abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87105402
http://www.pvv.nl/index.p(...)wilders-berlijn.html

Heb het nog niet gelezen, maar ik hoorde net op de radio dat hij Duitsland specifiek waarschuwde voor de moslims, omdat ze te vergelijken zijn met de nazis in WW2. Juist Duitsland zou hier voor moeten waken.

:{ Ik lees het er nu even op na.

Ah:

quote:
There is one more striking parallel, but this is not a characteristic of the three political ideologies, but one of the West. It is the apparent inability of the West to see the danger. The prerequisite to understanding political danger, is a willingness to see the truth, even if it is unpleasant. Unfortunately, modern Western politicians seem to have lost this capacity. Our inability leads us to reject the logical and historical conclusions to be drawn from the facts, though we could, and should know better. What is wrong with modern Western man that we make the same mistake over and over again?
There is no better place to ponder this question than here in Berlin, the former capital of the evil empire of Nazi Germany and a city which was held captive by the so-called German “Democratic” Republic for over forty years.
pi_87105441
we should not sit with our hands in our lap dear friends!!

hij zegt dat van de nazi's niet letterlijk maar waarschuwt wel voor een herhaling van. Komt er dus wel op neer eigenlijk.

\/\/\/\/\/ dat stukje dus :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_87105454
"Are we about to repeat the fatal mistake of the Weimar Republic? Are we succumbing to Islam because our commitment to freedom is already dead? No, it will not happen. We are not like Frau Merkel. We do not accept Islamization as inevitable."

Ghehehehe.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:20:42 #4
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87105488
Wat een mongool is Wilders ook.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87105564
Wat een gozer
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87105605
Ik snap Wilders speeches vaak niet...

wat wil hij bv hier nou eigenlijk zeggen?

quote:
There is a lesson which we can learn in this regard from America, the freest nation on earth. Americans are proud of their nation, its achievements and its flag. We, too, should be proud of our nation. The United States has always been a nation of immigrants.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_87105628
CDA veel plezier met deze joker :D
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87105654
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:22 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Klinkt eerder pro-immigranten inderdaad. Al denk ik niet dat Wilders dat bedoelt? :?
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:24:21 #9
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_87105695
hoe zouden de CDA'ers hebben gestemd als dit vanmorgen al was gebeurt?
pi_87105709
quote:

[..]

Dus we moeten een voorbeeld nemen aan de VS en immigranten massaal toelaten? :{
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87105752
quote:

[..]

Pro-immigratie en een zo groot mogelijke vrijheid?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_87105771
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet helemaal.

Sowieso zijn die Engelse zinnen erg irritant lezen door de constructie en woordkeuze.
pi_87105818
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onder voorwaarden natuurlijk.
pi_87105858
Ik heb net even een aantal stukken gelezen, erg matige speech weer.
pi_87105886
het is eigenlijk best slecht geschreven terwijl de woorden vrij moeilijk zijn. Lijkt alsof het letterlijk woord voor woord vertaald is.

De pvv zou er goed aan doen iemand in te huren voor dit soort vertalingen, ze kunnen echt een stuk beter. (waarmee ik niet wil zeggen dat dit niet voor andere mensen of partijen of zo geldt, politici zijn vrij vaak slecht in het buitenland)
pi_87105894
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:26 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Onder voorwaarden natuurlijk.
Wilders is gewoon een domme eikel en ik schaam me dood voor die man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87105963
maar met de handen in de schoot zitten kan toch echt alleen in het Nederlands? Of is dat een acepptabel engels gezegde? Ik krijg het namelijk nergens gevonden, maar meestal blijk ik het in dit soort situaties fout te hebben :/
pi_87105979
Nja zo vreemd is het toch niet om de islam te vergelijker met de nazi's?

Beide bedreigen/bedreigden(de islam volgens geert ook) de vrijheid.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:29:42 #19
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_87105990
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:27 schreef oompaloompa het volgende:
het is eigenlijk best slecht geschreven terwijl de woorden vrij moeilijk zijn. Lijkt alsof het letterlijk woord voor woord vertaald is.

De pvv zou er goed aan doen iemand in te huren voor dit soort vertalingen, ze kunnen echt een stuk beter. (waarmee ik niet wil zeggen dat dit niet voor andere mensen of partijen of zo geldt, politici zijn vrij vaak slecht in het buitenland)
En un momento dado. Gewoon Johan Cruyff inhuren
pi_87106004
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders is gewoon een domme eikel en ik schaam me dood voor die man.
:')___!
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_87106008
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:29 schreef MouzurX het volgende:

Die vergelijking wordt hier ook vaak gemaakt met Wilders en de nazi's.
pi_87106010
quote:

het is een beetje vreemd om als extreem nationalistische populist te waarschuwen voor vroeger in duitsland :D
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:30:42 #23
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87106034
quote:

Maar als we dat een reden vinden om iets met het nazisme te vergelijken, dan is het wel duidelijk dat de PVV met nazisme vergelijken ook geen probleem kan zijn.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87106038
Slecht historisch besef van Wilders...

Een van de grootste problemen van de Weimar republiek was dat men daar dacht 'iets te moeten doen' tegen een vermeend gevaar van politieke verdeeldheid en 'on-duitse invloeden' en daarvoor wetgeving instelde die wetgeving via 'noodverordeningen' mogelijk maakte en buiten-parlementaire doorvoering van deze wetgeving...
de regering voerde gewoon beleid in zonderdat het parlement er zelf nog maar enigszins over te zeggen had...

De kabinetten van de Weimarer Reichstag werden gezien als 'Präsidial-kabinetten' die vooral regeerden op basis van het gezags van de Reichspresident en veelal zonder parlementaire meerderheid (de ultrarechtse HIndenburg was die Reichspresident, wie, toen hij stierf al zijn gezag overgenomen werd door de toenmalige Kanzler Hitler)... kort voorheen was al via de 'reichstag-brandverordening' ook het laatstereste parlemenataire invloed op regeringsbeleid verdwenen.

Dedictatuur van na 1933 was gebaseerd op een mogelijkheid een land te besturen zònderParlement die ingevoerd was tijdens de Weimar Republiek zélf en die was ingevoerd vanuit een 'Idee' dat 'men toch vooral dat moest doen omdat er zoveel 'bedreigingen' waren.

Als de situatie in de Weimarrepubliek iets leert is het op te passen voor bepaalde partijen die hard roepen over een vermeend Groot Gevaar (in de Weimar republiek voortal de 'angst' voor de communisten van de KPD die zo'n 15-20% van de stemmen hadden... daarnaast ook een vermeende afkeer van 'buitenlandse invloeden').

En die vervolgens dat als basis nemen om parlementaire vrijheden en de Rechtstaat af te schaffen omdat men toch vooral niet 'mocht toezien dat die Grote Gevaren wel eens de macht zouden grijpen'...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_87106044
quote:
Today I am here, however, to warn you for looming disunity. Germany’s national identity, its democracy and economic prosperity, is being threatened by the political ideology of Islam. In 1848, Karl Marx began his Communist Manifesto with the famous words: “A specter is haunting Europe – the specter of communism.” Today, another specter is haunting Europe. It is the specter of Islam.
Wat een enge man is het toch.

En onder het motto "als we het blijven herhalen zal men het vast ooit geloven":
quote:
I do know, however, that German culture, like that of neighboring countries, such as my own, is rooted in judeo-christian and humanist values.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')