abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87056345
Wat is Android? Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op de Linux-kernel en het Java-programmeerplatform. Het is ontwikkeld door Google en later door de Open Handset Alliance (OHA). Met de vrijgave van het Android-platform op 5 november 2007 werd ook de oprichting van de OHA aangekondigd. Dit samenwerkingsverband bestaat uit 34 hardware-, software- en telecommunicatiebedrijven die zich erop richten open standaarden voor mobiele apparaten te bevorderen. Hoewel Android op vele apparaten te vinden is (telefoons, muziekspelers, netbooks, e-readers), zal dit topic zich vooral richten op de telefoons. Dit betekent echter niet dat het verboden is om over de andere apparaten te praten! Die zijn juist ook heel interessant.
Aanpassingen van de fabrikant Er zijn verschillende versies van Android. De standaardversie van Google is niet aangepast door providers/fabrikanten. Deze versie verschijnt voornamelijk op telefoons met de Google Experience ('With Google'). Fabrikanten mogen Android vrij aanpassen, maar de telefoon is dan geen Google Experience telefoon meer. HTC is de eerste die dit gedaan heeft, bij de HTC Hero. Zij ontwikkelden de aangepaste versie van Android, genaamd 'HTC Sense.' Op deze manier heeft HTC ervoor gezorgd dat de Hero multi-touch en Flash 9 ondersteunt. Het nadeel is dat men Android niet draadloos kan updaten. Motorola heeft de MOTOBLUR-interface ontwikkeld voor Android, Samung TouchWiz en Sony Ericsson heeft ook een aangepaste versie van Android, genaamd Rachael.
Welke apparaten draaien er op Android? Android is beschikbaar op diverse soorten apparaten. Het is voornamelijk te vinden op telefoons, maar bijvoorbeeld ook op muziekspelers, e-readers en netbooks. Eens in de zoveel dagen wordt er wel een nieuw apparaat met Android aangekondigd, daarom staan ze niet in de OP. De beschikbare apparaten en het nieuws daarover zijn te vinden bij de onderstaande sites. Mocht je niet de sites willen afzoeken, dan kan je altijd in het topic even vragen wat op dit moment de meest interessante apparaten zijn.
Handige sites: http://www.androidplanet.nl/ - Android Planet - Nederlandse Android site http://www.androidworld.nl/ - Android World - Nederlandse Android site http://www.phandroid.com/ - Phandroid - Engelse Android site http://www.androidandme.com/ - Android And Me - Engelse Android site http://www.androidguys.com/ - Android Guys - Engelse Android site http://www.androidspin.com/ - AndroidSPIN - Engelse Android site, voornamelijk gericht op custom ROMs http://www.yourandroid.info/ - Your Android Info - Overzicht van vrijwel al het Androidnieuws
Twitter: http://twitter.com/cyanogen - Android modder http://twitter.com/maxisma - Android modder http://twitter.com/Official_Drizzy - Android modder http://twitter.com/dwang5 - Android modder http://twitter.com/stericson - Android modder http://twitter.com/benocharm - Android modder
Wat zijn die witte vierkanten met zwarte puntjes die ik overal op internet tegenkom? Dat zijn QR-Codes, een soort barcodes zoals je die in de supermarkt hebt. Met deze QR-Codes kun je heel gemakkelijk een app vinden. Het enige wat je moet doen, is even je camera richten op zo’n QR-Code met bijvoorbeeld het programma Barcodescanner (staat in de Market) en vervolgens krijg je de informatie uit de QR-Code gepresenteerd op je telefoon (meestal een link naar de Market).
Ik ben de looks van Android zat. Hoe kan ik deze aanpassen? Behalve dat je dingen als de achtergrond kunt veranderen, is er weinig mogelijk in Android. Echter zijn er programma’s die dit wél kunnen. Een voorbeeld is het programma Launcherpro. Dit is een soort schil over Android heen (vergelijkbaar met HTC Sense en Samsung TouchWiz). Met Launcherpro kun je veel kanten op. Zo kun je zelf kiezen hoeveel homescreens (bureaubladen) je wilt, wat voor achtergrond, iconen zonder tekst eronder of je eigen iconen instellen voor applicaties. Ook heeft Launcherpro widgets (handige dingen op je homescreen) zoals een mooie kalender en knoppen waarmee je met 1 druk de vliegtuigstand, wifi, Bluetooth etc. kunt in –en uitschakelen. Hieronder zie je een voorbeeld van een telefoonscherm met Launcherpro: Hieronder vind je de QR-Code voor Launcherpro:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie veel mensen pingen (gratis berichten sturen) op hun BlackBerry. Ik wil dit ook op mijn Android telefoon! Prima, ook dat kan Android! Je moet er nog wel even een programma voor installeren. De 2 meest populaire programma’s zijn WhatsApp en PingChat. Beide programma’s zijn er voor Android, Blackberries en iPhones. Als je met iemand wil pingen via deze programma’s, moet de ontvanger dus óók dat programma hebben. Let wel op: de berichten tussen de programma’s zijn niet uitwisselbaar; je kunt vanuit WhatsApp dus geen berichten sturen naar iemand die alleen PingChat heeft, of andersom. Verder moet je een internetabbo hebben op je telefoon aangezien de berichten via de internetverbinding verzonden worden. Hieronder vind je de QR-Codes voor respectievelijk WhatsApp en PingChat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke, ik heb nu een Android telefoon, wat zijn leuke/handige programma’s? Nu je een Android telefoon hebt, wil je natuurlijk wel ontdekken (en aan anderen showen) wát Android nou allemaal kan! Vandaar dat we hier een aantal programma’s noemen die erg handig of leuk zijn. AK Notepad Met dit programma kun je op eenvoudige wijze notities maken op je telefoon. Het programma is via de volgende QR-Code te vinden:
SPOILER
BuienAlarm Heb jij dat ook altijd? Ben je net 5 minuten buiten, begint het keihard te regenen, en natuurlijk heb je je paraplu niet meegenomen! Met dit programma is dat verleden tijd. BuienAlarm heeft automatisch een melding als er binnen een uur regen voorspeld is in je omgeving. Mooi op tijd om een paraplu mee te nemen dus! BuienAlarm kun je hier vinden:
SPOILER
Bump Wil je even snel (en op een grappige manier) een bestand sturen naar een iPhone of Android telefoon? Met Bump kun je dit doen! Het enige wat je hoeft te doen, is het bestand/de bestanden te selecteren en de ander een boks te geven. Nu zal het bestand overgestuurd worden! Bump is hier te vinden:
SPOILER
Chrome-to-Phone Soms zie je een toffe site op je computer en zou je die graag op je telefoon willen kijken. Of je komt een handig programma voor Android tegen op een site, maar de link ernaartoe is nogal lang en onhandig. Om die reden is Chrome-To-Phone bedacht. Met dit programma kun je met een druk op de knop in Firefox of Chrome direct de site die je op dat moment bekijkt, naar je telefoon sturen, waar deze geopend wordt. Om dit programma te gebruiken moet je wel even een plugin voor Chrome of Firefox downloaden, deze zijn hier (Chrome)en hier (Firefox)te vinden. Chrome-To-Phone (voor je telefoon dus) vind je hier:
SPOILER
eBuddy Veel Android telefoons hebben nog geen programma om op MSN, YIM, AIM of ICQ te komen. Het bekende eBuddy heeft nu een app gemaakt waarmee dit wel kan. Hij is te vinden via de volgende QR-Code:
SPOILER
Layar Layar is een zeer innovatief programma waarmee je dingen als winkels, te koop staande huizen, bakkerijen, banken etc. heel gemakkelijk kunt vinden. Hij zet namelijk je camera aan, en over de camerabeelden projecteert hij de lokaties van de dor jou gekozen items. Stel, je staat tegenover de Bakker Bart en je richt je camera op Bakker Bart, dan zul je in beeld een tekst zien die aangeeft dat de bakkerij zich voor je bevindt. Ook zijn er radarbeelden te zien waarin met puntjes aangegeven staat welke richting je op met kijken om een bepaald item te vinden. Layar is hier te vinden:
SPOILER
Linda Manager Een ding wat Android standaard niet heeft, is een file browser. Met een file browser kun je door alle mappen op je telefoon bladeren. Gelukkig is er Linda Manager, die deze taken op zich neemt. Je kunt dit programma hier vinden:
SPOILER
Google Navigation Jazeker, wij op Android hebben het geluk om een gratis navigatiepakket te hebben! Met Google Navigation kun je op een prachtige manier de weg naar een bestemming vinden. Zo laat hij bijvoorbeeld op een foto zien hoe de lokatie eruitziet als je er bijna bent, zodat je niet uren hoeft rond te rijden om de bestemming te vinden in een wijk. Er is 1 nadeel: je hebt een constante internetverbinding nodig om GN te gebruiken, dus in het buitenland is dit programma wat minder geschikt. Je kunt het hier vinden:
SPOILER
Shazam Heb jij dat ook wel eens? Zit je in de auto met een lekker nummer op de radio, vertelt de DJ niet hoe het nummer heet… Met Shazam is dat geen probleem! Hij kan namelijk nummers herkennen door ernaar te luisteren. Gewoon even een tijdje de telefoon bij de speaker houden en Shazam vertelt je wie de artiest is, hoe het nummer heet, op welk album het staat etc. Hier kun je Shazam vinden:
SPOILER
Wat is Froyo? Google geeft al zijn updates voor Android een naam. Alle namen beginnen met een letter uit het alfabet (beginnend bij A, daarna B etc.) en allemaal zijn het de Engelse woorden voor lekkernijen. Froyo is de codenaam voor versie 2.2 van Android en heeft als belangrijkste verbetering dat ie een stuk sneller is dan 2.1. In principe is 2.2 al een tijdje uit, echter hebben veel telefoons een speciale versie van 2.2 nodig, omdat de fabrikant (Samsung, Sony Ericsson, HTC) een schil om Android heeft zitten die ook geupdate moet worden. 2.2 Is dus nog niet voor elk type telefoon uit, maar het worden er wel steeds meer. Alle updates zijn ook gratis trouwens en zijn binnen 5 minuutjes geïnstalleerd. Om te checken of jij Froyo al kan installeren, ga je naar instellingen, Over (onderaan), Systeem software updates. Vervolgens druk je daar op de knop onderaan om te checken voor updates.
Wat is een taskkiller, wat kan ik ermee en wat zijn de voor –en nadelen? Een taskkiller kun je vergelijken met control-alt-delete in Windows. Je kunt hiermee programma’s die zijn blijven hangen, afsluiten. De taskkillers op Android kunnen echter meer. Zo kunnen ze bijvoorbeeld ook automatisch een programma afsluiten als deze even niet meer gebruikt wordt door de gebruiker. Het voordeel van een taskkiller is dat je een programma dat niet meer reageert (en dus niet meer af te sluiten is), tóch kan stoppen. Het nadeel van taskkillers is dat ze de normale werking van programma’s verstoren. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat hij een kalender constant uitschakelt, terwijl je deze op je homescreen hebt staan. Verder is het bij Android ook niet nodig om een programma te hebbendat automatisch programma’s die niet gebruikt worden, af te sluiten omdat Android dit uit zichzelf al doet, en ook beter dan de taskkillers.
Wat is rooten? Wat zijn custom ROMS? Op je telefoon kun je veel dingen doen. Er zijn echter een aantal beperkingen, die meestal door de fabrikant of door Android zelf zijn opgelegd. Zo kun je bijvoorbeeld niet een aantal zeer ingrijpende wijzigingen in Android aanbrengen. Als je je telefoon root (root is vergelijkbaar met de administratoraccount op Windows) kan dit allemaal wel. Je hebt in principe dus geen beperkingen meer. Eigenlijk heeft dit voor de meeste gebruikers weinig tot geen nut. Custom ROM’s zijn alternatieve versies van Android. Veel fabrikanten zetten hun programma’s en skins op hun telefoons, zoals HTC met Sense en Samsung met TouchWiz. Als je liever een kale Android telefoon wilt, dan kun je een custom ROM op je telefoon zetten. Uit zo’n custom ROM zijn alle overbodige dingen gesloopt zodat je als het ware de Androidversie krijgt ‘zoals Google het bedoeld heeft’. Handleidingen om custom ROM’s te downloaden en je telefoon te rooten kun je op internet vinden, met name op xdadevelopers.com.
Ik heb vandaag een Android telefoon gekocht, maar mijn accu is na een paar uur alweer leeg? Wat is dit? In de meeste smartphones van nu zitten Li-ion accu’s. Deze accu’s moeten als het ware ‘leren’. Dit houdt in dat je vooral in het begin de accu zo vaak mogelijk moet opladen. Het beste is dus om je telefoon bij elke mogelijkheid aan de lader te hangen. Bij andere types accu’s is het zo dat je de accu in het begin helemaal moet laten ‘leeglopen’ en em dan pas op moet laden, maar dat moet je bij een Li-Ion accu juist niet doen. Gewoon zo vaak mogelijk opladen dus (en niet alleen als ie (zo goed als) leeg is) en je zal de accuduur met sprongen vooruit zien gaan. Eén tot 3 dagen accuduur is gebruikelijk voor smartphone-accu’s.
Ik heb nu Android, maar ik heb geen idee hoe ik internet werkend krijg op mijn telefoon. Wat zijn de instellingen? Dit is afhankelijk van je provider. Wat je moet instellen, wordt de APN genoemd. Deze kun je instellen op de volgende manier: Instellingen, Draadloos en netwerken, Mobiele netwerken, Toegangspunten. Vervolgens druk je de Menutoets in en kies je voor Nieuwe APN. Daarna vul je de onderstaande gegevens in (verschilt dus per provider):
SPOILER
Vorig topic: Android #22 Met Whatsapp problemen en Angrybird beta release! De OP vind je hier HTC Desire topic: HTC Desire #25 HTC Hero topic: HTC Hero #12: Waar eindelijk 2.1 binnenkomt
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:21:59 #2
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87056606
De OP is een beetje verneukt :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_87056616
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:21 schreef automatic_ het volgende:
De OP is een beetje verneukt :D
ligt aan de wiki :{
pi_87056759

Android FTW :7.

(verkapte tvp)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:30:36 #5
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_87056877
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:26 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

Android FTW :7.

(verkapte tvp)
Die wil ik ook :@ waar heb je ze vandaan?
To doom or not to doom
pi_87057108
Mijn HTC HD2 is teruggestuurd ter reparatie (kutding liep steeds vast en viel gewoon uit en ging dan niet meer aan, moest je 10 minuten wachten ofzo.)

Dus als ie over 3(!) :') weken weer terug is, wil ik er meteen Android op...
Ben dat WINMO helemaal zat.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_87057117
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:30 schreef A-mineur het volgende:

Die wil ik ook :@ waar heb je ze vandaan?
http://shop.deadzebra.com/categories/Android
Maar Series 1 is (voor altijd :P) uitverkocht, is collectors item enzo. Serie 2 komt ergens in 2011 volgens mij.

Verschijnen wel (voor woekerprijzen) op eBay, al is 't dan de vraag of je echte hebt of een chineze kloon.
pi_87057702
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:37 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Mijn HTC HD2 is teruggestuurd ter reparatie (kutding liep steeds vast en viel gewoon uit en ging dan niet meer aan, moest je 10 minuten wachten ofzo.)

Dus als ie over 3(!) :') weken weer terug is, wil ik er meteen Android op...
Ben dat WINMO helemaal zat.
Goh. Windows Mobile :')

Een grotere faal bestaat niet.
pi_87057900
http://webwereld.nl/nieuw(...)-priv--gegevens.html

Twee op de drie Android apps sturen privégegevens door naar externe servers. Dat blijkt uit een mini-onderzoek van twee Amerikaanse universiteiten en Intel Labs.
pi_87058324
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:55 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Goh. Windows Mobile :')

Een grotere faal bestaat niet.
Echt zo :')

De HD2 is zo'n ongelofelijk mooi toestel, dus waarom ze in GODSNAAM de keus hebben gemaakt voor WINMO?
De Samsung Galaxy S is een beetje wat de HD2 had moeten zijn ;(

WINMO heeft ook bijna geen apps enzo. Echt waardeloos.
pi_87069422
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

http://shop.deadzebra.com/categories/Android
Maar Series 1 is (voor altijd :P) uitverkocht, is collectors item enzo. Serie 2 komt ergens in 2011 volgens mij.

Verschijnen wel (voor woekerprijzen) op eBay, al is 't dan de vraag of je echte hebt of een chineze kloon.
Post ik mijn Chinese kloon ook nog maar eens ;)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:14:35 #12
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_87069587
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:07 schreef Karstman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Vet :D Waar gekocht?
pi_87070509
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:14 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Vet :D Waar gekocht?
e-bay ofc.

sneeuwwitje komt natuurlijk van de AH
Whiskyplankje
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:50:13 #14
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_87070727
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zo krijgen we dit topic ook wel weer snel vol ;)
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_87074487
Ik hoop dat de Desire Z snel uitkomt. Op internet lees ik verschillende releasedata, varierend van 5 oktober tot week 44 (1-7 november). Maar 18 oktober hoor ik het vaakst, dus daar reken ik dan maar op.
pi_87077042
quote:

[ afbeelding ]

Android Power!
Links ook Chinese kloon :P.
Rechts uit Japan dacht ik.
Allebei eBay ook.
pi_87079373
Ik kreeg vanmiddag een hartverzakking door KPN. Kreeg met een smsje te horen dat de termijn waarin je je contract kon verlengen wordt verkort. Gelukkig is het zo als je bezwaar maakt toch 4 maanden de tijd hebt. *O* Ik ben niet van plan om nog 2 maanden langer te wachten op mijn HTC Desire HD :')
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:07:25 #18
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_87079746
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:19 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Android Power!
Links ook Chinese kloon :P.
Rechts uit Japan dacht ik.
Allebei eBay ook.
Toevallig het eBay linkje nog?
Ik zoek me te pletter, kan hem nog niet vinden ;(
pi_87080499
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:07 schreef Pino112 het volgende:

Toevallig het eBay linkje nog?
Ik zoek me te pletter, kan hem nog niet vinden ;(
Staat een paar posts hierboven he? http://toys.shop.ebay.com(...)trksid=p3286.c0.m301
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:42:55 #20
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_87081524
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:22 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Staat een paar posts hierboven he? http://toys.shop.ebay.com(...)trksid=p3286.c0.m301
Doh, zag op mn telefoon niet dat die link klikbaar was, excuus :@
pi_87082950
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:42 schreef Pino112 het volgende:

Doh, zag op mn telefoon niet dat die link klikbaar was, excuus :@
Oh, sorry, die link was trouwens niet goed, die laat er alleen twee van één eBay-seller zien.
http://toys.shop.ebay.com(...)trksid=p3286.c0.m282 is beter, ook wat goedkopere erbij.
pi_87083102
weet niet offet al gepost was maar FYI, even opletten op functies tijdens installeren van apps

bron DutchCowboys

quote:
Trojan-SMS voor Android Smartphones ontdekt

Di 10 augustus 2010 17:45, Redactie, 10095
Trojan-SMS voor Android Smartphones ontdekt

Kaspersky Lab heeft een programma gedetecteerd dat gezien kan worden als een Trojan-SMS voor smartphones die draaien op Google’s besturingssysteem Android. Een aantal mobiele apparaten is al besmet door de nieuwe trojan genaamd: Trojan-SMS.AndroidOS.FakePlayer.a.

Om Android smartphones binnen te dringen doet dit programma zich voor als een onschuldige mediaspeler-applicatie. Gebruikers worden gevraagd om een slechts 13Kb groot bestand met de standaard Android-extensie '.APK' te installeren. Eenmaal op de telefoon geïnstalleerd, gebruikt de Trojan het systeem om SMS-jes te versturen naar dure servicenummers, zonder dat de gebruiker daar iets van weet of toestemming voor heeft gegeven.

Het gevolg is dat de gebruiker opdraait voor de hoge SMS-kosten, die op de rekening van de cybercriminelen worden bijgeschreven.

Op dit moment is de Trojan-SMS categorie de meest voorkomende vorm van malware voor mobiele telefoons.

Trojan-SMS.AndroidOS.FakePlayer.a is echter de eerste die zich specifiek richt op het Android-platform. Hierbij moet wel worden opgemerkt dat er al enkele geïsoleerde gevallen bekend waren van Android-apparaten die besmet zijn geraakt met spyware.

"Volgens IT marktonderzoeker en analist IDC maken leveranciers van Android-apparaten momenteel de sterkste groei door van alle smartphonefabrikanten. Als gevolg daarvan verwachten we dat ook de hoeveelheid malware gericht op dat platform,snel zal toenemen", aldus de Mobile Research Group Manager bij Kaspersky Lab. "Kaspersky Lab ontwikkelt momenteel technologieën en oplossingen om dit besturingssysteem te beschermen en is van plan om begin 2011 Kaspersky Mobile Security for Android te lanceren."

Kasperksy raadt gebruikers aan om goed te letten op de functies waar een applicatie tijdens de installatie toegang voor vraagt.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_87083318
Maar je moet dus eerst een ongevraagde mediaspeler installeren om deze trojan te krijgen?
Wie doet dat nog?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 23:34:32 #24
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_87083896
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 23:20 schreef Vanyel het volgende:
Maar je moet dus eerst een ongevraagde mediaspeler installeren om deze trojan te krijgen?
Wie doet dat nog?
Stom genoeg meer mensen dan je denkt..
I picture your face.. In the back of my eyes
pi_87087056
M'n batterij van m'n Galaxy gaat wel snel leeg.. nachtje laden en de volgende avond moet ik 'm weer gaan laden.
Zie wel dat m'n internet aan staat.. (3G logo), maar kan het ook nergens uitzetten, als het mogelijk is.
Weet ook niet of dat ook batterij vreet.. weet iemand daar meer van ?

Zie ook bij m'n batterijgebruik, dat m'n weergave al op 60% staat, terwijl ik o.a helderheid al op het minimum heb gezet.. :?

[ Bericht 28% gewijzigd door seetjai op 02-10-2010 01:34:02 ]
pi_87088583
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 00:54 schreef seetjai het volgende:
M'n batterij van m'n Galaxy gaat wel snel leeg.. nachtje laden en de volgende avond moet ik 'm weer gaan laden.
Zie wel dat m'n internet aan staat.. (3G logo), maar kan het ook nergens uitzetten, als het mogelijk is.
Weet ook niet of dat ook batterij vreet.. weet iemand daar meer van ?

Zie ook bij m'n batterijgebruik, dat m'n weergave al op 60% staat, terwijl ik o.a helderheid al op het minimum heb gezet.. :?
Het scherm vreet gewoon batterij. Bij mij staat die ook altijd tussen de 60 en 80, ondanks minimale instellingen.

3g kost ook redelijk wat batterij. Dus de beste manier om te besparen is je scherm niet te vaak aanklikken, en 3g uitzetten wanneer je het niet gebruikt. (bijv met APNdroid, een appje).

Verder kan je nog wel wat instellingen aanpassen (updaten van je mail, sychronisatie van widgets enz), maar feit blijft dat je niet langer dan 2 dagen ermee gaat doen bij normaal actief gebruikt.
pi_87088602
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 23:11 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oh, sorry, die link was trouwens niet goed, die laat er alleen twee van één eBay-seller zien.
http://toys.shop.ebay.com(...)trksid=p3286.c0.m282 is beter, ook wat goedkopere erbij.
Seriously, wat moet je in godsnaam met die poppetjes?

Fanboys :p
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 08:49:54 #28
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_87089942
http://tweakers.net/nieuw(...)ndroid-mogelijk.html
quote:
Custom rom-makers kunnen binnenkort aan de slag met TaintDroid, een applicatie die in de gaten houdt welke info andere apps vanaf een Android-toestel versturen naar anonieme servers. TaintDroid werkt alleen in custom roms.
Nice :)
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 10:32:45 #29
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_87091097
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 02:04 schreef jampot het volgende:

[..]

Seriously, wat moet je in godsnaam met die poppetjes?

Fanboys :p
Ik zie het ook niet zo zitten. Als het bijna niks zou kosten wat misschien wel leuk geweest voor de gein.
Maar ik gun mensen hun plezier hoor. :)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_87091490
Achja, je moet je geld toch ergens aan uitgeven :7.
En dan staat er weer 's wat anders in de kast dan slechts boeken.
Soort van ehm... 'conversation piece'.
pi_87091575
Goed hier komt een erg raar probleem.
Onlangs heb ik een HTC Wildfire met Hi internet abbo aangeschaft.
Echter op een of andere manier krijgt geen één van de standaard aps (android browser/market/youtube app) verbinding met het internet.
Vervolgens heb ik even wifi aangezet en Opera (andere browser) gedownload en daarna wifi weer uitgezet.
Nu kom ik wel op het internet met Opera maar al de andere apps laten het nogsteeds afweten.
Iemand enig idee?

Heb al contact gehad met Hi maar aan die kant zit alles goed.
al geprobeerd:
- sim kaart in windows telefoon, internet werkte daar gelijk
- 3x fabrieksinstellingen reset
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_87093246
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 10:53 schreef DennisMoore het volgende:
Achja, je moet je geld toch ergens aan uitgeven :7.
En dan staat er weer 's wat anders in de kast dan slechts boeken.
Soort van ehm... 'conversation piece'.
neem dan een pygmee ofzo *)
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_87097267
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 10:32 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik zie het ook niet zo zitten. Als het bijna niks zou kosten wat misschien wel leuk geweest voor de gein.
Maar ik gun mensen hun plezier hoor. :)
$2.70 :s)
http://www.dealextreme.co(...)y.507~search.android
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:25:38 #34
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_87097617
quote:
Die heb ik dus gisteren besteld.
Ben benieuwd. :)
pi_87098930
quote:
ok. Das goedkoper dan een pygmee :')
pi_87103302
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:02 schreef FUFR het volgende:

[..]

ok. Das goedkoper dan een pygmee :')
Het is dan ook sleutelhangerformaat. En het eet beduidend minder dan een pygmee!
Whiskyplankje
pi_87103415
Is er eigenlijk backgrounded msn voor Android? Dus een app die gewoon in de achtergrond draait a la Nokia N900 (Maemo) integrated MSN for Conversations of zoals Blackberry heeft, en dat je dan een notificatie krijgt als iemand je msn't?

Of is het een app wat je constant op de voorgrond moet houden?
Of toch du vader?
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:23:18 #38
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_87105646
Als je eBuddy gebruikt, kun je de app gewoon "minimaliseren" (bij gebrek aan een beter woord hiervoor). Dan zie je alleen in de statusbalk een eBuddy icoon en krijg je automatisch een melding als iemand tegen je praat. Om eBuddy te minimaliseren druk je op de home-toets (die knop met het huisje).
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_87107660
Datzelfde geldt voor MSN Talk. Prima app ook verder.
pi_87107728
Ah, oke. Mooi :) Kan dat minimaliseren (bij gebrek aan beter woord ;)) eigenlijk bij elke app?
Of toch du vader?
pi_87107975
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:11 schreef Luchtkoker het volgende:
Ah, oke. Mooi :) Kan dat minimaliseren (bij gebrek aan beter woord ;)) eigenlijk bij elke app?
Het is niet zozeer minimaliseren, je keert gewoon terug naar je homescherm zonder de app af te sluiten. Aangezien je apps niet af kunt sluiten (omdat dat gewoon niet nodig is), draait alles dus op de achtergrond. Dit houdt in dat je in MSN gewoon door kunt blijven chatten, dat apps met notificaties je altijd kunnen waarschuwen of dat je altijd iets anders kunt doen terwijl je muziek streamt of met GPS een route opneemt. Apps die op de achtergrond niks hoeven te doen, doen ook daadwerkelijk niks (en verbruiken dus ook geen batterij).

Zodra het geheugen vol zit sluit Android uit zichzelf de apps af, die je al het langst niet hebt gebruikt of die het minst belangrijk is.
pi_87108118
Ja oke, ik snapte dat het eerder een soort backgrounding was. Maar check wat Devolution zei, vandaar zei ik minimaliseren. Ik deed er zelfs nog een knipoogje bij. ;(
Of toch du vader?
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:42:09 #43
45722 Dromer
pi_87108732
quote:
Ja, maar da's niet zo'n dure (vergelijkbare) als die van DennisMoore.
pi_87109792
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:42 schreef Dromer het volgende:

Ja, maar da's niet zo'n dure (vergelijkbare) als die van DennisMoore.
Mwoah, die's eigenlijk maar 5,57 euro http://shop.deadzebra.com(...)-Standard-Green.html :).
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:21:52 #45
45722 Dromer
pi_87109906
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:17 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Mwoah, die's eigenlijk maar 5,57 euro http://shop.deadzebra.com(...)-Standard-Green.html :).
Incl. verzendkosten? (zoals bij dealxtreme)
pi_87114846
Ik wil Froyo 2.2 installeren op mijn HTC Desire die momenteel op Android 2.2 loopt.
Ik heb op dit moment nog geen enkele modificaties gedaan aan mijn HTC Desire, het is dus zoals het was toen ik hem kocht (unbranded, simlock vrij), m.u.v. de officiële 2.2 update die ik heb geïnstalleerd toen die beschikbaar was. De reden dat ik niet eerder Froyo heb overwogen, is het hele vervallen garantie verhaal, ik had mijn HTC Desire net en had geen zin om direct de risico te lopen om tijdens het root proces mijn Desire te vernielen en daarbij ook mijn garantie te verliezen.

Nu heb ik mij ingelezen over de mogelijkheden tot het installeren van Froyo 2.2 op de HTC Desire en ben ik tot de conclusie gekomen dat er 2 methodes bestaan:

1. Manually installing (no root)
2. Rooting

Nu gaat mijn voorkeur uit naar de eerste methode omdat ik dan niet mijn HTC Desire hoeft te rooten en derhalve mijn garantie niet vervalt (correct me if i'm wrong), de tweede methode is beter omdat je dan meer mogelijkheden hebt.

Wie kan mij vertellen welke van de twee het meest betrouwbaar is of dat het geen verschil uitmaakt welke methode ik kies?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:58:59 #47
87334 lekzzz
pi_87115163
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:50 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik wil Froyo 2.2 installeren op mijn HTC Desire die momenteel op Android 2.2 loopt.

:?

Misschien ook maar in het Desire topic verder gaan, aangezien je daar ook gepost had ;)
pi_87115238
Froyo is toch met user-generated modificaties, bijv. HD recording die niet via officiële updates enabled worden?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_87116087
Nee, Froyo is de officiële Google-update van Android.
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:08:50 #50
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87119484
Android is leuk maar in november neem ik toch weer een iPhone ;( .
2000 light years from home
pi_87121540
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:08 schreef Merkie het volgende:
Android is leuk maar in november neem ik toch weer een iPhone ;( .
Ja? Want? Ik zit zelf te twijfelen of ik een telefoon met Android zou nemen, heb wel een iPhone gehad en heeft me altijd goed bevallen. Wat zijn je argumenten tegen Android?
Of toch du vader?
pi_87126658
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:49:33 #53
45722 Dromer
pi_87127221
Toch vond ik het leuker toen nog niet 'iedereen' (waarvan de helft niet snapt wat ze in handen hebben) een Android telefoon had.
  zondag 3 oktober 2010 @ 12:05:01 #54
102387 FUFR
schwung!
pi_87127575
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:49 schreef Dromer het volgende:
Toch vond ik het leuker toen nog niet 'iedereen' (waarvan de helft niet snapt wat ze in handen hebben) een Android telefoon had.
oh god, voel je je nu niet speciaal meer of zo :')
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:00:56 #55
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87129236
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 01:23 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Ja? Want? Ik zit zelf te twijfelen of ik een telefoon met Android zou nemen, heb wel een iPhone gehad en heeft me altijd goed bevallen. Wat zijn je argumenten tegen Android?
Android is lelijk. Maar verder heb ik geen tegenargumenten, wel voorargumenten voor de iPhone, zoals de beste telefooncamera die er bestaat, het mooiste en scherpste scherm dat er is, de goede batterij, geen gedoe met updates en het hoogwaardige design. Daarnaast heb ik twee jaar een eerste generatie iPhone gebruikt naar volle tevredenheid. En toen had ik de iPhone 4 in mijn handen en was ik verkocht.
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:36:00 #56
45722 Dromer
pi_87130329
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:05 schreef FUFR het volgende:

[..]

oh god, voel je je nu niet speciaal meer of zo :')
Dat zal het zijn. :P
Ik ben niet zo gek op trends waar iedereen aan meedoet omdat het hip is. Zoals de iPhone dus.
Waarschijnlijk heb ik wat minder de kuddegeest dan jij. ;)
pi_87130485
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:01 schreef Asskicker14 het volgende:
Froyo is toch met user-generated modificaties, bijv. HD recording die niet via officiële updates enabled worden?
In aanvulling op DennisMoore: wat jij bedoelt is denk ik CustomRoms erop, wat via rooten gebeurt.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_87136027
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:36 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik ben niet zo gek op trends waar iedereen aan meedoet omdat het hip is. Zoals de iPhone dus.
Er zit een verschil tussen trends gewoon niet volgen omdat het het gewoon niet waard is, en iets niet willen júist omdat het een trend is. Dat eerste is gewoon inderdaad wat minder "kuddegeest" hebben, dat tweede is gewoon recalcitrant/alto zijn. :')
Of toch du vader?
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:02:30 #59
319655 Uitdeelzak
Diverse smaken
pi_87136912
Ik wil binnenkort misschien een Android telefoon kopen, en ik vroeg me af of de HTC Wildfire een beetje een goede keus is. Want ik heb wel wat reviews gelezen waarin staat dat het scherm echt bagger is, maar ik zou het graag wel eens van jullie willen horen.
Alvast bedankt! :)
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:04:26 #60
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87136975
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:02 schreef Uitdeelzak het volgende:
Ik wil binnenkort misschien een Android telefoon kopen, en ik vroeg me af of de HTC Wildfire een beetje een goede keus is. Want ik heb wel wat reviews gelezen waarin staat dat het scherm echt bagger is, maar ik zou het graag wel eens van jullie willen horen.
Alvast bedankt! :)
Hier staan wat ervaringen:
HTC Wildfire #1 - Het kleine broertje van de Desire
pi_87137457
Wie hier heeft een Milestone? Want ik heb nog 2 accu's (waarvan 1 niet origineel) en een batterijklepje die je voor een zacht prijsje mag overnemen. Altijd handig natuurlijk, een volle accu achter de hand! ;)
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:24:49 #62
319655 Uitdeelzak
Diverse smaken
pi_87137598
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:04 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Hier staan wat ervaringen:
HTC Wildfire #1 - Het kleine broertje van de Desire
Thanks voor de link, heb het topic net even doorgelezen, veel positieve ervaringen ook.
Maar ik ben dus net de Samsung Galaxy 3/Apollo tegen gekomen en nu zou ik graag willen weten of deze kwalitatief beter is dan de Wildfire.
pi_87138716
Weet iemand een leuke gps-tracker voor android? Ik heb net een stuk gefietst en het lijkt me leuk de route terug te zien op google maps.
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:43:53 #64
164283 Luco
Buongiorno!
pi_87140273
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:59 schreef JoPiDo het volgende:
Weet iemand een leuke gps-tracker voor android? Ik heb net een stuk gefietst en het lijkt me leuk de route terug te zien op google maps.
Gewoon Google's eigen "My Tracks" voldoet niet?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:43:58 #65
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_87142261
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:00 schreef Merkie het volgende:

[..]

Android is lelijk. Maar verder heb ik geen tegenargumenten, wel voorargumenten voor de iPhone, zoals de beste telefooncamera die er bestaat, het mooiste en scherpste scherm dat er is, de goede batterij, geen gedoe met updates en het hoogwaardige design. Daarnaast heb ik twee jaar een eerste generatie iPhone gebruikt naar volle tevredenheid. En toen had ik de iPhone 4 in mijn handen en was ik verkocht.
Lelijk? Welke heb je dan precies bekeken? 1.6 op een magic ofzo?

Kijk eens naar de interface van een galaxy-s of een htc desire (hd)
Interface met animated effects, live-backgrounds, bewegende widgets, en gallery ziet er echt strakker uit dan iphone en ja ook i4 want een 4 inch scherm is stukken indrukwekkender dan een 3.5 inch no matter resolutie..
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_87142625
Iphone stockholmers hier in dit topic? Alles wat iphone kan android, andersom niet.
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:19:51 #67
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87143671
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:43 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Lelijk? Welke heb je dan precies bekeken? 1.6 op een magic ofzo?

Kijk eens naar de interface van een galaxy-s of een htc desire (hd)
Interface met animated effects, live-backgrounds, bewegende widgets, en gallery ziet er echt strakker uit dan iphone en ja ook i4 want een 4 inch scherm is stukken indrukwekkender dan een 3.5 inch no matter resolutie..
Ik heb een HTC Legend en heb vaak genoeg een Galaxy S of Desire in mijn handen gehad. Maar de UI is erg inconsistent en niet intuïtief. HTC Sense vind ik erg bloated en de telefoon-app erger ik me kapot aan.
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:37:13 #68
164283 Luco
Buongiorno!
pi_87144384
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:19 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik heb een HTC Legend en heb vaak genoeg een Galaxy S of Desire in mijn handen gehad. Maar de UI is erg inconsistent en niet intuïtief. HTC Sense vind ik erg bloated en de telefoon-app erger ik me kapot aan.
Enige waar dat door komt is doordat bepaalde knopjes op elke apparaat ergens anders zitten. Verder is het overal hetzelfde. Home, Return en een soort drop-down (show-up :+ op m'n Galaxy) waar je dezelfde opties in te zien zal krijgen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:51:24 #69
45722 Dromer
pi_87145065
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:36 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen trends gewoon niet volgen omdat het het gewoon niet waard is, en iets niet willen júist omdat het een trend is. Dat eerste is gewoon inderdaad wat minder "kuddegeest" hebben, dat tweede is gewoon recalcitrant/alto zijn. :')
And proud of it. B-)

quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:37 schreef Luco het volgende:

[..]

Enige waar dat door komt is doordat bepaalde knopjes op elke apparaat ergens anders zitten. Verder is het overal hetzelfde. Home, Return en een soort drop-down (show-up :+ op m'n Galaxy) waar je dezelfde opties in te zien zal krijgen.
Ik denk dat ie bedoelt dat de launcher/home app (zoals HTC sense) per telefoon verschilt.
Zelf vind ik het juist een goede zaak dat de boel er niet overal hetzelfde uitziet en je veel meer kunt personaliseren.
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:52:01 #70
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87145099
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:51 schreef Dromer het volgende:

[..]

And proud of it. B-)
[..]

Ik denk dat ie bedoelt dat de launcher/home app (zoals HTC sense) per telefoon verschilt.
Zelf vind ik het juist een goede zaak dat de boel er niet overal hetzelfde uitziet en je veel meer kunt personaliseren.
Nee hoor, op één telefoon is de UI al erg inconsistent.
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:55:02 #71
45722 Dromer
pi_87145277
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:52 schreef Merkie het volgende:

[..]

Okayy... dan moet die van de iPhone wel erg goed zijn, want na WM was Android voor mij een verlichting voor wat dat betreft.
pi_87146474
quote:

[..]

Op Android een andere UI gebruiken is niet echt raketwetenschap ofzo.
pi_87146534
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:43 schreef Luco het volgende:

[..]

Gewoon Google's eigen "My Tracks" voldoet niet?
guttegut, alsof ik je persoonlijk beledig :')
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:31:06 #74
164283 Luco
Buongiorno!
pi_87147427
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:16 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Je noemde Google Maps dus ik ging er vanuit dat je My Tracks al geprobeerd had :+.
pi_87151437
quote:

[..]

Ik vind cardiotrainer wel fijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_87154202
quote:

[..]

QFT :')
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:39:51 #77
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_87154329
quote:

[..]

MyTracks moet gewoon doen wat je vraagt. Maar Buddy runner is ook zoiets, kaartje van je track op google maps, met announcements elke x meter of y minuten.

MyTracksi gaf vandaag na het hardlopen trouwens wel fijn de route aan met van die marker points, maar de route zelf (die lijn) zie ik nu niet... Ook heb ik constant 20km/h gerend (I wish...) omdat ik route opnemen al had aangezet voor ik een gps signaal had, waardoor hij de vorige gemeten locatie als startpunt nam. Het geeft dan weer wel (als je een tts engine installeert) het aantal km en snelheid gesproken aan je door (ook tijdens afspelen van mp3).
  maandag 4 oktober 2010 @ 00:12:04 #78
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_87155453
quote:

[..]

Maar kan je dan concrete voorbeelden geven, ik ben wel benieuwd wat je inconsistent vindt?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_87156902
Hebben jullie ook, dat wanneer je een alarm wil instellen voor de volgende ochtend, en het nog geen 12 uur is, Android het alarm automatisch op de huidige dag, en niet de volgende houdt?

Dus stel het is zondagavond 10 uur, en ik wil de wekker zetten, maandag ochtend 8 uur. Als ik dan 8.00 intyp, is het alarm gezet voor volgende week zondagochtend, 8.00, ipv maandagochtend...

Or is it just me? :p
  maandag 4 oktober 2010 @ 07:00:08 #80
87334 lekzzz
pi_87158432
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:39 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

MyTracks moet gewoon doen wat je vraagt. Maar Buddy runner is ook zoiets, kaartje van je track op google maps, met announcements elke x meter of y minuten.

MyTracksi gaf vandaag na het hardlopen trouwens wel fijn de route aan met van die marker points, maar de route zelf (die lijn) zie ik nu niet... Ook heb ik constant 20km/h gerend (I wish...) omdat ik route opnemen al had aangezet voor ik een gps signaal had, waardoor hij de vorige gemeten locatie als startpunt nam. Het geeft dan weer wel (als je een tts engine installeert) het aantal km en snelheid gesproken aan je door (ook tijdens afspelen van mp3).
Ik vind ook dat zowel Mytracks als Buddyrunner niet heel accuraat zijn, of de gps? Zelf heb ik namelijk ook een gps-horloge en die doet het een stuk secuurder.
pi_87158515
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 01:09 schreef jampot het volgende:
Hebben jullie ook, dat wanneer je een alarm wil instellen voor de volgende ochtend, en het nog geen 12 uur is, Android het alarm automatisch op de huidige dag, en niet de volgende houdt?

Dus stel het is zondagavond 10 uur, en ik wil de wekker zetten, maandag ochtend 8 uur. Als ik dan 8.00 intyp, is het alarm gezet voor volgende week zondagochtend, 8.00, ipv maandagochtend...

Or is it just me? :p
er staan checkboxes onder de tijd, waar je de dagen uit kunt kiezen. tenminste, in HTC Sense
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:13:04 #82
302230 Elkouw
Chocoladekoekje
pi_87158862
Ik ken nog zo'n iemand die beweert dat de iPhone beter is. Die gasten leven in hun eigen wereld. Laat ie met trots de app store van Apple zien, niet wetende dat er een Android market is :')
pi_87158975
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 10:57 schreef Ame_thyst het volgende:
Goed hier komt een erg raar probleem.
Onlangs heb ik een HTC Wildfire met Hi internet abbo aangeschaft.
Echter op een of andere manier krijgt geen één van de standaard aps (android browser/market/youtube app) verbinding met het internet.
Vervolgens heb ik even wifi aangezet en Opera (andere browser) gedownload en daarna wifi weer uitgezet.
Nu kom ik wel op het internet met Opera maar al de andere apps laten het nogsteeds afweten.
Iemand enig idee?

Heb al contact gehad met Hi maar aan die kant zit alles goed.
al geprobeerd:
- sim kaart in windows telefoon, internet werkte daar gelijk
- 3x fabrieksinstellingen reset
kijk hier eens: http://www.androidworld.n(...)-trucs/apn-settings/
pi_87159517
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:00 schreef DennisMoore het volgende:
http://webwereld.nl/nieuw(...)-priv--gegevens.html

Twee op de drie Android apps sturen privégegevens door naar externe servers. Dat blijkt uit een mini-onderzoek van twee Amerikaanse universiteiten en Intel Labs.
TaintDroid of een vergelijkbaar programma zou ik dus wel handig vinden (voor pc is er b.v. Online Armor wat ik handig vind).
pi_87159759
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:36 schreef Dromer het volgende:

[..]

:D of zouden de mensen voor die telefoon gaan omdat het een goed ding is?
ik loop geen enkele hype achterna maar ben wel altijd in voor een zakelijk goed te gebruiken toestel, in dit geval de galaxy. Dat de halve wereld zo'n ding heeft vind ik absoluut niet spannend. Bellen moet ie en veul :7
pi_87159774
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:08 schreef Juup© het volgende:

[..]

TaintDroid of een vergelijkbaar programma zou ik dus wel handig vinden (voor pc is er b.v. Online Armor wat ik handig vind).
gewoon goed opletten tijdens het installeren werkt ook, de apps zeggen wat ze wel en niet gaan doen dus op dat moment kun je er nog voor kiezen niet te installeren.
pi_87160887
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:22 schreef FUFR het volgende:

[..]

gewoon goed opletten tijdens het installeren werkt ook, de apps zeggen wat ze wel en niet gaan doen dus op dat moment kun je er nog voor kiezen niet te installeren.
Dat snap ik.
pi_87160987
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:13 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat snap ik.
hey goed man ^O^
pi_87163548
Weet iemand wanneer ik Froyo kan verwachten voor de Legend?
Eens met wat hierboven staat
pi_87163877
Is het eigenlijk ook de bedoeling dat Android in de toekomst op elk soort telefoon (dat geschikt is) geinstalleerd kan worden?
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:34:49 #91
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87164939
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:55 schreef Dromer het volgende:

[..]

Okayy... dan moet die van de iPhone wel erg goed zijn, want na WM was Android voor mij een verlichting voor wat dat betreft.
WM is inderdaad drama.
pi_87164944
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:04 schreef hello_moto1992 het volgende:
Is het eigenlijk ook de bedoeling dat Android in de toekomst op elk soort telefoon (dat geschikt is) geinstalleerd kan worden?
Developers zijn er al mee bezig, maar voorlopig denk ik niet dat dit een doel is van Android.
pi_87168107

.
Een treinreisje via Den Bosch naar Arnhem/Dieren en terug naar Utrecht.
Zonder GPS, maar met slechts Google Latitude (en History) ingeschakeld :).

[ Bericht 30% gewijzigd door DennisMoore op 04-10-2010 14:14:24 ]
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:04:37 #94
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87168124
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:03 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

Haha, dat ziet er grappig uit.
  maandag 4 oktober 2010 @ 17:19:25 #95
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_87175402
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 07:00 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Ik vind ook dat zowel Mytracks als Buddyrunner niet heel accuraat zijn, of de gps? Zelf heb ik namelijk ook een gps-horloge en die doet het een stuk secuurder.
Op dat verhaal van gisteren na heb ik daar nooit problemen mee gehad. Ik heb met MyTracks als Buddyrunner gezien dat de route heen/terug zo nauwkeurig was dat ik zag aan welke kant van de weg ik heb gelopen. Ook heb ik gemerkt dat, bij bv autonavigatie, het gps signaal er meestal binnen 10 sec is (een TomTom doet daar bij mij ook weleens ene minuut of 2 over).

Maar misschien loop/fiets jij met hoge gebouwen in de buurt, dat kan invloed hebben.
pi_87177315
quote:

[..]

Zelden zulk gelul gelezen!

Niet dat de iPhone geen prima telefoon is hoor, maar de helft is gewoon niet waar :')
pi_87177786
.
Een nieuwe van Sharp. Goeie camera en hoge resolutie scherm.
http://mashable.com/2010/10/04/sharp-is03
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:41:27 #98
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87178003
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:20 schreef Hard_Feesten het volgende:

[..]

Zelden zulk gelul gelezen!

Niet dat de iPhone geen prima telefoon is hoor, maar de helft is gewoon niet waar :')
Welke helft? De batterij van de iPhone 4 is heel goed (+/- 2 dagen in tegenstelling tot iets meer dan een dag bij Android-telefoons. Dat het design hoogwaardig is lijkt me ook niet te betwisten (staal + extreem hard glas), dat er weinig gedoe is met updates lijkt me ook een vaststaand feit, en dat ik heel tevreden was met mijn eerste generatie iPhone is ook geen woord van gelogen. Daarnaast zijn er wel meer mensen die de UI van Android niet mooi vinden, dus dat ijkt me ook niet zo raar.

De camera van de iPhone 4 is echt waanzinnig goed. Er gaat heel weinig detail verloren en in slechte lichtomstandigheden zonder flits komen er nog steeds hele behoorlijke foto's uit. En als je dan wel de flits nodig hebt is dat ook geen probleem, deze presteert fatsoenlijk. Hij doet m.i. nauwelijks onder of is soms zelfs beter dan een Sony DSC-W120 (die ik zelf heb). De 5MP camera van de iPhone 4 is echt veeeeel beter dan de HTC camera's.
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:45:52 #99
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87178157
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:12 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Maar kan je dan concrete voorbeelden geven, ik ben wel benieuwd wat je inconsistent vindt?
De Gmail-app bijvoorbeeld, is ontworpen als een mini Gmail-client met allemaal rare knopjes. Ik vind hem niet zo handig. Dan de Maps-app, deze heeft sindskort een zoekbalk bovenaan. Maar dat is ook maar zomaar gedaan, zo'n zoekbalk als in de Maps-app zie je bijna nooit in andere apps. En dan heb je nog het verschil tussen de "schillen" zoals HTC Sense en Android zelf, dat is ook erg groot. Dit zorgt ervoor dat praktisch elke Android-telefoon er bij elkaar geraapt uit ziet qua software. Het werkt allemaal wel prima, het uiterlijk vind ik alleen raar en daardoor is de leercurve voor de UI ook onnodig hoog. Kan er misschien ook mee te maken hebben dat de SDK weinig houvast biedt voor UI-elementen waardoor third party apps erg veel creatieve vrijheid hebben qua uiterlijk, ik weet het niet, maar het is gewoon iets waar me ik aan irriteer.

Android is qua UI wel een beetje equivalent aan bijv. Ubuntu of een andere Linux-distrubutie, die vind ik ook altijd zo dramatisch qua UI.
pi_87179416
quote:
[ afbeelding ]

.
Hmm, waar zet je history aan in latitude? :)
pi_87179994
quote:
[ afbeelding ]

.
Ok en hoe precies is dit handiger dan My Tracks :') ?
pi_87181330
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:32 schreef Ireyon het volgende:

Ok en hoe precies is dit handiger dan My Tracks :') ?
Ok en waar precies zeg ik dat dat zo zou zijn :')?

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:18 schreef kikoooooo het volgende:

Hmm, waar zet je history aan in latitude? :)
https://www.google.com/latitude/apps/history
pi_87182796
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:41 schreef Merkie het volgende:

[..]

Welke helft? De batterij van de iPhone 4 is heel goed (+/- 2 dagen in tegenstelling tot iets meer dan een dag bij Android-telefoons. Dat het design hoogwaardig is lijkt me ook niet te betwisten (staal + extreem hard glas), dat er weinig gedoe is met updates lijkt me ook een vaststaand feit, en dat ik heel tevreden was met mijn eerste generatie iPhone is ook geen woord van gelogen. Daarnaast zijn er wel meer mensen die de UI van Android niet mooi vinden, dus dat ijkt me ook niet zo raar.

De camera van de iPhone 4 is echt waanzinnig goed. Er gaat heel weinig detail verloren en in slechte lichtomstandigheden zonder flits komen er nog steeds hele behoorlijke foto's uit. En als je dan wel de flits nodig hebt is dat ook geen probleem, deze presteert fatsoenlijk. Hij doet m.i. nauwelijks onder of is soms zelfs beter dan een Sony DSC-W120 (die ik zelf heb). De 5MP camera van de iPhone 4 is echt veeeeel beter dan de HTC camera's.
Een betere camera dan de Desire kan hij best hebben, maar zeer zeker niet de beste telefooncamera die er is. De Nokia N8 en veel oudere modellen hebben bijvoorbeeld veel betere camera's.

"Geen gedoe met updates" is natuurlijk volslagen belachelijk :') Hoe verzin je dat veel updates een nadeel is (het heeft bijvoorbeeld ontzettend lang geduurd voordat je met een iPhone basisdingen als MMS'en, knippen & plakken en multitasken kon doen)? Bovendien snap ik ook niet wat voor "gedoe" je bedoelt: een keer in de paar maanden een update die in de achtergrond gedownload wordt vind ik geen gedoe.

Op het design valt ook wel wat af te dingen, bijvoorbeeld dat de antenne in de rand zit waardoor deze niet altijd goed werkt en de hele voor- en achterkant met breekbaar glas zijn bedekt :')

Als ik het zo teruglees is eigenlijk veel meer dan de helft niet waar!
pi_87182870
Oja, en hij heeft ook niet het beste scherm: dat van de Samsung Galaxy S is minimaal gelijkwaardig. Scherpste scherm is wel waar.
pi_87189158
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:45 schreef Merkie het volgende:
Android is qua UI wel een beetje equivalent aan bijv. Ubuntu of een andere Linux-distrubutie, die vind ik ook altijd zo dramatisch qua UI.
Ik vind de UI van Android juist het grote voordeel ten opzichte van de iPhone. Android is nagenoeg volledig naar je eigen smaak aan te passen. Maar goed, de leercurve hiervan is inderdaad vrij groot. Kijk voor de grap maar eens naar een aantal screenshots van androidtelefoons;

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=476483&page=689
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:28:37 #106
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87189175
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:28 schreef Elwar het volgende:

[..]

Ik vind de UI van Android juist het grote voordeel ten opzichte van de iPhone. Android is nagenoeg volledig naar je eigen smaak aan te passen. Maar goed, de leercurve hiervan is inderdaad vrij groot. Kijk voor de grap maar eens naar een aantal screenshots van androidtelefoons;

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=476483&page=689
Daar krijg ik allemaal kotsneigingen van, zonder uitzondering. Daarnaast is de UI compleet anders als je één klikje doet, daar heb ik een hekel aan. Het doet me denken aan WM in de meest negatieve zin.
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:33 schreef Hard_Feesten het volgende:

[..]

Een betere camera dan de Desire kan hij best hebben, maar zeer zeker niet de beste telefooncamera die er is. De Nokia N8 en veel oudere modellen hebben bijvoorbeeld veel betere camera's.
Vind ik niet, ik let altijd erg op de kwaliteit van telefooncamera's en de N8 valt me bijv. tegen. En als ik deze review bekijk vind ik de iPhone 4 eigenlijk in elke foto beter. De vervorming aan de randen van de foto's bij de N8 vind ik echt schrijnend, dat is echt niet normaal. Daarnaast kun je argumenteren dat de kleuren van de iPhone er wat onnatuurlijker uitzien, maar daar staat tegenover dat de N8 foto's wel erg levenloos zijn.
quote:
"Geen gedoe met updates" is natuurlijk volslagen belachelijk :') Hoe verzin je dat veel updates een nadeel is (het heeft bijvoorbeeld ontzettend lang geduurd voordat je met een iPhone basisdingen als MMS'en, knippen & plakken en multitasken kon doen)? Bovendien snap ik ook niet wat voor "gedoe" je bedoelt: een keer in de paar maanden een update die in de achtergrond gedownload wordt vind ik geen gedoe.
Gedoe met updates snap je niet? Lees je wel eens op internet? De helft van alle Android-nieuwsposts gaat over uitgestelde updates of over verwachte data waarop een bepaalde update beschikbaar gaat worden. Bij de iPhone wordt op dezelfde dag een FW update beschikbaar gesteld voor alle toestellen. Het enige voordeel van Android is dat je OTA kan updaten, dat is wel erg fijn.

Maar ik vind het bijv. vervelend dat ik heel lang moet wachten op 2.2 voor mijn Legend en dat ik al 3 maanden met een niet-functionerende SMS-app rondloop (zoals elke Legend-bezitter die de update heeft gedownload voordat hij teruggetrokken werd) en dat ik een third party app moet installeren. Maar dat wil ik niet, want ik vind eigenlijk elke third party app slechter dan de standaard app. Zoiets is op de iPhone gewoon ondenkbaar. Daarnaast wil ook JIT, een app om de flitser als zaklampje te kunnen gebruiken en de WiFi-hotspot app. De Desire heeft deze functionaliteit al twee maanden en de Legend voorlopig nog niet. Dat is gewoon hinderlijk. En dan heb ik het nog niet eens over de fragmentatie van verschillende Android-versies. Je kan niet ontkennen dat Android-updates een hoop gedoe zijn en dat dit bij de iPhone veel gestroomlijnder verloopt.

Daarnaast duurde het inderdaad even voordat de iPhone copy/paste had, maar het werkt wel 10x beter dan bij (stock) Android. De HTC-implementatie (die 1 op 1 gekopieerd is van Apple) werkt prima, maar werkt niet in alle apps. Zo kan ik niet copy/pasten uit de Gmail-app.

quote:
Op het design valt ook wel wat af te dingen, bijvoorbeeld dat de antenne in de rand zit waardoor deze niet altijd goed werkt en de hele voor- en achterkant met breekbaar glas zijn bedekt :')

Als ik het zo teruglees is eigenlijk veel meer dan de helft niet waar!
De death grip is inderdaad een probleem maar heeft niets te maken met de gebruikte materialen. De iPhone 4 voelt gewoon erg goed en luxueus aan, dat kan je niet ontkennen lijkt me :{ .

[ Bericht 35% gewijzigd door Merkie op 04-10-2010 22:38:12 ]
pi_87189255
Kotsneigingen? :s Hoezo dan? Te weinig uniformiteit ofzo?

Tjsa....eigen smaak. En dat van die klikjes is te verhelpen met het goed instellen van apps/UI-functies.

Mijn telefoon lijkt verreweg niet op de screenshots op die pagina (waren slechts ter illustratie), maar vind ik wel vele malen fijner werken dan de UI van de iPhone van mijn broertje.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:38:35 #108
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87189636
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:29 schreef Elwar het volgende:
Kotsneigingen? :s Hoezo dan? Te weinig uniformiteit ofzo?

Tjsa....eigen smaak. En dat van die klikjes is te verhelpen met het goed instellen van apps/UI-functies.

Mijn telefoon lijkt verreweg niet op de screenshots op die pagina (waren slechts ter illustratie), maar vind ik wel vele malen fijner werken dan de UI van de iPhone van mijn broertje.
Ik heb er gewoon een hekel aan, is iets persoonlijks. Ik vind het prima als je de vrijheid hebt om de boel naar eigen hand aan te passen, maar ik vind het belangrijker dat zonder aanpassingen de boel er ook gewoon goed uitziet, en dat vind ik tegen vallen. Ik vind Sense erg lelijk.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:45:05 #109
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87189922
Nou komt het net over alsof ik Android helemaal niks vind, dat is natuurlijk niet waar. Ik heb alleen moeite met het verlaten van mijn iPhone. Android en iOS staan mijlenver boven de concurrentie (op WebOS na dan, maar waar vind je zoiets?). Het heeft te maken met persoonlijke voorkeuren.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:04:45 #110
6941 APK
Factual, I think.
pi_87193165
Even een simpel vraagje door alle Android/IPhone hooligans heen. :+

Geeft dat 'WhatsApp' ook een piepje oid als er een bericht binnenkomt? :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:07:34 #111
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87193254
Als dat bij je instellingen staat wel. Piep, tril en melding op je balk
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:09:01 #112
6941 APK
Factual, I think.
pi_87193296
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 00:07 schreef automatic_ het volgende:

Als dat bij je instellingen staat wel. Piep, tril en melding op je balk
Dank u. ^O^
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:11:26 #113
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87193369
Bij mij is WApp nu dood ofzo.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:18:07 #114
302230 Elkouw
Chocoladekoekje
pi_87193577
Whatsapp werkt hier ook niet meer, blijft continu crashen.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:23:41 #115
6941 APK
Factual, I think.
pi_87193731
Oh, da's dan weer minder. -O-
pi_87193737
quote:
[ afbeelding ]

.
deze doet het ook erg goed :)
pi_87194052
Wtf zijn dat voor een minderwaardige kutmongolen die hier een beetje lopen te kutten over Iphone :r. Geweldig dat je een Iphone leuk vind tis een een goed toestel maar ga ergens anders die fucking kansloze discussie lopen voeren. Dit topic gaat toch echt over Android en niet over welk systeem het beste is.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:58:25 #118
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_87194771
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:13 schreef Elkouw het volgende:
Ik ken nog zo'n iemand die beweert dat de iPhone beter is. Die gasten leven in hun eigen wereld. Laat ie met trots de app store van Apple zien, niet wetende dat er een Android market is :')
grappig is dat he..'hopelessly behind the curve'..en toch denken dat ze the the shit zijn...

Opa en oma's die denken dat iphone still the shit is.. tja laat die mensen.. ze zijn nog steeds aan het omrekenen naar guldens.. maar waar ik me wel mateloos aan stoor zijn die lompe HBO-ers die dan grootste onzin verkondigen aan nog grotere mongolen in hun omgeving.. :X Echt van die uitspraken als: ja maar op een htc/samsung heb je geen apps, en je kan niet inzoomen met 2 vingers... :N

Niets mis met iphone, ALS geld geen rol speelt.. maar meeste paupers vullen maanden lang vakken in een AH om een iphone te kunnen betalen terwijl ze voor helft minder een even goede android konden kopen..met meer gratis apps, gratis direct music downloads, flash etc..
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 07:00:17 #119
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_87196621
Hoi! Mag ik hier een tvp plaatsen?
SPOILER
Sinds een klein weekje ook een Androidtoestel in huis (HTC Desire Silver) en als je een Nokia Slide hebt gehad en overgaat naar een Smartphone is 't wel even wennen. Zo heb ik uren zitten zoeken naar hoe ik simpel een smsje kon versturen. :')

Maar als je 't na een paar dagen een beetje door begint te krijgen, is 't een heel fijn systeempje. Ik ben d'r blij mee. :)

Oh, en fijn die uitleg van de accu in de OP. Vond het al zo raar dat de accu zo snel leeg was, en had d'r al bijna een tweede accu bij gekocht.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 07:09:15 #120
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87196662
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 00:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Wtf zijn dat voor een minderwaardige kutmongolen die hier een beetje lopen te kutten over Iphone :r. Geweldig dat je een Iphone leuk vind tis een een goed toestel maar ga ergens anders die fucking kansloze discussie lopen voeren. Dit topic gaat toch echt over Android en niet over welk systeem het beste is.
Het wordt mij gevraagd :') .
pi_87196961
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:28 schreef Merkie het volgende:

En dan heb ik het nog niet eens over de fragmentatie van verschillende Android-versies.
wat boeit jou de fragmentatie van android-versies? het werkt toch gewoon? (afgezien van je sms)
waarom moet je per se de nieuwste updates hebben?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 07:58:14 #122
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87197049
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:47 schreef Incolumis het volgende:

[..]

wat boeit jou de fragmentatie van android-versies? het werkt toch gewoon? (afgezien van je sms)
waarom moet je per se de nieuwste updates hebben?
Waarom zou ik het niet willen? De markt ontwikkelt zich ontzettend snel en een telefoon die up-to-date is hoort daarbij. Als ik alleen wil bellen en smsen (hoewel dat laatste lastig gaat) pak ik wel weer een 3310 :).
pi_87197099
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:58 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waarom zou ik het niet willen?
misschien is je hardware er niet heel erg geschikt voor. de update komt er vanzelf wel. je kunt wel elke dag kijken of ie er nog niet is, maar je kunt je tijd ook beter besteden aan wat nuttigs.
pi_87197102
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:58 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waarom zou ik het niet willen? De markt ontwikkelt zich ontzettend snel en een telefoon die up-to-date is hoort daarbij. Als ik alleen wil bellen en smsen (hoewel dat laatste lastig gaat) pak ik wel weer een 3310 :).
3310 _O_
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:22:50 #126
87334 lekzzz
pi_87222156
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:02 schreef Incolumis het volgende:

[..]

3310 _O_
Ik had een 3210 :Y Maar goed weer ontopic
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:06:58 #128
102387 FUFR
schwung!
pi_87227431
quote:
werkt niet op mijn telefoon, kan niet inloggen.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:07:19 #129
102387 FUFR
schwung!
pi_87227456
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:31 schreef RolStaart-Beer het volgende:
http://www.engadget.com/2(...)ver-the-last-six-mo/
Android is nu nummer 1 in de US :D
^O^ haal jij bier?
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:16:52 #130
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_87227937
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:07 schreef FUFR het volgende:

[..]

^O^ haal jij bier?

dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:17:05 #131
87334 lekzzz
pi_87227953
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:07 schreef FUFR het volgende:

[..]

^O^ haal jij bier?
w/ (lees een us vlaggetje)
pi_87230928

pi_87231266
Nou mooi, dat betekent dus dat het nu het meest aantrekkelijk moet zijn voor bedrijven om Android apps te ontwikkelen.
pi_87233518
Hier ging WhatApp vanmiddag ook dood, na het accepteren van een update. Even verwijderen en opnieuw installeren vanaf de site did the trick. De update heb ik deze keer maar ff geweigerd voor de zekerheid ;)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 00:49:53 #135
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87233548
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:48 schreef jampot het volgende:
Hier ging WhatApp vanmiddag ook dood, na het accepteren van een update. Even verwijderen en opnieuw installeren vanaf de site did the trick. De update heb ik deze keer maar ff geweigerd voor de zekerheid ;)
Ja, er staat ondertussen een andere versie op de site, dus dan werkt dat trucje inderdaad.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 09:43:11 #136
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_87236961
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:23 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Geweldig! Aan die eerste kan je ook duidelijk zien dat veel mensen over zijn gestapt van de BlackBerry naar de iPhone, terwijl het aantal gebruikers van Android geleidelijk aan blijft stijgen.
pi_87238336
Waaruit maak jij op dat de blackberrygebruikers naar iPhone overstapten? Zou gebeurd kunnen zijn, maar m.i. kun je die conclusie niet definitief trekken uit het plaatje.
pi_87238776
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ok en waar precies zeg ik dat dat zo zou zijn :')?
[..]

https://www.google.com/latitude/apps/history
Cool, thanks !
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:04:56 #139
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_87239067
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:40 schreef Vanyel het volgende:
Waaruit maak jij op dat de blackberrygebruikers naar iPhone overstapten? Zou gebeurd kunnen zijn, maar m.i. kun je die conclusie niet definitief trekken uit het plaatje.
iPhone én Android, maar voornamelijk iPhone.

Waar zijn anders de mensen in de maand juni met BB gebleven? Terug naar Nokia 3310?
pi_87239158
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:04 schreef Xebber het volgende:

[..]

iPhone én Android, maar voornamelijk iPhone.

Waar zijn anders de mensen in de maand juni met BB gebleven? Terug naar Nokia 3310?
Dat kan dus vanalles zijn, kun je uit het plaatje niet opmaken.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:10:16 #141
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87239217
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat kan dus vanalles zijn, kun je uit het plaatje niet opmaken.
Wel hoor, als je de aanname maakt dat BB-gebruikers niet naar een dumpphone switchen (wat me een redelijke aanname ljkt). De daling van BB-gebruikers valt samen met een stijging in iPhone-gebruikers, en dat allemaal precies rond de iPhone 4-launch.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:16:58 #142
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_87239410
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:10 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wel hoor, als je de aanname maakt dat BB-gebruikers niet naar een dumpphone switchen (wat me een redelijke aanname ljkt). De daling van BB-gebruikers valt samen met een stijging in iPhone-gebruikers, en dat allemaal precies rond de iPhone 4-launch.
Dat, plus dat het totaalpercentage van gebruikers van iPhone/BB/Android tussen januari en augustus alleen maar is gestegen.
pi_87239556
Even terug naar de eerste quote:
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:43 schreef Xebber het volgende:

[..]

Geweldig! Aan die eerste kan je ook duidelijk zien dat veel mensen over zijn gestapt van de BlackBerry naar de iPhone, terwijl het aantal gebruikers van Android geleidelijk aan blijft stijgen.
Hier reageerde ik op. Het eerste plaatje geeft het aantal nieuwe gebruikers en zegt dus niets over totaal aantal in bezit. Kunnen bij wijze van spreken allemaal nieuwe smartphone gebruikers zijn.
Met de combinatie van plaatjes en hier en daar een assumptie over gedrag wordt het idd een ander verhaal.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:33:50 #144
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_87239907
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:22 schreef Vanyel het volgende:
Even terug naar de eerste quote:
[..]

Hier reageerde ik op. Het eerste plaatje geeft het aantal nieuwe gebruikers en zegt dus niets over totaal aantal in bezit. Kunnen bij wijze van spreken allemaal nieuwe smartphone gebruikers zijn.
Met de combinatie van plaatjes en hier en daar een assumptie over gedrag wordt het idd een ander verhaal.
Verrek, ik zag 't woordje "acquired" niet, je hebt gelijk. :)

Maar 't belangrijkste is, is dat Android lekker blijft stijgen. ^O^

Wat je dan wel kan zien, is dat mensen dus meer hebben gekozen voor de iPhone, dan voor de BB, maar dat komt dan ook door de launch van de iPhone 4. Zodra die hype weer voorbij is, zal Android wel wat harder gaan stijgen denk ik. :)
pi_87240569
Benieuwd of we straks nog een lijntje Win7 gaan zien :P.
pi_87242448
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:57 schreef DennisMoore het volgende:
Die staat er toch al, da's die dunne grijze lijn onderaan het plaatje :Y
Whiskyplankje
pi_87242844
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:57 schreef DennisMoore het volgende:
Ik zou Windows 7 absoluut niet onderschatten, MS heeft vaker markten veroverd waar niks meer te winnen zou zijn.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:27:18 #148
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87243544
[Froyo android] Htc desire boot spontaan en heeft errors

:) misschien dat 1 van jullie een idee heeft?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_87243556
En we krijgen straks ook nog dat Meow of Mimo of hoe heet het ook al weer van Nokia erbij.
Whiskyplankje
pi_87244780
Is dit al langs geweest hier?
Een Taiwanees bedrijf (Altek) brengt een smartphone uitmet 14MP camera. En dan denk je dus, wat heb je daar nu aan? Maar! Maar het heeft ook 3x optische zoom en het bedrijf is eigenlijk een camerafabrikant ipv een telefoonfabrikant.

De voorkant ziet er echt uit als een smartphone, terwijl de achterkant juist heel duidelijk een camera is:

Meer info

Edit: Filmpje:
pi_87244824
Eerlijk gezegd denk ik dat Microsoft wel kan inpakken met Windows Mobile, alleen al in mijn eigen omgeving zie ik werkelijk íedereen bij contractverlenging een Android-toestel aanschaffen. Er zijn nog een paar mensen (op de vingers van één hand te tellen) die halsstarrig vasthouden aan een "dumbphone", maar de rest loopt inmiddels allemaal met een Android-toestel. Er voor het gemak even van uit gaande dat iedereen tevreden is met zijn of haar toestel, zullen de meesten bij de volgende contractverlenging wederom een Android-toestel kiezen.

Bovendien zullen de (eerste) Nederlandse Windows Mobile 7-toestellen van een uitgebreide applicatie-winkel verstoken blijven, de Xbox-live en Zune-diensten komen zelfs helemaal niet naar Nederland. Wat is dan de toegevoegde waarde nog van zo'n toestel?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_87250080
Wanneer Microsoft zich 'inkoopt' bij een aantal fabrikanten (en dat gebeurt gewoon), dan komen er gewoon Win7 toestellen in de winkel te liggen, en in foldertjes van TforTelecom etc.

En dan wordt 't automatisch gekocht, als de prijs leuk is en de toestellen mooi glimmen.

'k Weet niet hoeveel smartphone-kopers (in 't lage prijssegment iig) bewust voor een bepaald OS kiezen.
pi_87250177
geld speelt geen enkele rol bij de aanschaf van een feun. OS ook niet trouwens.
I speak now for myzelluf :)
pi_87253477
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:19 schreef FUFR het volgende:
geld speelt geen enkele rol bij de aanschaf van een feun. OS ook niet trouwens.
I speak now for myzelluf :)
Het gaat bij de meeste mensen inderdaad om of de telefoon er een beetje leuk uitziet en glimt en wat de aanbieding is die de winkel op dat moment heeft. In mijn omgeving zijn er mensen die bewust Android toestellen (en een enkele iPhone) kopen, maar ook zat mensen die iets anders hebben omdat het toestel er leuk uitzag in de winkel. Of omdat ze merkvast zijn (lees persé een Nokia willen)
Whiskyplankje
pi_87257376
Dat OS-gejank is niet voor in dit topic! Ik wil tips en trics zien!
pi_87259210
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:41 schreef Karstman het volgende:

[..]

Het gaat bij de meeste mensen inderdaad om of de telefoon er een beetje leuk uitziet en glimt en wat de aanbieding is die de winkel op dat moment heeft. In mijn omgeving zijn er mensen die bewust Android toestellen (en een enkele iPhone) kopen, maar ook zat mensen die iets anders hebben omdat het toestel er leuk uitzag in de winkel. Of omdat ze merkvast zijn (lees persé een Nokia willen)
ja mooi, maar ik wil functionaliteit, of je er wel of niet mee over straat kan is voor pubers leuk.
pi_87260423
Nieuwe nexus one gebruiker meldt zich :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2010 20:37:11 ]
pi_87261055
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:37 schreef SpaceInvaders het volgende:
Nieuwe nexus one gebruiker meldt zich :+
Dacht dat die niet meer te koop waren? Waarom heb je eigenlijk niet gewoon een Desire of SGS gehaald?
pi_87261277
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:49 schreef Hard_Feesten het volgende:

[..]

Dacht dat die niet meer te koop waren? Waarom heb je eigenlijk niet gewoon een Desire of SGS gehaald?
Had mijn Blackberry gesloopt, mocht een nieuwe telefoon uitzoeken :')
Had de desire van mijn vriend geprobeerd, maar vind deze toch fijner.

Ik heb een @live.nl emailadres, hoe krijg ik deze in de email app? ;(
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 6 oktober 2010 @ 20:54:36 #160
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_87261323
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:53 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Had mijn Blackberry gesloopt, mocht een nieuwe telefoon uitzoeken :')
Had de desire van mijn vriend geprobeerd, maar vind deze toch fijner.

Door eerst een @gmail.com-mail adres aan te maken.
Live :')
pi_87261365
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:54 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Door eerst een @gmail.com-mail adres aan te maken.
Live :')
Die heb ik al en is ook ingesteld in de gmail app :+
pi_87261754
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:53 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Door een nieuw account toe te voegen met je @live.nl adres en ditto wachtwoord?
pi_87262114
Dan krijg ik gezever over pop3 enzo :)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:10:48 #164
164283 Luco
Buongiorno!
pi_87262139
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:10 schreef SpaceInvaders het volgende:
Dan zoek je die instellingen op bij Live? Die geeft je ongetwijfeld de goede adressen en poorten.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:19:53 #165
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87262613
iemand van jullie die hier weet of er (heb al ff in de market gekeken maar kon hem niet vinden) een app is om de tempratuur van de foon / moederbord e.d te meten?
pi_87264284
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:19 schreef Qwea het volgende:
iemand van jullie die hier weet of er (heb al ff in de market gekeken maar kon hem niet vinden) een app is om de tempratuur van de foon / moederbord e.d te meten?
poeh.. zouden er dan niet sensoren op dat ding moeten zitten die dat meten? En of dat zo is hangt dan weer af van het type telefoon maar ik zou er niet op gokken.
Whiskyplankje
  woensdag 6 oktober 2010 @ 22:53:48 #167
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87267204
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:52 schreef Karstman het volgende:

[..]

poeh.. zouden er dan niet sensoren op dat ding moeten zitten die dat meten? En of dat zo is hangt dan weer af van het type telefoon maar ik zou er niet op gokken.
Ik kon het nergens vinden. Heb temp monitor gedownload, maar die laat enkel de batterij zien en niet de cpu.

Mijn foon (desire met adnroid 2,2) reboot spontaan. Het was -dacht ik- random. Maar zodra als ik er ff mee ga kloten en veel applicaties open, surf, ect.. dan wordt hij warm aan de achterkant en lijkt hij ook intern overhit te zijn... waardoor er een crash volgt.

rare is, als ik hem op een ijspack leg, nokt ie er niet mee. Zou in principe wel moeten, hij wordt immers gekoeld :+

Maar goed, dat is hardware, dit ging over software / android :+
pi_87267242
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:19 schreef Qwea het volgende:
Volgens mij kan dat niet eens? Denk niet dat er in de phone of op bepaalde onderdelen sensoren zitten zoals op een 'normaal' mobo. En dan zitten ze ook nog lang niet op alle mobo's of op diverse zones.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 22:58:35 #169
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87267432
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 22:54 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat niet eens? Denk niet dat er in de phone of op bepaalde onderdelen sensoren zitten zoals op een 'normaal' mobo. En dan zitten ze ook nog lang niet op alle mobo's of op diverse zones.
aah, oke. Daar zat ik dus ook al tussen te twijfelen. Maar goed, ik sprak htc vanmiddag, en toen ik zei dat hij warm werd, zei hij dat er een app in de market voor was om dat te meten. Maar dan zal hij vast de batterij bedoelen. Die 30,6 is, en IMHO dus niet echt warm is.
pi_87272337
Genoeg battery apps meten dat idd,ik zit vaak voer de 40, dus 30 valt nogal mee :p
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 22:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

aah, oke. Daar zat ik dus ook al tussen te twijfelen. Maar goed, ik sprak htc vanmiddag, en toen ik zei dat hij warm werd, zei hij dat er een app in de market voor was om dat te meten. Maar dan zal hij vast de batterij bedoelen. Die 30,6 is, en IMHO dus niet echt warm is.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 15:24:14 #171
226558 Brombaard
trots baarddrager
pi_87286685
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 22:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat het erg veel scheelt, die onderdelen zitten allemaal zo dicht op elkaar
pi_87297317
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 22:53 schreef Qwea het volgende:
rare is, als ik hem op een ijspack leg, nokt ie er niet mee. Zou in principe wel moeten, hij wordt immers gekoeld :+
Ik heb de mijne eens onbewust op een ijspack gelegd, en daar kreeg hij heel snel compleet de zenuwen van... Scherm dacht dat ik overal tegelijk drukte ook al was ik met mijn vinger niet eens in de buurt van het scherm.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_87297402
Zijn er mensen die programmeren voor Android? Ik ben net begonnen, het is best gemakkelijk. Alleen Eclips instellen was nogal een karwei.
pi_87297897
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:51 schreef JoPiDo het volgende:
Zijn er mensen die programmeren voor Android? Ik ben net begonnen, het is best gemakkelijk. Alleen Eclips instellen was nogal een karwei.
Ik wacht nog steeds op een invite van App Inventor van Google.

http://appinventor.googlelabs.com/about/
pi_87299574
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:02 schreef Stroopwafels het volgende:

Ik wacht nog steeds op een invite van App Inventor van Google.
Oja, die kreeg ik vanmorgen binnen... even proberen :P!
pi_87300858
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:39 schreef DennisMoore het volgende:

Oja, die kreeg ik vanmorgen binnen... even proberen :P!
M'n poesje miauwt ^O^.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:16:10 #177
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87301464
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:49 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Ik heb de mijne eens onbewust op een ijspack gelegd, en daar kreeg hij heel snel compleet de zenuwen van... Scherm dacht dat ik overal tegelijk drukte ook al was ik met mijn vinger niet eens in de buurt van het scherm.
Nou, hier gebeurde er helemaal niks. Had een filmpje gezien van het android forum waar mensen ook dezelfde probs hadden, en hij na het ijspack weer normaal deed. Maar dat werkte bij mij dus niet :P
pi_87301815
Die van jou zou toch vandaag gehaald worden?
pi_87301848
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:10 schreef SpaceInvaders het volgende:
Laat gmail je live ophalen.
pi_87308876
Welke muziekspeler gebruiken jullie? Ik heb atm gewoon de standaard, heb wel wat anderen geprobeerd, waarbij ik bijv doubletwist music wel erg mooi vond. Maar de controls vanuit het lockscreen zijn toch wel fijn bij de standaard..

Is het ook mogelijk om de albumtitels ed aan te passen, de bibliotheek is nu een enorme choas, omdat alle albums anders zijn naamgegeven...
pi_87310361
quote:
Ik ben er wel enige tijd mee bezig geweest. Heb voor degene die dit ook willen doen een erg duidelijke step by step uitleg hoe eclipse Android ready te maken. Erg duidelijk en hiermee is het een fluitje van een cent. Als iemand het wil hebben PM aub.
pi_87310578
Damm, GPS is echt een extreme accuvreter :|. Vandaag ff 15 km wielrennen gedaan en meteen 25% eraf
pi_87311566
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:45 schreef Kandijfijn het volgende:
Damm, GPS is echt een extreme accuvreter :|. Vandaag ff 15 km wielrennen gedaan en meteen 25% eraf
Ik weet niet precies wat je gedaan hebt, maar als je een soort tracker hebt gebruikt wordt het ook automatisch geüpload, dan is dat dus GPS plus internet. En als je het als navigatie hebt gebruikt dan is het GPS+Scherm(+internet). GPS zelf vreet niet zo veel accu.
pi_87311715
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 02:09 schreef Roolio het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je gedaan hebt, maar als je een soort tracker hebt gebruikt wordt het ook automatisch geüpload, dan is dat dus GPS plus internet. En als je het als navigatie hebt gebruikt dan is het GPS+Scherm(+internet). GPS zelf vreet niet zo veel accu.
My tracks gebruikt van (volgens mij) google. Doet die het direct uploaden? Maar je hebt wel gelijk dat is sowieso internet (voor de kaart) maar scher stond wel weer uit. Voor Windows Mobile had ik een app die alleen GPS locatie's opsloeg en die kon je later op telefoon of pc bekijken via bijvoorbeeld google maps, Geniale app was dat w/
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 07:49:33 #185
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_87312462
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 02:38 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

My tracks gebruikt van (volgens mij) google. Doet die het direct uploaden? Maar je hebt wel gelijk dat is sowieso internet (voor de kaart) maar scher stond wel weer uit. Voor Windows Mobile had ik een app die alleen GPS locatie's opsloeg en die kon je later op telefoon of pc bekijken via bijvoorbeeld google maps, Geniale app was dat w/
MyTracks slaat de gps info gewoon lokaal op, dus hij projecteert het lokaal op een google-map. Je moet er toestemming voor geven om de kaart te uploaden naar Google zelf.
pi_87313207
quote:

[..]

Waarschijnlijk heb je de MyTrack app nog openstaan wanneer je het scherm uitdrukt, hierdoor blijft-ie op de achtergrond de kaarten downloaden. Eerst op Home klikken en de app slaat alleen GPS locaties op zonder verder internetverbruik.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:08:07 #187
226558 Brombaard
trots baarddrager
pi_87319763
quote:
Doet die het direct uploaden?
8)7 Sorry voor het offtopic, maar hoe kan je dat in godsnaam schrijven?
pi_87325343
Ik ben op zoek nar een app waarmee ik mijn computer (Windows XP) kan uitschakelen (wellicht ook inschakelen middels Wake on Lan).

Verder zoek ik een App dat mijn SGS omtovert in een toetsenbord.

Dit alles natuurlijk via het WLAN waarop zowel pc als SGS zijn aangesloten.
Life Is What Happens To You While You’re Busy Making Other Plans.........
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:44:21 #189
226558 Brombaard
trots baarddrager
pi_87325485
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:39 schreef Niowskie het volgende:
Ik ben op zoek nar een app waarmee ik mijn computer (Windows XP) kan uitschakelen (wellicht ook inschakelen middels Wake on Lan).

Verder zoek ik een App dat mijn SGS omtovert in een toetsenbord.

Dit alles natuurlijk via het WLAN waarop zowel pc als SGS zijn aangesloten.
Toetsenbord kan met Gmote.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:58:54 #191
6941 APK
Factual, I think.
pi_87331654
quote:
quote:
Nee, het wordt niet gewaardeerd dat ik meer interesse toon in mijn telefoon dan in hun nachtelijke avonturen. Al ben ik snel niet meer de enige die mijn telefoon interessant vind…

Een snelle beweging naar links en mijn scherm is gevuld met interessant wetenschappelijk nieuws. Dat ene leuke YouTube-filmpje waar ze het laatst over hadden, heb ik zo gevonden. Blijdschap overmeestert ze wanneer ik vertel dat Bavaria bij die ene supermarkt in de aanbieding is. Dankbaar zijn ze, als ik de route naar dat huis in die straat in die wijk direct voor ze beschikbaar heb. Haast vol ongeloof luisteren ze hoe ik durf te garanderen dat het straks zal gaan regenen. Hun blik wijkt geen moment van het scherm als ik door de foto’s blader van die ene leuke meid, die ze zojuist op Facebook heeft geplaatst. En ze willen allemaal even proberen om die groene varkens te doden, vliegtuigen te laten landen of door fruit te snijden.
Wat slecht! :') _O-
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:23:56 #192
45722 Dromer
pi_87332498
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:58 schreef APK het volgende:

[..]

[..]

Wat slecht! :') _O-
En dan ook nog:
quote:
Inmiddels is bovenstaande situatie vrij normaal geworden. Zo ook vanochtend. Sorry jongens, ik ga even ongezellig doen. “Maakt niet uit Paul. Jij mag dat”.
Treurig. :D
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:40:20 #193
264953 Ploertendoder
Doodt Ploerten!
pi_87333059
quote:
Ik kan het helaas niet, anders had ik echt een FOK! app gemaakt :@
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_87333223
Ik erger me ook aan mensen die de godganse dag op hun telefoon lopen te pielen.
pi_87334137
quote:
Wat een sneuneus, een PDA is heus leuk speelgoed, maar als je er zo obsessief mee bezig bent dan spoor je echt niet. En er nog trots op zijn ook :')
pi_87334191
Die ClaudiaBliss, lekker chickie ook :D

pi_87334290
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Wat een sneuneus, een PDA is heus leuk speelgoed, maar als je er zo obsessief mee bezig bent dan spoor je echt niet. En er nog trots op zijn ook :')
Anders neem je het allemaal even iets te letterlijk -O-
pi_87335071
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:11 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nah, maar kom op zeg... dit is toch wel echt redelijk sneu :') Al is de helft waar _O-
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:48:08 #199
6941 APK
Factual, I think.
pi_87335954
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:11 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Heb jij het geschreven? :')
pi_87336039
Ik riep in de comments dat hij meer moest neuken. Word 'neuken' weg ge-edit _O-
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:06:43 #201
45722 Dromer
pi_87336858
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:48 schreef APK het volgende:

[..]

Heb jij het geschreven? :')
Volgens mij wel. _O-
pi_87352404
Hoe krijg ik mijn gmail widget wee terug op een homescreen? Had hem verwijderd omdat ik gewoon popmail wilde gebruiken echter heb ik daar problemen met de uitgaande server. Daarentegen heb ik ook een gmail account die ook met die popmail synchroniseert.
Echter als ik bij toevoegen aan bureaublad widget aanklik dan staat gmail er niet tussen. Daar hij standaard bij htc sense er wel was.
Ik heb htc desire met froyo.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:03:08 #203
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87354177
Die AW-columns zijn sowieso allemaal stuk voor stuk dramatisch.
pi_87355201
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:44 schreef T_Fuff het volgende:
Hoe krijg ik mijn gmail widget wee terug op een homescreen? Had hem verwijderd omdat ik gewoon popmail wilde gebruiken echter heb ik daar problemen met de uitgaande server. Daarentegen heb ik ook een gmail account die ook met die popmail synchroniseert.
Echter als ik bij toevoegen aan bureaublad widget aanklik dan staat gmail er niet tussen. Daar hij standaard bij htc sense er wel was.
Ik heb htc desire met froyo.
Ik heb geen HTC met Sense, maar een Samsung met TouchWiz.

Als ik launcherPro gebruik, kan ik een aantal widgets ook niet gebruiken. Ik vermoed dat het voor jou ook zoiets is.
pi_87356030
Opgelost, heb mijn popmail accounts verwijderd en toen widget toegevoegd (htc mail) die ingesteld met gmail en toen deed hij het weer.
  zondag 10 oktober 2010 @ 11:15:25 #206
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_87378953
Vraagje aan de X10 gebruikers; zat er bij jullie een telefoonsok oid bij je telefoon?
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:18:51 #207
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_87409271
Gisteravond fijn een stukje gereden over de bekende weg, maar toch met google navigatie aan. Geeft hij een hele andere route dan normaal, dus ik kijk naar alternatieve routes, blijkt dat er dik veel files staan op de normale route. Dus zondagavond, ik geloof dat niet, maar het is verdomme zo accuraat dat ik op het scherm kon kijken wanneer ik moest remmen om niet op de file in te rijden. Voortaan de voorgestelde route maar aanhouden o|O
pi_87418690
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:18 schreef Visitor.Q het volgende:
Gisteravond fijn een stukje gereden over de bekende weg, maar toch met google navigatie aan. Geeft hij een hele andere route dan normaal, dus ik kijk naar alternatieve routes, blijkt dat er dik veel files staan op de normale route. Dus zondagavond, ik geloof dat niet, maar het is verdomme zo accuraat dat ik op het scherm kon kijken wanneer ik moest remmen om niet op de file in te rijden. Voortaan de voorgestelde route maar aanhouden o|O
Damm, en we hebben het nog een beta dus -O-

Google is soms gewoon eng hoe goed ze zijn in dingen die ze doen :|
pi_87420330
De navigatie van google werkt meesterlijk!
pi_87429952
Alleen de snelheid en de toegestane snelheid mis ik nog wel een beetje. Verder *O* voor Google Navigatie!

Maar is het gewoon standaard Google Navigatie waar ook file-info in staat, of is dat een aparte add-on of zo?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_87440312
Ik heb ook nooit files gezien in Google Navigatie :?

Ik heb al heel lang geen spel op mijn telefoon gehad. Kent iemand een paar leuke gratis games?
pi_87442775
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:58 schreef BluesRebel het volgende:

Ik heb al heel lang geen spel op mijn telefoon gehad. Kent iemand een paar leuke gratis games?
Wat voor games vind je leuk?
Je hebt bijv. radiant wat ik er verslavend vind en binnenkort Angrybirds.
Maar je hebt ook Asphalt 5 (racegame en 3d) of Sandstorm (CoD achtig en 3d).

Zo zijn er nog veel meer, zijn best veel sites die af en toe een overzichtje maken van de beste games for android.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:25:42 #213
226558 Brombaard
trots baarddrager
pi_87443688
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:58 schreef BluesRebel het volgende:

Hungry Shark Lite is vet, moet je een haai door je telefoon te bewegen laten zwemmen en dan zoveel mogelijk vissen/mensen opvreten

Cestos 2 is een leuk multiplayer spelletje.

What the Doodle vind ik ook erg leuk, is een soort online pictionary.
pi_87444404
Abduction en Fruit Pirate zijn vet!
pi_87444887
Fruit Ninja :D
You only know what I want you to.
pi_87446951
ja die ook :D
pi_87447302
Ik doe Air Control Lite, ook nogal verslavend :)
Whiskyplankje
pi_87449946
Er zaten een paar (voor mij) nieuwe widgets in Sense gister. Keek weer eens bij 'Nieuw widgets toevoegen' als je in het menu'tje zit op een widget te zetten op je homescreen.

Wel een paar leuke :Y

Eentje was 'dobbelstenen', is gewoon 1 klein snelkoppelingetje (gebruikt de ruimte ook van 1 snelkoppeling), en als je hem kiest dan krijg je 2 dobbelstenen op je scherm, vervolgens schud je je telefoon om de stenen te laten gooien.

Andere is 'direct rec', beetje nutteloos in mijn ogen. Ook gewoon een soortement snelkoppeling (ook maar 1 'plekje' qua grootte). Als je er op tikt start hij meteen een voice memo.

Volgende is 'Vandaag in de geschiedenis'. Heel erg leuk! _O_ Hij neemt wel een heel homescreen in beslag, maar veel info over de huidige datum in geschiedenis. In de widget zelfs zitten 3 tabjes, eentje met belangrijke gebeurtenissen, eentje met 'belangrijke personen' die op deze dag in de geschiedenis zijn geboren, en nogmaals hetzelfde maar dan qua overlijden.

Volgende is een soort post-it memoblokje, neemt ook een heel homescreen in beslag, dus is ietwat groot naar mijn smaak, maar wel grappig. Je kan gewoon met je vinger iets 'tekenen' op een briefje, of je drukt op het keyboard icoontje en je kan wat typen. Je kan ook nieuwe memo's toevoegen, dus meerdere 'briefjes' krijgen. Nadeel hier is wel dat je niet kan bladeren tussen de memo's, dus je moet er echt eentje verwijderen wil je de onderliggende zien.

Laatste was iets waar al veel app's voor zijn; een fooicalculator. Voer het bedrag van je rekening in, met hoeveel mensen je bent, en hoeveel procent fooi je ongeveer wil geven. Alleen nog in dollars beschikbaar volgens mij :Y
pi_87452992
Zijn dat standaard sense widgets/?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:40:30 #220
226558 Brombaard
trots baarddrager
pi_87453205
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:32 schreef kikoooooo het volgende:
Dat zijn die Sense widgets die je optioneel kan downloaden.
pi_87453613
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:32 schreef kikoooooo het volgende:
Ze zullen allicht nu standaard worden. Je kan ook je widgets van Sense 'updaten' / zoeken naar nieuwe. En nu stonden deze 5 er tussen, dan kan je ze downloaden en installeren
pi_87489914
Meer aanbieders iPhone 4
Ze hebben het licht gezien :').
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:40:50 #223
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87489956
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:39 schreef DennisMoore het volgende:
Meer aanbieders iPhone 4
Ja, ben benieuwd.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:56:13 #224
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87492128
Ik ben blij :9~ .
pi_87494184
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:39 schreef DennisMoore het volgende:
Meer aanbieders iPhone 4
Zo verkeerd was die strategie van Apple niet, hun platform is volledig vrij gebleven van crapware enzo.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:53:42 #226
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87494276
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:51 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Zo verkeerd was die strategie van Apple niet, hun platform is volledig vrij gebleven van crapware enzo.
Dat heeft niets te maken met het aantal aanbieders :{ .
pi_87497629
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:51 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Android vs. iOS #3

dit topic is speciaal voor jullie domme geneuzel
pi_87497793
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:26 schreef JoPiDo het volgende:

...voor jullie domme geneuzel
Zo, je bent vrienden aan 't maken hier?
Misschien is dit forum iets voor je :P?
pi_87498374
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:30 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Zo, je bent vrienden aan 't maken hier?
Misschien is dit forum iets voor je :P?
het kan zo'n mooi topic zijn, met tips en trucs voor android

maar door knaapjes die hier Apple komen verkondigen (waarom?!) gaan 3/5 reacties over iOs vs Android
pi_87499310
Vandaag voor het eerst samen met een vriend Latitude geactiveerd. Best grappig :)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:22:07 #231
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_87499551
http://www.androidworld.n(...)ediaspeler-duikt-op/

Zijn of komen er nog meer medaspelerts met Android? Lijkt mij wel chill.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_87501738
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:53 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met het aantal aanbieders :{ .
Door de controlle die Apple voert heb je geen crapware (voorgeïnstalleerde troep op je telefoon) juist door exclusief te blijven konden ze de provider daartoe dwingen. Op Android telefoons zie je steeds meer crapware en geregeld kan je de software niet verwijderen via reguliere wijze.

Ik hoop dat Google hun systeem ook een beetje meer gaat verdedigen om eerlijk te zijn.
pi_87501887
Je kunt natuurlijk ook gewoon een telefoon kopen als je m niet branded wil. Als je een beetje rondkijkt naar aanbiedingen voor simonly, kost je dat niet meer dan een abo met foon.
pi_87502819
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:19 schreef Kandijfijn het volgende:

Door de controlle die Apple voert heb je geen crapware (voorgeïnstalleerde troep op je telefoon) juist door exclusief te blijven konden ze de provider daartoe dwingen. Op Android telefoons zie je steeds meer crapware en geregeld kan je de software niet verwijderen via reguliere wijze.

Ik hoop dat Google hun systeem ook een beetje meer gaat verdedigen om eerlijk te zijn.
Ah! Door providers voorgeïnstalleerde meuk.
'k Dacht zooi in de Market :).
  woensdag 13 oktober 2010 @ 18:14:14 #235
226558 Brombaard
trots baarddrager
pi_87503593
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:46 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

het kan zo'n mooi topic zijn, met tips en trucs voor android

maar door knaapjes die hier Apple komen verkondigen (waarom?!) gaan 3/5 reacties over iOs vs Android
Misschien is Tweakers wat voor jou? Daar hebben ze voor werkelijk alles een aparte reeks, en als je offtopic gaat, grijpt een mod direct in door jouw post te verwijderen en er in blauwe letters in te zetten dat dat "niet de bedoeling is".

Heerlijk voor mensen (wellicht met een stoornis uit het autistische spectrum) die wat moeite hebben met het volgen van een normaal verlopend gesprek.
pi_87507530
Iemand die een goede app heeft (liefst gratis) voor het veranderen van je lockscreen. Maar GEEN opzij slide heeft zoals iphone, omlaag daarentegen mag wel, alleen patroon vind ik ook best.

Ook zoek ik nog een degelijke (snelle) widget voor fotos (zoals die bij sense zit). Ik gebruik nu turtlephotoframe maar die is mij wat te traag met het schakelen tussen foto's.

Kan alleen geen degelijke en snelle apps hiervoor vinden, wel van die iphone kloontjes, maar ik wil met eigen foto, info over weer/mail/sms e.d.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 20:15:07 #237
226558 Brombaard
trots baarddrager
pi_87508095
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 20:04 schreef T_Fuff het volgende:
Iemand die een goede app heeft (liefst gratis) voor het veranderen van je lockscreen. Maar GEEN opzij slide heeft zoals iphone, omlaag daarentegen mag wel, alleen patroon vind ik ook best.

Ook zoek ik nog een degelijke (snelle) widget voor fotos (zoals die bij sense zit). Ik gebruik nu turtlephotoframe maar die is mij wat te traag met het schakelen tussen foto's.

Kan alleen geen degelijke en snelle apps hiervoor vinden, wel van die iphone kloontjes, maar ik wil met eigen foto, info over weer/mail/sms e.d.
Enige die een beetje werkt is WidgetLocker (wel betaald). Werkt alleen niet goed samen met Quickdesk als je dat gebruikt.
pi_87518234
quickdesk gebruik ik niet, ik zal eens kijken.
Zojuist ook pure calender widget gekocht, wat een geweldige app! Meest nuttig tot nog toe.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 01:17:01 #239
226558 Brombaard
trots baarddrager
pi_87520700
Voor de diegenen die Widgetlocker niet hoeven: gebruik Quickdesk! Heel handig als je bijvoorbeeld in de Market of je browser zit en even je WiFi of schermrotatie aan of uit wil zetten.
pi_87520720
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:43 schreef T_Fuff het volgende:
quickdesk gebruik ik niet, ik zal eens kijken.
Zojuist ook pure calender widget gekocht, wat een geweldige app! Meest nuttig tot nog toe.
Ja? Ik heb hem ook op mn telefoon, maar gebruik nu nog de gratis CalWidged. Wat kan die pure calendar allemaal?
pi_87520836
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 01:17 schreef Brombaard het volgende:
Voor de diegenen die Widgetlocker niet hoeven: gebruik Quickdesk! Heel handig als je bijvoorbeeld in de Market of je browser zit en even je WiFi of schermrotatie aan of uit wil zetten.
Ik heb het net ff geprobeerd, maar je gebruikt het dan zeker niet icm Launcher Pro?
pi_87521054
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 01:18 schreef jampot het volgende:

[..]

Ja? Ik heb hem ook op mn telefoon, maar gebruik nu nog de gratis CalWidged. Wat kan die pure calendar allemaal?
Hij importeert taken, calenders vanuit andre apps (bijv astrid, google calendar en meer), heel veel aanpassingsmogelijkheden. Werkt soepel, scrolling widget, heel prettig.
pi_87521068
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 01:41 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Hij importeert taken, calenders vanuit andre apps (bijv astrid, google calendar en meer), heel veel aanpassingsmogelijkheden. Werkt soepel, scrolling widget, heel prettig.
Dat doe die CalWidget ook gewoon geloof ik. Hij synct ook met mn faceboom agenda, erg handig voor alle verjaardagen bijv :)
pi_87521113
Overigens, dat facebook syncen gaat niet helemaal goed, de tijd klopt niet. Mn agenda geeft een 2 uur latere tijd aan dan de werkelijke tijd. Iemand een idee?
pi_87521181
Denk dat er ergens je instellingen fout staan, GMT + 2 is onze tijd geloof ik, misschien dat veranderen?
In een van de 2.

btw hier meer info over de calendar widget.
pi_87535968
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 01:51 schreef T_Fuff het volgende:
Denk dat er ergens je instellingen fout staan, GMT + 2 is onze tijd geloof ik, misschien dat veranderen?
In een van de 2.

btw hier meer info over de calendar widget.
Ik heb hem automatisch staan, maar dat is idd +2...
pi_87542622
Ik heb een beetje zitten te kloten met wifi, maar nu kan ik geen netwerken meer scannen.. :{ Iemand een idee waar dat aan kan liggen??
I never wanted to be the guy at the Melbourne-station, Am I ?
pi_87543214
Heb al een ander topic gevonden... toch maar reset gedaan ;(
I never wanted to be the guy at the Melbourne-station, Am I ?
  donderdag 14 oktober 2010 @ 21:46:53 #249
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_87550650
Ik heb een Hero met 2.1 en dan zou ik in staat moeten zijn om programma's op de SD te zetten toch? Hoe gaat dit in zijn werk?
Life is what you make it.
pi_87551256
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 21:46 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb een Hero met 2.1 en dan zou ik in staat moeten zijn om programma's op de SD te zetten toch? Hoe gaat dit in zijn werk?
Volgens mij werkt apps2SD pas bij 2.2. Dus niet op de Hero voorlopig.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_87567535
Beste mensen, mijn lieve Samsung Galaxy S is ernstig gewond geraakt. Zijn touchscreen doet het niet meer goed hij is nu voor herstel opgestuurd -O- . Wens hem hier sterkte (8>
pi_87567604
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Beste mensen, mijn lieve Samsung Galaxy S is ernstig gewond geraakt. Zijn touchscreen doet het niet meer goed hij is nu voor herstel opgestuurd -O- . Wens hem hier sterkte (8>
;( VEEL STERKTE GEWENST.
pi_87567680
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Wie weet krijg je hem ook met 2.2 erop terug :Y
pi_87596157
Wie wil zijn xbox360 ruilen tegen mijn htc desire?
pi_87604528
Iemand al door dat de volledige Angry Birds gratis is? :P

Bron
Download link

[ Bericht 11% gewijzigd door Kyr op 16-10-2010 14:17:23 ]
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:24:20 #256
45722 Dromer
pi_87605011
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:07 schreef Kyr het volgende:
Iemand al door dat de volledige Angry Birds gratis is? :P

Bron
Download link
Nice! Straks even proberen.
pi_87605512
zien jullie ook de reklamebalkjes in angry birds? Sommige zijn acceptabel, sommige zijn overdreven groot.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_87605933
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:43 schreef Kloonhommel het volgende:
zien jullie ook de reklamebalkjes in angry birds? Sommige zijn acceptabel, sommige zijn overdreven groot.
Na 3 levels gespeeld te hebben heb ik maar één kleine gezien die na een paar seconden al verdween. Verder niets gemerkt.
pi_87606464
Ik zie volgens mij bij elk level even zo'n balkje in beeld, maar niet genoeg om irritant te zijn.
pi_87608034
Dealextreme heeft nu ook android collectibles!

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.48377
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:59:09 #262
45722 Dromer
pi_87609165
pi_87611322
quote:
Schandalig :P!
Andrew Bell (de ontwerper van de originele) verdient natuurlijk helemaal niets aan deze kloons.
pi_87626146
Is er trouwens al een manier om met je foon simpel de gedeelde bestanden in je windows netwerk te bekijken?
pi_87626718
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:48 schreef DennisMoore het volgende:

Is er trouwens al een manier om met je foon simpel de gedeelde bestanden in je windows netwerk te bekijken?
Gevonden :Y.
ES File Explorer (van EStrong).
Lijkt prima te werken, en kan iig ook mp3 en mp4 afspelen vanaf m'n NAS.
Vreemd, jpg's op de NAS toont ie niet goed, op de SD wel.

[ Bericht 7% gewijzigd door DennisMoore op 17-10-2010 11:48:56 ]
pi_87628444
quote:
Heel verslavend.
Jammer dat ik nu op het eind
SPOILER
niet meer kan uitvinden hoe ik verder moet.
pi_87629135
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:30 schreef Vanyel het volgende:

Jammer dat ik nu op het eind [..] niet meer kan uitvinden hoe ik verder moet.
Same here. Kan 'r niet meer vinden.
pi_87630335
Ik ga denk ik mijn Hero toch maar rooten, vind hem toch te langzaam.

Nu eerst maar eens uitvogelen hoe en wat.
Cool story, Hansel.
pi_87630752
quote:
Gedownload, zal het eens proberen.
pi_87631614
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:43 schreef Kloonhommel het volgende:
Ja, de gratis versie he.. Je kan ze voorkomen door je telefoon in de airplane mode te zetten tijdens het spelen.
  zondag 17 oktober 2010 @ 16:56:58 #271
315847 mac_this
Ja, het overkomt iedereen wel!
pi_87637170
hmm, hebben hero-users hier ook dat hij gewoon heel erg sloom gaat?
of ligt dat gewoon aan mij?! en weet iemand wanneer een nieuw softw. update voor de Hero uitkomt?!
pi_87641152
Even een schaamteloze copy pasta van een andere site :9

quote:
Ik heb zo'n 2 maanden geleden een overstap gemaakt van T-Mobile naar Vodafone, het abonnement zou ingaan wanneer mijn huidige is verlopen, dat zou vandaag zijn. Ik neem aan dat mijn abonnement dan ook meteen is beëindigd, mijn nummer bestaat straks immers niet meer bij T-Mobile :9

Maar kan ik nu verwachten dat ik over een paar uur (of morgen) gewoon geen bereik meer heb met mijn T-Mobile SIM-kaart en dus die van Vodafone moet gebruiken?
Misschien niet helemaal het goede topic maar wellicht kan iemand me helpen :P
pi_87641474
Bij mijn overstap van T-Mobile naar Vodafone merkte ik niks van wegvallend bereik, totdat een vriend me opzocht om te zeggen dat-ie al een aantal keer gebeld had. Je moet inderdaad gewoon je sim-kaart verwisselen maar je krijgt dus niet echt een duidelijk seintje wanneer..
pi_87641862
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 19:15 schreef Ireyon het volgende:
Bij mijn overstap van T-Mobile naar Vodafone merkte ik niks van wegvallend bereik, totdat een vriend me opzocht om te zeggen dat-ie al een aantal keer gebeld had. Je moet inderdaad gewoon je sim-kaart verwisselen maar je krijgt dus niet echt een duidelijk seintje wanneer..
Aah ok, dan verwissel ik morgenvroeg de simkaart maar meteen :)

Bedankt voor de snelle reactie!
pi_87646470
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 16:56 schreef mac_this het volgende:
of ligt dat gewoon aan mij?! en weet iemand wanneer een nieuw softw. update voor de Hero uitkomt?!
Ja de mijne is ook traag momenteel...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_87646754
quote:
Volgens mij komen er geen updates meer.
Cool story, Hansel.
pi_87651502
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 19:04 schreef Spelvout het volgende:
[..]

Niet schrikken als je geen internet hebt. Mij werd na uren kloten en ks bellen in de winkel eindelijk verteld dat dat nog 12 tot 36 uur extra kan duren.
pi_87657773
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 19:04 schreef Spelvout het volgende:
[..]

Hoe het eigenlijk altijd gaat bij overstap met nummerbehoud is dat zodra de ene simkaart het niet meer doet, de ander het vrijwel meteen doet. (zou misschien een paar uur maximaal kunnen duren)
pi_87658627
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:48 schreef DennisMoore het volgende:
Astro.
pi_87659265
Ik mis mijn Galaxy S, ik was ooit zo blij met mijn G1 maar hij voelt nu zo gebrekkig en langzaam
pi_87661132
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:46 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik mis mijn Galaxy S, ik was ooit zo blij met mijn G1 maar hij voelt nu zo gebrekkig en langzaam

;) Hopelijk is het toestel snel weer terug zodat jij weer lekker kan genieten ;)
pi_87661213
quote:
Geen last van, hij werkt nog prima hier.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_87661227
quote:
Hij is naar 2.1 geupdate toch? Dat is tevens de laatste die er uit gaat komen voor de Hero, hij zal niet naar 2.2 geupdate worden verder :Y
pi_87662132
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:07 schreef Juup© het volgende:

Astro.
ES File Manager bevalt me beter :Y.
Wat die bijvoorbeeld ook kan, is je LAN scannen naar apparaten, zodat je niet handmatig ip's en shares hoeft in te typen, zoals volgens mij bij Astro moet.
pi_87662457
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

ES File Manager bevalt me beter :Y.
Wat die bijvoorbeeld ook kan, is je LAN scannen naar apparaten, zodat je niet handmatig ip's en shares hoeft in te typen, zoals volgens mij bij Astro moet.
er is een add-on voor Astro die je netwerk scant.
pi_87662996
Astro is zo ontzettend overdreven.. alle opties daarvoor zijn aparte add-ons, ES heeft de meest nuttige dingen er standaard in zitten en dan nog is het qua grootte een stuk kleiner dat Astro zonder al die meuk.
pi_87663042
Net even gechat met tamara van dynafix, mijn mobo moet worden vervangen... Maar ze kon nog geen indicatie geven wanneer ik hem terugkreeg. Onderdeel moest besteld worden. Je zou toch verwachten dat ze zo'n onderdeel in voorraad hebben? Zeker nu wel duidelijk is dat er een hele hoop Desires gebouwd zijn met het rebootloopprobleem...
pi_87663070
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:53 schreef Incolumis het volgende:

er is een add-on voor Astro die je netwerk scant.
Als je de SMB module bedoelt, dan moet je daar volgens mij nog steeds IP's intypen?
pi_87664182
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 00:32 schreef Roolio het volgende:

[..]

Hoe het eigenlijk altijd gaat bij overstap met nummerbehoud is dat zodra de ene simkaart het niet meer doet, de ander het vrijwel meteen doet. (zou misschien een paar uur maximaal kunnen duren)
Yup, zit nu op het Vodafone netwerk. Had mezelf vanmorgen even gebeld op mijn T-Mobile SIM en toen ging hij nog wel over, zonet kreeg ik de Vodafone voicemail :)

Begint trouwens al goed, de site van Vodafone is zo traag als dikke stront door een rietje en ik kan mijn gegevens niet aan :')
pi_87664491
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:28 schreef Merkie het volgende:

[..]

Daar krijg ik allemaal kotsneigingen van, zonder uitzondering. Daarnaast is de UI compleet anders als je één klikje doet, daar heb ik een hekel aan. Het doet me denken aan WM in de meest negatieve zin.
[..]

Vind ik niet, ik let altijd erg op de kwaliteit van telefooncamera's en de N8 valt me bijv. tegen. En als ik deze review bekijk vind ik de iPhone 4 eigenlijk in elke foto beter. De vervorming aan de randen van de foto's bij de N8 vind ik echt schrijnend, dat is echt niet normaal. Daarnaast kun je argumenteren dat de kleuren van de iPhone er wat onnatuurlijker uitzien, maar daar staat tegenover dat de N8 foto's wel erg levenloos zijn.
[..]

Gedoe met updates snap je niet? Lees je wel eens op internet? De helft van alle Android-nieuwsposts gaat over uitgestelde updates of over verwachte data waarop een bepaalde update beschikbaar gaat worden. Bij de iPhone wordt op dezelfde dag een FW update beschikbaar gesteld voor alle toestellen. Het enige voordeel van Android is dat je OTA kan updaten, dat is wel erg fijn.

Maar ik vind het bijv. vervelend dat ik heel lang moet wachten op 2.2 voor mijn Legend en dat ik al 3 maanden met een niet-functionerende SMS-app rondloop (zoals elke Legend-bezitter die de update heeft gedownload voordat hij teruggetrokken werd) en dat ik een third party app moet installeren. Maar dat wil ik niet, want ik vind eigenlijk elke third party app slechter dan de standaard app. Zoiets is op de iPhone gewoon ondenkbaar. Daarnaast wil ook JIT, een app om de flitser als zaklampje te kunnen gebruiken en de WiFi-hotspot app. De Desire heeft deze functionaliteit al twee maanden en de Legend voorlopig nog niet. Dat is gewoon hinderlijk. En dan heb ik het nog niet eens over de fragmentatie van verschillende Android-versies. Je kan niet ontkennen dat Android-updates een hoop gedoe zijn en dat dit bij de iPhone veel gestroomlijnder verloopt.

Daarnaast duurde het inderdaad even voordat de iPhone copy/paste had, maar het werkt wel 10x beter dan bij (stock) Android. De HTC-implementatie (die 1 op 1 gekopieerd is van Apple) werkt prima, maar werkt niet in alle apps. Zo kan ik niet copy/pasten uit de Gmail-app.
[..]

De death grip is inderdaad een probleem maar heeft niets te maken met de gebruikte materialen. De iPhone 4 voelt gewoon erg goed en luxueus aan, dat kan je niet ontkennen lijkt me :{ .
Waarom koop je niet gewoon een iPhone?
BlaBlaBla
pi_87665215
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:55 schreef Spelvout het volgende:
Begint trouwens al goed, de site van Vodafone is zo traag als dikke stront door een rietje en ik kan mijn gegevens niet aan :')
Duurt vaak ook een dag of twee extra.
pi_87665579
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Duurt vaak ook een dag of twee extra.
Maar dan kan ik dus mijn internet en sms verdubbelaar nog niet aanzetten.
pi_87665761
quote:
Ik vind de Hero vooral dramatisch traag wanneer ik Navigon (die overigens waardeloos draait op mijn Hero en vol bugs zit) afsluit, dan duurt het zeker twee à drie minuten voordat ik de Hero weer enigzins kan gebruiken. Meestal start Sense zelfs volledig opnieuw op wanneer ik Navigon afgesloten heb. :?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_87665794
quote:
HTC kondigt compacte HTC Gratia aan
Maandag, oktober 18, 2010

Utrecht, 18 oktober 2010 - HTC, marktleider van op Android en Windows Phone gebaseerde mobiele telefoons, kondigt de HTC Gratia aan, een stijlvolle en rijke aanvulling op het Android portfolio van het merk.
De slanke en compacte HTC Gratia combineert stijl en functionaliteit. Het toestel heeft een naadloze soft-cover en een vijf megapixel camera met autofocus. De Gratia meet iets meer dan 10 cm en heeft een gewicht van slechts 115 gram en beschikt met Android 2.2 over de nieuwste versie van het platform.

HTC Sense
Ook is het toestel voorzien van de HTC Sense interface, die de gebruiker centraal stelt. Door HTC Sense functioneert de telefoon persoonlijker en natuurlijker. Bovendien verbeteren allerlei handige features de gebruikservaring. Ook biedt het toestel verschillende mogelijkheden om in contact te blijven met contacten via Friend Stream, een applicatie die al je Facebook-, Twitter- en Flickr-updates samenvoegt in een enkele, georganiseerde stroom van updates. Zo is het nog eenvoudiger om met vrienden in contact te blijven via sociale netwerken.

Beschikbaarheid en prijs
Een exacte lanceringsdatum van de HTC Gratia voor de Benelux is nog niet bekend. De consumentenadviesprijs van het toestel bedraagt 399 euro inclusief BTW, exclusief abonnement.
pi_87666030
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

[ Bericht 16% gewijzigd door Stroopwafels op 18-10-2010 12:28:32 ]
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:22:27 #297
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87667113
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:05 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Waarom koop je niet gewoon een iPhone?
Ga ik ook doen :) .
pi_87667235
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:51 schreef Stroopwafels het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je foto's falen hier :o

Ergens meer specs van het toestel? Moet volgens mij een beetje 'het kleine broertje van..' worden, zoals de Wildfire dat nu in de lijn Desire/Legend/Wildfire is?

Hier dus Desire HD/Desire Z/Gratia?
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:27:02 #299
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87667266
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Je foto's falen hier :o

Ergens meer specs van het toestel? Moet volgens mij een beetje 'het kleine broertje van..' worden, zoals de Wildfire dat nu in de lijn Desire/Legend/Wildfire is?

Hier dus Desire HD/Desire Z/Gratia?
De specs zijn precies hetzelfde als die van de Legend.
pi_87667331
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:27 schreef Merkie het volgende:

[..]

De specs zijn precies hetzelfde als die van de Legend.
Ligt beetje aan welke CPU het gaat worden. En deze is al stock met Android 2.2 én de nieuwe Sense. Dat laatste krijgt de Legend sowieso niet...
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:34:05 #301
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87667536
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:28 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ligt beetje aan welke CPU het gaat worden. En deze is al stock met Android 2.2 én de nieuwe Sense. Dat laatste krijgt de Legend sowieso niet...
Lijkt me dezelfde processor als de HTC Legend. Die is ook 600MHz en alle specs komen verder overeen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')