Deze?quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:11 schreef morgane het volgende:
Heeft iemand die link naar de Nederlandstalige mailinglist nog? Ik ben 'm kwijt...wel jammer dat je er speciaal een Yahoo mailadres voor moet aanmaken.
Daar ben ik nu dus ook mee bezigquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:52 schreef debuurvrouw het volgende:
ha! Wegens omstandigheden (vééél smoesjes) was de keuken een beetje achterstallig geraakt
maar vandeweek in drie delen de héle keuken uitgesopt. Opgeruimd en werkelijk élk hoekje en plankje gehad.
Zó fijn.
En nu bijhouden.
Wat is dag 2? Ik moest ook zoeken hoorquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:17 schreef GimmeGore het volgende:
Dit moet ik ook echt eens gaan proberen!
Het is een zooitje hier (ik ben alleen bang dat mijn vriend er gek van gaat worden)
Ik zie nu alleen al dat ik niet snap wat ze met dag 2 bedoelen
Oh, dat lijkt me een hel iddquote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:18 schreef morgane het volgende:
Ik ben nog steeds fanatiek mn sink aan het shinen, swish- en swipen, afwassen wanneer ik iets gebruikt heb etc. maar helaas woon ik in een studentenhuis waar 2 van de 3 meiden behoorlijke smeerlappen zijn en heeft mijn poetsdrang meestal nog geen halve dag effectik word er soms zo gek van! Kom ik 's morgens vroeg thuis, liggen er allemaal etensresten van de vorige avond in de gootsteen
Ik ben gestopt met de babysteps juist, om eerst te declutterenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Afgelopen donderdag waren m'n ouders hierOmdat ik nog steeds probeer te wennen aan de babysteps, betekende dit voor mij nog steeds grote paniek... De hele ochtend als een malle door het huis gegaan. Slaapkamer, badkamer, kantoor, keuken, hal, woonkamer en als laatste de hokken van de konijnen en de cavia's... En daarna nog de vloer gedweild
Pfiew, net op tijd klaar.
Natuurlijk is dit niet helemaal goed, en leef ik nog steeds een beetje in CHAOS... Maar, voor ik begon aan m'n schoonmaak-frenzy, was m'n sink shine, m'n bed made en m'n toilet ge-swish and swiped. Ik moet zeggen dat zelfs dat al scheelde. Èn m'n vader vroeg zelfs of we een nieuwe kraan in de keuken hadden, zo shiny was ie
Op een een of andere manier deed ik dat altijd wel, opruimen en zo. Zinloze zooi ging linea recta de prullenbak in, of verdween meteen naar iemand anders als weggevertje. M'n administratie zit ook keurig in mappen, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:32 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met de babysteps juist, om eerst te declutterenWant ik werd TE chagrijnig van bijvoorbeeld mn sink shinen als de rest van mijn keuken een puinhoop was...
En ik doe het wel volgens de FlyLady regels; een uur (of iig vooraf vastgestelde tijd) ervoor uittrekken, 3 dozen/zakken; WEGGOOIEN, WEGGEVEN, OPRUIMEN, en alles meteen weggooien/weggeven als de doos/zak vol is
En ik moet zeggen dat dat al helpt; ik pak steeds een deel van mn huisje aan en dat deel blijf ik (redelijk) netjes houden
Als alles op orde is ga ik babysteps doen
Dan doe je het toch goed? Het duurt een paar weken om het in je systeem te krijgen, dat lukt dus. Als je er elke keer iets aan toevoegt om bij te houden, komt het goed.quote:Op zondag 31 oktober 2010 06:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Op een een of andere manier deed ik dat altijd wel, opruimen en zo. Zinloze zooi ging linea recta de prullenbak in, of verdween meteen naar iemand anders als weggevertje. M'n administratie zit ook keurig in mappen, dat dan weer wel.
Maar het schoonmaken, en dan vooral het bijhouden... Pffff... Daar moet ik dus echt werk van maken. Ik probeer nu dus al een paar weken elke dag m'n bed op te maken, m'n sink te shinen en met datzelfde lapje daarna ook de wc te poetsen. Het is misschien wat te vroeg juichen, maar het lijkt te lukken tot nu toe!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |