quote:St. Niklas (Huub Stapel) is een in ongenade gevallen bisschop. Hij trekt in de middeleeuwen samen met zijn roversbende plunderend en brandstichtend over het platteland. Als dorpelingen het recht in eigen hand nemen en de bloeddorstige Sint en zijn trawanten vermoorden, zweert Niklas wraak.
Iedere keer bij volle maan op 5 december herrijzen Niklas en zijn bende uit de dood om zich te wreken.
Deze sinterklaasavond is het volle maan. Frank (Egbert-Jan Weeber) en zijn vrienden worden op gruwelijke wijze geconfronteerd met Niklas en zijn bende. Frank weet ternauwernood aan de moordpartij te ontkomen. De politie gelooft zijn verhaal echter niet en ziet hem als verdachte. Frank bindt hierop de strijd aan met Niklas, geholpen door zijn vriendin Lisa (Caro Lenssen) en Goert (Bert Luppes), een rechercheur van politie.
Er volgt een bloedstollende nachtelijke strijd dwars door Amsterdam waarbij maar één ding zeker is: 5 december zal nooit meer hetzelfde zijn...
(11 november in de bioscoop)
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:54 schreef Greys het volgende:
Ik zie het echt gebeuren dat er wat ouders gaan zijn die alleen de titel SINT zien en dan kaartjes online bestellen, zonder te kijken waar het over gaat. En dan gezellig met hun kinderen gaan
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:07 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik lag al in een deuk bij de trailer![]()
Ik hoop niet dat het als een serieuze triller is bedoeld
Leuk om te huren voor oppaskindjes of zoquote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:54 schreef Greys het volgende:
Ik zie het echt gebeuren dat er wat ouders gaan zijn die alleen de titel SINT zien en dan kaartjes online bestellen, zonder te kijken waar het over gaat. En dan gezellig met hun kinderen gaan
Dick Maas is er bij betrokken, dus het zal wel niet al te serieus zijnquote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:07 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik lag al in een deuk bij de trailer![]()
Ik hoop niet dat het als een serieuze triller is bedoeld
Flodder blijft het beste!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:19 schreef Adelante het volgende:
Ik hoop dat ie beter is dan Dick Maas' laatste creaties
De trailers waren flink griezelig. Vond ikquote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:41 schreef Greys het volgende:
Da's nog eens wat anders dan het heilige avondje is gekomen...
Niet iets om gezellig met je kleine kinderen te gaan bekijken. Benieuwd of er nog wat ouders zijn die zich gaan vergissen
Nog niet in FEE, waar hij (ook) hoort.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:37 schreef Rucky het volgende:
Topic 3
De nieuwe film van Dick Maas: Sint
Mee eens, maar had dan de lopende topics verplaatst in plaats van een nieuwe aan te maken.quote:
Er kunnen best meerdere topics in meerdere subfora staan. Net zoals er zowel in NWS als in SHO topics over Antonie Kamerling staan. Maar laten we die discussie hier gewoon niet voerenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:52 schreef Rucky het volgende:
[..]
Mee eens, maar had dan de lopende topics verplaatst in plaats van een nieuwe aan te maken.
Nu wordt het forum vervuilt met meerdere topics over één onderwerp.
Dit dus inderdaad. Als ik lees dat het een 'bloedstollende nachtelijke strijd dwars door Amsterdam' wordt moet ik daar ook meteen aan denken. Maar stiekem vond iedereen Amsterdamned best een toffe filmquote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:30 schreef Ringo het volgende:
Ik voorzie een Amsterdamned II.. Maar goed, die film heb ik destijds zo'n 3712951 keer gezien, dus hij is me best bevallen.
.
zou tof zijn als er zowel in NWS als in SHO een linkje verwijst naar hetzelfde topicquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Er kunnen best meerdere topics in meerdere subfora staan. Net zoals er zowel in NWS als in SHO topics over Antonie Kamerling staan. Maar laten we die discussie hier gewoon niet voeren
Dat zou heel gaaf wezen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:10 schreef jappy-b het volgende:
ik voorzie toch wel een bijrol voor bram van der vlucht
als de 'echte' sinterklaas, en dat die horrorsint dan z'n evil twin brother blijkt te zijnquote:
Effecten van niets?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:12 schreef karr-1 het volgende:
Amsterdamned is toch best leuk? Oke het is een verhaal van niets met effecten van niets, maar ik vind hem nog steeds bes aardig.
Ik heb de hele film meerdere malen gezien en destijds is 1 van de acteurs bij mij op school geweest om uitleg te geven. De bootscene is inderdaad goed ja.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:28 schreef Rucky het volgende:
[..]
Effecten van niets?![]()
De speedboot achtervolging niet gezien?
Nog steedst onovertroffen.
![]()
Kortzichtige klagersquote:Dick Maas verbaasd over klachten Sinterklaasfilm
AMSTERDAM – De Reclame Code Commissie heeft veel klachten binnengekregen over het affiche van de horrorfilm Sint, van regisseur Dick Maas. De filmmaker zegt in een reactie tegenover NU.nl dat hij de zaak ‘een beetje suf’ vindt.
Klagers hebben de commissie laten weten dat zij de reclame-uitingen voor de film niet geschikt vinden voor jonge kinderen.
Maas is verbaasd over de klachten. ‘’Het is juist een heel braaf affiche. Je ziet een silhouet van de Sint en je ziet dat een deel van zijn gezicht gehavend is. Vergelijk dat eens met de abri’s van films als Saw.’’
‘’De trailer van de film is wel heftig, maar die wordt in de bioscopen niet vertoond bij kinderfilms. Hij staat natuurlijk ook online. Maar wie daar naar kijkt, dat is voor ons niet in de gaten te houden.’’
De filmmaker vermoedt dat ouders hun beklag hebben gedaan omdat ze hun jonge kinderen uit moeten leggen dat de man op de poster niet de echte Sint is. Maas: ‘’Maar als jij je kind zeven jaar voor de gek hebt gehouden, dan kun je toch ook wel iets verzinnen bij het zien van het affiche? Dat het de broer is van de goedheiligman, of dat het een andere Sint is.’’
Uitspraak
De klachten worden behandeld in de eerstvolgende vergadering van de commissie. De Reclame Code Commissie wil uiterlijk dinsdag 19 oktober uitspraak doen. ‘’Wij hebben een verzoek ingediend om de uitspraak later te doen’’, zegt Maas. ‘’Het is voor ons nu nogal kort dag om er op te reageren. Ik heb nog wel andere dingen te doen.’’
Maas is niet van plan zijn affiche aan te passen. ‘’Als de uitspraak nadelig is voor ons, gaan we in beroep. Het zou totaal ridicuul zijn als we dit aan moeten gaan passen. Maar ik ga er vanuit dat het een storm in een glas water is.’’
Het is een film ...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:08 schreef Repelsteeltju het volgende:
Faal... Sint Nicolaas is gestorven op 6 december en niet op 5 december zoals de trailer beweert.
Ik denk eerlijk gezegd dat Bram niet blij is met deze filmquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:10 schreef jappy-b het volgende:
ik voorzie toch wel een bijrol voor bram van der vlucht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“An interesting thing is a good thing.”
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:54 schreef Greys het volgende:
Bronquote:'Ouders moeten bios mijden'
DEN HAAG - De landelijke ouderorganisatie Ouders & Coo roept ouders van jonge kinderen op om tot 5 december de bioscopen die de Sinterklaasfilm SINT van Dick Maas vertonen te mijden. Dit omdat te voorkomen dat hun kroost wordt geconfronteerd met de volgens de ouders 'gruwelijke beelden van een monsterachtige Sinterklaas'.
"Door Sinterklaas als een horror actiefiguur neer te zetten, poogt Dick Maas bewust de traditie om zeep te helpen,” stelt directeur Werner van Katwijk van Ouders & CooO. “We leven in een vrij land dus hij heeft het recht om een dergelijke film te maken. Maar ouders hebben dan ook het recht op dat moment de bioscoopwereld te boycotten. Het kinderfeest is hun meer waard dan dit artistieke gedrocht van Dick Maas.”
Hij vindt het jammer omdat er juist in dezelfde periode ook veel leuke kinderfilms in première gaan.
Het gaat natuurlijk niet om het feit dat het een enge film is, het tast de magie van de echte Sint aanquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Bron
Allemachtig, wat een overdreven poeha allemaal. 'De bioscoopwereld boycotten'. Omdat er één enge film is???
Gewoon niet met je kinderen naar die film gaan, verder zijn ze toch wel in de ban van kadootjes en pepernoten en zal die poster ze echt geen schade toebrengen lijkt me
Dat laatste vraag ik me dus af inderdaad. Want ik begrijp echt best dat ouders graag willen dat de kindjes niet bang zijn voor Sinterklaasquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om het feit dat het een enge film is, het tast de magie van de echte Sint aanMaar goed, ik heb Isa er nog niet over gehoord dus het zal allemaal heus zo'n vaart niet lopen
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:00 schreef Greys het volgende:
Binnenkort mogen we wat vrijkaarten voor deze film weggeven!
Houd dit topic daarvoor in de gaten.
quote:BronStrijd Horror Sint naar hoogtepunt
AMSTERDAM - De reclamecodecommissie bepaalt vandaag of de affiches van Dick Maas? film over de horrorsinterklaas uit het straatbeeld moeten verdwijnen.
De commissie zal zich buigen over de aanklacht die collega-filmer Johan Nijenhuis heeft ingediend. „Wat je in de bios doet, moet je als filmer zelf weten. Maar deze buitenreclame is schadelijk voor de kinderziel.”
„Ik heb onder anderen mediawetenschapper Patti Valkenburg achter me”, vertelt Johan. „Zij zegt dat kinderen in de war kunnen raken door hen bang te maken voor Sinterklaas en hem af te beelden als een kruising tussen een hellehond en een skelet. De goedheilig man komt daarna immers weer vrolijk in de klaslokalen.”
Johan vervolgt: „Ik fiets veel met mijn kind door de stad. Daardoor snap ik nu hoe kinderen de wereld zien. Iets wat groot op een abri hangt, moet wel belangrijk zijn. Een kind gelooft dat daar de lekkerste lasagne staat. Waarom zouden grote mensen daarover liegen? Als je dus een grote poster met een enge sint ziet, dan moet dat wel belangrijk zijn. ’Papa, wil de politie ons waarschuwen dat er een enge sint in het land is?’”
De filmer betoogt dat we volgens Maas maar moeten zeggen dat het om een ’rare neef van de sint’ gaat. „Een peuter of kleuter kan dat niet plaatsen. Sinterklaas heeft geen familie, en zeker geen slechte neef. En een kind dat kan lezen snapt het ook niet. Er staat toch groot ’sint’ op?”
Volgens Johan Nijenhuis kun je jonge kinderen best enge dingen laten zien. „Maar sprookjes beginnen niet voor niets met in een heel ver land heel lang geleden was er eens… Die afstand geeft kinderen een veilig gevoel.”
Dick Maas vindt de poster best braaf in vergelijking met die van sommige andere horrorfilms. „De film is boven de 16 jaar.”
quote:Goeie tipOp dinsdag 19 oktober 2010 17:00 schreef Greys het volgende:
Binnenkort mogen we wat vrijkaarten voor deze film weggeven!
Houd dit topic daarvoor in de gaten.
quote:En?Op donderdag 21 oktober 2010 09:38 schreef Greys het volgende:
Ben benieuwd of de poster terug moet, vandaag zullen we het weten!
[..]
Bron
quote:Opgelost. Slim kind ook, is al zelf-oplossend bezigOp vrijdag 22 oktober 2010 09:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En?
Isa heeft toevallig de poster op tv gezien, haar conclusie, 'hee... Sinterklaas voelt zich niet lekker, geloof ik'...
quote:Ik heb het nog niet gehoord/gelezen, jullie?
quote:Isa heeft toevallig de poster op tv gezien, haar conclusie, 'hee... Sinterklaas voelt zich niet lekker, geloof ik'...
quote:http://www.destentor.nl/n(...)nt-mogen-blijven.eceOp vrijdag 22 oktober 2010 09:38 schreef Greys het volgende:
Ik heb het nog niet gehoord/gelezen, jullie?
quote:Posters Sint mogen blijven hangen
AMSTERDAM - De posters van de komische horrorfilm Sint mogen blijven hangen. Dat heeft de Reclame Code Commissie (RCC) vrijdag laten weten aan de makers van de film.
De commissie had een groot aantal klachten ontvangen van mensen die vinden dat de posters van de film, waarop een zombieversie van Sinterklaas te zien is, traumatisch zouden kunnen zijn voor jonge kinderen. Regisseur Dick Maas zou geen respect hebben voor de traditie van het sinterklaasfeest, zo vonden de klagers. Ouderorganisatie Ouders & Coo en het Sint-Nicolaasgenootschap deelden deze kritiek.
De RCC heeft de klachten vrijdag echter van de hand gewezen. „De poster is niet van dien aard dat de grens van het ontoelaatbare wordt overschreden”, zo luidt het oordeel van de commissie.
In de film Sint wordt de bekende kindervriend geportretteerd als een bloeddorstige maniak die met veel plezier kinderen onthoofdt. De film is volgens distributeur A-Film gekeurd voor 16 jaar en ouder.
Regisseur Dick Maas liet eerder al weten alle commotie onzinnig te vinden. „Als kinderen vragen gaan stellen over de poster, dan vertellen de ouders maar dat het zijn gekke broer is”, suggereert de regisseur. „Mensen die hun kinderen jarenlang wijsmaken dat een bisschop met zijn paard over de daken rijdt, kunnen daar vast wel een mooi verhaal van maken.”
De makers willen vrijdag verder niet ingaan op de uitspraak van de Reclame Code Commissie. Sint draait vanaf 11 november in de Nederlandse bioscopen.
quote:Dick Maas lacht zich rot, zeker nu hij gewonnen heeft en z'n 'collega' Johan Nijenhuis het nakijken heeft. Wat een zuur figuur is dat zeg, een klacht indienen over zo'n posterOp vrijdag 22 oktober 2010 14:54 schreef karr-1 het volgende:
Ik vond die hele klacht al te gek voor woorden, alsof een kind er iets anders in gaat zien dan Sinterklaas... En ik wil nu ook naar die film toe, al is het maar om te zien of de ophef de moeite waard was.
quote:Precies, Costa 1 t/m 67 en spinoffsOp vrijdag 22 oktober 2010 15:17 schreef Greys het volgende:
Alsof die films van Nijenhuis zo lekker opvoedkundig verantwoord zijn
quote:.Op vrijdag 22 oktober 2010 15:17 schreef Greys het volgende:
quote:Inderdaad, met z'n kutfilms.Op vrijdag 22 oktober 2010 15:17 schreef Greys het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |