Als dat het maximale is dat jij het waard vindt, dan vertel je dat de verkoper. Als hij het niet voor die prijs zal willen verkopen, dan gaat het niet door. Simpel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan bied ik wat ik de woning waard vind, maar de verkoper wijst mijn aanbod af.
En dan?
Nee, blijkbaar niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als dat het maximale is dat jij het waard vindt, dan vertel je dat de verkoper. Als hij het niet voor die prijs zal willen verkopen, dan gaat het niet door. Simpel.
Als jij daarna nog een hoger bod zou willen doen, was je voorgaande bod blijkbaar niet het maximale.
Maar blijkbaar wil je het dan niet graag genoeg?
Apart.quote:
Als jij dat ervan wil maken, dan maak jij dat ervan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Apart.
Het kopen van een woning hangt samen met hoe graag jouw buren de woning wilden hebben, inmiddels?
Het is een centraal topic, overigens.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:40 schreef MichelBtje het volgende:
Ik denk dat TS nu heel veel nuttige informatie heeft mogen ontvangen om zijn keuze te kunnen maken...
Om iets inhoudelijks toe te voegen aan dit topic.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Toch is dat, wat mij betreft, de meest belangrijke. Jij laat vooral anderen bepalen wat een woning waard is. Daarnaast hou je vooral rekening met die prijs om de woning later te kunnen verkopen.
Best een vreemd uitgangspunt.
Als een woning voor 2 ton wordt aangeboden, is het vreemd om 3 ton te bieden, dus dat probleem speelt niet zo. Als je die woning maar 1 ton waard vindt, kun je dat bieden, maar zul je het niet krijgen. Dat jij dan (ik noem maar wat) 175.000 biedt, vind ik op dat moment gewoon raar.
Dat hangt, naast het bedrag dat je ergens voor wilt betalen (ik neem aan dat jij bij de aankoop van een auto ook weet of het een hoog danwel laag bedrag is?), vooral samen met de woonlasten die je gaat krijgen door het kopen van die woning.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:48 schreef Lienekien het volgende:
Kun jij dan eens uitleggen hoe je volgens jou zou moeten bepalen hoeveel je een woning waard vindt?
Maar het bedrag dat je voor een huis wilt betalen, is dat niet hetzelfde als wat je een huis waard vindt?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat hangt, naast het bedrag dat je ergens voor wilt betalen (ik neem aan dat jij bij de aankoop van een auto ook weet of het een hoog danwel laag bedrag is?), samen met de woonlasten die je gaat krijgen door het kopen van die woning.
Dát zijn lasten die je maandelijks terug gaat zien.
Niet volledig.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar het bedrag dat je voor een huis wilt betalen, is dat niet hetzelfde als wat je een huis waard vindt?
Nee, maar het gaat hier wel over het bieden op een huis en dan uitgaan van wat je het huis waard vindt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Niet volledig.Ik kan iets wel een bepaalde prijs waard vinden, maar dat wil niet zeggen dat ik dan een bod doe.
Zoals ik al eerder heb aangegeven; ga er van uit dat je eerste bod vrijwel altijd meteen wordt afgeslagen (niet afgeslagen betekent dat je teveel betaaltquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:04 schreef Takkembah het volgende:
Wat is 'te' laag bieden?
219 lijkt me een te laag openingsbod, alhoewel ik ook genoeg gelezen heb over mensen die dat wel hebben aangedurfd en daardoor lager zijn uitgekomen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |