Is toch ook een rang die niet gebruikt wordt?!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:13 schreef demspec het volgende:
Alleen admiraal is met geen andere rang te vergelijken.
Wat gaat hier mis? Rave moet zijn intro Rangen & Standen nog krijgen?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:06 schreef Rave_NL het volgende:
Een kapitein ter zee is een kolonel.
Een luitenant ter zee 1e klasse is een kapitein.
Zelfs niet misschien dikke..quote:Op zondag 10 oktober 2010 03:26 schreef DennissG het volgende:
[..]
Wat gaat hier mis? Rave moet zijn intro Rangen & Standen nog krijgen?
?quote:
quote:Admiraal
Admiraal
(uit traditie, rang bestaat niet meer).
De rang van admiraal bij de Koninklijke Marine is bij het Koninklijk Besluit van 1956 afgeschaft. De rang van veldmaarschalk bij de Koninklijke Landmacht was al in 1914 verdwenen.
http://nl.wikipedia.org/w(...)erlandse_Krijgsmacht
volgens mij is een LTZ 1e klasse hetzelfde als een majoor en een LTZ 2e klasse oudste categorie (ofzo) hetzelfde als een kapitein....rare bootsjongensquote:Op zondag 10 oktober 2010 04:19 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Zelfs niet misschien dikke..
Rang van KM met z'n equivalent van de KL. Punt.
quote:Op zondag 10 oktober 2010 04:19 schreef Rave_NL het volgende:
Zelfs niet misschien dikke..
Rang van KM met z'n equivalent van de KL. Punt.
Datquote:Op zondag 10 oktober 2010 10:38 schreef kanmenietschelen het volgende:
[..]
volgens mij is een LTZ 1e klasse hetzelfde als een majoor en een LTZ 2e klasse oudste categorie (ofzo) hetzelfde als een kapitein....rare bootsjongens
De onderste rangen worden trouwens wel verandert (dat zeggen ze al jaren), matroos 1 oc wordt korporaal, korporaal wordt sergeant, sergeant wordt sergeant oc.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:18 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nee het is niet logisch om eeuwenlange traditie op te offeren ten behoeve van de verpaarsing zodat mensen die er niet of nauwelijks mee te maken zullen hebben geen moeite hoeven te doen om iets te onthouden.
Klopt. Zodat de sergeanten vers van de KMS denken dat ze dan het sergeantenverblijf in mogen..quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:35 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
De onderste rangen worden trouwens wel verandert (dat zeggen ze al jaren), matroos 1 oc wordt korporaal, korporaal wordt sergeant, sergeant wordt sergeant oc.
Dan mogen de korporaalsrangen bij de KL ook vervangen worden. Allen zijn immers onderofficier, en oja, ook even een nieuw koninklijk besluit.quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:35 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
De onderste rangen worden trouwens wel verandert (dat zeggen ze al jaren), matroos 1 oc wordt korporaal, korporaal wordt sergeant, sergeant wordt sergeant oc.
Nee, dat is juist om het gelijk te schakelen aan de KL.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:13 schreef Esses het volgende:
[..]
Dan mogen de korporaalsrangen bij de KL ook vervangen worden. Allen zijn immers onderofficier, en oja, ook even een nieuw koninklijk besluit.
Haha, wat een godvergeten bullshit kraam jij ook weer uit.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:14 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nee, dat is juist om het gelijk te schakelen aan de KL.
Ik vind het ook fijn dat jij er weer bent!quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:24 schreef Esses het volgende:
[..]
Haha, wat een godvergeten bullshit kraam jij ook weer uit.
De KM heeft matroos 3, matroos 2 matroos 1. De kl soldaat 3, 2 en 1. Vervolgens heeft de KM korporaal welke twee rangen beslaat (DIT ZIE JE OOK IN DE SALARISTABELLEN TERUG) waar het verschil bij de KL daadwerkelijk gemaakt word in de strepen. Vervolgens heb je idd gewoon sergeant zoals het hoort bij de KL. De marine gebruikt een rang niet. maar hij bestaat wel degelijk. Het hele systeem bestaat al, maar zoals je het nu al zegt is het gewoon een kras op de schouder. Voor de rest is het al helemaal gelijk qua hoogte, rang en ga maar door. Een koninklijk besluit interesseert jou weinig, maar mij wel. Vooral als het bijvoorbeeld over mijn loon gaat. Maar hey, je leeft voor je werk of niet hequote:Op maandag 11 oktober 2010 17:42 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik vind het ook fijn dat jij er weer bent!
Er zijn op dit moment concrete plannen om de gehele krijgsmacht te harmoniseren wat rangen betreft.
Aangezien de marine slechts 4 rangen heeft van marinier/matroos 3e klas tot sergeant-majoor, te weten:
- 2e klas (in opleiding)
- 1e klas (volledig operationeel)
- korporaal (na voltooiing onderofficiersopleiding van min +- 9 maanden)
- sergeant (na dienstjaren)
En de landmacht er 6 heeft:
- 2e
- 1e
- korporaal
- korporaal 1e
- sergeant (Na voltooing omderofficiersopleiding KMS ... maanden)
- sergeant 1e
(noot: vul aan waar nodig)
Dit willen ze op de een of andere manier recht gaan trekken.
Nu valt een marinier der 1e klasse al in de salarisschaal van een korporaal. Maar dat terzijde.
De oplossing die ze nu voor ogen hebben is de sergeant marns gelijkschakelen met sergeant 1e klas door hem sergeant OC marns te noemen (oudste categorie).
De korporaal ooff van de marns wordt gelijkgeschakeld met de sergeant ooff van de KL door hem sergeant marns te noemen.
En dan is nu nog het struikelblok hoe ze nu de marn1 gaan noemen, maar die worden zeer zeker gelijkgeschakeld met kpl KL onder de noemer korporaal marns.
Dus aan het hele systeem veranderd niets, enkel een extra kras op de schouder zodat buitenstaanders weten waar ze aan toe zijn.
En koninklijke besluiten intresseren mij eigenlijk vrij weinig, da's meer jouw straatje.
Kan je dat ook onderbouwen?quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:24 schreef Esses het volgende:
[..]
Haha, wat een godvergeten bullshit kraam jij ook weer uit.
Vergeet je nu per ongeluk de sgt-1 of past die niet in het punt dat je wilt maken?quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:45 schreef Esses het volgende:
[..]
De KM heeft matroos 3, matroos 2 matroos 1. De kl soldaat 3, 2 en 1. Vervolgens heeft de KM korporaal welke twee rangen beslaat (DIT ZIE JE OOK IN DE SALARISTABELLEN TERUG) waar het verschil bij de KL daadwerkelijk gemaakt word in de strepen. Vervolgens heb je idd gewoon sergeant zoals het hoort bij de KL. De marine gebruikt een rang niet. maar hij bestaat wel degelijk. Het hele systeem bestaat al, maar zoals je het nu al zegt is het gewoon een kras op de schouder. Voor de rest is het al helemaal gelijk qua hoogte, rang en ga maar door. Een koninklijk besluit interesseert jou weinig, maar mij wel. Vooral als het bijvoorbeeld over mijn loon gaat. Maar hey, je leeft voor je werk of niet he
ga ff zoeken op het forum, ik blijf niet bezig. Koninklijke besluiten kun je er ook bij terug vinden.quote:
Nee maar dat verschil haal ik aan door de periode die jullie in zijn geheelheid KPL noemen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:50 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Vergeet je nu per ongeluk de sgt-1 of past die niet in het punt dat je wilt maken?
Met grote verschil dus dat elke korporaal, ongeacht zijn of haar functie, de volledige onderofficiersopleiding als 1e klasser heeft gevolgd en daardoor in principe de stappen Kpl en Kpl-1 van de landmacht 'overslaat'?quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:52 schreef Esses het volgende:
[..]
Nee maar dat verschil haal ik aan door de periode die jullie in zijn geheelheid KPL noemen.
Kijk naar de indeling die de KMar heeft, kan je er heel mooi mee vergelijken. In de blauwe tak is de wachtmeester gewoon de laagste uitvoerende rang terwijl deze volgens de indeling toch nog een aantal onder zich zou hebben. Jullie hebben een andere indeling gekozen waardoor er als je het op jouw manier bekijkt inderdaad een rang overgeslagen word. Maar dat zie ik net iets anders. Maar laten we dat maar weer eens lekker rusten.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:57 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Met grote verschil dus dat elke korporaal, ongeacht zijn of haar functie, de volledige onderofficiersopleiding als 1e klasser heeft gevolgd en daardoor in principe de stappen Kpl en Kpl-1 van de landmacht 'overslaat'?
Nee, nu zijn we er eindelijk eens bijna uit!quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:00 schreef Esses het volgende:
[..]
Kijk naar de indeling die de KMar heeft, kan je er heel mooi mee vergelijken. In de blauwe tak is de wachtmeester gewoon de laagste uitvoerende rang terwijl deze volgens de indeling toch nog een aantal onder zich zou hebben. Jullie hebben een andere indeling gekozen waardoor er als je het op jouw manier bekijkt inderdaad een rang overgeslagen word. Maar dat zie ik net iets anders. Maar laten we dat maar weer eens lekker rusten.
Even ter verduidelijking, waar de KL e.d. de term sergeant der eerste klasse kennen kent de KM volgens het besluit deze niet. Hij kent twee maal sergeant ipv sergeant en sgt1. De invulling die jullie daar aan geven dat doet er niet toe of een korporaal al dan niet gelijk is aan de andere korporaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |