abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:46:53 #51
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_87240265
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het hebben van principes staat tegenwoordig gelijk aan grootheidswaanzin?
Die 2 hebben geen principes meer want die hebben ze overboord gegooid door akkoord te gaan met de meerderheid van de fractie en de ledenvergadering.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:47:20 #52
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87240279
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hun rol is iig nogal dubieus te noemen.
Je zou eerder zeggen dat hun principes sterker zijn dan hun partijtrouw. Zij hebben het volste recht om hun eigen, afwijkend standpunt uit te dragen. Sterker, daarvoor zijn ze gekozen. Dat het CDA en het valsehondenclubje van de PVV liever ziet dat ze als makke lammeren meestemmen met de C-meute, doet niet terzake.

Het heeft iets tragikomisch, mensen die Koppejan en Ferrier een gebrek aan principes verwijten. En hen vervolgens beschuldigen van 'verraad' omdat ze niet, 'zoals afgesproken', netjes meedoen met de rest.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_87240408
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:46 schreef voice-over het volgende:

[..]

Die 2 hebben geen principes meer want die hebben ze overboord gegooid door akkoord te gaan met de meerderheid van de fractie en de ledenvergadering.
Juist niet. Het tweetal had het land ook aan zijn lot over kunnen laten. Maar door te blijven zitten kunnen zij fungeren als een soort noodrem. Loopt het kabinet te hard van stapel dan roepen zij ho! Dan heb je pas principes!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87240443
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bent werkelijk de eerste VVD'er die ik zo heb zien reageren na de presenatie van regeerakkoord. Een aantal zelfverklaard liberalen op dit forum (noem geen namen) prijzen zichzelf gelukkig met dit akkoord. Voor de VVD is het natuurlijk leuk dat Rutte premier wordt, maar als hij vervolgens een of ander lullig pakket maatregelen eruit sleept, heb je nog niks.
Ik ga mezelf niet verloochenen omwille van het pluche, om het maar even zo te zeggen ;). Dit in tegenstelling tot Rutte. En dat is jammer, want ik was maar wat blij dat mijn partij eindelijk de grootste van Nederland werd.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_87240594
Nu moet het CDA nog een kritische fractievoorzitter krijgen en ze kunnen lekker modder gooien naar hun coalitiebroeder PVV onder het mom van 'agreement to disagree' c_/
pi_87240646
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:53 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Ik ga mezelf niet verloochenen omwille van het pluche, om het maar even zo te zeggen ;). Dit in tegenstelling tot Rutte. En dat is jammer, want ik was maar wat blij dat mijn partij eindelijk de grootste van Nederland werd.
Ik denk dat Rutte nu al zijn premierschap heeft verkwanseld. Dit is een heilloze weg die hij nu opgaat. Hij zal amper aan regeren toekomen wegens het te verwachten gedoe. Oppositie loopt nu al warm.
pi_87240701
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik denk dat Rutte nu al zijn premierschap heeft verkwanseld. Dit is een heilloze weg die hij nu opgaat. Hij zal amper aan regeren toekomen wegens het te verwachten gedoe. Oppositie loopt nu al warm.
En deze constatering doet mij pijn ;(. Is de VVD een keer de grootste, krijg je dit.
Porcupine Tee - Normal
pi_87241189
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:01 schreef StarGazer het volgende:

[..]

En deze constatering doet mij pijn ;(. Is de VVD een keer de grootste, krijg je dit.
Ik begrijp dat en bedoel het niet lullig :)

Maar ik denk dat Rutte ietwat te graag wil. Als je ziet is het akkoord een bijna doorspiegeling van het PVV verkiezingsprogram en zie weinig liberaals daarin terug. (niet dat ik dat erg vind hoor ;) )

Nog ergers is de wankele basis. Een meerderheid van 76 zetels is krap en al helemaal met dubieuze types als Ferrier en Koppejan. Met hun "ja mits"en nu al gevoelige uitspraken als "Wilders te willen ontmaskeren" en "Wilders is nog niet van ons af" belooft dat niet veel goeds :{

Dries van Agt had eerder ervaringen met een vergelijkbare situatie met maar liefst 6 dissidenten in de fractie. Hij kwam niet aan regeren toe.

De laatste keer was het met de LPF een boerenkermis met alleen maar gedoe. :{
pi_87241323
een cda minister op immigratie en intergratie. ga er maar vanuit dat er geen gekke dingen gaan gebeuren
pi_87241419
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:17 schreef arjan1212 het volgende:
een cda minister op immigratie en intergratie. ga er maar vanuit dat er geen gekke dingen gaan gebeuren
Haha. Denk je dat Wilders ook maar iets wil afdoen aan de gemaakte afspraken in de akkoorden?

Zeker weten dat Wilders deze minister flink gaat tarten. Zeker als de peilingen daar aanleiding voor geven. :{
pi_87241511
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Denk je dat Wilders ook maar iets wil afdoen aan de gemaakte afspraken in de akkoorden?
Laat me eens raden, al die punten worden naar achteren geschoven om Wilders maar zo lang mogelijk aan het lijntje te houden :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 oktober 2010 @ 12:23:45 #62
862 Arcee
Look closer
pi_87241518
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Oppositie loopt nu al warm.
De eensgezinde oppositie.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87241546
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:23 schreef Arcee het volgende:
De eensgezinde oppositie.:')
Ach, dat maakt toch niets uit, de oppositie hoeft helemaal niets te doen zo, ze ruziën zichzelf de tent wel uit ;)
pi_87241570
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik begrijp dat en bedoel het niet lullig :)

I know ;)
Porcupine Tee - Normal
pi_87241599
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:24 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ach, dat maakt toch niets uit, de oppositie hoeft helemaal niets te doen zo, ze ruziën zichzelf de tent wel uit ;)
Wat slecht is. Door deze minderheidsvariant krijgt de oppositie juist de mogelijkheid heel veel invloed uit te kunnen oefenen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_87241621
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:23 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Laat me eens raden, al die punten worden naar achteren geschoven om Wilders maar zo lang mogelijk aan het lijntje te houden :)
Yep :) Maar dat laat Wilders niet gebeuren. Hij zal dan zijn eigen agenda weer gaan dicteren en de knuppel in het hoenderhok gooien en incidenten politiek gaan bedrijven.
pi_87241716
Ik hoop dat er ipv ruzie nu eerst eens geregeerd gaat worden.
Dat lijkt me het belangrijkste nu.
pi_87241757
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:53 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Een harde, maar juiste constatering. De grootste worden en dan toch zo'n belabberd akkoord afleveren is eigenlijk onacceptabel. Hoorde dat zelfs Wiegel kritiek heeft op de inhoud. En dat wil wat zeggen. Ome Hans is immers vanaf dag een groot voorstander geweest van een rechts kabinet.
pi_87241823
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:31 schreef Lavenderr het volgende:
Ja en na. Het is zeker van belang dat het land wordt geregeerd. Echter, met zo'n gaar regeerakkoord hoeft het van mij ook weer niet zo nodig. Overigens ben ik benieuwd wat er gebeurt wanneer er zich onvoorziene kwesties aandienen. Een PVV en CDA die wantrouwend tegenover elkaar staan kan dan funest zijn.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:01:23 #70
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_87242694
Ik vind het een verstandige keuze van de twee. Op deze manier kunnen ze tenminste nog invloed blijven uitoefenen. Als ze dwars hadden blijven liggen dan was hun positie in de partij onhoudbaar geworden en had Verhagen er gewoon twee ja-knikkers voor in de plaats gezet.

De procedure van nieuwe wetten zal wel wat veranderen: Regering, Koppejan/Ferrier, Tweede Kamer, Eerste Kamer. In die volgorde.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_87243391
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:31 schreef Lavenderr het volgende:
Als ik kijk naar het aan alle kanten rammelende regeerakkoord weet ik niet of dat wel zo is.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 oktober 2010 @ 13:25:38 #72
862 Arcee
Look closer
pi_87243491
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:24 schreef Jud1th het volgende:
En dan? Welke combinatie zie je voor je? :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87245093
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

En dan? Welke combinatie zie je voor je? :)
Dan is het tijd voor PaarsPlus :)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:14:16 #74
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_87245312
Laat deze jongens het eerst maar eens een tijdje proberen he.. En laten we hopen dat ze het goed doen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:24:16 #75
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_87245672
De afspraak was toch juist dat vanuit het CDA en de PVV verschillende geluiden over immigratie en integratie mogen komen, dat ze niet als één man hoeven te spreken? Koppejan maakt gewoon gebruik van dat van tevoren vastgelegde recht, dat duidt helemaal niet op een wankele steun.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')