Van wat ik zo heb gezien, was er volgens mij bij hem niet echt sprake van manische episodes. Hij was natuurlijk niet altijd depressief en in de periodes dat hij zich goed voelde, was hij gewoon extra gelukkig en deed hij ook veel dingen. Juist omdat hij als geen ander wist dat het ook heel anders kan zijn. (Hij beschreef volgens mij in dat interview uit 2007 ook dat hij soms om 22:00 nog een heel script wilde schrijven etc.)quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 02:50 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik vond zijn beschrijving van een depressie echt geweldig. Hij kon vertalen wat veel mensen voelen. Je bent er niet; je leeft in een grijs gebied, je bent een levende dode.... Hij had bepaalde periodes waarin het hem goed ging (manische periodes?).
Dan vraag ik me dus af of dat soms manische periodes waren. Omdat hij in de tijd dat hij zich goed voelde ook heel veel deed en ´s nacht wakker was en inspiratie op deed.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 02:53 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Van wat ik zo heb gezien, was er volgens mij bij hem niet echt sprake van manische episodes. Hij was natuurlijk niet altijd depressief en in de periodes dat hij zich goed voelde, was hij gewoon extra gelukkig en deed hij ook veel dingen. Juist omdat hij als geen ander wist dat het ook heel anders kan zijn. (Hij beschreef volgens mij in dat interview uit 2007 ook dat hij soms om 22:00 nog een heel script wilde schrijven etc.)
Ik heb echt geen idee hoe die vent leefde verder en hoe hij sliep en wat hij deed etc., maar dat hij zoveel wilde doen en er zoveel energie in stak, zou ook verklaard kunnen worden door het feit dat hij gewoon opgelucht en energiek was als het een periode beter ging. Dat zie je wel vaker bij mensen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 03:00 schreef childintime het volgende:
[..]
Dan vraag ik me dus af of dat soms manische periodes waren. Omdat hij in de tijd dat hij zich goed voelde ook heel veel deed en ´s nacht wakker was en inspiratie op deed.
De rest is gewoon speculeren idd.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 03:06 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee hoe die vent leefde verder en hoe hij sliep en wat hij deed etc., maar dat hij zoveel wilde doen en er zoveel energie in stak, zou ook verklaard kunnen worden door het feit dat hij gewoon opgelucht en energiek was als het een periode beter ging. Dat zie je wel vaker bij mensen.
Uiteindelijk weten we als buitenstaander ook maar zo weinig over zijn leven en zijn bezigheden buiten het publieke domein.
En dat is ook met reden! In de meeste gevallen wordt gewoon bekend hoe het is gebeurd. Cleopatra met het gif van een cobra, Hitler met een pistool door het hoofd, Herman Brood sprong van het Hilton hotel en David Carradine stierf aan solo wurgseks in een Thais hotel. Niemand die daar moeite mee heeft.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:44 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Arne Jansen heeft zich opgehangen in de schuur en dat stond toch vrij snel in de media.
Dat heb ik dus van der week ook gedacht ja.Hoop dat het niet uit gaat komen in ieder geval.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:46 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk ook dat zijn zelfmoord meerdere mensen aanzet tot zelfmoord plegen. helaas. verder hoop ik dat ie nu rust heeft. where ever.
Als de blaadjes van de bomen dreigen te vallen stijgt het aantal zelfdodingen altijdquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:05 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Dat heb ik dus van der week ook gedacht ja.Hoop dat het niet uit gaat komen in ieder geval.
Dat is inderdaad ook weer zo jaquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:40 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Als de blaadjes van de bomen dreigen te vallen stijgt het aantal zelfdodingen altijd
Euhm waar doel je op?Door de familie is zelf gezegd dat het zelfmoord was.Hun eigen keuze dus.Ik persoonlijk hoef absoluut niet te weten hoe hij het heeft gedaan.quote:Op zondag 10 oktober 2010 00:15 schreef Strani het volgende:
Iemand er al over nagedacht dat het voor de kinderen van Antonie Kamerling misschien helemaal niet zo leuk is als overal in de krant staat hoe pappa dood is gegaan?
Of is jullie nieuwsgierigheid zo enorm groot dat dat dan maar een bijzaak moet zijn?
Ik doel op de mensen die het zo vreemd vinden dat de manier waarom hij zelfmoord heeft gepleegd, niet bekend is gemaakt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 00:21 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Euhm waar doel je op?Door de familie is zelf gezegd dat het zelfmoord was.Hun eigen keuze dus.Ik persoonlijk hoef absoluut niet te weten hoe hij het heeft gedaan.
Ooo okequote:Op zondag 10 oktober 2010 00:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik doel op de mensen die het zo vreemd vinden dat de manier waarom hij zelfmoord heeft gepleegd, niet bekend is gemaakt.
Al hoop ik niet dat Isa hem echt op een hele verschrikkelijke manier heeft gevonden.Als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op zondag 10 oktober 2010 00:24 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Ooo okeDan ben ik het helemaal met je eeens.Ik wil het geneens weten.En ik hoop ook dat het niet uitlekt.
Sommige mensen vinden het blijkbaar reuze intressant om dat te weten inderdaad.Ik vind het prive.En dat het vooral prive moet blijven.
ik denk dat die zelfmoord van Kamerling het ook wel stimuleert ... "kijk, Antonie Kamerling is het ook met me eens ..."quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:40 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Als de blaadjes van de bomen dreigen te vallen stijgt het aantal zelfdodingen altijd
Ja, en dan is er de kip en het ei-verhaal: drugsgebruik vanwege depressiviteit-van-nature, of depressiviteit vanwege drugsgebruik. Of beide natuurlijk, de nature aanleg versterkt door drugsgebruik.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:31 schreef Monidique het volgende:
Hoe dan ook, ja, je kunt per ongeluk te veel gebruiken, maar vaak is veel drugsgebruik, van dergelijk soort, een aardige graadmeter voor hoe iemand zich over het algemeen voelt. Lijkt mij.
Vind ik ook, we komen er wel achter.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:57 schreef Perico het volgende:
[..]
En dat is ook met reden! In de meeste gevallen wordt gewoon bekend hoe het is gebeurd. Cleopatra met het gif van een cobra, Hitler met een pistool door het hoofd, Herman Brood sprong van het Hilton hotel en David Carradine stierf aan solo wurgseks in een Thais hotel. Niemand die daar moeite mee heeft.
Wat ik vreemd vind is dat Nederlanders nu dan om terughoudendheid verzoeken in hun shockhysterie omdat het ons niet zou aangaan. Nou, in 9 van de 10 gevallen komt het uit. Dat zal ook het geval zijn met Antonie Kamerling, is het niet nu dan weten we over een jaar wel hoe het is gebeurd. Meestal komt het uit, en daar is niets mis mee.
De rationaliteit van iemand in een depressieve episode is - zachtgezegd - gebrekkig. Ik spreek uit eigen ervaring.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:19 schreef Re het volgende:
[..]
het lastige is natuurlijk dat voor iemand die naar iemand met een depressie kijkt de keuze als niet weloverwogen overkomt, de processen in de hersenen van degene met een depressie maken het voor die persoon juist heel erg overwogen en rationeel. En een en ander is natuurlijk gerelateerd met het hebben van een zelfbewustzijn
Onzin, tis gewoon nieuws. Of dacht je dat het voor de kinderen van Herman Brood leuk was om te lezen dat papa headfirst van het Hilton dook?quote:Op zondag 10 oktober 2010 00:15 schreef Strani het volgende:
Iemand er al over nagedacht dat het voor de kinderen van Antonie Kamerling misschien helemaal niet zo leuk is als overal in de krant staat hoe pappa dood is gegaan?
Of is jullie nieuwsgierigheid zo enorm groot dat dat dan maar een bijzaak moet zijn?
Nee, maar papa Brood gaf de familie geen keuze om het wel of niet bekend te maken. Papa Kamerling deed dat tenminste wel.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
Onzin, tis gewoon nieuws. Of dacht je dat het voor de kinderen van Herman Brood leuk was om te lezen dat papa headfirst van het Hilton dook?
net als theo. de media is er niet om zacht om te springen met de nabestaanden.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
Onzin, tis gewoon nieuws. Of dacht je dat het voor de kinderen van Herman Brood leuk was om te lezen dat papa headfirst van het Hilton dook?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |