abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163587765
De cbd olie lijkt niet te werken zoals gehoopt.

Vanaf morgen starten met topiramaat.
Erg spannend gezien de bijwerkingen.
Candesartan is optie nr 2.

Hoe zat het bij jullie met de bijwerkingen van de Candesartan?
  donderdag 7 juli 2016 @ 20:53:50 #252
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163587963
Ik slik sinds een paar weken ook topiramaat. De eerste 3-4 dagen was ik extreem neerslachtig. Heel naar, ook wel heel bijzonder om dat eens mee te maken. Dat verdween als sneeuw voor de zon.

Verder nog wat klachten als tintelende handen, moeilijk op woorden kunnen komen, heel vaak naar de wc, minder eetlust, een wat gespannen gevoel. Maar dat is allemaal minder aan het worden. Qua hoofdpijn gaat het eigenlijk wel aardig. Een echte aanval gehad in 3 weken en tussendoor nog af en toe een paar uurtjes. Niet te vergelijken met hoe het eerst was.
Spoilers!
pi_163592315
Thx voor je reactie Lucky strike, geeft moed.
Neuroloog belde me vanmiddag nog om idd specifiek de bijwerkingen door te nemen.

Op welke dosis zit jij?
Moest eerst 2 wkn 25mg en dan opbouwen gaf ze aan.
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:30:09 #254
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163592583
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:20 schreef het-is-mij het volgende:
Thx voor je reactie Lucky strike, geeft moed.
Neuroloog belde me vanmiddag nog om idd specifiek de bijwerkingen door te nemen.

Op welke dosis zit jij?
Moest eerst 2 wkn 25mg en dan opbouwen gaf ze aan.
Ik moest 2 weken 25mg en daarna zouden we bellen over een eventuele ophoging. Ik ben nogal gevoelig voor bijwerkingen dus we wilden het even goed in de gaten houden. Tijdens die belafspraak hebben we besloten dat het niet nodig leek om op te hogen. Omdat de hoofdpijn zoveel minder was maar ook omdat ik me toen toch nog niet zo heel tof voelde, vooral erg nerveus steeds. Tegen het paniekerige aan. Dus voorlopig hou ik het bij 25mg.

Vanavond kregen we erg slecht nieuws. Kort daarna werd ik een half uurtje 'dom', voor mij een van de voortekenen van een flinke aanval. Maar er is eigenlijk nauwelijks iets aan de hand. Ik kan het bijna niet geloven :o

Ik ga eens even kijken hoe ik de nacht door kom :W

Succes met de topiramaat Het is Mij!
Spoilers!
pi_163618665
Hoe is het afgelopen Lucky strike?

Hier vanochtend de eerste pil gehad.
Dinsdag migraine gehad en ging weg na een sumatriptan.

Woensdagmiddag begon het weer......afgelopen dgn in bed gelegen. Wilde niets nemen maar gistermiddag van ellende weer een sumatriptan genomen.
Voel dat er nog iets zit.
Achterkant van mn hoofd/schedel is ook erg gevoelig.

Nu maar weer ff uurtje plat.

Kwam een mooi plaatje tegen op Internet dat mensen op te werk niets aan je zien en daarnaast de werkelijkheid thuis. Vond t erg treffend.
  maandag 11 juli 2016 @ 23:43:03 #256
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163679504
Ik verwachtte dus donderdag na een heel stressvolle dag migraine maar hij kwam niet. Vrij, za en zo ook heel druk gehad dus zondagavond wel flink hoofdpijn. Voorspelbaar en acceptabel. Met een migrainepil naar bed gegaan en vandaag heb ik een ontzettend productieve dag gehad :s) Eigenlijk een dag waarna ik een paar maanden geleden sowieso al hoofdpijn had gehad. Nu kan ik niet wachten tot ik morgen weer aam de slag kan.

Ik geloof dat het toch echt goed gaat. Ik durf het nog niet te hard te zeggen/denken maar de topiramaat kan best eens mijn redding zijn. Ik zal heus eens in de paar weken migraine hebben hoor maar dat is heel acceptabel voor me. Beter dan 2-4 keer per week en alle voorzichtigheid/rustigheid die daarbij komt kijken.

Blij toe ook want ik mocht van de neuroloog maar 2 keer per maand migrainemedicatie. De rest moest ik doorbikkelen zonder pijnbestrijding...

Het is Mij, nog rare bijwerkingen?
Spoilers!
pi_163693543
Klinkt goed Lucky strike.
Wat gebruik je als aanvalsmedicatie?

Ik mag maximaal 8-10 sumatriptan per mnd maar das echt t maximum.

Zaterdag begonnen.
Merk dat t mn rijvaardigheid wat beïnvloed en ik voel me s ochtends tot rond de middag zeker wel aangeschoten. Net of ik een paar borrels teveel op heb.
Trekt later bij.
Gister rond deze tijd erge hart kloppingen.
Nog geen tintelingen.
pi_163700308
Ik kom hier ook eens meepraten.
Sinds een jaar of 10 migraine, gemiddeld 3 aanvallen per jaar. Weinig bijzonders dus.
Echter de laatste maanden een flinke toename. 8 tot 10 aanvallen per maand. Uitval van het zicht aan 1 zijde, verlamming van het gezicht, trillen, spraakstoornis en gruwelijke hoofdpijnen waarbij ik regelmatig half huilend in bed lig.
Laatste tijd ben ik of aan het werk, of ik lig ziek op bed. Leuke dingen doen is er nauwelijks bij en het beperkt mijn leven op dit moment enorm.
Vandaag dus maar naar de huisarts geweest. Migraine dus en tijdens de periode van hoofdpijn blijkbaar ook aanvallen van clusterhoofdpijn.
Ik heb metoprolol 25mg per dag voorgeschreven gekregen en daarnaast sumatriptan 100mg wat ik voorlopig bij elke aanval moet nemen.
Hoop zo dat het gaat werken. Eergisteren laatste aanval en voel er op het moment weer een aankomen. ;(
pi_163700689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:05 schreef appelsap het volgende:
Ik kom hier ook eens meepraten.
Sinds een jaar of 10 migraine, gemiddeld 3 aanvallen per jaar. Weinig bijzonders dus.
Echter de laatste maanden een flinke toename. 8 tot 10 aanvallen per maand. Uitval van het zicht aan 1 zijde, verlamming van het gezicht, trillen, spraakstoornis en gruwelijke hoofdpijnen waarbij ik regelmatig half huilend in bed lig.
Laatste tijd ben ik of aan het werk, of ik lig ziek op bed. Leuke dingen doen is er nauwelijks bij en het beperkt mijn leven op dit moment enorm.
Vandaag dus maar naar de huisarts geweest. Migraine dus en tijdens de periode van hoofdpijn blijkbaar ook aanvallen van clusterhoofdpijn.
Ik heb metoprolol 25mg per dag voorgeschreven gekregen en daarnaast sumatriptan 100mg wat ik voorlopig bij elke aanval moet nemen.
Hoop zo dat het gaat werken. Eergisteren laatste aanval en voel er op het moment weer een aankomen. ;(
Ok hopelijk gaat het werken. Helaas werkte metroprolol voor mij niet. Sumatriptan heb ik in injectievorm..
Op anoniem
pi_163707741
ach jee appelsap, sterkte ermee en welkom bij de club :(

100mg sumatriptan? Dat is vrij hoog volgens mij.
Voor mij was het toen ik ermee begon een wondermiddel maar pas op dat je niet teveel gebruikt.
Mag er Max 8-10 per mnd gebruiken van de neuroloog.
Heb 2 Jr geleden teveel gebruikt en moest toen 3 mnd zonder en dat was verschrikkelijk!

Weet niet of je de app migraine buddy kent maar die gebruik ik sinds september.
Kun je fijn je migraine in bijhouden en ook rapporten naar jezelf mailen.
Handig voor jezelf en arts.
Je kunt zo goed inzichtelijk kringen wat triggers zijn, hoe lang het duurde, wat wel en wat niet hielp.

Succes en sterkte ermee!
pi_163711772
Bedankt!

Ik had inderdaad wel gelezen max 10 per maand. Hoop ook niet dat ik erover heen ga. De huisarts gaf wel aan dat hij hoopt dat de aanvallen minder worden met de metoprolol en dat ik snel wat kan afbouwen.
Ik las dat meestal gestart wordt met 25 of 50mg sumatriptan. Geen idee waarom ik de 100 gekregen heb. Maakt dat nog veel uit, qua gewenning misschien? Ik heb er namelijk geen idee van.

Ik heb die migraine buddy net op m'n telefoon gezet en meteen van gisteren ingevuld. Wat handig zeg! Had al wel gezocht op hoofdpijn dagboek maar dat was allemaal niks. Tot nu toe nog geen trigger bekend dus hopelijk helpt die app mij verder.

Gisteren de sumatriptan genomen na mijn post hier. Ben na een half uur in slaap gevallen. 2 uur later werd ik wakker, hoofdpijn nog aanwezig maar stuk minder intens. Vanmorgen nog steeds wel zeurende hoofdpijn, maar toch weer een stuk minder. Blijf me wel misselijk voelen. Voel het vooral als ik m'n ogen beweeg. Dadelijk werken.. Ben nu vooral benieuwd of de hoofdpijn nu langzaam wegtrekt.
  woensdag 13 juli 2016 @ 15:11:20 #262
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_163713161
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:00 schreef appelsap het volgende:
Bedankt!

Ik had inderdaad wel gelezen max 10 per maand. Hoop ook niet dat ik erover heen ga. De huisarts gaf wel aan dat hij hoopt dat de aanvallen minder worden met de metoprolol en dat ik snel wat kan afbouwen.
Ik las dat meestal gestart wordt met 25 of 50mg sumatriptan. Geen idee waarom ik de 100 gekregen heb. Maakt dat nog veel uit, qua gewenning misschien? Ik heb er namelijk geen idee van.

Ik heb die migraine buddy net op m'n telefoon gezet en meteen van gisteren ingevuld. Wat handig zeg! Had al wel gezocht op hoofdpijn dagboek maar dat was allemaal niks. Tot nu toe nog geen trigger bekend dus hopelijk helpt die app mij verder.

Gisteren de sumatriptan genomen na mijn post hier. Ben na een half uur in slaap gevallen. 2 uur later werd ik wakker, hoofdpijn nog aanwezig maar stuk minder intens. Vanmorgen nog steeds wel zeurende hoofdpijn, maar toch weer een stuk minder. Blijf me wel misselijk voelen. Voel het vooral als ik m'n ogen beweeg. Dadelijk werken.. Ben nu vooral benieuwd of de hoofdpijn nu langzaam wegtrekt.
Tegen de misselijkheid gebruik ik primperan, dat scheelt enorm bij mij.
Misschien even aan je HA vragen, of je neuroloog?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_164072711
Appelsap en Lucky strike hoe is het nu?

Hier afgelopen zaterdag begonnen met 2x25 mg topiramaat.
9 dgn migraine vrij geweest (kreeg een melding van mn migraine buddy; -) ) dinsdag wel 1 maar kon ik redelijk wegslapan en was te verklaren want had een begrafenis.
Nu zit er wel iets maar zet niet door.

Spieren in nek en wervels blijven gespannen en pijnlijk (ook na een week time out op t werk).
Toch aankaarten bij de neuroloog.
  donderdag 28 juli 2016 @ 20:37:50 #264
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_164073174
Ik dacht vandaag toevallig nog aan dit topic. Nog bijwerkingen van de topiramaat Het Is Mij?

Ik vind het altijd zo irritant als het niet doorzet. Dat kan soms dagen duren.

Hier gaat het wel ok. Wel wat meer hoofdpijn, vooral aan het eind van de dag. Maar volkomen logisch want we zijn aan het klussen in ons nieuwe huis. Lange dagen, fysiek werk, ik ben helemaal uit mijn ritme dus dan gaat het al snel wat minder. Maar niets ernstigs en ik heb het ook reuze naar mijn zin :Y

Ik heb eergisteren ook Migraine Buddy geinstalleerd, wat een geweldige app zeg _O_
Spoilers!
pi_164098416
Leuk Lucky strike.
Wel hoofdpijn die te handelen is?

Ja fijne app hè?

Nee niet echt veel last van bijwerkingen.
Alleen een wat dronken gevoel een wee na de ophogingen en soms tussendoor kan ik me wat licht in mijn hoofd voelen.

Verder gelukkig niet zo erg als wat ik allemaal gelezen heb.
pi_164192456
Ook ik heb van de week Migraine Buddy geïnstalleerd. Fijnste app die ik tot nu toe gehad heb. :)

Ik zat op 160mg Propranolol en ben nu naar 80mg gegaan, omdat ik nauwelijks nog vooruit te branden was en na 100 meter lopen al verzuurde spieren in mijn benen kreeg. Dat gaat nu veel beter, maar de pijn tijdens een aanval is wel toegenomen. Gisteravond ook een half uur op de badkamer doorgebracht, omdat ik dacht dat ik elk moment kon gaan overgeven. Dat heb ik ook al een tijd niet meer gehad. Maar het is nu even belangrijker dat ik goed kan bewegen. Moet alleen oppassen met niet teveel Imigran nemen...
pi_164192850
Ik kom hier ook meelezen en posten. Na jaren in ontkenning te blijven, want geen aura's en kon tijdens een aanval redelijk functioneren, dus naar mijn idee geen migraine. Ben ik toch naar de huisarts gegaan na een laatste aanval die zo erg was dat ik moeite had om uit mijn woorden te komen en ziek naar huis ben gegaan. Ik kon die dag voor de lunch mijn inname aan paracetamol en ibuprofen al in hele grammen rekenen en ze haalden nog geen zier uit.

Huisarts heeft me heengezonden met de opdracht 'te mediteren over de boodschap die mijn lichaam me duidelijk wil maken met de hoofdpijn' (het is nogal een holistisch type). En een recept rizatriptan, om aanvallen de kop in te kunnen drukken.
pi_164195381
Hier gaat het kut. Afgelopen 3 weken 6 migraine aanvallen gehad, waarvan 1 zo heftig dat ik nog net niet de HAP gebeld heb. Kronkelend door het bed van de pijn. Tijdens 1 van de aanvallen ook verlamming en verdoving van de tong en keel en dat had ik nog niet eerder gehad. Dat was een heel naar gevoel. Frequentie is dus tot nu toe nog duidelijk niet afgenomen ondanks de metoprolol.
Heb bij 5 van de 6 aanvallen sumatriptan ingenomen waarvan het 4 keer redelijk geholpen heeft. Morgen ga ik toch maar weer langs de huisarts, want als dit zo doorgaat dan ga ik me gegarandeerd ziek moeten melden op m'n werk.

De app is echt wel fijn. Tot nu toe helaas nog geen duidelijke Triggers kunnen ontdekken. Ik dacht eigenlijk dat het door stress/drukte kwam, maar afgelopen 2 weken vakantie gehad en gewoon relaxed m'n dagen doorgebracht.
pi_166272738
Hoe is het hier met iedereen?

Ik ben tot dinsdag 25! dagen migraine vrij geweest, wow.
Heb van iedere dag genoten.
Nu naweeën van dinsdag.

Zit nu op 100 mg topamax en heb afgelopen maanden behoorlijke groei en proces doorgemaakt mbt mijn migraine en het omgaan ervan.

Werktijden aangepast en lijkt iets beter te gaan.
Hoe moeilijk allemaal maar er lijkt een iets betere balans te komen zodat ik kan werken en nog of weer een beetje een privé leven heb.

Durf te haast niet te zeggen.....
pi_166273501
Al zeker 13w migraine vrij!

Klinkt wel goed Het is Mij..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_166308650
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 22:37 schreef Vicky het volgende:
Al zeker 13w migraine vrij!

Klinkt wel goed Het is Mij..
en wat heb jij eraan gedaan vicky?
pi_166309395
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 19:29 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

en wat heb jij eraan gedaan vicky?
ik heb het lang niet zo erg als jij.

Bij mij is het spanningsgerelateerd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_167280607
Hoe is het met iedereen?

Hier gaat het nog steeds niet beter. Ik blijf ontzettend heftige en veel migraine hebben en clusterhoofdpijn. Slik inmiddels dagelijks 100mg metoprolol voor en 25mg topiramaat. Komende week misschien de topiramaat nog ophogen.
Sumatriptan 100mg werkt bij een aanval vaker niet dan wel lijkt het. Metoclopramide gelukkig wel voor de misselijkheid.
Af en toe gelukkig een week migrainevrij. Dat is dan heel fijn! Maar helaas ook weken waarbij ik 3 flinke aanvallen heb. Van de huisarts krijg ik tegenstrijdige berichten te horen met betrekking tot inname van de sumatriptan. Eerst was het niet meer dan 2 per week zoals ook in de bijsluiter vermeld staat. Maar er zijn weken bij dat ik er bijvoorbeeld eigenlijk 6 tot 8 in 1 week nodig zou hebben. Huisarts gaf aan dat ik dat dan maar gewoon moest slikken. Hier ben ik het niet mee eens. In januari naar de neuroloog en ik hoop heel erg dat hij wat voor mij kan betekenen.
De migraine is heel vervelend maar vooral de clusterhoofdpijn is écht ondragelijk... :X
Ik ben serieus bang voor de volgende aanval. :@
pi_167281106
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 15:26 schreef appelsap het volgende:
Hoe is het met iedereen?

Hier gaat het nog steeds niet beter. Ik blijf ontzettend heftige en veel migraine hebben en clusterhoofdpijn. Slik inmiddels dagelijks 100mg metoprolol voor en 25mg topiramaat. Komende week misschien de topiramaat nog ophogen.
Sumatriptan 100mg werkt bij een aanval vaker niet dan wel lijkt het. Metoclopramide gelukkig wel voor de misselijkheid.
Af en toe gelukkig een week migrainevrij. Dat is dan heel fijn! Maar helaas ook weken waarbij ik 3 flinke aanvallen heb. Van de huisarts krijg ik tegenstrijdige berichten te horen met betrekking tot inname van de sumatriptan. Eerst was het niet meer dan 2 per week zoals ook in de bijsluiter vermeld staat. Maar er zijn weken bij dat ik er bijvoorbeeld eigenlijk 6 tot 8 in 1 week nodig zou hebben. Huisarts gaf aan dat ik dat dan maar gewoon moest slikken. Hier ben ik het niet mee eens. In januari naar de neuroloog en ik hoop heel erg dat hij wat voor mij kan betekenen.
De migraine is heel vervelend maar vooral de clusterhoofdpijn is écht ondragelijk... :X
Ik ben serieus bang voor de volgende aanval. :@
Toen rizatriptan niet meer werkte (smelttab) ben ik naar sumatriptan (injectie) overgegaan. Ging een wereld voor me open. Na 15 min is de migraine weg.. En kan ik mijn ding weer doen.
Ongeveer 1x per twee weken een aanval momenteel. Beter dan 3x per week.

Overigens slik ik dagelijks 16mg candesartan. Helpt heel goed tegen mijn migraine. Beter dan metroprolol en depakine...

Ik heb gelukkig geen ervaring met clusterhoofdpijn.. :'( sterkte
Op anoniem
pi_167295040
Ow hier al een hele tijd t topic open staan voor een update.

Wat klote appelsap.
Heel herkenbaar. Iedere dag zonder hoofdpijn ben ik zo blij en koester ik.
En als ik al maar iets voel denk ik o nee......als t maar niet.
Afgelopen maanden dagen gehad dat ik wekelijks 3-4 dgn gevloerd lag en dan mensen met goed bedoelde adviezen over een paracetamolletje.

Inmiddels veel contact met hoofdpijnvpk van 't zkh gehad ivm leefstijl aanpassingen en heb ander werk (kortere werkdagen)
Migraine leek door topamax heen te komen dus nu ophogen naar 200 mg, zit op 175.
Anders wil ik ook informeren naar candesartan.
Moet in januari weer voor controle.
Nu weer gestart met accupunctuur.
Gelezen over migraine praktijk in Duitsland en over neuraaltherapie in t westen van het land.
Botox is nog een optie en de cefaly.
Op dit punt was ik een paar weken geleden in t weekend. Alles lezen om maar te proberen.
Heb ook artrose maar je kunt beter die pijn hebben,dan kun je nog aanwezig zijn maar met migraine kun je niks.

Veel sterkte appelsap. Zou niet zoveel sumatriptan slikken. Kans dat de neuroloog zegt dat je af moet kicken. Ik mag er van de neuroloog maximaal 2 per week en dus 8 per maand.
Toen ik teveel slikte moest ik 3 maand zonder, verschrikkelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')