abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:34:22 #151
104871 remlof
Europees federalist
pi_87384075
Dit regeerakkoord zal inderdaad Rutte's politieke zelfmoordbrief blijken te zijn.
Yankee go home!
pi_87384092
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:34 schreef Mike het volgende:
Ik had ook niet verwacht dat Van der Dunk, als prominent PvdA-lid, een enthousiaste column zou schrijven over dit kabinet. Het wachten is nu weer op een column uit Elsevier waarin we kunnen lezen dat de linkse druiven zuur zijn en dan is dit topic weer compleet.
Klopt. :)
pi_87384108
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:34 schreef remlof het volgende:
Dit regeerakkoord zal inderdaad Rutte's politieke zelfmoordbrief blijken te zijn.
ga ik ook min of meer van uit al mocht Balkenende ook vrij lang door blijven gaan met zijn experimenten.

maar de eerste premier ooit van VVD-huize die zich een kabinet als dit in laat lokken kan nooit erg geschikt zijn natuurlijk :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:36:32 #154
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87384122
Ook wel aardig:

'Cohesie belangrijker dan regeerakkoord'
DEN HAAG - Voor het voortbestaan van een kabinet is cohesie veel belangrijker dan het eigen regeerakkoord. Dat zei de voormalige Defensieminister Frank de Grave (VVD) zondag in het televisieprogramma Buitenhof. ?Dat regeerakkoord, ach, over vier jaar weet niemand precies meer wat er in stond.

Onderlinge samenhang is volgens hem veel meer een voorwaarde om een kabinet de rit uit te laten zitten en tot resultaten te komen. De Grave, ooit financieel woordvoerder voor zijn partij en zeer kortstondig medewerker van de omgevallen DSB-bank, noemde de bezuinigingen overigens „zeer ambitieus”. Hij ziet ook „veel risico's”.

-----------

Het doet er dus niet toe wat we doen, als we maar vriendjes blijven, zodat we lang op het pluche kunnen zitten. Of Nederland daar nou beter van wordt of niet...

:|W
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_87384123
Na 1 minuut op Elsevier las ik dit.

Ja, de druiven zijn zuur voor de linksdragenden.

:D
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:37:06 #156
104871 remlof
Europees federalist
pi_87384135
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

ga ik ook min of meer van uit al mocht Balkenende ook vrij lang door blijven gaan met zijn experimenten.

maar de eerste premier ooit van VVD-huize die zich een kabinet als dit in laat lokken kan nooit erg geschikt zijn natuurlijk :P
Ik voorzie een halvering van de VVD bij de volgende verkiezingen. Ik hoop alleen niet dat al die stemmen naar de PVV gaan.
Yankee go home!
pi_87384174
'Kabinet bindt strijd aan met verharding'
quote:
Het kabinet-Rutte zal worden herinnerd als het kabinet dat verandering heeft gebracht in de verharding in de politiek en de maatschappij. Dat zei CDA-senator Hans Hillen zaterdag na zijn gesprek met formateur Mark Rutte. Hillen is de beoogd minister van Defensie.

Volgens Hillen is de verbetenheid in de politiek en de verharding van de maatschappij te ver doorgeschoten. "Ik ben ervan overtuigd dat dit kabinet dat gaat veranderen", zei Hillen.
Ik moest lachen toen ik dit las.
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:38:13 #158
66444 Lord_Vetinari
pi_87384178
quote:
Ik had ook niet verwacht dat Van der Dunk, als prominent PvdA-lid, een enthousiaste column zou schrijven over dit kabinet. Het wachten is nu weer op een column uit Elsevier waarin we kunnen lezen dat de linkse druiven zuur zijn en dan is dit topic weer compleet.
Het verschil is natuurlijk wel, dat die hypothetische Elsevier-column alleen maar kan reageren vanuit dat standpunt, terwijl Von der Dunk natuurlijk wel degelijk punten heeft.
pi_87384203
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:38 schreef IHVK het volgende:
[..]

Nou inderdaad :D.
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:40:10 #160
66444 Lord_Vetinari
pi_87384232
quote:
[..]

Dat heeft ie echt gezegd? Echt? En die man maken ze notabene minister ? Grote God... :|W
pi_87384241
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ook wel aardig:

'Cohesie belangrijker dan regeerakkoord'
DEN HAAG - Voor het voortbestaan van een kabinet is cohesie veel belangrijker dan het eigen regeerakkoord. Dat zei de voormalige Defensieminister Frank de Grave (VVD) zondag in het televisieprogramma Buitenhof. ?Dat regeerakkoord, ach, over vier jaar weet niemand precies meer wat er in stond.

Onderlinge samenhang is volgens hem veel meer een voorwaarde om een kabinet de rit uit te laten zitten en tot resultaten te komen. De Grave, ooit financieel woordvoerder voor zijn partij en zeer kortstondig medewerker van de omgevallen DSB-bank, noemde de bezuinigingen overigens „zeer ambitieus”. Hij ziet ook „veel risico's”.

-----------

Het doet er dus niet toe wat we doen, als we maar vriendjes blijven, zodat we lang op het pluche kunnen zitten. Of Nederland daar nou beter van wordt of niet...

:|W
"Dat regeerakkoord, ach, over vier jaar weet niemand precies meer wat er in stond", aldus De Grave. Tuurlijk Frank, want een regeerakkoord is puur voor de vorm. Een bijgerecht. Een aperetief. Overigens wel typisch: de VVD-mastodonten beseffen maar al te goed dat Rutte een draak van een akkoord heeft afgeleverd. Maarja, dat mag je uiteraard niet laten blijken als VVD-prominent. Dus gooit men het maar over een andere boeg :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87384244
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat heeft ie echt gezegd? Echt? En die man maken ze notabene minister ? Grote God... :|W
http://www.trouw.nl/nieuw(...)met_verharding_.html
pi_87384269
quote:
[..]

Holy shit. :')
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:42:23 #164
104871 remlof
Europees federalist
pi_87384288
quote:
[..]

Contradictio in terminis :')
Yankee go home!
pi_87384321
Ik denk dat het een soort newspeak is.
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:43:39 #166
66444 Lord_Vetinari
pi_87384328
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Holy shit. :')
Nou ja, het heeft een voordeel: Nu weten de PVV-stemmers al direct dat er niks terecht gaat komen van aparte regels voor moslims, minimumstraffen, in de knieën schieten van demonstranten of het publiekelijk verbranden van krakers. Eigenlijk wel fijn dat Hille het voorwerk doet voor de campagne voor de nieuwe Kamerverkiezingen van volgend jaar :P

Oh, en het is natuurlijk vast indekken tegen het niet verschijnen van die extra politie-agenten: "Nee, zo voorkomen we juist dat de samenleving harder wordt!"

_O-
pi_87384329
Maar als ze het gedaan krijgen dan uiteraard. ^O^
pi_87384368
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou ja, het heeft een voordeel: Nu weten de PVV-stemmers al direct dat er niks terecht gaat komen van aparte regels voor moslims, minimumstraffen, in de knieën schieten van demonstranten of het publiekelijk verbranden van krakers. Eigenlijk wel fijn dat Hille het voorwerk doet voor de campagne voor de nieuwe Kamerverkiezingen van volgend jaar :P
Je bedoelt dat hij alvast aanstuurt op een samenwerking met links? :o
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:45:45 #169
66444 Lord_Vetinari
pi_87384383
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:43 schreef IHVK het volgende:
Maar als ze het gedaan krijgen dan uiteraard. ^O^
Aangezien de PVV een rabiaat voorstander is van verharding van de samenleving, lijkt me dat redelijk onwaarschijnlijk. OF we verharden wel degelijk OF dit Kabinet zit binnen de kortste keren werkloos thuis :P
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:46:37 #170
66444 Lord_Vetinari
pi_87384413
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bedoelt dat hij alvast aanstuurt op een samenwerking met links? :o
Ik mag toch hopen dat links na de volgende verkiezingen wel twee keer nadenkt voordat ze in zee gaan met fascistenvriendjes en -holmaatjes...
pi_87384503
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat links na de volgende verkiezingen wel twee keer nadenkt voordat ze in zee gaan met fascistenvriendjes en -holmaatjes...
Goed punt. Ik gun het CDA eigenlijk ook een pijnlijke en langzame electorale dood. Het is een partij zonder principes die het predikaat christen niet eens mag dragen. Na de openlijke omarming van extreem-rechts, vorige week zaterdag, is het ware gezicht van het CDA zichtbaar geworden. En dat blijkt een verschrikkelijk lelijk gedrocht te zijn. Hoewel de meeste van ons dat natuurlijk al wel wisten.
pi_87384526
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat zo'n man dan weer zo'n positie krijgt vind ik persoonlijk not done. Ik ben geen voorstander van personen met een achtergrond waar een luchtje aan zit. Is die Knapen nou echt de beste man voor die positie of stond iemand in Den Haag nog bij hem in het krijt?
Persoonlijk not done. Vind ik ook.
Nog eentje, eigenlijk al uit de oude doos. Iemand die diep in het politiek systeem verankerd zit, naar men zegt, sinds hij als 'vriendje' van JPB in de kabinetten kwam : Donner.

We zijn bijna vergeten dat de man, na de schiphol brand en daarvoor politiek verantwoordelijk, nog een jaar bleef zitten, maar tenslotte om die reden (de schiphol brand) ontlag nam ('het vuur te na aan de schenen', daarbij liet weten, zich niet politiek verantwoordelijk te voelen) ; en vervolgens in de kortste keer weer opdook in het nieuwe kabinet van JPB, als minister, welsiwaar op een ander departement. Hoe corrupt in mentaliteit kan je wezen ?
pi_87384565
quote:
[..]

Ambitieus zou De Grave zeggen. Maar het is een prima streven natuurlijk. Overigens heeft het regeerakkoord zowel linkse als rechtse punten. Dus wat dat betreft is het al een goede start.
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 14:54:16 #174
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87384596
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed punt. Ik gun het CDA eigenlijk ook een pijnlijke en langzame electorale dood. Het is een partij zonder principes die het predikaat christen niet eens mag dragen. Na de openlijke omarming van extreem-rechts, vorige week zaterdag, is het ware gezicht van het CDA zichtbaar geworden. En dat blijkt een verschrikkelijk lelijk gedrocht te zijn. Hoewel de meeste van ons dat natuurlijk al wel wisten.
Hou je vooral niet in hoor. :') Met wie ga je regeren als je het CDA en de VVD bij voorbaat al uitsluit, eigenlijk?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_87384613
quote:

[..]

Als iemand het CDA nu nog 'links', 'centrum' of 'centrumrechts' durft te noemen dan moet 'ie eens wat aceton kopen om de lijm tussen zijn oogleden vandaan te halen. Het CDA is een rechtse partij waaraan geen enkele linkse partij zijn vingers meer zou mogen branden.
pi_87384622
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:50 schreef quirigua het volgende:

[..]

Persoonlijk not done. Vind ik ook.
Nog eentje, eigenlijk al uit de oude doos. Iemand die diep in het politiek systeem verankerd zit, naar men zegt, sinds hij als 'vriendje' van JPB in de kabinetten kwam : Donner.

We zijn bijna vergeten dat de man, na de schiphol brand en daarvoor politiek verantwoordelijk, nog een jaar bleef zitten, maar tenslotte om die reden (de schiphol brand) ontlag nam ('het vuur te na aan de schenen', daarbij liet weten, zich niet politiek verantwoordelijk te voelen) ; en vervolgens in de kortste keer weer opdook in het nieuwe kabinet van JPB, als minister, welsiwaar op een ander departement. Hoe corrupt in mentaliteit kan je wezen ?
Omdat Donner, en daar zullen de meningen best over verschillen, één van de meest kundige mensen is in Den Haag. En dat een asielzoeker besluit zijn cel in de fik te steken waardoor meerdere mensen omkomen kan je Donner niet verwijten. Hij was alleen politiek verantwoordelijk voor dat drama.
pi_87384667
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:34 schreef remlof het volgende:
Met het risico dat nog meer stemmen naar de PVV zullen gaan, de volgende keer dat er gestemd gaat worden. Ook dat (de PVV) zal voorbij gaan, maar het moet eerswt nog ff erger worden. Zie de parallel met Kondratieff.
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 15:02:59 #178
249559 crew  Lavenderr
pi_87384794
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

:o
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 15:04:22 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_87384824
quote:
..en dit.
pi_87384834
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel schokkend om te zien hoe snel en graag de VVD haar idealen uit handen geeft om maar met extreem-rechts samen te kunnen werken...
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 15:05:18 #181
249559 crew  Lavenderr
pi_87384846
quote:

[..]

Beetje minder mag ook wel Koos.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:06:28 #182
66444 Lord_Vetinari
pi_87384877
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat nou :o ?
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:07:10 #183
66444 Lord_Vetinari
pi_87384896
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Beetje minder mag ook wel Koos.
Want alleen PVV-ers mogen links uitmaken voor landverraders, Koos. Andersom ist verboten.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:08:20 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87384916
_O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 15:08:52 #185
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87384926
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Want alleen PVV-ers mogen links uitmaken voor landverraders, Koos. Andersom ist verboten.
Ik zie in ieder geval bijzonder weinig CDA-ers links uitmaken voor landverraders.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:09:37 #186
66444 Lord_Vetinari
pi_87384941
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:08 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik zie in ieder geval bijzonder weinig CDA-ers links uitmaken voor landverraders.
Sinds vorige week zaterdag mogen CDA-ers en PVV-ers onderling uitwisselbaar worden geacht.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:10:45 #187
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87384970
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sinds vorige week zaterdag mogen CDA-ers en PVV-ers onderling uitwisselbaar worden geacht.
Hoe is dat eigenlijk, leven in een zwart wit wereld?
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 15:10:58 #188
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87384976
quote:

[..]

:').

Zo krijgen we nooit een fatsoenlijke discussie.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:11:51 #189
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87384994
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:10 schreef Mike het volgende:

[..]

Hoeft ook niet. Laat ze maar schreeuwen voor ons amusement, dat is nog enigszins nuttig.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:12:12 #190
66444 Lord_Vetinari
pi_87385006
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:10 schreef Mike het volgende:

[..]

Och, dat past goed in een land zonder fatsoenlijke (in alle betekenissen van het woord) regering. En nogmaals: Ik ben van mening dat het CDA elk recht heeft verspeeld anderen te beschuldigen van onfatsoenlijkheid.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:12:51 #191
66444 Lord_Vetinari
pi_87385023
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe is dat eigenlijk, leven in een zwart wit wereld?
Geen idee. Vraag eens aan een PVV-er.
pi_87385032
quote:

[..]

Dat is wel heel simplistisch. Er zijn ook echt nog wel verstandige CDA'ers.

Daarnaast ook veel laffe CDA'ers natuurlijk die met grote vreugde alle idealen over boord gooien zodat ze de kopvoddentakspartij kunnen plezieren :)
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:13:49 #193
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87385047
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Geen idee. Vraag eens aan een PVV-er.
Die zien alles in goudblond.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:14:20 #194
66444 Lord_Vetinari
pi_87385062
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarnaast ook veel laffe CDA'ers natuurlijk die met grote vreugde alle idealen over boord gooien zodat ze de kopvoddentakspartij kunnen plezieren :)
En dat is de meerderheid. 2/3. En zoals het aloude spreekwoord al zegt: de goeden zullen onder de kwaden lijden.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:15:20 #195
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87385087
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oeh, wat een kundig omdraaien van de feiten.
pi_87385127
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oeh, wat een kundig omdraaien van de feiten.
helaas verdedigt een groot percentage van het CDA de huidige samenwerkingsvorm van harte. Dan kan ik er niks anders van maken :N.
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 15:18:40 #197
249559 crew  Lavenderr
pi_87385187
Wat een gescheld hier.
Zou wel fijn zijn als de normale omgangsvormen in acht worden genomen.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:19:44 #198
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87385210
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

helaas verdedigt een groot percentage van het CDA de huidige samenwerkingsvorm van harte. Dan kan ik er niks anders van maken :N.
Dat ligt dan aan jouw beperkte voorstellingsvermogen. En intelligentie, waarschijnlijk.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:20:27 #199
66444 Lord_Vetinari
pi_87385229
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:18 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een gescheld hier.
Waar wordt er gescholden, dan?

Oh, graag even onderbouwen waarom bepaalde aanduidingen als 'gescheld' aangemerkt worden als ze feitelijke weergave van de waarheid zijn.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:20:52 #200
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87385242
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:18 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een gescheld hier.
Ik was in de veronderstelling dat dit vrij normaal is voor VKZ.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')