Zeg dan dat je geen respect hebt voor het Marokkaanse tuig, ipv Marokkanen in het algemeen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:21 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Daar hebben ze het toch echt zelf naar gemaakt. En voor de 'goeie' Marokkanen heb ik net zoveel respect.
Ik mis alleen uit de Marokkaanse gemeenschap een groot stuk zelfreflectie en aanpassingsvermogen, iets wat ik bij de Turken wel zie
Mag ik jou iets vragen? Baal jij er niet ontzettend van dat een hoop Marokkaans TERINGTUIG ervoor zorgt dat jij je nu zo behandeld voelt in Nederland?quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:21 schreef magnifor het volgende:
[..]
Jij misschien wel, maar anderen niet. Ik scheer niet graag iedereen over 1 kam (wat wilders in principe wel doet). Ik heb eigenlijk hier alleen maar Nederlandse vrienden en kan prima met ze omgaan. Het is ook absoluut niet zo dat ik Nederland en Nederlanders haat. Ik voel mij alleen hier niet welkom door de ontwikkelingen die zich de afgelopen tijd hebben voorgedaan.
Je merkt gewoon dat steeds meer Nederlanders meer haat krijgen tegenover Turken en Marokkanen.
Je hebt gelijk, maar ik heb een haat ontwikkeld tegen dat tuig, dat wil je niet weten...quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zeg dan dat je geen respect hebt voor het Marokkaanse tuig, ipv Marokkanen in het algemeen.
Dat klinkt al heel anders.
Ik heb wel een tyfushekel aan mijn Turkse buren.
Alsof dat enkel aan dat Marokkaans tuig ligt...ik heb ook een hekel aan dat tuig, maar ik generaliseer niet. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:23 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Mag ik jou iets vragen? Baal jij er niet ontzettend van dat een hoop Marokkaans TERINGTUIG ervoor zorgt dat jij je nu zo behandeld voelt in Nederland?
Hmmmm, dat is ook niet tolerant.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:36 schreef magnifor het volgende:
[..]
Tja, toch wordt je overal raar aangekeken en stiekem vinden ze je een verrader.
Hoe denk je dat marokkanen zich voelen nu ze weten dat er minimaal 1,5 miljoen xeno- / islamofoben hier rondlopen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:23 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Mag ik jou iets vragen? Baal jij er niet ontzettend van dat een hoop Marokkaans TERINGTUIG ervoor zorgt dat jij je nu zo behandeld voelt in Nederland?
Heeft niets met generaliseren te maken, het gaat verhoudingsgewijs gewoon heel vaak om o.a. Marokkanenquote:Op zondag 3 oktober 2010 00:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alsof dat enkel aan dat Marokkaans tuig ligt...ik heb ook een hekel aan dat tuig, maar ik generaliseer niet. Zouden meer mensen moeten doen.
Tja misschien als je te veel negatieve ervaringen hebt met dergelijke mensen, dat je dan inderdaad harder wordt en minder genuanceerd. Je moet alleen ook begrijpen dat het de situatie voor de Marokkanen die het wél goed doen ook niet beter maakt als men telkens doet alsof alle Marokkanen zo zijn.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:24 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik heb een haat ontwikkeld tegen dat tuig, dat wil je niet weten...
Ik hoop vurig dat ze eindelijk hun verantwoordelijkheid gaan nemen, en laten zien dat die 1,5 miljoen mensen ernaast zitten door er voor te zorgen dat die gasten hier uit de criminaliteit blijven...quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoe denk je dat marokkanen zich voelen nu ze weten dat er minimaal 1,5 miljoen xeno- / islamofoben hier rondlopen?
Heeft wel met generaliseren te maken als goeie Marokkanen last hebben van vooroordelen. Je kan ook gewoon mensen als persoon beoordelen, op hun individuele gedrag, en niet op afkomst. Dan krijg je geen dingen zoals nu polarisatie van de samenleving en hele groepen mensen die zich ongewenst voelen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:27 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Heeft niets met generaliseren te maken, het gaat verhoudingsgewijs gewoon heel vaak om o.a. Marokkanen
Dat is de hoop van iedereen. Is dat dan een reden om op een partij te stemmen, die de schuld van alles bij de islam legt in plaats van bij de sociale omstandigheden?quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:28 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Ik hoop vurig dat ze eindelijk hun verantwoordelijkheid gaan nemen, en laten zien dat die 1,5 miljoen mensen ernaast zitten door er voor te zorgen dat die gasten hier uit de criminaliteit blijven...
Dus we mogen het beestje niet meer bij de naam noemen? Precies de reden waarom de PVV en voorheen LPF zo groot zijn gewordenquote:Op zondag 3 oktober 2010 00:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heeft wel met generaliseren te maken als goeie Marokkanen last hebben van vooroordelen. Je kan ook gewoon mensen als persoon beoordelen, op hun individuele gedrag, en niet op afkomst. Dan krijg je geen dingen zoals nu polarisatie van de samenleving en hele groepen mensen die zich ongewenst voelen.
Pardon? Hoe zijn goeie Marokkanen verantwoordelijk voor wat het straattuig doet?quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:28 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Ik hoop vurig dat ze eindelijk hun verantwoordelijkheid gaan nemen, en laten zien dat die 1,5 miljoen mensen ernaast zitten door er voor te zorgen dat die gasten hier uit de criminaliteit blijven...
Hoezo het beesje bij de naam? Bangmaken bedoel je? Je had het net over Marokkanen in het algemeen die je niet respecteert, ik snap nu dat je het niet zo bedoelde, maar dergelijke dingen hoor je heel vaak. Hoe precies is dat bevorderend voor de situatie in dit land? Tenzij je doel is dat de samenleving polariseert en mensen zich niet meer gewenst voelen natuurlijk.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:31 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Dus we mogen het beestje niet meer bij de naam noemen? Precies de reden waarom de PVV en voorheen LPF zo groot zijn geworden
Sociale omstandigheden is echt veel te kort door de bocht. Er zijn ook zat Nederlanders die in een achterstandswijk wonen en naar de voedselbank moeten, maar die blijven veel vaker uit de criminaliteit, en dan met name geweldsdelicten. Mensen hebben ook gewoon een eigen verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is de hoop van iedereen. Is dat dan een reden om op een partij te stemmen, die de schuld van alles bij de islam legt in plaats van bij de sociale omstandigheden?
Ja, maar Nederlanders hebben niet de bijkomende problemen die minderheden in alle landen wel hebben. Als buitenlander heb je het nog weer extra moeilijk.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:34 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Sociale omstandigheden is echt veel te kort door de bocht. Er zijn ook zat Nederlanders die in een achterstandswijk wonen en naar de voedselbank moeten, maar die blijven veel vaker uit de criminaliteit, en dan met name geweldsdelicten. Mensen hebben ook gewoon een eigen verantwoordelijkheid.
Als er hier bijv. een meisje in Dordrecht wordt omgebracht, dan springt het hele Nederlandse volk op de barricade. Zijn wij verantwoordelijk voor wat die mongool in Dordrecht doet?quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Pardon? Hoe zijn goeie Marokkanen verantwoordelijk voor wat het straattuig doet?
Zeg je nou werkelijk dat ze verantwoordelijkheid moeten nemen voor mensen die zich slecht gedragen en toevallig dezelfde afkomst hebben? Zou toch wat zijn als ik als nederlander in het buitenland verantwoordelijkheid moet dragen voor wat mede nederlanders daar doen...
Sorry, je hebt gelijk, die lieve jongens kunnen er niks aan doenquote:Op zondag 3 oktober 2010 00:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, maar Nederlanders hebben niet de bijkomende problemen die minderheden in alle landen wel hebben. Als buitenlander heb je het nog weer extra moeilijk.
Natuurlijk mag je mij iets vragenquote:Op zondag 3 oktober 2010 00:23 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Weinig, ze komen allemaal van gekke Abraham. Als ik joods-christelijken (wtf het ook zijn) zie vechten met moslims kan ik er alleen maar om lachen eigenlijk. Je hoopt dat de dierenpolitie ze nog kan scheiden, maar ach.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Vertel. Wat zijn de kernwaarden van de islam? Wat zijn de kernwaarden van post-christelijk Europa? Wat zijn de kernwaarden van het christendom? En hoe verschillen die?
Zou ik ook denken, je eer is een van de belangrijkste dingen van je identiteit. Toch kan het soms goed zijn er vanaf te stappen, al zou ik dat nooit doen voor een paar boeren c.q. Limburgers.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:40 schreef magnifor het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je mij iets vragen
Ik baal er ontzettend van dat een bepaalde groep het voor anderen verpesten.
Wat happend happend, het is niet anders. Verder vind ik het te makkelijk om de schuld bij 1 groep neer te leggen. Het is idd zo dat een generatie het verpest heeft voor de rest, komt vervolgens de volgende generatie die wel goede bedoelingen heeft. Als vervolgens die generatie niet wordt geaccepteerd door de samenleving kan ik mij voorstellen dat ze denken van "jij een bitch? Wij een bitch".
Dat zeg ik niet. Maar het is ook nogal makkelijk om te zeggen dat bepaalde Nederlanders onder dezelfde omstandigheden wel goed functioneren. Ik zeg enkel dat je het niet kan vergelijken, omdat buitenlanders nog weer andere factoren hebben die tegen hun werken.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:39 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Sorry, je hebt gelijk, die lieve jongens kunnen er niks aan doen
Nee.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:38 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Als er hier bijv. een meisje in Dordrecht wordt omgebracht, dan springt het hele Nederlandse volk op de barricade. Zijn wij verantwoordelijk voor wat die mongool in Dordrecht doet?
Dat reken'foutje' is opzettelijk, en dat woord hoort zo geschreven te worden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit 18 jarig grietje kan in ieder geval wel beter spellen en rekenen dan jij.
Het is niets anders dan de westerse waarden ononderhandelbaar achten, immigranten opnemen uit een positie van sterkte. Dat brengt vanzelf al mee dat waar de waarden van immigranten botsen met de waarden van het ontvangende land, het ontvangende land wint. Een gezond uitgangspunt.quote:De laatste zin kan ik sowieso weinig van maken.
http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,720929,00.htmlquote:Showman mit Popstar-Manieren
Mit wachsendem Erfolg macht der Rechtspopulist seit sechs Jahren in seiner Heimat lautstark Front gegen islamische Einwanderer, den Bau von Moscheen und die EU-Verhandlungen mit der Türkei. 2006 erhielt seine Partei auf Anhieb neun von 150 Parlamentssitzen. Bei den letzten Wahlen im Juni wurde seine Fraktion mit 24 Abgeordneten sogar drittstärkste Kraft der niederländischen Politik. Inzwischen ist es in unserem Nachbarland schon soweit, dass nur mit Duldung des seltsamen Herrn Wilders überhaupt regiert werden kann.
Dass es zu ähnlichen Verhältnissen einmal in Deutschland kommt - davon träumen hierzulande einige rechtskonservative Politiker um Stadtkewitz, der vor kurzem die Gründung einer Partei "Die Freiheit" angekündigt hat. Doch eine Erfolgsgeschichte wie des holländischen Koran-Kritikers wird es in Deutschland wohl kaum geben. Das hat erstens etwas mit Wilders selbst zu tun. Er ist ein Showman mit Popstar-Manieren, eloquent, weltläufig und gut aussehend; außerdem besitzt er hervorragende Kontakte nach Israel sowie in die USA. Ein Politiker mit solchem Charisma ist am rechten Rand Deutschlands derzeit nicht in Sicht. Thilo Sarrazin, dessen Buch heute bei der Veranstaltung in Berlin zum Verkauf auslag, wirkt gegen den machtbewussten niederländischen Provokateur wie ein verbissener Querdenker.
quote:Er sprach ruhig, sehr ruhig, fast kalt
Entsteht hier, an diesem Samstag in Berlin, so etwas wie eine rechte Konkurrenz für die Union? Wohl - noch - nicht. Dazu fehlt das rednerische Potential, ein Stadtkewitz ist kein Geert Wilders. Wer aber die Säle gesehen hat, die der SPD-Politiker Thilo Sarrazin füllt, der ahnt: Es könnte bald etwas in dieser Richtung kommen. Merkel muss gewarnt sein.
Wilders hat es in den Niederlanden geschafft. Er ist Dulder einer rechtsbürgerlichen Koalition, die christdemokratische CDA hat sich über ihn zerstritten und am Ende ihm ergeben. Die Zuwanderung soll nun begrenzt werden, ein Burka-Verbot kommen, so sieht es die Vereinbarung der Koalition aus Rechtsliberalen und CDA vor.
Warum der Mann Erfolg hat, ist in Berlin zu besichtigen. Wilders ist kein lautstarker Demagoge. Er spricht ruhig, sehr ruhig, fast kalt. Manche Teile erinnern mit seinen Verweisen auf Islamwissenschaftler und Politologen eher an einen Universitätsvortrag. Der Islam und immer wieder der Islam - das durchzieht seine Rede. Er sei nicht nur eine Religion, "sondern vor allem eine politische, gefährliche Ideologie". Es gebe moderate Muslime, aber die politische Ideologie des Islam sei nicht moderat "und soll nie moderat werden und hat - leider - globale Dimensionen".
Es ist die klassische Rhetorik des Populisten, die Wilders beherrscht. Da das Establishment in Politik, Kirchen, Justiz und Medien. Hier der Mann, der angeblich die Wahrheit des Volkes ausspricht. "Islam oder Freiheit, das bedeutet ihnen nicht wirklich was - aber uns", sagt er unter dem Jubel der Zuhörer. Der Islam bedeute weniger Rechte für Frauen, weniger Rechte für die Ungläubigen, er breite sich aus durch die Waffe oder durch Einwanderung. "Das gesamte politische Establishment setzt unsere schwer errungene Freiheit aufs Spiel", ist ein typischer Wilders-Satz an diesem Nachmittag.
Wilders versteht, alles miteinander zu verweben. "Der Islam ist der Kommunismus der Gegenwart", sagt er. Um kurz darauf zu erklären, man sei dabei, dieselben Fehler wie am Ende der Weimarer Republik zu wiederholen, als diese sich dem Nationalsozialismus ergab. Die habe sich geweigert, für die Freiheit zu kämpfen und sei am Ende von einer totalitären Ideologie überrollt worden.
Ik zie nu hoe je de zin bedoeld had inderdaad. Snapte niet erg veel van de zinsconstructie, vandaar dat ik het las als zijnde 3e persoons enkelvoud. Dan zou het wel met een t zijn.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat reken'foutje' is opzettelijk, en dat woord hoort zo geschreven te worden.
Noem dat 'alles' eens want ik denk dat je weer enorm aan het overdrijven bent.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is de hoop van iedereen. Is dat dan een reden om op een partij te stemmen, die de schuld van alles bij de islam legt in plaats van bij de sociale omstandigheden?
Files zijn de schuld van moslims. 24-uurs luiers? Moslims! Een te groot ambtenarenapparaat? Moslims! Haaruitval? Blame de moslims!quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Noem dat 'alles' eens want ik denk dat je weer enorm aan het overdrijven bent.
Je brengt het als grap, maar Wilders heeft dat files argument echt een keer gebruikt...quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Files zijn de schuld van moslims. 24-uurs luiers? Moslims! Een te groot ambtenarenapparaat? Moslims! Haaruitval? Blame de moslims!
Echt? Heb wel een keer zoiets gehoord, maar toen dacht ik dat het een grapje was.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je brengt het als grap, maar Wilders heeft dat files argument echt een keer gebruikt...
Ja, alleen ging het dan om buitenlanders en niet moslims.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Echt? Heb wel een keer zoiets gehoord, maar toen dacht ik dat het een grapje was.
Wat is ook een eikel, die Wilders. Mensen als hij moeten eigenlijk worden opgesloten voordat ze echt kwaad kunnen doen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, alleen ging het dan om buitenlanders en niet moslims.
"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, zijn uiteindelijk direct gerelateerd aan migranten."
Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008
Oke misschien niet zo direkt als ik in mijn hoofd had, maar het blijft een kwalijke uitspraak.
Ik zal zien of ik ook wat eenvoudiger zinsconstructies in mijn repertoire heb.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zie nu hoe je de zin bedoeld had inderdaad. Snapte niet erg veel van de zinsconstructie, vandaar dat ik het las als zijnde 3e persoons enkelvoud. Dan zou het wel met een t zijn.
Dat was een ad hominem.quote:En dat opzettelijke rekenfoutje was enorm grappig ja...
Het auto-bezit onder Schultenbrau-drinkende-PVV-ers is veel hoger, dus Wilders kan beter zijn achterban deporteren.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:19 schreef Klaudias het volgende:
In moslimgezinnen blijft de vrouw vaak thuis en gaat de man werken. In een modern niet-moslim gezin werken vaak beide partners. Tegenwoordig hebben deze partners vaak ook beide een autootje. Daar komt nog bij dat moslims vaak in de stad gaan wonen en niet op het platteland. Dus ze wonen al veel dichter bij hun werk dan mensen op het platteland en hoeven minder te reizen.
Kortom: een hoog percentage moslims in een land is goed tegen files.
Moslimhaters passen in Serviëquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het auto-bezit onder Schultenbrau-drinkende-PVV-ers is veel hoger, dus Wilders kan beter zijn achterban deporteren.![]()
Vraag is alleen welk land zit te wachten op een stel Schultenbrau-drinkende-Tokkies?![]()
Rwanda misschien?
Ik heb liever correcte zinsconstructies.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik zal zien of ik ook wat eenvoudiger zinsconstructies in mijn repertoire heb.
Dat zou het nog steeds zijn als je 18 jarig grietje had gezegd.quote:Dat was een ad hominem.
Ja, maar in Rwanda hebben ze nooit files en files zijn een teken van welvaart, dus laten we ze daarheen sturenquote:
Flauw, erg flauw.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het auto-bezit onder Schultenbrau-drinkende-PVV-ers is veel hoger, dus Wilders kan beter zijn achterban deporteren.![]()
Vraag is alleen welk land zit te wachten op een stel Schultenbrau-drinkende-Tokkies?![]()
Rwanda misschien?
Goh, wat een niveautje weer.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Rwanda misschien?
Hetgeen mutatis mutandis natuurlijk net zo hard geldt voor PVV-stemmers en de islam, he?quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:50 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Goh, wat een niveautje weer.
Die minachting zegt natuurlijk wel meer over degenen die dit soort dingen roepen dan de mensen waarover ze dit roepen.
"Maar zij doen het ook!!!"quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hetgeen mutatis mutandis natuurlijk net zo hard geldt voor PVV-stemmers en de islam, he?
Precies: "We mogen de moslims als tweederangsburgers behandelen want in Saoedie Arabië mag je ook geen kerk bouwen!"quote:
Ik drink nog een kopje espresso-koffie, dan heb ik meestal meer inspiratie en probeer het dan nog eens.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Flauw, erg flauw.
Kun je niet beter?
Jij Klasse-verrader!quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik drink nog een kopje espresso-koffie, dan heb ik meestal meer inspiratie en probeer het dan nog eens.
Op zondag heb ik altijd te weinig inspiratie.
Klinkt simpel, maar dat is trouwens wel wat Wilders veroorzaakt.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |