Ahw wat fijn! Goed om te horenquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dak is echt al 2 dagen lang een schatjeDe hele tijd gezellig miepen, komt regelmatig even m'n hoofd verkennen en aan m'n haar knagen, knabbelt heel lief aan mn vinger als ik z'n nekje kroel, etc
quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dak is echt al 2 dagen lang een schatjeDe hele tijd gezellig miepen, komt regelmatig even m'n hoofd verkennen en aan m'n haar knagen, knabbelt heel lief aan mn vinger als ik z'n nekje kroel, etc
hij was echt een schatje vanmorgenquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hier ook sowieso per sliert in de kooi hangen. Tot het op is... en dan als ik vind dat het weer tijd is een nieuwe ophangen (meestal 1 sliert per week ofzo, voor twee parkieten). Die parkiet van mijn vriend heeft echter zo'n sliert in een kwartier gesloopt en in een dag op in haar uppiequote:Op zondag 3 oktober 2010 19:46 schreef Breathtaking het volgende:
Ik geef eens in de twee weken of iets dergelijks één zo'n los dingetje. Heb Bambi sinds maart (?) en nog steeds zeker 3 slierten over dus reken zelf maar uit.
Hm tsja, ik zie het echt als traktatie dus als Bambi heeel heeel lief is dan krijgt 'ie er eentjequote:Op zondag 3 oktober 2010 22:09 schreef Chickert het volgende:
[..]
Hier ook sowieso per sliert in de kooi hangen. Tot het op is... en dan als ik vind dat het weer tijd is een nieuwe ophangen (meestal 1 sliert per week ofzo, voor twee parkieten). Die parkiet van mijn vriend heeft echter zo'n sliert in een kwartier gesloopt en in een dag op in haar uppiezij krijgt ook niet zo heel vaak
Het scheelt wel dat je het hem ook echt voert? Ik hang gewoon zo'n sliert in de kooiquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:29 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hm tsja, ik zie het echt als traktatie dus als Bambi heeel heeel lief is dan krijgt 'ie er eentjebovendien wil ik dat 'ie mij gewoon leuk vindt, niet het feit dat ik 'm misschien wat lekkers ga geven.
Hoe had je dat voor elkaar gekregen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoe had je dat voor elkaar gekregen?
Ik heb geen flauw ideequote:Op maandag 4 oktober 2010 13:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoe had je dat voor elkaar gekregen?
Dat kan nooit kwaad natuurlijk. Ook effe je telnr achterlaten bij dierenwinkels in de buurt en kinderboerderij oid.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:33 schreef Breathtaking het volgende:
Wat moet ik nu doen? Dierenambulance bellen? Posters ophangen?
Jawel ze komen wel vaak bij mensen aan vliegenquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:09 schreef warrel het volgende:
Ik trots op baby Koes bovenaan in de OP, is Bambi wegDamn Breathtaking!
![]()
Ik zou ook niet weten wat je dan kan doen, parkieten kloppen toch niet zomaar weer aan bij mensen als ze honger hebben, of vliegen ze huizen binnen?
Dat raam voortaan open laten tot ie misschien toevallig de weg terug vindt..
Het zijn echt vliegende ratten, persen zich overal tussendoor.. Koes probeert ook steeds uit z'n kooi te ontsnappen. Gelukkig is ie iets gegroeid en lijkt het niet meer te lukken.
Ja heb 'm al als vermist op de site van de dierenambulance gezet, en op een site voor vogels.. En morgen de dierenambulance bellen en maar wat posters ophangen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat kan nooit kwaad natuurlijk. Ook effe je telnr achterlaten bij dierenwinkels in de buurt en kinderboerderij oid.
Het komt wel 's voor dat mensen buiten een hongerig tam parkietje vinden en dan maar mee naar huis nemen.
Bambi heeft een ringetje.quote:
Je bent in de war met duiven.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:09 schreef warrel het volgende:
Ik trots op baby Koes bovenaan in de OP, is Bambi wegDamn Breathtaking!
![]()
Ik zou ook niet weten wat je dan kan doen, parkieten kloppen toch niet zomaar weer aan bij mensen als ze honger hebben, of vliegen ze huizen binnen?
Dat raam voortaan open laten tot ie misschien toevallig de weg terug vindt..
Het zijn echt vliegende ratten, persen zich overal tussendoor.. Koes probeert ook steeds uit z'n kooi te ontsnappen. Gelukkig is ie iets gegroeid en lijkt het niet meer te lukken.
Ze zijn hartstikke ielig (van iel, ik bedoel niet het woord zielig). Door die veren hebben ze veel volume, maar zonder die veren zijn ze heel dun. Niet voor niets zijn die spijlen maar 1 cm. Bij 2 cm kunnen ze er denk ik al doorheen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:10 schreef Breathtaking het volgende:
Ja kiertje van het raamik zat bij m'n buren op het dakterras en hij vloog zo over me heen, daarna kwam 'ie in een boom maar kon er niet bij en toen was 'ie ineens helemaal weg
!
Ik dacht dat 'ie er niet doorheen kon
Nouja, vliegende muizen dan. Maar ze persen zich overal doorheen en in als ze dat graag willen..quote:
Wat lief. Ik hoop dat 'ie terugkomt. Dan ben ik weer blij, want nu ben ik verdrietig.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 01:15 schreef Breathtaking het volgende:
Zo komt Bambi wel terug
[ afbeelding ]
Ik hoop dat bambi in orde is. Dat hij ergens in een tuin is beland waar iemand snel even een kooi heeft gekocht en nu even voor hem zorgt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:18 schreef Breathtaking het volgende:
Ik heb de dierenambulance en de plaatselijke vogelopvang gebeld en advertenties op hun sites gezet, ook heb ik een advertentie op Marktplaats gezet..
Ik heb de buurtkrant een mailtje gestuurd maar hun volgende editie komt pas begin november uit, maar mocht Bambi dan nog niet gevonden zijn (wie weet houden mensen 'm wel oid) dan mag ik daar ook een artikel in zetten.
Zometeen ga ik nog wat posters maken en ophangen in de buurt bij scholen/supermarkten etc.
Ik zat te denken aan Zooey... Het is een hijquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mooi beestjeHeb je al een naam voor hem/haar?
Lief hoor.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:50 schreef klaasdj het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is 'm. Hij is nog een beetje shy en zit al een halfuurtje in de hoek van z'n kooi. Ik heb op de achtergrond wat parkietengeluiden opgezet en hij reageert er op.
Thanks. Wel moeilijk...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Lief hoor.![]()
Ik raad je wel aan (algemene tip) om hem heel veel met rust te laten de komende achtenveertig uur. Ze moeten echt even wennen. Daarna kun je steeds meer aandacht geven.
Leukquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:50 schreef klaasdj het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is 'm. Hij is nog een beetje shy en zit al een halfuurtje in de hoek van z'n kooi. Ik heb op de achtergrond wat parkietengeluiden opgezet en hij reageert er op.
Ik ga wat verzinnen. Ik zat er aan te denken een soort kleine volliere te maken, maar ik zie welquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:59 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Leuk.
En nog effe wat andere zitstokjes kopen ipv die plastic dingen.
Zeg, realiseer je je wel dat je op FOK! zit en niet op de universiteit.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:26 schreef Lone_Gunman het volgende:
Jatayu heeft een nieuw schommeltje gekregen, die ik in mijn kamer kan hangen. Vandaag mocht meneer hem even uittesten en hij vond het wel leuk. Ik moet hem alleen nog aanpassen want hij resoneert een beetje teveel zodat meneer ook continue vibreert![]()
[ afbeelding ]
Daar herinner je me zowat ergens aan, heb er nu alle ruimte voorquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:16 schreef DeZwabber het volgende:
maak een parkietenboom vol toffe speeldingen
Ik moest lachenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zeg, realiseer je je wel dat je op FOK! zit en niet op de universiteit.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zeg, realiseer je je wel dat je op FOK! zit en niet op de universiteit.
godverquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
GODVERDEGODVERDEGODVER![]()
![]()
Dakeyras is weg... ik zit hem net uit mn hand te voeren in de keuken, hij schrikt ergens van (ik gooide wat troep in de vuilnisbak, springt van mn hand en ipv naar het licht te vliegen scheurt meneer m'n woonkamer in, piept onder de lamellen door (1cm ruimte) en wurmt zich door een 2 fucking cm geopend raam
Ik riep hem na en rende meteen diezelfde kant op over de gang, smeet de deur open en keek de lucht af... geen Dakeyras meer te bekennen
Ik heb dakramen, dan kunnen horren niet echt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:52 schreef DeZwabber het volgende:
ik vind het erg kut voor je, eerlijk waar![]()
maar het lijkt wel alsof helemaal niemand op fok ooit van horren heeft gehoord, met al die verdwijnende parkieten
Najaaaa... wat een Houdiniquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
..piept onder de lamellen door (1cm ruimte) en wurmt zich door een 2 fucking cm geopend raam
Ja het is toch gewoon absurd?quote:
Vreselijk. Ik vind het heel erg voor je. Kijk even naar de reacties opquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
GODVERDEGODVERDEGODVER![]()
![]()
Dakeyras is weg... ik zit hem net uit mn hand te voeren in de keuken, hij schrikt ergens van (ik gooide wat troep in de vuilnisbak, springt van mn hand en ipv naar het licht te vliegen scheurt meneer m'n woonkamer in, piept onder de lamellen door (1cm ruimte) en wurmt zich door een 2 fucking cm geopend raam
Ik riep hem na en rende meteen diezelfde kant op over de gang, smeet de deur open en keek de lucht af... geen Dakeyras meer te bekennen
Ik ook. Nogmaals sterkte!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heb een melding naar amivedi.nl gestuurd en ga morgen op het werk een paar kleurenfoto's van Dak uitprinten en in de buurt ophangen, hopen dat het wat oplevert!
Wat erg. *Knuffels*quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 01:00 schreef Breathtaking het volgende:
Kreeg een telefoontje van de dierenambulance, ja je parkiet is waarschijnlijk gevonden!
Ik echt superdupergeweldig blij natuurlijk! Kom ik bij die jongen die 'm gevonden had, is het een heel schattig lief parkietje, maar in de verste verte niet de mijne!
Nieuweweg 11quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:34 schreef Levolution het volgende:
Ik ben van plan twee grasparkieten te nemen voor op mijn studentenkamer. Heb ze vroeger als kind wel gehad maar toen was de verzorging niet aan mij. Daarom ben ik me nu nog aan het verdiepen in de verzorging en dan hopelijk gauw deze gezellige beestjes in huis halen.
Kent iemand nog goede adressen in het oosten/noorden des lands?
Jonge parkietjes?quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:27 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Nieuweweg 11
9711 TA Groningen
050 3128028
had vorige week nog enkele zeer mooie vogeltjes.
paar maanden tot half jaar oud ofzo... Weet niet precies hoe het heet... Volgens mij gewoon Dierenspeciaalzaak Groningen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:49 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Jonge parkietjes?
En hoe heet die winkel?
Ah, daar ben ik wel eens geweest, maar toen heb ik niet op de vogeltjes gelet. Is het goed om een parkiet bij een dierenwinkel te halen i.p.v. bij een kweker? Ik heb begrepen dat je het beste een parkiet onder de 4 maanden oud kan nemen maar het liefst 6-7 weken oud (net uitgevlogen).quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:27 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Nieuweweg 11
9711 TA Groningen
050 3128028
had vorige week nog enkele zeer mooie vogeltjes.
Een kweker is beter. Ga er even langs, kijk of het er schoon is en of de parkieten er een beetje happy bij zitten. Zorg dat je geen parkiet uitkiest die er een beetje zielig bij zit, ook al is dat misschien verleidelijk. Je kunt me altijd PM'en als je vragen hebt maar je kunt ze natuurlijk ook hier stellen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:32 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ah, daar ben ik wel eens geweest, maar toen heb ik niet op de vogeltjes gelet. Is het goed om een parkiet bij een dierenwinkel te halen i.p.v. bij een kweker? Ik heb begrepen dat je het beste een parkiet onder de 4 maanden oud kan nemen maar het liefst 6-7 weken oud (net uitgevlogen).
Ik ga binnenkort in ieder geval een kijkje nemen, bedankt!
Okee, dan zal ik sowieso voor een kweker gaan. Ik heb al op internet gelezen waar ik op moet letten als ik een parkiet aanschaf. Ik ga binnenkort ook even een boekje kopen over parkieten, dus het komt helemaal goed. Ik neem gewoon de tijd, zodat straks zowel de parkieten als ik tevreden zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:49 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Een kweker is beter. Ga er even langs, kijk of het er schoon is en of de parkieten er een beetje happy bij zitten. Zorg dat je geen parkiet uitkiest die er een beetje zielig bij zit, ook al is dat misschien verleidelijk. Je kunt me altijd PM'en als je vragen hebt maar je kunt ze natuurlijk ook hier stellen.
Erg hoor. Ik hoop dat jij enquote:
quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:50 schreef Chickert het volgende:
Koosje gaat gewoon bami zitten pikken! Gekke brutale parkiet
Het viel mij mee dat ze er niet middenin landdequote:Op maandag 11 oktober 2010 18:50 schreef Chickert het volgende:
quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:50 schreef Chickert het volgende:
Even serieus trouwens, zorg wel dat ze niet in hel warm eten landen, want hun pootjes zijn heel kwetsbaar Ik las een keer een nogal hartverscheurend verhaal over een parkiet van een zesjarig meisje die in de cappuccino was geland. Die was vrijwel meteen overleden. Ik hou mijn jongens in de kooi als ik iets warms eett, zoals iets uit de oven.quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:50 schreef Chickert het volgende:
Het eten was niet warm meer. We kennen dit gevaar. Overigens mocht ze ook maar twee hapjes knagen, want het is superslecht.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Even serieus trouwens, zorg wel dat ze niet in hel warm eten landen, want hun pootjes zijn heel kwetsbaar Ik las een keer een nogal hartverscheurend verhaal over een parkiet van een zesjarig meisje die in de cappuccino was geland. Die was vrijwel meteen overleden. Ik hou mijn jongens in de kooi als ik iets warms eett, zoals iets uit de oven.
Lief hoor.quote:
Larven van de cacaomot... Kunnen de vogeltjes goed van aan de schijt gaan.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:29 schreef manda-rijn het volgende:
(...) levende rupsen tussen de zaadjes) (...)
Hey, verhip!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:31 schreef UncleFunk het volgende:
Larven van de cacaomot... Kunnen de vogeltjes goed van aan de schijt gaan.
Goeie reden lijkt mij, voor beide situaties.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 01:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ok,dit kan verkeerd over komen, maar ik heb inmiddels een nieuw pietjeDeels omdat ik het hier te stil vond zonder huisdiertje, deels omdat ik hoop dat ik Dak terugkrijg en hij een vriendje heeft...
Lief hoor, en hij lijkt heel erg op mijn Noddie.quote:Ik presenteer u het nog naamloze beestje (al heb ik hem soms druif genoemd omdat ie regelmatig dom deed):
[ afbeelding ]
Hij is tijdens het vangen in de voliere tegen de wand geklapt, je ziet er nu niks meer vanquote:Op donderdag 14 oktober 2010 07:11 schreef DennisMoore het volgende:
En al meteen dag 1 uit z'n hok.
Wat heeft ie bij z'n neus?
druifquote:Op donderdag 14 oktober 2010 01:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ok,dit kan verkeerd over komen, maar ik heb inmiddels een nieuw pietjeDeels omdat ik het hier te stil vond zonder huisdiertje, deels omdat ik hoop dat ik Dak terugkrijg en hij een vriendje heeft...
Ik presenteer u het nog naamloze beestje (al heb ik hem soms druif genoemd omdat ie regelmatig dom deed):
[ afbeelding ]
Ja, mamaquote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:20 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
druif![]()
en serieus, drizzt, koop horren
Lief.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:35 schreef Qwerty87 het volgende:
Dan zal ik mijn pietjes ook maar eens voorstellen
We zijn begonnen met Swoelie![]()
[ afbeelding ]
En we hebben later een vriendje erbij genomen omdat het toch wel zielig was als we Swoelie alleen moesten laten
Happy![]()
[ afbeelding ]
Wij zijn 2 vriendjes, jij en ik![]()
[ afbeelding ]
Bedoel je niet gewoon z'n nek?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Druif heeft de favo hangplek van Dakeyras nu ook ontdektHij zat vandaag alleen maar op dat lampsnoer op mn kamer, geeft wel een voordeel: zo kan ik hem makkelijker kroelen! Zodra ik de achterkant van Druif zn snavel kroel (zeg de achterkant van je onderkaak)
Schattig zeg.quote:draait ie zn koppie helemaal opzij, doet zn oogjes dicht en gaapt ie zo lief
Bonjour.quote:
Het klinkt heel schattig, maar mij is juist geleerd om geen spiegeltje op te hangen als je maar 1 vogel hebt. Dat beestje kan een obsessie krijgen voor zo'n spiegel omdat ie echt denkt dat t z'n vriendje is. Gaat het ook eten geven etc.. Nogal zielig op den duurquote:Op maandag 18 oktober 2010 18:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zo, Druif heeft zijn spiegeltje ontdekt, en dat mogen we weten ookEen hels kabaal van dat ding dat steeds tegen de tralies klappert omdat meneer eraan hangt om naar zn spiegelbeeld te pikken
Bidden doe ik niet aan, maar ik hoop het van harte voor je!quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:45 schreef Breathtaking het volgende:
Kreeg net een telefoontje dat er een parkietje gevonden is met Bambi's kleuren hier vier kilometer verderop.. Morgen maar even kijken! Bid allemaal voor me dat het 'm is
Bidden in de ruime zin van het woord, gewoon duimen dusquote:Op maandag 18 oktober 2010 21:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Bidden doe ik niet aan, maar ik hoop het van harte voor je!
Spannend! Succes!quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:45 schreef Breathtaking het volgende:
Kreeg net een telefoontje dat er een parkietje gevonden is met Bambi's kleuren hier vier kilometer verderop.. Morgen maar even kijken! Bid allemaal voor me dat het 'm is
Maar dan zul je altijd weten dat het Bambi niet isquote:Op maandag 18 oktober 2010 21:54 schreef Breathtaking het volgende:
Zou inderdaad supertof zijnmaar het is afwachten ja, ik ben al een keer teleurgesteld en ik durf er dit keer niet meer op te hopen.
En anders neem ik die look-a-like gewoon meeik ben er klaar mee.
Ik bid voor je.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:45 schreef Breathtaking het volgende:
Je kunt er wel op hopen maar ik zou er niet op rekenen. Zou echt geweldig zijn. Is bambi geringd?quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:54 schreef Breathtaking het volgende:
Zou inderdaad supertof zijnmaar het is afwachten ja, ik ben al een keer teleurgesteld en ik durf er dit keer niet meer op te hopen.
En anders neem ik die look-a-like gewoon meeik ben er klaar mee.
Haha ja heb t ook een paar keer meegemaakt, maar ik heb rolluiken achter dus ik heb beetje bij beetje de rolluiken omhoog gedaan en nu snappen ze volgens mij wel dat er toch echt iets tussen zit.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:39 schreef Federer-fan het volgende:
Noddie is net ergens tegen aangevlogen.Het gaat wel weer met hem, maar ik schrok wel. Hij vloog de kamer op en neer en bij de tweede keer had hij te weinig conditie. Overkomt dat jullie parkieten weleens?
Maar het is een conditie- of een coordinatieprobleem. Of het moet zijn dat ik ze te vel snoep geef maar dat geloof ik ook niet echt. Maar ik kan er echt niet tegen om die hummmeltjes ergens tegem aan te zien vliegen. Ik sla nog liever met mijn hoofd tegen de muur.quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:47 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Haha ja heb t ook een paar keer meegemaakt, maar ik heb rolluiken achter dus ik heb beetje bij beetje de rolluiken omhoog gedaan en nu snappen ze volgens mij wel dat er toch echt iets tussen zit.
Ik snap je gevoel helemaal. De eerste keer dat ik dat meemaakte had ik het gevoel alsof m'n eigen kind een zwaar ongeluk mee had gemaakt of iets dergelijks. Terwijl ik nog geen kinderen heb, maar ik kan me nu EEN BEETJE het gevoel voorstellenquote:Op maandag 18 oktober 2010 23:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar het is een conditie- of een coordinatieprobleem. Of het moet zijn dat ik ze te vel snoep geef maar dat geloof ik ook niet echt. Maar ik kan er echt niet tegen om die hummmeltjes ergens tegem aan te zien vliegen. Ik sla nog liever met mijn hoofd tegen de muur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ow en vogels leren de kamer waar ze in zitten ook echt wel kennen!
Weten precies waar alles is![]()
Yes, dus ik weet sowieso zeker of het Bambi wel of niet isquote:Op maandag 18 oktober 2010 22:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je kunt er wel op hopen maar ik zou er niet op rekenen. Zou echt geweldig zijn. Is bambi geringd?
nou, meestal niet zonder dat het pootje loslaatquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:21 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Yes, dus ik weet sowieso zeker of het Bambi wel of niet isof raakt zo'n ringetje ook wel eens los?
In het algemeen gebeurt dat niet lijkt me. Hoe laat ga je erheen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:21 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Yes, dus ik weet sowieso zeker of het Bambi wel of niet isof raakt zo'n ringetje ook wel eens los?
Precies, zo voel ik het ook.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:24 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel helemaal. De eerste keer dat ik dat meemaakte had ik het gevoel alsof m'n eigen kind een zwaar ongeluk mee had gemaakt of iets dergelijks. Terwijl ik nog geen kinderen heb, maar ik kan me nu EEN BEETJE het gevoel voorstellen
Het vervelende is alleen dat ze altijd hun normale route vliegen, van d ekooi bij het raam tot de keukenkastjes en terug. Soms lukt het ze om twee keer heen en weer te vliegen Een andere keer komen ze tot 1,5 keer en rusten ze even uit op de keukenkastjes voordat ze terugvliegen. En soms komt het dus helaas voor dat ze de tweede keer niet redden en ergens tegen aanvliegen. Ik vind dat zo vreselijk en ik hoop maar dat ze dan geen pijn hebben.quote:Parkieten zijn slimmer dan je denkt, alleen je moet ze wel een beetje helpen. Ze hebben ongeveer het geheugen van een kind van 4 jaar en zijn dus tot veel meer in staat dan wij denken. Je kunt ze dus echt leren dat ze niet tegen een raam aan moeten vliegen door bepaalde dingen. Gordijnen steeds meer open, rolluiken steeds meer omhoog en dat soort dingen. Misschien vliegen ze er dan een keer tegenaan, maar als je dan weer hetzelfde doet, dan moet het goed gaan. Je hebt trouwens ook van die speciale stickers he, zodat ze echt weten dat er iets tussen de kamer en de blauwe lucht zitAlleen niet echt stijlvol volgens mij
Je kun thet niuet afdwingen. Noddie en Bennie komen zelden (uit zichzelf) naar me toe en die heb ik al 2,5 respectievelijk 1,5 jaar. Noddie gaat wel altijd op de rand van de kooi zitten als ik de kooi opendoe Dan wacht hij op me. Als ik er ben, hupt hij op mijn vinger en gaat hij aan mijn neus knabbelen.quote:Mijn probleem is meer dat de pietjes nog best bang zijn terwijl ze hier toch al best een tijdje wonen. Swoelie heb ik vanaf 8 weken in januari en Happy vanaf 7 weken in maart. Misschien dat ik iets ongeduldig ben, maar zou graag willen dat ze gewoon uit zichzelf naar ons toe komen. We kunnen ze gewoon wel uit de kooi ophalen en komen ze gezellig op de bank zitten en spelen, maar als ze schrikken gaan ze meteen terug en ze zullen ook nooit uit zichzelf komen helaas..Nog iets meer geduld hebben denk ik..
Ooh, wat spannend!! Zou t m zijn??quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:21 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Net even gebeld, en het parkietje dat zij hebben heeft geen ringetje.. Maar is wel een mannetje dat precies op Bambi lijkt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
In het algemeen gebeurt dat niet lijkt me. Hoe laat ga je erheen?
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:51 schreef Breathtaking het volgende:
Eigen schuld, dikke bult voor Bambimoest 'ie maar niet bij me wegvliegen!
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:23 schreef Breathtaking het volgende:
Was een heel lief schattig en mooi parkietje dat ze gevonden haddenmaar niet bambi.
Oke, maar waarom ben je dan niet meteen op z'n favoriete plekje gaan kijken?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Whehe, ik ging Druif net even zoeken omdat het toch écht vogelbedtijd is, kon hem nergens vinden! Alles overhoop gehaald, paar keer geroepen, staan fluiten etc. Loop ik even later gefrustreerd naar mijn kamer, en wat zie ik daar? Een lief blauw/wit slapend bolletje op Dak z'n favoriete plekje![]()
quote:Ik heb hem heel zachtjes gekroeld, duurde even voordat hij 't doorhad, liet hem rustig wakker worden en duwde toen zachtjes m'n vinger tegen z'n buikje om hem mee te nemen naar de kooi. Ik kreeg een blik van "ik dacht het niet, vriend!" en hij stopt zó z'n koppie weer tussen de vleugels
Wat een schatje is het toch ook
Mijn woonkamer is zeven meter lang. Die vliegen ze heen en weer dus dat is 14, dan nog een keer terug, dan is het 21 en daarna is het soms te veel voor ze.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:46 schreef Chickert het volgende:
[….]
@ Federer_Fan: hoe groot is de afstand die je vogels vliegen, want Koos kan wel aardig wat rondjes/heen en weer volhouden. Wel met landen, maar zonder rusten... Misschien gewoon wat meer laten vliegen (bewust) om conditie op te bouwen of werkt dat niet met parkieten
Omdat meneer altijd bovenop de servieskast of op de afzuigkap zit, en het al donker was in m'n slaapkamerquote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:45 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oke, maar waarom ben je dan niet meteen op z'n favoriete plekje gaan kijken?![]()
[..]
![]()
Maar is hij uiteindelijk wel met je meegegaan naar de kooi?
Aahhh wat super schattigquote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Whehe, ik ging Druif net even zoeken omdat het toch écht vogelbedtijd is, kon hem nergens vinden! Alles overhoop gehaald, paar keer geroepen, staan fluiten etc. Loop ik even later gefrustreerd naar mijn kamer, en wat zie ik daar? Een lief blauw/wit slapend bolletje op Dak z'n favoriete plekje![]()
Ik heb hem heel zachtjes gekroeld, duurde even voordat hij 't doorhad, liet hem rustig wakker worden en duwde toen zachtjes m'n vinger tegen z'n buikje om hem mee te nemen naar de kooi. Ik kreeg een blik van "ik dacht het niet, vriend!" en hij stopt zó z'n koppie weer tussen de vleugels
Wat een schatje is het toch ook
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Omdat meneer altijd bovenop de servieskast of op de afzuigkap zit, en het al donker was in m'n slaapkamer
Nee hij is niet meegegaan, heb hem gewoon laten zitten en ben zelf ook in slaap gevallenWerd vanochtend wel wakker van wat lawaai: hij zat met een wc-rol te spelen... overal papier op de grond
Gaaf zeg!quote:
quote:Vet
quote:die van mij zit nauwelijks in zijn kooi, en de kooi is sowieso nooit dichtOp woensdag 20 oktober 2010 16:36 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
VetLeuke speeltuin ook! Komt je pietje daar uit zichzelf naar toe of? Die van mij moet ik echt in de speeltuin zetten willen ze ook daar gaan spelen en dan vinden ze het ook helemaal geweldig, maar uit zichzelf durven ze volgens mij niet ofzo...
quote:Haha echt superOp woensdag 20 oktober 2010 16:38 schreef DeZwabber het volgende:
en hij trippelt ook altijd van helemaal boven naar helemaal beneden via dat touw, als een soort van wenteltrapje
quote:Waar heb je hem gekocht? Ik vind het ook een leuk ding! En heeft het een merk?Op woensdag 20 oktober 2010 16:54 schreef DeZwabber het volgende:
ach, die boom neemt aardig wat ruimte in in de kamer, hij is 1,20 meter hoog en een centimeter of 50 in doorsnede op zijn breedste punt
quote:Prachtige foto! Wat betekent 'Guapa'?Op donderdag 21 oktober 2010 15:12 schreef warrel het volgende:
Koes, wat is ze knap geworden!
[...]
Guapa Koes:
[ afbeelding ]
quote:Guapa betekent mooi, maar vooral mooi meisje of lekker dingOp donderdag 21 oktober 2010 15:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Prachtige foto! Wat betekent 'Guapa'?
quote:Heeft Druif een vriendje? Het kan echt aandacht zoeken zijn.. Deed Swoelie ook toen ie nog geen vriendje had.. Nu doet ie t ook nog wel eens, maar echt veeeel minder dan toen ie Happy nog niet had.Op donderdag 21 oktober 2010 17:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hoe zorg ik ervoor dat Druif ophoudt met krijsen?Als ik hem negeer doet ie het en als ik hem aandacht geef doet ie het ook...
quote:Wow wat een mooi parkietje en echt een super lieve fotoOp donderdag 21 oktober 2010 15:12 schreef warrel het volgende:
Baby Koes:
[ afbeelding ]
Guapa Koes:
[ afbeelding ]
quote:Ik raad je aan er op de bodemplaat van dat wat dikkere, buigzame doorzichtige* plastic te leggen. Dat ligt ook op de bodem van mijn houten parkietenkooi. Echt ideaal, want dat plastic maak je zo schoon en dat hout is een drama om schoon te maken.Op woensdag 20 oktober 2010 17:19 schreef DeZwabber het volgende:
speaking of which, ik zou nog een betere bodemplaat maken waar zand in kon, ipv de plaat die nu steeds ondergepoept wordt
deze vakantie maar eens doen
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 15:12 schreef warrel het volgende:
Baby Koes:
[ afbeelding ]
Guapa Koes:
[ afbeelding ]
quote:Nee, hij heeft alleen mij, en de radio als ik aan het werk ben. Speeltjes lijkt ie ook niet echt in geïnteresseerd; 't manneke zit alleen maar bovenop de kast voor zich uit te kijkenOp donderdag 21 oktober 2010 17:52 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Heeft Druif een vriendje? Het kan echt aandacht zoeken zijn.. Deed Swoelie ook toen ie nog geen vriendje had.. Nu doet ie t ook nog wel eens, maar echt veeeel minder dan toen ie Happy nog niet had.
quote:Je hebt Druif ook nog niet zo lang toch? Dan moet hij echt nog heel erg wennen aan alles. Straks zal ie meer durven en ook naar andere kanten van de kamer vliegenOp donderdag 21 oktober 2010 18:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Nee, hij heeft alleen mij, en de radio als ik aan het werk ben. Speeltjes lijkt ie ook niet echt in geïnteresseerd; 't manneke zit alleen maar bovenop de kast voor zich uit te kijken
quote:Heb hem nu iets meer dan anderhalve weekOp donderdag 21 oktober 2010 18:25 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Je hebt Druif ook nog niet zo lang toch? Dan moet hij echt nog heel erg wennen aan alles. Straks zal ie meer durven en ook naar andere kanten van de kamer vliegen
quote:Komt wel! Om zo'n beestje tam te krijgen moet je echt engelengeduld hebben, want anders komt het nooit goed. Geduld is echt het belangrijkste! Als je voorbij loopt gewoon vrolijk en rustig tegen praten en als je hem op je vinger wil hebben, echt heel rustig benaderen. Druif moet vertrouwen in je krijgen en dat moet je echt gaan verdienenOp donderdag 21 oktober 2010 18:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Heb hem nu iets meer dan anderhalve weekHij vliegt de hele kamer rond maar landt altijd bovenop de kast, waar ie vervolgens rustig een uurtje doorbrengt. Ik hoef niet in de buurt te komen want dan vliegt ie alle kanten op
quote:
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 21:18 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het moet niet gekker worden qua slaapplek.
Wel lekker warm in m'n nek...
quote:Wat tofOp donderdag 28 oktober 2010 21:18 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Ehm, ik denk 't wel. In de zin dat ie vaker bij mij in de buurt komt zitten.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Issie nu ook stukken aanhankelijker nu 'ie alleen is?
quote:Zielig.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:20 schreef warrel het volgende:
@ Dennis: liefffff!![]()
Grrrr, Koes bijt me heel hard in m'n neus
![]()
![]()
![]()
quote:Ja, precies wat er dus hier ook gebeurd. Maar dan wel weer op m'n schouder willen zitten. Ja daaaaaagOp vrijdag 29 oktober 2010 18:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zielig.![]()
Noddie bijt mij ook weleens hard in mijn neus. Hij kanbbelt altijd aa mijn lip en op en in mijn neus . Maar als ik hem dan een kusje wil geven bijt hij heel hard in mijn neus en dan heb ik pijn.
quote:Schattig zeg. Ik wil wel met je ruilen. Wou dat Noddie of Bennie dat deed.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:21 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
Boris kruipt nu graag zo stevig mogelijk (best hard duwend) tegen m'n wang, neus of kin aan. En dan slapen, met kop in de veren, terwijl ik 'm mag aaien of met m'n neus in z'n nek kan wroeten.
Wel lief, maar niet zo practisch.
quote:Mja, wie weet komt dat nog.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:17 schreef Federer-fan het volgende:
Schattig zeg. Ik wil wel met je ruilen. Wou dat Noddie of Bennie dat deed.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 21:19 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
En het kopje aaien met twee vingers tegelijk. Alle veren lekker door de war gooien.
quote:Wat een knuffelparkietje zegOp vrijdag 29 oktober 2010 21:19 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
En het kopje aaien met twee vingers tegelijk. Alle veren lekker door de war gooien.
quote:whahahaha, awesomeOp donderdag 28 oktober 2010 21:18 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 21:19 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
Awwwwwquote:Op zondag 31 oktober 2010 14:19 schreef DennisMoore het volgende:
(Té makkelijk, dat uploaden met telefoon.)
Dit is gewoon crimineel schattig.quote:Op zondag 31 oktober 2010 14:19 schreef DennisMoore het volgende:
(Té makkelijk, dat uploaden met telefoon.)
Wat superlief zeg.quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:30 schreef warrel het volgende:
Hier was het voor Koes ook een goeie kroeldag![]()
En een douchedag:
quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:30 schreef warrel het volgende:
Hier was het voor Koes ook een goeie kroeldag![]()
En een douchedag:
quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[ afbeelding ]
Hey baas, de bezorger staat voor de deur. Haal jij m'n pizza trosgierst ff op? En snel een beetje, ik heb honger!
deja vuquote:Op zondag 31 oktober 2010 22:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[ afbeelding ]
Hey baas, de bezorger staat voor de deur. Haal jij m'n pizza trosgierst ff op? En snel een beetje, ik heb honger!
Ik dacht meteen aan die andere telefoonfoto toen ik Druif zo zag zitten jaquote:
Ja, dat merk ikquote:Op donderdag 4 november 2010 19:47 schreef DennisMoore het volgende:
Vrouwtjes bijten harder dan mannetjes.
quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:09 schreef warrel het volgende:
AwwwwNa het douchen wilde ze wel weer knuffelen en mocht ik een kus geven
Als beloning heb ik het snoephartje weer in dr kooi gehangen.
Je kunt natuurlijk kleine stukjes trosgierst geven. En ze hebben bij bijvoorbeeld de Vogelkelder ook allerlei soorten fruitblokjes (ziet eruit als mensensnoep). Maar ik vind die dingen ook vak groot. Als je zo'n snoepstokje in de kooi hangt, zou ik die een week laten hangen en ze verder geen of heel weinig trosgierst geven.quote:Bestaan er eigenlijk kleine snoepjes voor een parkiet? In plaats van gelijk z'n megasnoephart?
Heb je wel zitstokken in de kooi? Als het goed is, gan ze daar 'a nachts op zitten. Dan zitten ze hoog en voelen ze zich veilig.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:31 schreef Hajko het volgende:
Hallo allemaal,
Het is me opgevallen dat de laatste paar dagen m'n parkietjes in een hoek van de kooi gaan zitten (Tegenelkaar aan) als ze gaan slapen, is het beter voor ze als ik wat hooi erbij doe zodat ze een soort van nestje kunnen maken?
Ik raad je aan die plastic dingen vervangen door hout, of nog beter, slijtstokken: zie www.happybird.nl.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:09 schreef Hajko het volgende:
Ze hebben meerdere zitstokken (plastic, geen hout). Ze zitten er ook vaak op. Maar ze zitten 's avonds vaak in een hoekje
Hihi, ik probeer Koes op commando op dr kop te laten hangen. Maar als ze aan het spelen is hangt ze vaker op d'r kop dan normaalquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:08 schreef Hajko het volgende:
Ja de mijne zijn net aapjes.
Mannetje hangt zo nu en dan op z'n kop aan het stokje
Ik laat ze trouwens bijna dagelijks uit hun kooi (een uur ofzo) en na een tijdje gaan ze er vanzelf weer in, Hoe vaak laten jullie je parkietjes vliegen? En kwebbelen jullie parkietjes ook zo veel...Ik word er soms echt gek van, ze zitten echt uren te kwekken![]()
Pricelessquote:Op vrijdag 12 november 2010 11:09 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
En zo gaat ie dus zitten slapen.
Geweldig.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:09 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:09 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
geweldigquote:Op vrijdag 12 november 2010 11:09 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:09 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
Wat naar zeg. Ik zou inderdaad even bellen met de dierenarts en ook even met wat van Ollie's ontlasting langsgaan. Weet niet of je wat foto's van hem kunt maken of hem kunt filmen en dat kunt meenemen naar de dierenarts. Sterkte in elk geval.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:11 schreef Babbel1 het volgende:
Hoi,
Ik had liever een andere introductie gedaan hier op het forum, maar ik heb jullie hulp nodig. Een half jaar geleden hebben mijn vriend en ik een grasparkietje gehaald bij een kweker, onder andere na alle lieve verhalen die we hier hadden gelezen. We hebben een supermooi vogeltje dat we Ollie hebben genoemd.
Steeds wilde ik een foto van hem plaatsen om hem hier te introduceren, maar tot op heden had ik dat nog niet gedaan... Maar nu lijkt hij ineens ziek!
Afgelopen weekend hebben we veel visite gehad vanwege een verjaardag, maar sindsdien is hij helemaal niet meer zichzelf. Hij zit steeds maar te slapen op zijn hoogste stok met zijn veertjes omhoog. Ook lijkt hij een beetje zwaar adem te halen. Hij eet en drinkt wel en we hebben al een beetje krachtvoer (met ei) door zijn eten gedaan, maar het wordt niet beter. Hij heeft geen kou gevat en verder geen apart eten gehad ofzo, dus we denken dat hij last heeft van stress oid.
Naar de dierenarts gaan, lijkt me in dit geval niet heel erg handig, omdat dat alleen maar meer stress oplevert. Hebben jullie nog tips wat we kunnen doen?
Groetjes, Babbel1
Zo had Sky hier aan het begin toch echt een duidelijke blauwe gloed over haar dop en zie je daar nu niets meer van terugquote:Op maandag 22 november 2010 15:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hmm, best kans dat kleine Druif een meisje isM'n vriendin vroeg me hoe je kunt zien of een parkietje een mannetje of een vrouwtje is, dus ik legde het haar uit, zegt ze ineens: "ik zie toch echt witte kringen op de neusdop, rond zijn neusgaten!"
Ik ging ook eens kijken en jahoor
Vreselijk zielig. Ik hoop wel dat hij niet lang heeft geleden.quote:Op maandag 22 november 2010 19:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Bij m'n ouders vloog vroeger de kanarie altijd los. Die was reuze tam, zat ook altijd op je hoofd en schouders en zo. En op een dag zat m'n vader de krant te lezen, kanarie komt bij m zitten, en hapt zo, uit het niets, in z'n sigaret... Precies in het hete deel, dus heel z'n strotje verbrandarm beestje... Heul niet grappig.
Goed nieuws! Onze Ollie is weer helemaal het binkie! Mijn vriend en ik zijn alletwee naar verschillende dierenwinkels geweest voor advies, maar er was eigenlijk niets wat erop wees dat hij iets anders zou hebben dan stress, daarom hadden we ook geen 'medicijnen' ofzo meegenomen voor hem. Daarnaast zagen we steeds een beetje meer verbetering en nu vliegt ons meneertje weer vrolijk uit zijn kooi richting ons hoofd, fluit hij m'n vriend weer na en eet hij alles wat los en vast zit in zijn kooiquote:Op maandag 22 november 2010 15:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat naar zeg. Ik zou inderdaad even bellen met de dierenarts en ook even met wat van Ollie's ontlasting langsgaan. Weet niet of je wat foto's van hem kunt maken of hem kunt filmen en dat kunt meenemen naar de dierenarts. Sterkte in elk geval.
Overigens moet je dit soort dingen niet lang aankijken hoor. Altijd als je vermoedt dat er iets mis is snel even met een dierenarts bellen of met bijvoorbeeld De Vogelkelder. Het nadeel van bellen met een dierenarts: ze zeggen snel 'Kom maar even langs', omdat ze daar zelf belang bij hebben.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 06:37 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Goed nieuws! Onze Ollie is weer helemaal het binkie! Mijn vriend en ik zijn alletwee naar verschillende dierenwinkels geweest voor advies, maar er was eigenlijk niets wat erop wees dat hij iets anders zou hebben dan stress, daarom hadden we ook geen 'medicijnen' ofzo meegenomen voor hem. Daarnaast zagen we steeds een beetje meer verbetering en nu vliegt ons meneertje weer vrolijk uit zijn kooi richting ons hoofd, fluit hij m'n vriend weer na en eet hij alles wat los en vast zit in zijn kooi
Graag gedaan.quote:Dat van die Vogelkelder is trouwens een goede tip voor de volgende keer, al hoop ik natuurlijk niet dat hij weer ziek wordt...Bedankt!
Goed idee. Waren er de vorige keer mensen bij die rookten?quote:Afgelopen zaterdag hadden we weer een viering van de verjaardag (klein huis, veel familie en vrienden), dus hebben we hem maar veilig in de slaapkamer gezet en dit keer is hij zijn vrolijke zelf gebleven!
quote:En nu eens even kijken of ik het voor elkaar krijg om een foto van hem te plaatsen hier:
Toen onze Ollie nog een prulletje was.. (genomen bij de kweker waar we hem hebben gehaald):
[ afbeelding ]
In z'n kooi:
[ afbeelding ]
Aan het eten op de tafel:
[ afbeelding ]
Nee, helemaal niet... Je kunt je wel voorstellen dat zo'n brandende sigaret echt fataal is voor zo'n klein vogeltje. M'n vader vond het ook heel erg toen, de kanarie had nog nooit interesse getoond voor sigaretten, dus hij had er ook helemaal niet op gerekend. Neemt niet weg dat ie het zichzelf erg kwalijk nam...quote:Op maandag 22 november 2010 21:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Vreselijk zielig. Ik hoop wel dat hij niet lang heeft geleden.
Nee, die verdwijnen altijd naar ons balkonquote:Goed idee. Waren er de vorige keer mensen bij die rookten?
Ik heb een lamp met een timer. Die gaat aan om 16.00 uur. Geeft niet enorm veel licht, maar wel wat.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:24 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Nee, die verdwijnen altijd naar ons balkon![]()
Ik heb nog wel een vraagje voor deze tijd van het jaar: Doordat het nu zo laat licht wordt en weer vroeg donker is zit Ollie 2 dagen in het donker voor een groter deel van de dag. Hoe doen jullie dat? Laat je het licht aan? Dit hebben we wel gedaan toen hij in de stress zat, maar voor de hele winter is dit wel een duur grapje... We hadden al wel gedacht aan een tijdklok oid, maar ik vroeg me af hoe anderen dit doen?
Tuurlijk wel. Geeft het tijd.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:41 schreef warrel het volgende:
Buuuh, ik heb een andere Koes teruggekregen nadat ze een weekje uit logeren is geweest. Ik mag haar in de kooi niet meer kroelen onder d'r snaveltje. En buiten de kooi is ze ook bijna niet aan te halen zonder dat ze je wil bijten..
Wel kan ze gewoon heel lief ergens zitten kwebbelen. Hopelijk komt dat lieve terug als ze overal weer aan gewend is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |