abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 4 oktober 2010 @ 10:56:41 #1
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_87162007
quote:
Moszkowicz wraakt rechtbank

AMSTERDAM - Advocaat Bram Moszkowicz heeft namens zijn cliënt PVV-voorman Geert Wilders maandag de hele rechtbank in Amsterdam gewraakt.

Dit gebeurde tijdens de rechtzaak tegen Wilders.

Volgens Moszkowicz wekt de rechtbank de schijn van partijdigheid. De raadsman struikelde vooral over de opmerking van rechtbankvoorzitter Jan Moors die zich tijdens het proces afvroeg of de proceshouding van Wilders voortkwam uit zijn door sommigen geconstateerde neiging stellingen te poneren maar de discussie uit de weg te gaan.
quote:
Wilders beroept zich op zwijgrecht

AMSTERDAM - PVV-voorman Geert Wilders beroept zich tijdens het strafproces tegen hem op zijn zwijgrecht. Dat heeft zijn advocaat Bram Moszkowicz maandag aan het begin van de eerste zittingsdag tegen de rechtbank gezegd.

Wilders beroept zich op zijn zwijgrecht op advies van Moszkowicz.

Wilders voerde nog wel enkele minuten het woord aan het begin van de behandeling van de zaak. ''Ik vind dat alles al is gezegd wat er te zeggen valt.''

Dat alles al is gezegd, wil niet zeggen dat ik alles heb gezegd wat mij wordt verweten, aldus de PVV-voorman in zijn ''persoonlijke observatie''.

Discussie

Rechtbankvoorzitter Jan Moors vroeg zich na het korte betoog van Wilders hardop af of de proceshouding van Wilders voortkwam uit zijn door sommigen geconstateerde neiging stellingen te poneren maar de discussie uit de weg te gaan. ''Het lijkt er een beetje op dat u dat nu ook doet'', aldus Moors.

Korter

De rechtbank heeft maandag, woensdag en vrijdag uitgetrokken voor de inhoudelijke behandeling van de zaak. Een aanzienlijk onderdeel van zo'n behandeling wordt doorgaans gevormd door de ondervraging van de verdachte over de feiten die hem ten laste zijn gelegd.

Nu Wilders heeft aangegeven te zullen zwijgen en dus geen vragen zal beantwoorden, lijkt het aannemelijk dat de duur van het proces aanmerkelijk bekort zal worden.

Een verdachte in het Nederlandse strafproces heeft het recht om te zwijgen, omdat niemand gehouden is mee te werken aan zijn eigen veroordeling.

Beledigen moslims

Het Openbaar Ministerie (OM) beschuldigt Wilders ervan dat hij moslims heeft beledigd door de Koran met Mein Kampf te vergelijken.

Ook zou Wilders met uitspraken in onder meer de Volkskrant en dagblad De Pers hebben aangezet tot haat en discriminatie. Het proces, dat even na negen uur is begonnen, wordt live uitgezonden op Nederland 1.

Fitna

De rechtbank zal in het kader van het strafproces tegen Geert Wilders maandag zijn anti-islamfilm Fitna in de rechtszaal bekijken. Fitna werd in maart 2008 op internet gepubliceerd.

Het Openbaar Ministerie (OM) wil de film gebruiken als onderdeel van de aanklacht tegen Wilders.

Gerechtshof

Het OM wilde Wilders eigenlijk niet vervolgen, maar mensen die aangifte tegen hem hadden gedaan, beklaagden zich met succes bij het gerechtshof in Amsterdam. Dat gaf vorig jaar januari opdracht aan het OM de politicus toch te vervolgen.

De rechtbank in Amsterdam heeft in totaal vijf zittingsdagen uitgetrokken voor de zaak, die in zowel binnen- als buitenland veel aandacht trekt.

PVV

Tien Tweede Kamerleden van de PVV zijn maandag naar Amsterdam afgereisd om de rechtszaak tegen Wilders bij te wonen. Dat heeft PVV-Kamerlid Hero Brinkman desgevraagd laten weten.

Volgens hem mochten er van de rechtbank maar maximaal tien leden meekomen. Brinkman betreurt dat en wijst erop dat er in de zaal genoeg plaats is voor de hele 24-koppige fractie.

Politie

De politie is maandagochtend met veel mensen aanwezig bij de rechtbank in Amsterdam. Bij de justitiële instelling staan veel politieagenten. Ook staan er busjes van de ME en is er politie te paard aanwezig.

Veel heeft de politie vooralsnog niet te doen. Rond kwart voor negen hadden zich ruim tien demonstranten bij de rechtbank verzameld. Zij zijn daar om te protesteren tegen Wilders.
Vorige deel:
Proces Wilders #1 Te belachelijk voor woorden?

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 04-10-2010 11:16:23 (OP aangepast - link erin naar deel 1) ]
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2010 @ 10:56:46 #2
230491 Zith
pls tip
pi_87162008
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:54 schreef Aneurism het volgende:
Meesterlijke zet van Wilders zijn Advocaat. Het is net alsof je naar een schaakspel zit te kijken. :)
Nee, veel te vroeg gedaan. Het is een laatste verdedigingsmiddel en had beter wat verder in de week kunnen worden gedaan wanneer bram helemaal in het nauw zat.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:56:52 #3
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87162012
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:50 schreef Sachertorte het volgende:
De rechtbank moet een oordeel geven over welke mening toegestaan is, en welke niet. Mijn onderbuik zegt me dat dat een vorm van onderscheid maken is, en in essentie gelijk aan wat Wilders ook doet (met dien verstande dat Wilders zijn opvattingen niet verkondigd met een toga om).

Het lijkt me niet dat een rechtbank daar iets over zou moeten vinden, maar wellicht is dat wat te ingewikkeld voor de Fok!kertjes.
Als Wilders het daar mee eens is, dan had hij de afgelopen jaren waarin hij op het wetgeverspluche zat moeten gebruiken om de artikelen over belediging en haatzaaien uit het wetboek te schrappen. Heeft 'ie nooit een poot naar uitgestoken. Sterker nog, hij wil zelf een boek verbieden.
  FOK!Babe maandag 4 oktober 2010 @ 10:56:53 #4
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_87162013
Hatzee, schorsing tot 12 uur.
pi_87162014
Schorsing :')
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 4 oktober 2010 @ 10:57:00 #6
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_87162016
:|W typfout in TT. Kan een modje dit aanpassen? :')
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:57:12 #7
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87162022
nou, ben benieuwd wat er uitkomt :D
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_87162027
Is wel een beetje een schertsvertoning hoor :') maarja zo hoort het nou eenmaal
pi_87162031
Wat een spannende uitzending dit. Lijkt het CDA congres wel *O*
pi_87162032
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:56 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee, veel te vroeg gedaan. Het is een laatste verdedigingsmiddel en had beter wat verder in de week kunnen worden gedaan wanneer bram helemaal in het nauw zat.
Kan je dit middel maar een keer gebruiken dan ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2010 @ 10:57:34 #11
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_87162034
Dus we wonen die wrakingskamer bij :?
:')
pi_87162037
ow jeej, de advocate wil niet gefouilleerd worden 8)7
  FOK!Babe maandag 4 oktober 2010 @ 10:58:00 #13
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_87162044
Wat een bende! :D
pi_87162050
Ook commentaar op het fouilleren van de advocaten.

Oh ze zijn gewraakt, ze mogen niks meer doen. :D
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:58:25 #15
283146 Ironhide
Donker getinte rechtse havik
pi_87162057
Iemand al opgemerkt dat er twee lekkere wijven achter Wilders zitten? Zijn dat z'n fluffers :7 ?
pi_87162061
Lekkere chick die assistente van Mosko
pi_87162066
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:57 schreef danilel het volgende:

't Is een vrouw :').
pi_87162071
Advocaten fouilleren :')
know'm sayin?
word? word.
pi_87162072
Zal het na 12 u nog ergens uitgezonden worden? Bij Ned1 staat om 12 u het journaal gepland...
pi_87162074
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:57 schreef ChipsZak. het volgende:
:|W typfout in TT. Kan een modje dit aanpassen? :')
:Y

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:57 schreef danilel het volgende:
:') ja te triest gewoon

Ik heb een titel dus wil niet gefouilleerd worden, anders leg ik alles bij de deken neer :')
pi_87162080
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:58 schreef Ironhide het volgende:
Iemand al opgemerkt dat er twee lekkere wijven achter Wilders zitten? Zijn dat z'n fluffers :7 ?
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2010 @ 10:59:16 #23
230491 Zith
pls tip
pi_87162088
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:58 schreef Ian_Nick het volgende:
Wat een bende! :D
Nee hoor, kom eens wat vaker de rechtbank in, is gewoon open voor het publiek hoor, en zul je zien dat het altijd zo gaat. Langzaam, bureaucratisch en stotterig.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_87162093
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:58 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

't Is een vrouw :').
Yip, zou je zo niet zeggen
pi_87162094
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:58 schreef AnnaPetrovia het volgende:
Zal het na 12 u nog ergens uitgezonden worden? Bij Ned1 staat om 12 u het journaal gepland...
Gewoon bij Ned1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')