abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:08:33 #91
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87184472
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:03 schreef IHVK het volgende:
Want waar hij voor strijd is niet gevaarlijk.
Nu heb je jezelf verraden. ;)
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_87184512
shit
pi_87184533
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Onzin, als jij in de rechtbank moet verschijnen omdat je bepaalde dingen gezegd hebt voel jij je ernstig aangetast in je vrijheid om jezelf uit te mogen drukken.
En daarom is het ook zo ernstig dat deze zaak plaats vindt.
pi_87184610
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Alsof Wilders terecht staat omdat ie een mening heeft geuit.

8)7
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_87184617
quote:

[..]

gelukkig dat je het met jezelf eens bent :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:11:54 #96
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87184646
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:05 schreef Argento het volgende:

[..]

Niets voor jou om het zo ontzettend eens te zijn met deze karakterschets van de heer Wilders. Weet je zeker dat je hem helemaal gelezen hebt?
Ik heb het volledig gelezen en ik ben het er volledig mee eens, dank u zeer.

Itt de leden van de Linkse Kerk zie ik Wilders voor wat hij werkelijk is: een zeer gedreven politicus die het politieke spel geweldig beheerst en dat combineert met een langetermijnvisie, wat tamelijk zeldzaam is. Een niet te onderschatten man.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:12:01 #97
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_87184653
quote:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is niet absoluut.

Die rechter is by the way wel een beetje dom geweest.
pi_87184744
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:12 schreef BradleyQ het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel hoor.
pi_87184749
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:11 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dan snap ik niet waarom je meent dat ik loop te trollen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:13:58 #100
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87184763
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:12 schreef BradleyQ het volgende:

[..]

Die rechter is by the way wel een beetje dom geweest.
Nee, maar dient mijns inziens louter begrensd te worden door:

- oproepen tot geweld
- smaad/laster

We dreigen nu af te zakken naar een dictatuur van de lange teentjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morendo op 04-10-2010 21:20:13 ]
pi_87184774
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel hoor.
Dat is natuurlijk niet relevant. Wat relevant is wat het wetboek van strafrecht daarover zegt.
pi_87184833
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:14 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet relevant. Wat relevant is wat het wetboek van strafrecht daarover zegt.
Argento, het is wel relevant want ik praat in een politieke context. Dat jij altijd de juridisch context hanteert interesseert mij niks, het doet niet terzake in een discussie in politieke context.
pi_87184873
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:11 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Itt de leden van de Linkse Kerk zie ik Wilders voor wat hij werkelijk is: een zeer gedreven politicus die het politieke spel geweldig beheerst en dat combineert met een langetermijnvisie, wat tamelijk zeldzaam is. Een niet te onderschatten man.
Voor een deel kan ik wel met je meegaan. Maar een echt duidelijke langetermijnvisie ontbreekt het nog aan in mijn ogen.

Dat hij niet te onderschatten is, dat is nu inmiddels duidelijk. Daar hebben veel partijen zich op verkeken.
pi_87184900
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:13 schreef Morendo het volgende:
We drijgen nu af te zakken naar een dictatuur van de lange teentjes.
Mooi gezegd (afgezien dan van het feit dat het dreigen is). Naar zo'n formulering zoek ik al de hele dag.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:16:52 #105
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87184908
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:13 schreef Argento het volgende:

[..]

Dan snap ik niet waarom je meent dat ik loop te trollen.
Het ontgaat me hoe een toch redelijk intelligent poster zo ontzettend weinig inzicht heeft in strategische spelletjes en beweegredenen van politici als Wilders. Het doet licht autistisch aan.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_87184944
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Argento, het is wel relevant want ik praat in een politieke context. Dat jij altijd de juridisch context hanteert interesseert mij niks, het doet niet terzake in een discussie in politieke context.
Oh sorry, ik dacht dat we het hier over het strafproces hadden. Could have fooled me met die topictitel en alles.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:19:29 #107
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_87185059
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hier kan ik geen tabak van maken.
pi_87185067
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:17 schreef Argento het volgende:

[..]

Oh sorry, ik dacht dat we het hier over het strafproces hadden. Could have fooled me met die topictitel en alles.
Het proces heeft ook een politieke context, wetten worden namelijk vormgegeven door de politiek. Het feit dat de wetgeving kennelijk ruimte biedt om dit soort processen te voeren maakt duidelijk dat er wel degelijk een politieke context aan dit verhaal zit. Van juristerij hou ik mij verre, politiek vind ik wel erg interessant.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:19:38 #109
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87185070
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Mooi gezegd (afgezien dan van het feit dat het dreigen is). Naar zo'n formulering zoek ik al de hele dag.
Haha, bizar. Ik zit te lang zonder slaap momenteel. :')
pi_87185116
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:16 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het ontgaat me hoe een toch redelijk intelligent poster zo ontzettend weinig inzicht heeft in strategische spelletjes en beweegredenen van politici als Wilders. Het doet licht autistisch aan.
Autistisch wellicht, maar ik heb inderdaad moeite om in te zien waarom iemand van de ene kant zich zo graag profileert als martelaar van het vrije woord maar aan de andere kant zwijgt als hij terecht staat voor het overschrijden van de daaraan verbonden grenzen. In mijn ogen presenteert Wilders zich dan inderdaad als een charlatan, iemand die alleen schreeuwt maar tegelijkertijd het debat schuwt. Zowel in het parlement als in de maatschappij als in de zittingszaal.

Nou moet ik sowieso bekennen dat ik niet begrijp waarom Wilders uberhaupt zo veel volgelingen heeft. Hij heeft namelijk niets te bieden.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:21:07 #111
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_87185147
Als ik zo de onderlinge reacties hier lees, is achteraf gezien het beroep op zwijgrecht nog niet eens zo stom bekeken van Wilders. :')
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_87185204
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:21 schreef mazaru het volgende:
Als ik zo de onderlinge reacties hier lees, is achteraf gezien het beroep op zwijgplicht nog niet eens zo stom bekeken van Wilders. :')
Wilders valt sowieso weinig te betrappen op domme acties.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:22:29 #113
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_87185235
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het proces heeft ook een politieke context, wetten worden namelijk vormgegeven door de politiek. Het feit dat de wetgeving kennelijk ruimte biedt om dit soort processen te voeren maakt duidelijk dat er wel degelijk een politieke context aan dit verhaal zit. Van juristerij hou ik mij verre, politiek vind ik wel erg interessant.
Ik heb nieuws voor je: Wilders is Nederlands staatsburger en dus moet hij zich aan de wetten van dit land houden.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:23:12 #114
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_87185267
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wilders valt sowieso weinig te betrappen op domme acties.
Daarvoor moet je bij Bosma zijn. :D
pi_87185283
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:20 schreef Argento het volgende:

[..]
Nou moet ik sowieso bekennen dat ik niet begrijp waarom Wilders uberhaupt zo veel volgelingen heeft. Hij heeft namelijk niets te bieden.
Juist daarom heeft hij zoveel volgelingen.
pi_87185292
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:22 schreef BradleyQ het volgende:

[..]

Ik heb nieuws voor je: Wilders is Nederlands staatsburger en dus moet hij zich aan de wetten van dit land houden.
Zeker, maar dat is een juridische discussie. Zoals ik al schreef interesseert mij dat niet. De politieke discussie interesseert mij wel en daarin ben ik in het geheel niet gehouden aan het wetboek, daarom interesseert het mij als econoom ook veel meer, we kunnen het over de werkelijkheid hebben in plaats van de fictie van het wetboek.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:24:04 #117
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87185313
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:20 schreef Argento het volgende:
Hij heeft namelijk niets te bieden.
Hij biedt modernisierungsverlierer een veilige haven. For better or for worse.
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 21:24:21 #118
236264 crew  capricia
pi_87185327
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik niet, hij is gewoon bang, en terecht, de kans is levensgroot dat hij zijn proces nadelig beïnvloedt als hij gaat spreken. Het is niet zomaar een gezellig gesprek dat er gevoerd wordt, er kunnen consequenties aan vast zitten die heel ernstig zijn, zoals het krijgen van een boete. Het laat precies zien wat er gebeurd als we mensen gaan vervolgen vanwege bepaalde uitspraken, mensen durven bepaalde dingen niet meer te zeggen, ben je dan blij?
Klinkt dus alsof hij heel goed weet dat hij grenzen opgezocht heeft. Zoals jij het schrijft lijkt het net alsof hij niet volledig overtuigd van zijn eigen gelijk is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87185378
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De politiek heeft ooit, lang, lang voordat Wilders ook maar een zaadcel was, beslist dat het de burger niet vrijstaat om andere burgers of groepen te beledigen en dat het aan de rechter is om uit te maken wanneer sprake is van belediging en binnen welke wettelijke kaders hij daarbij dient te blijven. Hetzelfde voor haatzaaien. Dat het nu 'nieuws' is, maakt het nog niet iets 'nieuws'.

En los daarvan bestaat er niet zoiets als een recht op vrije meningsuiting. Dat recht is in de Grondwet omschreven als het censuurverbod. De overheid bepaalt niet van tevoren wat jij wel of niet roept. Toetsing vooraf is dus niet toegestaan. Toetsing achteraf (dus door de rechter, aan relevante wetsbepalingen) is uitdrukkelijk wel toegestaan.

Dat zijn twee verschillende grootheden. Het recht op vrije meningsuiting is per definitie niet in het geding.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:25:25 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87185393
Mijn oude buurvrouw zei me eens, veel beloven en weinig geven doen de gek in vreugde leven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')