quote:De Amerikaanse is ook 6 pagina's....Op donderdag 21 oktober 2010 12:17 schreef Individual het volgende:
Het waren 8 pagina's, maar Britten mogen graag overdrijven.![]()
quote:inderdaad Shivo, het heeft bij mij ook een jaar of 4 geduurt voordat ik precies wist wie wie was en ik echt betrokken raakte bij de politiek hier in NZ.Op vrijdag 22 oktober 2010 04:57 schreef Shivo het volgende:
Ik volg het nederlandse nieuws veel beter dan het VS nieuws, hoewel ik hier toch al ruim vier jaar ben. Gek eigenlijk, maar heeft ook te maken met dat wanneer je de politiekmechtnwel volgen, je ook kennis van het systeem en de poppetjes nodig hebt, en het duurt even voordat er is.
quote:Hmm ik zie het nu. Dit soort kaartjes zouden ze ook voor Laos moeten hebben... Handig!Op donderdag 21 oktober 2010 04:46 schreef Libris het volgende:
[..]
Het zijn huidige branden op Sumatra, en een zuid westelijke wind.
Klik hier voor een kaartje
quote:Het lokale nieuws is veelal gecensureerd dus echt veel nieuwswaarde heeft het niet. Nederlands nieuws volg ik wel alhoewel dat toch minder wordt...Op vrijdag 22 oktober 2010 04:31 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Gebruiken jullie eigenlijk nog veel andere Nederlandse sites? Ik ga weer terug naar Nederland dus ik hou het Nederlandse nieuws wel bij enzo, maar doen jullie dat ook nog?
quote:Ongeveer 50-50. Hoewel ik merkte dat ik de afgelopen maanden wat nieuws-moe was, wat betreft het Thaise nieuws. De eerste helft van het jaar heb ik dat zo intensief gevolgd (als in: ik ging de deur niet uit voordat ik was bijgelezen, begon 's morgens om 6 uur en las 's avonds voor het naar bed gaan nog een keer alles door), dat het lekker is om dat nu even niet te doen.Op vrijdag 22 oktober 2010 04:31 schreef Mini_rulez het volgende:
Gebruiken jullie eigenlijk nog veel andere Nederlandse sites? Ik ga weer terug naar Nederland dus ik hou het Nederlandse nieuws wel bij enzo, maar doen jullie dat ook nog?
quote:Ik had vraag 8 en 9 omgedraaid..Op vrijdag 22 oktober 2010 06:55 schreef maartena het volgende:
[..]
De Amerikaanse is ook 6 pagina's....
http://2010.census.gov/2010census/pdf/2010_Questionnaire_Info.pdf
Maar als je alleen of met z'n tweetjes bent, ben je na anderhalve pagina klaar.
quote:wonder dat die site nog niet gecrashed is, het zal daar een drukte van belang zijnOp zaterdag 23 oktober 2010 14:45 schreef Gaoxing het volgende:
Goh wat een verrassing: als ik naar wikileaks ga, krijg ik een pagina in het Thai
quote:nu.nlOp vrijdag 22 oktober 2010 04:31 schreef Mini_rulez het volgende:
quote:Ben nu in Nederland voor een paar weken, vlieg woensdag weer terug met nieuw contract op zakOp dinsdag 19 oktober 2010 23:23 schreef Denware het volgende:
Hallo nachtbrakers!
Ik ben op zoek naar iemand uit de Filipijnen die we mogen bellen op Radio 1 over de supertyfoon daar. Mensen in andere landen aan die kant van de wereld waar iets nieuwswaardigs gebeurd mogen zich ook melden op deniz@nualwakker.nl.
quote:Alleen vanuit landen dan waar wikileaks toegankelijk is dus. En Thailand en Laos horen daar bijvoorbeeld niet bijOp zaterdag 23 oktober 2010 20:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wonder dat die site nog niet gecrashed is, het zal daar een drukte van belang zijn
quote:Waarschijnlijk heb je er al eens eerder overgepost, maar hoe erg is de censuur in Laos en Thailand? en is dit alleen iva het internet of ook bijv. kranten, t.v. en radio?Op dinsdag 26 oktober 2010 14:12 schreef breaky het volgende:
[..]
Alleen vanuit landen dan waar wikileaks toegankelijk is dus. En Thailand en Laos horen daar bijvoorbeeld niet bij
quote:Alle media uitgegeven in Laos is gecensureerd. Dat betekent bijvoorbeeld dat de enige politiek partij nooit negatief in het beeld komt. Ook bijvoorbeeld issues met de Hmong zul je niet in de kranten tegen komen. Aan de andere kant wordt het internet niet gecontroleerd heb ik het idee. Alleen is wel zo dat de Thaise censuur 1-op-1 doorgegeven wordt naar Laos, omdat internet (in iedergeval via Lao Telecom) van Thailand betrokken wordt.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je er al eens eerder overgepost, maar hoe erg is de censuur in Laos en Thailand? en is dit alleen iva het internet of ook bijv. kranten, t.v. en radio?
quote:Mischien dat ze dan nog wel richting Luang Prabang komt? Ben nu nog trouwens in NL...morgen vlieg ik terug.Op woensdag 27 oktober 2010 15:47 schreef maartena het volgende:
@breaky - Mijn zus is vandaag aangekomen in Vientiane voor werk (ze reist een paar weken in de regio)..... zit jij in de buurt van Vientiane? Zo ja, dan stuur ik mijn zusje even langs voor een bak thee of zo.
Als ze tijd heeft
Edit: Ah nee, ik zie aan je sig dat je elders in het land zit. Heb al wel het Morning Glory Cafe gevonden op Google Maps
quote:Nee, volgens mij blijft ze in de hoofdstad. Ze werkt aan meerdere projecten in de regio, voornamelijk in Indonesië, maar voor deze trip moest ze dus ook naar Vietnam en Laos om kennis te maken met wat andere projecten die ze wellicht gaat overnemen.Op woensdag 27 oktober 2010 23:59 schreef breaky het volgende:
Mischien dat ze dan nog wel richting Luang Prabang komt? Ben nu nog trouwens in NL...morgen vlieg ik terug.
Ze is altijd welkom hoor voor een
verdikkeme, zondagmorgen vroeg en je hebt mijn dag nu al verpest Gaoxing.quote:
Waarom is dat erg? Weet jij waar pak em beet Pinksteren voor staat?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
verdikkeme, zondagmorgen vroeg en je hebt mijn dag nu al verpest Gaoxing.
Het ergste vind ik het feit dat waarschijnlijk 90% van de mensen die Halloween "vieren" buiten de US niet eens weten wat ze "vieren".
erg is een groot woord maar ik vind het gewoon raar om iets te vieren waarvan je de herkomst niet eens kent..en ja ik heb een gedegen christelijke opvoeding gehad dus wat Pinksteren is weet ik....maar dat denk je van Aller Zielenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:20 schreef Shivo het volgende:
[..]
Waarom is dat erg? Weet jij waar pak em beet Pinksteren voor staat?
inderdaad Individual, heel toevallig komen er behoorlijk wat rituelen terug die ook in de pagan en Romeinse godsdiensten voorkomen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:15 schreef Individual het volgende:
Als het feestje toch maar leuk is?
Halloween heeft ook meerdere oorsprongen dan alleen de christelijke.
Kerst ook trouwens.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:24 schreef wonderer het volgende:
Ik vier geen halloween, ik vier samhain
Ik wist niet eens dat Halloween een christelijke oorsprong heeft. Ik ken het eigenlijk alleen maar als begin-van-donkere-tijden-geesten-bangmaak-feestje.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:15 schreef Individual het volgende:
Halloween heeft ook meerdere oorsprongen dan alleen de christelijke.
Ja Gaoxing, dat is vals spelen he, zo kun je alles wel leuk makenquote:Op zondag 31 oktober 2010 03:52 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Bovendien is het hier in de buurt traditie dat er daarna gebbq'ed wordt en met zo'n 10 nationaliteiten is dat gewoon erg gezellig.
Krijg je niet zoveel mee van dan..quote:Op zondag 31 oktober 2010 06:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
Als alles goed gaat ga ik over 3 weken voor een wervelwind bezoek naar de US (Westkust, Noord Californie en Washington) , uit en thuis in een week.
Mijn eerste bezoek aan de US, ik ben benieuwd
klopt, het is ook een bezoek ivm mijn werk, Arcata in CA en Woodlands in WA staan op het programmaquote:Op zondag 31 oktober 2010 06:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Krijg je niet zoveel mee van dan..
De VS heeft toffe plekken. Denver is een coole stad.
Was ik nog vergeten te vertellen over de aangename hoeveelheid shochu die onze Japanse buren op tafel wisten te zetten. Soort van wodka vermomd als jus d'orange (oftewel een destillaat verpakt in tetrapak van bijna 2 literquote:Op zondag 31 oktober 2010 05:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ja Gaoxing, dat is vals spelen he, zo kun je alles wel leuk maken
quote:To preserve and enhance for the benefit of the public such features of Blackheath and its vicinity as are of particular beauty or historical, architectural or constructional interest; to protect from disfigurement or encroachment its open spaces, particularly the Heath.
Je zoekt ook wel een tijd uit dat het vaak regenachtig is in het Noord-Westen van de VS....quote:Op zondag 31 oktober 2010 06:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
Als alles goed gaat ga ik over 3 weken voor een wervelwind bezoek naar de US (Westkust, Noord Californie en Washington) , uit en thuis in een week.
Mijn eerste bezoek aan de US, ik ben benieuwd
In Australie hebben ze ook een plaatsje Blackheath, dit ligt in de Blue Mountains en daar is het volgens de gemiddelde Australier zo koud in de winter dat je met een berust hart de eerste en laatste letter van de naam weg kan halenquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:10 schreef Individual het volgende:
Vanaf vandaag ben ik trots lid van The Blackheath Preservation Trust.
[..]
Haha, nee volgens mij schommelt het daar, in de heuvels rond Sydney, 's winters rond de 5 graden maar daar in tegen zomers wel weer heerlijk warm.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:22 schreef Fogel het volgende:
En koud volgens een Australier is minder dan +25?
Ah, dat is toch waar de Cathedral of Ferns is? Elke keer als we daar zijn geweest, verzekerde iedereen ons dat het de week ervoor nog 30 graden was. Maar was het een graad of 4 (en als je in de tropen woont is dat heeel erg koud). Wel een erg mooi stukje van de wereldquote:Op dinsdag 2 november 2010 18:16 schreef rechtsedirecte het volgende:
In Australie hebben ze ook een plaatsje Blackheath, dit ligt in de Blue Mountains en daar is het volgens de gemiddelde Australier zo koud in de winter dat je met een berust hart de eerste en laatste letter van de naam weg kan halen
Het was hier 92 F, ofwel 33 C..... een beetje te warm voor de tijd van het jaar eigenlijk, maar door de droge lucht is het zeker zo tegen het eind van de middag wanneer het wat meer begint af te koelen echt enorm heerlijk!quote:Op woensdag 3 november 2010 00:49 schreef El_Matador het volgende:
Hier is het 28 graden. Heerlijk temperatuurtje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |