Vind ik niet. Ik ben van mening dat iedereen alles moet kunnen zeggen wat zij willen, ook al is dat niet fijn voor een ander om te horen. Andersom geld dat ook, iedereen heeft ook te accepteren wat een ander zegt. Ben je het er niet mee eens, slik je een keer, en ga je verder met je leven.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:39 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ben ik ook tegen, zeker als dat te ver door draaft. Maar het blijft natuurlijk lastig, je wilt een maatschappij met veel vrijheid, maar de mijne houdt op waar de jouwe begint. Hoe meer mensen, hoe sneller die grens bereikt is.
Overigens interpreteren wij vrijheid van meningsuiting verkeerd. In een ver verleden is dat "ingevoerd" zodat mensen op een vraag een eerlijk antwoord konden geven. Bijvoorbeeld als iemand zou vragen "vind jij dat moslims een probleem zijn voor ons land?" dan kan die persoon met ja of nee antwoorden. Het is niet bedoeld in de zin dat iemand op straat gaat lopen en gaat roepen "moslims vormen een probleem voor dit land".
En dat is precies het verschil tussen mijn vrijheid en iemand anders vrijheid en waar die aan elkaar grenzen. In het eerste geval vraagt de persoon er zelf naar en mag ik eerlijk antwoord geven. In het tweede geval tast ik de vrijheid van een persoon aan die daar niet om vraagt.
Het is niet zomaar 'een bepaalde mening', het is een mening die erg schadelijk kan zijn voor onschuldige mensen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:44 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Mjah, jij wou Wilders weghebben omdat hij een bepaalde mening heeft.
Begrijp jij dat ook woorden heel erg kunnen kwetsen, niet alleen lichamelijk letsel?quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:45 schreef Mdk het volgende:
[..]
Vind ik niet. Ik ben van mening dat iedereen alles moet kunnen zeggen wat zij willen, ook al is dat niet fijn voor een ander om te horen. Andersom geld dat ook, iedereen heeft ook te accepteren wat een ander zegt. Ben je het er niet mee eens, slik je een keer, en ga je verder met je leven.
Mensen moeten eens leren dat hun levensovertuiging niet 'DE' levensovertuiging is. Iedereen kijkt anders tegen het leven aan. De mening van een ander kan vervelend voor je zijn, net zoals jouw mening voor een ander vervelend kan zijn.
De grens is wat mij betreft bereikt bij het oproepen tot het aanbrengen van lichamelijk letsel bij iemand.
Ik denk dat beide partijen wel bepaalde meningen hebben die schadelijk kunnen zijn voor onschuldige mensen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:46 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het is niet zomaar 'een bepaalde mening', het is een mening die erg schadelijk kan zijn voor onschuldige mensen.
Ik wil hem niet weghebben uit het land, ik wil hem niet aan de macht. Dat is wat anders.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:44 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Mjah, jij wou Wilders weghebben omdat hij een bepaalde mening heeft.
Als woorden kwetsen dan slik je een keer, en ga je weer verder met je leven.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:47 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Begrijp jij dat ook woorden heel erg kunnen kwetsen, niet alleen lichamelijk letsel?
Er is ook een livestream.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:48 schreef FL_Freak het volgende:
Ik kan de uitzending op school niet kijken. Hoe staat onze Geertje er nu voor?
Dus als er bijvoorbeeld een wet wordt aangenomen die bepaalt dat moslims geen overheidsfuncties kunnen bekleden, dat is wel OK?quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:45 schreef Mdk het volgende:
De grens is wat mij betreft bereikt bij het oproepen tot het aanbrengen van lichamelijk letsel bij iemand.
En zo werkt het dus niet. En we zijn allemaal maar mens.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:48 schreef Mdk het volgende:
[..]
Als woorden kwetsen dan slik je een keer, en ga je weer verder met je leven.
Ja die politiek24 link werkt niet. Heb je voor mij een andere dan?quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:48 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Er is ook een livestream.
Geertje houd trouwens zn bek dicht.
Hij zegt nog steeds niks,quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:48 schreef FL_Freak het volgende:
Ik kan de uitzending op school niet kijken. Hoe staat onze Geertje er nu voor?
De rechter ging ook aardig uit de bocht met zijn opmerkingen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:49 schreef wise het volgende:
nou komt het. de rechters zijn beinvloed door de media
Ben het wel met hem eens. Ik vond het namelijk ook al toen die man het net zei.quote:
Als iemand zegt: "Ik vind dat moslims geen overheidsfuncties mogen bekleden", vind ik dat ok.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:48 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dus als er bijvoorbeeld een wet wordt aangenomen die bepaalt dat moslims geen overheidsfuncties kunnen bekleden, dat is wel OK?
inddquote:Op maandag 4 oktober 2010 10:51 schreef IHVK het volgende:
Oh God wat een domme uitspraak van de rechter ook.
Geeft hem alleen maar nog meer aanzien
Zo zou het wel moeten werken..quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:49 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
En zo werkt het dus niet. En we zijn allemaal maar mens.
Bram moest er nog even over nadenkquote:Op maandag 4 oktober 2010 10:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Had eigenlijk dat wraken al verwacht na die opmerking over dat rechters ook tv kijken en kranten lezen
Die rechter kan er anders ook wat van.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:51 schreef Ludootje het volgende:
Wat loopt die Moskowitz te hakkelen...
zkers. Wat een wendingquote:Op maandag 4 oktober 2010 10:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Had eigenlijk dat wraken al verwacht na die opmerking over dat rechters ook tv kijken en kranten lezen
Dat is niet waar natuurlijk, maar ik denk dat jij dat zelf ook wel snapt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:48 schreef maniack28 het volgende:
Ik zeg niet, Wilders is blond hij moet weg. Dat is hetzelfde als roepen iemand is Moslim hij moet weg.
Ik al gelijk bij opening daar het originele verzoek tot vervolging al een 'veroordeling' bevatte, gedaan door dezelfde rechters.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
quote:
quote:Wat is wraking?
In Nederland heeft iedere burger recht op een onpartijdige rechter. Dat is vastgelegd in het Europees verdrag voor de rechten van de mens en ook in verschillende Nederlandse wetten.
Wie betrokken is in een rechtszaak en goede redenen heeft om te denken dat de rechter een zaak niet onpartijdig kan beoordelen, kan erom vragen deze rechter te vervangen. Zo’n verzoek wordt een verzoek tot wraking genoemd.
Ik vond dat ook al geen handige opmerking.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Een soort banaanvraagquote:Op maandag 4 oktober 2010 10:53 schreef dyonvbaal het volgende:
Wat houdt dat wraken dan eigenlijk in? En na deze uitspraak kan er toch eigenlijk al geen negatief oordeel meer over Wilders worden uitgesproken, want dan is het toch al gelijk een partijdig antwoord volgens Wilders...
Te laat de vraag gesteld![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |