abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140787905
Ik heb nu bloeddruk verlagende medicatie om te kijken of de migraine minder wordt en gebruik/test de cefaly.de scherpste randjes zijn er vanaf.
Had laatste tijd wel 2 a 3 aanvallen per week en sumatriptan helpt wel maar ja zo vaak is ook niet de bedoeling. Hier sinds uurtje weer migraine vrij. Had ik vanaf woensdag middag pppffd
pi_154883285
Schop.
Vandaag weer zover.. het komt iets vaker de laatste tijd dan het vóór de overgang het geval was.... lijkt het.
Maar goed. Ik heb de klassieke aura-migraine en kreeg als tip van iemand het middel : Rizapriptan.
Hoe werkt dat bij jullie? Hoe zijn de bijwerkingen, want ik neem al zeker geen 20 jaar meer medicatie omdat de bijwerkingen altijd erger waren dan de aanval (18-20 uur tot alles weg is).
Breekt het middel de aura's al af binnen een half uur of blijft die allesverzengende koppijn weg? Ik voel/hoor het zelfs kraken vandaag, zo'n pijn. Aura's waren ook weer fijn lang aanwezig met afasie en uitval.
pi_154887299
Ik gebruik het.
Het neemt bij mij de aura niet weg. En het stopt de migraine ook niet. Enige is dat ik minder lang last heb van hoofdpijn.
Ik word wel heel erg moe en loom van dat spul.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 08:28:32 #206
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_154887880
Ik neem het pas in na de aura. Ik krijg alleen ontzettende dorst erna. Moeheid ed. Heb ik al voor de aanval.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_154888042
Ik gebruik sumatriptan, maar heb migraine zonder aura.

Helpt bij mij goed tegen de hoofdpijn, die is een uurtje na inname een heel stuk draaglijker. Maar ook ik word erg moe :D. Of dat van de migraine of het middel komt weet ik niet.
pi_154892112
Ik kan het alleen maar innemen bij de eerste visuele verschijnselen omdat ik het niet voel aankomen.

Je hebt sowieso een olifant op je hoofd zitten na de aura's, en vandaag ook nog is het niet weg en heel erg moe heb ik ook wel, dorst ook, maar als dat ook alle bijwerkingen zijn vind ik het wel iets om een keer te proberen.
Vroeger had ik iets als imigran of zoiets, en ik voelde me zo vreselijk raar, naar, een zombie dat ik het nooit meer heb genomen.
pi_154892234
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:22 schreef Bluezz het volgende:
Je hebt sowieso een olifant op je hoofd zitten na de aura's en heel erg moe is het ook wel, dorst ook, maar als dat alle bijwerkingen zijn vind ik het wel iets om een keer te proberen.
Vroeger had ik iets als imigran of zoiets, en ik voelde me zo vreselijk raar, naar, een zombie dat ik het nooit meer heb genomen.
Dat is de merknaam van sumatriptan, dat ik heb :D. Een zombie word ik er niet van, maar wel dus duf.
Als ik op mijn werk een aanval krijg, functioneer ik na het nemen van een sumatriptan nog maar op hooguit halve kracht. Ik kom de dag door maar daar is ook alles mee gezegd. Vaak stap ik in de auto naar huis en ga alsnog in bed liggen.

Hoe doen jullie dat trouwens bij een aanval op je werk? Met migraine kan ik in zijn geheel niet autorijden. Het medicijn beinvloedt de rijvaardigheid. Toch moet je op een of andere manier thuiskomen. Ik neem dus wel medicijn en rij naar huis.

Ik heb geen aura's voor een migraine-aanval, wel dat ik vreselijk veel moet geeuwen en trek heb in zoet en vet. Na een aanval heb ik daar ook altijd zin in :').
pi_154892667
Ik wacht tot de aura's weg zijn en met een shitload aan PCM laat ik me naar huis brengen of ga na een uur of anderhalf zelf met de bus of golfer komt me halen. Heb ooit wel eens doorgewerkt maar achteraf was ik 3 dagen van de kaart en had allemaal fouten zitten maken.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:10:01 #211
139677 Curiosity
pi_154896141
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:28 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dat is de merknaam van sumatriptan, dat ik heb :D. Een zombie word ik er niet van, maar wel dus duf.
Als ik op mijn werk een aanval krijg, functioneer ik na het nemen van een sumatriptan nog maar op hooguit halve kracht. Ik kom de dag door maar daar is ook alles mee gezegd. Vaak stap ik in de auto naar huis en ga alsnog in bed liggen.

Hoe doen jullie dat trouwens bij een aanval op je werk? Met migraine kan ik in zijn geheel niet autorijden. Het medicijn beinvloedt de rijvaardigheid. Toch moet je op een of andere manier thuiskomen. Ik neem dus wel medicijn en rij naar huis.

Ik heb geen aura's voor een migraine-aanval, wel dat ik vreselijk veel moet geeuwen en trek heb in zoet en vet. Na een aanval heb ik daar ook altijd zin in :').
Geeuwen is ook een aura.
pi_154896275
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:10 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Geeuwen is ook een aura.
Volgens mij is geeuwen geen aura maar wel een "voorteken" / waarschuwing :)
pi_154896937
Hebben jullie ook altijd je bedenkingen bij het 'begrip' op de werkvloer?
Nou werk ik al mijn hele leven in de zorg, VPhuizen, ziekenhuizen e.d. en ze zéggen allemaal dat ze het vreselijk rot vinden en beterschap, maar toch heb ik in het verleden wel wat gesprekken met teamleiders moeten voeren door mijn wat hogere ziekteverzuim dan anderen.
Ooit was er eentje die zei dat ze het best rot vond dat ik dat had, maar dat er ook collega's waren die in 3 jaar niet 1 dag ziek waren geweest. :')
pi_154896967
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:14 schreef MaLo het volgende:

Volgens mij is geeuwen geen aura maar wel een "voorteken" / waarschuwing :)
Voorteken bij mij is euforie, ik voel me op de toppen van mijn bestaan :+
En dan pats zie ik de helft van mn arm niet meer of zo en beginnen de aura's. Geeuwen is géén aura hoor :D

Dit zijn aura's en filmpjes ervan : (kan er bijna niet naar kijken)
http://www.marklanphen.nl/blog/migraine-met-aura/
pi_154897553
Ik heb al 3 maanden bijna geen last meer, nieuwe bloeddrukpillen zijn super!!!
pi_154898210
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:06 schreef soapie het volgende:
Ik heb al 3 maanden bijna geen last meer, nieuwe bloeddrukpillen zijn super!!!
Wat fijn!!
Zijn dat de betablokkers toevallig waar mijn huisarts het over had vanmiddag? Ter preventie?
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:34:14 #217
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_154898365
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:30 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wat fijn!!
Zijn dat de betablokkers toevallig waar mijn huisarts het over had vanmiddag? Ter preventie?
Waarschijnlijk wel. Men is er bij toeval achter gekomen dat betablokkers zoals Propranolol een profylactische werking hebben. Hartpatienten met migraine die ze slikten meldden een afname van de aanvallen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_154898379
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:30 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wat fijn!!
Nee denk het niet, ik heb last van hoge bloeddruk, tabletten die ik daarvoor heb gekregen hebben als zeeeeer prettige bijkomstigheid dat ik bijna geen migraine meer heb gehad...
pi_154898525
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:34 schreef tonja het volgende:

Waarschijnlijk wel. Men is er bij toeval achter gekomen dat betablokkers zoals Propranolol een profylactische werking hebben. Hartpatienten met migraine die ze slikten meldden een afname van de aanvallen.
Ja daar had de h.a. het over.
pi_154898570
Propanolol deed helemaal niks bij mij...
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:44:24 #221
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_154898689
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:40 schreef soapie het volgende:
Propanolol deed helemaal niks bij mij...
Bij mij ook niet, maar niet geschoten is altijd mis.
pi_154898752
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:44 schreef tonja het volgende:

[..]

Bij mij ook niet, maar niet geschoten is altijd mis.
Dat is zeker waar! je gaat echt alles proberen om minder-geen hoofdpijn meer te hebben!!
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:50:51 #223
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_154898878
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:46 schreef soapie het volgende:

[..]

Dat is zeker waar! je gaat echt alles proberen om minder-geen hoofdpijn meer te hebben!!
Ik heb veel baat bij medicinale wiet , als je het een lage dosis neemt via bv thee, voordat het erg is lost het het altijd wel op
pi_154900029
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:39 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ja daar had de h.a. het over.
Ik gebruik metoprolol, tijdje met goed resultaat, maar laatste tijd weer meer migraine.
Hele hoofd voelt dan ook pijnlijk aan. De buitenkant zeg maar.
Zit nu ook met behoorlijk laag ferritine gehalte en dat kan daar ook mee te maken hebben.
pi_154920274
* cafpow meld zich....

Zelf heb ik ook last van migraine, niet heel vaak op het moment. Ik heb tijden gehad waarin ik makkelijk 4keer in de maand met een aanval zit en soms maanden zonder.

Nu zit ik in een periode zonder, laatste aanval zonder speciale reden was 3 maanden geleden. Wat bij mij erg belangrijk is om een aanval te voorkomen is goede nachtrust, voldoende vocht innemen.

Wat bij mij ook helpt als ik heel erg lichte hoofdpijn heb en ik de kans heb te gaan liggen met 2 kussens leunend op de zijkant van het hoofd waar ik het voel.

Bij mij kan je ook echt in de buurt van mijn rechteroor een dikke/opgeblazen ader voelen en hij bonkt dan, als ik hem indruk dverdwijnt de spanning en pijn zolang ik hem ingedrukt heb.

Na heel intensief sporten (spinning/kickboksen) heb ik ook kans op een aanval..soms houdt deze 1 dag aan maar soms ook nergens last van.

Ik gebruik ook rizatriptan en het is voor mij echt een wondermiddel. Wel neem ik ze alleen als het echt een zware aanval is. Na 10 minuten begint de aanval bij mij al te zakken en na half uurtje is het meestal verdwenen afhankelijk van hoe zwaar de aanval was.
Na een aanval ben ik ook inderdaad altijd moe, alleen dat is altijd na een aanval ook al heb ik geen medicatie op.
Zelf heb ik gelukkig bijna geen last van aura's..
pi_154921014
Ik zou bijna hopen dat ik een nieuwe aanval krijg, zo benieuwd naar het wondermiddel :o
pi_154928189
Even een reeks van gemaakt.
pi_154929774
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:34 schreef Bluezz het volgende:
Ik zou bijna hopen dat ik een nieuwe aanval krijg, zo benieuwd naar het wondermiddel :o
Wat heb je nu gekregen?

Ik was/ben sinds gistermiddag ook weer de sjaak.
Vandaag vrije dag,kinderen vrij en die konden vanmo gelukkig paar u naar opa en oma.
Nu beetje thuis hangen en weer op tijd naar bed.
Vaak trekt t na 24u wel weg maar ben er nu bang voor.....
pi_154930137
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:39 schreef Bluezz het volgende:
Hebben jullie ook altijd je bedenkingen bij het 'begrip' op de werkvloer?
Nou werk ik al mijn hele leven in de zorg, VPhuizen, ziekenhuizen e.d. en ze zéggen allemaal dat ze het vreselijk rot vinden en beterschap, maar toch heb ik in het verleden wel wat gesprekken met teamleiders moeten voeren door mijn wat hogere ziekteverzuim dan anderen.
Ooit was er eentje die zei dat ze het best rot vond dat ik dat had, maar dat er ook collega's waren die in 3 jaar niet 1 dag ziek waren geweest. :')
Om hierop terug te komen, bij mijn werk zijn ze best begripvol. Ik meld het als ik een aanval heb. Door de medicatie kan ik het soms uitzingen maar men weet dat ik dan weinig productief meer ben. En als ik naar huis ga vanwege migraine, dan is dat maar zo. Ik krijg er eigenlijk nooit opmerkingen over.

Ik verzuim zelden, behalve door migraine. Bij ons krijg je na 3 ziekmeldingen per jaar een veelverzuimgesprek. Ik mocht ook een keer komen opdraven. Migraine, migraine en een operatie :') . Tja we waren binnen 5 minuten uitgepraat :D.
pi_154930155
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:13 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Wat heb je nu gekregen?

Vandaag vrije dag,kinderen vrij en die konden vanmo gelukkig paar u naar opa en oma.
Jij zegt: vandaag vrije dag. Ik ben ook vaak op vrije dagen de sjaak. Beterschap :)
pi_154931274
quote:

Wat heb je nu gekregen?

Rizatriptan.
pi_154931391
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:56 schreef cafpow het volgende:
* cafpow meld zich....

Na heel intensief sporten (spinning/kickboksen) heb ik ook kans op een aanval..soms houdt deze 1 dag aan maar soms ook nergens last van.

Ik gebruik ook rizatriptan en het is voor mij echt een wondermiddel. Wel neem ik ze alleen als het echt een zware aanval is. Na 10 minuten begint de aanval bij mij al te zakken en na half uurtje is het meestal verdwenen afhankelijk van hoe zwaar de aanval was.
Na een aanval ben ik ook inderdaad altijd moe, alleen dat is altijd na een aanval ook al heb ik geen medicatie op.
Zelf heb ik gelukkig bijna geen last van aura's..
Ik heb ook de sporttrigger. Rest van de mogelijke triggers weet ik niet omdat het zo grillig is.

Gestopt met badminton, want bijna na elk potje/les een aanval. Zwemmen rustig = Oké maar duiken is uitlokking. Ook in bijv dingen vd efteling waar je (bijna) over de kop gaat...ik kan er op wachten. Te hard fietsen of lopen same shit. Ik heb wel eens (ik werk op de 7e etage) iets te hard alle trappen gelopen (in het kader van meer beweging). Half uurtje na dat ik boven was : Aanval. :(
Rustig leven dus :%

[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 05-08-2015 17:51:21 ]
pi_154932445
quote:

[..]

Wat heb je nu gekregen?

Klote van je vrije dag ook -O-
pi_154932857
Wilde attracties zijn voor mij ook een trigger. Evenals stress, of beter gezegd: het moment na een periode van stress.

Als straks in het najaar de verwarmingen voor het eerst weer aangaan, heb ik ook vaak migraine.
pi_154933198
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:00 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Rizatriptan.
Vergelijkbaar met sumatriptan ws.
Ik voel me erna altijd een beetje apart, beetje zweverig ofzo of dat ik het niet allemaal bewust mee maak.
Toen ik net die pillen had dacht ik wow.....super fijn spul en nog streess maar dus heel voorzichtig mee geworden nadat ik ervan af moest kicken omdat ik er 2-3 p.w nodig had.
Door die pillen ging ik gewoon door terwijl de migraine ook o.a. een teken is om rust te pakken.

Wat heel vervelend is, ik kon het nog weleens weg slapen als ik op tijd was.
Als ik nu een flinke aanval heb dam word ik tig keer wakker s nachts v.d. hoofdpijn. Heel irritant en vermoeiend.

Mn hele familie is ermee bekend.
Ik ken t zelf ook van mn moeder.
Daar ging t na de overgang over..... maar goed ben 34 dus dat zal dan nog ff duren denk ik ;-)

Balen van de vrije dag ja.
Was zo blij dat ik tijdens ons week kamperen geen migraine heb gehad!

Zoals vandaag vind ik t vervelend dat ik mn vrije dag niet met de jongens door kan brengen.
Zij vinden t bij opa en oma leuk hoor maar dan werk ik 3-4 dgn p.w. en zijn we samen vrij en lig ik in bed.
Maar goed.
T zakt heel iets af dus genoeg geklaagd ;-)
Jongens waren lief en die gaan zo slapen en ik ook op tijd t bed in.

Btw die cefaly hielp mij dus niets helaas.
pi_154986796
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:03 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik heb ook de sporttrigger. Rest van de mogelijke triggers weet ik niet omdat het zo grillig is.

Gestopt met badminton, want bijna na elk potje/les een aanval. Zwemmen rustig = Oké maar duiken is uitlokking. Ook in bijv dingen vd efteling waar je (bijna) over de kop gaat...ik kan er op wachten. Te hard fietsen of lopen same shit. Ik heb wel eens (ik werk op de 7e etage) iets te hard alle trappen gelopen (in het kader van meer beweging). Half uurtje na dat ik boven was : Aanval. :(
Rustig leven dus :%
Sporttrigger is bij mij alleen bij heel intensief sporten zoals spinning, maar gewoon sporten zoals voor de lol potje voetbal met vrienden of kort stukje hardlopen, skaten gaan nog.
Wat bij mij helpt bij intensief sporten is water drinken met wat zout erin, dat helpt wat..het neemt het niet weg, maar zorgt ervoor dat het minder zware hoofdpijn veroorzaakt.
En ik kan niet zonder sporten, dus neem de hoofdpijn voor lief..zorg er wel voor dat ik erna geen plannen meer heb :).
pi_154988728
Van sporten in een gymzaal of een sportschool kan ik ook een aanval krijgen. Van buiten sporten krijg ik nooit last, gek genoeg :D.
pi_157961042
Hoest hier?

Ben in juni 2014 gestart met metoprolol ivm migraine.
In eerste instantie met goed resultaat.
Wel kwam ik een aant kg aan, en merkte ik steeds s ochtends een drukkend en klemmend gevoel op de borst en dat ik er behoorlijk kortademig van werd bij inspanning.
Sinds aant maanden kwam de migraine ook weer terug.
Ben in okt af gaan bouwen met als gevolg iedere dag het gevoel van migraine en de vraag zet het wel of niet door?
Zo n naar gevoel bij mn voorhoofd.
Sinds 11 dgn gestart met bisoprolol en tot nu toe *afkloppen* al 8 dgn migraine vrij!
Daar ben ik al heel blij mee.
Hopelijk blijft t zo.

Ben ook alweer 1,5 kg afgevallen (zelfde eetpatroon) en de kortademigheid en t nare gevoel op de borst na inname is weg.
pi_157961201
Ik slik al ongeveer 2 jaar candesartan 16mg en ik ben van zeker 2 a 3 aanvallen per week naar 2 a 3 per jaar gegaan. Ook omdat ik er wel achter ben welke voedingsmiddelen een aanval uitlokken. Wel ontzettend last van duizeligheid bij opstaan door die dingen maar daar is mee te leven.

En de sumatriptan injecties werken thank god nog steeds binnen 10min bij een aanval.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_157961264
Ik had ook vaak hoofdpijn en af en toe migraine. Ik heb me toen laten behandelen door een vriendin van me die de Dorn Methode heft geleerd. Dat is gebaseerd op het rechtzetten van benen, heup en vooral de ruggengraat.

Ik heb sindsdien geen klachten meer. Ik heb zelf deze cursus ook gevolgd na overtuigd te zijn :)

Die afbeeldingen zijn wel erg herkenbaar trouwens. Die halve maan is op mij van toepassing. Klikte hem ook snel weg ja.

[ Bericht 13% gewijzigd door OxygeneFRL op 02-12-2015 11:54:07 ]
pi_157965843
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 11:45 schreef Joysa het volgende:
...candesartan....
Die heb ik ook, helpt bij mij ook enorm tegen de migraine, al bijna een halfjaar nagenoeg geen aanvallen meer gehad!!! *O*
pi_158921327
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:39 schreef Bluezz het volgende:
Schop.
Vandaag weer zover.. het komt iets vaker de laatste tijd dan het vóór de overgang het geval was.... lijkt het.
Maar goed. Ik heb de klassieke aura-migraine en kreeg als tip van iemand het middel : Rizapriptan.
Hoe werkt dat bij jullie? Hoe zijn de bijwerkingen, want ik neem al zeker geen 20 jaar meer medicatie omdat de bijwerkingen altijd erger waren dan de aanval (18-20 uur tot alles weg is).
Breekt het middel de aura's al af binnen een half uur of blijft die allesverzengende koppijn weg? Ik voel/hoor het zelfs kraken vandaag, zo'n pijn. Aura's waren ook weer fijn lang aanwezig met afasie en uitval.
Gebruik al n hele poos ruzatriptan. Voorheen maxalt. De aanvallen gaan best snel over. Heb zo een ritueel. In het donker onder de douche straal over mn hoofd/schouders laten lopen. In bed met n koud washandje. Oordopjes in en liggen. Ik probeer te slapen maar lukt niet altijd de. Van de pillen moet alleen veel plassen. Ik gebruik de smelt variant. Aangezien ik vaak misselijk ben van de migraine.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  vrijdag 8 januari 2016 @ 11:07:57 #243
139677 Curiosity
pi_158923780
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 08:00 schreef Dandilion het volgende:

[..]

Gebruik al n hele poos ruzatriptan. Voorheen maxalt. De aanvallen gaan best snel over. Heb zo een ritueel. In het donker onder de douche straal over mn hoofd/schouders laten lopen. In bed met n koud washandje. Oordopjes in en liggen. Ik probeer te slapen maar lukt niet altijd de. Van de pillen moet alleen veel plassen. Ik gebruik de smelt variant. Aangezien ik vaak misselijk ben van de migraine.
Dat heb ik ook dat veel plassen.
Zouden ze vochtafdrijvend zijn.
pi_163072765
Woensdag naar de neuroloog ivm migraine.
Inmiddels gestopt met de bisoprolol ivm klachten.
Benieuwd wat de neuroloog zegt.

Ook gebruik ik sinds 3 weken cbd olie.
Migraine lijkt minder vaak te komen.
  donderdag 16 juni 2016 @ 22:08:31 #245
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_163073375
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:07 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Dat heb ik ook dat veel plassen.
Zouden ze vochtafdrijvend zijn.
Ik moet sowieso veel plassen (en kotsen en schijten) als ik een aanval heb.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er niet van overtuigd dat het door de medicatie komt. Het kan net zo goed de aanval zelf zijn die het veroorzaakt denk ik.
  donderdag 16 juni 2016 @ 22:09:19 #246
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_163073402
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 21:50 schreef het-is-mij het volgende:
Woensdag naar de neuroloog ivm migraine.
Inmiddels gestopt met de bisoprolol ivm klachten.
Benieuwd wat de neuroloog zegt.

Ook gebruik ik sinds 3 weken cbd olie.
Migraine lijkt minder vaak te komen.
Succes! Ik hoop dat de neuroloog wat voor je kan doen :)
pi_163074481
Ik kom ook even neuzen in dit topic. Zelf ook migraine,slik dagelijks 12mg candesartan en tijdens aanvallen (+/-1pw) sumatriptan injecties.
Heb geen aura.
Op anoniem
pi_163074552
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 08:45 schreef MaLo het volgende:
Ik gebruik sumatriptan, maar heb migraine zonder aura.

Helpt bij mij goed tegen de hoofdpijn, die is een uurtje na inname een heel stuk draaglijker. Maar ook ik word erg moe :D. Of dat van de migraine of het middel komt weet ik niet.
Bij mij van het middel. Sumatriptan werkt bij mij als slaapmiddel. kwartier na de injectie al bijna pijnvrij.
Op anoniem
  Vis een optie? donderdag 16 juni 2016 @ 23:01:21 #249
70532 loveli
N
pi_163075284
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 22:08 schreef tonja het volgende:
Ik ben er niet van overtuigd dat het door de medicatie komt. Het kan net zo goed de aanval zelf zijn die het veroorzaakt denk ik.
Dat je lichaam gewoon alles eruit gooit omdat het "andere dingen aan z'n hoofd" heeft.
crap in = crap out
  donderdag 16 juni 2016 @ 23:37:00 #250
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_163076244
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 23:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat je lichaam gewoon alles eruit gooit omdat het "andere dingen aan z'n hoofd" heeft.
Ja, zoiets.
Ik had ook al migraine voordat er enige zinnige (behalve iets tegen misselijkheid en keigoeie splaappillen) medicatie voor handen was. Dat vele plassen hoorde er altijd bij mij al bij.
Maar goed, migraine is bij iedereen anders.
pi_163587765
De cbd olie lijkt niet te werken zoals gehoopt.

Vanaf morgen starten met topiramaat.
Erg spannend gezien de bijwerkingen.
Candesartan is optie nr 2.

Hoe zat het bij jullie met de bijwerkingen van de Candesartan?
  donderdag 7 juli 2016 @ 20:53:50 #252
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163587963
Ik slik sinds een paar weken ook topiramaat. De eerste 3-4 dagen was ik extreem neerslachtig. Heel naar, ook wel heel bijzonder om dat eens mee te maken. Dat verdween als sneeuw voor de zon.

Verder nog wat klachten als tintelende handen, moeilijk op woorden kunnen komen, heel vaak naar de wc, minder eetlust, een wat gespannen gevoel. Maar dat is allemaal minder aan het worden. Qua hoofdpijn gaat het eigenlijk wel aardig. Een echte aanval gehad in 3 weken en tussendoor nog af en toe een paar uurtjes. Niet te vergelijken met hoe het eerst was.
Spoilers!
pi_163592315
Thx voor je reactie Lucky strike, geeft moed.
Neuroloog belde me vanmiddag nog om idd specifiek de bijwerkingen door te nemen.

Op welke dosis zit jij?
Moest eerst 2 wkn 25mg en dan opbouwen gaf ze aan.
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:30:09 #254
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163592583
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:20 schreef het-is-mij het volgende:
Thx voor je reactie Lucky strike, geeft moed.
Neuroloog belde me vanmiddag nog om idd specifiek de bijwerkingen door te nemen.

Op welke dosis zit jij?
Moest eerst 2 wkn 25mg en dan opbouwen gaf ze aan.
Ik moest 2 weken 25mg en daarna zouden we bellen over een eventuele ophoging. Ik ben nogal gevoelig voor bijwerkingen dus we wilden het even goed in de gaten houden. Tijdens die belafspraak hebben we besloten dat het niet nodig leek om op te hogen. Omdat de hoofdpijn zoveel minder was maar ook omdat ik me toen toch nog niet zo heel tof voelde, vooral erg nerveus steeds. Tegen het paniekerige aan. Dus voorlopig hou ik het bij 25mg.

Vanavond kregen we erg slecht nieuws. Kort daarna werd ik een half uurtje 'dom', voor mij een van de voortekenen van een flinke aanval. Maar er is eigenlijk nauwelijks iets aan de hand. Ik kan het bijna niet geloven :o

Ik ga eens even kijken hoe ik de nacht door kom :W

Succes met de topiramaat Het is Mij!
Spoilers!
pi_163618665
Hoe is het afgelopen Lucky strike?

Hier vanochtend de eerste pil gehad.
Dinsdag migraine gehad en ging weg na een sumatriptan.

Woensdagmiddag begon het weer......afgelopen dgn in bed gelegen. Wilde niets nemen maar gistermiddag van ellende weer een sumatriptan genomen.
Voel dat er nog iets zit.
Achterkant van mn hoofd/schedel is ook erg gevoelig.

Nu maar weer ff uurtje plat.

Kwam een mooi plaatje tegen op Internet dat mensen op te werk niets aan je zien en daarnaast de werkelijkheid thuis. Vond t erg treffend.
  maandag 11 juli 2016 @ 23:43:03 #256
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163679504
Ik verwachtte dus donderdag na een heel stressvolle dag migraine maar hij kwam niet. Vrij, za en zo ook heel druk gehad dus zondagavond wel flink hoofdpijn. Voorspelbaar en acceptabel. Met een migrainepil naar bed gegaan en vandaag heb ik een ontzettend productieve dag gehad :s) Eigenlijk een dag waarna ik een paar maanden geleden sowieso al hoofdpijn had gehad. Nu kan ik niet wachten tot ik morgen weer aam de slag kan.

Ik geloof dat het toch echt goed gaat. Ik durf het nog niet te hard te zeggen/denken maar de topiramaat kan best eens mijn redding zijn. Ik zal heus eens in de paar weken migraine hebben hoor maar dat is heel acceptabel voor me. Beter dan 2-4 keer per week en alle voorzichtigheid/rustigheid die daarbij komt kijken.

Blij toe ook want ik mocht van de neuroloog maar 2 keer per maand migrainemedicatie. De rest moest ik doorbikkelen zonder pijnbestrijding...

Het is Mij, nog rare bijwerkingen?
Spoilers!
pi_163693543
Klinkt goed Lucky strike.
Wat gebruik je als aanvalsmedicatie?

Ik mag maximaal 8-10 sumatriptan per mnd maar das echt t maximum.

Zaterdag begonnen.
Merk dat t mn rijvaardigheid wat beïnvloed en ik voel me s ochtends tot rond de middag zeker wel aangeschoten. Net of ik een paar borrels teveel op heb.
Trekt later bij.
Gister rond deze tijd erge hart kloppingen.
Nog geen tintelingen.
pi_163700308
Ik kom hier ook eens meepraten.
Sinds een jaar of 10 migraine, gemiddeld 3 aanvallen per jaar. Weinig bijzonders dus.
Echter de laatste maanden een flinke toename. 8 tot 10 aanvallen per maand. Uitval van het zicht aan 1 zijde, verlamming van het gezicht, trillen, spraakstoornis en gruwelijke hoofdpijnen waarbij ik regelmatig half huilend in bed lig.
Laatste tijd ben ik of aan het werk, of ik lig ziek op bed. Leuke dingen doen is er nauwelijks bij en het beperkt mijn leven op dit moment enorm.
Vandaag dus maar naar de huisarts geweest. Migraine dus en tijdens de periode van hoofdpijn blijkbaar ook aanvallen van clusterhoofdpijn.
Ik heb metoprolol 25mg per dag voorgeschreven gekregen en daarnaast sumatriptan 100mg wat ik voorlopig bij elke aanval moet nemen.
Hoop zo dat het gaat werken. Eergisteren laatste aanval en voel er op het moment weer een aankomen. ;(
pi_163700689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:05 schreef appelsap het volgende:
Ik kom hier ook eens meepraten.
Sinds een jaar of 10 migraine, gemiddeld 3 aanvallen per jaar. Weinig bijzonders dus.
Echter de laatste maanden een flinke toename. 8 tot 10 aanvallen per maand. Uitval van het zicht aan 1 zijde, verlamming van het gezicht, trillen, spraakstoornis en gruwelijke hoofdpijnen waarbij ik regelmatig half huilend in bed lig.
Laatste tijd ben ik of aan het werk, of ik lig ziek op bed. Leuke dingen doen is er nauwelijks bij en het beperkt mijn leven op dit moment enorm.
Vandaag dus maar naar de huisarts geweest. Migraine dus en tijdens de periode van hoofdpijn blijkbaar ook aanvallen van clusterhoofdpijn.
Ik heb metoprolol 25mg per dag voorgeschreven gekregen en daarnaast sumatriptan 100mg wat ik voorlopig bij elke aanval moet nemen.
Hoop zo dat het gaat werken. Eergisteren laatste aanval en voel er op het moment weer een aankomen. ;(
Ok hopelijk gaat het werken. Helaas werkte metroprolol voor mij niet. Sumatriptan heb ik in injectievorm..
Op anoniem
pi_163707741
ach jee appelsap, sterkte ermee en welkom bij de club :(

100mg sumatriptan? Dat is vrij hoog volgens mij.
Voor mij was het toen ik ermee begon een wondermiddel maar pas op dat je niet teveel gebruikt.
Mag er Max 8-10 per mnd gebruiken van de neuroloog.
Heb 2 Jr geleden teveel gebruikt en moest toen 3 mnd zonder en dat was verschrikkelijk!

Weet niet of je de app migraine buddy kent maar die gebruik ik sinds september.
Kun je fijn je migraine in bijhouden en ook rapporten naar jezelf mailen.
Handig voor jezelf en arts.
Je kunt zo goed inzichtelijk kringen wat triggers zijn, hoe lang het duurde, wat wel en wat niet hielp.

Succes en sterkte ermee!
pi_163711772
Bedankt!

Ik had inderdaad wel gelezen max 10 per maand. Hoop ook niet dat ik erover heen ga. De huisarts gaf wel aan dat hij hoopt dat de aanvallen minder worden met de metoprolol en dat ik snel wat kan afbouwen.
Ik las dat meestal gestart wordt met 25 of 50mg sumatriptan. Geen idee waarom ik de 100 gekregen heb. Maakt dat nog veel uit, qua gewenning misschien? Ik heb er namelijk geen idee van.

Ik heb die migraine buddy net op m'n telefoon gezet en meteen van gisteren ingevuld. Wat handig zeg! Had al wel gezocht op hoofdpijn dagboek maar dat was allemaal niks. Tot nu toe nog geen trigger bekend dus hopelijk helpt die app mij verder.

Gisteren de sumatriptan genomen na mijn post hier. Ben na een half uur in slaap gevallen. 2 uur later werd ik wakker, hoofdpijn nog aanwezig maar stuk minder intens. Vanmorgen nog steeds wel zeurende hoofdpijn, maar toch weer een stuk minder. Blijf me wel misselijk voelen. Voel het vooral als ik m'n ogen beweeg. Dadelijk werken.. Ben nu vooral benieuwd of de hoofdpijn nu langzaam wegtrekt.
  woensdag 13 juli 2016 @ 15:11:20 #262
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_163713161
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:00 schreef appelsap het volgende:
Bedankt!

Ik had inderdaad wel gelezen max 10 per maand. Hoop ook niet dat ik erover heen ga. De huisarts gaf wel aan dat hij hoopt dat de aanvallen minder worden met de metoprolol en dat ik snel wat kan afbouwen.
Ik las dat meestal gestart wordt met 25 of 50mg sumatriptan. Geen idee waarom ik de 100 gekregen heb. Maakt dat nog veel uit, qua gewenning misschien? Ik heb er namelijk geen idee van.

Ik heb die migraine buddy net op m'n telefoon gezet en meteen van gisteren ingevuld. Wat handig zeg! Had al wel gezocht op hoofdpijn dagboek maar dat was allemaal niks. Tot nu toe nog geen trigger bekend dus hopelijk helpt die app mij verder.

Gisteren de sumatriptan genomen na mijn post hier. Ben na een half uur in slaap gevallen. 2 uur later werd ik wakker, hoofdpijn nog aanwezig maar stuk minder intens. Vanmorgen nog steeds wel zeurende hoofdpijn, maar toch weer een stuk minder. Blijf me wel misselijk voelen. Voel het vooral als ik m'n ogen beweeg. Dadelijk werken.. Ben nu vooral benieuwd of de hoofdpijn nu langzaam wegtrekt.
Tegen de misselijkheid gebruik ik primperan, dat scheelt enorm bij mij.
Misschien even aan je HA vragen, of je neuroloog?
pi_164072711
Appelsap en Lucky strike hoe is het nu?

Hier afgelopen zaterdag begonnen met 2x25 mg topiramaat.
9 dgn migraine vrij geweest (kreeg een melding van mn migraine buddy; -) ) dinsdag wel 1 maar kon ik redelijk wegslapan en was te verklaren want had een begrafenis.
Nu zit er wel iets maar zet niet door.

Spieren in nek en wervels blijven gespannen en pijnlijk (ook na een week time out op t werk).
Toch aankaarten bij de neuroloog.
  donderdag 28 juli 2016 @ 20:37:50 #264
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_164073174
Ik dacht vandaag toevallig nog aan dit topic. Nog bijwerkingen van de topiramaat Het Is Mij?

Ik vind het altijd zo irritant als het niet doorzet. Dat kan soms dagen duren.

Hier gaat het wel ok. Wel wat meer hoofdpijn, vooral aan het eind van de dag. Maar volkomen logisch want we zijn aan het klussen in ons nieuwe huis. Lange dagen, fysiek werk, ik ben helemaal uit mijn ritme dus dan gaat het al snel wat minder. Maar niets ernstigs en ik heb het ook reuze naar mijn zin :Y

Ik heb eergisteren ook Migraine Buddy geinstalleerd, wat een geweldige app zeg _O_
Spoilers!
pi_164098416
Leuk Lucky strike.
Wel hoofdpijn die te handelen is?

Ja fijne app hè?

Nee niet echt veel last van bijwerkingen.
Alleen een wat dronken gevoel een wee na de ophogingen en soms tussendoor kan ik me wat licht in mijn hoofd voelen.

Verder gelukkig niet zo erg als wat ik allemaal gelezen heb.
pi_164192456
Ook ik heb van de week Migraine Buddy geïnstalleerd. Fijnste app die ik tot nu toe gehad heb. :)

Ik zat op 160mg Propranolol en ben nu naar 80mg gegaan, omdat ik nauwelijks nog vooruit te branden was en na 100 meter lopen al verzuurde spieren in mijn benen kreeg. Dat gaat nu veel beter, maar de pijn tijdens een aanval is wel toegenomen. Gisteravond ook een half uur op de badkamer doorgebracht, omdat ik dacht dat ik elk moment kon gaan overgeven. Dat heb ik ook al een tijd niet meer gehad. Maar het is nu even belangrijker dat ik goed kan bewegen. Moet alleen oppassen met niet teveel Imigran nemen...
pi_164192850
Ik kom hier ook meelezen en posten. Na jaren in ontkenning te blijven, want geen aura's en kon tijdens een aanval redelijk functioneren, dus naar mijn idee geen migraine. Ben ik toch naar de huisarts gegaan na een laatste aanval die zo erg was dat ik moeite had om uit mijn woorden te komen en ziek naar huis ben gegaan. Ik kon die dag voor de lunch mijn inname aan paracetamol en ibuprofen al in hele grammen rekenen en ze haalden nog geen zier uit.

Huisarts heeft me heengezonden met de opdracht 'te mediteren over de boodschap die mijn lichaam me duidelijk wil maken met de hoofdpijn' (het is nogal een holistisch type). En een recept rizatriptan, om aanvallen de kop in te kunnen drukken.
pi_164195381
Hier gaat het kut. Afgelopen 3 weken 6 migraine aanvallen gehad, waarvan 1 zo heftig dat ik nog net niet de HAP gebeld heb. Kronkelend door het bed van de pijn. Tijdens 1 van de aanvallen ook verlamming en verdoving van de tong en keel en dat had ik nog niet eerder gehad. Dat was een heel naar gevoel. Frequentie is dus tot nu toe nog duidelijk niet afgenomen ondanks de metoprolol.
Heb bij 5 van de 6 aanvallen sumatriptan ingenomen waarvan het 4 keer redelijk geholpen heeft. Morgen ga ik toch maar weer langs de huisarts, want als dit zo doorgaat dan ga ik me gegarandeerd ziek moeten melden op m'n werk.

De app is echt wel fijn. Tot nu toe helaas nog geen duidelijke Triggers kunnen ontdekken. Ik dacht eigenlijk dat het door stress/drukte kwam, maar afgelopen 2 weken vakantie gehad en gewoon relaxed m'n dagen doorgebracht.
pi_166272738
Hoe is het hier met iedereen?

Ik ben tot dinsdag 25! dagen migraine vrij geweest, wow.
Heb van iedere dag genoten.
Nu naweeën van dinsdag.

Zit nu op 100 mg topamax en heb afgelopen maanden behoorlijke groei en proces doorgemaakt mbt mijn migraine en het omgaan ervan.

Werktijden aangepast en lijkt iets beter te gaan.
Hoe moeilijk allemaal maar er lijkt een iets betere balans te komen zodat ik kan werken en nog of weer een beetje een privé leven heb.

Durf te haast niet te zeggen.....
pi_166273501
Al zeker 13w migraine vrij!

Klinkt wel goed Het is Mij..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_166308650
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 22:37 schreef Vicky het volgende:
Al zeker 13w migraine vrij!

Klinkt wel goed Het is Mij..
en wat heb jij eraan gedaan vicky?
pi_166309395
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 19:29 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

en wat heb jij eraan gedaan vicky?
ik heb het lang niet zo erg als jij.

Bij mij is het spanningsgerelateerd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_167280607
Hoe is het met iedereen?

Hier gaat het nog steeds niet beter. Ik blijf ontzettend heftige en veel migraine hebben en clusterhoofdpijn. Slik inmiddels dagelijks 100mg metoprolol voor en 25mg topiramaat. Komende week misschien de topiramaat nog ophogen.
Sumatriptan 100mg werkt bij een aanval vaker niet dan wel lijkt het. Metoclopramide gelukkig wel voor de misselijkheid.
Af en toe gelukkig een week migrainevrij. Dat is dan heel fijn! Maar helaas ook weken waarbij ik 3 flinke aanvallen heb. Van de huisarts krijg ik tegenstrijdige berichten te horen met betrekking tot inname van de sumatriptan. Eerst was het niet meer dan 2 per week zoals ook in de bijsluiter vermeld staat. Maar er zijn weken bij dat ik er bijvoorbeeld eigenlijk 6 tot 8 in 1 week nodig zou hebben. Huisarts gaf aan dat ik dat dan maar gewoon moest slikken. Hier ben ik het niet mee eens. In januari naar de neuroloog en ik hoop heel erg dat hij wat voor mij kan betekenen.
De migraine is heel vervelend maar vooral de clusterhoofdpijn is écht ondragelijk... :X
Ik ben serieus bang voor de volgende aanval. :@
pi_167281106
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 15:26 schreef appelsap het volgende:
Hoe is het met iedereen?

Hier gaat het nog steeds niet beter. Ik blijf ontzettend heftige en veel migraine hebben en clusterhoofdpijn. Slik inmiddels dagelijks 100mg metoprolol voor en 25mg topiramaat. Komende week misschien de topiramaat nog ophogen.
Sumatriptan 100mg werkt bij een aanval vaker niet dan wel lijkt het. Metoclopramide gelukkig wel voor de misselijkheid.
Af en toe gelukkig een week migrainevrij. Dat is dan heel fijn! Maar helaas ook weken waarbij ik 3 flinke aanvallen heb. Van de huisarts krijg ik tegenstrijdige berichten te horen met betrekking tot inname van de sumatriptan. Eerst was het niet meer dan 2 per week zoals ook in de bijsluiter vermeld staat. Maar er zijn weken bij dat ik er bijvoorbeeld eigenlijk 6 tot 8 in 1 week nodig zou hebben. Huisarts gaf aan dat ik dat dan maar gewoon moest slikken. Hier ben ik het niet mee eens. In januari naar de neuroloog en ik hoop heel erg dat hij wat voor mij kan betekenen.
De migraine is heel vervelend maar vooral de clusterhoofdpijn is écht ondragelijk... :X
Ik ben serieus bang voor de volgende aanval. :@
Toen rizatriptan niet meer werkte (smelttab) ben ik naar sumatriptan (injectie) overgegaan. Ging een wereld voor me open. Na 15 min is de migraine weg.. En kan ik mijn ding weer doen.
Ongeveer 1x per twee weken een aanval momenteel. Beter dan 3x per week.

Overigens slik ik dagelijks 16mg candesartan. Helpt heel goed tegen mijn migraine. Beter dan metroprolol en depakine...

Ik heb gelukkig geen ervaring met clusterhoofdpijn.. :'( sterkte
Op anoniem
pi_167295040
Ow hier al een hele tijd t topic open staan voor een update.

Wat klote appelsap.
Heel herkenbaar. Iedere dag zonder hoofdpijn ben ik zo blij en koester ik.
En als ik al maar iets voel denk ik o nee......als t maar niet.
Afgelopen maanden dagen gehad dat ik wekelijks 3-4 dgn gevloerd lag en dan mensen met goed bedoelde adviezen over een paracetamolletje.

Inmiddels veel contact met hoofdpijnvpk van 't zkh gehad ivm leefstijl aanpassingen en heb ander werk (kortere werkdagen)
Migraine leek door topamax heen te komen dus nu ophogen naar 200 mg, zit op 175.
Anders wil ik ook informeren naar candesartan.
Moet in januari weer voor controle.
Nu weer gestart met accupunctuur.
Gelezen over migraine praktijk in Duitsland en over neuraaltherapie in t westen van het land.
Botox is nog een optie en de cefaly.
Op dit punt was ik een paar weken geleden in t weekend. Alles lezen om maar te proberen.
Heb ook artrose maar je kunt beter die pijn hebben,dan kun je nog aanwezig zijn maar met migraine kun je niks.

Veel sterkte appelsap. Zou niet zoveel sumatriptan slikken. Kans dat de neuroloog zegt dat je af moet kicken. Ik mag er van de neuroloog maximaal 2 per week en dus 8 per maand.
Toen ik teveel slikte moest ik 3 maand zonder, verschrikkelijk!
pi_167313833
Herkenbaar inderdaad.. moet zeggen dat mensen in m'n omgeving er niet zoveel van merken omdat ik ondanks alles probeer toch door te werken en me zo min mogelijk ziek meld. Maar lig thuis wel vaak ziek op bed. Inmiddels wel steeds meer merkbaar doordat ik vaker afspraken moet afzeggen.
Mensen die komen met het advies van: een paracetamolletje. Ja hoor... doe maar een heel doosje denk ik dan, misschien ben ik er dan vanaf! Of ff lekker naar bed, neem een douche, ga een rondje lopen, haal een frisse neus.. als dat toch eens de oplossing zou zijn.

3-4 dagen per week is heel veel, hopelijk wordt er bij jou een oplossing gevonden het-is-mij. Lijkt me deprimerend. De middelen die je noemt zijn nog gedeeltelijk nieuw voor me dus daar zal ik me eens in verdiepen.
Ik heb in het verleden acupunctuur gehad bij spanningshoofdpijn en heb daar toen wel veel baat bij gehad. Terwijl ik eigenlijk niet zo in dat soort dingen geloof.

Ik probeer echt niet meer dan 2 sumatriptan per week te gebruiken. Voel inmiddels soms zelf ook wel wanneer het mogelijk wel/geen effect zal hebben.
Ik werk als verpleegkundige en spreek daardoor dagelijks neurologen. Heb dus al wat advies kunnen inwinnen en dan wordt ook duidelijk gezegd om het niet te overschrijden.
pi_167314284
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 07:49 schreef het-is-mij het volgende:
Botox is nog een optie en de cefaly.

Cefaly vind ik een rotding. Ik kan het niet verdragen. Heb hem wel aangeschaft maar ligt tot nu toe in de kast te stoffen.
Al heb ik er misschien wel wat aan als het weer slechter gaat....
Op anoniem
pi_167314504
Met mijn werk als wijkvpk ben ik gestopt, ook door de artrose.

De cefaly heb ik jaren geleden gebruikt met matig resultaat en terug gestuurd.
Hij is nu verkleind en t helpt soms wel om de pijnplek af te leiden zeg maar dus vandaar misschien weer proberen maar wil geen 2 dingen tegelijk proberen.

Ik ging ook maar door en door maar dat lost niks op en hoe eerder t bed in hoe eerder er bovenop. Hoe moeilijk ook.voelde t op m'n werk opkomen vanmiddag en ben nog niet zover dat ik dan naar huis ga en naar bed.
Wel dat ik gelijk met de kinderen ik bed lig.
(Kleine stapjes,;) )

Oja gemberpoeder/capsules heeft voor sommige mensen met migraine schijnbaar ook effect.
pi_168010943
Ik pas mijn leven al wel behoorlijk aan.
Ik werk onregelmatige diensten en probeer wel zo laat mogelijk uit bed te komen. Ik heb ervaren dat hoofdpijn vaak later op de dag begint bij mij. Als ik om 9 uur opsta en ik hoef pas om 15 uur te werken, dan kan het goed zijn dat ik om 15 uur begin met hoofdpijn. Terwijl als ik om 13 uur pas opsta dan begint de hoofdpijn pas om 21 uur.
Mijn zoon is bijna 10, die stuur ik 's ochtends naar school en dan heb ik de mogelijkheid om daarna nog even terug het bed in te duiken. Tegenwoordig maak ik dus maar gebruik van die mogelijkheden.
Of na mijn werk dus zo snel mogelijk naar bed. Ik probeer wel altijd mijn diensten uit te werken, al is dat niet altijd even makkelijk.

Ben vandaag voor de eerste keer bij de neuroloog geweest. Gelukkig een neuroloog waar ik regelmatig mee samenwerk, dus hij kent me een beetje en ik hem. Dat scheelde voor mijn gevoel al de helft. Ik voelde me heel serieus genomen.
Heel duidelijk migraine en clusterhoofdpijn die waarschijnlijk met elkaar samen hangen.
Heb best een lang gesprek gehad waarin allerlei opties besproken zijn qua medicatie en behandelingen.

Voorlopig plan.
1. MRI-scan van de hersenen.
2. Metoprolol afbouwen. Topiramaat van 50mg naar 100mg opbouwen
3. Sumatriptan injecties starten
4. Zuurstof proberen

Aangezien ik als verpleegkundige werk heb ik de mogelijkheid om bij mij op de afdeling zuurstof te proberen als optie voor de clusterhoofdpijn. Kwartier lang 10-12L zuurstof proberen om te zien wat voor effect dit heeft. Als het effectief is dan kan ik hier thuis ook mee starten.
pi_168011191
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:38 schreef appelsap het volgende:
Ik pas mijn leven al wel behoorlijk aan.
Ik werk onregelmatige diensten en probeer wel zo laat mogelijk uit bed te komen. Ik heb ervaren dat hoofdpijn vaak later op de dag begint bij mij. Als ik om 9 uur opsta en ik hoef pas om 15 uur te werken, dan kan het goed zijn dat ik om 15 uur begin met hoofdpijn. Terwijl als ik om 13 uur pas opsta dan begint de hoofdpijn pas om 21 uur.
Mijn zoon is bijna 10, die stuur ik 's ochtends naar school en dan heb ik de mogelijkheid om daarna nog even terug het bed in te duiken. Tegenwoordig maak ik dus maar gebruik van die mogelijkheden.
Of na mijn werk dus zo snel mogelijk naar bed. Ik probeer wel altijd mijn diensten uit te werken, al is dat niet altijd even makkelijk.

Ben vandaag voor de eerste keer bij de neuroloog geweest. Gelukkig een neuroloog waar ik regelmatig mee samenwerk, dus hij kent me een beetje en ik hem. Dat scheelde voor mijn gevoel al de helft. Ik voelde me heel serieus genomen.
Heel duidelijk migraine en clusterhoofdpijn die waarschijnlijk met elkaar samen hangen.
Heb best een lang gesprek gehad waarin allerlei opties besproken zijn qua medicatie en behandelingen.

Voorlopig plan.
1. MRI-scan van de hersenen.
2. Metoprolol afbouwen. Topiramaat van 50mg naar 100mg opbouwen
3. Sumatriptan injecties starten
4. Zuurstof proberen

Aangezien ik als verpleegkundige werk heb ik de mogelijkheid om bij mij op de afdeling zuurstof te proberen als optie voor de clusterhoofdpijn. Kwartier lang 10-12L zuurstof proberen om te zien wat voor effect dit heeft. Als het effectief is dan kan ik hier thuis ook mee starten.
Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad!! En prima plan zo te zien.

Ik had een collega met cluster en die had veel baat bij zuurstof
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_168038231
Appelsap dat klinkt als een goed plan en iig concrete stappen.
Succes! Benieuwd hoe je op de topiramaat reageert.
Hou je ons op de hoogte?

Ik mag dinsdag gelukkig weer naar de neuroloog.
pi_168180483
Afgelopen week veel clusteraanvallen gehad. Helaas telkens op momenten dat ik aan de andere kant van het land zat en met het OV naar huis moest. Durfde het niet aan om op die momenten voor het eerst zo'n injectie te proberen.
Gisterennacht en vanavond wederom een aanval en toen wel direct een injectie kunnen zetten. Na 10-15 min trok de clusterhoofdpijn plotsklaps weg. Wat een verademing! Normaal gaat het dan uren door op en af, echt in aanvallen, maar het lijkt niet terug te komen. Vanavond om ongeveer 6 uur gezet en nu dus al uren hoofdpijnvrij.
Op een 'zwaar' hoofd gevoel na.

De bijwerkingen van de injecties vind ik wel wat heftig, eerste keer best wat beangstigend. Hele lijf tintelt als een gek, voel me heel slap en zwak worden, gevoel van ademtekort, benauwend en alsof ik een gigantische (en toch ook wel pijnlijke) brainefreeze heb aan de achterzijde van mijn hoofd en nek.
Voelen echt heel koud van binnen en alsof de spieren helemaal verkrampen. Het benauwde gevoel greep me de eerste keer wel echt bij de strot. Maar toen was ik ook al wel in paniek en emotioneel door de heftige clusterhoofdpijn. Vanavond bij tweede injectie ging het beter, toen wist ik wat ik eventueel kon verwachten. Lichamelijk wel exact dezelfde reactie maar rustig gebleven en toen was het goed te doen. Heb nu vooral het idee dat ik er even behoorlijk hypotensief van raak. Na 10 minuten trekt het gelukkig volledig weg.
Anderen met ervaring? Is dit iets om even te overleggen met de neuroloog of hoort dit er gewoon bij?

Heb trouwens van de apotheek maar 2 injecties meegekregen, terwijl de neuroloog me er veel meer heeft voorgeschreven en dit ook op het recept staat. Apotheek geeft aan dat zij er maar 2 willen geven omdat ik er volgens de bijsluiter toch maar 2 per dag mag gebruiken, maximaal. En dat ik maar nieuwe moet halen als ze op zijn, maar het mooie is dat ze die injecties niet op voorraad hebben.
Toen ik de afgelopen keer 2 injecties meekreeg heb ik meteen mijn herhaalrecept geprobeerd in te leveren maar dat mocht dus ook niet want ze mogen niet 2 recepten op 1 dag verwerken van hetzelfde middel.
Gaat dit bij jullie ook zo?

Ik heb van de neuroloog advies gekregen om gewoon onbeperkt injecties te gebruiken als het echt nodig is. Het zou eventueel migraine kunnen verergeren, maar het verergert de clusterhoofdpijn niet. Neuroloog zei al dat ik vooral niet naar de apotheek moest luisteren omdat die mij ander advies zouden gaan geven (dit bleek dus ook zo te zijn) en dat ze continu voor problemen zorgen bij patienten met dit medicijnen. Nou, dat heb ik dus ervaren.

Toen ik dus afgelopen week bij de apotheek stond voor m'n injecties heb ik ze dit verhaal voorgelegd...maar ik kreeg er toch echt maar 2 mee.

Beetje raar beleid! Moet morgenochtend weer naar de apotheek om welg 2 nieuwe injecties op te halen. Ik ga maar eisen dat ik er meer meekrijg want ik vind dit echt belachelijk.
pi_168181011
Oef appelsap, wat een nare situatie. Heb je iets dat lijkt te werken, ligt er een bureaucratische apotheek dwars. Ik zou inderdaad op opeenvolgende dagen injecties ophalen. (check wel even de houdbaarheid, maar als je zelf in de zorg werkt hoef ik dat je vast niet te vertellen.

Ik heb een paar mogelijke factoren die bij mij migraine triggert weten te vinden en uit te schakelen. Van drie aanvallen per week ging het naar eens per 3 weken. De drukke periode op werk en privé in december bracht meer aanvallen mee en ik zat weer op een wekelijkse interval.

De rizatriptan ben ik niet zo onder de indruk van. Werkt in slechts de helft van de keren dat ik het neem. Ik probeer nu telkens in te schatten of het zin gaat hebben, want wel veel last van bijwerkingen. Mijn spijsvertering is 2 dagen van slag van dat spul en mijn bloeddruk doet ook rare dingen. Veel aanvallen maar gewoon dragelijk gemaakt met ruime hoeveelheden ibuprofen en paracetamol stapelen.

Helaas heb ik een van mijn heftigste triggers niet zelf onder controle. Ik ben er inmiddels achter dat zware parfum bijna onherroepelijk tot een aanval leiden. Niet handig als je in een winkel werkt.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 10:15:17 #284
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_168214355
Even kennis delen:

Triggers (o.a.)
Chocola
E621
Frisdrank
Parfum (ook ambipur etc)
Teveel in de zon zitten zonder zonnebril
Onregelmatig slapen
Meer dan 6u en 30min slaap
Stress!!!

Dat zijn mijn grootste triggers.

Oplossing bij aanval:
Almogran (voorgeschreven)
Tijdsduur: Tussen 1,5 en 3u klachtenvrij (ik neem het pas laat in)

Bijwerking: Moeilijk poepen de volgende dag omdat de Almogran de bloedtoevoer verminderd (aders vernauwd dacht ik) :r

Geen reactie meer op:
Paracetamol
Paracetamol met coffeine
Paracetamol met codeine

Slechte reactie op:
Sumatriptan; buikpijn the day after
Metoprolol; nachtmerries, hartkloppingen, lusteloosheid

Eventueel schijnt excedrin ook goed te helpen, echter gebruik ik geen NSAID medicijnen wegens intolerantie.

Sterkte iedereen

Edit: stress en metoprolol

[ Bericht 5% gewijzigd door ManageTheAnger op 17-01-2017 11:12:43 ]
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_168214701
Ik ben begonnen met afbouwen van de topiramaat. Hoewel het goed helpt tegen de hoofdpijn, werd ik er geen prettiger persoon van en dat is het me niet waard.
Ik werd snel ontvlambaar, raak snel overstuur, ben moeilijk te kalmeren, huil veel en snel en begin wat depressieve gedachten en klachten te krijgen. Ik had het niet door, tot mijn vriend zei dat ik niet zo'n leuk persoon ben de laatste maanden.

Ik heb een telefonisch consult gehad met de neuroloog en begin maart heb ik weer een afspraak om te kijken wat we dan kunnen doen.
Spoilers!
pi_168216581
@appelsap, ik voel me ook vaak wat raar na de sumatriptan.
Wat licht en tsja....lastig te omschrijven, beetje woozy.

Geen ervaring met de injecties.

Excedrin lijkt soms wat te doen bij mij.

Lucky ook sterkte.

Zit in wachtkamer bij neuroloog.
Ga ook vragen om topamax af te bouwen. Doet te weinig.
Op naar t volgende middel en informeren naar botox.
Cefaly helpt en is wel pijn verlichtend.

Ben nu t boek van deze schrijfster aan het lezen, krantenartikel is een en al herkenbaarheid.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)eld-5954234-a1538825

Onderstaande link vond ik ook herkenbaar en bewaard
http://allesoverhoofdpijn(...)ienten-moeten-maken/
pi_168415427
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:10 schreef het-is-mij het volgende:
@appelsap, ik voel me ook vaak wat raar na de sumatriptan.
Wat licht en tsja....lastig te omschrijven, beetje woozy.

Geen ervaring met de injecties.

Excedrin lijkt soms wat te doen bij mij.

Lucky ook sterkte.

Zit in wachtkamer bij neuroloog.
Ga ook vragen om topamax af te bouwen. Doet te weinig.
Op naar t volgende middel en informeren naar botox.
Cefaly helpt en is wel pijn verlichtend.

Ben nu t boek van deze schrijfster aan het lezen, krantenartikel is een en al herkenbaarheid.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)eld-5954234-a1538825

Onderstaande link vond ik ook herkenbaar en bewaard
http://allesoverhoofdpijn(...)ienten-moeten-maken/
Dat boek klinkt interessant. Het artikel alleen al is treffend geschreven.

Hoe was het bij de neuroloog?
pi_168419953
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:40 schreef appelsap het volgende:
De bijwerkingen van de injecties vind ik wel wat heftig, eerste keer best wat beangstigend. Hele lijf tintelt als een gek, voel me heel slap en zwak worden, gevoel van ademtekort, benauwend en alsof ik een gigantische (en toch ook wel pijnlijke) brainefreeze heb aan de achterzijde van mijn hoofd en nek.
Voelen echt heel koud van binnen en alsof de spieren helemaal verkrampen. Het benauwde gevoel greep me de eerste keer wel echt bij de strot. Maar toen was ik ook al wel in paniek en emotioneel door de heftige clusterhoofdpijn. Vanavond bij tweede injectie ging het beter, toen wist ik wat ik eventueel kon verwachten. Lichamelijk wel exact dezelfde reactie maar rustig gebleven en toen was het goed te doen. Heb nu vooral het idee dat ik er even behoorlijk hypotensief van raak. Na 10 minuten trekt het gelukkig volledig weg.
Anderen met ervaring? Is dit iets om even te overleggen met de neuroloog of hoort dit er gewoon bij?

Ik gebruik wekelijks minimaal 1 sumatriptan injectie, precies dezelfde bijwerkingen.niks om je druk over te maken. Staat ook allemaal in de bijsluiter.
Ik word er altijd een beetje stoned van en alles gaat wat langzamer, maar wel 10min na het zetten vd injectie zakt de hoofdpijn weg, en dan de hele aanval lang wel een zwaar gevoel.

Je kan altijd de neuroloog bellen als je er onzeker over bent.

Wat betreft de hoeveelheid, ik krijg er altijd 4 of 6 mee. Nog nooit problemen mee gehad.. kan me voorstellen dat je er wel een beetje moe van wordt....
Op anoniem
pi_168432395
Afbouwen van de topamax.

Starten met candesartan 4 mg in eerste instantie.

Stop sumatriptan en start eletriptan bij een aanval.

6 februari mri hersenen.

Was tot vanochtend 11 dgn migraine vrij, yeah!

Fijne neuroloog getroffen gelukkig.
pi_168435179
Pristheshiz hoeveel candesartan gebruik jij ernaast?
pi_168439143
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 09:13 schreef het-is-mij het volgende:
Pristheshiz hoeveel candesartan gebruik jij ernaast?
Ik gebruik dagelijks 16mg (1x)
Sinds ik het gebruik is mijn migraine van 3x pw naar 1x pw gegaan. Aanvallen zijn minder zwaar en duren minder lang. Eerst was ik draaierig van 16mg maar nu gaat het goed! _O_
Op anoniem
pi_168439178
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 23:49 schreef het-is-mij het volgende:
Afbouwen van de topamax.

Starten met candesartan 4 mg in eerste instantie.

Stop sumatriptan en start eletriptan bij een aanval.

6 februari mri hersenen.

Was tot vanochtend 11 dgn migraine vrij, yeah!

Fijne neuroloog getroffen gelukkig.
Waarom stop je met sumatriptan? Werkt het niet goed meer? Ik had eerst rizatriptan maar dat werkte niet meer en nu gebruik ik sumatriptan injecties, en mijn leven is aanzienlijk beter geworden.
Op anoniem
pi_168450383
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:07 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Ik gebruik dagelijks 16mg (1x)
Sinds ik het gebruik is mijn migraine van 3x pw naar 1x pw gegaan. Aanvallen zijn minder zwaar en duren minder lang. Eerst was ik draaierig van 16mg maar nu gaat het goed! _O_
Heb zo'n gevoel dat 4 mg ook wat krap is maar 9 februari bel afspraak nav de mri dus dan gelijk ook horen hoe 't gaat.
Weet niet hoe snel de candesartan werkt.

Functioneer jij nog met een aanval of moet je een injectie nemen en je bed in?
pi_168450489
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:08 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Waarom stop je met sumatriptan? Werkt het niet goed meer? Ik had eerst rizatriptan maar dat werkte niet meer en nu gebruik ik sumatriptan injecties, en mijn leven is aanzienlijk beter geworden.
Jaren sumatriptan gebruikt met succes. Wonderspul.
Idd wat licht in het hoofd (nooit stoned geweest dus geen idee maar denk dat t zo kan voelen).

Maar laatste paar wkn had ik min 2 pillen achter elkaar nodig met minder resultaat.
Eletriptan/relpax is broertje van de sumatriptan.
Beeeeeeetje duurder merkte ik. Maar goed.

Ben benieuwd naar de candesartan.
pi_168458050
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:15 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Heb zo'n gevoel dat 4 mg ook wat krap is maar 9 februari bel afspraak nav de mri dus dan gelijk ook horen hoe 't gaat.
Weet niet hoe snel de candesartan werkt.

Functioneer jij nog met een aanval of moet je een injectie nemen en je bed in?
Injectie en plat, maar als de injectie werkt na 15min kan ik wel weer werken enzo. Alleen gaat alles wat moeizamer.
Op anoniem
pi_168458080
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:17 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Jaren sumatriptan gebruikt met succes. Wonderspul.
Idd wat licht in het hoofd (nooit stoned geweest dus geen idee maar denk dat t zo kan voelen).

Maar laatste paar wkn had ik min 2 pillen achter elkaar nodig met minder resultaat.
Eletriptan/relpax is broertje van de sumatriptan.
Beeeeeeetje duurder merkte ik. Maar goed.

Ben benieuwd naar de candesartan.
Ik heb sws injecties, werken binnen 15min.
Rizatriptan moest ik er ook 2 van innemen.

Laat je even weten hoe het met je candesartan gaat!?
Op anoniem
pi_168461590
Ik gebruikte ook 16mg Candesartan inderdaad. Werkte bij mij niet overigens, hoewel geen enkel preventief middel afdoende werkt.

Ik gebruik Sumatriptan-zetpillen. Heb de laatste tijd problemen gehad met het verkrijgen daarvan. Mijn vorige huisarts wilde er ineens nog maar 4 per maand uitschrijven en daar heel streng op controleren in samenwerking met de apotheek, waar ik op zich ok mee was, want ik gebruik er ook eentje per week, maar de andere comments die ze maakte heeft me doen besluiten om een andere huisarts te zoeken. Injecties durf ik dus nog even niet om te vragen bij mijn nieuwe huisarts. Ze zeggen al snel dat ik dan terug moet naar de neuroloog, maar daar heb ik echt niks aan momenteel. Dat gaat me namelijk niks nieuws opleveren. Kost me alleen maar energie.
pi_168891552
De rizatriptan haalde bij mij weinig uit en het aantal aanvallen nam alleen maar toe. De huisarts heeft me nu maar doorgestuurd naar een neuroloog, hopelijk komt die met iets zinnigs.
pi_168895774
Fijn fixers dat je doorverwezen wordt.

@appelsap hoest daar?

Mri was goed bij mij.
Na veel gepraat voor elkaar gekregen dat ik met de candesartan omhoog mag naar 8 mg.
Lees overal dat de dosering bij migraine 16 mg is dus waarom t zo moeilijk gaat bij deze neuroloog?
pi_169128075
Wat bijzonder dat de neuroloog er moeilijk over deed. Heb je dat ook bespreekbaar gemaakt? Merk je inmiddels verbetering of doet het alsnog weinig?
Fijn dat de MRI geen afwijkingen liet zijn.

Hier ging het de afgelopen 1,5 maand slecht.
De migraine lijkt wel beter te worden met 100mg topiramaat. Frequentie en heftigheid lijken minder te worden.
Helaas heel veel clusterhoofdpijn gehad (12-15 helse aanvallen in 1 maand, ben de tel kwijtgeraakt, naast 5 migraine aanvallen). Gelukkig werken de imigraninjecties goed.. gebruik ze alleen voor de clusterhoofdpijn. Maar ik ben het zat, elke keer die helse pijn. Ik was/ben er klaar mee.

Vandaag weer naar de neuroloog geweest. MRI liet geen bijzonderheden zien zoals verwacht.
Omdat ik nu toch echt in een cluster lijk te zitten met de clusterhoofdpijn gaan we daar ook medicatie voor opstarten.
Vanaf vandaag gestart met verapamil. In 2 weken tijd opbouwen naar 240mg.
Hopelijk neemt de frequentie daar snel van af.
Moet het in ieder geval een maand of 2 gaan gebruiken als het verlichting geeft.
De bedoeling is om het na zo'n hoofdpijnperiode weer af te bouwen. Alleen is het natuurlijk gissen wanneer dat precies is. Volgens de neuroloog gaat het bij veel gevallen van in het voorjaar beter. Hopelijk is dat bij mij ook zo.
Daarnaast is er zuurstoftherapie aangevraagd voor thuis voor tijdens de clusteraanvallen om te zien of ik daar baat bij heb. De aanvraag is verstuurd en hopelijk hoor ik daar volgende week wat van.

Ik hoop zo op verbetering..
pi_169131421
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:47 schreef appelsap het volgende:
Wat bijzonder dat de neuroloog er moeilijk over deed. Heb je dat ook bespreekbaar gemaakt? Merk je inmiddels verbetering of doet het alsnog weinig?
Fijn dat de MRI geen afwijkingen liet zijn.

Hier ging het de afgelopen 1,5 maand slecht.
De migraine lijkt wel beter te worden met 100mg topiramaat. Frequentie en heftigheid lijken minder te worden.
Helaas heel veel clusterhoofdpijn gehad (12-15 helse aanvallen in 1 maand, ben de tel kwijtgeraakt, naast 5 migraine aanvallen). Gelukkig werken de imigraninjecties goed.. gebruik ze alleen voor de clusterhoofdpijn. Maar ik ben het zat, elke keer die helse pijn. Ik was/ben er klaar mee.

Vandaag weer naar de neuroloog geweest. MRI liet geen bijzonderheden zien zoals verwacht.
Omdat ik nu toch echt in een cluster lijk te zitten met de clusterhoofdpijn gaan we daar ook medicatie voor opstarten.
Vanaf vandaag gestart met verapamil. In 2 weken tijd opbouwen naar 240mg.
Hopelijk neemt de frequentie daar snel van af.
Moet het in ieder geval een maand of 2 gaan gebruiken als het verlichting geeft.
De bedoeling is om het na zo'n hoofdpijnperiode weer af te bouwen. Alleen is het natuurlijk gissen wanneer dat precies is. Volgens de neuroloog gaat het bij veel gevallen van in het voorjaar beter. Hopelijk is dat bij mij ook zo.
Daarnaast is er zuurstoftherapie aangevraagd voor thuis voor tijdens de clusteraanvallen om te zien of ik daar baat bij heb. De aanvraag is verstuurd en hopelijk hoor ik daar volgende week wat van.

Ik hoop zo op verbetering..
Sterkte, hopelijk werkt de medicatie en zuurstof verlichtend. :*
Op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')