Ja, ik denk inderdaad dat je niet enthousiast over een huis bent als je een onrealistisch bod doet. En ik vind dat helemaal niet raar.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat kan, maar jij blijft blijkbaar vinden dat je niet enthousiast bent, als je een 'onrealistisch bod' doet. Dan wil je 'blijkbaar' het huis niet genoeg hebben.
Da's toch gewoon raar? Als het je droomhuis is, maar je vindt het blijkbaar niet meer dan de helft van de vraagprijs waard, dan houdt het inderdaad op. Ik bied niet voor de verkoper, hoor.Ik wil betalen wat het me waard is. Niet wat de verkoper het waard vindt. Dat is een behoorlijk verschil.
Tuurlijk ga je onderhandelen over de prijs van een huis. Ik zeg toch nergens dat je de vraagprijs maar gelijk moet bieden?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:43 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Tja, en andersom blijf je twee jaar zitten met dubbele lasten ondanks je redelijke vraagprijs.
Nederlanders kunnen niet meer (onder)handelen. Alsof het prijskaartje maatgevend is, net zoals in de supermarkt.
Dat kan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik denk inderdaad dat je niet enthousiast over een huis bent als je een onrealistisch bod doet. En ik vind dat helemaal niet raar.
Waarom is 50% bieden geen 'onderhandelen', dan?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tuurlijk ga je onderhandelen over de prijs van een huis. Ik zeg toch nergens dat je de vraagprijs maar gelijk moet bieden?
Ja, daar ben ik vast in mijn eentje verantwoordelijk voor.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat kan.
Zo blijven huizenprijzen 'onrealistisch' hoog
Die vraag heb ik al beantwoord.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom is 50% bieden geen 'onderhandelen', dan?
Erm... die denkwijze zorgt er mede voor.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik vast in mijn eentje verantwoordelijk voor.
In deze (kopers)markt zou je een dief van je eigen portemonnee zijn als je, ondanks je enthousiasme, niet het onderste uit de kan probeert te halen met een laag/onrealistisch bod. De tijden dat je snel moest komen met een goed bod, omdat er meer kapers op de kust waren, zijn inmiddels al lang voorbij...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik denk inderdaad dat je niet enthousiast over een huis bent als je een onrealistisch bod doet. En ik vind dat helemaal niet raar.
Dat kan, maar ik zie het antwoord niet staan. Wellicht wil je me de post even aanwijzen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die vraag heb ik al beantwoord.
Ik vind het heel vreemd om je niks aan te trekken van een vraagprijs bij het uitbrengen van een bod.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm... die denkwijze zorgt er mede voor.
Het is gewoon vreemd dat je je bod laat afhangen van wat iemand anders vraagt.
Ga eens op vakantie naar Turkije. Dan mag je daar op de markt eens proberen voor een normale prijs een zogenaamd merkshirt aan te schaffen. Die gasten komen ook gewoon met een vraagprijs van ¤ 60,- ondanks dat het namaak is, en uiteindelijk moet je toch echt niet meer dan ¤ 5,- per stuk betalen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het heel vreemd om je niks aan te trekken van een vraagprijs bij het uitbrengen van een bod.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik zie het antwoord niet staan. Wellicht wil je me de post even aanwijzen?
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's dus maar zeer de vraag of ze daarna nog met je willen onderhandelen. Da's het hele punt.
Nogmaals: wat bepaalt of een vraagprijs realistisch is? Kun je een prijs überhaupt realistisch noemen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het heel vreemd om je niks aan te trekken van een vraagprijs bij het uitbrengen van een bod.
Nee, ik zou nooit een nephuis kopen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:13 schreef MichelBtje het volgende:
[..]
Ga eens op vakantie naar Turkije. Dan mag je daar op de markt eens proberen voor een normale prijs een zogenaamd merkshirt aan te schaffen. Die gasten komen ook gewoon met een vraagprijs van ¤ 60,- ondanks dat het namaak is, en uiteindelijk moet je toch echt niet meer dan ¤ 5,- per stuk betalen.
Jij zou in Turkije dus uitgaan van de vraagprijs en komen met een tegenbod van ¤ 50,- ?
Waarom er dan een 13.gif bij je post moet, weet ik niet....quote:
Je bent nu wel een beetje naar de bekende weg aan het vragen, vind je niet?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nogmaals: wat bepaalt of een vraagprijs realistisch is? Kun je een prijs überhaupt realistisch noemen?
Waar hangt dat vanaf dan? Toch van wat jij (jij bent immers een potentiële koper) wilt betalen?
Maar jij zou wel een echt huis kopen op basis van een onrealistische vraagprijs?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, ik zou nooit een nephuis kopen.
Jij laat je bod afhangen van wat de buren er voor betaald hebben? Wat als jouw buren er gewoon meer voor over hadden of gewoon niet onderhandeld hebben?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bent nu wel een beetje naar de bekende weg aan het vragen, vind je niet?
Je kunt nagaan wat betaald is voor soortgelijke huizen in een vergelijkbare buurt met vergelijkbaar afwerkingsniveau.
Nou, nee hč. Dat is geen realistische vraagprijs.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom er dan een 13.gif bij je post moet, weet ik niet....
Anyway: ik geef je maar weer het voorbeeld van het rijtjeshuis. Vraagprijs is 3 ton, terwijl de huizen van de buren vorige maand nog verkocht zijn voor 150.000.
In jouw ogen is 50% dan direct *einde gesprek*. Of niet? Of wat is realistisch? (dat antwoord heb ik nog steeds niet, maar misschien is het een moeilijke vraag)
Daar kun je natuurlijk wel een redelijke inschatting van maken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:50 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hoe weet je dat de prijs onrealistisch is? Misschien is de vraagprijs dat wel, bieden staat vrij en als jij het voor die prijs wilt mag de eigenaar ja of nee zeggen en met een tegenbod komen.
Tuurlijk! Een groot deel van je woonplezier wordt toch bepaald door je buurman er iedere dag op de oprit eraan te herinneren dat hij toch echt teveel heeft betaald voor zijn (identieke) woning?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij laat je bod afhangen van wat de buren er voor betaald hebben? Wat als jouw buren er gewoon meer voor over hadden of gewoon niet onderhandeld hebben?
Nee, niet alleen maar de buren. Dat zou wel een heel pover onderzoekje zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij laat je bod afhangen van wat de buren er voor betaald hebben? Wat als jouw buren er gewoon meer voor over hadden of gewoon niet onderhandeld hebben?
Wat jou betreft is dus realistisch:quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, nee hč. Dat is geen realistische vraagprijs.
Had ik hier genoemd:
[..]
Daar kun je natuurlijk wel een redelijke inschatting van maken.
Ja, bieden staat vrij, maar waarom zou je een ton bieden voor een huis waar 2 ton voor wordt gevraagd? Tijdverdrijf?
Wat stel jij dan voor? Want je hebt er zo duidelijk veel verstand van?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat jou betreft is dus realistisch:
"Wat anderen voor een vergelijkbaar huis hebben betaald". Ergo: prijzen zullen nooit dalen of stijgen.
Dat je gewoon biedt wat jíj de woning waard vindt?quote:
Ik weet niet waar dat uit blijkt, maar dank je.quote:Want je hebt er zo duidelijk veel verstand van?
Dan bied ik wat ik de woning waard vind, maar de verkoper wijst mijn aanbod af.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat je gewoon biedt wat jíj de woning waard vindt?
[..]
Ik weet niet waar dat uit blijkt, maar dank je.
Als dat het maximale is dat jij het waard vindt, dan vertel je dat de verkoper. Als hij het niet voor die prijs zal willen verkopen, dan gaat het niet door. Simpel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan bied ik wat ik de woning waard vind, maar de verkoper wijst mijn aanbod af.
En dan?
Nee, blijkbaar niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als dat het maximale is dat jij het waard vindt, dan vertel je dat de verkoper. Als hij het niet voor die prijs zal willen verkopen, dan gaat het niet door. Simpel.
Als jij daarna nog een hoger bod zou willen doen, was je voorgaande bod blijkbaar niet het maximale.
Maar blijkbaar wil je het dan niet graag genoeg?
Apart.quote:
Als jij dat ervan wil maken, dan maak jij dat ervan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Apart.
Het kopen van een woning hangt samen met hoe graag jouw buren de woning wilden hebben, inmiddels?
Het is een centraal topic, overigens.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:40 schreef MichelBtje het volgende:
Ik denk dat TS nu heel veel nuttige informatie heeft mogen ontvangen om zijn keuze te kunnen maken...
Om iets inhoudelijks toe te voegen aan dit topic.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Toch is dat, wat mij betreft, de meest belangrijke. Jij laat vooral anderen bepalen wat een woning waard is. Daarnaast hou je vooral rekening met die prijs om de woning later te kunnen verkopen.
Best een vreemd uitgangspunt.
Als een woning voor 2 ton wordt aangeboden, is het vreemd om 3 ton te bieden, dus dat probleem speelt niet zo. Als je die woning maar 1 ton waard vindt, kun je dat bieden, maar zul je het niet krijgen. Dat jij dan (ik noem maar wat) 175.000 biedt, vind ik op dat moment gewoon raar.
Dat hangt, naast het bedrag dat je ergens voor wilt betalen (ik neem aan dat jij bij de aankoop van een auto ook weet of het een hoog danwel laag bedrag is?), vooral samen met de woonlasten die je gaat krijgen door het kopen van die woning.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:48 schreef Lienekien het volgende:
Kun jij dan eens uitleggen hoe je volgens jou zou moeten bepalen hoeveel je een woning waard vindt?
Maar het bedrag dat je voor een huis wilt betalen, is dat niet hetzelfde als wat je een huis waard vindt?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat hangt, naast het bedrag dat je ergens voor wilt betalen (ik neem aan dat jij bij de aankoop van een auto ook weet of het een hoog danwel laag bedrag is?), samen met de woonlasten die je gaat krijgen door het kopen van die woning.
Dát zijn lasten die je maandelijks terug gaat zien.
Niet volledig.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar het bedrag dat je voor een huis wilt betalen, is dat niet hetzelfde als wat je een huis waard vindt?
Nee, maar het gaat hier wel over het bieden op een huis en dan uitgaan van wat je het huis waard vindt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Niet volledig.Ik kan iets wel een bepaalde prijs waard vinden, maar dat wil niet zeggen dat ik dan een bod doe.
Zoals ik al eerder heb aangegeven; ga er van uit dat je eerste bod vrijwel altijd meteen wordt afgeslagen (niet afgeslagen betekent dat je teveel betaaltquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:04 schreef Takkembah het volgende:
Wat is 'te' laag bieden?
219 lijkt me een te laag openingsbod, alhoewel ik ook genoeg gelezen heb over mensen die dat wel hebben aangedurfd en daardoor lager zijn uitgekomen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |