inderdaad Individual, heel toevallig komen er behoorlijk wat rituelen terug die ook in de pagan en Romeinse godsdiensten voorkomen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:15 schreef Individual het volgende:
Als het feestje toch maar leuk is?
Halloween heeft ook meerdere oorsprongen dan alleen de christelijke.
Kerst ook trouwens.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:24 schreef wonderer het volgende:
Ik vier geen halloween, ik vier samhain
Ik wist niet eens dat Halloween een christelijke oorsprong heeft. Ik ken het eigenlijk alleen maar als begin-van-donkere-tijden-geesten-bangmaak-feestje.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:15 schreef Individual het volgende:
Halloween heeft ook meerdere oorsprongen dan alleen de christelijke.
Ja Gaoxing, dat is vals spelen he, zo kun je alles wel leuk makenquote:Op zondag 31 oktober 2010 03:52 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Bovendien is het hier in de buurt traditie dat er daarna gebbq'ed wordt en met zo'n 10 nationaliteiten is dat gewoon erg gezellig.
Krijg je niet zoveel mee van dan..quote:Op zondag 31 oktober 2010 06:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
Als alles goed gaat ga ik over 3 weken voor een wervelwind bezoek naar de US (Westkust, Noord Californie en Washington) , uit en thuis in een week.
Mijn eerste bezoek aan de US, ik ben benieuwd
klopt, het is ook een bezoek ivm mijn werk, Arcata in CA en Woodlands in WA staan op het programmaquote:Op zondag 31 oktober 2010 06:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Krijg je niet zoveel mee van dan..
De VS heeft toffe plekken. Denver is een coole stad.
Was ik nog vergeten te vertellen over de aangename hoeveelheid shochu die onze Japanse buren op tafel wisten te zetten. Soort van wodka vermomd als jus d'orange (oftewel een destillaat verpakt in tetrapak van bijna 2 literquote:Op zondag 31 oktober 2010 05:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ja Gaoxing, dat is vals spelen he, zo kun je alles wel leuk maken
quote:To preserve and enhance for the benefit of the public such features of Blackheath and its vicinity as are of particular beauty or historical, architectural or constructional interest; to protect from disfigurement or encroachment its open spaces, particularly the Heath.
Je zoekt ook wel een tijd uit dat het vaak regenachtig is in het Noord-Westen van de VS....quote:Op zondag 31 oktober 2010 06:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
Als alles goed gaat ga ik over 3 weken voor een wervelwind bezoek naar de US (Westkust, Noord Californie en Washington) , uit en thuis in een week.
Mijn eerste bezoek aan de US, ik ben benieuwd
In Australie hebben ze ook een plaatsje Blackheath, dit ligt in de Blue Mountains en daar is het volgens de gemiddelde Australier zo koud in de winter dat je met een berust hart de eerste en laatste letter van de naam weg kan halenquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:10 schreef Individual het volgende:
Vanaf vandaag ben ik trots lid van The Blackheath Preservation Trust.
[..]
Haha, nee volgens mij schommelt het daar, in de heuvels rond Sydney, 's winters rond de 5 graden maar daar in tegen zomers wel weer heerlijk warm.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:22 schreef Fogel het volgende:
En koud volgens een Australier is minder dan +25?
Ah, dat is toch waar de Cathedral of Ferns is? Elke keer als we daar zijn geweest, verzekerde iedereen ons dat het de week ervoor nog 30 graden was. Maar was het een graad of 4 (en als je in de tropen woont is dat heeel erg koud). Wel een erg mooi stukje van de wereldquote:Op dinsdag 2 november 2010 18:16 schreef rechtsedirecte het volgende:
In Australie hebben ze ook een plaatsje Blackheath, dit ligt in de Blue Mountains en daar is het volgens de gemiddelde Australier zo koud in de winter dat je met een berust hart de eerste en laatste letter van de naam weg kan halen
Het was hier 92 F, ofwel 33 C..... een beetje te warm voor de tijd van het jaar eigenlijk, maar door de droge lucht is het zeker zo tegen het eind van de middag wanneer het wat meer begint af te koelen echt enorm heerlijk!quote:Op woensdag 3 november 2010 00:49 schreef El_Matador het volgende:
Hier is het 28 graden. Heerlijk temperatuurtje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |