik in m'n groei op boekje heb. Daar is ie gemiddeld.
oh herkenbaar mefkequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:04 schreef mefke79 het volgende:
die van mij heeft geen zit-vlees voor boekjes lezen. Die heeft niet eens de rust om rustig op zijn zitzak z'n fles leeg te drinken. Zelfs dan schiet ie er halverwege vanaf om een stukkie verderop te gaan kijken.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:49 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik heb jen wel eens een soort van onderste boven gehouden in een vlaag van dit gaat niet goed. Maar vaak corrigeert een kindje toch zelf, door kotsen inderdaad. Zweet tussen je bilnaad en je kind eet rustig verder. Grijze haren zou je evan krijgen.
en dat zeg ik .. en je zei het zelf al.. je was verstijfd van angst. Volgende keer reageer je wél. Maak je zelf nou geen verwijten, gebeurd is gebeurd. Volgende keer wéét je dat ze het zelf kán oplossen, en lukt haar dat sniel genoeg, ben jij er heus wel om te helpen. Omdat je nu weet dat ze het in principe zelf kan, ben je minder verlamd van angst als het weer gebeurd.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:50 schreef innepin het volgende:
Mja, maar dat zeg ik dus, ik dééd niks. En dat valt me heel erg tegen van mezelf. Gelukkig spuugde ze het zelf al uit, maar jemig, hoe lang moet het duren voor ik ga reageren?
(overigens ben ik natuurlijk vrijwel altijd alleen met het avondeten, ik vind het makkelijker om op te letten als m'n man er ook is, maar dat terzijde).
En ze kán wel lopen. Heeft ze meerdere keren laten zien. Tien stappen achter elkaar, hoppa.
Maar nu doet ze het niet meer.Gaat niet snel genoeg, denk ik. Ik gok dat ze 't wel weer gaat doen als ze bedenkt dat ze ook kan rennen, ofzo...
Innepin, je deed het dus eigenlijk gewoon goedquote:Op zondag 10 oktober 2010 11:10 schreef mefke79 het volgende:
innepin, niet te streng voor jezelf, tuurlijk schrik je! En uit de ehbo cursus: eerst proberen het kindje er zelf uit laten komen en als dat echt niet gaat dan met de palm van je hand tussen de schouderbladen stoten. En dat dan van onderuit, dus vanuit rug richting hoofd.
Was dat bij Meike ook al zo toen ze Lars' leeftijd had? Lieuwe is ook echt een harde, die huilt niet snel (maar komt wel altijd kusjes halen voor op de zere plekquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:Marie, schoonmaken....gelijk maar een 3lettergrepenwoord!
knap!
Dat lijkt me nou net het enge aan dat babyzwemmen, dat onder water gedoe....
Komt denk ik omdat ik er zelf ook niet van hou (zwemmen niet, en onder water al helemaal niet)
Beterschap voor Driekus...![]()
Stiemie, wat klinkt dat gezellig! Mooi dat het zo leuk was. En nu aan de bak dus! Heel veel succes!![]()
Lars was vandaag weer beregezellig, vanmorgen naar de dierentuin geweest, vanmiddag naar opa en oma....hij heeft alleen in de auto even geslapen (zo'n 20 min) en wilde niet meer slapen daarna. Dus die was KA-POT! vanavond. Vandaag bij opa en oma wel weer een paar losse stappen. En hij staat steeds los. Opa vond dat maar eng, die staat er steeds achter om hem te vangen....
Hij valt heus weleens, maar gelukkig is Lars best een harde, hij gaat vaak gewoon door met wat hij aan het doen was, of hij piept 2 keer en gaat dan weer verder.
Heel anders als Meike, die gelijk doet alsof de wereld vergaat
quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:15 schreef innepin het volgende:
OMG! Mijn kind wordt zo groot!
Ze pakt een van de speelgoeddozen, kiepert 'm om (met een beetje hulp) en plukt er wat uit. Ik denk: wat heeft ze nou?
Heeft ze haar pop en het plastic poppenflesje dat erbij hoort gepakt en zit ze de pop de fles te geven![]()
![]()
![]()
Lief!!quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:27 schreef innepin het volgende:
Kiek nou dan <3
[ afbeelding ]
ik was natuurlijk nét te laat met klikken, ze had echt de fles in de mond van de pop gefrut![]()
![]()
Ja en dat terwijl ze tot gisteren de pop alleen maar gebruikte als gooi- en smijtobjectquote:Op maandag 11 oktober 2010 21:31 schreef oeke het volgende:
Innepin, kijk je meisje nou! Wat geweldig schattig, zo'n mini mama.![]()
hoe oud is Julian nu? fijn dat hij verder goedgekeurd isquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zo, dag allemaal. Ik kom even binnenvallen.
Net dus bij het consultatiebureau geweest met Julian. Over het nog niet lopen van Julian maakt de arts zich helemaal geen zorgen. Hij loopt goed langs de rand van een tafel enz en is sterk in de benen, dus dat komt wel goed. Het nog niet praten is een ander verhaal. Over twee maanden hebben we weer een afspraak, zit er dan nog geen vooruitgang in worden we doorverwezen naar het audiologisch centrum. Ik heb een boekje meegekregen met tips en adviezen hoe te praten met je kind dus we gaan nu veel oefenen.
Wel brabbelen, niet verstaanbaar. Maar hij heeft ook geen aparte eigen woordjes voor iets.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:28 schreef Raissa het volgende:
Wat versta je precies onder niet praten NZ? Mila kletst een hoop maar veel daarvan is echt nog haar eigen taaltje..
Ik heb dat toevallig een tijdje geleden aan mijn huisarts gevraagd toen mijn zoon hoge koorts in combinatie met koude handjes/voetjes had. Volgens mijn arts komt dat omdat al het bloed naar de belangrijkste organen gaat, de handjes en voetjes zijn als het ware minder belangrijk. Dus als je kind verder niet slap en gewoon alert is dan is er blijkbaar niet zo veel aan de hand.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
Anderhalf.
Nou ja, 'goedgekeurd'.
Als hij over twee maanden nog niet vooruit is gegaan willen ze toch gaan uitzoeken hoe dit komt.
En nu heb ik even zitten 'googlen' op audiologisch centrum en lees je meteen weer verhalen over autisme en dergelijke.
Gisteren had Julian flinke koorts en hele koude handjes en voetjes en keek ik even op internet en kom je meteen weer uit op 'hersenvliesontsteking' enzo.
Soms doet dat internetten meer kwaad dan goed.![]()
Nu maak ik me weer zorgen.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:42 schreef Stiemie het volgende:
Pff ik schrok me net half dood. Zat aan tafel, keek opzij en ineens stond Esmee bovenop een kinderstoeltje rechtop naast de box terwijl ze zich vasthield aan de spijlenDat ben ik van Linde dus echt niet gewend
Hij wijst heel veel naar wat ie allemaal ziet. Hij is gefacineerd door lampen en licht. Kan zo een hele tijd van de ene naar de andere lamp kruipen om die aan en uit te zetten, daar heeft ie veel lol in. En lachen om lampen die branden. Maar hij is ook veel bezig met z'n gewone speelgoed, torens bouwen, ballen gooien enz.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:38 schreef Oxymoron het volgende:
NZ, hoe reageer Julian op prikkels, zoals (onverwachte, harde) geluiden, aanrakingen, fel licht, beweging? Heeft hij naast het niet- praten ook andere dingen, en dat kunnen hele "kleine" dingen zijn, waar je je wel eens zorgen over maakt? Al is het maar een split second? Bijv als je hem roept, dat hij niet reageert op zijn naam ofzo? Doof lijkt?
Slaapproblemen, bepaalde gewoontes die hij heeft, problemen met eten, bepaalde dingen die " echt Julian zijn" (als je mij snapt, weet je wat ik bedoel, hoop ik).
Hoe is hij als hij boos is? Is hij meer baby of peuter? Erg driftig of juist heel passief? Onderzoekt hij de wereld? Wijst hij naar dingen?
Om maar eens wat vragen te stellen...
Ook, en ik vind dat er soms teveel 'gerichte' vragen worden gesteld.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:30 schreef Vicky het volgende:
Ik hoop het ook!
Ik vind dat er hier soms te vaak een stempel gegeven wordt.. Het ventje is 1,5 jaar en moet zich nog op alle fronten ontwillekelen.
Alsof je uit een paar woorden iets kan concluderen zonder een kindje uberhaupt gezien te hebben.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:35 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ook, en ik vind dat er soms teveel 'gerichte' vragen worden gesteld.
Ik ben het er mee eens. Misschien gaat NZ zich nu onnodig meer zorgen maken dan ze al deed..quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:37 schreef Vicky het volgende:
[..]
Alsof je uit een paar woorden iets kan concluderen zonder een kindje uberhaupt gezien te hebben.
Sja, je wilt ze de kost niet geven hoor, van die mensen die fibromyalgie claimen te hebben omdat ze een lijstje op internet tegenkwamen en volgens henzelf aan alle punten voldoen. En nou is dat slechts één voorbeeld natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:37 schreef Vicky het volgende:
[..]
Alsof je uit een paar woorden iets kan concluderen zonder een kindje uberhaupt gezien te hebben.
Bedoel je mijn vragen? Zeg dat dan.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:35 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ook, en ik vind dat er soms teveel 'gerichte' vragen worden gesteld.
dat doet seb ook niet, ik dacht altijd dat hij gewoon niet zo'n knuffelkind is. Hij geeft ook geen kusjes of handjes. Dat is gewoon niet zijn ding of zo. Dat hoeft toch geen oorzaak te hebben? Zijn vader is ook niet zo lichamelijk ingesteld en ik juist heel erg.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:44 schreef McLaura het volgende:
NZ : Thijs knuffelt ook niet actief, en mijn oppaskindje van 2 ook niet. Ik weet ook niet of je dat al kunt verwachten.
Oké, als dat er specifiek bij moet, zal ik voortaan je naam erbij zetten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:47 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Bedoel je mijn vragen? Zeg dat dan.
jan is bijna 22 maanden, en ik kreeg van de psz te horen dat ik me echt nog geen zorgen hoef te maken, dat de kinderarts zich te vroeg zorgen maakt, en dat ze het vaker zien. Ik houd me maar aan hun oordeel vast, ze werken tesnlotte dagelijks met kinderen enzo.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
Anderhalf.
Nou ja, 'goedgekeurd'.
Als hij over twee maanden nog niet vooruit is gegaan willen ze toch gaan uitzoeken hoe dit komt.
En nu heb ik even zitten 'googlen' op audiologisch centrum en lees je meteen weer verhalen over autisme en dergelijke.
Gisteren had Julian flinke koorts en hele koude handjes en voetjes en keek ik even op internet en kom je meteen weer uit op 'hersenvliesontsteking' enzo.
Soms doet dat internetten meer kwaad dan goed.![]()
Nu maak ik me weer zorgen.
Hij loopt ook nog niet (los).quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:02 schreef McLaura het volgende:
Is ook goed hoor, N_Z! En verder niet teveel erover lezen (als in Googlen), want voor hetzelfde geld haalt hij het straks allemaal in! Is hij soms de laatste maanden erg bezig geweest met leren lopen en andere motorische dingen?
Het gebeurt ook regelmatig dat de spraak dan iets gaat achterlopen, omdat baby's en dreumessen (ook de meisjes!) niet goed twee dingen tegelijk kunnen
Zonder op rest van de discussie in te gaan: Persoonlijk zou ik meer waarde hechten aan de mening van een kinderarts dan aan de mening van een leidster op de peuterspeelzaal.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
jan is bijna 22 maanden, en ik kreeg van de psz te horen dat ik me echt nog geen zorgen hoef te maken, dat de kinderarts zich te vroeg zorgen maakt, en dat ze het vaker zien. Ik houd me maar aan hun oordeel vast, ze werken tesnlotte dagelijks met kinderen enzo.
(sorry dat ik zo selectief ben op het moment, maar verwacht de opzichter voor inspectie)
Ik ook, maar dat is een andere discussie (maar dat hoef ik jou niet te vertellen geloof ikquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:14 schreef Keshet het volgende:
[..]
Zonder op rest van de discussie in te gaan: Persoonlijk zou ik meer waarde hechten aan de mening van een kinderarts dan aan de mening van een leidster op de peuterspeelzaal.
pas als kindjes 2 zijn en ze lopen niet los wordt er gekeken of daar dan iets aan de hand is, is mij verteld. en het is toch vrij normaal dat een anderhalfjarige niet zoveel zegt nog? ik zeg niet dat er niks aan de hand is hoor, maar het klinkt ook allemaal niet zo instant zorgwekkendquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hij loopt ook nog niet (los).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |