abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87317849
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:49 schreef Dunwich het volgende:

ik vergelijk dit soort dingen graag met het christelijke standpunt dat de aarde plat is.....het is dus bewezen dat dit niet zo is :)
Precies :Y Het concilie van Nicea II schreef:

If any man denies the earth is flat, let him be anathema

o|O
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_87318895
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:48 schreef loop het volgende:

[..]

De mens weet zoveel dingen nog niet, er bestaat geen complete waarheid enkel incomplete theorieen die als waarheid worden gezien, dat maakt het niet absoluut of volledig fout. De mens is primitief en wil liever om het gelijk vechten met anderen dan verder gaan met de wereld onderzoeken en voort te bouwen op bestaande ideeėn. Gelukkig zijn we zover dat het meestal bij woorden blijft.

Het enige constructieve in deze is de mens die een argument wint van een ander, daar lijken sommigen gelukkiger van te worden, in plaats van het geloof te belijden en zich niet met andere geloven te bemoeien. Het alternatief voor zulke diehard gelovigen is dat zij moeten twijfelen aan de volledigheid van hun waarheden, men verkiest dan liever het gevoel van zekerheid en zal dit tot de laatste snik verdedigen.
Het is ook een stukje zelfbevrediging, dat gelijk halen. Fok is een manier om jezelf te bevestigen.
pi_87324223
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 12:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is ook een stukje zelfbevrediging, dat gelijk halen. Fok is een manier om jezelf te bevestigen.
Dat laatste had ik al door maar dat eerste? Zelfbevrediging wordt toch meestal geassocieerd met iets seksueels, niet geestelijk.
pi_87341372
Even TT verbeterd.
pi_87355945
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dit weet natuurlijk geen mens zeker, is een theorie waar veel problemen mee zijn.
"Veel problemen" als in...? Zeker weten doe je nooit.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:04:02 #56
320999 Elchico___
Livin la vida loca
pi_87442944
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:56 schreef SlevinX het volgende:
Nog een punt waar ik naar benieuwd bent hoe gelovige hierover denken.
Evolutie is een feit, toch beweren gelovigen dat het niet zo is. Ik ben van mening dat geloof en evolutietheorie gewoon naast elkaar kunnen leven. In ieder geval is evolutie bewezen, dus kan je er ook als gelovigen niet omheen.
Ik weet niet hoe jij bij deze onzin komt maar evolutie is nog nooit bewezen hoor?
Het wordt juist steeds meer ontkracht.
pi_87443064
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:04 schreef Elchico___ het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij bij deze onzin komt maar evolutie is nog nooit bewezen hoor?
Hoe denk jij dan over alle, miljoenen jaren oude skeletten die gevonden worden?

quote:
Bron?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_87443445
quote:
Het is een misvatting dat theorieen bewezen worden, of bij (voldoende) bewijs veranderen in feiten.

De evolutietheorie wordt echter wel gesteund door bergen aan bewijs, en er zijn meer dan genoeg dingen die de theorie zo zouden kunnen ontkrachten. Zoals bijvoorbeeld fossiele konijnen die net zo oud zijn als de dinosauriers. Dat soort dingen worden dan weer niet gevonden.

Zoals voor elke wetenschappelijke theorie geldt kan de theorie elk moment worden weerlegd. Maar als theorie staat de evolutietheorie al 150 jaar, wat betrekkelijk lang is.

quote:
Nou wil ik deze stelling niet op voorhand afschieten, maar degene die de evolutietheorie weerlegt kan zo een nobelprijs opstrijken. Waar baseer je dit op?

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 12-10-2010 00:22:59 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_87447477
Evolutie is een feit.
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
pi_87448900
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:56 schreef SlevinX het volgende:
Evolutie is een feit.
Ik sta wel min of meer aan jouw kant, maar deze uitspraak is pertinent onwaar. Ongeacht hoeveel bewijs er is voor evolutie, en dat is heel veel, de theorie zal nooit veranderen in een feit. Theorie en feit zijn geen tegengestelden maar gewoon twee verschillende dingen. Theorieen verklaren feiten, maar zijn geen feiten op zich.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 12-10-2010 10:27:05 ]
pi_87449890
Hij had het ook niet over de theorie, maar over het natuurverschijnsel an sich.
pi_87450008
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:45 schreef Haushofer het volgende:
Hij had het ook niet over de theorie, maar over het natuurverschijnsel an sich.
Dan heb je het toch over veranderingen in soorten, niet zozeer over evolutie?
pi_87450972
Verandering van soorten zou ik (macro) evolutie noemen, maar ik ben geen bioloog dus misschien dat zij dat anders zouden noemen :)
pi_87451085
Zoals ik het zie zijn de veranderingen hier de feiten, de waarnemingen, en is evolutie de verklaring voor die feiten. Wiki omschrijft (biologische) evolutie als:

"Evolutie is in de biologie de geleidelijke verandering van het leven op aarde door natuurlijke selectie."

Dus zowel de feiten als de verklaring voor die feiten.

Maar ik ben ook geen bioloog natuurlijk. ;)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:32:40 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_87451229
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:18 schreef SlevinX het volgende:
Ik probeer wat gelovigen te vinden die eens een keer openstaan voor tegenargumenten. Misschien levert het een leuke discussie op.
Af en toe kom je gelovigen tegen waar je leuk mee kan discussieren, zelfs op Fok!.

Dan merk je dat er ergens in die hersenpan een echte kronkel zit. Hun redenatie loopt ergens spaak, is niet logisch, is een duidelijke cirkelredenering, maar de gelovige ziet het niet. Hoe simpel je het ook uitlegt, ze zien het echt niet. Mensen die van kinds af aan gelovig zijn opgevoed hebben niet alleen geleerd om in God te geloven, maar hun wereldbeeld heeft een bijzondere "knik" waardoor ze kunnen blijven geloven.

Mensen die later gelovig zijn geworden zijn over het algemeen erg fanatiek en recht in de leer. Ze missen die knik waardoor ze niet relaxed met hun geloof in de normale wereld kunnen staan. Ze overleven door discussie uit te sluiten en te overschreeuwen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Papierversnipperaar op 12-10-2010 12:14:06 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:39:32 #66
pi_87451447
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:23 schreef Haushofer het volgende:
Verandering van soorten zou ik (macro) evolutie noemen, maar ik ben geen bioloog dus misschien dat zij dat anders zouden noemen :)
Biologen kunnen op wetenschappelijke basis (genetisch) geen soorten onderscheiden. Van Lego DNA kun je alles maken, alleen de meeste maaksels zijn niet functioneel dus komen ze in de praktijk niet voor. De wel functionele wezens bestaan alleen vanwege de functionaliteit, niet omdat ze voldoen aan de specifikaties van een bepaalde soort.

Dus is er ook geen verschil tussen micro/macro-evolutie. Die termen worden nu alleen door creationisten gebruikt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_87451480
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:18 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Even een kleine kanttekening: het universum is niet oneindig, maar is 13,7 miljard jaar geleden ontstaan en het universum zal op een gegeven moment ook weer ophouden te bestaan. Dat doet aan je punt niets af, natuurlijk :) Wie kan zich een voorstelling maken van het ontstaan van ruimte en tijd?
Tijd en ruimte zijn een illusie gevormd door gedachten. Het is een projectie van het voorstellingsvermogen.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:46:24 #68
pi_87451664
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:56 schreef SlevinX het volgende:
Evolutie is een feit.
Het mechanisme van evolutie is een feit.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:56:08 #69
pi_87451944
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:40 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

God is een illusie gevormd door gedachten. Het is een projectie van het voorstellingsvermogen.
pi_87453655
Nouja, er is geen enkele reden om aan te nemen dat er een god bestaat dus dan is het natuurlijk een beetje dom om te doen alsof dat wel het geval is.
Conscience do cost.
pi_87453677
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:10 schreef loop het volgende:

[..]

Dat laatste had ik al door maar dat eerste? Zelfbevrediging wordt toch meestal geassocieerd met iets seksueels, niet geestelijk.
Het geeft een bevredigend gevoel om je gelijk te halen. Een gevoel van controle, kracht, macht. Volgens mij zorgt dat serieus voor een dopaminestoot.
pi_87453703
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:18 schreef Haushofer het volgende:

[..]

"Veel problemen" als in...? Zeker weten doe je nooit.
Die ken je zelf toch wel?
pi_87453815
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:56 schreef SlevinX het volgende:
Nog een punt waar ik naar benieuwd bent hoe gelovige hierover denken.
Evolutie is een feit, toch beweren gelovigen dat het niet zo is. Ik ben van mening dat geloof en evolutietheorie gewoon naast elkaar kunnen leven. In ieder geval is evolutie bewezen, dus kan je er ook als gelovigen niet omheen.
Dit wordt lang niet door alle gelovigen geloofd, hangt verdomd veel van het type geloof af.
Het heksendom geloofd in evolutie, de wet van verandering, natuurwetten en alles.
Vele andere geloven staan ook niet wars tegenover wetenschap en evolutietheorie e.d.

Ook dat stukje van 1 van de 2 zou dan gelijk moeten hebben en de ander het 100% fout, ook al niet waar, er zijn legio geloven die zeggen dat er meerdere wegen naar rome zijn en meerdere manieren van het bekijken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_87453880
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:17 schreef deelnemer het volgende:
Twijfel aan de juistheid van je geloof, is volgens sommige gelovigen een grond voor straf. Als standvastigheid een vereiste is, dan is iedere discussie met andersdenkenden een schijndiscussie.
En voor weer andere geloven is het een vereiste om na te denken, zelf tot conclusie's te komen, te twijvelen aan zelfs het eigen geloof.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:11:32 #75
pi_87454103
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het geeft een bevredigend gevoel om je gelijk te halen. Een gevoel van controle, kracht, macht. Volgens mij zorgt dat serieus voor een dopaminestoot.
Het gaat ook om twijfel. Het is veel lekkerder als je zonder twijfel je eigen wereldbeeld als de waarheid kan zien. Andersdenkenden brengen die heerlijkheid in gevaar en moeten bestreden worden. Daarom is het lekker als je (iig voor jezelf) bewijst dat de ander ongelijk heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')