Ik moest 2 weken 25mg en daarna zouden we bellen over een eventuele ophoging. Ik ben nogal gevoelig voor bijwerkingen dus we wilden het even goed in de gaten houden. Tijdens die belafspraak hebben we besloten dat het niet nodig leek om op te hogen. Omdat de hoofdpijn zoveel minder was maar ook omdat ik me toen toch nog niet zo heel tof voelde, vooral erg nerveus steeds. Tegen het paniekerige aan. Dus voorlopig hou ik het bij 25mg.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:20 schreef het-is-mij het volgende:
Thx voor je reactie Lucky strike, geeft moed.
Neuroloog belde me vanmiddag nog om idd specifiek de bijwerkingen door te nemen.
Op welke dosis zit jij?
Moest eerst 2 wkn 25mg en dan opbouwen gaf ze aan.
Ok hopelijk gaat het werken. Helaas werkte metroprolol voor mij niet. Sumatriptan heb ik in injectievorm..quote:Op dinsdag 12 juli 2016 22:05 schreef appelsap het volgende:
Ik kom hier ook eens meepraten.
Sinds een jaar of 10 migraine, gemiddeld 3 aanvallen per jaar. Weinig bijzonders dus.
Echter de laatste maanden een flinke toename. 8 tot 10 aanvallen per maand. Uitval van het zicht aan 1 zijde, verlamming van het gezicht, trillen, spraakstoornis en gruwelijke hoofdpijnen waarbij ik regelmatig half huilend in bed lig.
Laatste tijd ben ik of aan het werk, of ik lig ziek op bed. Leuke dingen doen is er nauwelijks bij en het beperkt mijn leven op dit moment enorm.
Vandaag dus maar naar de huisarts geweest. Migraine dus en tijdens de periode van hoofdpijn blijkbaar ook aanvallen van clusterhoofdpijn.
Ik heb metoprolol 25mg per dag voorgeschreven gekregen en daarnaast sumatriptan 100mg wat ik voorlopig bij elke aanval moet nemen.
Hoop zo dat het gaat werken. Eergisteren laatste aanval en voel er op het moment weer een aankomen.
Tegen de misselijkheid gebruik ik primperan, dat scheelt enorm bij mij.quote:Op woensdag 13 juli 2016 14:00 schreef appelsap het volgende:
Bedankt!
Ik had inderdaad wel gelezen max 10 per maand. Hoop ook niet dat ik erover heen ga. De huisarts gaf wel aan dat hij hoopt dat de aanvallen minder worden met de metoprolol en dat ik snel wat kan afbouwen.
Ik las dat meestal gestart wordt met 25 of 50mg sumatriptan. Geen idee waarom ik de 100 gekregen heb. Maakt dat nog veel uit, qua gewenning misschien? Ik heb er namelijk geen idee van.
Ik heb die migraine buddy net op m'n telefoon gezet en meteen van gisteren ingevuld. Wat handig zeg! Had al wel gezocht op hoofdpijn dagboek maar dat was allemaal niks. Tot nu toe nog geen trigger bekend dus hopelijk helpt die app mij verder.
Gisteren de sumatriptan genomen na mijn post hier. Ben na een half uur in slaap gevallen. 2 uur later werd ik wakker, hoofdpijn nog aanwezig maar stuk minder intens. Vanmorgen nog steeds wel zeurende hoofdpijn, maar toch weer een stuk minder. Blijf me wel misselijk voelen. Voel het vooral als ik m'n ogen beweeg. Dadelijk werken.. Ben nu vooral benieuwd of de hoofdpijn nu langzaam wegtrekt.
en wat heb jij eraan gedaan vicky?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 22:37 schreef Vicky het volgende:
Al zeker 13w migraine vrij!
Klinkt wel goed Het is Mij..
ik heb het lang niet zo erg als jij.quote:Op zondag 30 oktober 2016 19:29 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
en wat heb jij eraan gedaan vicky?
Toen rizatriptan niet meer werkte (smelttab) ben ik naar sumatriptan (injectie) overgegaan. Ging een wereld voor me open. Na 15 min is de migraine weg.. En kan ik mijn ding weer doen.quote:Op maandag 12 december 2016 15:26 schreef appelsap het volgende:
Hoe is het met iedereen?
Hier gaat het nog steeds niet beter. Ik blijf ontzettend heftige en veel migraine hebben en clusterhoofdpijn. Slik inmiddels dagelijks 100mg metoprolol voor en 25mg topiramaat. Komende week misschien de topiramaat nog ophogen.
Sumatriptan 100mg werkt bij een aanval vaker niet dan wel lijkt het. Metoclopramide gelukkig wel voor de misselijkheid.
Af en toe gelukkig een week migrainevrij. Dat is dan heel fijn! Maar helaas ook weken waarbij ik 3 flinke aanvallen heb. Van de huisarts krijg ik tegenstrijdige berichten te horen met betrekking tot inname van de sumatriptan. Eerst was het niet meer dan 2 per week zoals ook in de bijsluiter vermeld staat. Maar er zijn weken bij dat ik er bijvoorbeeld eigenlijk 6 tot 8 in 1 week nodig zou hebben. Huisarts gaf aan dat ik dat dan maar gewoon moest slikken. Hier ben ik het niet mee eens. In januari naar de neuroloog en ik hoop heel erg dat hij wat voor mij kan betekenen.
De migraine is heel vervelend maar vooral de clusterhoofdpijn is écht ondragelijk...![]()
Ik ben serieus bang voor de volgende aanval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |