Maar goed. We veranderen weer van onderwerp.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:39 schreef Lamon. het volgende:
[..]
http://www.depers.nl/binn(...)oran-verbranden.html
Mensen vergeten snel he?
Nee, je hebt ongelijk en wil van onderwerp veranderen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Maar goed. We veranderen weer van onderwerp.
Jij bent het toch echt die van onderwerp verandert. Kijk maar eens naar de topictitel! Het onderwerp van deze topic gaat niet over de koranverbranding of Fitna, maar over de speech van Wilders in Berlijn.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:42 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Nee, je hebt ongelijk en wil van onderwerp veranderen.
Hij wilde symbolisch de Koran verbranden, deze `vrijheidsprediker`.
Die speech staat haaks op met wat voor persoon we te maken hebben, iemand die haat zaait, iemand die duidelijk psychologisch in de war is door bedreigingen van extremisten en nu het idee heeft dat de Islam, en straks iedere volger van dat geloof in oorlog is met de Westerse samenleving.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij bent het toch echt die van onderwerp verandert. Kijk maar eens naar de topictitel! Het onderwerp van deze topic gaat niet over de koranverbranding of Fitna, maar over de speech van Wilders in Berlijn.
Hetgeen ik daarover heb gesteld blijft simpelweg staan.
![]()
Als je net zo onsamenhangend denkt als je schrijft, hou ik mijn hart vast.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:55 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Die speech staat haaks op met wat voor persoon we te maken hebben, iemand die haat zaait, iemand die duidelijk psychologisch in de war is door bedreigingen van extremisten en nu het idee heeft dat de Islam, en straks iedere volger van dat geloof in oorlog is met de Westerse samenleving.
En tussen de regels door lees je de schijnheiligheid, aangezien hij zelf zeker niet wacht op vrijheid van meningsuiting maar simpele haatzaaierij om zijn onvrede te richten op een bepaalde doelgroep. En om de zaak om te keren en net te doen alsof de Islam vergelijkbaar is met nazi-duitsland is te idioot voor woorden...hij zoekt een grote en niet in 1 definitie te pakken doelgroep uit, niet zij.
Zwaktebod, omdat je iets niet kunt snappen. Geeft niet, ik vergeef het je.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Als je net zo onsamenhangend denkt als je schrijft, hou ik mijn hart vast.
Volgens mij heb je geen kennis genomen over hetgeen ik in deze topic stel.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:55 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Die speech staat haaks op met wat voor persoon we te maken hebben, iemand die haat zaait, iemand die duidelijk psychologisch in de war is door bedreigingen van extremisten en nu het idee heeft dat de Islam, en straks iedere volger van dat geloof in oorlog is met de Westerse samenleving.
En tussen de regels door lees je de schijnheiligheid, aangezien hij zelf zeker niet wacht op vrijheid van meningsuiting maar simpele haatzaaierij om zijn onvrede te richten op een bepaalde doelgroep. En om de zaak om te keren en net te doen alsof de Islam vergelijkbaar is met nazi-duitsland is te idioot voor woorden...hij zoekt een grote en niet in 1 definitie te pakken doelgroep uit, niet zij.
Niet zo gek voor een verhaal dat over Islam en islamisering gaat.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:31 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
73x het woord Islam of Islamisering.
Even los van Wilders.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:59 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Zwaktebod, omdat je iets niet kunt snappen. Geeft niet, ik vergeef het je.
Tuurlijk.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:03 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Even los van Wilders.
De islam is een groot gevaar voor onze samenleving. Dat is zonneklaar.
Nou, beste onnozelaar.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:06 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Ik leef iedere dag in angst.
Sorry, ik ben wel tevreden wat ik over dit gebeuren te melden heb, en ga geen welles/nietus spelletje spelen.
Als jij dat vindt, moet je vooral die gedachte houden, dan komt het vast goed...
Het gros van de Islam zijn losers. Ze zijn geen militaire bedreiging a la de USSR of Duitsland. Onze enige zwakte zit hier in onszelf.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:10 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nou, beste onnozelaar.
Heb je enig idee wat de islam propageert? Nee he.
Elke godsdienst kan een gevaar zijn als mensen het voor de verkeerde doeleinden gebruikt. Als de christenen de bijbel letterlijk zouden nemen, zou een flink deel van onze bevolking ondertussen gestenigd zijn.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:10 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nou, beste onnozelaar.
Heb je enig idee wat de islam propageert? Nee he.
De islamitische landen stellen militair geen reet voor. Hun cultuur is echter sterk, en het is die cultuur die gevaarlijk is, althans als je hecht aan de westerse verworvenheden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:12 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Het gros van de Islam zijn losers. Ze zijn geen militaire bedreiging a la de USSR of Duitsland. Onze enige zwakte zit hier in onszelf.
De ene godsdienst is de andere niet. Het gaat niet alleen om 'misbruik', het gaat ook gewoon om de kernwaarden van de godsdienst. De kernwaarden van de islam botsen met de kernwaarden van post-christelijk Europa.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Elke godsdienst kan een gevaar zijn als mensen het voor de verkeerde doeleinden gebruikt. Als de christenen de bijbel letterlijk zouden nemen, zou een flink deel van onze bevolking ondertussen gestenigd zijn.
Inderdaad! De politieke Islam heeft hier zeer grote invloed, getuige ook de gigantische hoeveelheid moslims in Nederland! In 2050 bevat deze groep waarschijnlijk acht procent van onze bevolking (dat zijn dus iets van 10 extra pvda zetels he, Nederland gaat er aan!), denk je in wat voor een gigantische invloed deze groep kan hebben, ze willen immers het liefst alle westerlingen kapotmaken (kijk maar naar al die slachtpartijen rondom moskeeen, swarmatenten enzo).quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:03 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Even los van Wilders.
De islam is een groot gevaar voor onze samenleving. Dat is zonneklaar.
is dit nu de bewering die jij doet, dat in de bijbel staat dat christenen mensen moeten stenigen? Worden zij dan daartoe opgedragen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Elke godsdienst kan een gevaar zijn als mensen het voor de verkeerde doeleinden gebruikt. Als de christenen de bijbel letterlijk zouden nemen, zou een flink deel van onze bevolking ondertussen gestenigd zijn.
Dat is de discussie niet. De discussie is of de islam ideologisch gezien gevaarlijk is. Ik antwoord daar volmondig ja op. Wat is jouw antwoord?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:22 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Inderdaad! De politieke Islam heeft hier zeer grote invloed, getuige ook de gigantische hoeveelheid moslims in Nederland! In 2050 bevat deze groep waarschijnlijk acht procent van onze bevolking (dat zijn dus iets van 10 extra pvda zetels he, Nederland gaat er aan!), denk je in wat voor een gigantische invloed deze groep kan hebben, ze willen immers het liefst alle westerlingen kapotmaken (kijk maar naar al die slachtpartijen rondom moskeeen, swarmatenten enzo).
fok! OPEN JE OGEN!
Nee. De PVV echter, die is ideologisch wel gevaarlijk aangezien zij 25 zetels hebben en moslims niet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:30 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is de discussie niet. De discussie is of de islam ideologisch gezien gevaarlijk is. Ik antwoord daar volmondig ja op. Wat is jouw antwoord?
Worden er in Nederland mensen gestenigd dan?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
is dit nu de bewering die jij doet, dat in de bijbel staat dat christenen mensen moeten stenigen? Worden zij dan daartoe opgedragen?
Of een ideologie al dan niet gevaarlijk is heeft vrij weinig te maken met het zetelaantal dat men bezit.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:38 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee. De PVV echter, die is ideologisch wel gevaarlijk aangezien zij 25 zetels hebben en moslims niet.
[..]
je draait de boel om, gevaar is zeker afhankelijk van de invloed die dit gevaar heeft.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Of een ideologie al dan niet gevaarlijk is heeft vrij weinig te maken met het zetelaantal dat men bezit.
Ook jij probeert op deze manier weer te doen of de islam niet gevaarlijk is, omdat men geen zetels heeft. Ik kan me niet voorstellen dat je echt een voorstander van de islam bent. Dus vandaar ook de vraag aan jou: wat vind je van de islam, en zou je het wenselijk vinden als we volgens de regels van de islam gaan leven in dit land?
Ik ben nergens onder de indruk van wat moslims presteren. Zelfs genoeg kinderen maken voor de verovering van Europa schijnt niet te gaan lukken:quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De islamitische landen stellen militair geen reet voor. Hun cultuur is echter sterk, en het is die cultuur die gevaarlijk is, althans als je hecht aan de westerse verworvenheden.
http://www.theglobeandmail.com/news/world/article711186.ecequote:1. The Islamic baby boom. The great sine qua non of Mr. Steyn's argument is the idea that Muslims have more children than the rest of us. His article is based on a claim he has made repeatedly, including in a bestselling book, that Europe will have a plurality of Muslims, perhaps 40 per cent of the population, by 2020.
This number appears to have been plucked from space. Here's the reality, which you can easily look up: Slightly more than 4 per cent of Europe's population is “Muslim,” as defined by demographers (though about 80 per cent of these people are not religiously observant, so they are better defined as secular citizens who have escaped religious nations).
It is possible, though not certain, that this number could rise to 6 per cent by 2020. If current immigration and birth rates remain the same, it could even rise to 10 per cent within 100 years.
But it won't, because “Muslims” don't actually have more babies than other populations do under the same circumstances. The declining population-growth rates that will lead Europe to a falling overall population in seven years – as I documented here two weeks ago – are not confined to native populations. In fact, immigrants from Muslim countries are experiencing a faster drop in reproduction rates than the larger European population.
A recent study, Religiousness and Fertility among European Muslims, by demographers Charles Westoff and Tomas Frejka, documents this. Populations need to have 2.1 children per family to keep from shrinking. Among Turks in Germany – one of the longest-standing Muslim immigrant populations in Europe – the rate has fallen to 1.9 children from 4.4 in 1970. Turks in Switzerland also have 1.9, while those in the Netherlands have 1.6, fewer than white British people do. Muslim women in France have 2.2 children, barely more than non-Muslim women there, and that number is falling.
Justin Vaisse of France's Foreign Ministry has shown that fertility rates among immigrant populations (wherever they're from) fall to the same levels as the host country within two generations. In Europe's long-standing Muslim-majority countries of Albania and Kosovo, fertility rates are 1.8 and populations are shrinking. Religious faith often acts as a prophylactic: In revolutionary Iran, rates have plunged to less than 2.1 from almost 6 in the 1980s. Wherever people are educated and prosperous, fertility falls to the same low level.
Wilders is wel links maar niet gek dus die uitkeringen kun je wel op je buik schrijven.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:25 schreef magnifor het volgende:
Tja, ik heb het perfecte antwoord op Wilders. Het komende 20 jaar ga ik alle mogelijkheden benutten die Nederland mij biedt om te sparen en geld te verdienen. Denk aan uitkeringen die rechtstreeks naar mijn spaarrekening gaat enz enz. Als de tijd daar is steek ik een dikke vinger op naar wilders en verlaat ik het land. Kan ik in Turkije als een god leven met het geld dat ik hier ontvangen heb van werk en uitkeringen.
Wilders wil mij weg hebben? Prima!!!
Ik ben een eerlijke en hardwerkende Turk die geboren en getogen is hier in Nederland. Heb geen uitkeringen enzo maar door wilders gaat dat veranderen.
Er zal altijd wel mogelijkheden zijn om een uitkering te ontvangen. Ik wil eerst alles uitbuiten daarna vertrek ik.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:34 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Wilders is wel links maar niet gek dus die uitkeringen kun je wel op je buik schrijven.
Als ik een Turk zou zijn dan zou ik stande pede naar Turkije vertrekken en daar m'n geluk zoeken want de economie is daar nu booming dus veel kansen! Met wat innovatie en hard werken kun je daar nu veel bereiken.
Ik kan me niet heugen dat Wilders een broertje dood zou hebben aan eerlijke hardwerkende Turken (en waarom zou hij ook). Dat is volgens mij ook niet de groep waaraan de PVV haar opkomst te danken heeft.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:25 schreef magnifor het volgende:
Tja, ik heb het perfecte antwoord op Wilders. Het komende 20 jaar ga ik alle mogelijkheden benutten die Nederland mij biedt om te sparen en geld te verdienen. Denk aan uitkeringen die rechtstreeks naar mijn spaarrekening gaat enz enz. Als de tijd daar is steek ik een dikke vinger op naar wilders en verlaat ik het land. Kan ik in Turkije als een god leven met het geld dat ik hier ontvangen heb van werk en uitkeringen.
Wilders wil mij weg hebben? Prima!!!
Ik ben een eerlijke en hardwerkende Turk die geboren en getogen is hier in Nederland. Heb geen uitkeringen enzo maar door wilders gaat dat veranderen.
Nee, maar ik moet straks wel kiezen tussen twee nationaliteiten. Wat heb ik gedaan zodat ik moet kiezen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik kan me niet heugen dat Wilders een broertje dood zou hebben aan eerlijke hardwerkende Turken (en waarom zou hij ook). Dat is volgens mij ook niet de groep waaraan de PVV haar opkomst te danken heeft.
Dit 18 jarig grietje kan in ieder geval wel beter spellen en rekenen dan jij.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat komt omdat je een naief 1618 jarig grietje bent.
De goede verstaander begrijpt het heel goed. Wilders denkt dat als je immigranten overtuigdt van de waarde van de eigen cultuur tegemoet treedt, de problemen goeddeels opgelost zullen worden.
Voor mij was een andere vraag interessanter, namelijk wordt daartoe in de bijbel opgeroepen en is de onverschilligheid jegens de eigen dogma's daaruit het enige dat christenen weerhoudt zulke praktijken te bezigen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:38 schreef ethiraseth het volgende:
Worden er in Nederland mensen gestenigd dan?
Jij bent hier geboren? Dan ben je toch een nederlander? Zo moeilijk is het niet, hoor. En door je je af te vragen 'wat heb ik gedaan' plaats je jezelf in een slachtofferrol wat nergens op slaat.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:44 schreef magnifor het volgende:
[..]
Nee, maar ik moet straks wel kiezen tussen twee nationaliteiten. Wat heb ik gedaan zodat ik moet kiezen?
Waarom zou ik moeten kiezen? Waarom heb ik geen recht om twee nationaliteiten te hebben? Dus daarom vraag ik wat ik heb gedaan zodat ik moet kiezen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:09 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Jij bent hier geboren? Dan ben je toch een nederlander? Zo moeilijk is het niet, hoor. En door je je af te vragen 'wat heb ik gedaan' plaats je jezelf in een slachtofferrol wat nergens op slaat.
http://www.leidenuniv.nl/nieuwsarchief2/1768.htmlquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
is dit nu de bewering die jij doet, dat in de bijbel staat dat christenen mensen moeten stenigen? Worden zij dan daartoe opgedragen?
Ik snap je volledig, en wil je enkel nog even meegeven, dat niet iedere Nederlander voor dit soort onzin staat. Mensen kijken gewoon niet verder dan hun eigen auto, tuin en huis...ik vind het ook vervelend, maar dat is helaas hoe het werkt blijkbaar....quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:12 schreef magnifor het volgende:
[..]
Waarom zou ik moeten kiezen? Waarom heb ik geen recht om twee nationaliteiten te hebben? Dus daarom vraag ik wat ik heb gedaan zodat ik moet kiezen.
Als ik voor Nederland kies dan wordt ik als verrader gezien in Turkije, als ik kies voor Turkije dan wordt ik hier als verrader gezien. Ik wil gewoon niet kiezen.
Vertel. Wat zijn de kernwaarden van de islam? Wat zijn de kernwaarden van post-christelijk Europa? Wat zijn de kernwaarden van het christendom? En hoe verschillen die?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De ene godsdienst is de andere niet. Het gaat niet alleen om 'misbruik', het gaat ook gewoon om de kernwaarden van de godsdienst. De kernwaarden van de islam botsen met de kernwaarden van post-christelijk Europa.
Dat bepaalde christenen ook gevaarlijk zijn ben ik overigens ook geheel met je eens.
Je woont hier al je hele leven en dan zien ze je in Turkije als verrader? Please... Dan zouden ze dat nu ook al moeten vinden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:12 schreef magnifor het volgende:
[..]
Waarom zou ik moeten kiezen? Waarom heb ik geen recht om twee nationaliteiten te hebben? Dus daarom vraag ik wat ik heb gedaan zodat ik moet kiezen.
Als ik voor Nederland kies dan wordt ik als verrader gezien in Turkije, als ik kies voor Turkije dan wordt ik hier als verrader gezien. Ik wil gewoon niet kiezen.
Of je beschouwd jezelf als Nederlander, of je beschouwd jezelf als Turk. Punt uit. Mij lijkt het makkelijk aangezien je hier geboren bent.. Dus omdat je ouders wellicht uit Turkije komen, moet je jezelf ook maar als Turk beschouwen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:12 schreef magnifor het volgende:
[..]
Verdiep je dan gewoon helemaal niet in wereldculturen als je dat niet snapt...de wereld begint en eindigt niet bij Nederland..quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:24 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Je woont hier al je hele leven en dan zien ze je in Turkije als verrader? Please... Dan zouden ze dat nu ook al moeten vinden.
Je kiest voor het land waar je woont, werkt en wil blijven. Ik zie echt het probleem niet.
Ik wel, ik wil niet kiezen en ik ben van mening dat niemand mij mag dwingen om een keuze te maken tussen nationaliteiten. Maar goed, zeer waarschijnlijk kies ik gewoon voor de Turkse en verblijf ik een via verblijfsvergunning ofzo hier in Nederland. Schandalig eigenlijk.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:24 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Je woont hier al je hele leven en dan zien ze je in Turkije als verrader? Please... Dan zouden ze dat nu ook al moeten vinden.
Je kiest voor het land waar je woont, werkt en wil blijven. Ik zie echt het probleem niet.
Ze heeft niet compleet ongelijk hoor.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:28 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Verdiep je dan gewoon helemaal niet in wereldculturen als je dat niet snapt...de wereld begint en eindigt niet bij Nederland..
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat hij onder andere doelt op de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw, godsdienstvrijheid en de scheiding van kerk en staat.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Vertel. Wat zijn de kernwaarden van de islam? Wat zijn de kernwaarden van post-christelijk Europa? Wat zijn de kernwaarden van het christendom? En hoe verschillen die?
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:29 schreef magnifor het volgende:
[..]
Ik wel, ik wil niet kiezen en ik ben van mening dat niemand mij mag dwingen om een keuze te maken tussen nationaliteiten. Maar goed, zeer waarschijnlijk kies ik gewoon voor de Turkse en verblijf ik een via verblijfsvergunning ofzo hier in Nederland. Schandalig eigenlijk.
Dramaqueen, echt hoor. Ik kan best begrijpen dat hij een sterke verbondenheid met Turkije voelt maar dit zover door te trekken en jezelf als slachtoffer beschouwen gaat er bij mij niet in.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:28 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Verdiep je dan gewoon helemaal niet in wereldculturen als je dat niet snapt...de wereld begint en eindigt niet bij Nederland..
Inderdaad.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:29 schreef magnifor het volgende:
[..]
Ik wel, ik wil niet kiezen en ik ben van mening dat niemand mij mag dwingen om een keuze te maken tussen nationaliteiten. Maar goed, zeer waarschijnlijk kies ik gewoon voor de Turkse en verblijf ik een via verblijfsvergunning ofzo hier in Nederland. Schandalig eigenlijk.
Tjss, ik ben volledig geïntegreerd omdat ik hier ben geboren en getogen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:26 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Of je beschouwd jezelf als Nederlander, of je beschouwd jezelf als Turk. Punt uit. Mij lijkt het makkelijk aangezien je hier geboren bent.. Dus omdat je ouders wellicht uit Turkije komen, moet je jezelf ook maar als Turk beschouwen?Toppunt van niet integreren dit!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |