abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:41:57 #51
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87194245
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 00:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Hara bedoelt neem ik aan dat ze er wel over valt, maar dat het weinig zin heeft (voor haar) om daar iets van te zeggen over die buren, omdat die hier toch niet lezen.

Ik vind het sowieso al belachelijk dat ze niet eens een telefoonnummer voor noodgevallen ofzo hebben achtergelaten :{ Ik snap dat écht niet. Wat als die hond ineens doodziek zou worden? Of ontsnappen/weglopen? Dan kan hij de eigenaars niet een bereiken, wat een idioterie (van die buren).
Ja, ik vind het ook echt en schrale actie, don't get me wrong. Ik wil de hond wel eens een paar uur alleen laten, maar echt niet vrijwel 24 uur :') Hij gaat ook mee op vakantie enzo.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:45:43 #52
163650 Greys
pi_87194376
Ik heb mijn hond in 14,5 jaar nog nooit een nacht alleen gelaten.
Wel eens een halve nacht als ik ging stappen ofzo natuurlijk, maar dan was ik er daarvoor en daarna gewoon weer lang en zat ze alsnog maar een paar uur alleen. En als ik op vakantie ga, dan zorg ik dat er iemand hier in huis is voor de beesten. Die ook gewoon blijft, en blijft slapen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_87194386
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 00:40 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet zo. Ik zie gewoon het nut er niet van in omdat je de eigenaar moet hebben, niet TS.
Ik vind TS een beetje een platte hamburger die helemaal nergens op in gaat.
Ook niet op verschillende posts.

Ik vind het verder ook erg gek om een hond zo lang alleen te laten. Maar men vindt het hier kennelijk normaal. Vandaar dat ik het algemeen vroeg. Wil wel een eigen topic openen hoor.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:47:31 #54
163650 Greys
pi_87194441
Als ik TS was geweest had ik gezegd dat ze maar een ander moesten zoeken om de hond te verzorgen, als ze niet eens de moeite namen een telefoonnummer achter te laten. Snap ook niet zo goed dat TS daar niet om gevraagd heeft voordat ze vertrokken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:50:46 #55
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87194548
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 00:45 schreef Greys het volgende:
Ik heb mijn hond in 14,5 jaar nog nooit een nacht alleen gelaten.
Wel eens een halve nacht als ik ging stappen ofzo natuurlijk, maar dan was ik er daarvoor en daarna gewoon weer lang en zat ze alsnog maar een paar uur alleen. En als ik op vakantie ga, dan zorg ik dat er iemand hier in huis is voor de beesten. Die ook gewoon blijft, en blijft slapen.
Ja, same here. Ik zou het veel te zielig vinden :') Maar TS heeft al gezegd dat ie daar niet gaan slapen en dat ie de hond niet in huis haalt dus wat moet je dan.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:51:25 #56
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87194568
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 00:45 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik vind TS een beetje een platte hamburger die helemaal nergens op in gaat.
Ook niet op verschillende posts.

Ik vind het verder ook erg gek om een hond zo lang alleen te laten. Maar men vindt het hier kennelijk normaal. Vandaar dat ik het algemeen vroeg. Wil wel een eigen topic openen hoor.
Volgens mij vindt niemand het normaal hoor, en ik val ook onder iedereen en je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen want ik vind het helemaal niet normaal. Ik vind het hier alleen een waste of breath, want TS doet er toch niets mee en je moet de eigenaar hebben, niet TS. Nu hebben we allemaal gezegd dat we het niet vinden kunnen, en wat dan nu?

Verder bedoelde ik er helemaal niets mee.
  † In Memoriam † dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:59:40 #57
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87194802
TS is domweg vergeten een telefoonnummer te vragen.

En TS is niet een platte hamburger, hij doet iets waar hij geen zin in heeft puur en alleen uit naastenliefde. Zouden meer mensen moeten doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_87195021
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 00:45 schreef Stali het volgende:

[..]

Nou ik vind dat echt niet normaal.
Met een kat zou het wel kunnen (al vind ik dat ook al zielig) maar een hond dagen en nachten lang alleen laten word ik woest van ... :(
pi_87212246
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 00:59 schreef 2cv het volgende:
TS is domweg vergeten een telefoonnummer te vragen.

En TS is niet een platte hamburger, hij doet iets waar hij geen zin in heeft puur en alleen uit naastenliefde. Zouden meer mensen moeten doen.
Jij zou niet eens om een telefoonnummer moeten vragen. Zij horen dat achter te laten.
Je doet iets waar je geen zin in hebt voor mensen die niet goed voor hun hond zorgen. Jij vindt jezelf een nobel mens maar ik vind het raar dat je helemaal niets zegt van die situatie. Je werkt er aan mee.

Ze kunnen ook gewoon een fatsoenlijke oppas regelen. Dat kost geld inderdaad maar anders kunnen ze die hond beter wegdoen.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:25:57 #60
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_87219430
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:15 schreef Stali het volgende:

[..]

Jij zou niet eens om een telefoonnummer moeten vragen. Zij horen dat achter te laten.
Je doet iets waar je geen zin in hebt voor mensen die niet goed voor hun hond zorgen. Jij vindt jezelf een nobel mens maar ik vind het raar dat je helemaal niets zegt van die situatie. Je werkt er aan mee.

Ze kunnen ook gewoon een fatsoenlijke oppas regelen. Dat kost geld inderdaad maar anders kunnen ze die hond beter wegdoen.
Ga is weg met je aannames. Omdat je een hond alleen laat zorg je gelijk maar niet goed voor je hond?
Godsamme zeg :') :{ Sommige honden kunnen nu eenmaal wel alleen blijven en vinden dit ook fijn, dat weet jij niet dat weten de eigenaren dus stop met veroordelen e.d. :N die kunnen echt wel inschatten wat die hond wel en niet aankan. Daarvoor ben je namelijk eigenaar. :s)
En toen was er niets!
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 00:58:12 #61
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87233720
Vandaag zijn de eigenaren weer thuis gekomen. Hond superblij, ik blij.

De eigenaren zorgen goed voor het beestje. Ze hebben ook wel eens op onze kat gepast en als dan onverhoopt het voer op is (hoe dat kwam weet ik niet meer, dat wil ik hier ook buiten beschouwing laten) dan kopen ze zo even het duurste merk aan voer. Die hond zal ook gegarandeerd goed voer krijgen. Tevens stoppen ze er pilletjes in (waarvoor weet ik niet, maar het komt wel van de dierenarts) wat netjes in leverworst (voor menselijke consumptie bedoeld) gedaan wordt. Tevens geven ze het beestje snoepjes (niet teveel natuurlijk) en laten ze het beestje 'tig' keer per dag uit (vandaar dat ze van die korte pootjes heeft, die zijn gewoon afgesleten) en mag het beestje ook vaak los in de tuin lopen. Verder is het beestje goed opgevoed. Blaft/gromt/whatever niet naar andere honden, wacht keurig bij de stoeprand voor het oversteken, poept 9 van de 10 keer niet op de stoep maar in het gras of in de gemeentetuintjes (ja, ik ruim het allemaal netjes op, waar het ook ligt) en is verder ook niet vervelend. Als ze alleen is sloopt ze niets, ze schijt het hele huis niet onde, enzovoorts enzovoorts. Een goed opgevoede hond dus die ze al hebben sinds het beestje een puppy is (zelf opgevoed dus). Dat gezeur dat zij niet goed voor hun hond zouden zorgen is dus niet op zijn plaats }:|

Natuurlijk is het beter als een hond niet alleen thuis blijft, daar ben ik het mee eens. Maar dat gebeurt 1 of 2 keer per jaar. Normaal gesproken nemen ze het beestje overal mee naar toe. En als ik kijk hoe zij met hun hondje om gaan dan ben ik er zeker van dat dat niet op een manier gebeurt die vervelend voor het hondje is. Deze keer konden ze het hondje alleen niet meenemen. Ik meende dat dat was omdat de mensen bij wie ze logeerden ook een hond had die niet goed met hun hondje overweg kan. Dan is de beslissing om het hondje niet mee te nemen een goede beslissing. In het geheel niet logeren (oftewel: er heen en dezelfde dag weer terug) was geen optie: de mensen die ze bezochten wonen ver weg in het buitenland.

Een betaalde oppas was misschien een optie geweest, maar volgens mij zit het hondje dan ook in een kennel. Oftewel: baasje weg, weg uit de vertrouwde omgeving, een berg andere honden waar het beestje misschien niet blij van wordt, enzovoorts. Dat is in mijn ogen niet beter dan de nu gekozen oplossing.

Overigens, vandaag heb ik het beestje voor het laatst uitgelaten. De ontlasting was weer normaal ( *O* ) en het lopen ging ook weer wat beter.

Toen de eigenaren terug waren heb ik het er over gehad dat de ontlasting niet goed was en dat ik geen telefoonnummer had. Ik blijf er bij dat ze prima voor hun hondje zorgen, maar ze dachten dat ik hun telefoonnummers wel had (zelf was ik ook verbaasd dat hun nummer niet in mijn telefoon stond) en ze waren vergeten te vertellen dat het hondje de dag er voor wat buikpijn had. Kan gebeuren, iedereen vergeet wel eens wat.

Ik vind het jammer dat er zo afgegeven wordt op de eigenaren omdat dat echt onterecht is, maar ik wil iedereen wel bedanken voor de tips, adviezen enzovoorts. Sterker nog: ik heb zelfs het serieuze aanbod van iemand gehad om voor mij op het hondje te passen. Ondanks dat ik daar geen gebruik van heb gemaakt: hulde _O_

Ennuh, als mij weer gevraagd wordt om op het hondje te passen doe ik het weer.
pi_87234042
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:58 schreef 2cv het volgende:
Tevens stoppen ze er pilletjes in (waarvoor weet ik niet, maar het komt wel van de dierenarts) wat netjes in leverworst (voor menselijke consumptie bedoeld) gedaan wordt.
Ik vind het tof dat TS blij is, de baasjes blij zijn.
Daarnaast ben ik ook blij dat je op FOK! topics uit je actives kunt flikkeren.
Want hier trap ik mooi niet in. De nadruk ligt er net een beetje teveel op. :').
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 01:22:30 #63
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87234061
Huh ? Nadruk er teveel op ?
pi_87234113
Ik trap er niet nog langer in. Succes met je topic. :) .
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 01:36:56 #65
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87234200
Je trapt er ook niet in, ik heb alle drollen netjes opgeruimd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 07:40:00 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_87235277
Hè, wat een gezuig zeg! Gooi het topic dan ook uit je AT als je het niet wilt lezen.

Fijn dat alles goed is afgelopen TS! En dat het hondje toch nog blij was :) Goed opgevoede teckels zijn lief
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 6 oktober 2010 @ 07:52:21 #67
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_87235367
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:41 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik ga verder niet meer op je in met je vervelende zeiksmileys.. Iets kan eerder goed zijn gegaan maar misschien dit keer even niet he? Misschien heeft het beest er gewoon genoeg van want het schijnt wel vaker voor te komen aangezien TS enkel de reserveoppas is.

Laat maar, kennelijk vindt men het hier dood-nor-maal om een hond dagen en nachten alleen te laten.
De eigenaren laten niet eens een telefoonnummer achter. Geweldige baasjes en dat beest moet gewoon niet zeiken.
Eens met jou. Wat een eikels, zouden geen hond mogen hebben :(

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 08:10:23 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_87235526
Oh ja, omdat mensen een keer een telefoonnummer vergeten, moeten we de hond er maar weghalen. Wat een typische F&F reactie weer :')

Als de nood aan de man was geweest, hadden de baasjes het ook wel goed gevonden als TS op eigen houtje een DA gebeld had.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87237650
Jeutje, F&F dierenliefhebbers vliegen hier een beetje uit de bocht hoor. :o

Als ik het verhaal van TS zo lees wordt het hondje door de baasjes prima verzorgd. Vervelend dat hij zich niet lekker voelde en dat TS er dus meer zorgen om had dan om een 'normaal' oppashondje.

Wat al eerder gezegd is: je kunt je mening hebben over het al dan niet thuislaten van je huisdieren als je op vakantie gaat, maar daar heeft TS geen invloed op. Ga die discussie dan ook niet hier voeren. Geen telefoonnummer van elkaar hebben: da's wel schuld beiderzijds, maar daarvoor ligt de grootste verantwoording toch bij de baasjes. Net zoals die ook hadden moeten vertellen dat het hondje de dag ervoor niet lekker was.

Ieder dier en ieder baasje is anders, als ik op vakantie ga laat ik mijn katten ook alleen, met 2 maal per dag een oppas die binnen loopt en - als ze tijd heeft- nog even langer blijft om knuffels te geven. Het liefste zou ik ze meenemen, maar daar worden ze ook niet gelukkig van (als het al praktisch haalbaar was). En ik ben niet van plan om nooit meer op vakantie te gaan omdat ik katten heb. Die 2 weken per jaar overleven ze prima, zonder blijvende emotionele schade. Nu zijn katten anders dan honden maar als ik een vraag had erover zou ik haast gaan aarzelen om hier een topic te openen, bang dat ik als slechte baas te boek gesteld word. En dat ben ik niet, vind ik zelf.

Dierenliefde is mooi en goed, maar je kunt er ook blindelings té ver in gaan en de discussie op de verkeerde plek met de verkeerde mensen voeren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 6 oktober 2010 @ 13:33:54 #70
163650 Greys
pi_87243767
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:12 schreef Cat22 het volgende:
Dierenliefde is mooi en goed, maar je kunt er ook blindelings té ver in gaan en de discussie op de verkeerde plek met de verkeerde mensen voeren.
Mwah, het raar vinden dat een hond enkele dagen en nachten alleen thuis wordt gelaten met alleen af en toe uitlaten vind ik niet 'blindelings té ver gaan' in je dierenliefde. Daar mag best iets over gezegd worden in zo'n topic, ook al is het naar die buren toe ipv naar TS. Meningen verschillen nu eenmaal en TS werd nou niet bepaald met de grond gelijk gemaakt ofzo. Hij kon zijn mondje prima roeren zelf gelukkig om e.e.a. te weerleggen.

Ik vind het juist vervelend dat er meteen weer wordt geroepen 'Typisch F&F hoor'. Overál zitten mensen met verschillende meningen, niet alleen in F&F.

Verder: eind goed, al goed. En fijn dat TS toch ook nog iets gehad heeft aan de tips en opmerkingen in dit topic :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 13:51:52 #71
155227 crew  Guppy
dus
pi_87244425
Maar om nou, zoals Verbal, te gaan roepen dat de buren van TS geen hond zouden mogen hebben omdat ze vergeten hun telefoonnummer aan TS te geven, dat slaat toch ook nergens op?

Dat zie je hier (en heus ook wel in andere subfora hoor) wel vaker. Gaat er iets niet naar iemand z'n zin, dan zou de TS maar meteen geen hond/kind/auto/huis mogen hebben. Surveillance-Fiets had daar nog eens een topic over gemaakt.

- edit - gevonden: 'Jij moet een dure hond kopen, of anders niet'

Voor m'n gevoel gebeurt dat hier nu ook weer een beetje. TS komt, goed bedoeld, advies vragen. En dat krijgt ie ook wel, maar er zijn ook een hoop posters die het liefst meteen de dierenbescherming bellen... En dat is een beetje jammer, want TS doet heus wel z'n best

[ Bericht 36% gewijzigd door Guppy op 06-10-2010 13:58:10 ]
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 6 oktober 2010 @ 14:22:33 #72
163650 Greys
pi_87245604
Juist door die vorige discussie zijn Senesta en ik er al maanden heel goed op aan het letten of een TS niet te fel wordt 'aangevallen' en of er niet teveel met vingertjes wordt gewezen. Als het goed is heb je gemerkt dat dit het afgelopen driekwart jaar dan ook een stuk minder (zo goed als helemaal niet) is voorgekomen.
Als we er niet bovenop zitten, kan je een topicreport plaatsen en komen we meteen kijken :)

Daarom is het zo jammer dat als er iemand wel een keertje kritisch (of iets té kritisch is in andermans ogen) dat er dan meteen weer teruggegrepen wordt naar 'zie je, F&F'. We zijn er juist zo goed mee bezig om daar zoveel mogelijk vanaf te komen.

In elk topic hou je kritiek, we willen ook absoluut niet dat F&F een kusjekroelgebeuren wordt. In dit topic was de kritiek die er was voornamelijk gericht op de eigenaars van de hond en niet op TS zelf. Dus als Cat dan zegt 'ik zou hier niets meer durven vragen' vind ik dat weer lichtelijk overdreven, juist omdat we er - al zeg ik het zelf - ontzettend goed op letten de laatste maanden dat de felle toon en de wijzende vingers niet de overhand krijgen.

Kortom, help ons door niet steeds terug te pakken naar 'F&F weer' maar als er ergens iemand té kritisch of te fel is, gewoon ons een PM te sturen of een TR te plaatsen, ipv die discussie in de topics aan te gaan. Dat zouden we heel erg op prijs stellen ^O^

Als jullie hier nog verder over willen praten, dan graag in FB ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 06-10-2010 14:28:23 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_87246858
Ik heb gereageerd in FB. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 14:59:13 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_87247078
Ik ook, kous af en hondje blij :)
pi_87268638
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 07:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Hè, wat een gezuig zeg! Gooi het topic dan ook uit je AT als je het niet wilt lezen.

Fijn dat alles goed is afgelopen TS! En dat het hondje toch nog blij was :) Goed opgevoede teckels zijn lief
Oh ja, dolletjes. Maar ik laat me niet wegsturen.

Echt, het gros kan hier doodleuk proberen recht te lullen wat krom is. Die gaapjosti slaat helemaal alles met de opmerking dat een hond het fijn vindt om alleen te zijn.
Dat is gewoon allemaal geouwehoer. Een hond is een roedeldier en die laat je niet voor een paar dagen en nachten alleen. Dat kan niet en geen enkele hond vindt dat prettig. Zo'n beest ligt namelijk zonder enig besef van tijd alleen maar te wachten. Op zijn bazen. Wat mij betreft valt het zo lang alleen laten van een hond zelfs onder dierenmishandeling.

En ik vind dat je per definitie niet mee moet werken aan zo'n situatie. Het komt kennelijk nog vaker voor want TS zit op het oppasreservebankje. Als je zonodig lange weekenden weg moet, hou dan geen hond. Of zorg op zijn minst voor een betaalde oppas niet e.o.a. dodo die zoiets met tegenzin doet.

Verder is het ook niet zo dat die fijne luitjes TS eens hebben gebeld om te vragen of alles goed ging.
Het is wat mij betreft één grote aanfluiting zoals die eigenaren met hun hond omgaan. En als mij dat spontaan een zogenaamde F&Ffundi maakt dan heb ik daar echt schijt aan en draag ik dat stempeltje met liefde.
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 23:42:27 #76
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87269003
2 vragen specifiek aan Stali:
- Wat is het voordeel van een betaalde oppas ?
- Waarom moeten de baasjes mij bellen om te vragen of alles goed is ? Geen bericht is goed bericht en ondanks dat het niet perfect ging was ik nog niet in het stadium dat ik het nodig vond de baasjes te bellen.
pi_87269179
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:42 schreef 2cv het volgende:
2 vragen specifiek aan Stali:
- Wat is het voordeel van een betaalde oppas ?
- Waarom moeten de baasjes mij bellen om te vragen of alles goed is ? Geen bericht is goed bericht en ondanks dat het niet perfect ging was ik nog niet in het stadium dat ik het nodig vond de baasjes te bellen.
- Dat er iemand aanwezig is en het beestje niet stikalleen zolang ligt te wachten. Je kunt sommige honden prima zes uur alleen laten maar niet dagen en nachten.

- Geen bericht, is goed bericht?
Jij wist die mensen niet eens te bereiken en opende een topic op FOK! Zij hadden geen nummer achtergelaten he? Dat schreef je zelf.

Ik val jou niet direct aan maar ik kan niet begrijpen waarom je aan zo'n situatie meewerkt.
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 23:52:23 #78
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87269314
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:48 schreef Stali het volgende:

[..]

- Dat er iemand aanwezig is en het beestje niet stikalleen zolang ligt te wachten. Je kunt sommige honden prima zes uur alleen laten maar niet dagen en nachten.
Oftewel: zo'n oppas komt bij iemand in huis en woont/logeert daar zo lang tot de baasjes weer terug zijn ?

quote:
- Geen bericht, is goed bericht?
Jij wist die mensen niet eens te bereiken en opende een topic op FOK! Zij hadden geen nummer achtergelaten he? Dat schreef je zelf.
De feiten kloppen, je conclusies niet. Ik wou even wat meer info en advies hebben. Ik ga niet voor elk wissewasje de baasjes bellen. Als ik de baasjes had willen bellen omdat ik het echt niet meer vertrouwde dan had ik (met enige moeite) wel een nummer kunnen achterhalen.

quote:
Ik val jou niet direct aan maar ik kan niet begrijpen waarom je aan zo'n situatie meewerkt.
Ik begrijp ook wel eens iets niet.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:55:29 #79
247705 IemandNiemand
pi_87269415
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:31 schreef Stali het volgende:

[..]

Echt, het gros kan hier doodleuk proberen recht te lullen wat krom is. Die gaapjosti slaat helemaal alles met de opmerking dat een hond het fijn vindt om alleen te zijn.

Je maakt jezelf alleen maar belachelijk. Een tip leer begrijpend lezen dat zou al een heel stuk helpen.
Hieronder heb ik de dingen die je even 5x moet lezen dik aangedrukt. :{
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:25 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
...Sommige honden kunnen nu eenmaal wel alleen blijven en vinden dit ook fijn, dat weet jij niet dat weten de eigenaren...
Conclusie: Jij kan niet inschatten hoe de hond is; wat zijn gedrag is. Niet alle honden zijn hetzelfde en die baasjes kunnen echt wel inschatten of hun hond wel of niet zolang alleen kan blijven. :Y

Dit is namelijk in het verleden zoals TS ook al meerdere malen vermeld heeft gewoon goed gegaan. Mochten de baasjes er in het verleden achter zijn gekomen dat dit niet goed gegaan is dan zouden de baasjes het ook niet weer doen. (zie verhaal TS over dat de baasjes echt gewoon goed voor de hond zorgen) :)
En toen was er niets!
pi_87269494
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:52 schreef 2cv het volgende:

[..]

Oftewel: zo'n oppas komt bij iemand in huis en woont/logeert daar zo lang tot de baasjes weer terug zijn ?
[..]

De feiten kloppen, je conclusies niet. Ik wou even wat meer info en advies hebben. Ik ga niet voor elk wissewasje de baasjes bellen. Als ik de baasjes had willen bellen omdat ik het echt niet meer vertrouwde dan had ik (met enige moeite) wel een nummer kunnen achterhalen.
[..]

Ik begrijp ook wel eens iets niet.
Of nemen de hond in huis. Dat is ook niet ideaal maar wel beter dan het beest zolang alleen te laten.
Dat kun je wat mij betreft gewoon niet maken.

Nogmaals ik val jou niet aan. Maar als er echt iets op deed zou je met enige moeite wel een nummer kunnen hebben achterhalen. Sorry hoor. Dat is gewoon laksheid van die eigenaren.
pi_87269558
quote:

[..]

Ik ga verder niet meer op je in met je vervelende zeiksmileys.. Iets kan eerder goed zijn gegaan maar misschien dit keer even niet he? Misschien heeft het beest er gewoon genoeg van want het schijnt wel vaker voor te komen aangezien TS enkel de reserveoppas is.

Laat maar, kennelijk vindt men het hier dood-nor-maal om een hond dagen en nachten alleen te laten.
De eigenaren laten niet eens een telefoonnummer achter. Geweldige baasjes en dat beest moet gewoon niet zeiken.
Les 1. Begrijpend lezen.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 00:03:12 #82
247705 IemandNiemand
pi_87269656
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:58 schreef Stali het volgende:

[..]

Of nemen de hond in huis. Dat is ook niet ideaal maar wel beter dan het beest zolang alleen te laten.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat waarschijnlijk nog erger is dan het diertje alleen laten.

Heb zelf een hond gehad (oud beestje uiteindelijk 17 jaar geworden :'( ) die werd helemaal gek als je die bij een andere in huis dumpte en zonder eigenaar (als ik erbij was ging het goed) ging die kotsen/de boel onderschijten/blaffen. ;(

Als ik hem dan thuis bracht en wegging was er niks aan de hand. :)

Nogmaals; wat ik probeer aan te geven niet alle honden zijn hetzelfde; dus laat het aan de eigenaren over om te beoordelen of hun hond het wel aankan of niet; jij kan die aanname gewoon niet doen; en al helemaal niet over het internet. ^O^

quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:00 schreef Stali het volgende:

[..]

Les 1. Begrijpend lezen.
Mensen met een ander standpunt dan jij hebt, vooral negeren. Zo kom je er wel! |:(

overigens nu jij toch die quote aanhaalt:

quote:

[..]

.....Misschien heeft het beest er gewoon genoeg van want het schijnt wel vaker voor te komen aangezien TS enkel de reserveoppas is. ....
Een hond die dagenlang, onthoud dat hij misschien wel de week ervoor 2/3 dagen alleen heeft gezeten? Ik weet niet wat voor honden jij hebt maar die zijn dan wel.. anders als de meeste honden. Mijn hond is in de avond alweer vergeten dat hij s'ochtends precies dezelfde route heeft afgelegd. :P
En toen was er niets!
pi_87269856
Oh wacht.

Hoe reageren sommige mensen op andere meningen dan die zij zelf hebben?

Les 2.

:O .

Zo lomp dus. :{w .
  donderdag 7 oktober 2010 @ 00:13:09 #84
247705 IemandNiemand
pi_87269956
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:09 schreef Stali het volgende:
Oh wacht.

Hoe reageren sommige mensen op andere meningen dan die zij zelf hebben?

Les 2.

:O .

Zo lomp dus. :{w .
Kind, alsjeblieft zeg. :'( Ik negeer niet wat je zegt; jij doet alsof ik achterlijk ben en dus geen standpunt hierover mag hebben. Dat is heel wat anders. ;(

ik wil de discussie met je aan, omdat ik totaal niet snap waar die vijandigheid richting eigenaren vandaan komt. Het is echt niet abnormaal en totaal onverantwoord wat ze doen. Ik zou zelfs durven schatten dat 60% van de honden eigenaren hun hond weleens langer als 2 dagen/nachten alleen thuis laat. :)
En toen was er niets!
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2010 @ 00:15:35 #85
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87270033
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:58 schreef Stali het volgende:

[..]

Nogmaals ik val jou niet aan. Maar als er echt iets op deed zou je met enige moeite wel een nummer kunnen hebben achterhalen. Sorry hoor. Dat is gewoon laksheid van die eigenaren.
laksheid is iets anders dan vergeten. Ik dacht namelijk OOK dat ik hun nummer wel had. En wat dat alleen laten: zie eerdere posts van anderen. Prima dat jij goed voor je dieren zorgt, maar ik denk ook dat je wat overdrijft.
pi_87270146
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:13 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Kind, alsjeblieft zeg. :'( Ik negeer niet wat je zegt; jij doet alsof ik achterlijk ben en dus geen standpunt hierover mag hebben. Dat is heel wat anders. ;(

ik wil de discussie met je aan, omdat ik totaal niet snap waar die vijandigheid richting eigenaren vandaan komt. Het is echt niet abnormaal en totaal onverantwoord wat ze doen. Ik zou zelfs durven schatten dat 60% van de honden eigenaren hun hond weleens langer als 2 dagen/nachten alleen thuis laat. :)
Die vijandigheid heb je zelf veroorzaakt met je gaapsmileys. Dat was echt geen manier van reageren.
Dat moet je dan ook niet meer zo doen.

Ik begrijp wat je schrijft ook over je eigen hond. Maar normaal gesproken is een hond doodongelukkig aan het wachten op zijn baasjes. En ik wil van je aannemen dat mensen hun hond langer dan twee dagen alleen laten maar ik geloof niet in het percentage dat jij noemt. Toon het maar aan dan en ik zou het echt kwalijk vinden wanneer dit op zo'n grote schaal zou gebeuren.
pi_87270282
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:15 schreef 2cv het volgende:

[..]

laksheid is iets anders dan vergeten. Ik dacht namelijk OOK dat ik hun nummer wel had. En wat dat alleen laten: zie eerdere posts van anderen. Prima dat jij goed voor je dieren zorgt, maar ik denk ook dat je wat overdrijft.
Misschien ben ik star maar in dit geval zoiets simpels vergeten als een telefoonnummer vind ik laks.
Zeker in deze tijd zeg. Iedereen heeft tegenwoordig een mobieltje. Ze laten hun hond alleen en bellen nooit es om te vragen hoe het gaat. Ik vind dat raar. Overigens twijfel ik aan de echtheid van dit topic maar ik reageer wel op het gegeven. Niet dat andere mensen denken dat het een volkomen normale situatie is om je hond even een paar dagen alleen te laten.

Mind you, jij hebt een topic geopend op FOK! voor raad, niet ik.
Je had geen telefoonnummer. En zij bellen niet eens.
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2010 @ 00:28:43 #88
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87270378
Volgens mij wil jij gewoon koste wat het kost gelijk hebben. Prima, wat jij wilt.

Mijn buren verwaarlozen hun hond. Ze binden het beest aan de voorbumper van de auto vast en razen dan met 160km/u over de snelweg naar hun werk. Vervolgens peuteren ze de restanten van die hond onder hun auto vandaan, overgieten het met benzine en steken ze het in de fik. Tevens zijn het lakse lui: ze vergeten zelfs naar de wc te gaan om te poepen. En uiteraard is dat een troll.

Tevreden ?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 00:36:03 #89
247705 IemandNiemand
pi_87270523
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:24 schreef Stali het volgende:
[..]
.. Overigens twijfel ik aan de echtheid van dit topic...
Niet om op je tenen te trappen hoor... maar wat is er niet echt aan dit topic? De enigste die telkens doet alsof die in de maling genomen word en doet alsof iedereen die een andere mening heeft/gek is/een troll is ben jij... voor de rest is het een doodnormaal advies topic. :')
En toen was er niets!
pi_87270561
Als je argumentatie op is mag je me ook gewoon gelijk geven, maar daar gaat het niet om.

Jij kunt het je misschien moeilijk voorstellen maar ik vind het ronduit klote wanneer zo'n hondje praktisch aan zijn lot over wordt gelaten. Daar sta jij uiteraard buiten maar je houdt het wel in stand.
pi_87270596
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:36 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Niet om op je tenen te trappen hoor... maar wat is er niet echt aan dit topic? De enigste die telkens doet alsof die in de maling genomen word en doet alsof iedereen die een andere mening heeft/gek is/een troll is ben jij... voor de rest is het een doodnormaal advies topic. :')
Ga jij eerst even die 60% procent verwaarlozing aantonen?

Jij wilde de discussie met mij aangaan, weet je nog?
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2010 @ 00:40:43 #92
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87270630
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:37 schreef Stali het volgende:
Als je argumentatie op is mag je me ook gewoon gelijk geven, maar daar gaat het niet om.

Jij kunt het je misschien moeilijk voorstellen maar ik vind het ronduit klote wanneer zo'n hondje praktisch aan zijn lot over wordt gelaten. Daar sta jij uiteraard buiten maar je houdt het wel in stand.
Het gaat er niet om dat ik geen argumentatie meer heb, het gaat er om dat ik jouw gezwets zat ben.
pi_87270654
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:40 schreef 2cv het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat ik geen argumentatie meer heb, het gaat er om dat ik jouw gezwets zat ben.
Ach, op deze manier. Dat kan.
pi_87270710
Overigens zou ik als ik jou was volgende keer lullen over chocolaatjes i.p.v. leverworst voor menselijke consumptie. Die kwalijke effecten zijn wat beter bekend nl.
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2010 @ 00:45:44 #95
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87270759
Ik weet dat chocola slecht is voor honden (daar 'dreig' ik altijd mee, maar dat is in een totaal andere situatie). Maar is leverworst dan ook slecht voor honden ?
pi_87271227
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:45 schreef 2cv het volgende:
Ik weet dat chocola slecht is voor honden (daar 'dreig' ik altijd mee, maar dat is in een totaal andere situatie). Maar is leverworst dan ook slecht voor honden ?
Denk dat het geouwehoer nu wel klaar is he?
pi_87271336
Toen wij net een puppie hadden, deed die precies hetzelfde als de hond in OP.
Hij miste zijn oude baasjes, die hij de eerste 8 weken had.
Hij at ook niet, liep niet goed mee, behalve op de terugweg inderdaad.

Ik zou me er niet al te druk over maken, komt vast wel goed als ie je wat gewend is. :)
Out of sentimental gain I wanted you to feel my pain, but it came back in return to sender.
pi_87271494
Oh er was allang een andere discussie gaande zie ik nu.

Ik had alleen de OP gelezen. :')
Out of sentimental gain I wanted you to feel my pain, but it came back in return to sender.
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2010 @ 01:39:45 #99
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87271790
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:04 schreef Stali het volgende:

[..]

Denk dat het geouwehoer nu wel klaar is he?
Wil je je er ook aan houden alsjeblieft ?
pi_87271996
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:39 schreef 2cv het volgende:

[..]

Wil je je er ook aan houden alsjeblieft ?
Was het werkelijk de bedoeling dat ik zou vragen naar jouw stoere chocoladedreigementjes jegens honden?

:D !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')