Heh, da's grappig, als arie_bc dat zegt is dat idioot, als ToT het zegt is het een opeens weleen goede uitspraak.quote:Op maandag 6 december 2010 18:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja hoor, je hebt gelijk.
Erg jammer, want het slaat de discussie dood als er met termen als 'schapen' gegooid wordt.
Respect is het toverwoord, er kan heel veel gezegd worden, bijna alles, er is een grote marge, maar uiteindelijk komt het op respect aan.
quote:Op donderdag 4 november 2010 18:28 schreef arie_bc het volgende:
Belangrijkste vraag staat nog steeds. Waarom mag je iemand wel een gewillige slaaf noemen, maar iemand niet paranoide?
quote:Op donderdag 4 november 2010 18:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zie je echt het verschil niet tussen iemand paranoïde of schizofreen noemen of iemand gewillige slaaf of schaap noemen?
Het ligt aan in wat voor verband het gezegd wordt.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:50 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Heh, da's grappig, als arie_bc dat zegt is dat idioot, als ToT het zegt is het een opeens weleen goede uitspraak.
[BNW FB] Voor al uw complimenten!
[..]
[..]
Beetje paranoide ?quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:57 schreef ToT het volgende:
Maar waarom noem je mij eigenlijk? Zit ik dan continu alle BNW'ers uit te schelden of zo?
TRU is te rustig, dus ik ben flexibel.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hou eens op.. je bent geen BNW'er ksst!
ToT heeft altijd gelijk want ex mod.. dat is toch niet zo moeilijk?quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:12 schreef _Led_ het volgende:
[..]
TRU is te rustig, dus ik ben flexibel.
Maareh, ik eis antwoorden !
Heel raar en discutabel, dat arie_bc zo gepiepeld wordt terwijl ToT gepromoveerd wordt tot meest inlevende persoon van het jaar
Context my dear Led, contextquote:Op dinsdag 7 december 2010 12:12 schreef _Led_ het volgende:
[..]
TRU is te rustig, dus ik ben flexibel.
Maareh, ik eis antwoorden !
Heel raar en discutabel, dat arie_bc zo gepiepeld wordt terwijl ToT gepromoveerd wordt tot meest inlevende persoon van het jaar
Nee, je snapt het niet, het spel is afquote:Op dinsdag 7 december 2010 12:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Context my dear Led, context.
En je verveling kun je ook prima verdrijven door je op je werk te storten
Ohhh! Ja, dan snap ik hetquote:Op dinsdag 7 december 2010 16:20 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, je snapt het niet, het spel is af
quote:Op maandag 6 december 2010 18:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja hoor, je hebt gelijk.
Erg jammer, want het slaat de discussie dood als er met termen als 'schapen' gegooid wordt.
Respect is het toverwoord, er kan heel veel gezegd worden, bijna alles, er is een grote marge, maar uiteindelijk komt het op respect aan.
Menen jullie dit nou? Of maken jullie een grapje?quote:Op maandag 6 december 2010 13:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je hebt een goed punt.. dat begon mij ook op te vallen (vanmorgen nog een opmerking omtrent gegeven want anders word het sceptici bashen).
Heb ik overal zitten verkondigen dat alle believers paranoide zijn dan?quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Het ligt aan in wat voor verband het gezegd wordt.
De hele tijd lopen gillen dat believers paranoïde zijn is natuurlijk ook niet goed.
Maar waarom noem je mij eigenlijk? Zit ik dan continu alle BNW'ers uit te schelden of zo?
Oh, zat ik met 2 maten te meten?quote:Op woensdag 8 december 2010 11:25 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Heb ik overal zitten verkondigen dat alle believers paranoide zijn dan?
Ik heb hier netjes aangekaart dat ik het belachelijk vond dat er met twee maten gemeten werd. Precies zoals jij het deed dus.
Dat dus.. simpel.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:31 schreef ToT het volgende:
Continu de hele mensheid schapen noemen is gewoon irritant. Iemand paranoïde noemen grenst weer heel sterk aan grove persoonlijke beledigingen door te suggereren dat die persoon mentaal niet in orde zou zijn.
Dat is toch enkel een belediging als die persoon wel mentaal in orde is ?quote:Op woensdag 8 december 2010 11:31 schreef ToT het volgende:
grove persoonlijke beledigingen door te suggereren dat die persoon mentaal niet in orde zou zijn.
Ik ben het juist een groot deel met je eens. Ik vind dat Lavenderr en Bastard met twee maten meten.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh, zat ik met 2 maten te meten?Right....ik dacht juist altijd met iedereen mee en wilde iedereen een eerlijke kans geven. Helaas was het aantal mensen dat te lomp reageert bij de believers in grotere getale aanwezig dan bij de sceptici.
Ik keek puur naar de inhoud van de posts en op een gegeven moment ging de persoonlijkheden van de posters ook meespelen uiteraard, want als iemand STEEDS alleen maar rottigheid zit te posten, moet die wel aangepakt worden.
En jij hebt niet gezegd dat alle believers paranoïde zijn of zo (je haalt mijn woorden uit hun verband).
Continu de hele mensheid schapen noemen is gewoon irritant. Iemand paranoïde noemen grenst weer heel sterk aan grove persoonlijke beledigingen door te suggereren dat die persoon mentaal niet in orde zou zijn.
Tja, dat is jouw mening, en dat is je goed recht.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:45 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Ik ben het juist een groot deel met je eens. Ik vind dat Lavenderr en Bastard met twee maten meten.
Of beide wel toestaan of beide niet. En ik begrijp dat jij de twee niet hetzelfde vind en ik wel (iemand een mak schaap noemen of iemand paranoide noemen), maar het effect is hetzelfde van ons betoog.
En ik vind ze oprecht van dezelfde kwalificatie orde, believers noemen mensen die hun verhalen niet geloven makke schapen (ze geloven alles van gevestigde partijen zonder kritisch te kunnen denken) en debunkers kunnen believers paranoide (omdat die juist alles wantrouwen wat er door de gevestigde wereld wordt gezegd). Het zijn dus tegenpolen in deze discussie met dezelfde intentie om iemand weg te zetten als niet capabel om normaal kritisch en pragmatisch te denken.
Tja ik vind beiden sowieso niet kunnen; zowel schapen als paranoïde enzo, maar de ene belediging vind ik gewoon net wat verder gaan dan de andere, hoewel het soms wel makkelijk is om het ene of het andere als relatief objectieve conclusie te trekken. Ik zou zeggen: hou die conclusie gewoon lekker voor jezelf!quote:Op woensdag 8 december 2010 11:45 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Ik ben het juist een groot deel met je eens. Ik vind dat Lavenderr en Bastard met twee maten meten.
Of beide wel toestaan of beide niet. En ik begrijp dat jij de twee niet hetzelfde vind en ik wel (iemand een mak schaap noemen of iemand paranoide noemen), maar het effect is hetzelfde van ons betoog.
En ik vind ze oprecht van dezelfde kwalificatie orde, believers noemen mensen die hun verhalen niet geloven makke schapen (ze geloven alles van gevestigde partijen zonder kritisch te kunnen denken) en debunkers kunnen believers paranoide (omdat die juist alles wantrouwen wat er door de gevestigde wereld wordt gezegd). Het zijn dus tegenpolen in deze discussie met dezelfde intentie om iemand weg te zetten als niet capabel om normaal kritisch en pragmatisch te denken.
Dan zitten wij toch ongeveer op 1 lijn? Ik vind het een prima conclusie als de mods beide termen gewoon niet toestaan. Dat jij zoals ik eerder uitlegde met voorbeeld het niet exact het zelfde vind maakt mij niet zoveel uit, want er hangt toch dezelfde conclusie aan.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja ik vind beiden sowieso niet kunnen; zowel schapen als paranoïde enzo, maar de ene belediging vind ik gewoon net wat verder gaan dan de andere, hoewel het soms wel makkelijk is om het ene of het andere als relatief objectieve conclusie te trekken. Ik zou zeggen: hou die conclusie gewoon lekker voor jezelf!Dat geldt voor beide kanten. Ik denk dat Bastard en Lavenderr er ook zo over denken.
Ik denk overigens écht niet dat er hier in BNW makke schapen zitten. Mensen denken echt wel voor zichzelf na en geloven heus niet alles wat er gezegd wordt. Sterker nog: als mensen makke schapen waren, zouden ze ook snel overtuigd kunnen worden als er iets gezegd werd!Dan had je hier amper discussie gehad. Zeg dat de illuminati de wereld beheersen, en ze geloven het. Zeg je vervolgens dat er toch niks aan de hand is, dan geloven ze het ook. DAT zijn makke schapen! DIE geven geen weerstand!
De believers zullen een andere (minder beledigende) term moeten zien te vinden om aan te tonen dat anderen moeilijk te overtuigen zijn.
En Ledje, nogmaals: ga ff ergens anders spelen.
Stuitend nog wel.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:58 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Dan zitten wij toch ongeveer op 1 lijn? Ik vind het een prima conclusie als de mods beide termen gewoon niet toestaan. Dat jij zoals ik eerder uitlegde met voorbeeld het niet exact het zelfde vind maakt mij niet zoveel uit, want er hangt toch dezelfde conclusie aan.
Dat Lavenderr stug blijft volhouden dat zij goed en objectief is als mod vind ik dan weer wel stuitend. Nogmaals ze kijkt puur naar de persoon die iets zegt en niet naar de inhoud. Want uit moderaties hier blijkt namelijk wel degelijk dat ze in deze zeer subjectief modden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |