Het is dus niet zo dat iedere keer als het woordje paranoïde valt, dit weggeëdit wordt. Tenminste, ik zie genoeg wat gewoon blijft staan hoor. Het gaat om de context waarin het gebruikt wordt.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:45 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Ik ben het juist een groot deel met je eens. Ik vind dat Lavenderr en Bastard met twee maten meten.
Of beide wel toestaan of beide niet. En ik begrijp dat jij de twee niet hetzelfde vind en ik wel (iemand een mak schaap noemen of iemand paranoide noemen), maar het effect is hetzelfde van ons betoog.
En ik vind ze oprecht van dezelfde kwalificatie orde, believers noemen mensen die hun verhalen niet geloven makke schapen (ze geloven alles van gevestigde partijen zonder kritisch te kunnen denken) en debunkers kunnen believers paranoide (omdat die juist alles wantrouwen wat er door de gevestigde wereld wordt gezegd). Het zijn dus tegenpolen in deze discussie met dezelfde intentie om iemand weg te zetten als niet capabel om normaal kritisch en pragmatisch te denken.
Waarom laat je dan het wikileaks topic vol staan met alle domme schapen kwalificaties? Terwijl als er iemand paranoide wordt genoemd het vrijwel direct weg wordt geedit.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Stuitend nog wel.
Ja, het is vreselijk zoals ik mod. En naar inhoud kijk ik niet, dat is waar.
Ik zie Arie staan en ik krijg een waas. Doe even normaal zeg. Zoals jij je nu uit vind ik niet zozeer stuitend als wel een beetje min en onder de gordel.
Ja maar Lavenderr = Bankfurt! Wist je dat niet?quote:Op woensdag 8 december 2010 12:08 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Waarom laat je dan het wikileaks topic vol staan met alle domme schapen kwalificaties? Terwijl als er iemand paranoide wordt genoemd het vrijwel direct weg wordt geedit.
Mooi voorbeeld is vooral Bankfurt die met van alles strooit en zo goed als niks van hem wordt geedit en hij nog vrolijk met hetzelfde gedrag door post. Als iemand als Led_ dit gedrag had vertoond was hij vrijwel direct gebanned, daar ben ik vrij zeker van.
Waarom mag ToT wel zeggen dat zowel paranoide niet mag als wel schapen niet gewenst is. En als ik dat zeg heb ik ongelijk en overdrijf ik.
Ach man, je denkwijze is nu wel een beetje paranoïde, vindt je niet?quote:Op woensdag 8 december 2010 12:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja maar Lavenderr = Bankfurt! Wist je dat niet?
Je mag alles zeggen Arie, dat is je goed recht.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:08 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Waarom laat je dan het wikileaks topic vol staan met alle domme schapen kwalificaties? Terwijl als er iemand paranoide wordt genoemd het vrijwel direct weg wordt geedit.
Mooi voorbeeld is vooral Bankfurt die met van alles strooit en zo goed als niks van hem wordt geedit en hij nog vrolijk met hetzelfde gedrag door post. Als iemand als Led_ dit gedrag had vertoond was hij vrijwel direct gebanned, daar ben ik vrij zeker van.
Waarom mag ToT wel zeggen dat zowel paranoide niet mag als wel schapen niet gewenst is. En als ik dat zeg heb ik ongelijk en overdrijf ik.
Leg het maar op de stapel klachten, zal ze straks punt voor punt behandelen, moet nu even werken, sorryquote:Op woensdag 8 december 2010 12:07 schreef Jumparound het volgende:
Je onderstreept wel mooi zijn punt Lavenderrrr, door juist de hele zin uit zijn verbant te rukken!
Het 2de deel legt namelijk precies uit waarom hij dat vind, maar daar ga je niet op in...
Tssk... je gedraagt je nu wel een beetje als een mak schaap, vrind!quote:Op woensdag 8 december 2010 12:12 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Ach man, je denkwijze is nu wel een beetje paranoïde, vindt je niet?
Ruikt Lavenderr niet uit d'r verband! Vertel... wat heb jij uitgespookt?quote:Op woensdag 8 december 2010 12:15 schreef ToT het volgende:
Okay, folks:
1) Lavenderr is echt wel een goede mod!
2) idd niet zoveel zeuren met z'n allen, zoals J0kkebr0k zegt, en er is idd wel iets van een verschil tussen HOE dat "paranoïde" gezegd wordt, maar het blijft gewoon te erg op de persoon af.
3) Lavenderr ruikt NIETS uit het verband met het reageren op die post: ze modereert echt niet stuitend en echt niet te subjectief. Nogmaals: als een user keer op keer op keer hetzelfde gedrag vertoont, tolereer je dingen gewoon op een andere manier bij die persoon dan bij een ander.
4) "Domme schapen" is gewoon onwenselijk, maar je moet ook niet alles meteen weg-editen; dan krijg je weer van die gestapo-praktijken. Ledje vindt het gewoon lekker om te trollen. Anderen reageren weer meer uit hun eigen overtuiging. En c'est la tone qui fait la musique: ik ben hier moderator geweest en geef gewoon mijn mening / advies.....op een neutrale, respectvolle manier.Als je als user te stellig je mening geeft, kunnen bij moderators ook wel eens de nekharen overeind gaan staan.
Okee, ik heb de typtyfus!quote:Op woensdag 8 december 2010 12:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ruikt Lavenderr niet uit d'r verband! Vertel... wat heb jij uitgespookt?
Waarom komt zo iemand als Salvador dan steeds weer terug na een korte ban? Die heeft zijn gedrag nog nooit veranderd.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:15 schreef ToT het volgende:
Okay, folks:
1) Lavenderr is echt wel een goede mod!
2) idd niet zoveel zeuren met z'n allen, zoals J0kkebr0k zegt, en er is idd wel iets van een verschil tussen HOE dat "paranoïde" gezegd wordt, maar het blijft gewoon te erg op de persoon af.
3) Lavenderr rukt NIETS uit het verband met het reageren op die post: ze modereert echt niet stuitend en echt niet te subjectief. Nogmaals: als een user keer op keer op keer hetzelfde gedrag vertoont, tolereer je dingen gewoon op een andere manier bij die persoon dan bij een ander.
4) "Domme schapen" is gewoon onwenselijk, maar je moet ook niet alles meteen weg-editen; dan krijg je weer van die gestapo-praktijken. Ledje vindt het gewoon lekker om te trollen. Anderen reageren weer meer uit hun eigen overtuiging. En c'est la tone qui fait la musique: ik ben hier moderator geweest en geef gewoon mijn mening / advies.....op een neutrale, respectvolle manier.Als je als user te stellig je mening geeft, kunnen bij moderators ook wel eens de nekharen overeind gaan staan.
Nee iedereen word naar eerlijkheid behandeld in de geest van het forum.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:21 schreef arie_bc het volgende:
Dit duurt al een behoorlijke tijd, maar omdat hij een echte believer is mag hij gewoon zijn gang gaan. Terwijl als iemand als Led_ ook maar enig zins over de scheef gaat hij een ban op zak heeft.
Permabans worden zeer zelden uitgereikt en de beslissing of iemand gebanned wordt ligt bij de FA's en niet bij de moderators. Dat kun je de moderators dan ook echt niet op aankijken. De FA's staan uiteraard niet te springen om een user te bannen, en voor een permaban moet je het wel HEEL erg bont maken!quote:Op woensdag 8 december 2010 12:21 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Waarom komt zo iemand als Salvador dan steeds weer terug na een korte ban? Die heeft zijn gedrag nog nooit veranderd.
Bankfurt's manier van discussiëren is idd niet erg prettig, maar het is ook niet banwaardig. Led is gewoon een troll.quote:In mindere maten geld dit ook voor Bankfurt die als een tijd bezig is met een glijdende schaal naar beneden in respectvol discussiëren. Ondertussen is hij op een punt aangekomen waar hij nog alleen halve stellingen dumpt zonder enige onderbouwing (zogenaamd omdat wij het niet zouden kunnen bevatten) en mensen die hem niet geloven voor van alles en nog wat uitmaakt. Dit duurt al een behoorlijke tijd, maar omdat hij een echte believer is mag hij gewoon zijn gang gaan. Terwijl als iemand als Led_ ook maar enig zins over de scheef gaat hij een ban op zak heeft.
Hoe beschrijf je je gedrag hier in dit topic dan?quote:Op woensdag 8 december 2010 12:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dit vind ik minstens net zo'n zware belediging als iemand paranoide noemen
Uhm... Enthousiast aanmoedigend..?quote:Op woensdag 8 december 2010 12:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe beschrijf je je gedrag hier in dit topic dan?
Waarom staan deze opmerkingen er dan nog?quote:Op woensdag 8 december 2010 12:22 schreef Bastard het volgende:
Oh komen we nu allemaal plassen hierover?
Iemand paranoide (geestenziek) noemen is niet lief, word hier en daar gemodderd, iemand een schaap noemen is ook niet lief maar lijkt mij ook minder stuitend.
Word pas irritant als het dan steeds bij een enkele opmerking blijft met "dom schaap" , dat word dan weer wel geedit.
Nou allemaal weer happy?Mooi kunnen we weer verder met koetjes en kalfjes ipv schapen.
Hier heb je zelfs zelf op gereageerd.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zzz
Als je vind dat het goed is dat ze de opmerkingen over makke schapen en de denigrerende toon die Lambiekje, Salvador en Bankfurt continu ten toon spreiden laten staan. Zeur dan ook niet als er andersom denigrerend word gepost.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:30 schreef ToT het volgende:
Trouwens, serieus: soms is het gewoon beter om als moderator zijnde af en toe een oogje dicht te doen dan overal op te reageren. Ikzelf was veel meer bezig elk kleinigheidje te modereren.
Gevolgen:
1) Een aantal mensen gingen om elk lullig wissewasje huilie lopen doen, waardoor de sfeer nog rottiger werd.
2) Het leek JUIST "extremisten" aan te trekken: een aantal believers vond dat ze hier zwaar gecensureerd werden omdat ik hun scheldwoorden weghaalde. Ze vonden dat ze onderdrukt werden en hier niet de vrijheid kregen die ze vonden dat ze moesten hebben. Ook dat zorgde weer voor het escaleren van situaties.
Zoals Bastard en Lavenderr het nu doen is het juist prrrrrrrima!
Om aan te geven dat die loze opmerking prikkelend is inderdaad. (klaarblijkelijk was het kwaad al geschiedt)quote:Op woensdag 8 december 2010 12:31 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Waarom staan deze opmerkingen er dan nog?
[..]
Hier heb je zelfs zelf op gereageerd.
Je begrijpt het echt niet he?quote:Op woensdag 8 december 2010 12:32 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Als je vind dat het goed is dat ze de opmerkingen over makke schapen en de denigrerende toon die Lambiekje, Salvador en Bankfurt continu ten toon spreiden laten staan. Zeur dan ook niet als er andersom denigrerend word gepost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |