abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87181746
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
Wilders heeft simpelweg geen enkel belang om tekst en uitleg te geven bij zijn uitspraken.
Dat hebben de meeste criminelen niet in een zaak. Die houden altijd hun smoel dicht omdat alles wat ze zeggen ze verder weg brengt van vrijheid .

Het is op zijn minst erg opmerkelijk dat iemand die zegt dat de vrijheid van meningsuiting terecht staat zich gaat beroepen op zwijgrecht. En al helemaal als die persoon zo overtuigd is van zijn gelijk.
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:12:12 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87181755
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:06 schreef Chadi het volgende:

[..]

Waarom zou hij zijn smoel houden als hij weet dat hij het bij het juiste eind heeft? Praten is blijkbaar schadelijker voor hem dan zwijgen. net als voor criminelen. Die zwijgen ook altijd omdat ze niet mee hoeven te werken aan hun veroordeling ;)
Wat moet jij een heerlijk overzichtelijk en simpel wereldbeeld hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87181784
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:08 schreef Stofzuigerzak het volgende:

[..]

Waarom jezelf verlullen als je het niet gedaan hebt? Zo gaan onschuldige mensen toch de bak in ;)
Wat dat betreft is het wel een slimmerik die gast. Kaken op elkaar dan kan hij later alle kanten op om zijn volgelingen weer vol met onzin te proppen.
pi_87181815
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat moet jij een heerlijk overzichtelijk en simpel wereldbeeld hebben.
Nu hij terecht staat is het opeens een complexe wereld :D
pi_87181835
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
Wilders heeft simpelweg geen enkel belang om tekst en uitleg te geven bij zijn uitspraken.
Ik wil Wilders zijn zwijgrecht niet ontzeggen, maar het had hem op zijn minst gesierd als hij de vragen van de rechtbank zou hebben beantwoord. Erg geloofwaardig vind ik het allemaal niet want hoewel de rechter het wellicht niet hardop had mogen constateren, wij mogen dat wel: Wilders schuwt het debat. En iemand die van zichzelf vindt dat hij voorvechter is van de vrijheid van meningsuiting, zou het debat juist moeten aangrijpen bij iedere mogelijkheid.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_87181929
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:08 schreef Stofzuigerzak het volgende:

[..]

Waarom jezelf verlullen als je het niet gedaan hebt?
Dat is toch het hele punt? De feiten zoals ze tenlaste zijn gelegd, kan Wilders niet betwisten. De feiten zijn immers in de media vastgelegd. Het gaat om de vraag of die feiten een vervulde delictsomschrijving opleveren.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_87182117
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:13 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik wil Wilders zijn zwijgrecht niet ontzeggen, maar het had hem op zijn minst gesierd als hij de vragen van de rechtbank zou hebben beantwoord. Erg geloofwaardig vind ik het allemaal niet want hoewel de rechter het wellicht niet hardop had mogen constateren, wij mogen dat wel: Wilders schuwt het debat. En iemand die van zichzelf vindt dat hij voorvechter is van de vrijheid van meningsuiting, zou het debat juist moeten aangrijpen bij iedere mogelijkheid.
Dit is geen vrij debat. Dat realiseert Wilders zich natuurlijk ook.
Daarbuiten is het ook geen bijzondere debater en gaat hij debatten ook wel eens uit te weg, maar dat staat in mijn ogen los van dit proces.

Hij had op verschillende vragen wel antwoord kunnen geven, maar tekst en uitleg geven bij elke uitspraak dat gaat me weer te ver (en kan alleen in zijn nadeel werken).
pi_87182285
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:19 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dit is geen vrij debat.
Misschien niet, maar een zelfbenoemde voorvechter van het vrije woord is natuurlijk bij uitstek degene die dat vrije woord te vuur en te zwaard zou moeten verdedigen indien hij zich, zeer tegen zijn zin, zou moeten verantwoorden voor de strafrechter vanwege het overschrijden van de grenzen van meningsuiting. Om dan te volstaan met: "Ik beroep me op mn zwijgrecht" is wat al te armoedig. Dat geldt ook voor de suggestie dat 'alles al gezegd' zou zijn. Dat is het dus niet.
pi_87182361
Was Nederland geen land waar vrijheid van meningsuiting heerst?
pi_87182455
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:24 schreef labradoor het volgende:
lang lang geleden.. Voor de islamisering..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_87182457
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:19 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dit is geen vrij debat. Dat realiseert Wilders zich natuurlijk ook.
Daarbuiten is het ook geen bijzondere debater en gaat hij debatten ook wel eens uit te weg, maar dat staat in mijn ogen los van dit proces.

Hij had op verschillende vragen wel antwoord kunnen geven, maar tekst en uitleg geven bij elke uitspraak dat gaat me weer te ver (en kan alleen in zijn nadeel werken).
Hij kan toch wel zeggen op basis waarvan hij die mening vormt en in welk kader. Zoveel vragen kwamen er niet van de rechter. DIe wilde slechts weten of het gedrukte ook van hem af komt.
pi_87182480
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:27 schreef kawotski het volgende:

[..]

lang lang geleden.. Voor de islamisering..
;(
pi_87182505
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:27 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hij kan toch wel zeggen op basis waarvan hij die mening vormt en in welk kader. Zoveel vragen kwamen er niet van de rechter. DIe wilde slechts weten of het gedrukte ook van hem af komt.
Yeah right.. alsof er nog iets is wat ze niet wisten..
pi_87182544
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:27 schreef Chadi het volgende:

[..]

;(
1+1 = 2 Chadi.. sorry..
pi_87182617
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:13 schreef Argento het volgende:

[..]

Exact.

Oerstom die opmerking van die rechter trouwens. Ik vind dat er een nieuwe rechter moet komen, deze heeft laten zien dat hij bevooroordeeld is. Zelfs Geert Wilders heeft recht op een eerlijk proces.
(hoewel Geertje niet vies is van een fijn vooroordeeltje maar OK)
*verwijderd door Admin*
pi_87182895
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:24 schreef labradoor het volgende:
yup. Nog steeds hoor. Beledigen en haat zaaien heeft natuurlijk weinig te maken met het ventileren van een mening.
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:36:37 #47
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_87182916
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:32 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Moet je dat bij de rechter uit gaan vechten dan?
Ja. Dat werd toch gezegd toen Wilders werd bedreigd?

"Dat doen we hier niet. Heb je problemen met wat iemand zegt, dan stap je naar de rechter."

Nou gebeurt dat, wéééér niet goed.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:38:54 #48
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87183015
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:23 schreef Argento het volgende:

[..]

Misschien niet, maar een zelfbenoemde voorvechter van het vrije woord is natuurlijk bij uitstek degene die dat vrije woord te vuur en te zwaard zou moeten verdedigen indien hij zich, zeer tegen zijn zin, zou moeten verantwoorden voor de strafrechter vanwege het overschrijden van de grenzen van meningsuiting. Om dan te volstaan met: "Ik beroep me op mn zwijgrecht" is wat al te armoedig. Dat geldt ook voor de suggestie dat 'alles al gezegd' zou zijn. Dat is het dus niet.
Waarom? Hij heeft niet gekozen voor dit podium. Hij heeft, buiten dit waanzinnige proces om, genoeg gelegenheid om het debat aan te gaan en zijn standpunten uit te dragen. Of ie dat doet, en hoe, is aan hem. Niemand kan hem dwingen om tijdens deze show trial hetzelfde trucje uit te halen.

Dat jij en meneer de rechter daar conclusies aan verbinden, omdat ze nu eenmaal graag anders hadden gezien, doet niet terzake.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_87183136
Dat hij hier voor de rechter moet komen zeg genoeg.
Er zijn ontelbare moppen over Belgen.
Dit zou een vrij land zijn maar dit is precies wat hij bedoeld.
Je geef een vinger maar ze willen je hele hand.
Schijnbaar hebben een hoop mensen dat niet door.
pi_87183166
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waarom? Hij heeft niet gekozen voor dit podium.
Een zelfbenoemde voorvechter van het vrije woord debateert alleen op het podium dat hij zelf gekozen heeft?

U durft...

quote:
Hij heeft, buiten dit waanzinnige proces om, genoeg gelegenheid om het debat aan te gaan en zijn standpunten uit te dragen. Of ie dat doet, en hoe, is aan hem. Niemand kan hem dwingen om tijdens deze show trial hetzelfde trucje uit te halen.
Dat klopt, maar er is ook niemand die Wilders dwingt het debat aan te gaan of het vrije woord daadwerkelijk te verdedigen op de momenten waarop het er echt op aan komt.

Waarom zou dit overigens een show trail moeten zijn?

En hoezo 'hetzelfde truukje'? Dat impliceert dat het een truukje is en dat Wilders het al ns eerder heeft uitgehaald. Over welk truukje heb je het precies?

quote:
Dat jij en meneer de rechter daar conclusies aan verbinden, omdat ze nu eenmaal graag anders hadden gezien, doet niet terzake.
Wat doet in een discussie als deze dan wel terzake? We zullen het er op zijn minst over eens moeten zijn dat het zowel de rechter als mij vrijstaat om er een conclusie aan te verbinden. Alleen ik mag het hardop zeggen, de rechter niet.
pi_87183209
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:41 schreef labradoor het volgende:
Schijnbaar hebben een hoop mensen dat niet door
Waar vergelijk je de belgenmop nu precies mee? Staat Wilders terecht voor het tappen van Marokkanenmoppen?
pi_87183212
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:41 schreef labradoor het volgende:
Schijnbaar hebben een hoop mensen dat niet door.
Wie zijn "ze"?
*verwijderd door Admin*
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:43:43 #53
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_87183233
Ik blijf het toch jammer vinden dat Wilders zijn recht van vrijheid van meningsuiting verdedigd met zijn zwijgrecht.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_87183258
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:43 schreef Argento het volgende:

[..]

Waar vergelijk je de belgenmop nu precies mee? Staat Wilders terecht voor het tappen van Marokkanenmoppen?
Hij denkt waarschijnlijk dat o.a. de opmerking van zijn held over de "kopvoddentax" ook een geintje was.
*verwijderd door Admin*
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 20:45:36 #55
236264 crew  capricia
pi_87183324
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:43 schreef mazaru het volgende:
Ik blijf het toch jammer vinden dat Wilders zijn recht van vrijheid van meningsuiting verdedigd met zijn zwijgrecht.
Dat dus. Het komt toch als een zwaktebod over. En het is ook nogal opmerkelijk, zoals de rechterr ook al aangaf.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87183527
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:44 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Hij denkt waarschijnlijk dat o.a. de opmerking van zijn held over de "kopvoddentax" ook een geintje was.
haha dat neem je toch niet serieus?
pi_87183534
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat dus. Het komt toch als een zwaktebod over. En het is ook nogal opmerkelijk, zoals de rechterr ook al aangaf.
Nee hoor, niet zwijgen leidt alleen maar af van het daadwerkelijke proces.. Er is kennelijk nog niet genoeg stof om hem te veroordelen en dan gaat men op zoek naar een uitglijer, zou leuk zijn voor de media, voor het proces dient het totaal geen doel.
pi_87183618
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:49 schreef kawotski het volgende:
Er is kennelijk nog niet genoeg stof om hem te veroordelen en dan gaat men op zoek naar een uitglijer, zou leuk zijn voor de media, voor het proces dient het totaal geen doel.
Ja, dat is inderdaad precies de reden dat een rechter vragen stelt aan de verdachte.

8)7
pi_87183630
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:49 schreef labradoor het volgende:

[..]

haha dat neem je toch niet serieus?
Jij denkt echt dat hij daar een grap maakte? :o

Je bent niet goed wijs :N
*verwijderd door Admin*
pi_87183673
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Zwaktebod? Eerst sleept men Wilders voor de rechter en nu ga je hem verwijten dat hij niet meer alles durft te zeggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')