Vandaag zijn de eigenaren weer thuis gekomen. Hond superblij, ik blij.
De eigenaren zorgen goed voor het beestje. Ze hebben ook wel eens op onze kat gepast en als dan onverhoopt het voer op is (hoe dat kwam weet ik niet meer, dat wil ik hier ook buiten beschouwing laten) dan kopen ze zo even het duurste merk aan voer. Die hond zal ook gegarandeerd goed voer krijgen. Tevens stoppen ze er pilletjes in (waarvoor weet ik niet, maar het komt wel van de dierenarts) wat netjes in leverworst (voor menselijke consumptie bedoeld) gedaan wordt. Tevens geven ze het beestje snoepjes (niet teveel natuurlijk) en laten ze het beestje 'tig' keer per dag uit (vandaar dat ze van die korte pootjes heeft, die zijn gewoon afgesleten) en mag het beestje ook vaak los in de tuin lopen. Verder is het beestje goed opgevoed. Blaft/gromt/whatever niet naar andere honden, wacht keurig bij de stoeprand voor het oversteken, poept 9 van de 10 keer niet op de stoep maar in het gras of in de gemeentetuintjes (ja, ik ruim het allemaal netjes op, waar het ook ligt) en is verder ook niet vervelend. Als ze alleen is sloopt ze niets, ze schijt het hele huis niet onde, enzovoorts enzovoorts. Een goed opgevoede hond dus die ze al hebben sinds het beestje een puppy is (zelf opgevoed dus). Dat gezeur dat zij niet goed voor hun hond zouden zorgen is dus niet op zijn plaats
Natuurlijk is het beter als een hond niet alleen thuis blijft, daar ben ik het mee eens. Maar dat gebeurt 1 of 2 keer per jaar. Normaal gesproken nemen ze het beestje overal mee naar toe. En als ik kijk hoe zij met hun hondje om gaan dan ben ik er zeker van dat dat niet op een manier gebeurt die vervelend voor het hondje is. Deze keer konden ze het hondje alleen niet meenemen. Ik meende dat dat was omdat de mensen bij wie ze logeerden ook een hond had die niet goed met hun hondje overweg kan. Dan is de beslissing om het hondje niet mee te nemen een goede beslissing. In het geheel niet logeren (oftewel: er heen en dezelfde dag weer terug) was geen optie: de mensen die ze bezochten wonen ver weg in het buitenland.
Een betaalde oppas was misschien een optie geweest, maar volgens mij zit het hondje dan ook in een kennel. Oftewel: baasje weg, weg uit de vertrouwde omgeving, een berg andere honden waar het beestje misschien niet blij van wordt, enzovoorts. Dat is in mijn ogen niet beter dan de nu gekozen oplossing.
Overigens, vandaag heb ik het beestje voor het laatst uitgelaten. De ontlasting was weer normaal (

) en het lopen ging ook weer wat beter.
Toen de eigenaren terug waren heb ik het er over gehad dat de ontlasting niet goed was en dat ik geen telefoonnummer had. Ik blijf er bij dat ze prima voor hun hondje zorgen, maar ze dachten dat ik hun telefoonnummers wel had (zelf was ik ook verbaasd dat hun nummer niet in mijn telefoon stond) en ze waren vergeten te vertellen dat het hondje de dag er voor wat buikpijn had. Kan gebeuren, iedereen vergeet wel eens wat.
Ik vind het jammer dat er zo afgegeven wordt op de eigenaren omdat dat echt onterecht is, maar ik wil iedereen wel bedanken voor de tips, adviezen enzovoorts. Sterker nog: ik heb zelfs het serieuze aanbod van iemand gehad om voor mij op het hondje te passen. Ondanks dat ik daar geen gebruik van heb gemaakt: hulde

Ennuh, als mij weer gevraagd wordt om op het hondje te passen doe ik het weer.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/