abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:33:10 #26
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87135911
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Oké. En wat is er nu mis met wat deze man zegt, wat het NRC schrijft? Want je roept maar dat het allemaal niet kan en dat het zo verschrikkelijk en populistisch is, maar ik zie je geen weerwoord geven, ik zie je niet aangeven wát er nou zo erg en verkeerd is aan wat gezegd is. Ironisch genoeg ben je dus kortom bezig met wat je zegt te verwerpen, als "links-populisme".

En links-populisme is niet iets nieuws, dat is natuurlijk zo vaak zichtbaar bij met name de SP en de PvdA.
Ik gebruik deze man slechts als voorbeeld omdat hij populaire kreten gebruikt. Dat hij toevallig niet links is doet er niet toe, het gaat erom op wie het effect heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_87135975
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ziehier een mooi voorbeeld. Sarcasme is leuk, maar met mate. Ga in op de OP of ga maar naar de FP.

zie hier een mooi voorbeeld van selectieve reacties. je claimt in de OP best wel wat, er komen aardig wat inhoudelijke posts die zo ongeveer jou hele statement onderuit halen, en de enige reactie die je geeft is op een offtopic sarcastisch commentaar. ga liever in op onze argumenten als je zo overtuigd bent van het anti-wilders populisme dat je er een heel topic over wilt maken.

never mind, kwamen meer reacties dan alleen deze :@
pi_87136002
Dus je verwijt is dat deze man woorden gebruikt die vaker worden gebruikt ("populaire kreten") en dat is fout en links-populisme, of links-populisten vinden het mooi, en dus is het nog fouter, ongeacht of die woorden die vaker worden gebruikt waar of niet zijn.

Het is mij totaal onduidelijk wat je punt is.
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:37:40 #29
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87136051
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:35 schreef Monidique het volgende:
Dus je verwijt is dat deze man woorden gebruikt die vaker worden gebruikt ("populaire kreten") en dat is fout en links-populisme, of links-populisten vinden het mooi, en dus is het nog fouter, ongeacht of die woorden die vaker worden gebruikt waar of niet zijn.

Het is mij totaal onduidelijk wat je punt is.
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik gebruik deze man slechts als voorbeeld omdat hij populaire kreten gebruikt. Dat hij toevallig niet links is doet er niet toe, het gaat erom op wie het effect heeft.
Ik was vergeten dat voorbeelden gebruiken vaak niet werkt aangezien het de aandacht alleen maar afleidt van het werkelijke punt. Les geleerd.
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:42:42 #30
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_87136221
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:48 schreef naatje_1 het volgende:
Tja, wie met grote kreten gaat strooien, kan grote kreten terugverwachten. Mensen zijn dom en mediagevoelig. De reden dat er heel veel mensen op Wilders stemmen is de media aandacht voor hem. Vervolgens gaat men hier tegen in door ook de media op te zoeken, maar dat is een grote fout.

Overigens is de meneer in kwestie van de VVD, en dus niet links, maar rechts. Hooguit is hij sociaal.
Ga hier dan eens op in
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_87136292
het probleem is echter dat deze man eerder de regel dan de uitzondering is wat mij betreft. er komen inderdaad veel anti-wilders berichten binnen in de MSM. echter, meestal zijn dit gefundeerde meningen, waar zeker argumenten achter zitten.

helaas is de MSM ondertussen vooral van de one-liners en mooie headlines, dat deze argumenten nooit naar voren komen. zelfs in een praatprogramma als P&W of whatever, moet iemand zijn hele verhaal binnen 5 minuten doen voordat de discussie lostbarst.

als je echt wil weten waarom zoveel mensen anti-wilders zijn, is het misschien tijd om een kwaliteitskrant te kopen(bijv. de NRC), of de radio op van die saaie uren durende praatprogrammas te zetten(waar echter wel goed uitgeweid wordt op een onderwerp).

het is inderdaad zonde dat de MSM niet verder uitlegt wat de beweegredenen zijn van deze mensen, maar dat doet de MSM bij geen enkel onderwerp. hoe korter, hoe liever, en hoe controversiëler het gebracht kan worden, hoe beter de kijkcijfers. :r :r :r
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:44:47 #32
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87136299
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:48 schreef naatje_1 het volgende:
Tja, wie met grote kreten gaat strooien, kan grote kreten terugverwachten. Mensen zijn dom en mediagevoelig. De reden dat er heel veel mensen op Wilders stemmen is de media aandacht voor hem. Vervolgens gaat men hier tegen in door ook de media op te zoeken, maar dat is een grote fout.
Ja, dat bedoel ik dus. Er zullen inderdaad een hoop goede argumenten zijn tegen de standpunten van Wilders, maar die worden begraven onder een grote berg geschreeuw. Net zoals Wilders de aandacht afleidt van zijn eigen programma door het exclusief over zijn immigratiepunten te hebben.
pi_87136411
ik schrijf dit echter toe aan de media, die geschreeuw alleen maar leuk vind, en niet aan een of ander anti-wilders populisme. ik hoor genoeg goede argumenten, alleen niet als ik het journaal kijk ;)
pi_87136482
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik dus. Er zullen inderdaad een hoop goede argumenten zijn tegen de standpunten van Wilders, maar die worden begraven onder een grote berg geschreeuw. Net zoals Wilders de aandacht afleidt van zijn eigen programma door het exclusief over zijn immigratiepunten te hebben.
Naar een andere partij overgaan omdat het akkoord niet liberaal genoeg is, lijkt me een goede argumentatie. Het is alleen jammer dat hij de WOII er weer bij moet halen. Zonder de laatste zin was het een vrij normale reactie geweest.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:50:47 #35
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_87136512
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zijn eigen programma was eveneens schijn, zoals ik al zei was dat programma links geöriënteerd. Iedereen weet dat Wilders vroeger VVDer was, maar door de tunnelvisie heeft men alleen oog voor de veiligheid. Wilders is kampioen inspringen op de beeldvorming, want wist je bijvoorbeeld dat een ongeluk in het verkeer een kans van 1 op 10 heeft, terwijl een aanranding door een allochtoon of 'Nieuwe Nederlander' slechts een kans van 1 op 1000 heeft.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:52:11 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87136552
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:47 schreef Asphias het volgende:
ik schrijf dit echter toe aan de media, die geschreeuw alleen maar leuk vind, en niet aan een of ander anti-wilders populisme. ik hoor genoeg goede argumenten, alleen niet als ik het journaal kijk ;)
Het is niet alleen de media's schuld hoor. Politici weten inmiddels dat de media geschreeuw leuk vindt, dus dat is wat ze dan maar doen. Om maar zoveel mogelijk in beeld te komen.

En anders kijk je eens rond op dit forum, en bekijk bij voorkeur eens het oeuvre van KoosVogels.
pi_87136677
O jemig, zei dat dan meteen. Dat je voorbeeld geen voorbeeld is, dat je niet echt duidelijk kunt maken waar je nu iets tegen hebt, het was allemaal niet serieus, het was gewoon al bedoeld als KoosVogels-topic.
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:56:50 #38
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87136706
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:50 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Zijn eigen programma was eveneens schijn, zoals ik al zei was dat programma links geöriënteerd. Iedereen weet dat Wilders vroeger VVDer was, maar door de tunnelvisie heeft men alleen oog voor de veiligheid. Wilders is kampioen inspringen op de beeldvorming, want wist je bijvoorbeeld dat een ongeluk in het verkeer een kans van 1 op 10 heeft, terwijl een aanranding door een allochtoon of 'Nieuwe Nederlander' slechts een kans van 1 op 1000 heeft.
Inderdaad, en door Wilders' extreme uitspraken over zijn speerpunt, sneeuwt de rest onder. En dat is ook precies wat er gebeurt bij zijn tegenstanders, uitspraken als 'Wilders is een gevaar voor onze samenleving' doen het nou eenmaal beter dan welk rationeel argument dan ook.
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:57:57 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87136747
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:55 schreef Monidique het volgende:
O jemig, zei dat dan meteen. Dat je voorbeeld geen voorbeeld is, dat je niet echt duidelijk kunt maken waar je nu iets tegen hebt, het was allemaal niet serieus, het was gewoon al bedoeld als KoosVogels-topic.
Kun je me uitleggen hoe deze reactie op welke manier dan ook bijdraagt aan de discussie?
pi_87136787
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is niet alleen de media's schuld hoor. Politici weten inmiddels dat de media geschreeuw leuk vindt, dus dat is wat ze dan maar doen. Om maar zoveel mogelijk in beeld te komen.

En anders kijk je eens rond op dit forum, en bekijk bij voorkeur eens het oeuvre van KoosVogels.
er zijn inderdaad politici die dat doen. wilders niet in de laatste plaats. maar het valt me op dat er bijvoorbeeld in kamerdebatten zeer goed beargumenteerde betogen komen, van alle kanten uit het spectrum, en de media altijd een one-liner eruit pikt.
of dat er in een leuk artikel word verwezen naar een artikel in deze of gene krant. zeker de opiniepaginas van kranten worden niet zo snel op internet gepubliceerd, dus is er meestal een kort uittreksel te lezen waarin alle argumenten zo'n beetje weg vallen.

geloof mij, die argumenten zijn er wel, maar het is een stuk moeilijker om ze te vinden dan gewoon het journaal te luisteren.
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:04:03 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87136966
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:59 schreef Asphias het volgende:

[..]

er zijn inderdaad politici die dat doen. wilders niet in de laatste plaats. maar het valt me op dat er bijvoorbeeld in kamerdebatten zeer goed beargumenteerde betogen komen, van alle kanten uit het spectrum, en de media altijd een one-liner eruit pikt.
of dat er in een leuk artikel word verwezen naar een artikel in deze of gene krant. zeker de opiniepaginas van kranten worden niet zo snel op internet gepubliceerd, dus is er meestal een kort uittreksel te lezen waarin alle argumenten zo'n beetje weg vallen.

geloof mij, die argumenten zijn er wel, maar het is een stuk moeilijker om ze te vinden dan gewoon het journaal te luisteren.
Dat is dus mijn punt. Wilders' tegenstanders worden simpelweg meegezogen in een schreeuwwedstrijd. Wilders roept iets over een 'historische dag' en meteen moet bijvoorbeeld Halsema terugkaatsen met 'een zwarte dag voor Nederland' of iets dergelijks. Er zijn zoveel redenen om het niet met Wilders eens te zijn, maar die worden verborgen gehouden door de tegenstanders, zo lijkt het.
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:05:39 #42
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_87137013
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:55 schreef Monidique het volgende:
Het voorbeeld is toch wel een voorbeeld, de FP is representatief voor de nieuwe generatie internetmedia met een snelle rotatie. Kijk naar een Nu.nl en merk dat de berichten daar net zo opgesteld zijn. Meneer van de VVD weet dondersgoed dat wat hij in het NRC schrijft wordt samengevat tot een of andere telegraafkop.

Maar, als je naar programma's kijkt met meer dan 5 minuten spreektijd, zoals bijvoorbeeld Pauw en Witteman, dan moet ik het met Aspiash eens hoor. Maar, de snelle internetmedia neemt dit over en filtert deze op bepaalde stukken en iedereen weet dat. Dus als je een extreme uitspraak doet in een programma als Pauw en Witteman, dan wordt die uit de context gerukt en overgenomen op de FP. Het geeft wel meer media aandacht, maar is selectief.
pi_87141956
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:40 schreef Fir3fly het volgende:
In plaats van met logica en ratio Wilders' meest radicale standpunten onderuit te halen of te matigen (want dat is daarmee zeker mogelijk) of daarmee proberen zijn kiezers duidelijker te maken waar ze nou eigenlijk voor gestemd hebben ontaardt dit alles in een ordinaire schreeuwpartij en de winnaar is degene die Wilders net zo'n groot gevaar kan laten lijken als hij de islam toeschrijft. Ondertussen maakt dat zijn aanhangers alleen maar fanatieker. Zolang Wilders niet serieus genomen wordt zal dit alleen maar erger worden. Een zeer kwalijke zaak.
Je zou het ook andersom kunnen beredeneren: men neemt Wilders nu vééls te serieus door hem (en zijn kneuzige Tweede Kamerleden) hem zoveel aandacht te geven. Maar hier kun je ook gewoon niet omheen: een partij met 24 zetels in de Tweede Kamer is gewoon flink.

Daarnaast hebben al serieus genoeg politici zich in discussie gewaagd met de Tweede Kamerleden van de PVV. Mocht je een paar leuke voorbeelden willen van de politieke kwaliteiten van ze:

Wil je dat ik nog doorga?
pi_87146303
Precies hoe de PVV groot geworden is dus ?
Beetje stoer doen voor de camera , shockeren , provoceren , polariseren en louter daardoor zieltjes winnen ?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:17:24 #45
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_87146574
Zoals ik al eerder betoogde, er is niks mis met het populisme an sich, je moet alleen je beleid niet alleen baseren op populistische maatregelen. Kurz und gut: Er is dus niks mis met de D'66 en de SP.
pi_87147097
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:17 schreef Holograph het volgende:
Zoals ik al eerder betoogde, er is niks mis met het populisme an sich, je moet alleen je beleid niet alleen baseren op populistische maatregelen. Kurz und gut: Er is dus niks mis met de D'66 en de SP.
Mijn god, je steekt ook echt bewust je kop in het zand.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:28:39 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87147279
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:17 schreef Holograph het volgende:
Er is dus niks mis met [...] de SP.
Dat durf ik te betwijfelen.
pi_87147334
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:12 schreef Stokstaart het volgende:
Precies hoe de PVV groot geworden is dus ?
Beetje stoer doen voor de camera , shockeren , provoceren , polariseren en louter daardoor zieltjes winnen ?
Het werkt alleen... de mensen die wat minder politiek bewust zijn (met hier en daar een uitzondering, maar voor de rest kan ik ze toch echt alleen maar betitelen als SBS volk) vinden dit geweldig. De mastodonten (in hun ogen) die geschoffeerd worden door de underdog.

Het gedeelte wat op de PVV stemt, voelt zich op de één of andere manier vreselijk tekort gedaan over van alles en nog wat.

Ik ontken niet dat er problemen zijn, waar echt wat aan moet gebeuren, maar ik kan alleen met verbijstering kijken hoe men zich zo uitlevert aan een partij die hele bevolkingsgroepen wil uitsluiten van de samenleving.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:32:52 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87147559
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:29 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Het werkt alleen... de mensen die wat minder politiek bewust zijn (met hier en daar een uitzondering, maar voor de rest kan ik ze toch echt alleen maar betitelen als SBS volk) vinden dit geweldig. De mastodonten (in hun ogen) die geschoffeerd worden door de underdog.

Het gedeelte wat op de PVV stemt, voelt zich op de één of andere manier vreselijk tekort gedaan over van alles en nog wat.

Ik ontken niet dat er problemen zijn, waar echt wat aan moet gebeuren, maar ik kan alleen met verbijstering kijken hoe men zich zo uitlevert aan een partij die hele bevolkingsgroepen wil uitsluiten van de samenleving.
Waarom nou weer die laatste zin? Dat is nou echt zo'n dom cliché waar niemand iets aan heeft.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:35:24 #50
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_87147747
Schreeuwers die de PVV verwijten mensen en islamistisch geloof over een kam te scheren, maar zelf alle PVV-stemmers op een hoop gooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')