Hij heeft heel wat keren moeten slikken en de natte ogen weggeknippert toen hij begon te vertellen over het moment dat de telefoon ging gister.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:12 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
Nja, ik snap best dat het rauw op je dak komt en dat je in de war bent maar juist daarom vind ik het raar dat hij toch nog zo onnatuurlijk gemaakt/vrolijk de boel zit te presenteren.
Het zal vast niet zo zijn maar door die houding krijg ik dus inderdaad het idee dat het hem niks doet. Terwijl het me juist lijkt dat hij inderdaad van slag zal zijn. Misschien is het juist de houding die hij aan neemt om ervoor te zorgen dat hij niet op tv instort maar ik hou er een beetje een raar nasmaakje aan over.
Dat zal het inderdaad wel zijn, hij moet inderdaad zich ook bij elkaar rapen. Hij kan moeilijk compleet instorten op tv. Misschien is het wel een zeer te prijzen professionaliteit, ik zou het hem inderdaad niet nadoen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:13 schreef Lenaatje het volgende:
Maar dingen gaan toch ook in de 1e periode automatisch? Vaak komt het besef pas na de begrafenis/crematie een soort overleven?
Heeft die Albert dat toch ook nog maar ff mooi gepresteerd. Alsof ie daar voor iemand anders dan hemzelf zit.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:15 schreef Greys het volgende:
Ik vind Albert vaak een ontzettende lul, maar heb hier alleen maar respect voor.
Joh, laat mij lekker vinden wat ik vind? Vind jij lekker wat jij vindtquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Heeft die Albert dat toch ook nog maar ff mooi gepresteerd. Alsof ie daar voor iemand anders dan hemzelf zit.
Ja, eerlijk = eerlijk.quote:
Je moet alles haast wel op de automatische piloot zetten. Er valt zo veel te regelen en als je de boodschapper van het slechte nieuws bent dan zet je je schrap om niet hysterisch te worden. Ik heb Boulevard niet gezien maar ik geloof degenen die zeggen dattie het goed gedaan heeft.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:13 schreef Lenaatje het volgende:
Maar dingen gaan toch ook in de 1e periode automatisch? Vaak komt het besef pas na de begrafenis/crematie een soort overleven?
Dat programma heb ik vanmiddag ook gekeken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:04 schreef mane het volgende:
Ik heb zojuist deze uitzending even bekeken:
http://hethoogstewoord.nc(...)rd-antonie-kamerling
En dan hoor je dat hij dacht de depressie overwonnen te hebben. En dat hij niet langer passief wilde zijn in die depressiviteit. Ik kan me zo voorstellen dat de klap extra hard aankomt als je dan toch weer in depressiviteit terugvalt, en dat hij er niet langer passief in wilde zijn...tja. Hij heeft duidelijk iets actiefs en definitiefs gedaan om het te beeindigen. Ik kan me er iets bij voorstellen. Woede die zich uiteindelijk dan zo manifesteert: boos op jezelf, en moe van het vechten, etc. En hij beschrijft het depressief zijn hier ook als 'levend dood zijn'. Dat was trouwens in 2007.
Het was ook al vanaf het begin van zijn bekendheid behoorlijk duidelijk dat hij niet een heel gelukkig persoon was, maar worstelde met zichzelf. Ik ben min of meer met hem opgegroeid, met GTST waar ik toen naar keek, en kan me dat ook herinneren; dat hij toen al zo overkwam en dat zei in interviews of liet doorschemeren. Iedereen in zijn omgeving wist dit natuurlijk ook.
van AD.nlquote:Albert Verlinde, de zwager van wijlen Antonie Kamerling, heeft Nederland om begrip gevraagd voor de beslissing van Kamerling om uit het leven te stappen. ,,Hetgeen wat men zich moet voorstellen, is dat hij niet meer anders kón. Hij kwam er niet meer uit", zei Verlinde in het programma RTL Boulevard.
,,Hij heeft de laatste weken nog hulp gezocht", zei de man van Onno Hoes (burgemeester Maastricht én broer van weduwe Isa) en vaste tafelgast vanavond in het RTL-programma.
,,Als je zelfs het wonder van je eigen vrouw en kinderen niet meer ziet, dan zie je het écht niet meer zitten. Ik hoop dat de mensen in Nederland dat begrijpen", ging Verlinde verder.
Heel geschokt door de door van Kamerling was Verlinde naar eigen zeggen niet. ,,Als je ziet wat hij de laatste weken heeft doorgemaakt, komt dit niet als een verrassing. Dit was waar iedereen bang voor was. Maar stil ben je natuurlijk wel als je het hoort. Het is een ramp, voor Isa en de kinderen."
,,Toen Isa me gisteravond belde, zat ik net op de weg terug naar huis na de uitzending van RTL Boulevard. Ik ben gelijk omgekeerd en naar hun huis gereden. Dan weet je eerst niet wat je meemaakt. Er stonden wel zeven, acht politieauto's en een auto van de GGD voor hun deur. Je realiseert je niet dat als iemand zelfmoord heeft gepleegd er eerst moet worden bewezen dat niet iemand anders dat heeft gedaan. Dat was een heel gekke gewaarwoording.''
Op internet is vandaag verdrietig, verbijsterd én boos gereageerd op de beslissing van Kamerling. Velen op twitter en verschillende fora zeggen zich niet te kunnen voorstellen dat je je eigen kinderen in de steek laat.
Toch weet Verlinde wel beter. ,,Hij heeft zó van z'n kinderen gehouden. Antonie was een prachtkerel."
Mooi....quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:09 schreef Greys het volgende:
Mooie uitspraak van Daphne Deckers:
"Als je je been gebroken hebt, ziet iedereen dat. Als je ziel gebroken is, weet alleen jij dat".
Sorry, maar in een vergelijkbare context heb ik dit tientallen mensen horen zeggen de afgelopen jaren. Er zit een grote kern van waarheid in, maar origineel is het allerminst.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Mooie uitspraak van Daphne Deckers:
"Als je je been gebroken hebt, ziet iedereen dat. Als je ziel gebroken is, weet alleen jij dat".
Dat er de hele dag maar 1 zin door zijn hoofd ging: Je hebt niet in de gaten wat je allemaal met me doet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:41 schreef Bostonian het volgende:
Wat zei Albert nu aan het eind? Dat verstond ik niet helemaal.
Ongetwijfeld. Maar ik vind het zelf een mooie uitspraak omdat zij daarmee aangeeft hoe eenzaam je bent als je zó depressief bent: het is niet te zien.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:42 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Sorry, maar in een vergelijkbare context heb ik dit tientallen mensen horen zeggen de afgelopen jaren. Er zit een grote kern van waarheid in, maar origineel is het allerminst.
Als het om anderen gaat is hij ook nooit zo terughoudendquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:42 schreef NeverNooitVriendje het volgende:
[..]
Ik mag die man ook niet, maar kennelijk is het 'familie', dus dan is het toch niet zo heel gek?
Ik zei toch ook niet dat ik het origineel vond? Ik vond en vind het gewoon een mooie en treffende uitspraak in dit geval.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:42 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Sorry, maar in een vergelijkbare context heb ik dit tientallen mensen horen zeggen de afgelopen jaren. Er zit een grote kern van waarheid in, maar origineel is het allerminst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |