abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87170925

Wat doet FlyLady met je?
Foto's:

De sink van Aventura plus haar schoonmaakmiddelkastje:

Het aanrecht van Sanne:

Het controljournal Nugget

Het aanrecht plus de sink van DarkElf:

De sink van Fee-tje:

De sink van Spiegelei:

De sink van Lemijn:

De sink van Guppyfriend

De tip van Cat22 :+

De sink van Tombolafan

Waarom een topic over FlyLady?
Om gezellig te babbelen over wat jij allemaal niet voor vies schoon hebt gemaakt en elkaar tips te geven.

Voorgaande delen:
FOK! FlyLadies
FOK! FlyLadies #2
FOK! FlyLadies #3
FOK! FlyLadies #4
FOK! FlyLadies #5
FOK! FlyLadies #6
FOK! FlyLadies #7 We poetsen lekker door :)
FOK! FlyLadies #8 Keep cleaning!

[ Bericht 54% gewijzigd door yvonne op 05-05-2012 14:15:34 ]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:37:22 #2
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87171438
Ja! ik ben er weer bij.
*homeblessinghour af gaat maken* :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_87174061
Ik ga morgen naar Action om spullen voor een controljournal te halen *O*
En dan dus mn badkamer doen ^O^
pi_87174438
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:11:50 #5
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_87388176
Heeft iemand die link naar de Nederlandstalige mailinglist nog? Ik ben 'm kwijt...wel jammer dat je er speciaal een Yahoo mailadres voor moet aanmaken.
pi_87390651
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:11 schreef morgane het volgende:
Heeft iemand die link naar de Nederlandstalige mailinglist nog? Ik ben 'm kwijt...wel jammer dat je er speciaal een Yahoo mailadres voor moet aanmaken.
Deze?
http://groups.yahoo.com/group/FLYingIntheNetherlands/
(uit topic 1 gepikt :P )
Ik ben nog steeds driftig (maar rustig aan) aan het declutteren *O*
Keuken is bijna af (geen voor en na foto's want niet echt troep dat wegging maar meer herindelen en schoonmaken), daarna badkamer en woonkamer *O*
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:48:24 #7
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_87402323
Dank je :) Ik had er niet aan gedacht in het eerste topic te kijken, keek alleen in de OP :P

Ik ben ook nog langzaam aan aan het declutteren, van het weekend met een paar plastic tassen vol naar de kledingcontainer geweest en ik ben nu een doos aan het vullen met spullen (boeken) voor de kringloop :)
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:52:53 #8
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87402521
ha! Wegens omstandigheden (vééél smoesjes :@ ) was de keuken een beetje achterstallig geraakt :@ maar vandeweek in drie delen de héle keuken uitgesopt. Opgeruimd en werkelijk élk hoekje en plankje gehad.

Zó fijn.

En nu bijhouden. 8-)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_87410133
D
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:52 schreef debuurvrouw het volgende:
ha! Wegens omstandigheden (vééél smoesjes :@ ) was de keuken een beetje achterstallig geraakt :@ maar vandeweek in drie delen de héle keuken uitgesopt. Opgeruimd en werkelijk élk hoekje en plankje gehad.

Zó fijn.

En nu bijhouden. 8-)
Daar ben ik nu dus ook mee bezig *O*
Heb de twee lades al helemaal uitgesopt en heringedeeld, en ben nu de kasten aan het reorganiseren *O*
pi_87466382
Al mn borden afgewassen en die gaan op hun nieuwe plank *O*
De pannen en schalen zijn al verplaatst, straks de glazen naar hun nieuwe plek 8-)
pi_87727770
:') kick! :')

Keuken is af! *O* *O* Wat een drama :') Het ging een stuk langzamer dan de bedoeling was :P
Maarrrrrrrrrrrrrrr, badkamer is inmiddels ook af *G*
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:17:29 #12
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_87732884
Dit moet ik ook echt eens gaan proberen!
Het is een zooitje hier (ik ben alleen bang dat mijn vriend er gek van gaat worden :P)

Ik zie nu alleen al dat ik niet snap wat ze met dag 2 bedoelen :')
pi_87742942
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:17 schreef GimmeGore het volgende:
Dit moet ik ook echt eens gaan proberen!
Het is een zooitje hier (ik ben alleen bang dat mijn vriend er gek van gaat worden :P)

Ik zie nu alleen al dat ik niet snap wat ze met dag 2 bedoelen :')
Wat is dag 2? Ik moest ook zoeken hoor _O-

En ik heb besloten eerst helemaal te declutteren voor ik al die baby-steps ga doen :s)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:18:25 #14
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_87743788
Ik ben nog steeds fanatiek mn sink aan het shinen, swish- en swipen, afwassen wanneer ik iets gebruikt heb etc. maar helaas woon ik in een studentenhuis waar 2 van de 3 meiden behoorlijke smeerlappen zijn en heeft mijn poetsdrang meestal nog geen halve dag effect -O- ik word er soms zo gek van! Kom ik 's morgens vroeg thuis, liggen er allemaal etensresten van de vorige avond in de gootsteen :(
pi_87744069
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:18 schreef morgane het volgende:
Ik ben nog steeds fanatiek mn sink aan het shinen, swish- en swipen, afwassen wanneer ik iets gebruikt heb etc. maar helaas woon ik in een studentenhuis waar 2 van de 3 meiden behoorlijke smeerlappen zijn en heeft mijn poetsdrang meestal nog geen halve dag effect -O- ik word er soms zo gek van! Kom ik 's morgens vroeg thuis, liggen er allemaal etensresten van de vorige avond in de gootsteen :(
Oh, dat lijkt me een hel idd -O-
Wat dat betreft heb ik mazzel dat ik alleen woon *O*
  Moderator zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:08:50 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_88152791
Afgelopen donderdag waren m'n ouders hier :X Omdat ik nog steeds probeer te wennen aan de babysteps, betekende dit voor mij nog steeds grote paniek... De hele ochtend als een malle door het huis gegaan. Slaapkamer, badkamer, kantoor, keuken, hal, woonkamer en als laatste de hokken van de konijnen en de cavia's... En daarna nog de vloer gedweild :') Pfiew, net op tijd klaar.

Natuurlijk is dit niet helemaal goed, en leef ik nog steeds een beetje in CHAOS... Maar, voor ik begon aan m'n schoonmaak-frenzy, was m'n sink shine, m'n bed made en m'n toilet ge-swish and swiped. Ik moet zeggen dat zelfs dat al scheelde. Èn m'n vader vroeg zelfs of we een nieuwe kraan in de keuken hadden, zo shiny was ie :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88157262
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 21:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Afgelopen donderdag waren m'n ouders hier :X Omdat ik nog steeds probeer te wennen aan de babysteps, betekende dit voor mij nog steeds grote paniek... De hele ochtend als een malle door het huis gegaan. Slaapkamer, badkamer, kantoor, keuken, hal, woonkamer en als laatste de hokken van de konijnen en de cavia's... En daarna nog de vloer gedweild :') Pfiew, net op tijd klaar.

Natuurlijk is dit niet helemaal goed, en leef ik nog steeds een beetje in CHAOS... Maar, voor ik begon aan m'n schoonmaak-frenzy, was m'n sink shine, m'n bed made en m'n toilet ge-swish and swiped. Ik moet zeggen dat zelfs dat al scheelde. Èn m'n vader vroeg zelfs of we een nieuwe kraan in de keuken hadden, zo shiny was ie :D
Ik ben gestopt met de babysteps juist, om eerst te declutteren :) Want ik werd TE chagrijnig van bijvoorbeeld mn sink shinen als de rest van mijn keuken een puinhoop was...
En ik doe het wel volgens de FlyLady regels; een uur (of iig vooraf vastgestelde tijd) ervoor uittrekken, 3 dozen/zakken; WEGGOOIEN, WEGGEVEN, OPRUIMEN, en alles meteen weggooien/weggeven als de doos/zak vol is :s)
En ik moet zeggen dat dat al helpt; ik pak steeds een deel van mn huisje aan en dat deel blijf ik (redelijk :@ ) netjes houden *O*

Als alles op orde is ga ik babysteps doen :Y
  Moderator zondag 31 oktober 2010 @ 06:54:01 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_88164723
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 23:32 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik ben gestopt met de babysteps juist, om eerst te declutteren :) Want ik werd TE chagrijnig van bijvoorbeeld mn sink shinen als de rest van mijn keuken een puinhoop was...
En ik doe het wel volgens de FlyLady regels; een uur (of iig vooraf vastgestelde tijd) ervoor uittrekken, 3 dozen/zakken; WEGGOOIEN, WEGGEVEN, OPRUIMEN, en alles meteen weggooien/weggeven als de doos/zak vol is :s)
En ik moet zeggen dat dat al helpt; ik pak steeds een deel van mn huisje aan en dat deel blijf ik (redelijk :@ ) netjes houden *O*

Als alles op orde is ga ik babysteps doen :Y
Op een een of andere manier deed ik dat altijd wel, opruimen en zo. Zinloze zooi ging linea recta de prullenbak in, of verdween meteen naar iemand anders als weggevertje. M'n administratie zit ook keurig in mappen, dat dan weer wel.

Maar het schoonmaken, en dan vooral het bijhouden... Pffff... Daar moet ik dus echt werk van maken. Ik probeer nu dus al een paar weken elke dag m'n bed op te maken, m'n sink te shinen en met datzelfde lapje daarna ook de wc te poetsen. Het is misschien wat te vroeg juichen, maar het lijkt te lukken tot nu toe!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88257073
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 06:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Op een een of andere manier deed ik dat altijd wel, opruimen en zo. Zinloze zooi ging linea recta de prullenbak in, of verdween meteen naar iemand anders als weggevertje. M'n administratie zit ook keurig in mappen, dat dan weer wel.

Maar het schoonmaken, en dan vooral het bijhouden... Pffff... Daar moet ik dus echt werk van maken. Ik probeer nu dus al een paar weken elke dag m'n bed op te maken, m'n sink te shinen en met datzelfde lapje daarna ook de wc te poetsen. Het is misschien wat te vroeg juichen, maar het lijkt te lukken tot nu toe!
Dan doe je het toch goed? Het duurt een paar weken om het in je systeem te krijgen, dat lukt dus. Als je er elke keer iets aan toevoegt om bij te houden, komt het goed.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 14:08:45 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_91513276
This weekend I put out a major fire in my bedroom :)

Oftewel, ik heb twee mandjes en twee banenendozen die nog op de slaapkamer stonden gereduceerd tot één mandje. Een hoop weggegooid, en dat is fijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 18-01-2011 14:19:17 ]
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:14:13 #21
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_91513528
Major. Een mayor is een burgemeester ;)
Maar goed gedaan hoor, lijkt me een heerlijk gevoel om je slaapkamer meer opgeruimd te hebben. Mijn slaapkamer is tevens mijn eetkamer, studeerkamer, woonkamer en konijnenverblijf dus hier lukt dat niet zo vaak ;)
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 14:20:29 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_91513830
Shit, met die typo heb ik die burgemeester verraden bij ons op de slaapkamer. :@

Ja, het is een heerlijk gevoel :) Ik zou graag een mooie plant op die plek zetten, denk ik. Als het laatste mandje ook weg is
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:22:30 #23
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_91513941
Kan best handig zijn, het bed delen met een burgemeester ;)
Het laatste mandje weg zou helemaal top zijn, een plant geeft toch een stuk meer rust om tegenaan te kijken.
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 14:25:06 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_91514087
Mwa, vind m'n vriend niet tof denk ik :P

Ja, laatste mandje weg is wel de bedoeling, maar het was opeens laat. Voorlopig heb ik er dus even vrede mee. Heb ik de tijd om een leuke plant uit te zoeken.
  zondag 3 april 2011 @ 17:47:19 #25
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_94985618
Schop! Zijn jullie ook dit jaar weer druk aan het flyen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')